Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

A katolikus válaszol

gyöngyi 2011-06-17 11:12:57
Megbocsátok


De sok bánat szűnne meg és de sok átok,

ha azt a szót hallanám, hogy

megbocsátok.


Megállna a síró szemek könnye, patakja,

ha mindenki tiszta szívből megbocsátana.

Ez a világ nagyon beteg, sírva kiált,

pedig tudós, nagy emberek gyógyítgatják…

De hiába, nem szűnnek a sóhajtások,

mert nem hallom ezt a szót, hogy

megbocsátok.


Nemzetek zúgnak, itt-ott ki is törnek,

vért adnak inni ezen szomjas földnek.

Mért vannak a szántóföldön szétszórt sírok?

Ott sem hallom ezt a szót, hogy

megbocsátok.


Nagy emberek bíznak szebb és jobb jövőben,

szebb gondolat él az emberek szívében.

Most lássuk csak, mit hoztak az új századok?

Most sem hallom ezt a szót, hogy

megbocsátok.


Vészmadarak röpködnek a levegőben,

tüzet szórnak zöld mezőre, legelőre…

Íme rommá zúzattak a nagy városok,

ott sem hallom ezt a szót, hogy

megbocsátok.


Úgy vágyom e szó után, de mindhiába,

ellenség lett apa, fiú, anya, s lánya.

Mért megannyi házassági elválások,

ott sem hallom ezt a szót, hogy

megbocsátok.


Így kesergek, s feljutok a Golgotára,

rátekintek a középső keresztfára.

Ki rajta függ, azt üzeni tihozzátok,

jöjjetek mind énhozzám, én

megbocsátok.


Örömömben átölelem a keresztfát,

megismerem rajta az Isten Szent Fiát.

Én Jézusom, ezen szóért hálát adok,

most már én is mindenkinek

megbocsátok.

/ismeretlen szerző/
mcsaba 2011-06-17 10:21:43
"Megvolt a Csiksomlyó is a sok ezer ember közt talán 10 hívő lehetett aki ismeri személyesen az Urat"

Csak gyűjtsd a fejedre a harag és ítélet parazsát! Gondolom egyenként viszgáltad meg az összegyűlt tízezreket, és neked adatott meg a jog hogy döntsél hitük felett, te fehérre meszelt sír! Olyasmivel játszol, ami a lelkedbe kerülhet. Isten ismeri és féltékenyen szereti az övéit!
mcsaba 2011-06-17 10:16:42
De, tudja, a Szentírás:
"Köszönt titeket a veletek együtt kiválasztott babiloni gyülekezet és Márk, az én fiam. Köszöntsétek egymást a szeretet csókjával. Békesség mindnyájatoknak, akik a Krisztusban vagytok." (1.Péter 5:13)
Babilon=Róma legalább is a levelek keletkezésénak időpontjában. Nyilvánvaló, hogy levelében a körülötte élő (=római) keresztény tesók megragadják az alkalmat, hogy üdvözöljék a távoli testvéreket.

Boettner tévedett.
Az alvilág kapui sem fognak rajta erőt venni, nemhogy te, Ibolya!
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-06-17 06:12:50 | megtekintés
alex:) 2011-06-17 07:11:40
http://www.apologia.hu/text/Jel_22_13.html
válasz erre: alex:) - 2011-06-17 06:40:47 | megtekintés
alex:) 2011-06-17 06:40:47
Jel 22:13 Én vagyok az Alfa és az Ómega, az első és az utolsó, a kezdet és a vég.

Jel 21:6 És ezt mondta nekem: Megtörtént! Én vagyok az Alfa és az Ómega, a kezdet és a vég. Én adok majd a szomjazónak az élet vizének forrásából ingyen.

Jel 2:8 A szmirnai gyülekezet angyalának írd meg: ezt mondja az első és az utolsó, aki halott volt, és életre kelt...

Jel 1:17-18 Amikor megláttam, lába elé estem, mint egy halott, ő rám tette jobbját, és így szólt: Ne félj, én vagyok az első és az utolsó, és az élő: halott voltam, de íme, élek örökkön-örökké, és nálam vannak a halál és a pokol kulcsai.

Jel 1:8 Én vagyok az Alfa és az Ómega így szól az Úr Isten, aki van, és aki volt, és aki eljövendő: a Mindenható.
alex:) 2011-06-17 06:40:29
Ézs 44:6 Ezt mondja az ÚR, Izráel királya és megváltója, a Seregek URa: Én vagyok az első és az utolsó, rajtam kívül nincs isten. 7 Kicsoda olyan, mint én? Szóljon, mondja meg, sorolja fel, hogy mi történt, amióta hajdan népet alkottam; és mondják el a jövendőt, ami következik. 8 Ne rettegjetek, és ne féljetek! Hiszen régóta hirdettem, megmondtam, és ti vagytok a tanúim! Van-e isten rajtam kívül? Nincsen kőszikla, nem tudok róla! 9 A bálványszobrok készítői mind hiábavalók, és amiket kedvelnek, nem érnek semmit. Tanúik nem látnak és nem tudnak semmit, ezért szégyent vallanak.

