Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

A katolikus válaszol

Simul justus et peccator 2011-02-25 13:37:48
Elolvastam
Emberfia= Jézus
csak Ő

embereknek ilyen hatalmat nem adott szerencsére:-)
mi nem látunk a szívekbe, és kitudja, hogyan ítélnénk, és kinek nem bocsátanánk meg:-)
válasz erre: ISándor - 2011-02-25 13:09:53 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-02-25 13:17:19
Nem feltételezek semmit, hacsak nem azt, ami meg van írva: mind bűnösök vagyunk. Te is, én is, meg az elöljáró is. Egyedül Isten Igéje az, ami megmér minket.

Ha te - csak azért mert valaki egyházi elöljáró - minden szavát elhiszed, hogy óvod meg az Egyházat a képmutatástól? Ha nincs olyan zsinórmérték, amihez minden megnyilvánulás, tanítás és döntés mérhető, akkor honnan tudod, hogy mi Isten akarata? Ilyen zsinórérték pedig van: az Ige, ami írott formájában a Szentírásban található.

Napokon keresztül lehetne sorolni az olyan egyházi döntéseket minden oldalról, ami nem volt az Ige szerint való. Az ördög sosem alszik. Az Egyházban sem. A kísértés állandó. Ezért jó mindig Krisztushoz fordulni, nem pedig gyarló emberek bölcsességét keresni.
válasz erre: kareb - 2011-02-25 13:06:05 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-25 13:12:52
Sándor ,Sándor
csak el kell ismerni, hogy minden sántít
az Úr kegyelmes és megbocsát:-)
csak bűnbánat, alázat
nincs miért védeni a hamisságot:-)
válasz erre: ISándor - 2011-02-25 13:09:53 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-25 13:11:33
:-)
válasz erre: kareb - 2011-02-25 13:09:41 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-25 13:10:55
1Kir 6,2 És a ház, a melyet Salamon király az Úrnak építe

ezzel szemben:-)

"Közeledve, a kapu fölött, ahol a római katolikus templomok neve szokott állni, a következő kiírás nyomát pillantottuk meg: „SZENT JOBB LATOR RK. TEMPLOM”. Bent a templomban, az oltár előtt, a falon, félkörívben, a szokásos fohász ahhoz a szenthez, akiről a templom a nevét kapta: „SZENT JOBB LATOR KÖNYÖRÖGJ ÉRETTÜNK!”
Nem tudom, létezik-e még a földkerekségen templom, ezen kívül, itt, a Kárpát medence kellős közepén, amelyik a Golgotán, Krisztus jobbján keresztre feszített latorról lenne elnevezve."
ISándor 2011-02-25 13:09:53
Eunike - No akkor ahonnan kimásoltad a 976-os pontot a katekizmusból olvasd el a rögtön utána következő pontot is. (1441)
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-25 12:50:29 | megtekintés
kareb 2011-02-25 13:09:52
teret akart lenni
kareb 2011-02-25 13:09:41
nem vagy formában, ez csak 19 volt és feltűnően kevés terek kapott az Ige
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-25 12:50:29 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-25 13:08:06
http://www.veszov.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=154:szent-jobb-lator-rk-templom-alsoszenttamas-&catid=53:naplo&Itemid=70
kareb 2011-02-25 13:06:05
Ez mind szép, meg jó, amit leírtál, csak az benne a szomorú, hogy mindezzel alapból feltételezed azt (vagy legalábbis erősen érződik ez a feltételezésed), hogy a "földi elöljárók" döntéseiben csak kizárólag emberi tényezők játszanak szerepet és a Szentlélek onnan ki van zárva (pedig a Szentlélek hívása nélkül nem szoktak döntéseket hozni).
Valóban felfuvalkodottság lenne azt hinni, hogy az Egyházat emberi akarat kormányozza, de azt feltételezni sem korrekt, hogy egyházi döntésekben ki van zárva a Szentélek és "csak emberek" kormányoznak.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-02-25 10:42:25 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:50:29
Ennyi hamisságot
a bűnöket csak Isten bocsáthatja meg Jézus érdeméért!!!

