Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

A katolikus válaszol

Jocó 2011-07-31 18:38:12
"Mert az Isten igéje élő és ható,élesebb minden kétélű kardnál és áthatol az elme és a lélek,az ízületek és velők szétválásáig és megítéli a szív gondolatait." (Zsid 4,12.) :)
válasz erre: alex:) - 2011-07-31 17:54:12 | megtekintés
Jocó 2011-07-31 17:54:50
Köszönöm Alex. :)
Nagyon jól írod,drága az Úr Jézus Krisztus érdeme. Az Ő vérén vásárolt meg bennünket magának!
Csak az Ő vérének ereje az egyetlen megtartó erő!
További áldott napot!
Barátsággal: - Jocó
válasz erre: alex:) - 2011-07-31 17:25:51 | megtekintés
alex:) 2011-07-31 17:54:12
"Nem az igazságnak cselekedeteiből, amelyeket mi cselekedtünk, hanem az ő irgalmasságából tartott meg minket az újjászületésnek fürdője és a Szent Lélek megújítása által."(Tit:3,5)

"Annakokáért tehát nem azé, aki akarja, sem nem azé,aki fut, hanem a könyörülő Istené." ( Róm:9, 16.)

„Mert más fundamentumot senki nem vethet azon kívül, amely vettetett, mely Jézus Krisztus.
Ha pedig valaki aranyat, ezüstöt, drágakövet, fát, szénát, pozdorját épít rá erre a fundamentumra,
Kinek-kinek munkája nyílván lészen, mert ama nap megmutatja, mivelhogy tűzben jelenik meg, és kinek-kinek munkája minémű legyen, azt a tűz próbálja meg."(1Kori:3. 11-12-13.)

"Dicsérem az Urat, amíg élek, zsoltárt zengek Istenemnek, míg csak leszek." (Zsolt 146:2)
szivárvány 2011-07-31 17:47:48
Ámen!
válasz erre: Jocó - 2011-07-31 17:37:28 | megtekintés
Jocó 2011-07-31 17:37:28
Mindig az Isten igéje a zsinórmérték,ezért mindig kegyelem,ha hozzászólásaink biblikus hozzászólások.
A biblia tanítása alapján az emberben nincs semmi jó,ezért nincsen benne lévő szépség sem.
A megváltott embereb életét Jézus Krisztus személye teheti széppé. Csak azért adhat hálát az ember,amit Istennek tulajdonít. Egyedül Jézus Krisztus érdeméért. Aki pedig úgy gondolja,hogy vannak érdemei,az vehet egy féltéglát és verheti a mellét jó erősen,hogy ő megtette,amire mások képtelenek! Mindannyian azt érdemeljük,amit Krisztus urunk értünk elszenvedett! Nagy kegyelem,hogy Isten az Ő Fia váltságművéért nem érdemeink szerint bánik velünk.
Istent nem kell meghagyni a szabadságában,mert Ő a szabadság Ura,Aki Krisztusban mindannyiunkat szabadokká tesz!
Mert ahol Isten lelke,ott a szabadság!
válasz erre: mcsaba - 2011-07-30 19:57:59 | megtekintés
alex:) 2011-07-31 17:25:51
Mindnyájan szeretettel üdvözlünk :)
Most mondja Álmos bácsi mivel hallgatom amit a kálvinista topicba úgymond bedobtál,-kegyelemből nem lehet kiesni mivel az Úr Jézus dicsősége által tartatunk meg,az Ő drága érdeméért,a tökéletes áldozatáért,amihez mi egy porszemet sem tudunk hozzárakni.:)
Köszönjük és kérlek maradj velünk,ameddig úgy érzed,áldás békesség!
válasz erre: Jocó - 2011-07-31 17:12:46 | megtekintés
Jocó 2011-07-31 17:12:46
Így igaz!
A kegyelemből pedig nem lehet kiesni!
A megváltott embereknek üdvbizonyossága lehet!
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-07-30 19:07:29 | megtekintés
alex:) 2011-07-31 08:18:12
Szentségéért Magasztaljátok az Urat, a mi Istenünket, és boruljatok le az ő szent hegyén; mert szent az Úr, a mi Istenünk! Zsolt 99,9

Adjatok az Úr nevének dicsőséget, hozzatok ajándékot, és jöjjetek eleibe,imádjátok az Urat a szentség ékességében. 1Krón 16,29

Kegyelméért (Aki által van a menetelünk is hitben ahhoz a kegyelemhez, amelyben állunk és dicsekedünk az Isten dicsőségének reménységében.) Róm 5,2

Megszabadítalak téged, és te dicsőítesz engem. Zsolt 50,15

Ki él, ki él, csak az dicsőít Téged, mint ma én! Ézs 38,19

„Dicsőíteni fog engem a mező vada, a sakálok és struccok, hogy vizet szereztem a pusztában; a kietlenben folyóvizeket, hogy választott népemnek inni adjak.” Ézs 43,20

Éjféltájban pedig Pál és Silás imádkozván, énekkel dicsőítik az Istent.A foglyok pedig hallgatják vala őket. Csel 16,25