Ézsaiás könyvében "az első és az utolsó" Istenről van szó. Pogányságra hajló korának nagy kérdése ez volt: hány isten van, és melyik az igazi? Isten válasza a prófétán keresztül az volt, hogy csak egy van. Az "istenek listáján" – ha lenne ilyen - az első és az utolsó is Ő, Jahve, Izrael istene, az Egyetlen Isten lenne.
János apostol Patmosz szigetén kapta meg azt a látomást, amelyet aztán a Jelenések könyvében írt le. János elragadtatása azzal kezdődik, hogy Valaki megszólítja, és amikor meglátja Őt, az így mutatkozik be neki: "Én vagyok az Első és az Utolsó, és az élő: halott voltam, de íme, élek örökkön-örökké, és nálam vannak a halál és a pokol kulcsai." Az illető nem más, mint Krisztus, akiben Isten emberré lett, a kereszten mint ember meghalt, de mint Isten fel is támadt (vö. Jn 2:18-22, 10.17-18, ApCsel 20:28)
Simul justus et peccator 2011-06-17 06:19:44
Azért találtátok ki , hogy ti legyetek az igaz egyház
hát megcsúfolt a történelem

Megvolt a Csiksomlyó is a sok ezer ember közt talán 10 hívő lehetett aki ismeri személyesen az Urat
nem vallásos(religio) hanem hitvalló keresztyén(confessio) akinek az egyedüli Ura , parancsolója a Krisztus és nem Mária, (nőuralom) vagy a pápa

Állandóan a gyermek Jézuskáról papoltok, holott a Biblia direkt keveset ír róla(egyes jobbikosok, táltosok szerint azért , mert azalatt Magyarországon volt)
azhelyett , hogy a fényes Urra néznétek fel

Gnoszticizmus , dualizmus
elvetitek az Ószövetséget, nem direkt mondjátok ki persze

Ugyanaz mint a sok rajongó pünkösdista szekta

Ez lesz a vége

32. És monda: Ne haragudjék kérlek az én Uram ha szólok még ez egyszer: Hátha találtatnak ott tízen? És Ő monda: Nem vesztem el a tízért 1 Móz18
Simul justus et peccator 2011-06-17 06:12:50
Senki nem tudja bizonyítani, hogy Rómában járt

