Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

A katolikus válaszol

Simul justus et peccator 2011-03-28 14:20:59
efézus
4,11 És ő "adott" némelyeket apostolokul, másokat prófétákul, ismét másokat evangélistákul, vagy pásztorokul és tanítókul,
4,12 hogy felkészítse a szenteket a szolgálat végzésére, a Krisztus testének építésére,
4,13 míg eljutunk mindnyájan a hitnek és az Isten Fia megismerésének egységére, a felnőttkorra, a Krisztus teljességét elérő nagykorúságra,
4,14 hogy többé ne legyünk kiskorúak, akik mindenféle tanítás szelében ide-oda hányódnak és sodródnak az emberek csalásától, tévútra csábító ravaszságától;
4,15 hanem az igazsághoz ragaszkodva növekedjünk fel szeretetben mindenestől őhozzá, aki a fej, a Krisztus.
mcsaba 2011-03-28 12:51:17
Tud-e Jézus jót cselekedni bennem/általam, ha én nemet mondok Neki?

Mivel NEM, ezért az igenek érdemek:

"Nem tudjátok-e, hogy akik versenypályán futnak, mindnyájan futnak ugyan, de csak egy nyeri el a versenydíjat? Úgy fussatok, hogy elnyerjétek. Aki pedig versenyben vesz részt, mindenben önmegtartoztató: azok azért, hogy elhervadó koszorút nyerjenek, mi pedig azért, hogy hervadhatatlant. "

A versenyzőnek ugyanis meg kell dolgozni, hogy nyerhessen, s azért kapja a díjat mert hajlandó volt futni: hajtotta az Isten utáni vágy.

Amúgy az ember semmiségének túlzott hangoztatása végül is a keresztáldozat értékének tagadása:ha annyira értéktelen, semmi stb. az ember, akkor Jézus mi a francnak halt meg?

Én tudom, hogy értékes vagyok. Tudom, mibe kerültem Neki!

válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-28 07:37:12 | megtekintés
mcsaba 2011-03-28 12:14:02
Mert mondom nektek, ha a ti igazságotok messze felül nem múlja az írástudókét és farizeusokét, akkor semmiképpen sem mentek be a mennyek országába." "Hallottátok, hogy megmondatott a régieknek: Ne ölj! Mert aki öl, méltó arra, hogy ítélkezzenek felette. Én pedig azt mondom nektek, hogy aki haragszik atyjafiára, méltó arra, hogy ítélkezzenek felette, aki pedig azt mondja atyjafiának: Ostoba! - méltó a főtörvényszéki eljárásra; aki pedig azt mondja: Bolond! - méltó a gyehenna tüzére. Ha tehát áldozati ajándékodat az oltárhoz viszed, és ott jut eszedbe, hogy atyádfiának valami panasza van ellened, hagyd ott ajándékodat az oltár előtt, menj el, békülj ki előbb atyádfiával, és csak azután térj vissza, s vidd fel ajándékodat. Békülj meg ellenfeleddel hamar, amíg az úton együtt van veled, hogy át ne adjon ellenfeled a bírónak, a bíró pedig a szolgának, és így börtönbe kerülj. Bizony, mondom néked, ki nem jössz onnan, amíg meg nem adod az utolsó fillért is."

Hol van a börtön? -:))
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-28 10:47:54 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-28 10:59:04
Az ókatolikusok a római katolikus egyházból váltak ki, mert az I. vatikáni zsinat után elutasították a pápai tévedhetetlenség (lat.: infallibilitas) tanát, amely a pápa (kizárólag hit és erkölcs dolgában való) tévedhetetlenségét mondta ki. Nevüket az új dogmával való szembeállás miatt választották. Első kongresszusukat 1871-ben tartották, ahol elhatározták az önálló egyház megalapítását. Második kongresszusukon bizottságot hoztak létre a püspökválasztás előkészítésére. 1873-ban került sor a püspökszentelésre; a püspöki jogfolytonosságot a janzenista holland egyház révén nyerték el. 1889-ben megalakul az Utrechti Unió, amely kibocsájta az ókatolikus egyház alapokmányát. Istentiszteletüket nemzeti nyelven végzik, két szín alatt áldoznak, és papjaikat nem kötelezik nőtlenségre.

A nők pappá szentelése kérdésében a német ókatolikus püspöki szinódus már 1989-ben állást foglalt arról, hogy a papi pályát a nők előtt is meg kell nyitni, amiről a végső határozat 1994-ben született meg, 1996 pünkösdjén pedig fel is szenteltek két nőt ókatolikus pappá.