„Áldjad, lelkem, az Urat, és egész bensőm az Ő szent nevét! Áldjad, lelkem, az Urat, és ne feledd el, mennyi jót tett veled!” Zsolt 103,1-2




„Mert bár az Istent megismerték, mindazáltal nem mint Istent dicsőítették őt, sem néki hálákat nem adtak; hanem az ő okoskodásaikban hiábavalókká lettek, és az ő balgatag szívük megsötétedett.” Róm 1,21
alex:) 2011-07-30 20:35:21
2 Mózes 34:14 Mert nem szabad imádnod más istent; mert az Úr, a kinek neve féltőn szerető, féltőn szeretõ Isten ő.
János 4:23-24 De eljő az óra, és az most vagyon, amikor az igazi imádók lélekben, és igazságban imádják az Atyát: mert az Atya is ilyeneket keres, az ő imádóiul. Az Isten lélek: és a kik őt imádják, szükség, hogy lélekben és igazságban imádják.

„Ne részegeskedjetek, mert a borral léhaság jár együtt, hanem teljetek meg Lélekkel, mondjatok egymásnak zsoltárokat, dicséreteket és lelki énekeket; énekeljetek és mondjatok dicséretet szívetekben az Úrnak, és adjatok hálát az Istennek, az Atyának mindenkor mindenért, a mi Urunk Jézus Krisztus nevében. Engedelmeskedjetek egymásnak, Krisztus félelmében.” (Ef 5, 18-21)

"Az egek beszélik Isten dicsőségét, és kezeinek munkáját hirdeti az égboltozat. (Zsolt,19,2)

"Mindenki vétkezett, és híjával van az Isten dicsőségének." (Róma 3,23)
Sola Scriptura 2011-07-30 20:09:59
Az Isten adta jót nem tagadjuk, hanem magasztaljuk érte Istent. De Istent magasztaljuk érte. :)

Mária igenje mögött pedig ugyanúgy Isten akaratát látjuk (anélkül ugyanis Mária sem tudott volna igent mondani), mert Isten az, aki megkeményíti a szíveket, ha úgy akarja, és meglágyítja, ha úgy akarja. Mária Isten kegyelme nélkül nem tudott volna igent mondani.

válasz erre: mcsaba - 2011-07-30 19:57:59 | megtekintés
mcsaba 2011-07-30 19:57:59
Értelek és egyet is értek sok mindennel. Csakhát ha Mária nem mond igent, Jézus nem születik meg és nem valósulhatna meg a kegyelemből való megváltás, ami persze utána már teljesen és egyes-egyedül Jézus érdeme és műve. Ilyen értelemben van szükség az Istennel együttműködő emberekre. Minden dicsőség az Istené, s Ő ezzel SZABADON rendelkezik. Adjuk meg Neki ezt a szabadságot!
Nem embereket dicsőitek, ha elismerem vannak érdemeik. Csak nem veszem el az értékékt valaminek, ami ténylegesen érték. Arra persze senkit nem biztatok, hogy embereket dicsőítsen, de az már szerintem beteges, ahogy az emberben lévő szépséget és az Isten adta jót tagadják egyesek.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-07-30 19:07:29 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-07-30 19:07:29
A végéhez pedig: Hát mennyi ez ember része a megváltásban?

Krisztus áldozata ne lett volna tökéletes? Nem tette egyetlen áldozattal örökre tökéletessé a megszentelteket? Ha viszont igen, mit tudunk még ehhez hozzátenni? Mi az, amivel egy tökéletes áldozat még kiegészíthető? De menjünk tovább: ha viszont nem tökéletes Krisztus áldozata, akkor Ő talán nem is a fiú Isten? Mert ha az, akkor az Ő áldozata bizony tökéletes volt. Ha pedig tökéletes volt, akkor ahhoz mi semmit nem tudunk hozzátenni. Akkor bizony az van, hogy KEGYELEMBŐL tartattunk meg, ahogy az Pál leírta. Mert ha érdemből, akkor a kegyelem többbé nem kegyelem, hanem bér az érdemeinkért.

Szóval vigyázzunk ám az ilyen gondolatmenetekkel, mert nagyon hamar tévelygéshez vezetnek.
válasz erre: mcsaba - 2011-07-30 13:49:32 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-07-30 19:01:37
Ehhez jó néhány igeszakaszt kellene átírni, valahogy így:

2Móz 15,2 - Erőm és énekem az ÚR, megszabadított engem. Ő az én Istenem, őt dicsőítem, atyám Istene, őt magasztalom, meg még azokat is, akiket ő magasztalásra méltónak tart...

Zsolt 29,9 - Az ÚR hangja megriasztja a szarvasokat, letarolja az erdőket. Templomában mindenki őt dicsőíti és még másokat is, akikkel Ő a dicsőségét meg akarja osztani.

Zsolt 117,1 - Dicsérjétek az URat mind, ti népek, dicsőítsétek mind, ti nemzetek! Meg azokat is dicsőítsétek, akikkel Ő a dicsőségét megosztja.

Ézs 42,8: Én vagyok az ÚR, ez a nevem, nem adom dicsőségemet másnak, kivéve azoknak, akiknek mégis.

