Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

A katolikus válaszol

máté 9.37. 2011-08-27 14:33:05
http://www.jezsuita.hu/main.php?folderID=2173&articleID=5261&ctag=articlelist&iid=1
máté 9.37. 2011-08-27 13:31:26
Néhány napja Bence megkérte a Kálvinista topic résztvevőit, hogy legyünk/legyenek arra tekintettel, hogy a legszigoúbban vett kálvinisták ott maguk között szeretnének lenni. Ő indította ezzel a szándékkal, és tiszteletteljesen távoztunk.

Ezt azért indította Csaba, hogy ha valakinek katolikus testvérhez KÉRDÉSE van, válaszol/válaszolunk.

Mindannyian szívesen olvassuk a Szentírást, nem is kérdés. De ha mi ezt megtettük - bármiről is lesz szó ott a továbbiakban - az eredeti szándékot tiszteletben tartjuk.

Vajon megillet-e ez minket is?
alex:) 2011-08-27 11:03:45
„Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge… És az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk (és láttuk az ő dicsőségét, mint az Atya egyszülöttjének dicsőségét), a ki teljes vala kegyelemmel és igazsággal.” (Jn 1, 1 és 14)

A testté lett Igéről – valamennyien tudjuk, hogy Jézus Krisztusról van szó – ugyanitt a következőket olvashatjuk még:

„Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett. Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága… de a sötétség nem fogadta be… a világ általa lett, de a világ nem ismerte meg őt. Az övéi közé jöve, és az övéi nem fogadák be őt. Valakik pedig befogadák őt, hatalmat ada azoknak, hogy Isten fiaivá legyenek, azoknak, a kik az ő nevében hisznek; a kik nem vérből, sem a testnek akaratából, sem a férfiúnak indulatjából, hanem Istentől születtek.” (Jn 1, 3-5, 10-13)

„… az Íge testté lett és lakozék mi közöttünk…” „Az övéi közé jöve…” – olvashattuk. Miért? – kérdezzük most – miért lett testté az Ige? Miért lakozott az emberek között, pontosabban Izráel fiai között több mint harminc évig? Miért jött el mennyei otthonából Jézus Krisztus? Ki ne tudná erre a választ? Azért jött el, hogy magára vegye a világ bűneit, hogy ezzel megváltson bennünket. Végül is, igen. Viszont a Biblia ettől sokkal árnyaltabb és színesebb képet ad eljövetelének okairól és céljairól, tehát mindenképpen érdemes jobban elmélyednünk ebben a kérdésben is. Olvassuk el Lukács evangéliumából azt a részt, amikor Simeon kezébe vette a még csupán néhány napos Jézust!
válasz erre: mcsaba - 2011-08-27 10:56:42 | megtekintés
alex:) 2011-08-27 11:02:34
Az Ige testté lett

Az Ige testté lett

Kezdetben volt az Ige: a láthatatlanból
A látható Őáltala állott elő
Istennek hozzánk lehajló irgalmából
Emberi testté lett a Teremtő Erő.

Igazi világosság, mely közénk leszállott,
Hogy fénye vezessen minden embert,
S kövessük, mint Betlehemi Csillagot
Bölcsekké lévén, meglelve a Mestert.

De jaj! Hiába jött közénk, nem ismerték fel Őt
sokan, kik gyermekévé válhattak volna.
De a világosságot sötétté tevőt
Most is várja, szánja irgalmas Ura.

Az Ige testté lett, közöttünk lakozott,
S mi láthatjuk az Ő dicsőségét.
Általa mi, kiket Isten alkotott
Hordozhatjuk Teremtőnk képét.

Adja az Úristen - mint legszentebb ajándék –
Házunk fölé a betlehemi csillagot,
Hogy a mi arcunkon is Krisztus látsszék
S nálunk lakjék, ki megváltotta a világot!

Róla szóljon ünnepünk és hétköznapunk,
Hirdessük mi is az igaz világosságot!
S a világosság Atyja, ki megváltó Urunk
A mi kezünkkel ölelje át a világot
( Lénárt Tibor )
válasz erre: mcsaba - 2011-08-27 10:56:42 | megtekintés
máté 9.37. 2011-08-27 11:00:31
VALÓSÁGOS ÉTEL - János 6.55. Ennek, a kafarnaumi beszédnek hatására sokan elhagyták Jézust.

Tehát cseppet sem kell csodálkozni, ha ezt sokan elvetik...
válasz erre: mcsaba - 2011-08-27 10:56:42 | megtekintés
mcsaba 2011-08-27 10:56:42
"Én vagyok, az igazság, az út(nem egy út, az Út)az élet
az IGE
aki eszi az én testem(AZIGÉT, megeszi naponta)az él"

Szia Ibolya, látom aktívkodsz!
Az Ige nem test. Csak testté (hússá) lett Jézusban és onnantól benne is maradt. Na ezt a húst kell megenned, hogy az Igét is lenyelhesd vele együtt. Ezért téves azt feltételezni, hogy aki az Igét olvassa, az ezzel meg is eszi!
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-08-27 09:34:55 | megtekintés
alex:) 2011-08-27 10:53:22
A Biblia leírása szerint Jézus emberi testének a fogantatása Isten teremtő munkája volt. Ha Isten meg akar valósítani valamit, azt kimondja. A Biblia sok helyen szól erről, hogy Isten beszédének, igéjének teremtő ereje van. A mindenség-történet hajnalán Isten azt mondta: legyen világosság - és lett világosság! Amit Ő kimond, az megtörténik.

A Biblia leírása szerint Jézus emberi testének a fogantatása is így történt. Isten azt üzente Máriának: várandós leszel, fiút szülsz, nevezd Jézusnak. És akkor fogant meg Jézus emberi teste Mária méhében.

Olyan jó, hogy ezt éppen egy orvos írja le. A négy evangélista közül a legrészletesebben Lukács adja elénk Jézus fogantatásának a történetét, és ebben a leírásban nyilvánvaló, hogy nem szexuális cselekmény történt, hanem teremtés. Isten szavára létrejött valami, valaki, ami, aki addig nem létezett. (Cseri Kálmán)

-tehát téves nézeted van Máriával,amit írtál Jézusról és a fogantatás eme témájáról!!!!
válasz erre: mcsaba - 2011-08-27 09:28:40 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-08-27 09:42:50
Nagy különbség van a vallás és az evangéliumi hit között
Tizenkét pontból megtudhatod, hívő vagy-e
A vallásosság számára az számít, hogy mit teszel. Hogy mennyi a bűnös és mennyi a jó cselekedeted. Ez alapján értékel és ítél.
EGY
A vallásosság azt mondja: ha engedelmes vagyok Istennek, Ő szeret és elfogad. Addig biztonságban vagyok. Ezzel szemben az élő hit válasza: Isten szeret és elfogad. És mert biztonságban vagyok, tudok engedelmeskedni Istennek, és ezt szívesen is teszem.
KETTŐ
A vallásosság számára kétféle ember létezik: a jó és a rossz ember. A jó, aki elfogadja a hitet, aki “jó hívő” életet él, és a rossz az, aki nem. Ezzel szemben az evangélium csak egyféle embert ismer: a kegyelemre szoruló bűnös embert, akit nagyon szeret.
HÁROM
A vallásosság szemében sokat számít, hogy milyen családba születsz (hívőbe, és milyen hívőbe…)
Ezzel szemben az élő hit szemében az számít, hogy újonnan születsz-e.
NÉGY
A vallásosság számára az számít, hogy mit teszel. Hogy mennyi a bűnös és mennyi a jó cselekedeted. Ez alapján értékel és ítél. Ezzel szemben az élő hit fókuszában az áll, amit Jézus tett értünk!
ÖT
A vallásosság azt tanítja, hogy a megszentelődésem mértéke igazolja a hitem mértékét.
Ezzel szemben az evangélium tanítása az, hogy amíg Krisztus igazol bennünket, addig szentek vagyunk. Ez pedig nem a mi tetteinktől függ, hanem az Övétől!
HAT
A vallásosság kapni szeretne valamit Istentől. Áldást, eredményeket, igazolást, lelki dolgokat… Ezzel szemben az élő hit magát Istent keresi, és Őt akarja kapni.
HÉT
A vallásosság a problémákaban, nehézségekben és kudarcokban átkokat és büntetést lát és hirdet.
Ezzel szemben az élő hit ugyanezekben Isten kegyelmének és munkájának egy újabb lehetőségét kutatja.
NYOLC
A vallásosság “rólam” szól: az én hitemről, az én engedelmességemről, az én ajándékaimról vagy az én bűneimről. Jobb esetben. Rosszabban a másokéról…Ezzel szemben az élő hit fókuszában Jézus Krisztus áll!
KILENC
A vallásosság számára a kulcs az, hogy elég “jó” legyél. Az evangélium szerint a kulcs, hogy Istennél legyél, úgy, ahogy vagy. Ez az, ami elég! (És pont ez az, ami nem elég a vallásosság számára, mert ennek az ő szemében mindig van feltétele – amit persze ő is határoz meg.)
TÍZ
A vallásosság nem ad igazi megnyugvást, hiszen Isten a saját teljesítményünktől teszi függővé az elfogadását. Ezzel szemben az evangélium teljes megnyugvást ad, hiszen Krisztus tettén nyugszik, nem a sajátunkén!
TIZENEGY
A vallásosság eszközként tekinti Istent, Jézust, és manapság különösen a Szentlelket. Az élő hit számára Isten a beteljesülés, és egy valóságos, személyes kapcsolat.
TIZENKETTŐ
A vallásosság a lelki gőg és a bizonytalanság két végpontja között hullámzik, ezzel szemben az élő hitre mindig a szelíd alázatjellemző.
Tizenkét tükörszilánk: nézz bele! Téged e pillanatban melyik jellemez?! Csak őszintén, másképp úgysincs értelme…
Simul justus et peccator 2011-08-27 09:40:12
ÉN Ő VAGYOK
Simul justus et peccator 2011-08-27 09:39:58
Jn 6,48 Én vagyok az életnek kenyere.

