Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

A katolikus válaszol

alex:) 2011-02-15 11:59:34
A tudós megszólítja Istent:

– Mi, tudósok úgy döntöttünk, hogy nincs már szükségünk önre. Tudunk embereket klónozni, szívet ültetünk át, képesek vagyunk bármire, ami annak idején csodának számított.

Isten türelmesen végig hallgatta, majd így szól:

– Rendeben van. Ahhoz, hogy kiderüljön, valóban nincs rám szükség, rendezzünk emberteremtő versenyt.

– Remek! Válaszol a tudós, és lehajol egy marék porért.

– Ejnye! - szólt rá Isten a fejét csóválva. – Lassan a testtel uram! Mindegyikünk csak a saját porát használhatja!



Nem tudom ebből a kis mennyei humorból az is kiderül,hogy az "anyagot" azt is Isten teremtette a SZAVÁVAL. Nem csak úgy van az a föld pora,hogy az magától került oda!
Tehát az egész mindenséget az Úr teremtette,az egész kozmoszt,és az univerzum világot!már a föld teremtése előtt Ő mindig volt,Van és Lesz/Ezért minden az övé,és semmi nem a miénk.:)
Az evolúció ezért nem állja meg a helyét.De sok mindenben nem!

http://kezdetek.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=116&Itemid=37

http://kezdetek.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=114&Itemid=37
válasz erre: mcsaba - 2011-02-15 11:33:32 | megtekintés
mcsaba 2011-02-15 11:49:02
"Azzal egyébként, hogy sokmindent nem kell szó szerint értelmezni a Bibliában, többször találkoztam katolikus részről. "

Ne haragudj, Xenia, muszály elsütnöm a poént:

Ha mindent szó szerint kell értelmezni, akkor ezeket is szó szerint kell:

"Boldog vagy, Simon, Jóna fia, mert nem test és vér fedte fel ezt előtted, hanem az én mennyei Atyám. Én pedig ezt mondom neked: Te Péter vagy, és én ezen a kősziklán építem fel egyházamat, és a pokol kapui sem fognak diadalmaskodni rajta. " (Mt 16,18)

"Amikor Jézus meglátta ott állni anyját, és azt a tanítványt, akit szeretett, így szólt anyjához: "Asszony, íme, a te fiad!" Azután így szólt a tanítványhoz: "Íme, a te anyád!" És ettől az órától fogva otthonába fogadta őt az a tanítvány." (Jn 19,27)

Ha a szentírást a teljes egészében magunkra vonatkoztatjuk, akkor mindent maradéktalanul el kell fogadnunk, még ezeket a részeket is :)))

Tehát akkor fel, Máriát édesanyaként tisztelni, ó szeretett tanítványok!
És buzgó szívvel fogadjátok Pétert és utódait !

Persze csak viccelek!!!!!!!!!!!!!
Simul justus et peccator 2011-02-15 11:39:19

Ez bonyolult kérdés

Az biztos hogy az embert Isten teremtette nem majomból lett

de a tudomány alátámasztja a Bibliát
nem ellenkezik sok minden
ami igen az később bebizonyul, hogy a tudósok tévedtek
csak a Biblia más, ez bonyolult és hosszú most leírni

"Az evolúció elmélete nem ellentétes a Bibliával,"
válasz erre: xenia - 2011-02-15 11:23:44 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-15 11:35:34
A fundamentalizmus 'egy hitvallás eredeti, illetve alapelvető elveinek hite,(Heywood, 1998). Általánosabb megfogalmazásban inkább 'egy olyan gondolkodásmód, amely bizonyos elveket lényegi «igazságoknak» tekint, s ezek számára tartalomtól függetlenül megkérdőjelezhetetlen és felülmúlhatatlan tekintéllyel bírnak'. Ilyen értelemben a fundamentalizmus politikai krédók esetében is megfigyelhető. Másfelől a fogalom a pejoratív jelentései ellenére (rugalmatlanság, dogmatizmus és tekintélyelvűség) önzetlenséget és elvekhez való hűséget is kifejezhet.
Simul justus et peccator 2011-02-15 11:34:13
A latin fundamentum jelentése 'alapzat', 'alap'.

http://tarstudszotar.adatbank.transindex.ro/?szo=24
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-15 11:32:24 | megtekintés
mcsaba 2011-02-15 11:33:32
"A pápa az evolúciót vallja, ez igaz?"

Mielőtt erre a kérdésre választ adnék, szeretném a dolgot egy másik oldaláról megvilágítani:

Az evolúciót tagadó keresztények első sorban azért vetik el az evolúciót, mert veszélyeztetve látják az elmélet által a Szentírás hitelét.

Az evolúciót elfogadó keresztények azért fogadják el az evolúció elméletét, mert nem látnak lényegi ellentmondást: az evolúció teljesen más síkot érint.

Számomra az Ige tekintélye megcáfolhatatlan. Akik, velem együtt elfogadják az evolúció elméletek keresztény ágazatát, nem kérdőjelezzük meg az Ige hitelét. Hisszük, hogy Isten teremtette meg a világot, hogy ő tartja fenn, ő irányítja, ő adott értelmet az embernek, ő váltotta meg, ő üdvözíti...