Jn 16,13-14: amikor azonban eljön ő, az igazság Lelke, elvezet titeket a teljes igazságra; mert nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall, és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek. Ő engem fog dicsőíteni, és még másokat is, akiket én dicsértere méltónak tartok...

2Pt 3,18: Inkább növekedjetek a kegyelemben és a mi Urunk, üdvözítő Jézus Krisztusunk ismeretében. Övé a dicsőség, meg még azoké is, akiknek ő ezt adja, most és az örökkévalóságban!

Ez már egy másik Szentírás volna. Olyan, amiért Isten haragja maradna rajtunk.
válasz erre: mcsaba - 2011-07-30 13:49:32 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-07-30 18:53:11
Az ősbűn _lényege_ valóban nem az volt, hogy az ember hasonló akart lenni Istenhez. Ez ugyanis az _oka_ volt. Mint minden bűnnek, ha megkapargatod a felszínét ott találod azt az okot, hogy az ember nem egyedül Istent dicsőíti, nem Istent teszi első helyre, hanem önmagát, a teremtett lényt. Ez van a lopás mögött ("nekem ez a tárgy jár"), ez van a paráználkodás mögött ("ez a nő/férfi nekem kell"), és szinte minden más bűn mögött is megtalálod az egyetlen bűnt, amit Jézus Krisztus mint a bűn lényegét nevez meg (Jn 16,9): azt, hogy az ember nem Istenben bízik, nem Őt dicsőíti, nem Őt teszi az első helyre, hanem magát.

Ugyanezt mondja Pál apostol a Róm 1-ben: az emberek Isten dicsőségét általuk kreált képek dicsőségével cserélték fel, ezért Isten kiszolgáltatta őket a bűnnek. Ugyanez az analógia, figyeld meg a Róm 1,25-ben: "a teremtményt imádták és szolgálták a Teremtő helyett...". Isten kizárólagos dicsőítésének megrontása egyenes út a bűnhöz, illetve közvetlen oka annak (legközvetlenebbül a bálványimádásnak, de hát annyi mindenből tudunk mi emberek bálványokat gyártani: pénzből, karrierből, sikerből...).

Nem véletlenül mondja Isten kétszer is Ézsaiásnál, hogy "dicsőségemet másnak nem adom". Mert egyedül Ő méltó a dicsőítésre, a Teremtő. És nem a teremtmények.
válasz erre: mcsaba - 2011-07-30 11:39:35 | megtekintés
gyöngyi 2011-07-30 17:04:32
Ha Mózesnek és Dávidnak vannak is érdemei, akkor sem azokkal dicsekszünk, hanem Krisztussal!
Pál levele a galatákhoz 6, 14

Én azonban nem kívánok mással dicsekedni, mint a mi Urunk Jézus Krisztus keresztjével, aki által keresztre feszíttetett számomra a világ, és én is a világ számára.
válasz erre: mcsaba - 2011-07-30 13:49:32 | megtekintés
gyöngyi 2011-07-30 16:59:48
Isten használ de nem kihasznál!
Mi pedig az Ő szolgálatában állnánk, ha jól tudom és nem a magunkéban!
válasz erre: mcsaba - 2011-07-30 13:49:32 | megtekintés
gyöngyi 2011-07-30 16:56:12
A mi "áldozatunk" Istennek csak egyféle dolog lehet, mégpedig, hogy az életünket adjuk oda Neki a Neki való engedelmességre, ahogyan Krisztus érettünk adta Önmagát!
Ez, az az "áldozat", ami kedves Istennek, de ez önmagunktól nem megy, ezért szükséges nekünk újjá születni a Szentlélek által.
Krisztust követni másként lehetetlen.
Ő az út! Nincs más!
válasz erre: mcsaba - 2011-07-30 13:49:32 | megtekintés
gyöngyi 2011-07-30 16:48:54
Kedves Csaba!
A mi "dicsőségünk", pont abban rejlik, hogy Istent őszintén, alázatos szívvel tudjuk dicsőíteni! Ahogyis volt a kezdetek kezdetén a bűneset előtt, amire teremtettünk is, hogy életünk Isten dicsőségét szolgálja!
Istennek valóban eszközei kell legyünk de Ő nem dob el bennünket, hanem az örök életet ajándékozza nekünk Krisztus által és Krisztusban.
Ez a mi boldogságunk az örök életünk ajándéka Őbenne! Viszont kizárólag Őbenne!
válasz erre: mcsaba - 2011-07-30 13:49:32 | megtekintés
mcsaba 2011-07-30 13:49:32
Igazából helyesebbnek tartanám ha pl. a Soli Dei Gloria helyett azt mondanátok: Egyedül Istené a dicsőség, és azoké, akikkel Ő ezt meg akarja osztani.