Jn 8,18 Én vagyok a ki bizonyságot teszek magamról, és bizonyságot tesz rólam az Atya, a ki küldött engem.
Jn 10,9 Én vagyok az ajtó: ha valaki én rajtam megy be, megtartatik és bejár és kijár majd, és legelőt talál.
Jn 10,11 Én vagyok a jó pásztor: a jó pásztor életét adja a juhokért.
.
Jn 15,1 Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a szőlőműves.
Jn 11,25 Monda néki Jézus: Én vagyok a feltámadás és az élet: a ki hisz én bennem, ha meghal is, él;
Simul justus et peccator 2011-08-27 09:34:55
Én vagyok, az igazság, az út(nem egy út, az Út)az élet
az IGE
aki eszi az én testem(AZIGÉT, megeszi naponta)az él

János Evangyélioma 1. rész


1. Kezdetben vala az Íge, és az Íge vala az Istennél, és Isten vala az Íge.
2. Ez kezdetben az Istennél vala.
3. Minden ő általa lett és nála nélkül semmi sem lett, a mi lett.
4. Ő benne vala az élet, és az élet vala az emberek világossága;
5. És a világosság a sötétségben fénylik, de a sötétség nem fogadta be azt.
Simul justus et peccator 2011-08-27 09:32:56
ÉN VAGYOK


ÉN Ő VAGYOK

VELED VAGYOK/LESZEK

ÉN ISTEN VAGYOK

1Móz 26,24 És megjelenék néki az Úr azon éjszaka, és monda: Én vagyok Ábrahámnak a te atyádnak Istene: Ne félj, mert te veled vagyok, és megáldalak téged, és megsokasítom a te magodat Ábrahámért, az én szolgámért.


2Móz 3,14 És monda Isten Mózesnek: VAGYOK A KI VAGYOK. És monda: Így szólj az Izráel fiaihoz: A VAGYOK küldött engem ti hozzátok.
Simul justus et peccator 2011-08-27 09:30:51
Jn 17,16 Nem e világból valók, a mint hogy én sem e világból vagyok.
82. Jn 17,24 Atyám, a kiket nékem adtál, akarom, hogy a hol én vagyok, azok is én velem legyenek; hogy megláthassák az én dicsőségemet, a melyet nékem adtál: mert szerettél engem e világ alapjának felvettetése előtt.
83. Jn 18,5 Felelének néki: A názáreti Jézust. Monda nékik Jézus: Én vagyok. Ott állt pedig ő velök Júdás is, a ki elárulta őt.
84. Jn 18,6 Mikor azért azt mondá nékik, hogy: Én vagyok; hátra vonulának és földre esének.
85. Jn 18,8 Felele Jézus: Mondtam néktek, hogy én vagyok az. Azért, ha engem kerestek, ezeket bocsássátok el;
86. Jn 18,25 Simon Péter pedig ott áll vala és melegszik vala. Mondának azért néki: Nemde, te is ennek a tanítványai közül való vagy? Megtagadá ő, és monda: Nem vagyok.
87. Jn 18,35 Felele Pilátus: Avagy zsidó vagyok-e én? A te néped és a papifejedelmek adtak téged az én kezembe: mit cselekedtél?
88. Jn 18,37 Monda azért néki Pilátus: Király vagy-é hát te csakugyan? Felele Jézus: Te mondod, hogy én király vagyok. Én azért születtem, és azért jöttem e világra, hogy bizonyságot tegyek az igazságról. Mindaz, a ki az igazságból való, hallgat az én szómra.
89. Csel 7,32 Én vagyok a te atyáidnak Istene, Ábrahámnak Istene, és Izsáknak Istene, és Jákóbnak Istene. Mózes pedig megrémülvén, nem meré megnézni.
90. Csel 9,5 És monda: Kicsoda vagy, Uram? Az Úr pedig monda: Én vagyok Jézus, a kit te kergetsz: nehéz néked az ösztön ellen rúgódoznod.
Simul justus et peccator 2011-08-27 09:30:23
61. Jn 10,14 Én vagyok a jó pásztor; és ismerem az enyéimet, és engem is ismernek az enyéim,
62. Jn 10,36 Arról mondjátok-é ti, a kit az Atya megszentelt és elküldött e világra: Káromlást szólsz; mivelhogy azt mondám: Az Isten Fia vagyok?!
63. Jn 10,38 Ha pedig azokat cselekszem, ha nékem nem hisztek is, higyjetek a cselekedeteknek: hogy megtudjátok és elhigyjétek, hogy az Atya én bennem van, és én ő benne vagyok.
64. Jn 11,25 Monda néki Jézus: Én vagyok a feltámadás és az élet: a ki hisz én bennem, ha meghal is, él;
65. Jn 12,8 Mert szegények mindenkor vannak veletek, én pedig nem mindenkor vagyok.
66. Jn 12,26 A ki nékem szolgál, engem kövessen; és a hol én vagyok, ott lesz az én szolgám is: és a ki nékem szolgál, megbecsüli azt az Atya.
67. Jn 13,13 Ti engem így hívtok: Mester, és Uram. És jól mondjátok, mert az vagyok.
68. Jn 13,19 Most megmondom néktek, mielőtt meglenne, hogy mikor meglesz, higyjétek majd, hogy én vagyok.
69. Jn 13,33 Fiaim, egy kevés ideig még veletek vagyok. Kerestek majd engem; de a miként a zsidóknak mondám, hogy: A hová én megyek, ti nem jöhettek; most néktek is mondom.
70. Jn 14,3 És ha majd elmegyek és helyet készítek néktek, ismét eljövök és magamhoz veszlek titeket; hogy a hol én vagyok, ti is ott legyetek.
71. Jn 14,6 Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam.
72. Jn 14,9 Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?
73. Jn 14,10 Nem hiszed-é, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van? A beszédeket, a melyeket én mondok néktek, nem magamtól mondom; hanem az Atya, a ki én bennem lakik, ő cselekszi e dolgokat.
74. Jn 14,11 Higyjetek nékem, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya én bennem van; ha pedig nem, magokért a cselekedetekért higyjetek nékem.
75. Jn 14,20 Azon a napon megtudjátok majd ti, hogy én az én Atyámban vagyok, és ti én bennem, és én ti bennetek.
76. Jn 15,1 Én vagyok az igazi szőlőtő, és az én Atyám a szőlőműves.
77. Jn 15,5 Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: A ki én bennem marad, én pedig ő benne, az terem sok gyümölcsöt: mert nálam nélkül semmit sem cselekedhettek.
78. Jn 16,32 Ímé eljő az óra, és immár eljött, hogy szétoszoljatok kiki az övéihez, és engem egyedül hagyjatok; de nem vagyok egyedül, mert az Atya velem van.
79. Jn 17,11 És nem vagyok többé e világon, de ők a világon vannak, én pedig te hozzád megyek. Szent Atyám, tartsd meg őket a te nevedben, a kiket nékem adtál, hogy egyek legyenek, mint mi!
80. Jn 17,14 Én a te ígédet nékik adtam; és a világ gyűlölte őket, mivelhogy nem e világból valók, a mint hogy én sem e világból vagyok.
Simul justus et peccator 2011-08-27 09:30:00
41. Jn 6,35 Jézus pedig monda nékik: Én vagyok az életnek ama kenyere; a ki hozzám jő, semmiképen meg nem éhezik, és a ki hisz bennem, meg nem szomjúhozik soha.
42. Jn 6,41 Zúgolódának azért a zsidók ő ellene, hogy azt mondá: Én vagyok az a kenyér, a mely a mennyből szállott alá.
43. Jn 6,48 Én vagyok az életnek kenyere.
44. Jn 6,51 Én vagyok amaz élő kenyér, a mely a mennyből szállott alá; ha valaki eszik e kenyérből, él örökké. És az a kenyér pedig, a melyet én adok, az én testem, a melyet én adok a világ életéért.
45. Jn 7,28 Kiálta azért Jézus a templomban, tanítván és mondván: Mind engem ismertek, mind azt tudjátok, honnan való vagyok; és én magamtól nem jöttem, de igaz az, a ki engem elküldött, a kit ti nem ismertek.
46. Jn 7,29 Én azonban ismerem őt, mert ő tőle vagyok, és ő küldött engem.
47. Jn 7,33 Monda azért nékik Jézus: Egy kevés ideig még veletek vagyok, és majd ahhoz megyek, a ki elküldött engem.
48. Jn 7,34 Kerestek majd engem, és nem találtok meg, és a hol én vagyok, ti nem jöhettek oda.
49. Jn 7,36 Micsoda beszéd ez, a melyet monda: Kerestek majd engem, és nem találtok meg; és a hol én vagyok, ti nem jöhettek oda?
50. Jn 8,12 Ismét szóla azért hozzájok Jézus, mondván: Én vagyok a világ világossága: a ki engem követ, nem járhat a sötétségben, hanem övé lesz az életnek világossága.
51. Jn 8,16 De ha ítélek is én, az én ítéletem igaz; mert én nem egyedül vagyok, hanem én és az Atya, a ki küldött engem.
52. Jn 8,18 Én vagyok a ki bizonyságot teszek magamról, és bizonyságot tesz rólam az Atya, a ki küldött engem.
53. Jn 8,23 És monda nékik: Ti innét alól valók vagytok, én onnét felül való vagyok; ti e világból valók vagytok, én nem vagyok e világból való.
54. Jn 8,24 Azért mondám néktek, hogy a ti bűneitekben haltok meg: mert ha nem hiszitek, hogy én vagyok, meghaltok a ti bűneitekben.
55. Jn 8,28 Monda azért nékik Jézus: Mikor felemelitek az embernek Fiát, akkor megismeritek, hogy én vagyok és semmit sem cselekszem magamtól, hanem a mint az Atya tanított engem, úgy szólok.
56. Jn 8,58 Monda nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek: Mielőtt Ábrahám lett, én vagyok.
57. Jn 9,9 Némelyek azt mondák, hogy: Ez az; mások pedig, hogy: Hasonlít hozzá. Ő azt mondá, hogy: Én vagyok az.
58. Jn 10,7 Újra monda azért nékik Jézus: Bizony, bizony mondom néktek, hogy én vagyok a juhoknak ajtaja.
59. Jn 10,9 Én vagyok az ajtó: ha valaki én rajtam megy be, megtartatik és bejár és kijár majd, és legelőt talál.
60. Jn 10,11 Én vagyok a jó pásztor: a jó pásztor életét adja a juhokért.
mcsaba 2011-08-27 09:28:40
Szia Csigabiga!
Légy szíves olvasd el még egyszer az igehelyeket, amelyeket leírtam. Ha csak felszínesen tanulmányozod őket, elkerülheti a figyelmedet, hogy ezek az Úr szavai:
"Ez az én testem, amely tiérettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre." (LK 22.)
Tehát nem azt parancsolta, hogy menjetek és tartsatok jópofa igefelolvasásokat és énekléseket, hanem hogy ismételjék azt, amit ő nagycsütörtök éjszakáján tett. Azt gondolom nem véletlen, hogy Pál apostol is, aki még ekkor nem volt képben, később SZÓRÓL-SZÓRA megismétli, amit az apostolok leírnak, amit Jézustól személyesen HALLOTT, és nem a Szentírásban olvasott (mert ha nincs utána az az "átkos" néhány évszázad, ma Szentírás sem létezne!). Tehát Jézusnak ez annyira fontos, hogy az "elvetéltnek", Pálnak KÜLÖN elmagyarázza.
"Mert én az Úrtól vettem, amit át is adtam néktek, hogy az Úr Jézus azon az éjszakán, amelyen elárultatott, vette a kenyeret,és hálát adva megtörte, és ezt mondotta: "Vegyétek, egyétek, ez az én testem, amely tiérettetek megtöretik, ezt cselekedjétek az én emlékezetemre."
Hasonlóképpen vette a poharat is, miután vacsoráltak, és ezt mondta:
"E pohár amaz új szövetség az én vérem által, ezt cselekedjétek, valamennyiszer isszátok az én emlékezetemre."Mert valamennyiszer eszitek e kenyeret, és isszátok e poharat, az Úrnak halálát hirdessétek, amíg eljön."
(1 Kor)