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:zN0XdFCHIwoJ:www.depositum.hu/megbocsatashat.html+kulcsok+hatalma&cd=6&hl=hu&ct=clnk&gl=hu&source=www.google.hu


553 Jézus különleges tekintélyt bízott Péterre: "Neked adom a mennyek országának kulcsait; amit megkötsz a földön, megkötött lesz a mennyben is, és amit föloldasz a földön, föloldott lesz a mennyben is" (Mt 16,19). A "kulcsok hatalma" a teljhatalmat jelenti Isten házának kormányzására, ami az Egyház. Jézus, a "Jó Pásztor" (Jn 10,11) e megbízatást föltámadása után megerősítette: "Legeltesd bárányaimat" (Jn 21,15--17). Az "oldás" és a "kötés" hatalma teljhatalmat jelent a bűnbocsánatra, tantételek megfogalmazására és fegyelmi döntések meghozatalára az Egyházban. Jézus ezt a hatalmat az Egyházra bízta az apostolok [Vö. Mt 18,18.] és különösképpen Péter szolgálata által, akire mint egyre az Ország kulcsait kifejezetten rábízta.

976 Az Apostoli hitvallás a bűnök bocsánatának hitét összekapcsolja a Szentlélekbe vetett hittel, de az Egyházba és a szentek közösségébe vetett hittel is. Amikor a föltámadott Krisztus átadta a Szentlelket Apostolainak, átadta nekik saját isteni bűnbocsátó hatalmát: "Vegyétek a Szentlelket. Akinek megbocsátjátok bűneit, bocsánatot nyer, akinek pedig megtartjátok, az bűnben marad." (Jn 20,22--23)
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:48:18
Nem fárasztom magam azzal amit már megírtam egyszer
a Na val való vitában sok minden le volt írva

http://hu.wikipedia.org/wiki/Az_%C3%B6t_sola

és akit érdekel olvashat
de itt senkit nem a Biblia igazsága érdekel hanem a katolikus hamisság védése:-)
válasz erre: kareb - 2011-02-25 09:37:44 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:41:21
:-)
válasz erre: alex:) - 2011-02-25 12:36:58 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:41:03
Mt 16,19 És néked adom a mennyek országának kulcsait; és a mit megkötsz a földön, a mennyekben is kötve lészen; és a mit megoldasz a földön, a mennyekben is oldva lészen.