Mert a SDG mögött is ugyanazt az ember-tagadást látom, amit pl. a Máriával kapcsolatos dolgoknál. Beszélő szerszámmá fokozzuk le az embert, akit az Isten kihasznál, majd eldob. Viszont az Isten más! Keresi az embert, felemeli és megtisztítja a szennytől, lelkével megeleveníti és elvezeti az Ő dicsőségébe.
Jézus előképein, Mózesen, Dávidon maga az Isten dicsősége nyilvánult meg. Nem azért, mert Mózes különb lett volna a többinél, hanem mert az Isten úgy döntött, hogy Mózes által megnyilvánul. S amikor az állítjuk, hogy Mózesnek nincsenek érdemei, akkor erre egyesek nyugodtan válaszolhatnák azt is, hogy jó, akkor menjen az Isten maga a fáraóhoz, szenvedjen ő 40 évig a pusztában a kiállhatatlan és keménnyakú zsidókkal. Én hiszem, hogy az Isten tudja mi a teljesítmény, és meg is jutalmazza azt. Nyilván Jézus áldozata nélkül Mózes minden tette elégtelen volna, de ne állítsuk azt, hogy az ember része a megváltás művében semmi!
válasz erre: gyöngyi - 2011-07-30 12:15:38 | megtekintés
angyal / József/ 2011-07-30 13:48:13

Hogy mindnyájan egyek legyenek; a mint te én bennem, Atyám, és én te benned, hogy ők is egyek legyenek mi bennünk: hogy elhigyje a világ, hogy te küldtél engem.

És én azt a DICSŐSÉGET, a melyet nékem adtál, ő nekik adtam, hogy egyek legyenek, a miképen mi egy vagyunk:

Én ő bennök, és te én bennem: hogy tökéletesen egygyé legyenek.” (János 17:20-23)
Glória in excelsis deo!

válasz erre: Sola Scriptura - 2011-07-30 10:22:56 | megtekintés
mcsaba 2011-07-30 13:29:26
Ámen!
válasz erre: gyöngyi - 2011-07-30 12:15:38 | megtekintés
gyöngyi 2011-07-30 12:15:38
Péter egyik pünkösd utáni prédikációjából: "Nincsen üdvösség senki másban, mert nem is adatott az embereknek az ég alatt más név, amely által üdvözülhetnénk, csak Jézus neve."
válasz erre: mcsaba - 2011-07-30 11:39:35 | megtekintés
gyöngyi 2011-07-30 12:05:27
Csukott szemmel és még véletlenül sem.:))
Olvasd át újra az Igét!
válasz erre: angyal / József/ - 2011-07-30 11:21:27 | megtekintés
mcsaba 2011-07-30 11:39:35
DE:
"Jézus így válaszolt: "Nincs-e megírva a ti törvényetekben: Én mondtam: istenek vagytok? Ha isteneknek mondta azokat, akikhez az Isten igéje szólt, márpedig az Írást nem lehet érvénytelenné tenni, akkor, akit az Atya megszentelt, és elküldött a világba, arról ti azt mondjátok: Káromlást szólsz, mert azt mondtam: az Isten Fia vagyok?!"

Bence: az ősbűn lényege nem az, hogy az ember olyan akart lenni mint az Isten, hiszen eleve erre teremtetett. Isten önmagához hasonlónak teremtette az embert, olyan lénynek, akinek lelke van, aki képes felismerni és elismerni az Isten nagyságát. A baj ott van/volt, hogy az ember önmaga akarja mindezt elvenni, akkor és ahogy ő akarja. Az ember akarja megmondani mi a jó és mi a rossz, és nem várja meg hogy ezt az Isten által tudja meg.

Az Isten a kevélyeknek ellenáll: nem engedi meg hogy az Ő dicsőségét elvegyék vagy kétségbe vonják. De az alázatosakat felmagasztalja: szétosztja az Ő dicsőségét mindazokra, akik méltók arra, hogy hordozzák, mert Ő közösség, A KÖZÖSSÉG. És a közösség megosztozás.

A zsidók nem ismerték fel az Isten terveit, létrehoztak egy olyan vallást, amelyben már éppen csak az Istennek nem maradt hely: amikor megjelent közöttük, meg kellett ölniük mert nem felelt meg a rendszerüknek.

Attól tartok, ez a dolog ismétlődik: az Isten nem adhatja testét és vérét táplálékul; a szentírás nem lehet a megismerés csak egyik (nyilvánvalóan alapvető!) forrása; az Isten nem választhat magának társakat a megváltás művéhez. Olyan ez mintha azt imádkoznánk:
"Mi Atyánk, aki a mennyekben vagy, maradj is ott, ameddig jól vagy!"
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-07-30 08:26:47 | megtekintés
angyal / József/ 2011-07-30 11:21:27
Még a gondolatunk is egy!:)
válasz erre: gyöngyi - 2011-07-30 10:25:26 | megtekintés
gyöngyi 2011-07-30 10:27:46
:)
Megelőztél.:)
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-07-30 10:22:56 | megtekintés
gyöngyi 2011-07-30 10:25:26
Amikor a hívők életében felragyog Isten dicsősége, azt nyugodtan nevezhetjük a dicsőség átadásának!!!
Igen! Amikor nem én zsebelem be az Istennek kijáró dicsőséget, hanem tudom azt, hogy a dicsőség egyedül Istené, Istent illeti meg!
Soli deo gloria!
Sola Scriptura 2011-07-30 10:22:56
Kedves József!

Isten dicsőségét nem lehet gyarapítani. A tökéleteshez ugyanis nem lehet hozzátenni, a végtelenhez nem lehet hozzáadni.