Ha tehát ezt tagadod, miképpen reménykedhetsz abban, hogy megtalálod az Ajtót?
Az általad leírt igehelyek nem ellentétesek azzal, amit én leírtam, csak kiegészítik. Ugyanis amikor ezeket mondja, nem mutat sem egy lámpavasat sem egy ajtófélfát!
De én is azt mondom, amit Éva: zárjuk le ezt a témát, mert nem akarod elfogadni a nyilvánvaló igazságot. Jóllakott embert pedig nem lehet etetni!

Hallottad a katolikusok válaszát, döntened kell miben hiszel:
- abban az általános protestáns hiedelemben, hogy mindaz ami tőlünk jön csak hamis tanítás lehet (mert akkor megmaradsz a tagadásban, =tiltakozás,=lázadás)
- vagy elfogadod, hogy LEGALÁBB ebben a tanításban a katolikusok (és ortodoxok) maradtak hűek a Igéhez és a protestánsok mentek borzalmas eretnekségbe.

De kérlek ezt már ne velem beszéld meg, hanem Vele!
Én elmondtam, amit el lehet mondani.

Isten áldjon!

Csaba
válasz erre: csigabiga - 2011-08-27 06:11:26 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-08-27 09:28:28
http://mindennapi.hu/cikk/blogok/tizenket-pontbol-megtudhatod-hivo-vagy-e/2011-08-07/5872
máté 9.37. 2011-08-27 09:00:44
"Ekkor majd kínpadra hurcolnak, megölnek titeket és gyűlöletesek lesztek minden nép előtt az én nevem miatt. Akkor sokan megbotránkoznak, egymást feljelentik és gyűlölik. Sok hamis próféta lép fel és sokakat tévútra vezetnek. A gonoszság növekedésével sokakban kihűl a szeretet. Aki azonban végig kitart, az üdvözül. AZ ORSZÁGRÓL SZÓLÓ EVANGÉLIUMOT HIRDETNI FOGJÁK AZ EGÉSZ VILÁGON, BIZONYSÁGUL MINDEN NÉPNEK ÉS AKKOR JÖN MAJD A VÉG." Máté 24.9-14.
"Amikor mindez teljesedésbe kezd menni, nézzetek fel és emeljétek fel fejeteket! Megváltástok ideje közel van!"
http://www.youtube.com/watch?v=_6JI1rooZLQ
máté 9.37. 2011-08-27 08:50:28
ROMOLHATATLAN
válasz erre: csigabiga - 2011-08-27 06:14:57 | megtekintés
csigabiga 2011-08-27 06:14:57
Szia Éva!

>"Az én testem (húsom) valóságos étel..."
"Aki ezt a kenyeret eszi, örökké él."János 6.51-58.<

Jajj. Életre a szellemi romolhatatlan eledeltől tudsz kelni, ami szellemi jellegű, nem fizikai dolog, t.i. aki befogadja az Igét szívével. "életre kelti halandó testetek bennetek lévő lelke által" "romolhatatlan magból születtetek újjá". HA romlandó ostya evésétől akar valaki újjáéledni, az nagyot fog csalódni.

üdv. csiga
válasz erre: máté 9.37. - 2011-08-26 21:17:53 | megtekintés
csigabiga 2011-08-27 06:11:26
> A tanítás fokozatosan bontakozott ki. <

pontosan, mert "ezt cselekedték" az apostolok, és abban nem volt se átváltoztatás se ostyaimádás.
Ezek később alakultak ki, az eredeti apostoli tanítás nem így szólt.

>Jézus határozott utasítást adott, hogy tanítványai ismételjék ezt az átváltoztatást, amig el nem jön.<

Igen? Hol?

>-legelőször tisztázd le, hogy lehet-e, szabad-e Jézus szavait szó szerint venni:
"Azután vette a poharat, hálát adott, odaadta nekik, ittak belőle mindnyájan, és ezt mondta nekik: "Ez az én vérem, a szövetség vére, amely sokakért kiontatik." (Mk 14.)
"És vette a kenyeret, hálát adott, megtörte és e szavakkal adta nekik: "Ez az én testem, amely tiérettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre." (LK 22.)
"Jézus így szólt hozzájuk: "Bizony, bizony, mondom néktek: ha nem eszitek az Emberfia testét, és nem isszátok a vérét, nincsen élet tibennetek.
Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon. Mert az én testem igazi étel, és az én vérem igazi ital." (Jn 6.)<

És ezeket is olvastad?
"Én vagyok az ajtó: ha valaki rajtam át megy be, megtartatik, az bejár és kijár, és legelőre talál" (Jn 10:9)
vagy:
"Én vagyok a világ világossága: aki engem követ, nem jár sötétségben" (Jn 8:12)
ezeket is szószerint kell érteni, csak szellemi értelemben.
Ezért nem kezdünk el letérdelni a lámpa vagy nap előtt stb.

>-ha ezek után még kétséged van azzal kapcsolatban hogy:
a). Az utolsó vacsorán az apostolok Krisztus testét és vérét valóságosan magukhoz vették a valóságos kenyér és bor színében<

valóságosan, de nem értették félre ilyen súlyosan.

>Tehát az ostyadarab Krisztus titokzatos testévé lesz, amely valódi búzaliszt is. Ezt a jelenlétet imádjuk mi az Oltári szentségben. Az egyházi gyakorlatban ezeket kiosztják, felhasználják mielőtt még megromlana.<

Csakhogy az nem lehet Krisztus teste, hisz az Ő teste romolhatatlan, ez ilyen egyszerű. ráadásul nem ostyákban fog visszatérni hozzánk.

>Ne felejtsük, hogy ez még Jézus földi testének a megfelelője, a halála ELŐTTI állapotban, tehát ki van téve a romlandóságnak, azaz az ostya képes megpenészedni stb. Viszont áldozáskor átalakul, beépül a hívőbe és mintegy Jézus a hívőben folytatja az életét.<

Jézus teste nem attól lett romolhatatlan, miután beépült valakibe, hanem attól, hogy feltámadt. Ez pedig 2000 éve megtörtént dolog, nem alakul azóta sehová, hanem az Atya jobbján ül.

>"és íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig." (Mt 28.)
Mi katolikusok ezt mindennap meg is tapasztalhatjuk a szentmisén.<

Mi is, de nem szentmisén és ostyaátváltoztatás ás ostyaimádás nélkül.

üdv.

csiga
válasz erre: mcsaba - 2011-08-26 20:51:07 | megtekintés
máté 9.37. 2011-08-26 21:17:53
Kérlek Csiga, gondold meg a szőlővesszők - szőlőtő példabeszédét. "Ahogy a szőlővessző nem tud gyümölcsöt hozni önmagától ha nem marad a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem."
Egy nedvkeringés viszi az életet a szőlővesszőkbe - a mennyei Atya a szőlőműves, de nem a szőlőművesből! - ez a keringés úgy valósul meg, olyan élő "összekötésben" ahogyan az Úr azt rendelte.

"Én vagyok az ÉLŐ KENYÉR mely a mennyből szállott alá". "Az én testem (húsom) valóságos étel..."
"Aki ezt a kenyeret eszi, örökké él."János 6.51-58.
válasz erre: máté 9.37. - 2011-08-26 20:24:38 | megtekintés
mcsaba 2011-08-26 20:57:58
"Máshol Jézus a jeruzsálemi templom szegeletkövét nevezi saját magának,
vagy épp magát a templomot, mégse "lett" az Jézus és nem is kezdték el imádni."

"Nem láttam templomot a városban, mert az Úr, a mindenható Isten és a Bárány annak a temploma." (Jel 22)
- De igen, templommá lett, az Új Jeruzsálem, az Egyház templomává!

Mi ugyanazt a kenyeret és bort vesszük magunkhoz, amit az apostolok nagycsütörtök estéjén. UGYANAZT! Nincs újabb áldozat, az Eucharisztia részvétel a szent három napban!
válasz erre: mcsaba - 2011-08-26 20:51:07 | megtekintés
mcsaba 2011-08-26 20:51:07
Szia Csigabiga,
abban igazad van, hogy az apostolok korában a tanításban még nem voltak meg a szentségek, legalábbis nem voltak így felsorolva, mint ma.
Viszont mi értelme annak, ha csökönyösen ellenállunk annak a ténynek, hogy az egyház történelme a változások történelme is. A tanítás fokozatosan bontakozott ki.

Ami pedig az adoráció miértjét illeti:

-legelőször tisztázd le, hogy lehet-e, szabad-e Jézus szavait szó szerint venni:
"Azután vette a poharat, hálát adott, odaadta nekik, ittak belőle mindnyájan, és ezt mondta nekik: "Ez az én vérem, a szövetség vére, amely sokakért kiontatik." (Mk 14.)
"És vette a kenyeret, hálát adott, megtörte és e szavakkal adta nekik: "Ez az én testem, amely tiérettetek adatik: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre." (LK 22.)
"Jézus így szólt hozzájuk: "Bizony, bizony, mondom néktek: ha nem eszitek az Emberfia testét, és nem isszátok a vérét, nincsen élet tibennetek.
Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon. Mert az én testem igazi étel, és az én vérem igazi ital." (Jn 6.)