Jézus mindenesetre nem oda küldte
válasz erre: mcsaba - 2011-06-16 20:49:44 | megtekintés
gyöngyi 2011-06-16 23:06:55
Egyébként meg az is egyfajta tagadása Krisztus feltámadásának, ha így gondolkozunk, hiszen ha Ő él, akkor minek kellene utód?
Igaz, mondhatnánk, hogy fel ment a Mennybe és úgy is van. Viszont, akkor nincs itt köztünk?
De igen, mert beláthatod, hogy csak akkor lehet a kapcsolatunk élő, ha egy élő személlyel beszélgetek, imádkozom.
Hogyan van jelen köztünk? A Szentlélek által, Aki a harmadik személy de az Isten része.
Ha a pápát fogadjuk el utódnak, akkor nekünk nincs élő Jézusunk, mert ezek szerint kizárólag a pápán keresztül szól Isten.
A konzekvencia ebből pedig az, hogy némely emberek Istennel egyenrangúnak titulálják magukat és tévedhetetlennek.
Ennek a gyökere a hiúság, büszkeség, felfuvalkodottság.
Mindez együtt kísértetiesen hasonló az édeni lázadás bűnére.
Nem Antikrisztusozom a pápát, mint, ahogy gondoljátok egynéhányan, de azon el lehetne gondolkodni, hogy kit szolgálok voltaképpen? Az emberi dicsőségvágyat vagy Isten dicsőségére szolgálok.
válasz erre: mcsaba - 2011-06-16 22:11:47 | megtekintés
gyöngyi 2011-06-16 22:49:15
Látod ez a baj!
"Egyházunk" mindig leutánozni akarja Jézust és nem megkérdezni Őt!
A Biblia nem a legfőbb tekintély, hanem az emberi okoskodás, hagyomány, stb!
Pedig a katolikus egyház, ha komolyan venné Krisztus kizárólagosságát, nagyon megdöbbenne mert bizony sok újat ismerhetne meg saját részére újat a Szentírásból.
Ne akarjuk feszt Jézus helyét elfoglalni és az Ő hatalmát birtokolni, mert azt Ő azért nem adta oda. Fogjuk már fel, hogy nem lehetünk Krisztussal egyenrangúak mert csak emberek vagyunk.
Őt szolgálni nem azt jelenti, hogy mi rendelkezünk a gazda vagyonával és törvényeket szabunk helyette, hanem a vagyonnal sáfárkodjunk tisztességesen.
válasz erre: mcsaba - 2011-06-16 22:11:47 | megtekintés
gyöngyi 2011-06-16 22:40:47
Kedves Csaba!
Szomorú lenne, ha emberekre alapoznánk a hitünket. Nekünk nem a másik ember hitvallására, bizonyságtételére kell alapoznunk, hanem a Krisztusra, azaz az Ő kijelentésére, melyet a Bibliában találhatunk meg.
Nagyon építő dolog a másik embernek a bizonyságtétele, ezáltal épül is és erősödik a hitünk de a cél az, hogy nekünk, saját magunknak legyen bizonyosságunk, saját bizonyságunk, meggyőződésünk és élő kapcsolatunk Krisztussal. Ő pedig az Igében mutatkozik be hitelesen, amit készpénznek vehetünk, de sohasem emberi kijelentéseket.
válasz erre: mcsaba - 2011-06-16 22:06:24 | megtekintés
mcsaba 2011-06-16 22:11:47
Amikor az Iskarióti (skarja=áruló) Júdás elbukik, megüresedett helyét hogyan pótolják? Vajon nem a már meglévő apostolok imádkoznak, vetnek sorsot és választanak a már meglévő tanítványok közül? Csak úgy fejetlenül választanak valakit? A válasz nem. A pápaválasztás vajon nem ugyanezt a szentírási gyakorlatot követi-e immáron 2000 éve? Tehát az utódlás láncolata szentírási alapokon nyugszik!
válasz erre: gyöngyi - 2011-06-16 21:23:12 | megtekintés
mcsaba 2011-06-16 22:06:24
Az igen, de Jézus Pétert nevezi kősziklának. A két idézet semmilyen kapcsolatban nem áll egymással. A pusztai vándorlás során Jézusnak számos előképe jelenik meg, többek között a rézkígyó is, és a szikla is, de az újszövetségi részben arról van szó hogy egy házat (Egyházat) építő ember megfog egy általa kiválasztott téglát és alapozásra használja. Abszolut szöveg idegen az a megközelítés, hogy Jézus, aki épít, önmagát használja épületanyagnak. Mire való az apostolok toborzása, ha nem emberekre, emberekből akarna építeni? Még mi is emberekre alapozzuk hitünket: azoknak a tanúságtételére, akik által hívőkké lettünk. Még ha mindennek a mozgató ereje is a Szentlélek, hús-vér nyersanyag nélkül még Ő sem dolgozik.
válasz erre: gyöngyi - 2011-06-16 21:28:18 | megtekintés
gyöngyi 2011-06-16 21:28:18
"Az a kőszikla pedig a Krisztus volt." (1Kor 10,4
gyöngyi 2011-06-16 21:24:49
Mielőtt bármit is szólnál: A hőség csűnya dolgokra ragadja az embert. Pihenjél! Ilyenkor veszélyes a gyűlölködés, inkább hagyd a hideg téli hónapokra. :)
gyöngyi 2011-06-16 21:23:12
De még ha meg is engedjük, hogy Jézus Péterre építette az egyházát, nem találjuk a nyomát az Újszövetségben, hogy bárki is bevezette volna az apostoli utódlás intézményét.
/De nem engedjük meg/:) Krisztus nem engedi át a kezéből!
válasz erre: mcsaba - 2011-06-16 20:49:44 | megtekintés
gyöngyi 2011-06-16 21:20:37
Jézus Krisztus maga az a kőszikla, amire az Egyház épült, és pontosan ez a garancia, hogy nem fog meginogni soha, hiszen nem embereken alapszik, hanem az Úr Jézus Krisztuson, aki a kezdet és a vég, és aki mindörökké ugyanaz.
válasz erre: mcsaba - 2011-06-16 20:49:44 | megtekintés
mcsaba 2011-06-16 20:49:44
"semmi köze Rómához
a zsidók apostola"

