Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

A katolikus válaszol

máté 9.37. 2011-09-06 17:13:20
De. Nagyon sokszor elismerik hogy az engedetlennek volt igaza. Lásd manapság, széltében-hosszában Savonarola.

Jut eszembe, Johanna! És még aki a szentté avatási ügyében részt vett, BÜSZKE is volt arra, hogy már belátja igaza volt, miközben az ítélethozók között némileg előbb...
válasz erre: B.Marci - 2011-09-06 10:20:55 | megtekintés
alex:) 2011-09-06 17:12:22
Erre gondoltál?
Hofi - Rózsa Sándor
http://www.youtube.com/watch?v=GxmIYQ2jGlc

(érzékeny vagy a poénokra? No nem bigott,ugye,pedig a pápa is kedveli a tréfát.Én úgy tudom no fakír. Tudtad a pápa is rajong a viccekért,no meg a pápa nyalóka :http://papanyaloka.igen.hu/ )
válasz erre: máté 9.37. - 2011-09-06 17:07:35 | megtekintés
máté 9.37. 2011-09-06 17:07:35
Hol írtam meditálást? Isten alkotta testünket és lelkünket, szellemünket, azért, (Kis Katekizmus 1.válasz)
- hogy Istent megismerjük, szeressük, és neki szolgáljunk.

Ehhez - az Általa teremtett - szürkeállományra is szükség van. Legalábbis Ő úgy gondolta...
válasz erre: alex:) - 2011-09-06 08:16:51 | megtekintés
máté 9.37. 2011-09-06 17:03:48
A pápa imájára HOFIval válaszoltál. Testvéri kezet nyújtottam annak, aki "megérdemelte" hogy kigúnyolják - köszöntem, magam is.

És hogy ki "zülleszt", mivel és hol, azt - szinte - minden résztvevő, és főképp az olvasók :( el tudják dönteni.
válasz erre: alex:) - 2011-09-06 08:13:29 | megtekintés
alex:) 2011-09-06 16:03:35
Nem értem.
ha szavakba leírnád,hálásan megköszönném.
Videó az más,nem személyes.
Nem a videó váltott meg téged.
Vagy te szerepelsz rajta? És melik vagy te? :)
válasz erre: kareb - 2011-09-06 15:39:18 | megtekintés
kareb 2011-09-06 15:39:18
http://www.youtube.com/watch?v=ZXVaVilOqEU&feature=related
válasz erre: alex:) - 2011-09-06 15:19:47 | megtekintés
gyöngyi 2011-09-06 15:25:05
Bízd az Úrra utadat, én is azt teszem!
Engedd, hogy Ő mondja meg mit tegyél, én is azt teszem!
válasz erre: kareb - 2011-09-06 15:03:07 | megtekintés
gyöngyi 2011-09-06 15:22:35
Mi lenne Veletek, ha egyszer legalább nem egymással foglalkoznátok, hanem Krisztussal és azzal, hogy Őt mutatjuk fel az Istenkereső embereknek!
Azt tudod, hogy Sátánnak az a célja, hogy mi egymással foglalkozzunk és nehogy az Úr Jézussal?
Na, ezért nincs értelme az ilyen párbeszédeknek, kereshetjük mi a közös pontot de úgy látom nincs ilyen sajnos!
Krisztusra kell mutatnunk és figyelnünk, hogy megláthassák Őt az emberek, de ha mi egymással vagyunk elfoglalva, akkor csak minket látnak és azt, hogyan vitatkozunk, szóval meddő dolog ez!
Próbáljuk meg a központi Személyét felragyogtatni a Szentírásnak, amennyiben egyetértesz azzal, hogy Őáltala kapunk örök életet és gondolom ez a legfontosabb minden ember számára, hogy üdvösségre jusson. Ezért kell félretenni minden mást ami és aki nem Jézus.
válasz erre: mcsaba - 2011-09-06 14:19:04 | megtekintés
alex:) 2011-09-06 15:19:47
Ki neked Jézus?
Mit jelent számodra?
válasz erre: kareb - 2011-09-06 15:17:08 | megtekintés
alex:) 2011-09-06 15:19:07
Annyit tudok mondani-egyedül az Úr Jézus a mennyei Jeruzsálemhez az Út!
Bármit ragaszthatsz hozzá,hogy én ezt-meg azt mondtam,mindvégig ki fogok ez mellett tartani,hogy Solus Jesus Christus-Egyedül Jézus Krisztus,ha ezért a fejemet is vetetik érte-EGYEDÜL AZ ÚR JÉZUS!

Nem mondtam mást,csak Jézus! De Őt mindvégig,mert tudom kinek hittem!
Isten áldjon,kedves Kareb.
válasz erre: kareb - 2011-09-06 15:11:59 | megtekintés
kareb 2011-09-06 15:17:08
van kérdésed???
Nem lehetne ezt a témát átvinni a lövészárokba???
Nem lehetne tisztletben tartani VÉGRE a topik nyitó szándékát???
válasz erre: alex:) - 2011-09-06 15:04:39 | megtekintés
kareb 2011-09-06 15:11:59
Kedves Alex:)!
Te magad mondtad most is, hogy csak papíron vagy katolikus, de egyébként nem tartod magadat annak.
Nem én döntöm el, te magad vonulsz ki önként.
Ha úgy gondolod, hogy Csaba (topiknyitóban megfogalmazott) szándékával összevág az, hogy Te, csupán csak azért mert katolikus vagy (papíron) ide jöhetsz és mocskolhatsz, rágalmazhatsz, gyalázkodhatsz, tévtaníthatsz a katolikus egyházzal kapcsolatban, akkor nagyon nagy gondok vannak nálad szöveg értelmezésben.

"Az Úr pedig ... azt mondta Ő az élet és a feltámadás,és aki hisz annak örök élete van Benne."

És ki vagy te, hogy szemrevételezéssel eldöntöd ki hisz és kinek van örök élete Benne, és kinek nem?
Akkor te is lenni isten?
De melik isten?
Mert annyi isten van már! ;)
válasz erre: alex:) - 2011-09-06 12:58:25 | megtekintés
alex:) 2011-09-06 15:04:39
Nekem pedig az élő Isten megmutatta hogy Solus Jesus Christus-Egyedül Jézus Krisztuson van az ÚT,a mennyei Jeruzsálembe!
"Uram, kihez mehetnénk? Örök életnek beszéde van nálad. És mi elhittük és megismertük, hogy te vagy a Krisztus, az élő Isten Fia" (János ev. 6,68-69). Erről tesz bizonyságot az egész Szentírás: az Ószövetség, mint ígéret, az Újszövetség, mint beteljesedés.
A solus Christus-azt jelentette, hogy az üdvösséget, az örök életet egyedül Ő szerezte meg számunkra, nincs más Megváltó
Nem a katolikus egyház,(nem minden út Rómába vezet-de a pokol gyönyörű kövekkel odavezet!) de nem is a református,nem a baptista,stb,stb.....
A Jézus név a zsidó nyelv szerint Üdvözítőt jelent, a görög Krisztus (zsidóul Másiakh = Messiás) Felkentet.
Őt (Krisztust) tette mindenek fölött az anyaszentegyház fejévé" (Efézusi levél 1,22), ". . . Ő a feje a testnek, az egyháznak" (Kolosséi levél 1,18).
Hiszem az egyetemes egyházat. A hitvallás görög szövegében a katholikosz szó olvasható, s ez a reformátori tanítás szerint nem a római egyházat jelenti, hanem az időben és térben létezőt, amit az egyetemes szóval kell lefordítanunk. Hogy az egyetemesség mit jelent, az világossá válik a Heidelbergi Káté (54. felelet) megfogalmazásából: Isten ezt az egyházat Igéje és Szentlelke által a világ kezdetétől a világ végezetéig, az egész emberi nemzetségből gyűjtötte. Az egyetemesség azt jelenti, hogy az egyháznak idői (a világ kezdetétől, a végezetéig) és téri (az egész emberi nemzetségből) kiterjedése van. S azt is, hogy magába foglal minden Krisztus-hívő felekezetet.