-ha ezek után még kétséged van azzal kapcsolatban hogy:
a). Az utolsó vacsorán az apostolok Krisztus testét és vérét valóságosan magukhoz vették a valóságos kenyér és bor színében
b). Jézus határozott utasítást adott, hogy tanítványai ismételjék ezt az átváltoztatást, amig el nem jön.
AKKOR azt kell mondanom, nem tudok segíteni rajtad. Számomra az Úr szavai egyértelműek.

-ha elfogadod amit az előző bekezdésben mondtam, akkor és csak akkor térhetünk rá a válaszra:
Amit a pap keze a Szentírási szöveg hatására átváltoztat az Utolsó vacsora eszközeivé, az nem változik vissza. Tehát az ostyadarab Krisztus titokzatos testévé lesz, amely valódi búzaliszt is. Ezt a jelenlétet imádjuk mi az Oltári szentségben. Az egyházi gyakorlatban ezeket kiosztják, felhasználják mielőtt még megromlana. Ne felejtsük, hogy ez még Jézus földi testének a megfelelője, a halála ELŐTTI állapotban, tehát ki van téve a romlandóságnak, azaz az ostya képes megpenészedni stb. Viszont áldozáskor átalakul, beépül a hívőbe és mintegy Jézus a hívőben folytatja az életét.

"és íme, én veletek vagyok minden napon a világ végezetéig." (Mt 28.)
Mi katolikusok ezt mindennap meg is tapasztalhatjuk a szentmisén.

>>Máshol Jézus a jeruzsálemi templom szegeletkövét nevezi saját magának,
vagy épp magát a templomot, mégse "lett" az Jézus és nem is kezdték el imádni.
válasz erre: csigabiga - 2011-08-26 16:20:57 | megtekintés
máté 9.37. 2011-08-26 20:24:38
Jól mondod: Jézus út, de nem betonból van
Jézus világosság, de nem lumennel mérik -

Jézus ÉLŐ KENYÉR, mely fizikailag búzából van - mert így tudjuk teljesíteni az "ezt cselekdjétek" parancsot, de fizikailag mérhetetlen - mint a Világosság.

És azt, hogy orvosok nevettek... erre, nézd nem elég néhány óra akár - hitetlen szemmel - ahogy az Úr temetési kendőjéhez, a lepelhez sem elég (megérteni a kutatást és az eredményeket) néhány óra. Az "orvosok" foglalkozás szerint eleve specialisták - már megbocsáss.
De nem is ez a kérdés, hiszen ezt az Úr egyes kételkedő papjának küldte és nem nekünk.

Nekünk az ÉLŐ adatott, és a hit, mely nélkül lehetetlen Istennek tetszeni - ahogy Pál apostol írja.

A Chesterton idézetet pedig olyan idétlenbe fordítani... a hozzáállásodat jelzi pedig a bizonyítható- és nem bizonyíthatóról beszéltem.

Ezért kérlek kedves Csiga, vegyük le ezt a műsorról. De, hogy a kararnaumi beszéd után "sokan elhagyták" az bizonyítja, hogy a kemény beszéd MIRŐL SZÓLT. Ugyanarról, ahogy a reformátorok ettől a HAGYATÉKTÓL (tehát amit Jézus maga hagyott ránk) elfordultak...
válasz erre: csigabiga - 2011-08-26 16:17:11 | megtekintés
csigabiga 2011-08-26 16:20:57
Szia Csaba!

>Attól változik imádandóvá, amitől az Utolsó vacsora kenyere és bora Jézus teste és vére lett,
ugyanakkor mégis valóságos kenyér és bor.<

épp ezt nem tudtad megindokolni, hogy mért "lett" az/vált azzá.
Máshol Jézus a jeruzsálemi templom szegeletkövét nevezi saját magának,
vagy épp magát a templomot, mégse "lett" az Jézus és nem is kezdték el imádni.
(Jn.2.20-, Lk. 20.18-, Mt21.40-)

Nekem erős a gyanúm, hogy mivel se Jézus se az apostolok nem említettek se átváltoztatást, se ezzel kapcsolatos imádást,
ezért valaki más vette rá az embereket arra, hogy
közönséges tárgyakat Istennek nevezzenek és imádjanak.


>Éppen úgy, ahogyan Jézusban sem tudod tudományosan kimutatni, hogy több volt egy egyszerű embernél.
Éppen olyan ember volt mint te vagy én, két szemmel, fülekkel és vércsoporttal, saját DNS-sel.<

Mielőtt meghalt valóban ugyanolyan volt, azóta azonban romolhatatlan testben
feltámadt és abban van most is a Biblia szerint!


>Ha tehát azt az eszköztárat használjuk Jézus emberi testénél,
amelyet az Eucharisztiánál számon kérsz az Egyháztól,
akkor csak addig tudsz eljutni, hogy Jézus egy átlagos ember volt és pont.
De mivel hiszel abban, hogy ebben a szimpla emberi testben az Isten volt jelen
a maga teljességével, ezért vallod, hogy Jézus az Isten Fia, ahogyan én is.
Nem tudod megmagyarázni, csak azt mondod rá, hogy titok, a megtestesülés titka,
mégha a Szentírásban ez a titok körül is van írva.
Egy ateista tudósnak ez legalább akkora humbug, mint neked
a katolikusság azon ténye, hogy az ostya a maga búzaliszt valóságában
tartalmazza Jézus Isteni lényegét.<

Idézem felekezteted tanítását:

KEK1377 ..Az egész Krisztus van jelen a színek mindegyikében
KEK1374.. e jelenlét szubsztanciális, benne ugyanis az egész
és teljes Krisztus, az Isten és ember van jelen."

A teljes Krisztushoz meg ha valami, akkor a romolhatatlan teste midenképp hozzátartozik.
Tehát egy enyésző ostya vagy bor nem tartalmazhatja.
Annak örülök, ha Te is csak a szellemi jelenlétet vallod.

Ehhez viszont egy csak anyagból álló
ostyát egyrészt nem kell átváltoztatni, másrést Istent sose lehet tárgyhoz hozzákötni, pláne nem romlandóhoz.

>Ezt csak akkor olvasd el, ha nyitott vagy arra, hogy megismerj egy mélyebb valóságot:
http://www.catholicculture.org/commentary/otc.cfm?id=639
különben megbotránkozol azon, hogy valaki 50 éven keresztül
csak és kizárólag az Eucharisztiából élt.<

Ezen nem csodálkozok, sok etióp csak rizsen és vizen él.
De ettől még a tan nem lesz igaz.

>Egyébként az oltárnál a pap csak megjeleníti Jézust,
nincs szó újabb áldozatról, a felmutatott ostya és bor a
Szenvedés estéjére viszi el a résztvevőket, maga az Eucharisztia
pedig a "hálaadás"-t jelenti.<

nem újabb áldozásról van szó, de áldozásról a felekezeted tanítása szerint. (pl. KEK1365-1369)
Pedig Krisztus áldozata egyszeri volt, LEZÁRULT múltidőben történt.
Így tehát nem lehet folytatni.

üdv.

csiga
válasz erre: mcsaba - 2011-08-24 20:44:34 | megtekintés
csigabiga 2011-08-26 16:17:11
Szia Csaba!

>Ilyen vizsgálatot nem lehet elvégezni.<

Pedig lehet. És sem tudós, sem bizottság sem kell hozzá.
Minta ahogy Isten üzenetének megértéséhez se.

>Egyébként - kivételes alkalmakkor elvégeztek, itt is megtalálod a videokat,
Úrnapja körül hsz-ban hozta valaki - de azt gondolom, nem fogod megnézni.<

egyszer már vettem a fáradtságot ilyen videók áttanulmányozására és
-nem akarlak megbántani, de- akkora
blődségek voltak bennük mind tudományosan, mint teológiailag.
Csak egy példa:

"a szívizom szerkezetéből megállapította, hogy el volt törve a bordája"
http://hu.gloria.tv/?media=131874

Megnézettem egy szakorvossal és nevetett rajta,
aki olvas Bibliát, az pedig tudja,
h Jézusnak nem volt törve a bordája.

>Azokat a csodákat akkor tette az Úr, amikor egy-egy papja nem hitt benne...
mint az Emmauszi tanítványok elé, úgy ment eléjük, aztán "megnyílt a szemük",
de a tudományos bizonyításoké is...<

A gond egyrészt az, hogy eleve nem csak azt a néhány ostyát imádjátok, ami romolhatatlan,
másrészt ha valaki veszi a fáradtságot és elkezd utánajárni kiderül, hogy azok se azok...

>Ennek igazságát egyrészt a János 6 adja, másrérszt az "én veletek VAGYOK" -
harmadrészt az a végtelen szeretet, AKI "nem bírt" elmenni "végleg"
- bár azt mondta, jobb nekünk ha elmegy, mert ha el nem megy,
a Szentlélek nem jön el hozzánk.
Ezt csak a szív bírja megérteni, és a hit szeme látni.<

Igen, ezt valljuk mi protestánsok. Ezekből nem következnek azonban, hogy tárgyat Istenné
lehet/kell változtatni se az, hogy imádandóvá válik egy tárgy.

"ha valaki ezt mondja nektek: Íme, itt a Krisztus, vagy amott: ne higgyétek!
Mert hamis krisztusok és hamis próféták állnak majd elő, jeleket és csodákat tesznek,
hogy megtévesszék - ha lehet - a választottakat is.
Íme, előre megmondtam nektek! Ha tehát azt mondják nektek: Íme, a pusztában van,
ne menjetek ki! Íme, a belső szobákban, ne higgyétek!
Mert ahogyan a villámlás keletről támad, és ellátszik nyugatig,
úgy lesz az Emberfiának az eljövetele is.
Ahol a tetem, oda gyűlnek a saskeselyűk
(Mt 24:26)

"az Isten igazságát hazugsággal cserélték fel, azok a teremtményt imádták és szolgálták a Teremtő helyett"
(Róma 1:23)

>Erre Chesterton példája jut eszembe: ahogy két szerelmes nem fogja egymás nyuszikámnak
szólítani próbaként, hogy az megtörténik-e, 10 pszichológus előtt egy teremben fényes nappal,
azért az megtörténik...
Nagyon gyenge hasonlat, de hasonlat arra, mit hogyan lehet/kell vagy
lehetetlen bizonyítani :))<

Jó hasonlat! És ők nem is akarnak senkit nyuszivá változtatni,
se fordítva, sem nem akarnak pl. nyuszival szeretkezni.