Az ókatolikusok sok országban különálló egyházat alkotnak. Néhány helyen működnek – nem bejegyzett egyházként – Magyarországon is. Jelentős számú magyar tagja van Szlovákiában.
Simul justus et peccator 2011-03-28 10:52:52
János, János te még nagyon hozzá vagy nőve a tömjén füsthöz.....
Simul justus et peccator 2011-03-28 10:50:30
Mit mond Cop Miklós Kálvinnak???
Az a baj az emberekkel

http://www.youtube.com/watch?v=_fTM0DGn-Ag
Simul justus et peccator 2011-03-28 10:48:54
16,26 Ezen felül még közöttünk és közöttetek nagy szakadék is tátong, hogy akik innen át akarnak menni hozzátok, ne mehessenek, se onnan ide át ne jöhessen senki.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-28 10:47:54 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-28 10:48:23
6,14 Én azonban nem kívánok mással dicsekedni, mint a mi Urunk Jézus Krisztus keresztjével, aki által keresztre feszíttetett számomra a világ, és én is a világ számára. Gal6
Simul justus et peccator 2011-03-28 10:47:54
Hol van a tisztító tűz?

A gazdag és Lázár

"Volt egy gazdag ember, aki bíborba és patyolatba öltözött, és nap mint nap fényes lakomát rendezett.
16,20 Volt egy Lázár nevű koldus is, aki ott feküdt a gazdag előtt, fekélyekkel tele,
16,21 és azt kívánta, hogy bárcsak jóllakhatna a gazdag asztaláról lehulló morzsákkal; de csak a kutyák jöttek hozzá, és nyaldosták a sebeit.
16,22 Történt pedig, hogy meghalt a koldus, és felvitték az angyalok Ábrahám kebelére. Meghalt a gazdag is, és eltemették.
16,23 Amint ez a pokolban kínok között gyötrődve felemelte a tekintetét, látta távolról Ábrahámot és kebelén Lázárt.
16,24 Ekkor felkiáltott: Atyám, Ábrahám, könyörülj rajtam, és küldd el Lázárt, hogy ujja hegyét mártsa vízbe, és hűsítse meg a nyelvemet, mert igen gyötrődöm e lángban.
16,25 De Ábrahám így válaszolt: Fiam, jusson eszedbe, hogy te megkaptad javaidat életedben, éppen úgy, mint Lázár a rosszat. Ő most itt vigasztalódik, te pedig gyötrődsz.
16,26 Ezen felül még közöttünk és közöttetek nagy szakadék is tátong, hogy akik innen át akarnak menni hozzátok, ne mehessenek, se onnan ide át ne jöhessen senki.
16,27 Ő pedig így szólt: Akkor arra kérlek, atyám, hogy küldd el őt apám házához;
16,28 mert van öt testvérem, beszéljen a lelkükre, nehogy ők is ide kerüljenek, a gyötrelem helyére.
16,29 Ábrahám így válaszolt: Van Mózesük, és vannak prófétáik, hallgassanak azokra!
16,30 De az erre ezt mondta: Nem úgy, atyám, Ábrahám, hanem ha a halottak közül megy valaki hozzájuk, akkor megtérnek.
16,31 Ábrahám ezt felelte: Ha Mózesre és a prófétákra nem hallgatnak, az sem győzi meg őket, ha valaki feltámad a halottak közül."
alex:) 2011-03-28 09:45:01
Erről egy történet jut eszembe,megtörtént esett,amikor egyházi pap-lelkész a Szentírásból aláhúzta melyik Ige fekszik neki,és áthúzta amelyik nem!!!! Mondom lelkész csinálta,nem sima mezei nyúl! Itt tartunk,és ez nagyon szomorú!
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-28 07:59:50 | megtekintés
alex:) 2011-03-28 08:40:57
Ámen.:)
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-28 08:14:06 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:14:06
Köszönjük, hogy még hirdettetik az Ige. Hadd
könyörögjünk Urunk minden megfáradt emberért, minden
meglankadtért. Mindenkiért, aki úgy látja, hogy az életének
már nincs értelme. Valljuk Urunk, hogy te rád szorulna az
egész emberiség. Bocsásd meg, hogy ha mi nem hívjuk fel a
figyelmüket az egyetlen megoldásra. Bocsásd meg, hogy olyan
sokszor rossz helyen keresnek téged az emberek, rossz
gyógyszert kínálnak a bajokra. Tégy minket Urunk arra
képessé, hogy téged kínáljunk fel egyedül. Valljuk, hogy nincs
más út, nincs más vigasz, nincs más élet, csak te. Add, hogy ezt
a mi szolgálatunk által mennél többen belássák,
megtapasztalhassák és átélhessék. Ámen!
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:13:14
Jézus Krisztus, köszönjük, hogy te már itt a reménytelen földi
életünkbe is belépsz. Te magad lépsz be Igéd által. Köszönjük,
hogy erőt meríthetünk belőled. Köszönjük, hogy megérthettük
azt a te Igédből, hogy a veled való személyes lelki találkozásnál
kevesebb nekünk nem elég. Köszönjük néked az Írott Ígét,
amelyben mindig te veled kerülhetünk kapcsolatba. Köszönjük
Urunk a sákramentumokat, melyeket te rendeltél. Téged
pillantunk meg itt is lelki szemekkel. Köszönjük Urunk a
bizonyságtevőket, akiket te adtál a földi embereknek, hogy
közöttük járva a te üzenetedet tudják hirdetni. Könyörgünk
Urunk, a te gyülekezeted erejét sokszorozd meg.
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:12:35
Hirdessétek gazdagnak és
szegénynek, műveltnek és műveletlennek, magas rangúnak
és alacsony sorsúnak, kiváltságosnak és kegyvesztettnek.
Amint megteszitek, Isten felhasználja majd arra, hogy
férfiakat és nőket vonzzon Krisztushoz.
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:12:16
Ha nem keresztyén, az a kötelessége, hogy
olvassa Isten Igéjét, és lássa meg a maga és a szükségei
visszatükröződését benne. Sőt, kövesse azt az igaz Igét,
bárhová is vezet, és jöjjön a Megváltóhoz.