- A keresztyén jelző a Főnek és a testnek a szerves kapcsolatára, a Krisztushoz tartozásra utal. Az első gyülekezet tagjait először Antiókhiában nevezték keresztyéneknek, Krisztus-féléknek (Apostolok Cs. 11,26). Az az egyház keresztyén, amelyik egyedül Krisztust, Isten Fiát ismeri el Megváltónak, s ez a híveket kötelezi a Krisztus szerinti életre.Joggal mondhatjuk, hogy az egyház egy, noha több felekezetben, egyháztestben él. Az egység láthatatlan ugyan, de valóságos, mert maga Krisztus is láthatatlan, de valóságos, egy, oszthatatlan.Azt tartjuk, hogy az ember hit által igazul meg, a törvény cselekedetei nélkül" (Római levél 3,28). "Az igaz ember hitből él" (Római levél 1,17).

Sola fide-Hit által igazulunk meg Isten előtt. Egyszer majd meg kell állnunk Isten ítélőszéke előtt, be kell mutatnunk életünket. De naponként is szembenézünk a kérdéssel: mit adhatunk Istennek, ami kedves előtte? Semmit. De Isten valamit nekünk tulajdonít: a hitet.
Sola gratia-Kegyelmet kegyelemért vettünk Istentől Krisztus által - ezt olvassuk a János evangéliuma elején (1,16). Nemcsak hogy a kegyelmet nem tudjuk kiérdemelni, de még magyarázni, megérteni sem tudjuk. Ennek egyik oka, hogy nem értjük meg és nem ismerjük fel a bűnt. Pedig a bűn és a kegyelem úgy tartoznak össze, mint Isten és az ember. Csak az, aki eljut a bűntudat és a kiszolgáltatottság mélységéig, kezdi megérteni és értékelni Isten kegyelmét. Ami egyenként minket illet: fel kell ismernem a bűnt, s csak ebből a mélységből felnézve láthatom és tapasztalhatom meg a kegyelmet. Bár a párhuzam nem teljes, próbáljuk megérteni a következő példából. A bűnös várja, hogy végrehajtsák rajta a halálos ítéletet, s akkor, amikor lemondott minden segítségről, megkapja a felmentést, a kegyelmet. Ezt a kegyelmet hirdette ki Isten a kereszten szenvedett Jézus Krisztus által. Amit pedig megnyertünk, az a földi életnél is több: örök élet, üdvösség.

Ingyen kegyelem.
válasz erre: mcsaba - 2011-09-06 14:41:56 | megtekintés
kareb 2011-09-06 15:03:07
Kedves Gyöngyi!

A probléma az, hogy te csak "hivatalosan" vagy katolikus, de valójában sosem voltál az. Lövésed nincs arról, mit tanít valójában az egyház (különben nem kérdeznél néha akkora marhaságokat itt-ott más topikokban, vagy cikkek alatt... ha nem tudod magadról, hogy olyan alap dolgokat kérdezel, amikkel katolikusként tisztában kellene lenned, akkor ez bizonyítja, hogy te csak névleg voltál/vagy katolikus, ha meg pontosan tudod magad is a választ - ld. kispap - és mégis bedobod a kérdést, akkor meg ölég rossz bizonyítványt állatasz ki magadról emberileg, és ne ámítsd magad azzal, hogy mindezt Isten dicsőségére teszed).

Javaslom olvasd el újra a topiknyitót, próbáld meg értelmezni és utána légy kedves kifejteni számunkra, hogy mi alapján gondolod úgy, hogy ezzel a szándékkal:
"Mi nagy valószínűséggel nem kérdéseket szeretnénk feltenni a katolikusoknak, hanem a Bibliához terelgetni azokat a katolikus embereket, akiknek kérdéseik vannak, mert a Szentírásban meg lelhető a válasz."
helyes ebben a topikban nyomulnod.
A szándékod ismeretében nyiss egy topikot "katolikusok kérdéseinek megválaszolása" címen és ott kifejtheted a nézeteidet.
válasz erre: gyöngyi - 2011-09-06 12:38:16 | megtekintés
mcsaba 2011-09-06 14:41:56
Ha nem úgy gondolnám, hogy ez az igaz út, azt gondolod még katolikus lennék?
Csak megkérem kedves hitehagyott ismerőseimet, hogy amennyiben nincs kérdésük a kat. egyház tanításával kapcsolatban, a keresetlen hittérítő szerepüket a saját maguk által nyitott topikban végezzék.
Azt hiszem érthetően fogalmazok.
Senkit sem szólítottam még fel és nem is fogok felszólítani katolizálásra. Megpróbálunk felelni a feltett kérdésekre. Nem állítom, hogy református, evangélikus stb. nem üdvözülhet. Az én utam a katolikus egyházon át vezet.
válasz erre: alex:) - 2011-09-06 14:29:00 | megtekintés
alex:) 2011-09-06 14:29:00
Miért ? Jézusnak több egyháza van?
Mi csak a Bibliát követjük és az élő Urat,
mert Őt senki,de senki nem előzheti meg!
Szerintem ha csak a Bibliát követnénk,benne az élő Fiát,egy Úton haladnánk,nemde kedves Csaba.
Jézus soha nem gondolkozott katolikus tanba!
Szerinted mégis? A katolikus az egy igaz egyház,s felekezet?
Vagy jöhet a mosoda,a hamis vallássokkal-krisnásokkal,buddhistákkal,stb,ezt nevezik ökumené-és közelítőnk a laphoz....:-)
válasz erre: mcsaba - 2011-09-06 14:19:04 | megtekintés
mcsaba 2011-09-06 14:19:04
Akkor nagy valószínűséggel végzettségetek alapján (Gyöngyi és Alex) képesek vagytok arra, hogy nyissatok egy olyan topikot, hogy "Katolikustérítő aposztaták klubja" vagy hasonló.
válasz erre: gyöngyi - 2011-09-06 12:38:16 | megtekintés
alex:) 2011-09-06 12:58:25
Ej-ej Kareb mindig mellélősz,de ez így van jól! :-)
Hivatalosan én is katolikus vagyok,még!
(papíron)
A szívem pedig az élő Jézusé,most már mindörökké!
Az Úr pedig nem mondta hogy katolikus,hanem azt mondta Ő az élet és a feltámadás,és aki hisz annak örök élete van Benne.
Vagy te nagyobb vagy annál és szemrevételezéssel eldöntöd ki a katolikus,ki nem? Akkor te is lenni isten? De melik isten? Mert annyi isten van már!

:-)
válasz erre: kareb - 2011-09-06 12:05:45 | megtekintés
gyöngyi 2011-09-06 12:38:16
Kedves Kareb!

Mi nagy valószínűséggel nem kérdéseket szeretnénk feltenni a katolikusoknak, hanem a Bibliához terelgetni azokat a katolikus embereket, akiknek kérdéseik vannak, mert a Szentírásban meg lelhető a válasz.:)
Amúgy még katolikus vagyok "hivatalosan":), kérdezz nyugodtan!:))
válasz erre: kareb - 2011-09-06 12:05:45 | megtekintés
kareb 2011-09-06 12:05:45
Kedves Alex:)!

No, akkor a kedvedért újra:

FÓRUM NYITÓ (kiemelések tőlem):
mcsaba - 2011-02-10 21:57:37
Kedves barátaim, ezt a témát azért indítom, hogy a nem katolikus keresztényeknek legyen formális helye annak hogy KÉRDÉSEITEKET AZ EGYHÁZ TANÍTÁSÁVAL KAPCSOLATBAN FELTEGYÉTEK.

Mély fájdalommal tölt el az a sok, tudatlanságból fakadó támadás, amely főként a szabadkeresztény gyülekezetek tagjai felől éri egyházamat.

Kérek minden érdeklődőt, AKIKET AZ ŐSZINTE KÍVÁNCSISÁG ÉS NEM A TÁMADÁS VÁGYA VEZET, HOGY TEGYE FEL KÉRDÉSEIT. A többi katolikus testvéremmel együtt megpróbálunk választ adni kérdéseitekre.