>Ettől függetlenül, biztatlak, nézd meg a videokat - ha becsületesen érdekel,
és nem a hit szemével és lelkületével szeretnél meggyőződni.<

Egyszer már vettem a fáradtságot ilyen videók áttanulmányozására és -nem akarlak megbántani, de- akkora
blődségek voltak bennük mind tudományosan, mint teológiailag. Csak egy példa:

"a szívizom szerkezetéből megállapította, hogy el volt törve a bordája"
http://hu.gloria.tv/?media=131874
Megnézettem egy orvossal és nevetett rajta,
aki olvas Bibliát, az pedig tudja,
h Jézusnak nem volt törve a bordája.

Legyél áldva,

csiga
válasz erre: máté 9.37. - 2011-08-24 20:37:35 | megtekintés
csigabiga 2011-08-26 16:10:51
Szia Évi!

>A szentmisével kapcsolatban azt kértem, és KÉREM hogy vegyük le a műsorról.
Az Úr a János 6 szerint - kafarnaumi beszéd - elmondta, hogy
ÉLŐ KENYERET AD, ELEDELÜL NEKÜNK AZ Ő TESTEKÉNT.<

na ez az. Az ostya viszont nem élő és megrothad, mint a bor is.
Jézus szellemi testéről; az Igéről mondta ezeket.

>Ezután rengetegen elhagyták. Pontosan úgy, ahogy a reformáció bánt
ezzel az igével és valóságával!<

Ők a tanra utólag ráráakódott babona részét hagyták el szerintem.

>De amiért én HISZEM hogy amit az Úr mondott az szó szerint van,
kérlek, ezen ne témázzunk mert a hitem végülis nem is az enyém... kaptam...<

Jézus példázataiban, beszédeiben fizikai földi példákkal magasabbrendű lelki/szellemi dolgokról beszélt/dolgokra célzott célzott.

Jézus valóságos út (Jn 14:6), de nem betonból van.
Jézus valóban világosság (Jn 8:12), de nem lumennel fénylik,
Jézus valóságos kenyér, (Mt 4:4,Jn 6:35) de nem búzából van,
Jézus valóságos ajtó (Jn 10:9), de nem fából van.
Valóságosan kell újjászületnünk, de nem úgy, hogy bemegyünk anyánk méhébe,
ahogy Nikodémus félre-értette.(Jn 3.4).
Ezeket a szellemi mondanivalókat megtéretlen emberek nem értették,
eleinte a tanítványoknak is meg kellett magyaráznia.

"Miért nem értitek meg, hogy én nem kenyérről beszéltem nektek?!
Őrizkedjetek a farizeusok és szadduceusok kovászától!"
Ekkor értették meg, hogy nem azt mondta,
hogy a kenyér kovászától óvakodjanak, hanem a farizeusok és szadduceusok tanításától."

Aki ezek után ajtót vagy utat vagy vizet vagy ostyát kezd imádni, hát..
az értetlen hiszékenységnek talán jele, de nem annak a hitnek, amiről Jézus beszélt.

>ÉN SEM akarlak meggyőzni.
Ha a Szentlélek megteszi, akkor remélem elfogadod.<

Igen, mégpedig szent Igéjén keresztül.;-)

üdv,

csiga
válasz erre: máté 9.37. - 2011-08-24 20:24:25 | megtekintés
abigail 2011-08-26 14:15:47
Jó név Ibolya, pólóra kellene nyomni... lehet, h. a köv. táborunkén ez lesz...
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-08-26 08:32:29 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-08-26 08:32:29
13. És adék néktek földet, a melyben nem munkálkodtál, és városokat, a melyeket nem építettetek vala, mégis bennök laktok; szőlőket és olajfákat, a melyeket nem ti ültettetek, de esztek azokról.
14. Azért hát féljétek az Urat, és szolgáljatok néki tökéletességgel és hűséggel; és hányjátok el az isteneket, a kiknek szolgáltak a ti atyáitok túl a folyóvizen és Égyiptomban, szolgáljatok az Úrnak.
15. Hogyha pedig rossznak látjátok azt, hogy szolgáljatok az Úrnak: válaszszatok magatoknak még ma, a kit szolgáljatok; akár azokat az isteneket, a kiknek a ti atyáitok szolgáltak, a míg túl valának a folyóvizen, akár az Emoreusok isteneit, a kiknek földjén lakoztok: én azonban és az én házam az Úrnak szolgálunk.
16. A nép pedig felele, és monda: Távol legyen tőlünk, hogy elhagyjuk az Urat, szolgálván idegen isteneknek!
17. Sőt inkább az Úr, a mi Istenünk az, a ki felhozott minket és atyáinkat Égyiptom földéből, a szolgák házából, és a ki ezeket a nagy jeleket tette a mi szemeink előtt, és megtartott minket minden útunkban, a melyen jártunk, és mind ama népek között, a melyek között általjöttünk;
18. És kiűzött az Úr minden népet, az Emoreust is, e földnek lakóját, a mi orczánk elől: Mi is szolgálunk az Úrnak, mert ő a mi Istenünk!
19. Józsué pedig monda a népnek: Nem szolgálhattok az Úrnak, mert szent Isten ő, féltőn szerető Isten ő; nem bocsátja meg a ti vétkeiteket és bűneiteket;
20. Hogyha elhagyjátok az Urat, és szolgáltok idegen isteneknek: akkor elfordul és roszszal illet benneteket, és megemészt titeket, minekutána jól cselekedett veletek.
21. Akkor monda a nép Józsuénak: Nem, mert mi az Úrnak szolgálunk!
22. Józsué pedig monda a népnek: Bizonyságok vagytok magatok ellen, hogy ti választottátok magatoknak az Urat, hogy néki szolgáljatok. És mondának: Bizonyságok!
23. Most azért hányjátok el az idegen isteneket, a kik köztetek vannak, és hajtsátok sziveteket az Úrhoz, Izráelnek Istenéhez.
24. És monda a nép Józsuénak: Az Úrnak, a mi Istenünknek szolgálunk, és az ő szavára hallgatunk.
25. Szerze azért Józsué szövetséget a néppel e napon, és ada eleibe rendelést és végzést Síkemben.
26. És beírá Józsué e dolgokat az Isten törvényének könyvébe, és vőn egy nagy követ, és oda helyhezteté azt a cserfa alá, a mely vala az Úrnak szent házában.
27. És monda Józsué az egész népnek: Ímé ez a kő lesz ellenünk bizonyságul; mert ez hallotta az Úrnak minden beszédét, a melyet szólott vala nékünk; és lesz ellenetek bizonyságul, hogy ne hazudjatok a ti Istenetek ellen.
28. És elbocsátá Józsué a népet, kit-kit a maga örökségébe.
29. És lőn e dolgok után, hogy meghala Józsué, a Nún fia, az Úrnak szolgája, száztíz esztendős korában,
30. És eltemeték őt az ő örökségének határában Timnat-Szerában, a mely az Efraim hegyén van, a Gaas hegytől észak felé.
31. Izráel pedig az Urat szolgálta vala Józsuénak minden idejében, és a véneknek is minden idejökben, a kik hosszú ideig éltek Józsué után, és a kik tudják vala minden cselekedetét az Úrnak, a melyet cselekedett vala Izráellel.
32. A József csontjait pedig, a melyeket felhoztak vala Izráel fiai Égyiptomból, eltemették Síkemben, a mezőnek abban a részében, a melyet szerzett vala Jákób Hámornak, a Síkem atyjának fiaitól száz pénzén; és lőnek a József fiainak örökségévé.
33. Meghala Eleázár is, Áronnak fia, és eltemeték őt Gibeathban, az ő fiának Fineásnak városában, a mely néki adatott az Efraim hegyén
Józs24
Simul justus et peccator 2011-08-26 08:29:17
17. Ördögöknek áldoztak, nem Istennek; isteneknek, a kiket nem ismertek; újaknak, a kik csak most támadtak, a kiket nem rettegtek a ti atyáitok.
18. A Kősziklát, a ki szült téged, elfeledted; megfelejtkeztél Istenről, a ki nemzett téged.
19. Látta ezt az Úr és megútálta bosszúságában az ő fiait és leányait.
20. És monda: Elrejtem orczámat előlök, hadd látom, mi lesz a végök? Mert elzüllött nemzetség ez, fiak, a kikben nincs hűség!
21. Azzal ingereltek ők, a mi nem isten; hiábavalóságaikkal bosszantottak engem; én pedig azzal ingerlem őket, a mi nem népem: bolond nemzettel bosszantom őket.
22. Mert tűz lobban fel haragomban és leég a Seol fenekéig; megemészti a földet és gyümölcsét, és felgyújtja a hegyek alapjait.
23. Veszedelmeket halmozok reájok, nyilaimat mind rájok fogyasztom.
24. Éhségtől aszottan, láztól emésztetten és keserű dögvésztől - a vadak fogait is rájok bocsátom, a porban csúszók mérgével együtt.
25. Kivül fegyver pusztít, az ágyasházakban rettegés: ifjat és szűzet, csecsszopót a vén emberrel együtt.
26. Mondom: Elfuvom őket, eltörlöm emlékezetöket az emberek közül.
27. Ha nem tartanék az ellenség bosszantásától, hogy szorongatóik a dolgot félremagyarázzák, és hogy ezt mondják: A mi kezünk a hatalmas, és nem az Úr cselekedte mind ezt! -
28. Mert tanács-vesztett nép ez, és nincs bennök értelem.
29. Vajha eszesek volnának, megértenék ezt, meggondolnák, hogy mi lesz a végök!
30. Miképen kergethetne egy ezeret, és kettő hogyan űzhetne tízezeret, ha az ő Kősziklájok el nem adja őket, és ha az Úr kézbe nem adja őket?!
31. Mert a mi Kősziklánk nem olyan, mint az ő kősziklájok; ellenségeink is megítélhetik!
32. Mert az ő szőlőjök Sodoma szőlője és Gomora mezősége; bogyóik mérges bogyók, keserűek a gerézdjeik.
33. Sárkányok mérge az ő boruk, áspiskígyóknak kegyetlen epéje.
34. Nincsen-é ez elrejtve nálam, lepecsételve az én kincseim között?
35. Enyém a bosszúállás és megfizetés, a mikor lábuk megtántorodik; mert közel van az ő veszedelmök napja, és siet, a mi rájok vár!
36. Mert megítéli az Úr az ő népét, és megkönyörül az ő szolgáin, ha látja, hogy elfogyott az erő, s védett és védtelen oda van.
37. És ezt mondja: Hol az ő istenök? a Kőszikla, a melyben bizakodtak?
38. A kik megették az ő véres áldozataik kövérjét, megitták az ő italáldozatuk borát: keljenek fel és segítsenek meg titeket, és oltalmazzanak meg titeket!
39. Most lássátok meg, hogy én vagyok, és nincs Isten kivülem! Én ölök és elevenítek, én sebesítek és én gyógyítok, és nincs, a ki kezemből megszabadítson.
40. Mert felemelem kezemet az égre, és ezt mondom: Örökké élek én!
41. Ha megélesítem fényes kardomat és ítélethez fog kezem: bosszút állok ellenségeimen és megfizetek gyűlölőimnek.
42. Megrészegítem nyilaimat vérrel, és kardom jól lakik hússal: a legyilkoltak és foglyok vérével, az ellenség vezéreinek fejéből!
43. Ujjongjatok ti nemzetek, ő népe! Mert ő megtorolja az ő szolgáinak vérét, bosszút áll az ő ellenségein, földjének és népének megbocsát!
44. Elméne azért Mózes és elmondá ez éneknek minden ígéjét a nép füle hallására, ő és Józsué a Nún fia.
45. És mikor végig elmondá Mózes mind ez ígéket az egész Izráelnek,
46. Monda nékik: Vegyétek szívetekre mind ezeket az ígéket, a melyekkel én bizonyságot teszek ellenetek e mai napon; és parancsoljátok meg fiaitoknak, hogy tartsák meg és teljesítsék e törvénynek minden ígéjét;
47. Mert nem hiábavaló íge ez néktek; hanem ez a ti életetek, és ez íge által hosszabbítjátok meg napjaitokat azon a földön, a melyre általmentek a Jordánon, hogy bírjátok azt.
48. És ugyanezen a napon szóla az Úr Mózesnek, mondván:
49. Menj fel ebbe az Abarim hegységbe, a Nébó hegyére, a mely Moáb földén van és pedig Jérikhóval átellenben; és nézd meg a Kanaán földét, a melyet én Izráel fiainak adok örökségül.
50. És halj meg a hegyen, a melyre felmégy, és takaríttassál a te népedhez, a miképen meghalt Áron, a te testvéred a Hór hegyé
máté 9.37. 2011-08-24 21:50:38
IMÁDUNK TÉGED KRISZTUS ÉS ÁLDUNK TÉGED MERT SZENT KERESZTED ÁLTAL MEGVÁLTOTTAD A VILÁGOT!
válasz erre: Jocó - 2011-08-24 21:34:43 | megtekintés
Jocó 2011-08-24 21:34:43
Elnézést,hogy közbe avatkozom. Én csak ezt a hivatkozást szeretném megosztani Veletek.
http://www.youtube.com/watch?v=i5UPOzv3Pqo
mcsaba 2011-08-24 20:44:34
Attól változik imádandóvá, amitől az Utolsó vacsora kenyere és bora Jézus teste és vére lett, ugyanakkor mégis valóságos kenyér és bor.
Éppen úgy, ahogyan Jézusban sem tudod tudományosan kimutatni, hogy több volt egy egyszerű embernél. Éppen olyan ember volt mint te vagy én, két szemmel, fülekkel és vércsoporttal, saját DNS-sel. Ha tehát azt az eszköztárat használjuk Jézus emberi testénél, amelyet az Eucharisztiánál számon kérsz az Egyháztól, akkor csak addig tudsz eljutni, hogy Jézus egy átlagos ember volt és pont. De mivel hiszel abban, hogy ebben a szimpla emberi testben az Isten volt jelen a maga teljességével, ezért vallod, hogy Jézus az Isten Fia, ahogyan én is. Nem tudod megmagyarázni, csak azt mondod rá, hogy titok, a megtestesülés titka, mégha a Szentírásban ez a titok körül is van írva. Egy ateista tudósnak ez legalább akkora humbug, mint neked a katolikusság azon ténye, hogy az ostya a maga búzaliszt valóságában tartalmazza Jézus Isteni lényegét.