Amiben a mi megközelítésünk eltér a fundamentalistákétól, az az, hogy mi értelmezzük a dolgokat. Isten a föld porából formázta meg az embert.
- ti azt mondjátok ez a teremtés hatodik napján történt, fogott az Isten néhány marék port, megformálta belőle az embert, majd orrába lehelte az élet leheletét.
- mi azt mondjuk, hogy Isten a hatodik korszakban, bizonyos idő eltelte után teremtette meg az embert. A föld porából, vagyis az anyagi világból, a Földet alkotó elemekből, akár hosszú előkészületi folyamat után is, mint ahogy pl. a gölöncsér keze munkája sem azonnal váza formájú, de a végén megállapítjuk, hogy mesterművet alkotott. És valljuk, hogy külső beavatkozás hatására lett az ember lelkes élőlénnyé. Mi a hogyanokat próbáljuk megérteni. Isten elmét adott nekünk, hogy az ő csodáit felkutassuk és megértsük, s hogy a nagyszerűségéért dicsérjük. És ez az elme a Szentírás olvasása közben szembetalálkozik néhány nyilvánvaló természettudományi sületlenséggel, amely nem az Isten Igéjének valótalanságából származik, hanem abból a tényből, hogy azok az emberek, akik az igét leírták, mindenkor belevitték a saját kis világukat is, annak fogalom- és ismeretanyagával egyetemben. Ismeretünk az Igéről állandóan bővül, habár a kinyilatkoztatás lezárult, a kinyilatkoztatottak értelmezése még korántsem.

Ugyanezekkel a kérdésekkel találkoznak a világ tudósai is, és azok, az értelmezeés, ill. istenélmény hiányában dajkamesének titulálják az egészet. Fontos megérteni, hogy nekünk az Igét el kell vinni a föld végső határaiig, még ezekhez az emberekhez is. Ehhez pedig azon a nyelven kell beszélni, amit ők megértenek.

Ha megfordítanám a kérdést: Szerintetek miben csorbítja az evolőcióelmélet és a hozzákapcsolódó más természettudományos eredmények Isten dicsőségét és az Írás hitelességét?

A pápáról szóló kérdést később válaszolom meg. Addig nem lehet veletek beszélni erről, amig nem értitek meg a mi idítékainkat. Mi értünk titeket!
Simul justus et peccator 2011-02-15 11:32:24
én pedig fundamentalista vagyok
a szó régi értelmében
csak a Szentírás az alap
válasz erre: xenia - 2011-02-15 11:23:44 | megtekintés
xenia 2011-02-15 11:23:44
Most így hirtelen ezt találtam, nem tudom, ez milyen oldal (a google dobta ki):
http://yoda.lapunk.hu/?modul=oldal&tartalom=452240
De gondolom katolikus testvéreink meg tudják cáfolni vagy alá tudják támasztani. Azzal egyébként, hogy sokmindent nem kell szó szerint értelmezni a Bibliában, többször találkoztam katolikus részről.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-15 11:07:41 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-15 11:07:41
Hát én sem hiszek az evolucióban

"A pápa az evolúciót vallja"

ez igaz?




Van egy vicc is

röviden


gyerek a hívő anyukához:
Anyuka apa azt mondta majomból lettünk
Erre az anyuka:
Igen fiam, mert ő a saját családjára gondolt:-))))))))))
válasz erre: xenia - 2011-02-15 11:02:46 | megtekintés
xenia 2011-02-15 11:04:02
Örülök, hogy élő hitű református gyülekezetbe jársz.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-15 10:53:44 | megtekintés
xenia 2011-02-15 11:02:46
Én is úgy vallom, hogy a közösségre szükség van, mert egyébként könnyen eltévelyedik az ember, de alapvetően az Igén kell alapulnia a hitemnek, és nem emberi kijelentéseken. Gondolok itt például többek között arra, hogy a pápa "tévedhetetlen" kijelentésein. Itt szerintem nem kitaposott utakról van szó, hanem sokszor igeellenes dolgokról. Például az evolúció kérdését tekintve. Én nem hiszek az evolúcióban, mert a Bibliában mást olvasok (nem azért, mert magamat, vagy a gondolkodásomat nagyra tartom, vagy mert önmagamat bálványoznám, hanem egyszerűen a Bibliának hiszek, és én ott mást olvasok). A pápa az evolúciót vallja, én ezzel nem értek egyet. Egy katolikus ember például nem engedheti meg azt, hogy a pápával ne értsen egyet. Pedig Pál maga buzdított arra, hogy az igének, higgyünk, sőt még ha "mennyből jött angyal" mond mást, azt sem kell elfogadni.
válasz erre: mcsaba - 2011-02-15 10:52:55 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-15 11:00:47
Mindent meg kell vizsgálni a Biblia szerint
Áll vagy nem
de nem vethetjük el a papokat
tudnak görögül, héberül
kutatnak , a fordítások közt

Hiába mondják sokan hogy halászok voltak az apostolok, de Jézus mellett tanultak !!!!!
A Szentlélek megtanít az is igaz, de jó ha ismered a kortörténetet mit mondott akkor és ott
mit üzen nekem itt és most

Teljes elméddel, értelem tudás is kell
A hit ellentéte hitetlenség
a tudásnak a tudatlanság
mégis sokan azt hiszik ha valaki okos az már túl racionalista és nem hívő
(rajongó keresztyének)

Azt is tudni kell , hogy eredeti kézirat nem áll rendelkezésre(csak 400-500 ból töredékek)
A szövegkritikusok úgy kutatják, a fordítók stb dolgoznak minél jobban megértsük
Nekem is kedvencem a Károli de igen is el kell olvasni más fordítást is
Simul justus et peccator 2011-02-15 10:53:44
Ha megtér valaki és felnőtt korában Istenhez fordul , mit számít hogy gyerekként volt megkeresztelve?