NEM VITÁNAK SZÁNOM A TÉMÁT, hanem tézis-kifejtésnek. A vitának ugyanis nem sok értelme van, csak a falakat erősíti, de a feleket nem hozza közelebb.

Nem állítom hogy minden kérdésre választ tudok/tudunk adni,
de megpróbálkozok.

...

remélem sikerül megértetni, hogy az Egyház hogyan gondolkodik, és miért teszi így. Nem kell igazat adni, csak hallgassuk meg egymást!"

Lövészárokból elég egy is (sőt, még az is sok), a második már teljesen felesleges!!!

Kedves Alex:)!
Miért kell ezt a topikot is a lövészárok mélységeibe süllyeszteni?
válasz erre: alex:) - 2011-09-06 08:13:29 | megtekintés
kareb 2011-09-06 11:52:14
Én úgy tudom, hogy a katolikus egyház keresztény egyházaknak tekinti azokat, akik az Atya a Fiú és a Szentlélek nevére keresztelnek, de akik ezek közül azt tanítják (és alkalmazzák is), hogy a keresztség egy ember életében többször is kiszolgáltatható, azok keresztelése nem ugyanaz, mint amit a katolikusok, reformátusok, evangélikusok (meg nem tudom, még kik) vallanak.
De várj, talán megtaláltam az összefoglalót (mintha ez lett volna az... lehet, hogy te is erre emlékszel?).
http://www.lmrkat.hu/szektak.html
Ez alapján bizony újra(???)keresztelnek egy baptistát, mint ahogyan Pál is megkeresztelte "újra" az efezusiakat, akik addig csak János keresztségére voltak megkereszteve (Ap. csel. 19,1-5).
válasz erre: B.Marci - 2011-09-06 09:41:46 | megtekintés
mcsaba 2011-09-06 11:32:19
Jól gondolod. A pápa is csak akkor számít tévedhetetlennek, ha:
"A római Pápa, a püspöki kollégium feje hivatalból rendelkezik a tévedhetetlenséggel, amikor mint az összes Krisztus-hívő legfőbb pásztora és tanítója, aki megerősíti testvéreit a hitben, hit vagy erkölcs kérdésében végérvényes tételt hirdet ki." - végérvényesen.

Természetesen az engedelmesség nem egyenlő azzal, hogy olyat is megteszek, ami ellentétes a Szentírás tanításával. Az engedelmességet sokkal inkább kritikus párbeszédként kell felfogni. Az elöljárónak elmondom, ha valamivel nem egyezek, megkérem, mielőtt dönt az ügyemben, mérlegeljen a véleményem figyelembevételével, de a végső szó az övé. Persze megint csak olyan ügyekben, amelyek nem ellenkeznek a Szentírás tanításával.

Viszont továbbra is állítom, egy olyan kaliberű személy, egyházilag leellenőrizett kijelentéseit bírálgatni, azzal egyet nem érteni, mint pl. Antiochiai Ignác vértanú, meglehetősen bátor vállalkozás. Főleg, ha figyelembe vesszük azt a vallott elméletet, mely szerint állítólag az egyházi tanítók fokozatosan eltávolodtak a krisztusi tanítástól, miközben az adott személy nézetileg már a dolgok gyökerénél elágazik...

Egyáltalában milyen jogon állíthatja valaki, hogy létezik TANÍTÁSBELI elhajlás az egyházban, azon a "szent" szándékon kívül, hogy lejárassa az önmagától ősibb, nagyobb és lényegesen hitelesebb testületet?

Morális romlásról beszélhetünk, ez sajnos állandóan kísértő valóság. De a tanítás tiszta és szent!
válasz erre: B.Marci - 2011-09-06 10:20:55 | megtekintés
B.Marci 2011-09-06 10:20:55
Ezt a beírást most egyszerre címezem válaszul Csigabigának, illetve kérdésül a katolikusok felé.

Szóval kedves Csiga, úgy tűnik, kissé talán közeledtek az álláspontok... szerintem abszolút korlátlan emberi tekintély és hatalom az Ószövetségben sincsen, és a katolikus egyházban sincsen. Pl. ha az egyházi feljebbvaló bűnbe akar vinni, le akarja fizettetni magát, bérgyilkosként akar használni, meg akar erőszakolni stb. akkor a kereszténynek kötelessége nem engedelmeskedni.

Ugyanakkor bocs, de szerintem kicsit elkenőlegesen fogalmaztál az apostoli (és apostolok által kinevezett tekintélyekre vonatkozó pl. Titusz) hatalommal kapcsolatban. Kétlem, hogy itt olyan értelemben az "evangélium hatalmáról" lenne szó, ahogyan azzal minden egyes hívő él, amikor pl. hirdeti az evangéliumot, és beszél az üdvösség feltételéről a hitetleneknek. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy Jézus az apostoloknak és aztán az általuk szolgálatba állított vezetőknek személyes hatalmat ad. Az idézett és általad kissé máshogy értett igéket én csak így tudom érteni.

Amúgy meg hát nyilván az, hogy hogyan gondolkodunk az egyházi hierarchiáról, annak is a függvénye, hogy mit gondolunk pl. a katolikus egyház dogmáiról. Aki azokat a Szentírással ellentétesnek véli, az nyilván a katolikus egyházfelfogást úgy értékeli, hogy "a katolikusok szerint az egyház BÁRMIT taníthat, akár a Bibliával ellentéteset is". Aki viszont a katolikus tanítást nem látja a Bibliával ellentétesnek, az azt gondolja, hogy "Isten megőrizte a helyes tanítást az egyházban akkor is, amikor némelyik egyházi vezető erkölcsileg, hitbelileg méltatlan volt a posztjára".

A két dolog erősíti is egymást: ha valaki helyesnek látja a dogmákat, akkor jobban bízik az egyházban - ha valaki abból indul ki, hogy az egyházat Isten megőrzi, akkor eleve a helyesség vélelmével kezdi megközelíteni a dogmákat. Persze előfordulhat, hogy valaki bár a dogmák helyességéből indul ki, aztán mégse tudja őket elfogadni - és van olyan, aki a dogmákhoz eleve kritikusan viszonyul, de aztán mégis kezdenek megcáfolódni az ellenvetései. És ez utóbbi személy szerint az én esetem, amúgy.

Ugyanakkor én is néha hiányolom a katolikusoknál az egyéni mérlegelés faladatának a hangsúlyozását. Értem, hogy nemcsak arról van szó, hogy a dogmákat el kell fogadni, hanem az általános, gyermeki engedelmesség lelkületéről, ami nem állandóan kifogásokat keres.
De hadd éljek egy példával, kérdésként: amikor XXII.János pápa 1332-ben elkezdte az "adventista":) elképzelést prédikálni arról, hogy a halálakor senki sem kerül a mennybe, hanem csak a feltámadáskor (NEM dogmaként hirdette ki!), és egy bizonyos Wallensis nevű szerzetes kifejtette ellenvéleményét, amiért dutyiba csukták: gondolom, egy mai katolikus de talán az akkoriak nagy része számára is nyilvánvaló, hogy az "engedetlennek" volt igaza. Nem?
B.Marci 2011-09-06 09:49:34
szerintem nemhogy egy protestánstól, de még egy katolikustól is elfogadható, ha egyes passzusokat kritizál az egyházatyák írásaiban. Nagy katolikus teológusok is meg szokták tenni (nem Hans Küngre gondolok, ő elég kérdéses figuránek tűnik, hanem pl. Balthasarra.)
Ettől még persze, Ignác egyházfelfogását valószínűleg a 2. század egyházfelfogása hiteles tanújánek lehet tekinteni, és a hierarchia elvetése esetén, mint írtam, azzal szembesülünk, hogy már a legkorábbi egyház felfogásával kerülünk éles ellentétbe. Meg hát a mondat, amit Csigabiga megkérdőjelez, miszerint a püspököt tekintsük úgy, mint az Urat, egybevág a Bibliának azzal a tanításával, miszerint a világi(!) felsőbbségnek engedelmeskedjünk úgy, mint az Úrnak... na de folytatom egy új hozzászólásban...
válasz erre: mcsaba - 2011-09-05 21:30:43 | megtekintés
B.Marci 2011-09-06 09:41:46
ugyanúgy vagyok, mint te: volt egy kis összefoglalóm a témában, valami katolikus irat a szektákról, de nem találom. Abban legjobb emlékezetem szerint ugyanez volt: akik a Szentháromság nevére keresztelnek, keresztényeknek tekinthetők, a keresztségük érvényes. És ide tartoznak az adventisták, baptisták, metodisták, stb. stb. Szerinted egy felnőttként bemerítkezett baptistát a katolikus egyház újrakeresztel? Én úgy tudom, hogy nem.
válasz erre: kareb - 2011-09-05 23:39:16 | megtekintés
alex:) 2011-09-06 08:16:51
Kényszergyógykezelés és szervkereskedés vár a meditálókra
http://mindennapi.hu/