Sőt, ha megfigyeled az ostya ószövetségi előképét, a mannát, az bár Istentől hullott alá, valóságos testi táplálékként szolgált a pusztában vándorló népnek. Így az Oltári szentség is valóságos testi és lelki táplálék és íly módon NEM IS SZABAD, hogy anyagilag átlényegüljön (azon ritka kivétellel, amikor ez mégis megtörtént, mintegy jelként).

Ezt csak akkor olvasd el, ha nyitott vagy arra, hogy megismerj egy mélyebb valóságot:
http://www.catholicculture.org/commentary/otc.cfm?id=639
különben megbotránkozol azon, hogy valaki 50 éven keresztül csak és kizárólag az Eucharisztiából élt.

Egyébként az oltárnál a pap csak megjeleníti Jézust, nincs szó újabb áldozatról, a felmutatott ostya és bor a Szenvedés estéjére viszi el a résztvevőket, maga az Eucharisztia pedig a "hálaadás"-t jelenti.
válasz erre: csigabiga - 2011-08-24 19:48:08 | megtekintés
máté 9.37. 2011-08-24 20:37:35
Ilyen vizsgálatot nem lehet elvégezni. Egyébként - kivételes alkalmakkor elvégeztek, itt is megtalálod a videokat, Úrnapja körül hsz-ban hozta valaki - de azt gondolom, nem fogod megnézni.

Azokat a csodákat akkor tette az Úr, amikor egy-egy papja nem hitt benne... mint az Emmauszi tanítványok elé, úgy ment eléjük, aztán "megnyílt a szemük", de a tudományos bizonyításoké is...

Ennek igazságát egyrészt a János 6 adja, másrérszt az "én veletek VAGYOK" - harmadrészt az a végtelen szeretet, AKI "nem bírt" elmenni "végleg" - bár azt mondta, jobb nekünk ha elmegy, mert ha el nem megy, a Szentlélek nem jön el hozzánk.
Ezt csak a szív bírja megérteni, és a hit szeme látni.

Erre Chesterton példája jut eszembe: ahogy két szerelmes nem fogja egymás nyuszikámnak szólítani próbaként, hogy az megtörténik-e, 10 pszichológus előtt egy teremben fényes nappal, azért az megtörténik...
Nagyon gyenge hasonlat, de hasonlat arra, mit hogyan lehet/kell vagy lehetetlen bizonyítani :))

Ettől függetlenül, biztatlak, nézd meg a videokat - ha becsületesen érdekel, és nem a hit szemével és lelkületével szeretnél meggyőződni.
válasz erre: csigabiga - 2011-08-24 17:18:40 | megtekintés
máté 9.37. 2011-08-24 20:24:25
OK - de nagyjából megvagyok. A szentmisével kapcsolatban azt kértem, és KÉREM hogy vegyük le a műsorról.
Az Úr a János 6 szerint - kafarnaumi beszéd - elmondta, hogy ÉLŐ KENYERET AD, ELEDELÜL NEKÜNK AZ Ő TESTEKÉNT.

Ezután rengetegen elhagyták. Pontosan úgy, ahogy a reformáció bánt ezzel az igével és valóságával!
De amiért én HISZEM hogy amit az Úr mondott az szó szerint van,kérlek, ezen ne témázzunk mert a hitem végülis nem is az enyém... kaptam...

ÉN SEM akarlak meggyőzni.
Ha a Szentlélek megteszi, akkor remélem elfogadod.
válasz erre: csigabiga - 2011-08-24 17:18:40 | megtekintés
csigabiga 2011-08-24 19:48:08

>Azt nem állítja az Egyház, hogy materiálisan is átalakul Krisztus testévé és vérévé (bár néhány esetben erre is volt már példa). Az ostya darab vegyileg ostya darab marad és a bor is bor. Az átlényegülés fizikai eszközökkel nem mutatható ki. Bővebben itt: http://lexikon.katolikus.hu/E/Eucharisztia.html<

már nem azért, de ez tele van ellentmondással, saját magát cáfolja pl.:
a)
"Az egyenes állítás: a kenyér az én testem, a bor az én vérem kizárja a jelképes értelmezést." Teljes értelemben az ~ Jézus ... ebben a jelképben az utolsó vacsorán keresztáldozatát elővételezte és mint örök emlékezetét az Egyh-ra hagyta"
b)
az Egyh. euch. eledele azonos azzal, amit Jézus az utolsó vacsorán tanítványainak nyújtott (1Kor 11,26)
„megtörte, és ezt mondotta: „Vegyétek, egyétek, ez az én testem, amely tiérettetek megtöretik
(1Korintus 11:24)
Itt épp az látható, hogy Jézus akkor sem azt a konkrét kenyeret értette saját teste alatt az utolsó vacsorakor sem, hisz az már meg volt törve, teste pedig csak később lett megtöretve.
c)
ha ugyanaz marad fizikailag, mintahogy ennek ellenkezője van leírva, akkor mi változik át magán az ostyán? mitől válik imádandóvá? stb.

és ennek az ellentmondásnak elkendőzése ennyivel lett megoldva/megmagyarázva: titok

Csak, ha pl. valaki azt mondja az ő lova a leggyorsabb a világon, erre megjelenik a derbin egy plüslóval, ami meg se tud mozdulni, akkor az nem titok, hanem egy nagyon világos humbug.

Isten csodái nem ilyenek voltak sose.

http://www.evangeliumiprotestans.hu/index.php/szentmisealdozat

>"és semmit sem sejtettek, míg el nem jött az özönvíz, és mindnyájukat el nem sodorta, úgy lesz az Emberfiának eljövetele is. Akkor ketten lesznek a mezőn: az egyik felvétetik, a másik otthagyatik, két asszony őröl a kézimalommal: az egyik felvétetik, a másik otthagyatik. Vigyázzatok tehát, mert nem tudjátok, hogy melyik órában jön el a ti Uratok!"
(Mt 24:40)
Ezt úgy is lehet magyarázni, hogy Jézus arról beszél, hogy külsőleg nem lehet megítélni, hogy ki a keresztény és ki nem. Látszatra mindkettő mezei munkás, malmos, van bennük azonban valami belső különbség. Az pedig még egyszer kiemeli, hogy nekünk vigyáznunk kell, hogy BÁRMIKOR készek legyünk, mert hirtelen jöhet el az ítéletnap.<

hát, pedig ez a kép elég világos. Ketten lesznek egy ágyban, egyik
elvétetik, másik ottmarad. Ezt megintcsak nagy elfogultsággal lehet csak másképp értelmezni szerintem.

legyél áldva;

csiga
válasz erre: mcsaba - 2011-08-24 19:07:16 | megtekintés
csigabiga 2011-08-24 19:34:34
Szia Csaba!