Érdekes, bár a történelmi tények nem támasztják alá ezt a tévhitedet sem. Meleg van, borogasd magad! A hőség csűnya dolgokra ragadja az embert. Pihenjél! Ilyenkor veszélyes a gyűlölködés, inkább hagyd a hideg téli hónapokra. :)
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-06-16 08:54:34 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-06-16 08:54:34
36. És ránézvén Jézusra, a mint ott jár vala, monda: Ímé az Isten Báránya!
37. És hallá őt a két tanítvány, a mint szól vala, és követék Jézust.
38. Jézus pedig hátrafordulván és látván, hogy követik azok, monda nékik:
39. Mit kerestek? Azok pedig mondának néki: Rabbi, (a mi megmagyarázva azt teszi: Mester) hol lakol?
40. Monda nékik: Jőjjetek és lássátok meg. Elmenének és megláták, hol lakik; és nála maradának azon a napon: vala pedig körülbelül tíz óra.
41. A kettő közül, a kik Jánostól ezt hallották és őt követték vala, András volt az egyik, a Simon Péter testvére.
42. Találkozék ez először a maga testvérével, Simonnal, és monda néki: Megtaláltuk a Messiást (a mi megmagyarázva azt teszi: Krisztus);
43. És vezeté őt Jézushoz. Jézus pedig reá tekintvén, monda: Te Simon vagy, a Jóna fia; te Kéfásnak fogsz hivatni (arám)

semmi köze Rómához
a zsidók apostola

Simon Jóna fia
János-meghallgatás fia
Simul justus et peccator 2011-06-16 07:14:33
A nap gondolata:
Jobb sántikálni a helyes úton, mint futva haladni a rossz úton. (Augustinus)
ti 2011-06-11 22:04:41
Látod, vagyis nem érdemes így ebbe belemenni. Egyébként, nekünk, azon katolikusoknak, akik valamilyen okból elmélyedtünk az egyháztörténetben, azon belül a pápaság történetében, nem nagyon kell protestáns segítség, ha egyik vagy másik egyházfőt jellemezni akarjuk, még az is lehet, hogy újat is tudunk protestáns barátainknak mondani. és persze, hasonlót a protestáns világból is, csak egy kicsit időben elcsúsztatva, akár a jelen korból és akár a mai Magyarországon élőkről is. De nem ez viszi előbbre a dolgokat. Különösen a mai Magyarországon, ahol nem sok idő van arra, hogy eldőljön: a kereszténység mai fokának stabilizálódása felé és később egy megerősödés irányába változik a lakosság tudata vagy éppen ellenkezőleg, a szekularizáció gyorsul fel és ezzel párhuzamosan az ateizmus vagy/és az újpogányság, beleértve a nem keresztény és nem zsidó felekezetek befolyásának terjedése következik be. Ennek megértése után beszélhetünk sok mindenről, de nem hasznos a protestáns kritikának az a nyilvános és nyers változata, ami ma is, Csíksomlyóval kapcsolatban megjelent. talán ilyenkor, Pünkösd vigíliáján, az a felénk tartó Szentlélek mást is üzen, vagy mást akar üzenni.
válasz erre: Péter - 2011-06-11 21:29:02 | megtekintés
Péter 2011-06-11 21:29:02
de, vannak szörnyű protestáns lelkészek, súlyos bűnökkel....
válasz erre: ti - 2011-06-10 18:33:08 | megtekintés
ti 2011-06-10 22:39:41
körülbelül, különösen a János evangéliuma, helyesen kerested ki:

Jn 11,50 Meg sem gondoljátok, hogy jobb nékünk, hogy egy ember haljon meg a népért, és az egész nép el ne vesszen.

de aztán értelmezni kell.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-06-10 22:25:12 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-06-10 22:25:12
A Messiási csodákból viszont rájöhettek, sőt

halott feltámasztás
lepra gyógyítás

" Én Ő vagyok"
Ami- hú

hanyat is estek(Gecsemáné)

de így kellett lennie

de nem az egész nép volt ott gondolom
sokan sírathatták


Jn 11,50 Meg sem gondoljátok, hogy jobb nékünk, hogy egy ember haljon meg a népért, és az egész nép el ne vesszen.


Amúgy az a nemzettség el is pusztult 70 ben


a pusztában is Mózes idejében az a generáció amelyik vétkezett elpusztult

Lk 13,34 Jeruzsálem! Jeruzsálem! ki megölöd a prófétákat, és megkövezed azokat, a kik te hozzád küldettek, hányszor akartam egybegyűjteni a te fiaidat, miképen a tyúk az ő kis csirkéit az ő szárnyai alá, és ti nem akarátok!

de szó nincs arról, hogy Isten elvetette volna a népét
Ő (Isten)magát nem hazudtolja meg, meg fog térni aki el van rendelve ott is
válasz erre: ti - 2011-06-10 19:41:51 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-06-10 22:17:11
3 féle Messiás váradalmuk volt
Először is egy földi királyt vártak
politikait

6. Mikor azért azok egybegyűltek, megkérdék őt, mondván: Uram, avagy nem ez időben állítod-é helyre az országot Izráelnek?