(tanulságos!)
válasz erre: máté 9.37. - 2011-09-06 07:54:38 | megtekintés
alex:) 2011-09-06 08:13:29
Éva hagy már fel a szókifacsarással,már kértelek.
Hol írtam a nevedet?
De ha megkérhetnélek az Aliansz topikot ne zülleszd le,kösz! Lekötelezel vele.
Isten áldjon.
válasz erre: máté 9.37. - 2011-09-06 07:49:41 | megtekintés
máté 9.37. 2011-09-06 07:54:38
Nagypénteki könyörgésünkben - emlékszem - imádkozunk protestáns testvéreinkért úgy: "akikkel összeköt az egy keresztség." LEGALÁBB.

És az Úrvacsora is, láttam: ha A HIT és az elkötelezettség Jézus iránt jelen van, az Úr megmutatja Önmagát. Amen.
válasz erre: kareb - 2011-09-05 23:39:16 | megtekintés
máté 9.37. 2011-09-06 07:49:41
Igaz, jót teszel, csak minket hagyj már békén. MI nem a sötétségnek szolgálunk. Tényleg abba lehet hagyni EZT a gyakorlatot... Köszönöm.
válasz erre: alex:) - 2011-09-06 05:16:08 | megtekintés
máté 9.37. 2011-09-06 07:48:02
Amen, Jocó.
válasz erre: Jocó - 2011-09-05 23:48:33 | megtekintés
alex:) 2011-09-06 05:16:08
Azóta amióta belőled valaki mondta,hogy leellenőriz!
Gondoltam is ez nem emberi sima beszéd,ennek van egy szellemiség ura,aki engem el akar hallgattatni!
Azóta :-)
Mert nem adjuk át a térfelet,a Gonosznak!
S nekünk,nem szabad elnézni hogy sokan a kárhozatba mennek,odahaladnak,arrafelé tartanak,holott megvannak győződve hogy ők a jó cselekedeteikkel bemehetnek a mennyei Jeruzsálemben.
De,nem mehetnek be,-mert Egyedül az ÚR JÉZUS a belépés-neki vannak egyedül tökéletes érdemei!
Amúgy tovább tanulok,azt folytatom,sőt el akarok járni,ahol nagyobb kiképzést kapok! Nekem ez az én életem! Mert tudom hogy csak így tud használni az én Uram,arra az időre amikor a Pusztító utálatosság beül oda,és magát kiadja Jézusnak! Addigra az én Urammal megakarok még jobban erősödni,mert csak az Ő oldalán szeretnék harcolni,mint Pál apostol és a többi Krisztus katonái,az Úr dicsőségére!
válasz erre: kareb - 2011-09-05 23:31:38 | megtekintés
Jocó 2011-09-05 23:48:33
Mit vitatkoztok ti itt?!
Körülbelül 20 millió sátánista kiképzése folyik világszerte főleg az interneten keresztül. Utána néztem.
A kereszténység az első számú célpontjuk!
Nincs katolikus,református,evangélikus baptista ...stb.
Jézus Krisztus követői vannak,akik jobban szerethetik Megváltó Urukat,mint a sötétség harcosai sátán atyjukat! Mindennél jobban!
Aki még nem tért meg,térjen meg és nyomás Krisztus Urunk zászlaja alá! Mert nem az Ördög itt az Úr,hanem az,Aki Úgy szereti az embert,hogy az életét áldozta érte! Hagyományokkal nem lehet harcolni a démonvilággal szemben,csak is azzal,mely élesebb minden kétélű kardnál. Az Isten igéjével! Megfogja tudni ez a világ,az ördögöt imádókkal együtt,hogy Jézus Krisztus az Úr az Atya Isten dicsőségére!!!
kareb 2011-09-05 23:42:12
>Én nem tudom mi kell ehhez!<

Inkább az a kérdés, hogy minek a hiánya kell ehhez.
válasz erre: mcsaba - 2011-09-05 21:30:43 | megtekintés
kareb 2011-09-05 23:39:16
>Egyébként azt sem értem, hogy ha katolikus szemmel a protestáns úrvacsora annyira semmi, akkor miért fogadja el a katolikus egyház a protestáns keresztséget? A keresztségről való protestáns tanítás is nagyon más! A lényeg mégis megvalósul, ezt mindenki elfogadja.<

Kedves Marci!

Ha jól láttam, akkor ez a kérdésed még eddig nem lett megválaszolva (pedig végre valaki, aki arra használja a topikot, amire Csaba létrehozta).

Úgy általában a "protestáns keresztséget" NEM fogadja el a katolikus egyház. Bizonyos protestáns felekezetekkel kölcsönösen elfogadják egymás keresztségét (én úgy tudom, ez csak a reformátusokra és evangélikusokra érvényes), mégpedig azokkal, akik ugyanúgy az Atya, Fiú, Szentlélek nevére keresztelnek és ugyanúgy EGY keresztséget vallanak (pl. nem akarnak egy gyermekként megkeresztelt embert felnőttként ÚJRA megkeresztelni)... valahol egyszer olvastam erről egy kis összefoglalót, de most nem lelem.

Szeretettel:
Kareb
válasz erre: B.Marci - 2011-09-02 14:00:32 | megtekintés
kareb 2011-09-05 23:31:38
alex:) - válasz erre 2011-08-31 07:26:01

>...Nekem nem az a dolgom,hogy naponta ideszaladjak,és vitába szálljak hiszen ezzel a Gonosznak adok lehetőséget,hogy azt az időt ne az én Urammal töltsem! Én már nem kívánok vitatkozni,csak másokért imádkozni! Ha tudok akkor az Úrban cselekedni,mert az Úr Jézus így teremti bennem az Ő drága szent gyümölcseit.<

Kedves Alex:)!
Mégiscsak ráérsz?
És az imával mi lesz?
válasz erre: alex:) - 2011-09-04 06:42:57 | megtekintés
kareb 2011-09-05 23:25:30
jav.
Nem az "ostya-teszt" vicces (mert maga a tény, hogy emberek veszik a bátorságot, hogy kísérletezzenek VELE az nem vicc, hanem borzalom, rettenet, GYALÁZAT), hanem maga a kísérlet elméleti felállítása. Meg az időbeli lefolyása is kérdéses, nálam itthon a kamrám polcán a sima egyszerű ostya (nyilván nem Szentostya) állaga másfél év alatt semmit nem változott.
kareb 2011-09-05 23:18:30
Kedves Csigabiga!