Csodálatos dolog, amikor a hívők életében felragyog Isten dicsősége. De etől az még nem lesz az ő dicsőségük. Ha meglátsz egy tökéletes festményt (amilyen persze nincs, de tegyük fel), és elcsodálkozol az ecsetvonásokon, a színhasználaton, a formavilágon, a kompozíción, attól az a festmény még nem lesz a tiéd. Akkor egy dolog jut neked belőle: az élvezet. Ennyi jut nekünk, hívőknek is Isten dicsőségéből: a dicsőség áldása, "élvezete", az üdvösség, a közösség Istennel. De ahogy a festmény előtt sem téged dicsőít a többi néző, hanem a piktort, úgy Isten magasztalása sem szólhat másnak, csakis Istennek. Kárhozatos tévelygés és elhajlás Isten igéjétől, ha bárki mást is azzal a dicsőséggel illetsz, mint ami Istent megilleti. Ha bárki máshoz folyamodsz segítségért, ha bárki másba helyezed a reménységedet, úgy teszel, mintha Istennek - aki e világot teremtette - nem volna gondja rád is, vagy nem volna képes gondodat viselni. Mintha nem Isten mozgatna mindent ezen a teremtett világon, mintha "elhagyta" volna a saját művét. Ez pedig deista tévelygés.

Mi a Teremtőt imádjuk, nem a teremtményt.

Szeretettel:
Bence
válasz erre: angyal / József/ - 2011-07-30 09:49:02 | megtekintés
gyöngyi 2011-07-30 10:18:10
"Alázzátok meg magatokat az Úr előtt, és felmagasztal titeket." Jak. 4:10
gyöngyi 2011-07-30 10:15:55
És ez az a bizonyságtétel, hogy örök életet adott nékünk az Isten és ez az élet az Ő Fiában van. 1Ján. 5:11
Kiben van a mi váltságunk az Ő vére által, bűneinknek eltörlése.
Kol. 1:14
gyöngyi 2011-07-30 10:13:48
A királyiszékben ülőnek és a Báránynak áldás és tisztesség és dicsőség és hatalom örökkön örökké. És a négy lelkes állat mondta: Ámen. És a huszonnégy Vén LEBORULT és IMÁDTA az örökkön örökké élőt." Jel. 5.
gyöngyi 2011-07-30 10:10:39
"Én vagyok az Úr, ez a nevem, és dicsőségemet másnak nem adom, sem dicséretemet a bálványoknak." Ésa. 42:8
angyal / József/ 2011-07-30 09:49:02
Kedvenc Bence!
Amikor a hívők életében felragyog Isten dicsősége, azt nyugodtan nevezhetjük a dicsőség átadásának, megosztásának.
Pontosan Te, amikor bocsánatot kértél, ill. megbocsátottál,ezzel gyarapítottad Isten dicsőségét.
Az Úr, akikért meghalt a kereszten, és akiknek az ítélet után örökéletet ad,azokkal meg is osztja a dicsőségét.
Ennek a dicsőségnek az örömét már itt a földi életben éreznünk lehet.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-07-30 08:26:47 | megtekintés
gyöngyi 2011-07-30 09:44:58
http://www.youtube.com/watch?v=uNWSdeeDEgA
gyöngyi 2011-07-30 09:39:41
Hadd idézzek három mondatot Luther Márton egyik le-
veléből. Még a 95 tétel kitűzése előtt, 1516-ban egy szerzetestársa kétségbeesett levelet írt
Márton testvérnek, amelyikben elmondja, hogy mindent elkövet, hogy valahogy békességre
jusson a bűnei miatt. Sanyargatja magát, próbálja levezekelni azt a sok rosszat, amit tett, de
sem nem bizonyos abban, hogy ez megtörtént, sem belső békessége nincs. És akkor Luther
ezt írja neki: "Édes Testvérem! Ne sanyargasd te magadat, hanem borulj le az Úr Jézus előtt,
és ezt mondjad (és itt jön ez a három fontos mondat): Úr Jézus, te vagy az én igazságom, én
meg a te bűnöd vagyok. Magadra vetted az enyémet, s nekem adtad a tiédet. Olyanná lettél,
amilyen nem voltál, s olyanná tettél, amilyen nem voltam. - És ha ezt valóban hiszed, meglásd
békesség lesz a szívedben."
Nos, amit itt Luther a szerzetestársának azt foglalja össze Pál apostol egyetlen mondatba
igénkben: Mert azt (tudniillik Jézust), aki nem ismert bűnt, bűnné tette értünk, hogy mi
Isten igazsága legyünk Őbenne.
gyöngyi 2011-07-30 09:22:38
A Filippiekhez írt levélben azt mondja az ige, hogy Jézus hasonlókká lett hozzánk: "Emberekhez hasonlóvá lévén, engedelmes volt a keresztfa haláláig." Hasonlókká lett a bűnös emberekhez, hogy megválthassa őket, hogy azok Isten gyermekeivé legyenek, hogy aztán kiteljesedhessen mindez abban, hogy ezek a bűnösök - mi is -, hasonlókká lehessünk őhozzá. Az ő számára a hasonlóvá létel szörnyűséget jelentett, a bűnös számára, Isten gyermekének viszont mérhetetlen szeretetet. Őhozzá hasonlóvá lenni, ez, amit viszont nem lehet elmondani itt a földön. Látni lehet hittel és tudni, hogy ez meg fog valósulni, de hogy milyen lesz, azt nem lehet igazán megmagyarázni, azt átélni lehet, majd csak ama napon. A Timótheuhoz írt levélben azt mondja az ige, hogy nekünk olyan közbenjárónk van, egyetlen közbenjáró, Jézus, Isten és az ember között, az ember Krisztus Jézus. Testileg és lelkileg megdicsőült formában örökké való módon hasonlóvá lenni hozzá, mert meg fogjuk őt látni, amint van. Próbálja magyarázni, hogy ez a hasonlóválétel hogy fog végbe menni, mert meg fogjuk látni, amint van. Itt is a látás; most hit által láthatjuk, hogy ez a reménység egyszer meg fog valósulni, az ígéret egyszer be fog teljesülni. Akkor majd megint valamit látni fogunk, tudjuk, hogy akkor már tökéletesen, nemcsak hittel látjuk, hanem valósággal. A Jelenések könyve 22,4-ben is használja János apostol azt a kifejezést, hogy látják az ő orcáját. A "Megfogjuk őt látni, amint van" kifejezés azt jelzi, hogy szoros közösség lesz aközött, akit lát Isten gyermeke, és ez a látás, szoros közösség átformálja őt, újra, meg újra.
A 2Kor 3-ban van egy titokzatos mondat, amit nagyon nehéz értelmezni, de a kijelentés önmagáért beszél, amikor azt mondja: "Mi pedig az Úrnak dicsőségét mindnyájan fedetlen arccal szemlélve ugyanazon ábrázatra elváltozunk, dicsőségről dicsőségre, úgy, mint az Úrnak lelkétől."