Aztán járjon olyan gyülekezetbe ahol tiszta Ige(hamisítatlan tej) van, hogy növekedjen

A nagy egyházat nem kell egybe nézni
az én kis ref gyülekezetem igazán igyekszik a Biblia szerint élni
válasz erre: xenia - 2011-02-15 09:46:30 | megtekintés
mcsaba 2011-02-15 10:52:55
"Nem akarok senkit meggyőzni, szerintem mindenki tanulmányozza az igét, és annak alapján döntse el, mit gyakorol (ne az egyházi tanítások alapján)."

Kedves Xenia, van ebben egy nagyon nagy veszély: a saját elménk bálványozása. A szeretet igényli a vezetést. Jézus nem a saját feje szerint cselekedett, hanem amit az Atyától látott, annak ellenére hogy vele egy lényegű és rangú személy. A szeretet már csak ilyen.

Nekem, annak ellenére, hogy Istentől elég jó processzort kaptam, szükségem van mások vezetésére, szükségem van tanítóhivatalra. Nem azért, mert bizonyos dolgokat ne tudnék belátni önmagam is, hanem azért nehogy eltévelyedjek. Aki úgy gondolja mindent tud és ért, óhatatlanul sodródik az önbálványozás felé. Alattomos dolog ez, engem már jónéhányszor megkísértett. Észrevétlenül is azon találtam magam, hogy én határozom meg mi a helyes, mi a jó. Édenkerti jelenet, ugye?

Persze nem feltétlen és vak engedelmességre gondolok, sokkal inkább egy egészséges párbeszédre a hivatalos egyház tanításával, amelyben a végső szó mindenkor e hivatalé. Nálunk, katolikusoknál a lelki élet nagymesterei azt szokták mondani, hogy az ember gondolatvilágát három dolog befolyásolhatja:

Jöhet egy gondolat:
1.) Az Istentől, ami a legjobb
2.) A sátántól, ami a legrosszabb
3.) Önmagamtól, ami nem sokkal jobb a 2. pontnál.

Hogy megkülönböztessem honnan jön az impulzus, szükségem van:
1.) Imára
2.) Szentírásra
3.) Külső személyekre, akikkel megvitatom a dolgot, ezek hiányában egy megbízható, írott tapasztalatra, amely már kiállta az idő próbáját.

Véleményem szerint ezért nélülözhetetlen, hogy az ember kötődjön saját egyházának tanításához. Nekünk már nem a barlangban kell kezdeni a dolgokat. Előttünk járnak azok, akik kitaposták a lelki élet útját.
Simul justus et peccator 2011-02-15 10:45:26
Szívemből kívánok sok megtért hívőt a katolikus egyháznak
Hogy tegyenek valamit belülről
Persze tudjuk Isten teszi
Az ember csak eszköz
válasz erre: mcsaba - 2011-02-15 09:56:25 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-15 10:43:05
http://www.refpasaret.hu/pasaret/pred.php?id=1889

"Szentek legyetek! Szent az, ami elkülönített az Isten számára. Láttuk, hogy az Isten népének nem szabad a világgal keverednie. Világon a Szentírás az Isten nélküli gondolkozást és életvitelt érti."

nem a szektás elkülönülést
mcsaba 2011-02-15 09:56:25
"Mi azt valljuk: a mi hitünk alapja, Jézus Krisztus nemcsak szükséges az üdvösséghez, hanem elégséges is. Semmivel nem kell kiegészíteni azt, amit Ő értünk tett. Tökéletes az a váltság a benne hívők közösségére és személyére nézve is."

Csak kiegészítésképpen:
"Most örülök a tiértetek elviselt szenvedéseimnek, és testem elszenvedi mindazt, ami a Krisztus gyötrelmeiből még hátravan, az ő testéért, amely az egyház." (Kol 1,24)