Mi a mi kötelességünk? A mi kötelességünk elvinni
ezeket a szavakat az emberekhez, azokhoz, akik nélkülük
biztosan elpusztulnak. Ez az elsődleges felelősségetek.
Nektek Krisztus szavaiból kell táplálkozni, Krisztus
szavait kell kutatni, Krisztus szavait kell megélni, Krisztus
szavait kell kisugározni. Sok nyomasztó gond próbál majd
eltántorítani benneteket. Az emberek megpróbálják majd
elvenni a kedveteket az odaszánástól. De ne csüggedjetek
el. Hirdessétek Krisztus tanításait azoknak, akik befogadják
azokat, és azoknak is, akik nem.
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:11:42
De Jézus folytatta: „a beszédek, a melyeket én szólok
néktek, lélek és élet”. A néktek az emberi felelősségről
beszél. Jézus tanításai feléd irányulnak. Hiszel bennük?
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:11:23
„A beszédek, a melyeket én szólok néktek, lélek
és élet.” Mit teszünk hát Krisztus szavaival? Figyelünk
rájuk, s közben tapasztaljuk a Szentlélek áldását azokon
keresztül? Vagy elfordulunk azoktól, mint tették Krisztus
követői közül sokan? Igaz, hogy senki sem jöhet Jézushoz,
csak amennyiben az Atya vonzza az illetőt. Ez azonban
nem törli el az emberi felelősséget Krisztus szavainak
hallgatásával kapcsolatosan. Figyeljük meg az igazság
egyensúlyát Krisztus szavaiban. Ő mondta: „A Lélek ad
életet”. Ez az isteni oldal. Ebben a munkában Isten a Maga
számára tevékenykedik, ember pedig nem vesz benne
részt. De
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:10:55
Ismét mondjuk: manapság, mint
mindenkor, nagy szükségünk van Isten Igéjének hűséges
prédikálására „nem emberi bölcsességnek hitető
beszédével… hanem léleknek és erőnek megmutatásával”
(1Kor2:4). Kevesebb anekdotázó prédikálásra, kevesebb
szónoki
díszítésre,
a
logikára
való
kevesebb
támaszkodásra, de magának az Igének közvetlenebb,
világosabb, félreérthetetlenebb, egyszerűbb kijelentésére
és bemutatására van szükség. A bűnösök e nélkül soha
nem üdvözülnek – „a test nem használ semmit!”
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:10:20
A beszédek, a melyeket én szólok néktek, lélek
és élet.” (Jn6:63) Krisztus az újjászületésről beszél, ami az
egyik legnagyobb szüksége volt azoknak, akik
megsértődtek a tanításától. Ők addig nem voltak képesek
lelki dolgokat felismerni, amíg nem lett lelki életük, ehhez
viszont az kellett, hogy Isten Lelke „megelevenítse” őket.
Először elmondta nekik, Ki végezte a megelevenítést –
a „Lélek”, most viszont azt jelenti ki, mivel idézi elő a
Lélek ezt a megelevenítést – Isten „beszédeivel”. A Lélek
az isteni Cselekvő, az Ige az isteni Eszköz. Isten „az
igazság Igéjével” (Jak1:18) nemz. Romolhatatlan magból
születünk újjá „Istennek Igéje által” (1Pt1:23). Az isteni
természet részeseivé váltunk Isten „igen nagy és becses
ígéretei” által (2Pt1:4).
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:09:19
Ez nagyon nincs
ínyére a természeti embernek, mivel annyira megalázó.
Emiatt hagyja figyelmen kívül a modern evangelizáló
kampányok domináns többsége. Manapság nem hipnotizőr
szakértőkre van szükség, akik tanulmányozták, miképpen
lehet létrehozni vallásos „atmoszférát”, nem is vallásos
showmenekre, akik az egyik pillanatban nevetésre
fakasztják, a másikban megríkatják az embereket, hanem
Isten Igéjének hűséges prédikálására az Isten felé forduló
szentekkel, akik alázatosan imádkoznak azért, hogy Isten
küldje el az Ő megelevenítő Lelkét közéjük.
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:08:48
„A lélek az, a mi megelevenít, a test nem használ
semmit.” (Jn6:63) Ez valóban pontos Ige, amelyet
manapság nagyon kell hangsúlyozni. A test „nem használ
semmit”. A testnek nincs része Isten munkáiban. Az
összes testi tevékenység nem ér semmit ott, ahol a halott
bűnösök újjászületéséről van szó. Sem az elme által
alkotott logikai érvek, sem az akaratra kényszerített
hipnotikus erő, sem a megindító, érzelmes könyörgések,
sem a füleket megragadó gyönyörű muzsika, vagy szívből
jövő éneklés, sem a szemet vonzó érzéki kelepcék – ezek
közül egyiknek sincs a legcsekélyebb haszna sem a halott
bűnös ébresztgetésében. Nem a kórus, nem a prédikátor,
hanem „a lélek az, a mi megelevenít”.
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:07:41
„A lélek az, a mi megelevenít” (Jn6:63). Az Úr itt
azt sulykolja a kritikusaira, amit először a 44. versben
mondott. Hinni Benne, magunkévá tenni az Ő halálának
üdvözítő értékét nem a test cselekedete volt, ehhez
először az Atyának kellett „vonnia”, azaz „Lélekkel
megelevenítenie”. Ahhoz, hogy élettevékenységek
lehessenek, először életnek kell lennie. A Krisztusban
való hit annak az isteni életnek a megnyilvánulása, ami
már benne van a hívőben. Ez a kifejezés, hogy „a lélek
az, a mi megelevenít” szavak a Szentlélek megelevenítő
erejére utalnak.
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:06:54
„Atyám, a kiket nékem adtál,
akarom, hogy a hol én vagyok, azok is én velem legyenek”
(Jn17:24).
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:05:31
Tanuljuk hát meg, hogy
a „kegyesség látszata” annak ereje nélkül tökéletes
bolondság és teljes haszontalanság (2Tim3:5).
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:05:00
„Tudván pedig Jézus ő magában, hogy e miatt
zúgolódnak az ő tanítványai, monda nékik: Titeket ez
megbotránkoztat?” (Jn6:61) Mennyire komoly dolog ez!
Ezek az emberek nem tudták becsapni Krisztust. Egy ideig
Vele jártak (66. vers), s az Ő tanítványaiként pózolva (60.
vers) elfoglalhatták a helyüket a zsinagógában (59. vers),
és hallgathatták látszólagos figyelemmel és tisztelettel,
miközben tanította őket. Krisztus azonban ismerte a
szívüket, amit nem tudtak Előle elrejteni. S erre ma sem
képesek az emberek. Krisztust nem téveszti meg napjaink
összes vallásossága. Az Ő szemei keresztülfúródnak a
képmutatás minden álarcán.
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:04:27
E tanítások mindegyike szembehelyezkedett a
Krisztus idejében élők normál gondolkodásmódjával,
s szembehelyezkedik a ma élők gondolkodásmódjával
is. A kérdés ez: akarjuk-e megváltoztatni a
gondolkodásmódunkat,
hogy
igazodjon
Krisztus
tanításához?
Vagy
kitartunk
a
tévelygésben?
Nyilvánvalóan használnunk kell a Krisztus tanításával
helyesbített tanítványságunkat, s meg kell tanulnunk a lelki
dolgokat nem a saját értelmünk mértéke szerint felbecsülni.
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:04:00