Amikor a gyermek látja az édesapját, tudja, hogyan viselkedik, hogyan tekint rá, mit tesz, gondol, együtt él vele, akkor a gyermekben is van egy fajta formálódás, változás. Ehhez hasonló lesz, amikor meg fogjuk látni az Urat. Az már örökké tartó, dicsőséges formában. Addig azonban Isten gyermeke változik szintén. Akiben ez a reménység megvan ő iránta, az megtisztítja magát amint ő is tiszta. Aki hit által, vagy a reménységre tekintő hittel látja, kinek tartja őt az Atya, kicsoda az ő szemében, az látja azt is, hogy az Atya szemében nem tökéletes volta ellenére is kedves, - sőt az Atya azt mondja tökéletes lesz -, az Jézus Krisztusra tekintve, látva az Atya szeretetét, megtisztítja magát. Nemcsak a bűntől tisztítja meg magát, hanem a kételkedésektől, bizonytalankodásoktól is. Még a legelesettebb állapotában is tudhatja, kicsoda ő az Atya szemében. Még a legkiszolgáltatottabb helyzetben is tudja, hogy az Atya mindig gyermekeivel van.

Még a leghitetlenebb állapotban is átéli Isten gyermeke azt, amit a sasfióka, zuhan lefele, de egyszer csak a sas madár alárepül, gondot visel reá. János levele szól a kételkedőkről, a hitetlenekről, a gyülekezetet elhagyókról is, de aki Isten gyermeke, azt a mennyei Atya nem fogja hagyni elveszni. Ha kell, alázuhan, hogy segíthessen, mint a sas madár, a gyermekén. Az a kérdés, hogy Isten gyermekei vagyunk-e, mert Isten mindent megtett ezért.
válasz erre: mcsaba - 2011-07-29 23:28:06 | megtekintés
gyöngyi 2011-07-30 09:13:51
1Jn 3,1-3

Lássátok, milyen nagy szeretetet adott nekünk az Atya, hogy így Isten fiainak neveztetünk! A világ azért nem ismer minket, mert nem ismerte meg őt. Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk, és még nem lett nyilvánvalóvá, hogy mivé leszünk. De tudjuk, hogyha nyilvánvalóvá lesz, HASONLÓKKÁ leszünk őhozzá. Mert meg fogjuk őt látni, amint van. És akiben meg van ez a reménység őiránta, az mind megtisztítja önmagát, amiképpen ő is tiszta.
válasz erre: mcsaba - 2011-07-29 23:28:06 | megtekintés
gyöngyi 2011-07-30 09:02:15
Bizony nem haltok meg; Hanem tudja az Isten, hogy amely napon ejéndetek abból, megnyilatkoznak a ti szemeitek, és olyanok lesztek, mint az Isten: jónak és gonosznak tudói. És látá az asszony, hogy jó az a fa eledelre, s hogy kedves a szemnek, és kívánatos az a fa a bölcsességért: szakaszta azért annak gyümölcséből és evék. I. Móz. 3:3-6.
válasz erre: mcsaba - 2011-07-29 23:28:06 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-07-30 08:54:24
"Ti emberek! Meddig gyalázzátok dicsőségemet? Meddig szeretitek az üres beszédet, meddig törekedtek még hazugságra?" (Zsolt 4,3)

Egy teória kedvéért szűkíteni, korlátozni az Igét, na az a félremagyarázás. Nem azt mondja az Úr, hogy a "teremtői dicsőségét" nem adja. Hol olvasol ilyet? Tán nem saját dicsőségére teremtette Isten ezt az egész világot? Tán nem ő mozgat benne mindent örökkévaló akarata szerint? Tán nem az Ő akarata mindennek a végső oka?