Ezt az Igét is sokfélekképpen el lehet mélyíteni, de én most csak arra a kézenfekvő lehetőségre, útra akarok mutatni, amit Pál is járt: látván, hogy már az őskeresztény közösség sem volt mindenben makulátlan, a saját szenvedéseit felajánlotta az egyház tagjainak növekedéséért. Ő tűrt, ő bocsájtott meg, akkor is ha mások nem kértek bocsánatot. Lényegében ezért az igéért maradtam katolikus. Csak így, ezzel a Páli lelkülettel lehet megújulás bármelyik egyházban. Ha a Mester szenvedett, mi is szenvedni fogunk, ha Őt elfogadták, minket is elfogadnak majd.
xenia 2011-02-15 09:46:30
Éppen erre utaltam, hogy nekem ez nem konkrétum. Nincs konkrétan leírva, hogy a "háznépe" között gyerekek is voltak. A körülmetélésnél egyértelmű volt Isten parancsa, hogy 8 napos korban kell, és ráadásul látunk konkrét példákat a Bibliában, amikor kisbabákat metéltek körül (Jézust is) - a bemerítkezéssel kapcsolatban ezzel szemben azt az isteni parancsot olvasom, hogy "térjetek meg és keresztelkedjetek meg és veszitek a Szentlélek ajándékait". Nem akarok senkit meggyőzni, szerintem mindenki tanulmányozza az igét, és annak alapján döntse el, mit gyakorol (ne az egyházi tanítások alapján).
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-15 08:56:43 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-15 09:33:56
Mi azt valljuk: a mi hitünk alapja, Jézus Krisztus nemcsak szükséges az üdvösséghez, hanem elégséges is. Semmivel nem kell kiegészíteni azt, amit Ő értünk tett. Tökéletes az a váltság a benne hívők közösségére és személyére nézve is.
Simul justus et peccator 2011-02-15 09:31:24
http://www.refpasaret.hu/pasaret/pred.php?id=1767

1. Mit mond az alapokról? "A város falának tizenkét alapköve volt, és azokon a Bárány tizenkét apostolának tizenkét neve."

Pál apostol az Efézusi levélben ugyanezt így írja le: "Ráépültetek az apostolok és próféták alapjára, a sarokkő pedig maga Krisztus Jézus." (Ef 2,20).

A korinthusiaknak pedig azt fejtegeti, hogy "más alapot senki sem vethet a meglevőn kívül, amely Jézus Krisztus." (1Kor 3,11).

Az egyház alapja, és nyugodtan fogalmazhatjuk így is: a mi hitünk alapja tehát Jézus személye. Az Ő testtélétele, örök istensége, megváltó halála, dicsőséges feltámadása és személyes visszajövetele. Röviden összefoglalva ez a mi hitünk alapja.

Erről írtak a próféták, hogy majd mindez beteljesedik, és erről írnak az apostolok, hogy mindez beteljesedett. Mind az Ó-, mind az Újszövetség, vagyis a teljes Szentírás a mi hitünk alapjáról: Jézusról szól.

A Szentírást úgy tekintjük, hogy Isten a szerzője, Ő írta, csak a próféták és apostolok írták le. Mivel Isten a szerzője, igaznak tekintjük. Mindazt, amit a Biblia Istenről, rólunk, a világról ír, igaznak tekintjük, tévedhetetlennek és ma is érvényesnek. Ez a mi hitünk alapja.

Sokan vannak, akik ugyanezt vallják, csak valamivel kiegészítik. Vannak, akik bólogatnak, igen, ez a mi hitünk alapja is, de - noha tudjuk, hogy Jézus adja az üdvösséget - fontos az úgynevezett szentek tisztelete és bizonyos jó cselekedetek elvégzése is. Jézus adja az üdvösséget, de fontos a szombatnap megtartása, bizonyos ételektől való tartózkodás. Jézus adja az üdvösséget, de fontos az üdvösséghez az ún. lélek-keresztség, és annak egyik következménye, az új nyelveken való megszólalás.

Mi azt valljuk: a mi hitünk alapja, Jézus Krisztus nemcsak szükséges az üdvösséghez, hanem elégséges is. Semmivel nem kell kiegészíteni azt, amit Ő értünk tett. Tökéletes az a váltság a benne hívők közösségére és személyére nézve is.

Ragaszkodni kell tehát az alapokhoz. Tisztázni kell, hogy mi a hitünk alapja. Az alapok arra utalnak, hogy mit hiszünk, kiben hiszünk. Kinek hisszük azt az Istent, azt a Megváltót, aki nekünk magát a Szentírásban kijelenti.
Simul justus et peccator 2011-02-15 08:57:31
http://www.refpasaret.hu/pasaret/index.php?page=2010
Simul justus et peccator 2011-02-15 08:56:43
Gyereket is kereszteltek
Csel 16,15 Mikor pedig megkeresztelkedék mind házanépével egybe, kére minket, mondván:

Csel 16,33 És az magához vévén őket az éjszakának azon órájában, megmosá az ütésektől; és megkeresztelkedék azonnal ő és az övéi mindnyájan.

1Kor 1,16 Megkereszteltem azonban Stefana házanépét is, ezenkívül nem tudom, hogy valakit mást kereszteltem volna.
válasz erre: xenia - 2011-02-15 08:39:31 | megtekintés
xenia 2011-02-15 08:40:36
Ez is így van, sőt olyan is a mennybe juthat, aki meg sem keresztelkedett/be sem merítkezett: lásd a jobboldali lator példája.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-15 07:50:28 | megtekintés
xenia 2011-02-15 08:39:31
Éppen ezért vallom a felnőttkeresztséget, mert szerintem bűnbánat/megtérés kell, hogy megelőzze. Amit itt leírtál, azzal teljesen egyetértek. Abszolút nem a víz mennyisége számít, hallottam én már olyan körülményekről, ahol nem volt lehetőség "alámerülni", de hiszem, hogy Isten előtt ugyanolyan kedves volt.
Én úgy látom, hogy Jézus is felnőttként merítkezett be, és őt tartom követendő példának (azon túl, hogy egyébként sem találok egyetlen konkrét esetet sem a Bibliában, ahol leírták, hogy gyereket kereszteltek meg - persze tudom, hogy a "háza népébe" szokták mondani, hogy a gyerek is beletartozik, de mégsincs leírva, hogy gyerekek is voltak köztük).
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-14 22:21:45 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-15 07:50:28
Az viszont nagyon fontos, hogy nem a víz hanem Jézus vére mosta le bűneinket!!!!!!!!!!!!!!!!!
A víz= Ige sokszor a Bibliában