Szentlélek eljövetele előtt a tanítványok sem értettek semmit
Mária sem
Simul justus et peccator 2011-06-10 22:13:18
Nemcsak
de protestánsról nemtudok
pápáról meg eleget
bár ne úgy lenne

Rég volt,de volt
válasz erre: ti - 2011-06-10 18:33:08 | megtekintés
alex:) 2011-06-10 19:44:43
István gyere vissza a kat-proba. Mi még nem végeztünk ott! :)
Várlak..
válasz erre: ti - 2011-06-10 19:41:51 | megtekintés
ti 2011-06-10 19:41:51
Plusz a hivatkozásaidhoz még adalékul: ami az utólag megírt Evangéliumokból kiderül, azt akkor leadták a judeai tv-ben, átvette a galileai is és fizetett kommentátorok magyarázták a népnek, hogy: értsétek meg zsidók, Jézus az, akit ti messiásként vártok és ő maga is Isten, egyike a majd később megalkotandó Szentháromság fogalomnak, sőt maga az isten fia. És megírta a Jerusalem Post is és olvasta mindenki, sőt tananyag volt a héber népiskolákban. Ezért aztán tényleg annak tudatában végeztették ki Krisztust, hogy ő maga a megtestesült Isten, a második isteni személy, ezért helytálló az a megállapítás, hogy a zsidók kivétel nélkül istengyilkosok. Ezt akartad mondani?
válasz erre: máté 9.37. - 2011-06-10 19:04:48 | megtekintés
máté 9.37. 2011-06-10 19:04:48
Sorolni tudnám a tévedéseket, ki sem nyitom a Bibliát:
"TE vagy-e az eljövendő vagy mást várjunk" - kérdezték János tanítványai, mert a Keresztelő ezt kérdezte a börtönben.
Csak a szamariai asszony, ő is tudta, hogy "majd eljön" a Messiás, Jézus neki megmondta: Én vagyok, aki veled szólok.
Aztán, a Tábor hegyről lejövet, megkérdezte Jézus, hogy kinek tartják őt az emberek, "van, aki Keresztelő Jánosnak, van aki Illésnek, vagy egynek a próféták közül." - mondták. "Hát ti kinek tartotok engem? - kérdezte Jézus. A Messiás vagy - felete Péter."
Ekkor mondta Jézus, hogy "boldog vagy Simon, Jónás fia, mert nem a test és vér jelentette ki neked, hanem az én mennyei Atyám."

Ugyanígy még az elején, amikor a tanítványok - mégis megnéztem, János 1.44-46. "Fülöp, aki Betszaidából, Andrásnak és Péternek a városából való volt, találkozott Natáneéllel és azt mondta neki: "Akiről Mózes a törvényben és a próféták írtak, azt megtaláltuk: a Názáreti Jézust..." ezután jött a kétely: "Jöhet valami jó Názáretből?"

A zsidók mint tudjuk, azért nem fogadták el Jézust, mert megszabadítani akarták magukat a római iga alól (is) - alapvetően: nem ILYEN Messiást vártak, ugye.