>>Először belinkelsz valamit és várod rá a véleményemet, utána pedig azt állítod, hogy te nem kérdeztél semmit.<

Fordítva volt, de tökmindegy.<

Nem fordítva!
Linkelés 08. 31-én, annak állítása, hogy nem kérdeztél semmit 09. 01-én.
Lehetne tökmindegy is, de azért fennáll a kérdés, miért állítasz mást, mint ami a valóság:
1. rosszul emlékszel
2. nálad visszafele jár az idő
3. tudod, hogy nincs igazad, de csak azért is vitatkozni akarsz

De akkor térjünk át a konkrét kérdésekre?
KEK 1374 szerint Eucharisztikus SZÍNEK ALATT
KEK 1413 szerint kenyér és a bor SZÍNEI ALATT
van jelen Krisztus valóságosan és lényegileg.

színek/színei alatt = (gyk) tulajdonságok/tulajdonságai alatt (mögött, mellett)... hol van az, hogy az ostya/bor romlandó molekulái nem romló molekulákká válnak?
Egyébként vicces, hogy az "ostya-teszt" során képes valaki hetekig rohasztani az ostyákat, holott egyszerű laboratóriumi vizsgálatokkal előbb "eredményt" lehetne elérni (pl. megméred egy ostya tömegét átváltoztatás előtt és után, mert ugye ostya + Krisztus biztosan nehezebb kell, hogy legyen, mint ostya magában).
Persze ez pont olyan értelmetlen, mint a hosszabb "kísérlet", mert Krisztus valóságos jelenlétét érzékekkel (gyk. mérésekkel, kísérletezgetéssel) nem lehet megragadni, hanem egyedül az isteni tekintélyre támaszkodó hittel (vö. KEK 1381)
Amúgy az egész ostya-tesztről Mk 8,11-12 jut eszembe.

"Ha ez nem automatikusan lenne értve még csak-csak rá lehetne fogni, hogy "szegény" Istennek legalább van vétójoga, ha pl. egy parázna pap egy megtéretlen embernek adja testét, de így még az elvi esély sincs meg rá."
És mi van, ha Isten nem akar vétózni, nehogy az embereknek akár csak elvi esélyt is adjon az ÍTÉLKEZÉSRE (kételkedve méregetném a papot, hogy vajon bűntelen állapotban van-e és így valóban jelen van-e a kezéből vett Oltáriszentségben Krisztus, a pap meg kételkedve méregetne engem, hogy vajon bűntelen állapotban vagyok-e, hogy kiszolgáltathatja-e nekem az Oltáriszentségben jelen lévő Krisztust). Mindenkinek a saját lelkiismeretére van bízva, hogy alkalmas állapotban van-e arra, hogy Krisztus magához vegye. (1Kor 11,27-29)

>Hogy még szótlan beszélni járni sem tudó emberek által készített tárgyak képében megjelenik, amit hordozni kell? Nem hinném.<

Ha azt elhiszed, hogy Isten, aki mindenható, mindentudó és öröktől való képes volt arra, hogy beszélni, járni sem tudó, emberek gondoskodására szoruló törékeny, piciny gyermekként közénk jöjjön, felnövekedjék és a keresztfán kínok közt meghaljon értünk, akkor miért hihetetlen, hogy a borban és a kenyérben jelen legyen? (nem hiszed, hogy ennyire szeret minket???)

>mely 2000 évvel ezelőtt megtörtént dolog<

És miből gondolod, hogy attól még, hogy Isten 2000 éve belépett a történelembe, már bele is ragadt véglegesen? Szerinted Isten "időszámításában" mikor történt mindez?
"Mert ezer esztendő előtted annyi, mint a tegnapi nap, amely elmúlt, mint egy őrváltásnyi idő éjjel"
válasz erre: csigabiga - 2011-09-02 19:45:42 | megtekintés
mcsaba 2011-09-05 21:30:43
Szóval, ha nem egyezel szavaival, akkor nem egyezel egy olyan egyházatyával, aki 110 körül halt meg, személyesen ismerte Szent Polikárpot, János evangélista tanítványát. Mi alapján van bátorságod erre?
Nem tudom érzed-e szavaid súlyát?
Egy olyan tekintélyt kérdőjelezel meg, aki ott volt a kezdeteknél!
És egy ilyen embernek akarod Te tanítani a szentírás értelmezését, vagy az egyház szokásrendjét - hierarchiáját?
Én nem tudom mi kell ehhez!
válasz erre: mcsaba - 2011-09-05 21:20:44 | megtekintés
mcsaba 2011-09-05 21:20:44
Bocsi, hogy beleszólok a kettőtök közötti beszélgetésbe, de van fogalmad arról, ki volt Antiochiai Ignác?
Csak azért, mert ha nem egyezel szavaival, akkor
válasz erre: csigabiga - 2011-09-05 18:24:38 | megtekintés
csigabiga 2011-09-05 18:24:38
folyt1:
„testben élünk, de nem test szerint hadakozunk hadakozásunk fegyverei ugyanis nem testiek, hanem erősek az Isten kezében erődítmények lerombolására. Ezekkel rombolunk le minden okoskodást és minden magaslatot, amelyet az Isten ismeretével szemben emeltek, és foglyul ejtünk minden gondolatot a Krisztus iránti engedelmességre, .. Ha valaki meg van győződve arról, hogy ő a Krisztusé, azt is gondolja meg önmagában, hogy amint ő Krisztusé, ugyanúgy mi is. Mert ha kissé túlozva dicsekszem is a hatalmunkkal, amelyet az Úr építésetekre, és nem rombolásotokra adott, nem szégyenülök meg”
2Kor 10:8
Itt a szellemi harcról beszél Pál, de nem akármilyenről, hanem aminek eszközei az evangélium hirdetése, Isten szavának idézése stb. (Ef6:17) Hatalom szó is erre vonatkozik, nem másra. Azonban nincs szó pl. máglyán elégetésről, karddal keresztelésre kényszerítésről, liturgia megszabásáról, nyilvános megszégyenítésről, Isten szavával ellentétes szabályok kitalálásáról vagy hasonlókról.
Fontos leszögezni, hogy itt nem Pál személye volt a tekintély záloga, hanem Isten igéje, aminek felülvizsgálására ő maga is tanított mindig:
„Viszont ha még mi magunk, vagy egy mennyből való angyal hirdetne is nektek evangéliumot azonkívül, amit mi hirdetünk, átkozott legyen!” (Gal.1:9)
„Úgy beszélek hozzátok, mint értelmes emberekhez: ítéljétek meg magatok, amit mondok”
(1Korintus 10:15)
vagy:
„Ezek nemesebb lelkűek voltak, mint a thesszalonikaiak, teljes készséggel fogadták az igét, és napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok.[amit tanított nekik]”
(Apcsel 17:11)
> a Bibliában nem látok arra vonatkozó utalást, hogy az egyház tekintélyelvű rendszerét valami más kellett volna hogy felváltsa.<
Szerintem is van tekintély, sok helyen írja az Ige, hogy tiszteljük a feljebbvalókat még ha nem is hívők, azonban ennek vannak határai és bizonyos feltételei, nem abszolút tekintélyről van szó, mint az Ószövetségben, pont azért, mert ott bizonyosodott be, hogy az a rendszer működésképtelen, mivel a vezetők is tökéletlenek. A végzetes bukfenceket csak úgy lehet elkerülni.
„Istennek kell inkább engedelmeskednünk, mint az embereknek” (Apcsel 5:29)
„Az én juhaim hallgatnak a hangomra, és én ismerem őket, ők pedig követnek engem[Jézust].” (Jn 10:27)
így pl. ezzel az idézeteddel nem tudok egyet érteni:
"mindazokat, akiket a házigazda saját birtokába küld, úgy kell fogadnunk, mint azt, aki őt küldte. Nyilvánvaló, hogy a püspököt úgy kell tekinteni, mint magát az Urat."

>1. Az egyház ahogyan az apostolok idejében, úgy utána is hierarchikus felépítésű maradt.
Szerintem az eredeti egészséges és korlátozott hierarchia folyamatosan módosult és alakult emberi szervezetté emberi szabályokká
és vált át teljhatalmú hatalmaskodásokba ami szükség szerint vezetett az eredeti apostoli tanításoktól való egyre nagyobb mértékű eltávolodásokhoz.

Isten áldjon;

csiga
válasz erre: B.Marci - 2011-09-05 13:37:16 | megtekintés
csigabiga 2011-09-05 18:23:50
Szia B.Marci!