Jézus tanította az ember lelki tehetetlenségét, hogy Isten kedvében járjon,
valamint Isten kiválasztó kegyelmének szükségességét az
üdvösségben. „Senki sem jöhet én hozzám, hanemha az
Atya vonja azt” (44. vers). S Jézus mondta ezt is: „Minden,
a mit nékem ád az Atya, én hozzám jő” (37. vers). Semmi
sem alkalmasabb az emberi szív haragjának és lázadásának
kiváltására, mint ez a tanítás. Ennek ellenére igaz. Krisztus
nem vonakodott ezt hirdetni.
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:03:09
Végül Jézus azt tanította, hogy az ok, amiért a
legtöbben nem hittek Benne azok, akik odafigyeltek Rá,
mert önmaguktól képtelenek voltak hinni, s végül csak
azok voltak képesek hitre jutni, akikről Isten korábban
eldöntötte, hogy Neki adja őket.
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:02:52
Másodszor, Jézus azt tanította, hogy Neki a keresztre
kell mennie. Ez az igazság az 51. versben olvasható: „És
az a kenyér pedig, a melyet én adok, az én testem, a
melyet én adok a világ életéért”. Mennyire nehéz ezt
elfogadni és igazán megérteni! Azok, akik Krisztust
hallgatták, érvelhettek úgy, hogy megértik, ha valakinek
meg kell fizetnie a saját bűnéért, sőt még meg is kell
halnia, ha a vétek elegendően nagy. Megértették, miképpen
szerezhető meg az üdvösség. De azt elképzelni, hogy
Jézus Krisztusnak kell megszereznie az üdvösséget a
számukra, s ezért nekik ingyenes ajándékként kell ahhoz
hozzájutni Tőle, vagy egyáltalában nem kapják meg – ezt
ellenszenvesnek találták. Ez az elsődleges nehézsége a
legtöbb kortársunknak is a keresztyénség elfogadásával.
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:02:18
Jézus azt mondta, hogy Ő az igaz kenyér, amely
a mennyből szállt alá (33, 38, 51. versek). Ez azt foglalta
magában, hogy Ő már létezett a fizikai születése előtt,
továbbá hogy speciális kapcsolatban állt Istennel. Ő volt
Isten Fia, és rendelkezett isteni természettel. Úgy jött el,
mint Isten azért, hogy emberi természetet öltsön Magára.
A tömeg nyilvánvalóan értette, amit Jézus mondott, mert
a többi evangéliumban azt olvassuk, hogy mikor efféléket
mondott, ők rögtön készek voltak ezt istenkáromlásnak
tekinteni. Isten testben jött el? Ezt nem voltak képesek
elfogadni. S ma is sokan vannak, akik nem fogadják el.
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:01:27
Ott is magukban zúgolódtak. S miért? Mert valójában
nem érdekelte őket a világosság. Ha érdekelte volna, azt
Nála keresték volna. Megint mondjuk: mennyire a mai
ember természete ez! Nem, hanem mint nyomorult gyávák,
a háttérben sompolyognak, s megpróbálják elszórni a
viszály magvait a hallottak kritizálásával.