UTOLJÁRA" MAGYARÁZTAM" EL
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:39:49
Ha pedig a kulcsok hatalmának értelmét valóban az egész Biblia felől akarjuk látni, akkor semmiképpen nem szabad elfelejtkeznünk arról, hogy azoknak a kulcsoknak igazi tulajdonosa maga Jézus. „Ezt mondja a Szent és az Igaz, akinél a Dávid kulcsa van, aki megnyit és senki azt be nem zárhatja, bezár, és senki ki nem nyithatja” – olvassuk a Feltámadottról a Jelenések könyvében. (Jel. 3,7) Mert a kulcsok igazi tulajdonosa megváltó Jézusunk, nála van a beengedés és nála van a kizárás. Ő az, aki a „Dávid házának” kulcsait vállán viseli, ő gondoskodik népéről, amint a király nevében az udvarmester tette a palotával és a király minden birtokával, egész Jeruzsálemmel és Isten népével is.
Hozzá menjünk bebocsáttatásért! Ő fog erőt adni annak, aki az evangéliumot szólja, hogy úgy szólhasson, mint aki Isten szavait szólja – ha pedig valaki szolgál, akkor úgy szolgáljon, mint aki Istentől kapott erővel végzi azt. Mind a kettő fontos. Tudni kell szólni, ha egyszerű, tiszta szavakat is, de minden keresztyénnek. Ki adjon hitet és biztatást a többieknek, ha nem az, aki maga is kapott ilyet? Ki mondja ki az igazságot, ha nem az, aki maga megigazíttatott? Milyen sokat ér, és éppen ma, az igaz szó! Nem tehetjük, hogy ne szóljunk, mondják az apostolok húsvét után. Mert a hit hallásból van, a hallás pedig Isten igéje által. Legyenek szavai a keresztyéneknek.
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:39:09
A kulcsok hatalma ugyanis az evangélium, az ige ismeretét, vagy, ha úgy tetszik, az igehirdetést jelenti, nem pedig az egyházi elöljárók hatalmát. Isten titkainak sáfárairól van szó, vagyis valójában a keresztyénekről. Azokról, akik tudnának beszélni másoknak Isten titkairól, az evangéliumról – és ezzel meg tudnák nyitni emberek előtt az utat Isten királyi uralmához, hogy mások is az alatt éljenek, ha már egyszer ők maguk megízlelték ennek a dolognak nagyszerűségét. Nem arról van tehát szó, hogy Péter vagy bármelyik utódja hatalmat kap, ami alapján majd ő dönti el, ki mehet a mennybe, ki nem. A kulcsok átruházásával Jézus nem hatalmat, hanem éppen is felelősséget rak Péterre, éspedig az evangélium ismeretének, az ige kimondásának felelősségét. Azt mondja vele: Vigyázz, Péter, mások üdve vagy kárhozata múlhat azon, hogy te hallgatsz vagy beszélsz, és ha beszélsz, miként teszed azt. Semmi rothasztó beszéd a ti szájatokból ki ne származzon, hanem csak amely hasznos a szükséges építésre, hogy áldásos legyen a hallgatóknak! (Ef.4,29) – olvassuk Pálnál. Vajon épít-e beszédünk, vagy rothaszt? Kinyitjuk-e a beszédünk kulcsával mások előtt az ajtót, tessék, erre lehet tovább menni, ha valóban Isten királyi uralma alatt akarsz élni – vagy pedig bezárjuk mások előtt a mennyek országa ajtaját? Most, böjt idején jó eszünkbe venni, hogy olykor talán a beszédben is lehet önfegyelmet gyakorolni, szavainkat megtisztítani, Isten igéjének fegyelme alá helyezni, egyszóval böjtöt tartani, önfegyelmet gyakorolni – mert nem csak ételekben.
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:38:49
A kulcsok hatalmának Péterre ruházásából aztán végképp azt szokás kiolvasni, hogy majd Péter dönti el, ki mehet be közülünk a mennyország kapuján, és ki nem, vagyis hogy az egyháznak hatalma van üdvösségre bocsátani és onnan kizárni embereket. Ha van félreértés, hát akkor ez az. A kulcsokról szóló evangéliumi ige ugyanis egy ószövetségi idézeten alapul, annak a parafráriza, továbbgondolása, amit Ésaiás könyve 22. részének 22. versében olvashatunk. Ott arról van szó, hogy elcsapják a királyi palota udvarmesterét, Sebnát, mindenféle hitványsága és bűne miatt, és a helyére Eljákim, Hilkija fia kerül. Róla hangzik aztán ez a szó: „Az ő vállára teszem Dávid palotájának kulcsát, és amit kinyit, nem tudja bezárni senki, és amit bezár, nem tudja kinyitni senki.”
A kulcs tehát, a királyi palota kulcsa, amit jelképesen az udvarmesternek kellett kezelnie, ezek szerint akkora lehetett, hogy csak vállon lehetett vinni. Egy ilyen kulcsot megkapni valóban meghatalmazás, gondoskodni a király házáról, házanépéről, birtokairól, sőt a népéről magáról, de cseppet sem végleges és feltétel nélkül való, hanem nagyon is időleges megbízatás, régi magyar szóval sáfárság. Hiszen Eljákimnak az elődjét, Sebnát is elcsapták, amikor azt kiérdemelte. Péter sem örök hatalmat kap a kulcsokkal, hanem nagyon is olyasmit, amivel el kell majd számolnia. Ha nem gondol az Isten dolgaira, csak emberi dolgokra, akkor még azt a nevet is megkaphatja, hogy Sátán, ezt hallottuk az előbb.
alex:) 2011-02-25 12:36:58
:) lehet hogy vissza kell térnem a katolikusságra???? :)))) Ebben az ügyben.....???:)
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-25 12:32:53 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:35:28
" Kutyabőr felvásárlása nemes célokra"