>Tényleg azt gondolod, hogy Jézus külön-külön, gyülekezetvezetésre elhívott, tekintéllyel bíró szolgák nélkül irányít minden egyes hívőt, és így szerveződik az egyház élete?<

Jézus közvetlenül irányít jó esetben minden hívőt. Így tud az egyház összhangban működni még úgy is, ha az adott gyülekezetek kommunikációban el is vannak választva egymástól vagy még nem alakultak ki a szolgálatok. Ezzel nem állítottuk, hogy egy-egy gyülekezet vagy közösségnek nem kell vezető, de semmiképp nem egyben minden hívő fölé, mert akkor az a közösség úgy fog járni, mint az ószövetség egyháza esetén, ekkor a Sátán elkapja a fejet és az egész hajót magával rántja. Ha viszont Jézus a kormányos, akkor nem tudja átvenni az uralmat a hajó felett.
> Az egyházfegyelem úgy valósul meg, hogy mindnyájunknak külön-külön megmondja, haogy mit kell tennünk, közvetlenül a mennyből, a földön senki emberfiának nem tartozunk engedelmességgel az egyházban? Szerintem amire te gondolsz, az szép, de ez a mennyben fog megvalósulni. Itt még nem így működik.<
Jaja.
Az Isten országa pedig közöttünk van. Mindenki tisztel valakit, pl. akin keresztül az evangélium hozzá eljutott, aki számára tekintély, de nem tévedhetetlen abszolút tekintély, mert az csak Isten lehet.

>Az apostolok .. éltek a hatalmukkal: erről, és EZZEL EGYÜTT az abszolút tekintélyről tanúskodik pl.
a Filemon8-9, vagy az 1Kor4,18-5,5; 14,37-39, 2Kor 7,15; 10,8-11; 13,10.<

Filemon 1:8-9
„Krisztusban tehát egészen nyíltan megparancsolhatnám neked azt, ami kötelességed volna, a szeretet miatt azonban inkább csak kérlek, .. Onézimoszért, … Visszaküldöm neked őt, vagyis az én szívemet…. Döntésed nélkül azonban semmit sem akartam tenni, hogy jótetted ne kényszerű, hanem önkéntes legyen.”
Miről van itt szó? Onézimoszt visszaküldi szolgálni segítségül Filemonhoz.
1Kor 4:18
„Kérlek tehát titeket: legyetek az én követőim… Mit akartok? Bottal menjek hozzátok, vagy szeretettel és szelíd lélekkel? …Mindenfelé az a hír járja, hogy paráznaság van közöttetek, mégpedig olyan, amilyen még a pogányok között sem fordul elő hogy tudniillik valaki apjának feleségével él”
1Kor 14:37
Itt nyilvános, gyülekezeten belüli paráznaság ellen szólal fel Pál.

„Ha nyelveken szól is valaki, ketten vagy legfeljebb hárman szóljanak, mégpedig egymás után egy valaki pedig magyarázza meg. Ha pedig nincs magyarázó, hallgasson a gyülekezetben, ..A próféták pedig ketten vagy hárman szóljanak, a többiek pedig ítéljék meg.. ..Ha valaki azt tartja magáról, hogy próféta vagy Lélektől megragadott ember, tudja meg, hogy amit nektek írok, az az Úr parancsolata. És ha valaki ezt nem ismeri el, ne ismertessék el.”
Itt pl. a hamis prófétálások ellen.

Az ő[Titusz] szíve még jobban felétek fordul, amikor visszaemlékezik mindnyájatok engedelmességére, amint félve és aggódva fogadtátok őt.
2Korintus 7:15
Titusznak fiatalsága ellenére engedelmeskedtek (nyilván azokban, amit Isten szava szerint tanított nekik), segítették ezt megdicsérték az apostolok.

folyt.1
válasz erre: B.Marci - 2011-09-05 13:37:16 | megtekintés
csigabiga 2011-09-05 17:14:09
Hali Csaba!

>Nos, én katolikusként bemásolok néhány olyan igehelyet, amelyet nem idéztek, pedig a teljességhez ezek is hozzátartoznak:
"...félelemmel és rettegéssel munkáljátok üdvösségeteket,
"Aki tehát azt gondolja, hogy áll, vigyázzon, hogy el ne essék!"( 1 Kor 10.)
"Mert nem önmagunkat hirdetjük, hanem Krisztus Jézust, az Urat, önmagunkat pedig mint szolgáitokat Jézusért. Isten ugyanis, aki ezt mondta: "Sötétségből világosság ragyogjon fel", ő gyújtott világosságot szívünkben, hogy felragyogjon előttünk Isten dicsőségének ismerete Krisztus arcán. Ez a kincsünk pedig cserépedényekben van, hogy ezt a rendkívüli erőt Istennek tulajdonítsuk, és ne magunknak:" (2 Kor. 4)
Röviden: nem azzal van gond, amit tanítatok (legalább is legtöbbször), hanem amit nem tanítatok.<

Nagyon tetszett ez az érvelésed!
"A félelemmel és rettegéssel" c ige egyébként fenn van az oldalon.
Annyi, hogy ott a már meglévő üdvösség félelemmel való munkálásáról van szó -szerintem- és nem arról, hogy magunk csináljuk meg az üdvösségünket.



>Ami a pápa vagy a Krisztus az Egyház feje kérdést illeti, ahhoz, hogy válaszolni tudjak, ismernem kell, ti mit értetek a papság alatt. Mert azt gondolom ebben is óriási fogalombeli eltérés mutatkozik, és szeretnék a ti fogalomtárotokkal élve válaszolni. Tehát, ha elmondanád nálatok ki a pap, ki a püspök, könnyebb dolgom lenne.<

http://www.evangeliumiprotestans.hu/index.php/egyhaz#egyhazg

püspök még van sok felekezetnél (pl. református, evangélikus), de itt a hierarchia megáll.

Isten áldjon!

csiga
válasz erre: mcsaba - 2011-09-05 08:58:04 | megtekintés
B.Marci 2011-09-05 13:39:15
4. egyéb, éspedig:??
B.Marci 2011-09-05 13:37:16
Szia Csigabiga!

Még egy pár nappal ezelőttire nem válaszoltam.
Ezt írtad:

"Nem demokratikus egyház, hanem olyan egyház, amit olyan emberek alkotnak, akiket közvetítő nélkül Krisztus mint főpap irányít.
A 12 apostol mindig is 12 apostol marad, nem pedig 264 meg ilyesmi. Ők voltak a szemtanúk, akiket Isten erre kiválasztott."

Tényleg azt gondolod, hogy Jézus külön-külön, gyülekezetvezetésre elhívott, tekintéllyel bíró szolgák nélkül irányít minden egyes hívőt, és így szerveződik az egyház élete? Az egyházfegyelem úgy valósul meg, hogy mindnyájunknak külön-külön megmondja, haogy mit kell tennünk, közvetlenül a mennyből, a földön senki emberfiának nem tartozunk engedelmességgel az egyházban? Szerintem amire te gondolsz, az szép, de ez a mennyben fog megvalósulni. Itt még nem így működik.

Az apostolok sokkal többek voltak, mint csupán szemtanúk. Hatalom adatott nekik, tekintélyük volt. Az persze fontos, hogy alázattal éltek a hatalmukkal: erről, és EZZEL EGYÜTT az abszolút tekintélyről tanúskodik pl.
a Filemon8-9, vagy az 1Kor4,18-5,5; 14,37-39, 2Kor 7,15; 10,8-11; 13,10.

Azt már, ami az egyházban az apostoli idők után történt, természetesen többféleképp lehet megítélni. Még egyszer mondom: a Bibliában nem látok arra vonatkozó utalást, hogy az egyház tekintélyelvű rendszerét valami más kellett volna hogy felváltsa.