Mik voltak ezek a tömeg által keménynek vélt
tanítások? Ugyanazok, amelyeket ma is nehéznek találnak
elfogadni.
Simul justus et peccator 2011-03-28 08:00:30
Kemény beszéd azt jelenti, hogy Krisztus
tanításait „kemény dolog” volt elfogadni. A görög szó
a skleros, s ez világosan nem azt jelenti, hogy „nehéz
megérteni”. A jelentése: „nehéz eltűrni”. Amíg Krisztus
követői nem értették Őt meg, addig körülötte maradtak, és
kérdéseket tettek fel. Mikor azonban megértették Őt, akkor
vonultak vissza. Azért vonultak vissza, mert a hallottak
annyira ellentétesek voltak a saját nézeteikkel, hogy nem
tudták, nem akarták azokat elfogadni. Gondoljunk például
a predestináció tanítására. Rengetegen kiabálnak ellene.
Nem azért, mert nem lehet megérteni, hogy az üdvösség
egyedül Isten kezében van, s kizárólag az Ő szuverén
döntésén múlik, hogy kiket akar, s kiket fog üdvözíteni,
hanem számunkra furcsa, és hihetetlen. Mi másképp
gondoljuk, s ahhoz ragaszkodunk.
Simul justus et peccator 2011-03-28 07:59:50
Manapság is van ám ilyen, amikor a Szentírás
tanítására azt mondják, hogy „kemény beszéd”.
Ilyenkor tulajdonképpen mindig ugyanarra az okra kell
visszavezetni, mint ami itt működött. Sokan vannak akik
elutasítják Isten Igéjét, mikor a mélyebb tanításokról van
szó, s teszik ezt azért, mert összeütközésbe kerül a saját
nézeteikkel, és sérti atyáik hagyományait!
Simul justus et peccator 2011-03-28 07:59:21
„Sokan azért, a kik hallák ezeket az ő tanítványai
közül, mondának: Kemény beszéd ez; ki hallgathatja
őt?” Ennek az egyszerű jelentése az, hogy ezek a
tanítványok megsértődtek. Nem Krisztus nyelvezetét
találták homályosnak, szinte érthetetlennek, hanem amit
hallottak, az annyira összeegyeztethetetlen volt a saját
nézeteikkel, hogy képtelenek voltak elfogadni.
Simul justus et peccator 2011-03-28 07:58:59
Kemény beszéd ez; ki hallgathatja őt?”
(Jn6:60) A csodálatos beszéd zsinagógában, amit a népnek
elmondott, most véget ért. Itt látjuk a tanítványokra tett
hatását. A „tanítvány” olyasvalakit jelent, aki tanul. Ezek
a „tanítványok” gondosan meg vannak különböztetve a
tizenkettőtől. Ők abból a társadalmi osztályból kerültek
ki, akiket bizonyos fokig vonzott Krisztus személye, és
mélyebben lenyűgözték őket a csodái. Ám hogy mennyire
valódi volt ez a vonzalom, és mennyire mély benyomást
tett rájuk, azt most megláthatjuk. Mikor Krisztus nem
Csodatevőként, hanem Isten Kenyereként mutatkozott
be, mikor arról beszélt, hogy a testét adja a világ életéért,
meg azokról, akik az Ő vérét isszák, ami azt jelképezte,
hogy meg fog halni, mégpedig erőszakos halállal, mikor
ahhoz ragaszkodott, hogy amíg nem eszik a testét és
nem isszák a vérét, nincs bennük élet, s legfőképpen,
mikor bejelentette, hogy az ember annyira megromlott
és annyira elidegenedett Istentől, hogy hacsak az Atya
nem vonja, soha nem jön az üdvösségért Krisztushoz,
akkor mindannyian megsértődtek. Ezért tehát a „Kemény
beszéd ez; ki hallgathatja őt?” mondatot a beszéd egészére
vonatkoztatjuk, amit Krisztus épp az imént mondott el a
kapernaumi zsinagógában.
Simul justus et peccator 2011-03-28 07:57:59
„A ki eszi az én testemet és issza az én véremet, az
én bennem lakozik és én is abban.” (Jn6:56) Krisztus itt
az evés néhány áldott hatásának felsorolásával folytatja.
Az első az, hogy a megváltott bűnös élő kapcsolatba kerül
Krisztussal, s a legszorosabb közösséget élvezi Vele.
Simul justus et peccator 2011-03-28 07:57:34
„Mert az én testem bizony étel és az én vérem bizony
ital.” Itt Krisztus arra helyezi a hangsúlyt, hogy mi az,
amit „meg kell enni”. Nem pusztán akárminek a megevése
táplál minket. Ha mérgező dolgot eszik az ember, belehal,
ha pedig olyasmit, ami nem tápláló, éhezni fog. Nincs
ez másként lelkileg se. „Sok erős hívő van a pokolban,
valamint a pokol felé vezető úton, ők azok, akik egy
hazugságban hittek, nem pedig az igazságban amiképpen
az Jézus Krisztusban megtalálható.” Egyedül Krisztus az,
Aki üdvözíthet: a megfeszített Krisztus, Aki most már él
örökké.
Simul justus et peccator 2011-03-28 07:56:36
Jézus az örök életet, az üdvösséget a
saját személyéhez, a vele való szoros kapcsolathoz köti.
Aki eszi az Ő testét és issza az Ő vérét. Aki eggyé válik
Vele. Ez a hit. Ezt jelenti enni Krisztus testét és inni az Ő
vérét. Ez Neki való odaszánást jelent. Ez az Ő ígéretének
és a te érdekedben tett fogalmának az elfogadását jelenti,
valamint ígéretének megismétlését, megesküdvén, hogy az
övéi leszünk az örökkévalóságon át. Megtetted-e Testvér?
Simul justus et peccator 2011-03-28 07:55:43