>Érted??? Ha az egyház nem harcolja meg ezt a harcot, ma sehol sincs a kereszténység. Az egy álomkép, hogy a semmiből a tizenvalahanyadik században egyszer csak megjelent a hiteles kereszténység. Nonszensz!

Ha nem is vagy pünki, kérlek olvass utána a dolgoknak, nehogy csekély tudású, de nagy mellényű prédikátorok áldozatává válj!<

Érveket agresszióval szerintem ne akarj kompenzálni, nyugodj meg.

A héber kanonizácó kr.u. 100-ban volt, mikor összeállt az Ószövetség, ehhez a 4.sz-ban még hozzá lettek rakva a protestánsok által el nem fogadott könyvek, pl. makkabeusok, ami saját magáról állítja, hogy nem ihletett.

”Így nagy üldözés folyt Izraelben, amilyen nem volt attól az időtől, hogy az utolsó próféta megjelent körükben”
(1Makkabeus 9:27)

Máshol: „Ezért elhatározták a zsidók és a papok, hogy Simon legyen fejedelmük és a főpapjuk, míg föl nem lép egy hitelt érdemlő próféta”
(1Makkabeus 14:41)

ld. még pl.:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Deuterokanonikus_k%C3%B6nyvek

áldás;

csiga


válasz erre: mcsaba - 2011-08-24 18:54:42 | megtekintés
mcsaba 2011-08-24 19:07:16
Azt nem állítja az Egyház, hogy materiálisan is átalakul Krisztus testévé és vérévé (bár néhány esetben erre is volt már példa). Az ostya darab vegyileg ostya darab marad és a bor is bor. Az átlényegülés fizikai eszközökkel nem mutatható ki. Bővebben itt: http://lexikon.katolikus.hu/E/Eucharisztia.html

"és semmit sem sejtettek, míg el nem jött az özönvíz, és mindnyájukat el nem sodorta, úgy lesz az Emberfiának eljövetele is. Akkor ketten lesznek a mezőn: az egyik felvétetik, a másik otthagyatik, két asszony őröl a kézimalommal: az egyik felvétetik, a másik otthagyatik. Vigyázzatok tehát, mert nem tudjátok, hogy melyik órában jön el a ti Uratok!"
(Mt 24:40)

Ezt úgy is lehet magyarázni, hogy Jézus arról beszél, hogy külsőleg nem lehet megítélni, hogy ki a keresztény és ki nem. Látszatra mindkettő mezei munkás, malmos, van bennük azonban valami belső különbség. Az pedig még egyszer kiemeli, hogy nekünk vigyáznunk kell, hogy BÁRMIKOR készek legyünk, mert hirtelen jöhet el az ítéletnap.
válasz erre: csigabiga - 2011-08-24 17:18:40 | megtekintés
mcsaba 2011-08-24 18:54:42
Ezt bizony rosszul tudod!
Mikor és ki kanonizálta volna az első században?!
Változó felfogás szerint pl. a Jelenések könyve 68-ban vagy egészen 96-ban keletkezett (Ireneusz szerint)!!!
Egyébként a kanonizáció a 397-es III. Karthágói zsinaton zárult le. A protestantizmus persze később változtatott ezen (is).
Ha egyszer utánaolvasol, arra is rájössz, hogy maga a keresztény tanítás kialakulása is nagyon viharos volt, s hogy az alapvető eretnek mozgalmakkal leszámoljon az egyház, az is beletelt vagy 2 évszázadba. Pl. az I. niceai zsinat zárja le 325-ben azt a vitát, hogy Jézus az Atyával egylényegű Isteni személy.

Érted??? Ha az egyház nem harcolja meg ezt a harcot, ma sehol sincs a kereszténység. Az egy álomkép, hogy a semmiből a tizenvalahanyadik században egyszer csak megjelent a hiteles kereszténység. Nonszensz!

Ha nem is vagy pünki, kérlek olvass utána a dolgoknak, nehogy csekély tudású, de nagy mellényű prédikátorok áldozatává válj!

Csaba
válasz erre: csigabiga - 2011-08-24 17:05:21 | megtekintés
csigabiga 2011-08-24 17:18:40
Szia Éva!

>amit küldtél, így lehetetlen is megnézni, mert az egy táblázat, és a helyek nagyon kis betűvel vannak.<

Hjaj. Bal oldalt van egy kb 1 cm nagyságú nagyítógomb, akkorára nagyítod, amekkorára csak szeretnéd. Vagy letöltöd és utána.
De akkor még le is írom:
Mt 24:40-41, Lk 14:30-36, 1Thessz 4:13-18, 1Kor 15,50-53, 2Kor 5,1-5

"és semmit sem sejtettek, míg el nem jött az özönvíz, és mindnyájukat el nem sodorta, úgy lesz az Emberfiának eljövetele is. Akkor ketten lesznek a mezőn: az egyik felvétetik, a másik otthagyatik, két asszony őröl a kézimalommal: az egyik felvétetik, a másik otthagyatik. Vigyázzatok tehát, mert nem tudjátok, hogy melyik órában jön el a ti Uratok!"
(Mt 24:40)

>Azt viszont kérem szépen, fogadd el NEM vagyunk bálványimádók...<

A szándékot nem vonom kétségbe, de erről ez jutott eszembe:

"OSTYA-TESZT

Az alábbi világraszóló felfedezés és bizonyítás nem mai keletű, hanem középkorban született,
azonban ekkor elismerés helyett máglyahalál járt érte.

A teszt a Római Katolikus Egyház egyik központi állítását vizsgálja, miszerint felszentelt papjai emberi szóval (a protestáns hiten túlmenően) szószerint és fizikailag is állítólag Világmindenség Urává változtatják az egyszerű ostyát és bort.

A vizsgálat egyszerű, világos és bárki által egyszerűen elvégezhető, mindössze négy alapállításból (egy Bibliai és három római katolikus) következik:

A Biblia állítása:

1. Jézus Krisztus fizikai teste romolhatatlan (Apostolok Cselekedeteiről írott könyv 13:34-37 versek)

A Római Katolikus Egyház állításai:

2. Az áldozati ostyák és bor valóságosan fizikailag is Jézus Krisztus testévé, vérévé változnak. (KEK1374,KEK1375,KEK1376,KEK1404,KEK1378)

3. Az átváltoztatást kizárólag felszentelt római katolikus papok végezhetik és ez minden „szentmiseáldozáskor” meg is történik (KEK1410,KEK1411,KEK1412,KEK1413)

4. Az átváltoztatás érvényes, míg láthatók az „adományok”. (KEK1377, KEK1379)

A szerénytelen római katolikus tantételeknek köszönhetően egyrészt a tét igen nagy,
hiszen vagy a világ legnagyobb csodájával vagy a világ legnagyobb becsapásával állunk szemben.

Ugyanezeknek a szerénytelen állításoknak köszönhetően viszont a vizsgálat igen egyszerűen
ellenőrizhetővé is válik.

Ha feltételezzük, hogy a Biblia állítása igaz, akkor a recept ez: bármelyik „Istenné átváltoztatott”
ostyát megőrizzük és megnézzük idővel megrothad/megromlik/megpenészedik-e?

Ugyanis ha ez bekövetkezik, akkor az állítólagos átváltoztatás egyszerűen nem történt meg és
a tárgy nem lehet fizikailag is valóságosan Krisztus teste (így imádata egyszerű bálványimádás).

A teszt legegyszerűbben egy befőttesüvegbe tett miseostyával végezhető el,
de elvégezhető (állítólagosan) átváltoztatott miseborral is, bár ennek kivitelezése kicsit nagyobb
találékonyságot igényel a kísérletező részéről.

A mellékelt képeken egy normál körülmények között végzett ostya-kísérlet eredményeit látjuk, ahogy az állítólag Istenné átváltoztatott ostya lassanként megpenészedik majd teljesen szétrohadt, tehát a tárgy a Biblia alapján mégse lehet(ett) maga Isten.

A kísérlet továbbfejlesztései:

a) Találékony kísérletezők elvégezhetnek olyan kísérletet is, hogy egy át nem változtatott és egy átváltoztatott ostyát helyez egymás mellé és megnézi valóban van-e különbség a kettő között romolhatatlanság terén, másként reagálnak-e a körülményekre?

b) Ha pl. egy rozsdásodó és egy rozsdamentes acélt szeretnénk megkülönböztetni
száraz körülmények között tartva hosszú ideig kívülről azonos tulajdonságúnak hathat a két
vizsgálandó tárgy, azonban a kísérlet gyorsítható ill. lassítható a körülmények változtatásával.
Tudván, hogy a rozsdamentes acél nedves körülmények között vagy szabadban sem fog rozsdásodni, míg a normál öntöttvas úgy hamarabb korrodálni kezd.

Ezt az analógiát használva az ostya-teszt hossza is változtatható."

csiga
válasz erre: máté 9.37. - 2011-08-24 06:57:22 | megtekintés
csigabiga 2011-08-24 17:05:21
>"naiv egyháztörténelemnek" nevezek, miszerint a Jézus születése óta eltelt korszakot durván a következő időszakokra lekeh bontani:
1). A jó és tökéletes tanítás időszaka, az igazi egyházzal (apostolok kora János Jelenésével bezárólag
2). A hanyatlás korszaka: kb. 2-16. század.
3). Az átmeneti megújulás korszaka: 16.-17. század
4). Az igazi megújulás korszaka 19. sz. végétől napjainkig.<

Nagy hitehagyás stb.?
Tőlem ilyet nem hallhattál, és pünkösdi sem vagyok.

>az Egyház hivatalosan csak az I. Konstantinápolyi zsinaton, egészen 381.-ben(!) mondta ki, hogy a Szentlélek önálló isteni személy, azaz a Szentháromság-tan csak ekkorra alakult ki teljesen.<

Nézd, a Szentháromság szó nincs a Bibliában, de az benne van sok helyen, hogy "Atya, Fiú, Szentlélek" ezt mindig is vallották, és szerintem felesleges kifejezés is, igen ritkán szoktam használni, megvagyok nélküle.

>A Szentírás összeállítása legkorábban a 4. századra tehető, előtte nagyon színes a kép, hogy ki milyen könyveket használt.- ..A protestáns kánon csak a 16. században született meg(!)<

Tudtommal a kanonizáció az 1.sz-ban történt, a 4.sz-i kánonokba kerültek olyan plusz könyvek (r.kat. Biblia), amik az 1.sz-i ból ki lettek selejtezve, mert történelmi tévedéseket tartalmaztak meg hasonlók.