Vér nélkül nincs bünbocsánat
válasz erre: xenia - 2011-02-14 22:02:49 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-15 07:13:14
Napi ige és gondolat
Azt mondod, a te lakóhelyeden a gyülekezet közel sem „a szentek gyülekezete”? Valóban nem az. Profán, világi értelemben véve valóban nem. Bűnökkel terhelt, kísértésekkel küzdő, sok nyomorúságban elbukott, tökéletlen emberek közössége, megannyi hibával, felróható botlással. De Istennek mégis az tetszett, hogy ilyenekre bízza az evangélium ügyét, hogy ne angyalok szolgálják az ő nevét ebben az épületben, a földi életben, az anyaszentegyházban, hanem esendő emberek! Akik bibliai értelemben véve mégiscsak szentek, hiszen a Bibliában szent az, ami Istennek van elkülönítve!
Simul justus et peccator 2011-02-15 06:39:08
"Igen, tudom, protestáns testvéreim, hogy nektek ez a mennybeVITEL is kétséges"

Ez nem igaz
mi is felvitetünk
Persze hogy felvitetett

Csak nem Ő a közbenjáró

1Tim 2,5 Mert egy az Isten, egy a közbenjáró is Isten és emberek között, az ember Krisztus Jézus,

Ha hiszed ha nem mi nagyon szeretjük Máriát
válasz erre: kareb - 2011-02-15 00:05:21 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-15 06:35:57
Egyetértek
válasz erre: kareb - 2011-02-14 22:57:43 | megtekintés
kareb 2011-02-15 00:05:21
Bár a Mária témát úgy látom, már alaposan kiveséztétek, mielőtt ideértem de egy "apró" tévedés úgy látom több katolikus társam figyelmét elkerülte.
Idézet Krisztusfüggő egyik hozzászólásából:
"Ez vezetett a Mária szeplőtelen fogantatásának, és MennybeMENETELének Bibliából sehol alá nem támasztható dogmájához!"
Igen, belenyúltam annyiban az idézetbe, hogy kiemeltem a mennybemenetel-ből a MENETEL részt. Ez ugyanis téves állítás, ilyet a Katolikus Egyház NEM tanít.
Egyházunk tanítása szerint Mária mennybeVÉTETETT.
Lehet, hogy nektek, kedves protestáns testvérek, nincs különbség a kettő között, de nekünk, katolikusoknak van.
Jézus mennybe MENT. Ő ment. Fölment a mennybe, vagy ha úgy jobban tetszik "felméne mennyekbe"... Krisztus tanítványainak szeme láttára emelkedett fel a földről az égbe.
Jézus mennybementetele szoros egységben marad a mennyből való alászállással, ami a megtestesülésben valósult meg. Csak az "térhet vissza az Atyához", aki az "Atyától jött ki": Krisztus. "Senki sem ment föl az égbe, csak aki alászállott az égből, az Emberfia" (Jn 3,13).

Mária nem MENT a mennybe. Ő fölvétetett.
Hogy mi a különbség?
"K.: Mit használ nekünk Krisztus mennybemenetele? F.: Elsősorban azt, hogy Ő a mi Közbenjárónk a mennyben az Atya színe előtt. Másodszor, hogy a mi testünk, melyet Ő magára vett, biztos zálogunk arra., hogy Ő, aki a Fej: minket, az Ő tagjait, szintén FELVISZ magához..." (Heidelbergi Káté)
"A Szent Szűz mennybeVITELE különleges részesedés Fia föltámadásában, és elővételezése a többi keresztény föltámadásának" (KEK)
Mária teremtmény (még ha Istennek egy különleges teremtménye is), mint ahogy mi is teremtmények vagyunk. Nem a mennyből szállt alá, hát vissza sem mehetett. Őt Fia vitte a mennybe, mint ahogy reményeink szerint minket is visz majd egyszer.
Igen, tudom, protestáns testvéreim, hogy nektek ez a mennybeVITEL is kétséges, de legalább ne adjátok szánkba a MENETEL-t (Máriára vontakozóan), mert utóbbi nem katolikus tanítás (pláne nem dogma).
kareb 2011-02-14 22:57:43
Kedves Eunike!
Valóban leírtad, hogy nem KELL újrakeresztelednie, de érdekelne, hogy amikor azt írtad:
"Semmi bajom ha valaki újrakeresztelkedik ha..."
mennyire tartottad magad a Bibliához?