De értelmetlennek tartom a vitát. Szia!
válasz erre: ti - 2011-06-10 18:08:23 | megtekintés
ti 2011-06-10 18:33:08
Csak a pápák lehetnek rosszak? Protestáns lelkész vagy szuperintendens, esetleg lelkésznő vagy püspök nem is lehet rossz? Vagy esetleg valahol dogma az, hogy az Antikrisztust tolvaj protestáns lelkész, esetleg nyíltan meleg püspök nem személyesítheti meg?
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-06-10 13:26:54 | megtekintés
ti 2011-06-10 18:08:23
mind a négy evangélium, így Jánosé is, nem Jézus működése idején, hanem jóval később íródott. Ott, akkor, Jézus működésének idején, még nem volt sem a feltámadásról, sem a mennybemenetelről, sem a szentlélek első pünkösdi megvilágító tevékenységéről szó. utólag, összefoglalva olvasva, persze mondhatjuk, hogy láthatták volna, felismerhették volna, stb. De ők nem ilyen megváltót vártak. az ő világképükben egy olyan messiás élt, aki kiveri a rómaiakat. Jézus nem ez volt. Az, hogy csodákat tett? Még ha látták, sem hitték el, pl. Lázár feltámasztása. Legfeljebb asszonyok üres fecsegésének tartották, annak pedig nem volt bizonyító ereje.
Jézussal más volt a baj, őt úgy látták, hogy a vallás és az ehhez kapcsolódó hagyomány, ezer szabály betartása, stb. ellen lázít, ezzel érdekeket sért. Borítja a megszokottat, ma úgy mondanánk, veszélyezteti a köznyugalmat. Nem az államhatalmat, hanem azon belül az éppen érvénysülő leosztást. Ez pedig nem volt a zsidó vallási vezetőknek az érdeke és persze, így, ebben a felfogásban nem volt érdeke Pilátusnak sem. Végül is Pilátus szempontja érthető: ha ez kell a lelki békétekhez, nekem mindegy, a ti fajtátok, egy zsidóval több vagy kevesebb, nem oszt, nem szoroz. A katonák pedig szórakoznak egyet, legalább nem esnek ki a gyakorlatból. Ennyi, a történelmi Jézusra nem vonatkozik lényegesen több. Még a tanítványai sem gondoltak lényegesen többet, lásd Apostolok Cselekedetei, feltámadása után a beszélgetés az emmauszi úton.
válasz erre: máté 9.37. - 2011-06-10 10:21:43 | megtekintés
ti 2011-06-10 17:38:27
A zsidó felfogásban Istennek nincs fia, sem testvére, sem anyja, sem sógora. Ezért, ha valaki olyat állított, hogy ő az istennel közvetlen kapcsolatban van, legfeljebb próféta lehetett. Viszont a rómaiak ezzel nem foglalkoztak, egyrészt az ő istenfelfogásuk más volt, másrészt a birodalom rengeteg tartományában a meghódított népeknek számtalan istenük volt. Ebbe ők nem akartak okosak lenni és nem foglalkoztak a meghódított területek vallásával. csupán annyiban, amennyiben ez az ő jogrendszerüket sértette volna, pl. emberáldozatot nem tűrtek el. és nem azért, mert valami életellenes dolognak tartották, hanem azért, mert a meghódított területek lakossága is tulajdonná vált és a tulajdon szakrális, tehát az ő felfogásuk szerint értelmetlen megsemmisítése büntetendő volt. Jézus nem esett ebbe a kategóriába.
A zsidó felfogás szerint isten kizárólag lélek. Testetlen lélek, ezért, mint ilyen, nem képzelhető el, hogy földi fia legyen. Jézusnak apját, Józsefben, anyját Máriában, rokonságát, mindkét ágon ismerték. Azt, hogy ő mit állít magáról, először egyáltalán nem számított, legfeljebb annyiban, hogy egy őrült prófétának tarthatták. Vagy varázslónak, szemfényvesztőnek, stb. De a római jog szerint ezért sem járt kivégzés. A zsidó jog szerint sem. Lásd: rokonát, Jánost sem a prófétálása, keresztelése, stb. miatt végeztették ki. És ott a példa egyébként arra is, hogy nem kellettek a kivégzéshez a rómaiak.
válasz erre: máté 9.37. - 2011-06-10 10:00:23 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-06-10 13:30:00
Az intertestamentális korban, már csak törvény vallás volt
Judaizmus
nem a régi izraelita vallás
a szombat, a tized, a tisztálkodás
Farizeusok ezt őrizték, mert akkora volt a hellenizálás másképp beolvadtak volna
Sajnos a lelkiség már teljesen hiányzott
Fogságból tanulva, már nagyon meg akartak felelni, persze épp hogy nem tudtak
A törvény úgy-e Krisztushoz vezető mester
Az ember meglátja, hogy képtelen betölteni
Ők nem látták
válasz erre: ti - 2011-06-10 08:40:07 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-06-10 13:26:54
Nem voltak hívők(nem igazi papok)
Nem Áron papság

Pénzen vásárolták meg vagy gyilkossággal (ilyent a mi történelmünkben is lehet látni-Sátán emberei, lásd rossz pápák)

Az esszénusok azért vonultak ki és éltek szektába
Nem voltak pap ellenesek csak az Áron papságot kívánták volna amit a Biblia ír
Lévitákat(vidéki papok) is megszüntették


Ma is kivonulnak a szekták és gyűlölik a papságot
csakhogy ők minden papot gyűlölnek a megtérteket is
válasz erre: ti - 2011-06-10 08:40:07 | megtekintés
máté 9.37. 2011-06-10 10:21:43
De már előbb is minden erre mutatott, hogy "milyen hatalommal teszed ezeket" - mármint a csodákat?
Pontosan Lukács 20. 1-8-ban olvasható.
Jézusunk akkor egy kérdéssel válaszolt, nem nevezte meg amit állandóan kerülgettek, mint a forró kását, népiesen legyen mondva.
A vakon született meggyógyítása azonban hitelesítette, hogy Ő Isten Fia. János 9. 1-41. - Ez a csoda minden kétséget kizár, a farizeusok nem is tudják megcáfolni, ezért az embert, aki meggyógyult, KIDOBJÁK (valószínűleg kizárták a zsinagógából - a vallási közösségből is, írja Dr.Szörényi Andor a magyarázatokban - Szörényi-Gál fordításban)