Emlékszem rá, amikor az egyház népszerű lett.
Milyen sokan vártak az egyháztól sokat. Most majd lesz munkahely, lesz pénz, lesz ez meg az, valamilyen evilági
jó. Egy időre népszerű is lehet. De aztán, ha az egyház hű
a Mesteréhez, ha hangoztatta Krisztus követelményeit, ha
nem hagyott fel Isten minden szándékának kijelentésével
– milyen észrevehető lett a változás! „Zúgolódás” támadt
(Jn6:41), „tusakodtak” azok, akik hallották őt (Jn6:52),
felhangzott a panaszkodó „Kemény beszéd ez” (60.
vers), „sok” tanítvány „visszavonult” és „nem járt többé
vele” (66. vers). Testvéreim, ez az Ige, visszatükrözi az
ingatag és bűnös szívet, ami ma is olyan, mint kétezer
évvel ezelőtt!
Simul justus et peccator 2011-03-28 07:54:01
Aztán mikor elkezdett tanítani, a
tanítása vált annak mércéjévé, hogy ki az Ő tanítványa, s
a legtöbben elfordultak. János tehát azzal zárja a fejezetet,
hogy megmutatja, mi történt, de nem Krisztus bevallott
ellenségei, hanem a Hozzá látszólag ragaszkodók között
követőinek általános csoportja (60. vers), valamint a
tizenkettő (67. vers) között.