Én katolikus ként azt tanultam, hogy EGY keresztség van, ÚJRA már nem lehet. Ezen kívül úgy tudtam, hogy pl. a katolikusok, reformátusok és evangélikusok azért fogadják el kölcsönösen egymás keresztségét (értsd, ha valakit katolikusként kereszteltek, nem kell újra keresztelkednie, ha később reformátussá vagy evangélikussá lesz és fordítva sem), mert mindegyik felekezet EGY keresztségről beszél (és nyilván Atya, Fiú és Szentlélek nevében keresztelnek, de most az EGY-ről van szó).
Szóval utána néztem egy kicsit, hogy' is van ez "reformátuséknál", és a II. Helvét Hitvallásban ezt találtam:
"2. Isten egyházában csupáncsak EGY keresztség van (Eféz. 4,5) és elég is EGYSZER megkeresztelkedni, vagyis Istennek szenteltetni. Az egyszer elfogadott keresztség pedig az egész életen keresztül tart, és ez, az Isten gyermekeivé való fogadtatásunknak örök pecséte. Mert a Krisztus nevébe való megkeresztelkedés annyi, mint az Isten fiainak szövetségébe és családjába, tehát örökségébe való beírás, felavatás és befogadás, sőt már most, az Isten nevéről való elnevezés, azaz hogy Isten fiának nevezés, úgyszintén a bűnök szennyétől való megtisztulás és az új és ártatlan életre Isten különféle kegyelmével való megajándékoztatás. (Zsid. 10,22-23 1 Pét. 3,21) A keresztség e szerint emlékezetben tartja és megújítja Istennek a halandók nemzetsége iránt megbizonyított igen nagy jótéteményét. (Róm. 5,8-9) Mert mindnyájan bűnök szennyjében születtünk (Zsolt. 51,7) és harag fiai vagyunk; Isten pedig, aki gazdag az irgalmasságban, (Eféz. 2,4) megtisztít minket a bűnökből, ingyen, az Ő Fiának vére által (1 Kor. 6,11) és Ő benne minket fiaivá fogad és így minket szent szövetséggel magához csatol s különféle ajándékaival gazdagít, hogy új életet élhessünk. (Tit. 3,5) "
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-14 22:38:32 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-14 22:55:34
:-)
Egyetértek
válasz erre: mcsaba - 2011-02-14 22:36:32 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-14 22:38:32
Nem szabadít meg az eredendő bűntől

Leírtam nem kell újrakeresztelkedni:-)
Meg kell térni

De a Biblia tényleg azt írja előtte bűnbánat
és mivel a csecsemő nem tud bűnbánatot tartani....

de ezért tart nagykorában(megtér)

van aki azt mondja a körülmetélés helyett van
befogadtatik Isten népébe
válasz erre: mcsaba - 2011-02-14 22:31:50 | megtekintés
mcsaba 2011-02-14 22:36:32
Csak azt akartam mondani, kedves Eunike, hogy szerintem a keresztségből egy untig elég. Ennél több minek? Bűnbánatot lehet és kell is tartani, de a keresztség szentség, beavatás a kereszténységbe, belépő az egyház gyermekei közé.
mcsaba 2011-02-14 22:31:50
"Semmi bajom ha valaki újrakeresztelkedik"
Ez viszont nagyon sántikáló dolog. A keresztség nem gatya, hogy cserélgesse az ember. Ha valljuk, hogy a keresztség megszabadít az áteredő bűn következményeitől (és általa eltemetkezünk a Krisztusban), akkor nem lehet csak úgy dobálózni vele: véresen szent, véresen komoly dolog.

Az hogy ki mikor keresztelkedik meg, nem lényeges. A csecsemőhalandóság miatt vezették be egykor, hogy a gyermek megkeresztelve haljon meg. A hitéért kiskorúsága lévén a szülő/keresztszülő felelt. Így meg lehetett a kettős kritérium: hinni és megkeresztelkedni.
Simul justus et peccator 2011-02-14 22:21:45
Semmi bajom ha valaki újrakeresztelkedik ha bünvallás , bűnbánat előzi meg
de van ahol első nap vízbe nyomnak
akkor mit sem ér
mert nem a víz mennyisége a lényeg
sok helyen úgy vigyáznak teljesen merüljön az orra hegye se lógjon ki
hülyeség ez már mágia

Az más ha valaki bűnbánat megtérés , elhatározás után bemerül
de annélkül is meglehet térni
nem a víz a lényeg
a baptizo meghintést is jelent

Azért kérdeztem a baptistákat, mert a tanításra lennék kíváncsi
ezen kívül
Ez engem nem "zavar"
válasz erre: xenia - 2011-02-14 22:02:49 | megtekintés
xenia 2011-02-14 22:02:49
Bár nem vagyok baptista, de én is felnőttkeresztséget vallok - ezt most nem azért mondom, hogy vitát nyissak róla.
Az egyházi dolgokkal kapcsolatban az a véleményem, hogy az régen rossz, ha nem lehet felülvizsgálni a dolgokat, hanem mindent úgy kell elfogadni, ahogy van. Szerintem mindennek az alapja a Biblia kell, hogy legyen, és egyéni felelősségünk is van abban, amit gyakorlunk. Isten azt dicséri meg, aki meggyőződésből követi őt, és ez a meggyőződése az igén alapul:

"Ezek nemesebb lelkűek voltak, mint a thesszalonikaiak, teljes készséggel fogadták az igét, és napról napra kutatták az Írásokat, hogy valóban így vannak-e ezek a dolgok."