Jelige: Lelkészek

( Bethlen Gábor, aki a lelkészeknek nemességet ajándékozott)
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:34:16
" Kalauzt keresek, ki az isteni igazságra vezérel"
Jelige:" Nagyszombat"

(Pázmány PÉter műve: Az igazságra vezérlő kalauz)
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:32:53
" Feleségcsere"

Jelige : pápa nem akadály

VII . Henrik
alex:) 2011-02-25 12:32:34
:)))))))))))))))))))
ehhez nincs mit hozzáfűznöm......:))))
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-25 12:30:58 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:32:09
" Élve hamvasztásos szertartás átokkal"
Jelige: Bódeni-tó

Konstanzi zsinat-Husz János megégetése
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:30:58
" Emberrablás garanciával"
Jelige: Életmentés

Bölcs Frigyes
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:30:17
" Kicsi francia(Francesco) szegénységet keres"
Jelige : Közép-Itália

:-))))
szeretjük :-)Assisi majd obszervánsok(reformáció)
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:28:46
"Istentisztelet helyett újból mise"
Jelige " Párizs megér egy misét"

IV Henrik
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:26:56
"Bevezetem a szentté avatást"

jelige: pénzkereset

Szent László
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:25:53
"Magyarországot Máriának ajánlom fel, mert elegem van a pápai hatalomból"


Szent István király:-)
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:24:08
Ki írta az apróhirdetést?

"Bevezetjük a papi nőtlenséget/cölibátust
Jelige: Kötelező"


VII Gergely
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:22:43
http://the-online.hu/erdekessegek/reszletek/1001_hogy_lesz_valakibol_szent/
Simul justus et peccator 2011-02-25 12:22:31

Ezt már egyszer leírtam

válasz erre: kareb - 2011-02-25 09:37:44 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-02-25 11:02:21
Bocsánat, a XIV. természetesen XVI. századi :))
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-02-25 10:42:25 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-02-25 10:42:25
Pál apostol nem "ősreformátorok", hanem egyszerű tévtanítók ellen küzdött. A különbség az, hogy a valódi ősreformátorok (pl. Jósiás) és a XIV. századi reformátorok az Ige alapján reformálták amit reformáltak, a tévtanítók pedig kívülről hoztak be pogány, gnosztikus és egyéb tanításokat. Nagyon nem mindegy, ne keverjük ezért.

Az Egyház - olyan értelemben, mint Krisztus teste, illetve menyasszonya - valóban katonai szervezet. Mutatja ezt a zászlós tábor története Mózesnél (4Móz 2), illetve az ezt megéneklő - s egyben Krisztus és az ő Egyháza kapcsolatát kiábrázoló - rész az Énekek Énekében (Én 6,1). Mindenkinek megvan benne a maga helye és a maga feladata. De ezt nem földi elöljárók vezetik, hanem az élő Jézus Krisztus. Ő dönt arról is - szent elhívással - hogy neked mi lesz a helyed és feladaod az Ő népében. Nem a menyasszony dönti el, hogy mi tetszik a vőlegénynek, hanem maga a vőlegény. Az Egyházat nem vezetheti emberi akarat, csakis a Szentlélek. Márpedig a Szentlélek ma is itt van közöttünk, s így Krisztus is. Micsoda felfuvalkodottság azt hinni tehát, hogy emberi akarattal kormányozható az Egyház! Dehogy! Csakis Krisztus akarata vezetheti azt! Nem az elöljárók, hanem csakis Krisztus dönthet az Egyháza felől! Neki engedelmeskedj! Olvasd az Igét, tanulmányozd, keresd benne az Ő akaratát! Azán ha az elöljáró azzal egyezően beszél, akkor azért adj hálát Istennek. De az elöljáród ember. Nem Isten. Gyarló, esendő és bűnös, akár csak Te magad, vagy én magam is. Ne őrá támaszkodj, ne emberi bölcsességre építs, hanem csakis a kijelentett Igére! Annak vesd magad alá!