Ne cseréljük fel a halhatatlan Isten dicsőségét emberek és madarak képmásával! Emlékezzünk a katolikus egyház által ügyesen "csoportosított" és így eltüntetett parancsolatra: "NE IMÁDD és NE TISZTELD azokat, mert én, az ÚR, a te Istened, féltőn szerető Isten vagyok!" (2Móz 20,5) - a féltőn szerető itt egész konkrétan féltékenyt jelent,a katolikus fordításban úgy is van benne.
válasz erre: mcsaba - 2011-07-29 23:28:06 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-07-30 08:26:47
"olyanok lesztek, mint az Isten" - tudod, kinek a szavai ezek?

Olvasd el: 1Móz 3,5
válasz erre: mcsaba - 2011-07-29 23:28:06 | megtekintés
mcsaba 2011-07-29 23:28:06
Akkor már csak azt kellene megérteni, Bence, hogy az üdvösség nem más, mint részesedés az Isten dicsőségében. Olyanok leszünk mint Ő!

"Önmagamért, önmagamért cselekszem, hogy engedhetném, hogy gyalázzanak? Nem adom másnak dicsőségemet!"
Ahogy oly sok minden más is, ez az igehely is egyfajta szemellenző miatt lett félremagyarázva: Isten itt arról szól, hogy senki nem vitathatja el az Ő teremtői szerepét és hatalmát, s nem arról, hogy nem osztaná meg mással az ő egyetemes dicsőségét. Micsoda tragikus félreértés!
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-07-29 21:15:38 | megtekintés
szivárvány 2011-07-29 22:03:16
Kedves Éva!
Igen tudom, ha a megtekintésre kattintunk, akkor láthatjuk, hogy tulajdonképpen mire is írtunk választ. Éppen ezért csak azt másoltam ki, amire válaszolni szerettem volna.

"És a "húha" kivételével, van még valami? "

Tudod, először azt akartam írni, hogy
- Ha jól emlékszem, akkor írtam még oda valamit.
De ekkor megszólalt bennem, egy szelíd hang
- Kedves Szivárvány, éppen az előző témában beszélgetsz a szeretetről. Nem gondolod, hogy ezzel a mondatoddal Te is szeretetlen vagy a másik felé?
...és ekkor, hálát adtam az Úrnak és megköszöntem, hogy meglátatta velem, hogy milyen is vagyok nélküle.
Most viszont szeretettel írom kedves Éva, csak annyit akartam a "Húha" után írni, hogy nem kellene minden "rendes, biblikus protestánst" elítélni, hiszen a mi ítélő bíránk - ahogy Nektek is - az Úr.
válasz erre: máté 9.37. - 2011-07-29 15:55:44 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-07-29 21:51:03
A Jn 16,12-13 folytatódik is ám. A 14-edik verssel. Emígy:
"Ő ENGEM fog dicsőíteni, mert AZ ENYÉMBŐL MERÍT, és AZT jelenti ki nektek".
Ez nagyon fontos. Ebből érthetjük meg, hogy a Szentlélek nem dicsőít mást, hanem csakis Krisztust. És bizony ebből az is következik, hogy ha valaki mást dicsőítünk, az nem a Szentlélektől van. Pontosan illeszkedik ez abba, amit Ézsaiástól idéztem az imént (és amit Isten meg is ismétel neki, annyira fontos: "Nem adom másnak dicsőségemet!" (Ézs 48,11))

Meg aztán van ott egy főpapi ima is ilyenekkel:
"azokat a beszédeket, amelyeket nekem adtál, átadtam nekik" (Jn 17,8). Múltidőben.
válasz erre: Tom - 2011-07-29 21:41:02 | megtekintés
Tom 2011-07-29 21:41:02
A Teremtő Isten végtelen az ember nem.

Még sok mondanivalóm volna, de nem vagytok hozzá elég erősek. Hanem amikor eljön az Igazság Lelke, ő majd elvezet benneteket a teljes igazságra. Nem magától fog beszélni, hanem azt mondja el, amit hall, és a jövendőt fogja hirdetni nektek. Jn 16, 12-13

Miért nem értitek a beszédemet? Azért, mert nem vagytok képesek meghallani a szavamat. Jn 8,43

Üdv!
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-07-29 21:15:38 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-07-29 21:15:38
== "mi van akkor, ha a DEO ezzel nem egyezik? Mi van, ha neki az a szándéka, hogy a GLORIA-t megossza másokkal?" ==

Akkor az van, hogy a Biblia hazudik.
"Én vagyok az ÚR, ez a nevem, nem adom dicsőségemet másnak"
(Ézs 42,8)
válasz erre: mcsaba - 2011-07-29 16:17:41 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-07-29 21:14:18
Kedves Éva!