Apostolok Cselekedetei 17:10

Tehát készséggel kell fogadni az igét, és utána kell járni, hogy tényleg úgy van-e, ahogy mondják, nehogy a tanítás ilyen-olyan szele ide-oda fújjon minket.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-14 07:29:03 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-14 21:41:57
Mindnyájan tanulunk, én is sokat tanultam, meg az is jó ha az embert figyelmeztetik néha:-)
válasz erre: szivárvány - 2011-02-14 18:44:20 | megtekintés
szivárvány 2011-02-14 18:52:58
"Látod, kedves Szivárvány, hasonló cipőben járnak egyházaink!"

...de olyan jó Csaba, hogy nekünk nem a földi egyházainkra kell nézni, hanem Jézus Krisztusra.
válasz erre: mcsaba - 2011-02-14 10:26:21 | megtekintés
mcsaba 2011-02-14 18:45:57
"Pál apostol a levelében figyelmeztet rá, hogy aki méltatlanul eszik, vagy iszik az vétkezik az Úr teste és vére ellen, ítéletet eszik és iszik."

Itt talán arra gondol a szent író, hogy:

a). az embernek tisztában kell lennie azzal, hogy mit vételez magába, és megkülönböztetett méltósággal kell ezt tennie, tudván hogy nem pattogatott kukorica kerül a testébe.

b). aki tudatosan a szentírás tanításával ellentétesen él, annak ítéletére válik a dolog, mert a szentségre törekvőknek eledel, a megrögzött vétkezőknek méreg az Úr.

Na most, a szentségekben Jézus manifesztálódik és ő maga fejt ki hatásokat a hívekben. Ha abból indulunk ki, hogy Jézus nem elitélni, nem ártani jött a világban, akkor talán ha egy teljesen jó szándékú kamaszban, aki elvből nyitott az Isten felé nem lesz negatív hatással, sőt megtörténhet, hogy ez a találkozás adja meg neki az első istenélményt. Azt hogy egy szentség mikor és hogyan fejti ki hatását, nem tudjuk megjósolni. Itt a szuverén Isten és Úr cselekszik.

Remélem ez a katolikus magyarázat elmegy a református esetre is. :)
szivárvány 2011-02-14 18:44:20
Kedves Euniké!

Ne haragudj, hogy itt tettem fel a kérdést.
"Igazad van, az én lelkészem is megtért lelkész, van neki is véleménye sok mindenről el is mondja ahol kell"
Láttam, hogy itt nagyon okos és tanult lelkészek és talán még professzor is van, ezért gondoltam, hogy talán olyan információhoz jutok, amit még eddig nem tudtam.
Egyébként elmondhatom, sokat tanultam már a fórumon, sok olyat hallottam, olvastam, amit még eddig nem tudtam, köszönöm nektek.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-14 10:53:08 | megtekintés
eva-48 2011-02-14 11:07:42
Nagyon jó volna ezt a "fogalmat" elfelejteni, már lassan egy szegényebb idős embert nem engednek fel a buszra, ha az a bizonyos szatyor is a kezében van...

Elnézést, testvérek, az Úr is előre engedte mindig az utolsókat...

Engem pedig az bánt - pedig Márti, lehet, hogy a hölgyet engedte előre, nem? - hogy szintén előre engedett valaki, csak, már bennem volt a mozdulat, a RÁGÓGUMIT dobtam ki, ÉS AZUTÁN láttam, ő ennivalót keresett ott...
Ennél randább dolgot keveset csináltam...

Egy belső kerületben - nyolcadik, Pesten - a polgármester megtiltotta a kukákban való turkálást a napokban. Büntetendő lett. Tudjátok, hányan abból esznek az éjjeli órákban a Belvárosban? A kuka tetején megterítve...
válasz erre: mt - 2011-02-14 10:29:01 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-14 10:56:35
21. K.: Milyen az igazi hit?

F.: Az igazi hit nemcsak oly bizonyos tudás vagy ismeret, melynél fogva igaznak tartom azt, amit Isten az Ő Igéjében kijelentett nekünk, hanem erős bizalom is, melyet az Evangélium által gerjeszt szívemben a Szent Lélek, hogy nemcsak másoknak, hanem nekem is bűnbocsánatot, örök igazságot és üdvösséget ajándékoz Isten ingyen kegyelemből, egyedül Krisztus érdeméért.

Csel. 24: 14. Jak. 1: 6, 2: 19; Róm. 1: 17; 3: 24, 5: 9, 4: 20-21, 10: 17; Zsolt. 103: 2-3; Ef. 2: 8-9; Kol. 1: 14; Máté 16: 17; Csel. 16: 14; Luk. 1: 77, 78.

22. K.: Mit kell tehát hinni a keresztyénnek?

F.: Mindazt, ami az Evangéliumban ígértetik nekünk. Amire minket a mi közönséges és kétségnélküli keresztyén hitünk tételei egy hitvallásban tanítanak meg.

Ján. 20: 31; Márk 1: 15; Máté 28: 19.
http://mek.niif.hu/00100/00168/00168.htm
Simul justus et peccator 2011-02-14 10:53:08
Ez igaz, csak aki hisz az veheti

2 éves előkészítő van, utána meg felolvassák aki méltatlanul veszi
Úgy-e senki sem méltó, de aki hiszi , hogy Jézus a személyes Megváltója.....

Itt jön be , hogy mi a hit?:-))))

"Én igazán azt nem értem, hogy a konfirmandusoknak miért kell Úrvacsorát venniük? Az úrvacsorai közösséggel úgy tudom, hogy csak a hívők élhetnének."