Van erről egy szép és alapos prédikáció is, ha mélyebben érdekel (Eunike, Te is figyelj, Papp Tibor! :)))):
http://www.refbudakalasz.hu/igehirdetesek/doc_download/108-enekek-eneke

Végső soron pedig sem engem, sem téged nem az alapján fog Isten megítélni, hogy mit beszéltünk, sőt még csak nem is az alapján, hogy hogyan valósítottuk meg Krisztust életünkben. Az alapján fog, hogy Krisztus elszenvedett értünk és helyettünk mindent. Üdvösségünk van. Nekem biztosan, mert értem meghalt az én Uram.
válasz erre: mcsaba - 2011-02-24 13:54:02 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-02-25 10:15:21
Kedves Testvérem,

Az, hogy Péternek valóban volt tekintélye és ebből fakadó informális hatalma - mert volt, ezt senki nem tagadja - korántsem jelenti azt, hogy az egyház hierarchizált lett volna. Péternek azért volt tekintélye, mert az Evangéliumot szólta. Figyeld csak meg, amint nem az Evangélium üzenetének megfelelően viselkedett, Pál azonnal le is torkollta (Gal 2,11-14). Nem a személyéből adódott tehát a tekintélye, hanem az élő Igéből. Ezt sose felejtsük el (egyébként az "oldás és kötés" is ide vezethető vissza, az Evangélium hatalmára, ha lesz egy kis időm, írok is majd róla).

Az apostoli konventnél pedig megint csak azt látjuk, hogy az egyház úgymond "demokratikusan" működött, nem hierarchikusan: az apostolok - Péter és Jakab javaslatára ugyan, de - közösen hozták meg a döntést (ApCsel 15,22 - "tetszék az apostoloknak és a véneknek az egész gyülekezettel egybe"), mégpedig úgy, hogy Jakab az Igéből győzte meg őket. Nem személyes tekintélye volt az, ami miatt a konvent így döntött, hanem az, hogy az Ige szólt a szavaiból (ApCsel 15,15-16 és 20). Semmiféle "tévedhetetlenség ajándéka" nincs ott, Jakab az Igéből meggyőzte őket és közösen úgy határoztak, ahogy határoztak, vagyis az Ige szerint.
válasz erre: ISándor - 2011-02-24 13:09:10 | megtekintés
kareb 2011-02-25 09:37:44
És néked adom a mennyek országának kulcsait; és a mit megkötsz a földön, a mennyekben is kötve lészen; és a mit megoldasz a földön, a mennyekben is oldva lészen. (Mt 16,19)

De majd biztosan kifejted (a nyomaték kedvéért úgy 20-40 közti egyáltalán nem erre vonatkozó hozzászólással, bennük rengeteg igerészt idézve), hogy ezt miért nem úgy kell érteni.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-25 07:25:58 | megtekintés
alex:) 2011-02-25 07:32:09
És amit küldtél,hát egyenesen a szívemet találta el az Úr,Ő valójában mindent tud,mindent lát,látja a hibáimat,esendőségeimet,és nyújtja a megoldás kulcsát.
Fantasztikus!
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-25 07:24:07 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-25 07:25:58
A lényeg, hogy ott a pápa parancsol, nem Isten:-)
válasz erre: kareb - 2011-02-25 00:02:34 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-25 07:24:07
Tetszett?
annyira jó:-)
válasz erre: alex:) - 2011-02-25 07:13:48 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-25 07:15:44
És vissza ne térjenek a bolondságra. Az és-nek fordított kötőszót rendszerint így
magyarázták: hogy vissza ne térjenek a bolondságra, mintha ezt a mondatot az isteni jóság
gyümölcsének kifejezése végett tette volna hozzá a zsoltáros. Miután Isten, kegyelmesen
bánva a népével, Magához vonzza őket, hogy továbbra is engedelmesek legyenek Vele
szemben, a próféta, ahogyan ezek a fordítók állítják, azt állítja: nem fognak visszatérni a
bolondságra, mert az isteni jóság zablaként fogja őket korlátozni ebben. Ez a magyarázat
elfogadható, de jobb lesz a mondatot az egész igeszakaszban összesűrített témára
vonatkoztatni – röviden úgy tekinteni, hogy azt jelenti: miután Isten kellőképpen megbüntette
az egyházát, végül könyörületesnek mutatkozik majd iránta, hogy a szentek a büntetésből
tanulván nagyobb éberséget gyakoroljanak önmaguk felett a jövőben. S megmutatja az okot,
amiért Isten felfüggeszti és visszatartja a kegyelmének közlését. Amiképpen az orvos is, noha
a páciense már valamiféle megkönnyebbülést érez, továbbra is kezeli az illetőt, még teljesen
lábadozni nem kezd, a betegségének oka meg nem szűnik, és vissza nem nyeri az erejét –
ha ugyanis megengedne neki bármiféle, általa választott étrendet, az rendkívül káros lenne
a számára, – úgy Isten is, látván, hogy egy nap alatt még nem gyógyultunk ki a vétkeinkből,
és nem nyertük vissza a lelki egészségünket, tovább folytatja a megbüntetésünket, ami
nélkül a gyors visszaesés veszélyébe kerülnénk. A próféta ennek megfelelően, a bánatot
enyhítendő, amit a megpróbáltatások hosszas folytatódása kivált a kegyesekből, alkalmazza