S manapság is tapasztalni hasonlókat!
Simul justus et peccator 2011-03-28 07:51:54
Az emberi
természet mindenütt ugyanaz, s ezért ismétli a történelem
állandóan önmagát. Galileában is tömegek követték Őt.
Rövid ideig Ő volt a népszerű bálványuk. Ám mégis csak
kevesek mutatták bármi jelét annak, hogy a lelkiismeretük
felkavarodott a szívükben megtapasztaltaktól. Még
kevesebben értették meg küldetésének valódi célját. S
most, hogy kijelentette, most, hogy ráébresztette őket lelki
szükségükre, megsértődtek: sokan, akik az Ő tanítványának
szerepében tetszelegtek, hátat fordítottak Neki és többé már
nem jártak Vele.
Simul justus et peccator 2011-03-28 07:50:22
Sokan
követték és keresték Jézust. De hamarosan világossá
vált, hogy a tömegeket földi és testi jellegű indítékok
mozgatták. Nagyon kevesek adtak bizonyságot bármiféle
lelki szükségről. Csak nagyon kevesen, ha ugyan voltak
ilyenek, értették látszólag meg küldetésének valódi célját.
A féltékenység gyakori volt
Simul justus et peccator 2011-03-28 07:48:39

Teremtő Istenünk, mindenek előtt Dávid fiáért, az
érettünk eljött Úr Jézusért könyörgünk hozzád. Ő érette magasztalunk téged. Köszönjük, hogy egybe gyűjtöttél
minket erre az órára és köszönjük, hogy adsz nekünk
üzenetet. Magasztalunk téged Úr Jézus, hogy a bűneset
után nem hagytad az emberiséget magára, hanem emberi
formát vettél fel, megaláztad magad. Emberré lettél és
engedelmes voltál mind halálig, még pedig a keresztnek
haláláig. Köszönjük Urunk, hogy te így váltottál meg
minket a magad számára. Magasztalunk téged, hogy
megtartasz minket napról napra, így erre a napra is. Kérünk
téged, hogy adj nekünk Igét, Lelked által munkálkodj
szíveinkben. Te szólalj meg közöttünk és szívünk mélyén.
Te adj nekünk bizonyosságot, te adj nekünk reális látást.
Kérünk, szentelj meg minket a te Igéddel, a te Igéd
igazság. Ámen!
Simul justus et peccator 2011-03-28 07:45:38
Ne ringasd magad a halál utáni imában, inkább az életben imádkozz szeretteidért a megtérésükért, utána már késő

És nem mondom az embereknek , hogy térj meg mert a pokolba jutsz addig amíg el nem mondtam a kegyelmet,az evangéliumot, de az ilyen megátalkodott fórumosoknak már mást nem mondhatok:)
válasz erre: Ditur - 2011-03-27 20:32:31 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-28 07:43:07
"tesszük amit Ő parancsol",

ezt írod

ugyan, !!!!!!!!!!!!!!!!!!
mondj egy napot amikor mindenben azt tetted

nem tudjuk!!!!!!!!!!!!!!!!!

ha tudnánk akkor önmegváltók lennénk
nem kéne Jézus
Pál sem tudta azt tenni
Római levél!!!!7
21. Megtalálom azért magamban, ki a jót akarom cselekedni, ezt a törvényt, hogy a bűn megvan bennem.
22. Mert gyönyörködöm az Isten törvényében a belső ember szerint;
23. De látok egy másik törvényt az én tagjaimban, mely ellenkezik az elmém törvényével, és engem rabul ád a bűn törvényének, mely van az én tagjaimban.
24. Óh én nyomorult ember! Kicsoda szabadít meg engem e halálnak testéből?


JÉZUS TELJES EGÉSZEN, nekünk nincsenek érdemeink

Gyümölcseink vannak azok is csak Jézus által, Ő munkálja azt is, Ő készíti elő, az akarást is

Fil 2,13 Mert Isten az, a ki munkálja bennetek mind az akarást, mind a munkálást jó kedvéből.
válasz erre: Ditur - 2011-03-27 20:32:31 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-28 07:37:12
Tudom Csaba hogy az ember mindig azt gondolja lehetnek érdemei(ez a gőg) de nem lehetnek
Én már nem megyek ítéletre , Jézus értem meghalt, és én egész életemet rábíztam
Ha valami jót elvégeztet velem én csak az eszköze vagyok
Mindent Ő tesz
én senki vagyok, és minden ember senki
Csak Jézus tud jót cselekedni, mi nem ,nekünk mindig ott a hátsó szándék tetszelegni stb
Nincsenek jó cselekedeteink, neked sincs ,a baptistáknak sincs
Jézus végzi és Ő készíti elő
Nekünk semmi érdemünk nincs
egy icike picike sincs
válasz erre: mcsaba - 2011-03-27 18:05:41 | megtekintés
Ditur 2011-03-27 20:32:31
Kedves Eunike!
Isten idő feletti. Nem köti Őt az idő. Mi vagyunk csak időbe láncolva. Ha pedig isten időtlen, mindegy, hogy mikor imádkozunk az emberért. Ha pedig minden imám is nem ér semmit a "halottakért", hiszem, hogy Isten azt is jóra fordítja az "élőkért". A manipuláció az, amikor hamis módon úgy érzi az ember, hogy Isten nem kéri a közreműködést, mondjuk cselekedetben (ima, evangélium hirdetése - vagy nem ezt teszed Te is -, istentisztelet látogatása, szomorúak vigasztalása, drogmisszió, betegek látogatása, börtönben lévő foglyok vigasztalása, özvegyek, gyerekek segítése).