Érdemes beleolvasni a közvetlenül a bibliai könyvek után keletkezett egyházi irodlomba. Ezt persze szabad felülvizsgálni, csak szembesüljünk a tényekkel!
Indítottam egy topikot Antiókhiai Ignác (2. század eleje!) vértanú püspök fogságból írt leveleiről, de valami technikai izé van, lehet, hogy nem fogod tudni megnyitni. (Talán az Efraim néven nyomuló illető trágár topikja miatt zároltak valamit, és ezért nem műx? Vagy én is feketelistán vagyok?:))
Mindenesetre, ha helyrejön, és van egy pici időd, kérlek, olvasd el. Addig is néhány rövid idézet Ignáctól:

"Nem parancsokat osztogatok nektek, mintha lennék valaki. A Név miatt vagyok ugyan bilincsekben, de még nem váltam tökéletessé Jézus Krisztusban. Úgy szólok hozzátok, mint tanítványtársaimhoz."

"azért imádkozom, hogy az egyházakban Jézus Krisztus testének és lelkének egysége legyen meg, a hité és a szereteté, s a legfontosabb legyen meg bennük: Jézus és az Atya egysége."

"mindazokat, akiket a házigazda saját birtokába küld, úgy kell fogadnunk, mint azt, aki őt küldte. Nyilvánvaló, hogy a püspököt úgy kell tekinteni, mint magát az Urat."

"mindent Isten egyetértésében törekedjetek tenni, mart a püspök Isten helyettese, a presbiterek pedig az apostolok tanácsa helyét foglalják el..."

"engedelmeskedjetek a püspöknek és egymásnak, ahogyan Jézus Krisztus alávetette magát testileg az Atyának, az apostolok pedig Krisztusnak és az Atyának és a Léleknek, hogy az egyesülés mind testi, mind lelki legyen."

"a püspök nélkül semmi olyat ne tegyetek, ami az egyházzal kapcsolatos. Azt tartsátok érvényes eucharisztiának, melyet a püspök, vagy megbízottja végez."

"aki az áldozati oltár kerületén belül van, az tiszta, aki kívül, nem tiszta: azaz, aki a presbiter, diakónus és püspök tudta nélkül tesz bármit is {itt is hozzáteendő: ami az egyházzal kapcsolatos - B. M.}, az nem tiszta lelkiismeretében."



Tehát, most azt hiszem kb. az alábbiakból választhatunk:

1. Az egyház ahogyan az apostolok idejében, úgy utána is hierarchikus felépítésű maradt.

2. Ha azt állítjuk, hogy a bibliai egyház nem hierarchikus, a dokumentumok alapján azt kell állítanunk, hogy közvetlenül az apostolok halála után, még a vértanú kereszténység évszázadaiban, az egyház AZONNAL a legsúlyosabb romlás útjára tévedt: az Úr helyébe emberi tekintélyeket raktak.

3. Az egyház egésze még nem romlott meg, de voltak olyan elvetemült, hatalmaskodó, emberi tekintélyeket istenítő alakok, mint pl. Ignác, nem csoda, hogy az egyház később ezeket avatta szentté.
(ide kell akkor sorolni az óegyház összes nagy alakját Iréneusztól Ágostonig. Mind tévtanító!)

mcsaba 2011-09-05 08:58:04
Rendben Csigabiga, csak egy példát hozok fel a csúsztatásról és megpróbálom elmagyarázni azt is, hogy mi a probléma a magyarázattal:

Az Üdvbizonyosságról az általad idézett honlap ezt írja:

"A Szentlélek által megkeresztelkedett embereknek üdvbizonyossága=Kriszus Egyházához tartozás bizonyossága van a Biblia alapján (de nem valamiféle szertartás alapján!). Ezért az evangéliumi protestánsok szerint az üdvösség a Krisztushoz megtértek számára több, mint reménység; bizonyság.
"
A katolikus tanítás megkérdőjelezett tana:
2182 A hívek ..tanúskodnak Isten szentségéről és az üdvösségbe vetett reményükről

Az általatok idézett szentírási helyek:
"aki hisz Isten Fiában, abban megvan ez a bizonyságtétel. ….Ez a bizonyságtétel pedig az, hogy Isten örök életet adott nekünk, és ez az élet az ő Fiában van ... Ezt azért írtam nektek, akik hisztek Isten Fia nevében, hogy tudjátok: örök életetek van."

(1János 5:10)



"örök életet adok nekik, és nem vesznek el soha, mert senki sem ragadhatja ki őket az én kezemből"

(János 10:28)



"Mivel tehát megigazultunk hit által, békességünk van Istennel a mi Urunk Jézus Krisztus által."

(Róma 5:1)



„elértétek hitetek célját, lelketek üdvösségét”

(1Péter1:9)

Tehát a problémát abban látjátok, hogy a katolikusoknak az üdvbizonyosság csak reménybeli.

Nos, én katolikusként bemásolok néhány olyan igehelyet, amelyet nem idéztek, pedig a teljességhez ezek is hozzátartoznak:

"Ezért tehát, szeretteim, ahogyan mindenkor engedelmeskedtetek, nem csupán jelenlétemben, hanem sokkal inkább most, távollétemben is, félelemmel és rettegéssel munkáljátok üdvösségeteket, mert Isten az, aki munkálja bennetek mind az akarást, mind a cselekvést az ő tetszésének megfelelően." (Filippi 2.) - amit félve kell munkálni, az még nincsen elkészülve, csak reményben, hogy egy napon tényleg a miénk lesz.

"Aki tehát azt gondolja, hogy áll, vigyázzon, hogy el ne essék!"( 1 Kor 10.)

"Mert nem önmagunkat hirdetjük, hanem Krisztus Jézust, az Urat, önmagunkat pedig mint szolgáitokat Jézusért. Isten ugyanis, aki ezt mondta: "Sötétségből világosság ragyogjon fel", ő gyújtott világosságot szívünkben, hogy felragyogjon előttünk Isten dicsőségének ismerete Krisztus arcán. Ez a kincsünk pedig cserépedényekben van, hogy ezt a rendkívüli erőt Istennek tulajdonítsuk, és ne magunknak:" (2 Kor. 4)

Hogy csak ennyit idézzek. Az igéretek mellett mindig ott vannak a figyelmeztetések is. Ezeket pedig elhallgatjátok.

Röviden: nem azzal van gond, amit tanítatok (legalább is legtöbbször), hanem amit nem tanítatok.

Ami a pápa vagy a Krisztus az Egyház feje kérdést illeti, ahhoz, hogy válaszolni tudjak, ismernem kell, ti mit értetek a papság alatt. Mert azt gondolom ebben is óriási fogalombeli eltérés mutatkozik, és szeretnék a ti fogalomtárotokkal élve válaszolni. Tehát, ha elmondanád nálatok ki a pap, ki a püspök, könnyebb dolgom lenne.

Csaba
válasz erre: csigabiga - 2011-09-04 08:10:16 | megtekintés
csigabiga 2011-09-04 08:10:16
Szia Csaba!

>Pontifex = hidépítő, helytartó. Ez a pápa. Nem az Egyház feje.<

Pedig a KEKben sajnos ez áll, meg az is, hogy ő a főpásztor.
De ha Te nem vallod, annak örülök.

>Csak a földön zarándokútját járó egyház látható feje, amig az igazi Fő el nem jön újra.<

A fő itt van mégpedig Lelke által, aki egy valós személy, és mindenre meg tud tanítani minket, amire szükségünk van, az Ige szerint. Épp ezért nem nevezett ki se helytartót, se másik főpásztort se másik egyházfőt se másik főpapot maga helyett.

A testté lett Krisztus pedig majd vissza fog jönni szemmel látható módon feltámadott testével, csak nem romlandó ostyák formájában.

>Szóval csúsztatás az az állítás, hogy nálunk nem Jézus a középpont.<

Ezt így nem írtam szerintem. Nálatok is Krisztus a középpont csak annak a Krisztusnak néhány szempontból más tulajdonságai vannak, mint a Bibliában szereplő Krisztusnak. Szerintem.


>1. Nincs konkretizálva, hogy mi bajotok velünk, csak úgy mindenestül problémásnak tartjátok a kat. tanítást.<

Szerintem konkretizálva van, de szívesen válaszolok én is, csak konkrétat kérdezz.

>2. Ha mégis, igei alapokon bebizonyítjuk, hogy nem úgy gondoljuk, ahogy a vádak szólnak, illetve ha úgy gondoljuk, bebizonyítjuk az igazunkat.<

És erre is ha írnál egy konkrét példát.