azt az orvosságot és vigasztalást, hogy Isten szándékosan folytatja a korrekcióit hosszabban,
mint azt ők szeretnék, hogy komolyan megtérésre jussanak, és jobban ügyeljenek magukra a
jövőben.
alex:) 2011-02-25 07:13:48
:))))))
Köszönjük! Istennek hála!
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-25 06:48:45 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-25 07:12:50
8. Mutasd meg nékünk Uram a te kegyelmedet. Ezekben a szavakban ugyanaz az
ellentét húzódik meg, mint az előző mondatban. Azért könyörögvén, hogy kegyelem rájuk
is kiterjedjen, s a szabadulás adassék meg nekik, megvallják: e két áldás mindegyikétől meg
lettek fosztva. A régi szentek eme állapotára tekintettel tanuljuk meg: ha annyira lesújtanak
a megpróbáltatások, hogy a szélsőségességig, és a kétségbeesés határára jutunk, akkor is
Istenre bízzuk magunkat. A kegyelmet helyesen említik először, majd ehhez teszik hozzá
a szabadulást, ami a kegyelem munkája, vagy gyümölcse. Nem lehet ugyanis más okot
tulajdonítani annak, hogy Isten a mi Szabadítónként lép fel, mint hogy Ő könyörületes. Ebből
következik, hogy mindazok, akik a saját érdemeikkel hozakodnak elő Előtte indokként a
kegyességének elnyeréséhez, éppen hogy elrekesztik a szabadulás útját.
Simul justus et peccator 2011-02-25 07:10:37
folytatás
5. Hozz vissza bennünket szabadításunk Istene. Az istenfélők itt gyakorlatiasan
vonatkoztatják magukra a pillanatnyi körülményeiknek megfelelően azt, amit korábban
hosszasan taglaltak Isten atyai kedvességéről a népe iránt, akiket megváltott. S Hozzá,
Aki által a korábbi állapotuk helyreállítását várják, intézik a megszólítást: szabadításunk
Istene, hogy még a legkétségbeejtőbb körülmények közepette is bátorítsák magukat az Isten
hatalma által történő szabadításra. Jóllehet az érzékek és az értelem szemei számára nincs
látható alapja az állapotunkat illető kedvező reménykedésnek, illik hinnünk abban, hogy a
szabadulásunk biztonságban van az Ő kezében, s amikor csak tetszik Neki, képes könnyedén
és azonnal eszközöket találni a szabadulásunk kivitelezéséhez. Miután Isten haragja minden
megpróbáltatásunk oka és eredete, a kegyesek itt azért könyörögnek Neki, hogy fordítsa azt
el.
Simul justus et peccator 2011-02-25 07:08:02
85 zsoltár