Nem Krisztus ingyenes kegyelméhez akarunk cselekedettel hozzá tenni (ezt valóban nem lehet), hanem azt tesszük amit Ő parancsol, mert az szereti Őt, aki hallgatja és teszi parancsait (remélem megtalálod az igét).

Az embernek nem azt kell mondani, hogy "térj meg , mert hanem pokolra jutsz", hanem okosan Krisztusnak megnyerni. Halászok, emberhalászok vagyunk, nem hódító katonák. Korbáccsal halat fogni nem lehet...

A katolikusok imádkoznak az egyszerű emberért, csak Te nem tudod, mert nem jársz oda, korábban pedig nem figyeltél, amikor oda jártál, ha valóban oda jártál.

II. János pápának több adatott (talentum) rajta azt kérettetik számon. Ő is bűnös ember, ezért imádkozunk érte (is).
Szeretettel:
Feri
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-27 17:02:47 | megtekintés
máté 9.37. 2011-03-27 19:21:07
És a prédikátor, "minden hiábavalóság" mikor mondta ezt? Amikor TÖNKREMENT AZ ÉLETE ismert dolgok miatt...
válasz erre: mcsaba - 2011-03-27 18:05:41 | megtekintés
mcsaba 2011-03-27 18:05:41
Ahhoz, hogy ezt megértsd, meg kellene értened mi a közösség: sorsaink össze vannak kötve. Az, hogy ki volt a dédapád, valamilyen szinten azt is befolyásolja ki lesz az ükunokád. Az életünk egy hullám, amelyet a körülöttünk lévő tengerben keltünk. Hogy ez a hullám egy félholt hajótöröttet segít partra vetődni, vagy szökőárként pusztítja végig a partokat, sokszor csak később derül ki. Ezért cselekedeteink élete jóval meghaladhatja testünk élettartalmát. És ha valaki felvállalja, hogy a vétkes által elkövetett rosszat jóvá teszi, megváltozhat cselekedeteink élete, s mivel nem csak hitünk, de cselekedeteink által leszünk megítélve, akár halálunk után is változhat ez az ítélet: mások engesztelnek helyettünk. Jézus eljövetele óta a generációk össze vannak kapcsolva: egyaránt felelünk szüleinkért és gyermekeinkért. Egyház vagyunk. Ha én jó gyümölcs vagyok, a fát is, amely megtermett megszentelem, mégha az mérgezőnek látszott is. Ha gyermekeim vad, ehetetlen gyümölcsök lesznek: rossz fa voltam. Össze vagyunk zárva a közös bűnben és a közös megváltásban.
Ha valakiről lemondasz mondván, úgy is elkárhozott, önmagadról mondtál le. Az Isten mindenről lemondott, hogy ha lehet mindenki megmeneküljön.
Hol a személyes felelősség? Hol valósul meg, hogy csak saját dolgainkért felelünk? Ez csak egy Törvény-uralta világban válhatna valóra: egy kegyetlen világban ahol a fogat-fogért, szemet-szemért elv a törvény. Szerencsére: "Mert a törvény Mózes által adatott, a kegyelem és az igazság Jézus Krisztus által jelent meg."
Katolikusnak lenni ezt jelenti: olyan szemmel nézem az embert, ahogyan Jézus nézi: közösségi lényként. Ő a mérce. Ahogyan Ő élt, úgy kell nekünk is. Ha ő mindent megtett az emberért, nekünk is meg kell.

A tisztítótűz elsősorban állapot: az ember igent mond Jézusnak, s ezzel elkezdődik az örök élet. Ez viszont nem jelenti azt, hogy mindenben 100%-ban az Isten akarata szerint fog élni. Ugyanakkor a bűn nem jelenhet meg Isten előtt. Ezért mindaz, amivel életedben Isten ellen döntesz, visszaköszönt rád amikor az Úr ítélőszéke elé lépsz. S amikor majd látod, mit tehettél volna, s milyen veszendő híúságok miatt nem tetted meg, az végtelen fájdalommal fog égetni. Nem az Úr fog téged megkínozni, hanem a felismerés: sas lehettél volna, de megelégedtél a kalitkával. Az ember élete nem hiábavalóság. Ezt csak a prédikátor állította, aki még nem ismerhette Jézust. Amit a szentek tesznek vagy mondanak, beépül az üdvösségtörténetbe, megmarad. Jézus sebei megmaradtak: ezek az ő győzelmi jegyei. Mindaz viszont, ami nem az Isten tervét szolgálja elhamvad.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-27 17:02:47 | megtekintés
mcsaba 2011-03-27 17:34:14
Nem, tévedsz!
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-27 16:52:23 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.