Igazad van, az én lelkészem is megtért lelkész, van neki is véleménye sok mindenről el is mondja ahol kell

Ez elgondolkodtató, mert úgy-e a hívek nem mind vesznek van aki elmegy
a konfirmándusok viszont ott állnak és mind vesznek

válasz erre: szivárvány - 2011-02-14 09:41:40 | megtekintés
mt 2011-02-14 10:29:01
Utolsónak lenni-egy régen látott hajléktalant juttatott eszembe,akit néhány mozdulata miatt örökre megjegyeztem.A közeli kisboltba igyekezve úgy jött ki a lépés, hogy egyszerre értünk volna az ajtóba.
Mások ilyenkor begyorsítanak,ő nem győzött lassabban topogni,hogy valahogy előreengedjen.
Akkor úgy éreztem,csepp a tengerben...
Van,amikor,akit,behúznak a boltba.
mcsaba 2011-02-14 10:26:21
Ez a probléma minden történelmi egyháznál jelen van. A tömegessé válással együtt jelentkezik. Minden felekezetnél kialakul a szokásjog, hogy mit mikor tesznek. Ez menthetetlenül bekövetkezik. Előbb utóbb minden gyülekezet felveszi a katolikus egyházra jellemző merevedő szerkezetet. 10-20 fős gyülekezetnél figyelemmel kisérhető az egyén lelki fejlődése, 2000-3000 fő esetén ez gyakorlatban lehetetlen.

Amerre a katolikus egyház tart: a bérmálkozás szentségét fakultatíve kiosztani. Megfigyelni a fiatalokat, hogy mennyi hajlandóságot mutat a keresztény élet gyakorlásában, és aki komolyan gondolja ( eljár a közösségbe, részt vesz az egyház szolgálataiban...) hogy keresztény felnőtt szeretne lenni, annak bizonyos idő elteltével felajánlani a bérmálkozást.

Látod, kedves Szivárvány, hasonló cipőben járnak egyházaink!
eva-48 2011-02-14 10:13:35
OK, de van ott egy kérdés feléd a levegőben! Fontos... ne haragudj, ha "azért" visszaküldenélek :)

A kérdésedre, ami Eu-nak tettél fel, bár ő nemtom válaszolt-e már: nekem is volt ilyen gondom, konkrétan, a SAJÁT lányommal, mert - akkor úgy gondoltam - nem kérek keresztséget a gyerekeimnek, olyan korán (meg akartam őket kímélni attől amin átmentem a kat.E-ban) de nem tudtam jól választani sehogy, innen látszik...
Az egyik lányomnál, 15 éves korában, tiltakoztam, hogy a keresztségen kívül MINDENT megkapjon, úgy láttam, nem érett még rá. Szokás volt, hát megtörtént.

Az meg külön fáj, ha a püspök azt mondja a felnőtt-bérmáláskor: "vedd a szentség jelét" - a Szentlélekkel való betöltekezésről van fogalmatok?! Nagyok és kicsik :)
Ez a LÉNYEG tehát, jel, vagy Valódi :) - válaszom nyilvánVALÓ :)
válasz erre: szivárvány - 2011-02-14 09:50:08 | megtekintés
szivárvány 2011-02-14 09:50:08
Szia kedves Évi!

Az említett levelemben a földi egyházakra gondoltam.
Krisztus teste a tökéletes egyház.

Részemről a lövészárok már akkor be volt temetve, amikor ezt a fórumot még nem is ismertem. ;)

válasz erre: eva-48 - 2011-02-14 06:33:20 | megtekintés
szivárvány 2011-02-14 09:41:40
Kedves Euniké!

Református vagyok, református gyülekezetbe járok, és szeretnék maradni életem végéig is. Nagyon jól érzem magam a közösségben, hívő lelkészünk is van, akit nagyon szeretünk.

Az keresztelés, és az Úrvacsora jelentésével és fontosságával teljesen egyetértek azzal amit a válaszodban leírtál.
Én igazán azt nem értem, hogy a konfirmandusoknak miért kell Úrvacsorát venniük? Az úrvacsorai közösséggel úgy tudom, hogy csak a hívők élhetnének. Pál apostol a levelében figyelmeztet rá, hogy aki méltatlanul eszik, vagy iszik az vétkezik az Úr teste és vére ellen, ítéletet eszik és iszik.
Tudom, hogy a konfirmandus gyerekek közt sem tért meg még mindenki, és azoknak miért kell úrvacsorázniuk? Ezt szeretném, ha elmagyarázná nekem valaki szeretettel.
Még egyszer, szeretem a gyülekezetet, az egyházat a reformátusokat és nem is akarok tőlük elmenni, csak ez nem világos még előttem.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-14 07:29:03 | megtekintés
eva-48 2011-02-14 09:23:31
Hozzátenném, ha a katolikus válaszol.

Nemcsak "megértesse" hanem MEGÉLESSE. Amen.

Kapcsolódik ehhez S.S-nak írt válaszom az "árok"-ban :)
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-14 07:29:32 | megtekintés
szivárvány 2011-02-14 09:16:53
Köszönöm Euniké, egyetértünk. :)
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-14 07:36:59 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.