3. Elengedted népednek álnokságát. Nagyon természetes volt a hívők számára
megriadni, s összezavarodni a bűneik miatt, ezért a próféta elvesz minden alapot a minden
elborító félelemtől, megmutatván nekik, hogy Isten a népének megszabadításában
kétségbevonhatatlan bizonyítékát adta az ingyenes megbocsátásnak. Korábban ezt a
szabadulást kizárólagosan Isten jótetszésére és ingyenes kegyelmére vezette vissza, de miután
ez kimunkáltatott, a nép bűnei elválasztották őket Istenüktől, és elidegenítették Őt tőlük,
szükségesé vált, hogy a megbocsátás orvossága jöjjön a segítségükre. Azt mondván, hogy a
nép álnokságai el lettek engedve, nem a megújult és a bűneiktől megtisztult kegyesekre utal,
más szóval nem arra a munkára, mely által Isten, megszentelve őket a megújulás Lelkével,
ténylegesen elveszi a bűneiket.
Amit mondani akar, azt rögvest ezután magyarázza meg. Az
igeszakasz jelentése röviden ez: Isten úgy békélt meg a zsidókkal, hogy nem tulajdonította
nekik a bűneiket. Mikor azt olvassuk Istenről, hogy elfedezte a bűnöket, annak jelentése az,
hogy eltemette azokat, s többé már nem kerülnek ítéletre,
Kálvin
Simul justus et peccator 2011-02-25 07:02:47
Uram, Téged tisztellek, méltó hálaadással. Áldom neved, míg élek, szép dicséretmondással… Nem félek Tőled, mert tudom, hogy szerető Atyám vagy Krisztusban, de tisztellek és dicsérlek, mert teremtett és megváltott gyermeked vagyok. Köszönöm, hogy ismerhetlek és általad szeretett, megbecsült ember lehetek. Ámen
Simul justus et peccator 2011-02-25 07:02:26
A nap gondolata:
Mindenki magának tulajdonítja a sikert, a balszerencsét viszont másnak róják fel. (Tacitus)
Simul justus et peccator 2011-02-25 07:01:25
Boldog ember az, aki az URat féli, sok örömöt talál parancsolataiban. (Zsoltárok 112:1)
Az istenfélelem szóban sokkal inkább mélységes tisztelet van. Amikor istenfélő emberekről beszélünk, akkor valójában olyan emberekre gondolunk, akik az élő Isten iránt mély hálával és tisztelettel éreznek és róla így beszélnek az emberek között. Életüket is ennek az iránta való tiszteletnek a fényében élik, minden áldott nap. Az istenfélelem tehát tisztelet, és talán éppen ezért nem érti a világ ezt a szót, mert maga a tisztelet kezd kiveszni az emberekből.
Simul justus et peccator 2011-02-25 06:48:45
http://www.youtube.com/watch?v=_fTM0DGn-Ag
válasz erre: xenia - 2011-02-24 23:39:54 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-25 06:25:27
Babilon misztériumvallása régen és ma.

Ralph Woodrow:
kareb 2011-02-25 00:15:51
"Az Ige szerint egyértelműen nem helyén való a dolog. Én az Igének adok igazat."

Örülök, hogy te is így látod, viszont akkor adódik a kérdés:
A protestáns egyházak nagy részében (nem állítom, hogy mindegyikben, mert ugyebár honnan is ismerhetném mind a kb. 25.000 felekezet szokásait) gyakorlatilag elismerik (helyén valónak?) a válást azzal, hogy a 2., 3. vagy akárhányadik házasságot is megáldják. Akkor ebben a tekintetben szerinted egyáltalán nem az Ige szerint cselekednek?
Csak azért kérdezem ezt, mert korábban volt már olyan tapasztalatom, hogy magát kálvinistának mondó protestáns testvérem (vagy inkább testvéreim, mert több ilyen alkalom is volt), meglobogtatta előttem a Bibliát (bár lehet, hogy helyesebb kifejezés, hogy szinte az arcomba vágta) azt harsogva, hogy "már miért nem lehetne válni, az Ige nem tiltja".
válasz erre: xenia - 2011-02-24 23:39:54 | megtekintés
kareb 2011-02-25 00:02:34
Én úgy tudom, azért reménytelen a dolog, mert a pápa nem is adhat ilyen engedélyt.
Amire a pápa engedélyt adhat, az az, hogy a papi pálya elhagyása után szentségi házasságot kössön. Az engedély nélkül csak polgári házasság lehetséges (esetleg valamilyen protestáns egyházi, de római katolikus szertartás semmiképpen).
válasz erre: xenia - 2011-02-24 23:37:25 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.