>Nem fogadjátok el az indokokat, s ha kell akár a szentírást is elferdítitek, hogy a vádakat alátámasszátok.<

Elferdítjük? Erre is légyszi egy konkrétat!


>Azt hiszem, ha visszaolvasod leveleidet rájössz: minden vádpontodban meg tudtalak cáfolni.<

Arra emlékszem, hogy sok pontra nem válaszoltál arra hivatkozva, hogy befejezted a beszélgetést. Például, hogy lehet a r.k. egyház valóban egy olyan nagy kategória, aminek részhalmaza a protestáns, miközben egymást kizáró állításokat vallanak és a többi.

>Igazából ezért terméketlenek a viták: már csakazért sem fogadjuk el egymás érveit. Á,... többet ér, ha inkább imádkozunk egymásért!<

Rendben.

Legjobbakat;

csiga
válasz erre: mcsaba - 2011-09-04 00:21:35 | megtekintés
alex:) 2011-09-04 07:01:32
Uram, segíts ki engem a bajból, mert semmit sem ér az emberek segítsége. Hányszor nem találtam hűséget ott, ahol nagyon számítottam rá. És hányszor leltem ott, ahol ingyen sem reméltem! Lám, ennyit ér az emberekbe vetett bizakodás; az igazak életének megoldása benned van, Istenem. Áldott légy, Uram, Istenem, mindenért, ami történik velünk.

Kempis Tamás imája
http://mindennapi.hu/cikk/mai-morzsa/uram-segits-ki-a-bajbol-/2011-08-29/6657

Megyek istentiszteletre,
Az Isten áldjon:
-apropó,te jársz istentiszteletre ?
válasz erre: máté 9.37. - 2011-09-04 05:37:47 | megtekintés
alex:) 2011-09-04 06:42:57
Miben tévedek Évike? Miben?

Hogy nem kérünk az egó kiemelésből?
Hát nem kérünk ebből,és engem sem kell megdicsérni,mert egyedül Ő méltó Reá,aki mindnyájunkért szenvedett -az Úr Jézus!
Mi az Úrban egyek vagyunk,ahogy az Úr Jézus egyek az Atyjával.
Testvéreinkkel együtt sírunk,és együtt nevetünk,az Úrban pedig az Urat dicsőítsük!

figyelmesebben olvasd a Bibliát:mert az emberben NINCS jó,EGYEDÜL AZ ISTEN A JÓ! Neki vannak egyedül érdemei,nekünk csak szennyes ruhái. Már tegnap írtam,ha lehet ne forgasd ki a szavaimat,nem kéne visszamennünk a dedóba,és mindig reá mutatnom,-én kérem nem ezt írtam! Nem a gyereknevelésről,hogy kerül ide ez kérem?

"Távozz tőlem, Sátán, botránkoztatsz engem, mert nem Isten szerint gondolkozol, hanem az emberek szerint." Mi is alapvető probléma? Az, hogy "nem Isten szerint gondolkozik, hanem az emberek szerint".Mi is a Péternek szóló üzenet?

Először is: nem elég felismerni a Krisztust, hanem követni is kell őt. Másodszor: az emberek szerinti gondolkodás akadályt jelent az ő követésében. Harmadszor: még saját vallási elképzelésünkhöz sem szabad ragaszkodni, mert ha Krisztusnak ellentmondunk, ellene szegülünk, azonnal emberivé, sőt sátánivá leszünk. (A héberben a Satanosz "ellenséget" jelent.)
Nem kisebb igénnyel lép fel Jézus, hogy "megfordítsa", "átfordítsa" a mi gondolkodásunkat. Ezt nevezi a Biblia az értelem, a gondolkodás, az irányultság 180 fokos megváltozásának átfordulásának, meta-noiának, megtérésnek. Ha az emberiről az istenire fordul át gondolkodásunk, akkor életünk is megváltozik. Ilyenkor nemcsak felismerjük, pláne nem használjuk őt saját emberi elkép-zeléseink legitimizálására, nem "homlokzatként", "díszként" tartjuk őt magasba, miközben sikereinkkel diadalmasan haladunk előre.

Nem, Jézus azt mondja, hogy nem elég őt felismerni, rá hivatkozni, hanem követni is kell őt. Ránk parancsol, mint Péterre, hogy álljunk be mögé a sorba, és kövessük őt. S ha ő megy elöl, akkor nekünk a szenvedés, a kereszt vállalásában is utána kell menni.

Torz az a kereszténység, amely csak triumfalizmust és sikereket hirdet! Amiképpen torz Péter hite is, aki csak győzelmes Messiást akar, és nem kell neki a szenvedő Krisztus.
Krisztus követése
Végül: mit is jelent ez a Krisztuskövetés? Erről szól a felolvasott igénk második fele, ami talán az evangélium kellős közepe. Két állítást és két költői kérdést hallunk Jézustól:
"Ha valaki én utánam akar jönni, tagadja meg magát, vegye fel a keresztjét, és kövessen engem."

Mit jelent az, hogy "tagadjuk meg magunkat"? Azt, hogy mondjunk nemet arra a bennünk meglévő természetes, önző gondolkodásra, és mozduljunk, hogy engedelmeskedjünk az ő hívásának.

Dietrich Bonhoeffer írja a Követés című klasszikus könyvében:

"Követni azt jelenti, határozott lépéseket tenni. Már a hívásra megtett első lépés elválasztja a követőt eddigi életétől. Csak a hívő engedelmes - és csak az engedelmes hisz? Ahhoz, hogy valaki hinni tudjon, egy tényleges parancsnak kell engedelmeskednie."
Krisztus újra és újra "keresztezi" a mi életutunkat, és azt szeretné, hogy engedelmeskedjünk neki, s vegyük fel magunkra azt a keresztet, ami elfordít bennünket a sok világi dicsőséggel kecsegtető széles útról, és az őt követők keskeny útjára terel.

"Mert aki meg akarja menteni az életét, elveszti, aki pedig elveszti az életét énértem, megtalálja."

Jézus itt is paradoxonokkal tanít. Ragaszkodhatunk a széles utat járó, gazdagsággal, sikerekkel kecsegtető talmi életünkhöz, de ekkor elveszítjük az Istennel való eredendő életünket. A talmi élet káprázat, utánzat - az eredendő élet: valóság. Ha viszont mint a tanítványok egykor, mi is feladjuk életünket Krisztusért, akkor megtaláljuk eredendő életünket, a Biblia szavával: "örök életünket".
http://www.csipetnyiso.hu/236.igehirdetes.mt_1621_27_az_eredendo_elet_utja
válasz erre: máté 9.37. - 2011-09-04 05:37:47 | megtekintés
máté 9.37. 2011-09-04 05:37:47
Szerintem tévedsz. Mert megtörtént, hogy írtunk, asszem ketten is, hogy milyen jó látni hűségét. Örült neki hogy olvassuk, őszintén és szerényen :)

Ahogy az Úr is megdícsérte Máriát Márta sürgölődése ellenében, amikor kérte hogy figyelmeztesse a testvérét, ugye?
"A jobbik részt választotta, mely nem vétetik el tőle."

Sajnálom, ha ezt az elvet "így" vallod, a gyereknevelésnél sem árt, sőt - magam nem tudtam annak idején - hogy mennyire ÉPÍT ha elismerjük azt ami jó.
válasz erre: alex:) - 2011-09-04 05:21:17 | megtekintés
alex:) 2011-09-04 05:21:17
Nem emeljük fel senki egóját mert ezzel csak rosszat teszünk vele.
Mi nálunk nincs kivételezés! Mindenki egyért: egy mindenkiért (kicsit Dártányás,de ez itt ok!)

Nálunk nem ember a központ,nincs nálunk humanizmus! Kérlek a jövőben kíméld meg ettől a testvérünket! Mert ezzel csak rosszat teszel neki!
Egyedül az Úr van nálunk a Középpontba! Mert Ő a Feje mindennek!
válasz erre: alex:) - 2011-09-04 05:17:29 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.