De még előbb: "Szemmel tartották és cselvetőket küldtek ki. Ezek becsületes embereknek tettették magukat, hogy szaván fogják, s így kiszolgáltatssák a hatóságnak és a helytartó hatalmának." Lukács 20.20.
Ez az adófizetés kérdése volt, melyre Jézus megfelelt: "Adjátok meg a császárnak ami a császáré, és az Istennek ami az Istené" Lukács 20.25.
máté 9.37. 2011-06-10 10:00:23
Hogyhogy fel sem merült elítélésekor, hogy Jézus Isten Fia?
PONTOSAN azért adták a zsidó főpapok Pilátus kezébe, aki azt mondta: "Vigyétek el ti és feszítsétek meg, én ugyanis semmi bűnt nem találok benne" János 19.6. és a 7-ben: "A zsidók azonban tovább erősködtek: 'Nekünk törvényünk van s a törvény szerint meg kell halnia, mert Isten fiává tette magát'" - aztán ügyes trükkel ítéltették el Pilátussal mint tudjuk,
"Ha ezt szabadon bocsátod, nem vagy a császár barátja..." ez a pol.húzás hatott...
válasz erre: ti - 2011-06-10 08:40:07 | megtekintés
ti 2011-06-10 08:40:07
Lényegtelen ebből a szempontból, hogy mi volt a főpap vagy a Tanács tagjai. Az évente cserélődő főpap, mint szakrális vezető részben a vallás legfőbb reprezentánsa volt, és egyidejűleg részben a kultúrhagyományból adódóan a nép egyik fontos reprezentánsa volt.
A fő szabály itt az, hogy a rómaiak nem avatkoztak be helyi vallási kérdésekbe és nem foglalkoztak a helyi joggal sem, amennyiben az nem állt ellentétben a római joggal. A Jézus elleni, a nagytanács által felhozott vádak, a római jog értelmezési tartományán kívül álltak, Pilátus ezért ódzkodott Jézus elítélésétől. még az sem lett volna elítélési indok, - utalok most a kérdésre, hogy szabad-e adót fizetni a császárnak -, ha Jézus az adó megtagadást hirdette volna, mert nem a rómaiak szedték be az adót. A vámos azt jelenti, hogy adóbérlő. ez azt jelenzi, hogy valaki egy adott területre és egy adott időszakra vonatkozóan egy fix összegért megvette az adó beszedésének a jogát, a fix összeget befizette a provincia kasszájába ő pedig annyit szedett be, amennyit tudott. Ez utóbbi már nem nagyon érdekelte a helytartót és a rómaiakat. Az ellenállás, a felkelésszítás érdekelte a rómaiakat, de Jézus nem szított és robbantott ki ellenük felkelést. Ezért ebben a tárgykörben sem tudták elítélni. ha egyszer sok időt lesz és tanulmányozod a római jogot, fogod látni, hogy a büntetőjog (ilyen egyébként nem is létezett a római jogon belül) úgy fogható fel, mint a tulajdon sérelmére elkövetett cselekmény. A felkelés is az, a császár, a szenátus, stb. tulajdona (ez a provincia) ellen elkövetett cselekmény. De Jézus nem tett és nem tanított olyat, ami ebbe a kategóriába tartozna, ezért a római jog látókörébe nem került, így nem került sem a praetori, sem a konzuli ítélkezési hatalom alá.
Az, hogy utólag, elítélése, halála és feltámadása után ki mit mondott és tanított, ez megint egy más kérdés, pl., hogy bűneinkért szenvedett, stb. De ott, akkor, abban a konkrét helyzetben, ez fel sem merült, mint ahogyan Jézus istensége sem, így az istengyilkosság fogalma sem. Mert innen indultunk ki. Ez későbbi eredetű fejtegetés, ehhez Jézusnak istenné kellett a tanításban is válnia, ehhez pedig legalább három dologra volt szükség:
- meg kellett halnia és feltámadnia,
- el kellett hagynia a látható világot látható módon,
- meg kellett alkotni Jézus emberi és isteni természetéről a tant, valamint a Szentháromság dogmát. Nos, az utóbbiakhoz kellett egy kis idő. nem azonnal jött, nem volt magától érthető még az őskeresztények számára sem, tanúsítják pl. az apostoli levelek.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-06-07 13:54:47 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-06-07 13:54:47