Ha úgy érzed, kiforgatom a szavaidat, akkor ezért elnézést kérek, nincs ilyen a szándékomban. Mentségemre szolgáljon, hogy néha nagyon nehéz kihámozni az írásodból, hogy mit akarsz vele mondani, így könnyen és gyakran félreértelek. Ezért is bocsánatodat kérem.

Ugyanakkor ezt a három mondatot ("tehát "rendes, biblikus protestáns ezt nem olvassa"?! Nem olvassa, nem éli meg, ez a kisebbik baj. De az, hogy ezt KIMONDOTTAN A SÖTÉTSÉGBŐL SZÁRMAZÓnak látja és LÁTTATJA, az már nagyon nagy baj... az a Szentlélek elleni bűn") nem tudom másképp értelmezni, mint ahogy értelmeztem is. Lehet, hogy nem ezt akartad vele mondani, de amit leírtál, az a magyar nyelv szabályai szerint félreérthetetlen. Ráadásul előítéletes és igaztalan is. Nem te vagy a szívek és vesék vizsgálója, ne ítélj ilyen hamar.

Ami a konkrét igehelyet (Jn 14,12) érinti: ez egy megvalósult és most is folyamatosan megvalósuló prófécia. Pál apostol két kontinensen terjesztette el Krisztus evangéliumát. Péter apostolnak egyetlen beszédére ezrek tértek meg. A hívő keresztyének mára másfél milliárd emberhez (!) juttatták el Krisztus üzenetét. Ezek bizony - szám szerint is - nagyobbak, mint amit az Úr Krisztus véghezvitt. Mártírok ezrei és megtértek milliói tanúskodnak amellett, hogy Krisztus Szentlelke által az akkori és mai tanítványok milyen tetteket vittek véghez. De mindez nem szabad, hogy elbizakodtasson minket, mert nem a magunk erejéből tettük (tették eleink) ezeket, hanem ahogy Krisztus megígérte, a Szentlélek Isten adott hozzá erőt (ApCsel 1,8), Ő munkálkodott mindezen cselekedetekben, és mindez egyébként is teljesen lehetetlen lett volna, ha Krisztus nem hal meg a kereszten, nem támad fel és nem megy az Atyához. Vagyis ez egy olyan prófécia, ami egyben csodálatos bíztatás is arra, hogy Krisztus ma is velünk van, és míg el nem jön újból az ég felhőin, velünk is lesz, Igéje és a Szentlélek által.

(És hidd el: attól még hogy nem vágjuk mindenki arcába, olvassuk.)
válasz erre: máté 9.37. - 2011-07-29 15:54:13 | megtekintés
mcsaba 2011-07-29 16:17:41
Megpróbálok úgy hozzászólni ehhez, hogy senkinek az érzékenységét ne sértsem vele, hiszen nem az a szándékom:
-Megértem az 5 SOLA lényegét és azt is, hogy miért vallják a protestánsok. Viszont van bennem félsz is ezzel kapcsolatban, megint csak hangsúlyozni szeretném egy gondolatot osztok meg veletek:
Ha pl. a "SOLA DEI GLORIA" -t vesszük, mi van akkor, ha a DEO ezzel nem egyezik? Mi van, ha neki az a szándéka, hogy a GLORIA-t megossza másokkal? Benne van-e a protestantizmusban az arra való nyitottság, hogy ezt Istennek megengedje, vagy SOLA az valósulhat meg, ami az 5 pontban bennfoglaltatik?
Én úgy érzem, - én a katolikus -, hogy a protestáns teológiában igen csak meg van határozva, hogy Isten mit tehet, hogyan viselkedhet.
Bocsássatok meg, ha tévednék, de úgy összességében ezt érzem valóságnak a sok elhangzott hozzászólások (fél év) után.
máté 9.37. 2011-07-29 15:55:44
Kedves szivárvány, fölösleges volt lemásolni amit írtam. Ha kattintasz az alatta lévő sorra, ott van, mire válasz. Már ez is haladás, meg kell adni.

És a "húha" kivételével, van még valami?
válasz erre: szivárvány - 2011-07-29 14:05:00 | megtekintés
máté 9.37. 2011-07-29 15:54:13
Észrevettem, mester vagy abban, hogy kiforgatod a szavaimat. Sőt, erre van egy kifejezésed, a vitának milyen MÓDJA ez. Ha már neve van, mehet. Egyszer mindössze erre tudtál hivatkozni, emlékszem.

Szerintem... de inkább nem minősítem.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-07-29 14:10:03 | megtekintés
máté 9.37. 2011-07-29 15:49:18
Kedves Bence. Örülök hogy valami megérint. Még soha nem kaptam választ erre, hogy ez vajon ott van-e vagy nincs és ha ott van, mit jelent? Következésként megítélni tényeket.

Azt gondolom, ha kérdés van - pl. ez - én is szívesen válaszolok. Abszolút hű(ek) vagyunk az Íráshoz,pl. mi így nem is értem, abban a fogalomban miért is volna "kiváltság"? Hacsak abban nem, hogy jó néhány dologról szinte nem is vesztek tudomást - mintha ott sem volna, mintha nem is arról szólna, amiről.
Szerintem a hit-vitáknak nincsen semmi értelme, ha már egy ilyen fogalmat így félre lehet érteni pl. "biblikus".
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-07-29 14:10:03 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.