A főpap edomita volt
amúgy mi is meggyilkoltuk a büneinkkel sokszor
válasz erre: ti - 2011-05-28 20:35:24 | megtekintés
mt 2011-06-06 23:56:13
A veréb röppenése

http://www.youtube.com/watch?v=DY7_H-AieYA
alex:) 2011-06-05 07:13:39
Köszönöm :)
Az Úrtól Neked,sok szeretettel:

http://www.youtube.com/watch?v=fbAJuPnngHg&feature=related
válasz erre: kaleb - 2011-06-04 17:11:47 | megtekintés
kaleb 2011-06-04 17:11:47
Alex! Kérlek hallgasd meg. Tőlem neked. Nem tehetek róla én szeretlek téged.
http://youtu.be/cPqKzDYOAaQ
kaleb 2011-06-04 15:58:21
Alex ,drága Alex. Nekem nem kell videókat hoznod hiszen oda járok. Egyébként az oldalunkon rengeteg prédikáció van fenn. Lehet hogy még hozzád is szól az Úr. És direkt rövidítettek. Csak lehet hogy a beoltott ige ,talán nem fér bele a világnézetedbe.Egyébként bírlak :-) Pláne azóta hogy írtál magadról néhány dolgot. De azért én soha nem fogom megtagadni Isten erejét.
alex:) 2011-06-04 13:28:00
Német Sándor :karizmatikus gyűlekezetek -- második videót ajánlazos megnézni- Kalebnak küldőm.

http://apostol.blog.hu/2010/03/03/karizmatikus_egyhazak_de_istennek_tetszoek_nem_tudom
máté 9.37. 2011-05-29 12:33:29
elírtam: Joyce helyesen
válasz erre: máté 9.37. - 2011-05-29 12:32:18 | megtekintés
máté 9.37. 2011-05-29 12:32:18
Galatáknak 5.6. "Krisztus Jézusban ugyanis nem számít, hogy valaki körülmetélt vagy körülmetéletlen, hanem csak a hit, amely a szeretetben teljesedik ki."

máté 9.37. - válasz erre 2011-05-28 19:04:28
http://www.youtube.com/watch?v=BqNvAMi--9o&feature=related

Ezt magyarázza Joyse Meyer pontosan a 20.perctől: még 5 percet sem kell szánni rá :) de egy kis figyelmet.
Sola Scriptura 2011-05-29 07:47:23
Az a kép egyébként tényleg jó, Tónió egy elképesztően tehetséges karikaturista.
válasz erre: alex:) - 2011-05-29 06:57:20 | megtekintés
alex:) 2011-05-29 06:57:20
Kedves Bence,levontam a konzekvenciát! Bűntettelenül senkivel sem tréfálkozhatók, rosszalkodhatok. Bevallom őszintén csak a képre fókuszáltam,az írást mellőztem,mivel,ezen a helyen volt.....
De Isten ezáltal megmutatta,"ember ne tedd".Tehát ebből is tanultam,és köszönöm az Úrnak,hogy mindig megint,és megfedd!
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-05-28 19:00:23 | megtekintés
ti 2011-05-28 20:38:26
kritika nélkül ne olvass ilyeneket, már a II. vatikáni zsinat előtt szakított az egyház ezzel a felfogással.
válasz erre: alex:) - 2011-05-28 08:33:46 | megtekintés
ti 2011-05-28 20:35:24
szevasztok,
1. valóban, nem az új és szélsőséges jobboldal képviselőjétől kellene ebben a témában tájékozódni.
2. az istengyilkosság egy történelmi kategória volt, meghaladta az idő.
3. Jézus Krisztust a zsidó főpapok gyilkoltatták meg, ezt jól leírják az evangéliumok. De a főpapság nem azonos a néppel.
4. Pilátus szerepe: egyrészt segítenek a római jogi ismeretek. Másrészt az akkori korra vonatkozó történelem. Pilátusnak majdnem teljesen mindegy volt, hogy mi történik Jézussal. Sőt, még védte is, amikor választást adott: Barabás vagy Jézus. A római jog alapján nem tudta elítélni, nem is akarta.
5. egyszer valahol részletesen és szabatos magyar nyelven le kellene ezeket a dolgokat írni.
6. a megváltásról akkor egy szó sem esett. arról sem, hogy Jézus a mi bűneinkért halt meg. ehhez kellett a feltámadás is.
7. a későbbi, történelmi, nem minden érdek nélküli rárakódást, ami az úgy nevezett istengyilkosságra vonatkozik, helyes lenne egyszer valahol leírni. Jézust mint embert feszítették meg, és ez a lényege.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-05-28 19:00:23 | megtekintés
alex:) 2011-05-28 20:11:53
Köszönöm Bence,hogy kiigazítottál,tényleg így van :-)
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-05-28 19:00:23 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.