áldás;

csiga
válasz erre: mcsaba - 2011-08-24 09:14:06 | megtekintés
csigabiga 2011-08-24 16:52:10
Szia Csaba!

Bal oldalt van egy nagyító gomb, és akkorára nagyítod, amekkorára szeretnéd, de le is lehet tölteni és úgy is meg tudod nézni.

>Azt már a matematikus énem mondatja velem, hogy pedig a 1260:360=3,5! És a 3,5 + 3,5=7<

Jó, csak én meg gondoltam, nem kell földrajz tanárnak lenni ahhoz, hogy tudd, egy év nem 360 hanem 365 napból áll.

csiga
válasz erre: mcsaba - 2011-08-23 23:33:57 | megtekintés
máté 9.37. 2011-08-24 09:33:41
Véletlenül benéztem - az egyháztörténethez (bár a Jelenések Könyve kijelentéseivel foglalkoztam, a táblázat is csak abból a szempontból érdekelt. Most ott tartok, hogy ja, elragadtatunk, hiszen "fejüket vették a Jézus bizonyságáért"... viszont igen, értem, hogy két feltámadás lesz - túl sok az egybehangzás Ó- és Újszövetségből ahhoz hogy ne szimbolikusan kelljen érteni az időket/napokat)

arra nézve, hogy a 19.sz. végétől új korszak van, nagyon egyetértek.
Ti. mindenhol pontosan ugyanazt jelenti a karizmatikus megújulás a Szentlélekben. Teljesedését Márk 16.17-18-nak, és János 14.12-nek... főként, hogy közeledik "meglátogatásunk csodálatos ideje" - anno a pünkösdieknek el kellett jönniük az anyaegyházukból, ám később NEM - pl. a katolikusoknak.

Azok után, hogy ilyen gyalázatosan szakadtunk szét, nem gondoljátok, hogy az Úr - megint - valami egészen ÚJAT alkotott,hiszen azt akarta hogy EGY legyünk... és megint azonosan "a házigazda újat és régit hoz elő" formában - mint földi életében :))
igen, szerintem ez egy új egyháztörténeti korszak. Alleluja!
mcsaba 2011-08-24 09:14:06
"Mert nekem úgy tűnik, h ezek puszta r.k. kitalációk egy utólag kialakult teremtménykultusz magyarázására, nem látom, hogy bármelyik apostol vagy Jézus erre a hasonlatra valós utalást tett volna."

Egy kis magyarázattal szeretnék ehhez hozzászólni:

Van egy olyan hozzáállás, amelyet én "naiv egyháztörténelemnek" nevezek, miszerint a Jézus születése óta eltelt korszakot durván a következő időszakokra lekeh bontani:
1). A jó és tökéletes tanítás időszaka, az igazi egyházzal (apostolok kora János Jelenésével bezárólag
2). A hanyatlás korszaka: kb. 2-16. század.
3). Az átmeneti megújulás korszaka: 16.-17. század
4). Az igazi megújulás korszaka 19. sz. végétől napjainkig.

Gondolom ezt így táblázatba még senki sem helyezte, de szavaid ezt adják visza, és nem te vagy az első pünkösdi, akitől ezt a véleményt szűröm le.
Azért tartom naivnak, mert nem akar tudomást venni a valóságról:
- Az apostolok időszaka kb. 30.-100.-ig tartott, és ebből az első 35 év után már csak János és Fülöp volt életben, tehát a szentírás szerzői közül már csak egy élt!
- Ez a korszak a folyamatos keresztényüldözések korszaka volt, úgyhogy az ífjú Egyháznak ideje sem volt a Jézusi tanítás teljes kibontására.
- Ami a pünkösdiek számára, akik velem együtt a Szentlélek Isten nagy hódolói, némi zavart jelenthet a képben, az az a tény, hogy az Egyház hivatalosan csak az I. Konstantinápolyi zsinaton, egészen 381.-ben(!) mondta ki, hogy a Szentlélek önálló isteni személy, azaz a Szentháromság-tan csak ekkorra alakult ki teljesen.
-A Szentírás összeállítása legkorábban a 4. századra tehető, előtte nagyon színes a kép, hogy ki milyen könyveket használt. Ebből következik, hogy maga a Szentírás, mint könyvgyűjtemény sem az apostolok terméke, hanem a Szenthagyomány legbecsesebb része.
- A protestáns kánon csak a 16. században született meg(!)

Ezek után remélem nem veszed sértésnek, ha azt mondom hogy naiv az az egyháztörténet, amelyet a gyülekezetedben tanítanak.
máté 9.37. 2011-08-24 06:57:22
Szia Csiga
amit küldtél, így lehetetlen is megnézni, mert az egy táblázat, és a helyek nagyon kis betűvel vannak. Mondom, Yonggi Cho könyve rendkívül részletes Dánielről, más református szerzőt is ismerek,a legrészletesebben Reichert Gyula ír erről (Ama fényes hajnali csillag c. művében) plusz, kurzust jártam ebből is, ahol TARTÓZKODTAK a Jelenések Könyvének különböző értelmezéseiben állást foglalni (protestáns nemz.egyetem).

Köszönöm a válaszod. Azt viszont kérem szépen, fogadd el NEM vagyunk bálványimádók...
Barátsággal
Éva
válasz erre: csigabiga - 2011-08-23 20:55:19 | megtekintés
mcsaba 2011-08-23 23:33:57
:)
Látod, ezért nem tartozunk egy felekezethez. Mert az enyém ugyanúgy valótlannak gondolja az általatok összeállított üdvtörténetet(amit nem tudtam teljesen lekövetni, mert a GoogleDocs-on gyakorlatilag olvashatatlan, bár szerettem volna átnézni, mert nem szeretek úgy véleményt alkotni, hogy nem ismerem a teljes egészet. Nem kell elfogadnod amit leírtam, de én ezt vallom, s ezzel nem vagyok egyedül, teológus barátaim is ugyanígy értelmezik a Jel 11.-12. fejezeteket.
Azt már a matematikus énem mondatja velem, hogy pedig a 1260:360=3,5! És a 3,5 + 3,5=7 (7 korszak, a történelem teljessége)
Én is köszönöm, hogy elolvastad véleményemet. Mást nem fogok tudni írni.
Isten áldjon!

Csaba
válasz erre: csigabiga - 2011-08-23 21:32:19 | megtekintés
csigabiga 2011-08-23 21:32:19
Szia Csaba!

>Hiszen alig vajúdott Sion, máris megszülte fiait. "Ezt mi katolikusok szintén a Szűzanyára vonatkoztatjuk:<

Ahol maga Isten megfejti kit ért alatta, még azt is ettől eltérően Szűzanyára vonatkoztatjátok?
Hát szerintem ez pl. gond.

>Tudom, hogy protestáns fejjel nehéz megérteni az Egyház és Mária kettősségét, de nekünk katolikusoknak valahogy úgy van ez mint Jézusnál: "az Atya énbennem van, és én az Atyában."<

A Biblia és az apostolok sehol nem Egyház és Mária, hanem Egyház és Jézus kettősségéről beszéltek. Itt (is) Krisztus helyére lett egy teremtmény behelyettesítve. Vajon kinek a műve ez? Szerintem nem nehéz kitalálni. Az apostolokra aligha lehet ráfogni.

>a megváltás műve az Isten és az ember közös műve,>

? Az apostolok szerintem azt tanították, hogy a megváltás szerzője Krisztus egyedül.
„a tulajdon vérével ment be egyszer s mindenkorra a szentélybe, és örök váltságot szerzett”
(Zsidók 9:12)
„Krisztus megváltott minket”
(Galata 3:13)

>Máriának az erre adott igenjével kezd megvalósulni. Jézus áttöri az isteni és emberi szférákat elkülönítő határt és a kettőt önmagában egyesíti.<

Szerintem itt pedig inkább súlyos összemosás kezdődik Mindenható Isten és porszemnyi teremtmény között ezzel a fajta magyarázattal.
http://www.evangeliumiprotestans.hu/index.php/maria#mariak

>Ez a kép van jelen a Jel 11. és 12. fejezetében, azért a 1260 nap a megtestesülés előtt és 1260 az után, mivel a középpont a megtestesülés. Ez összesen 7 év, és a 7-es az Isten száma, a tökéletesé, szemben a 6-tal, amiről tudjuk, hogy kié (666 avagy a "teljesen tökéletlen").<

Nem bántásként, de ebből még mindig nem értem mi alapján jönne épp 1260 nap előtte és utána, ami nem is pont 7 év. Mi volt azelőtt 3,4 vagy azután 3,4 évvel? Mert tudtommal semmi. És akkor nem illik ide a szám.

>Az Izajás 26-ban:
"Olyanok voltunk előtted, URam, mint a terhes asszony, amikor szülni kezd: míg vajúdik, kiált fájdalmában. Terhesek voltunk, vajúdtunk, de csak szelet szültünk: nem szereztünk szabadulást az országnak, és nem jöttek emberek a világra." Ez az ószövetségi Izraelre a legteljesebb mértékben ráillik. Amig Mária meg nem szülte Gyermekét, az emberek nem ismerhették meg az igazi szabadulást.<

Mindenesetre a vajúdó asszonyt Izrael népére értette, a 12 csillag pedig mindig is Izrael 12 törzsét jelképezte már József álmától kezdve.

>Azt nem értem, hogy számodra miért problémás ezek után a Jel 12.-ben szereplő asszonyt egyszerre az Egyháznak és Máriának is érteni.<

Mert nekem úgy tűnik, h ezek puszta r.k. kitalációk egy utólag kialakult teremtménykultusz magyarázására, nem látom, hogy bármelyik apostol vagy Jézus erre a hasonlatra valós utalást tett volna.

Köszi, h leírtad véleményed!

üdv.

csiga
válasz erre: mcsaba - 2011-08-22 20:51:45 | megtekintés
csigabiga 2011-08-23 20:55:19
Szia Éva!

>most nem érek rá végignézni amit küldtél pedig szoktam<

akkor nézd meg, mert ott vannak felsorolva pl. az elragadtatással kapcsolatos igék, amit kérdeztél.

>figyelmeztetés,hogy amit kapott, mikorra vonatkozik: 10.14."Jöttem pedig, hogy tudtodra adjam, a mi a te népedre az utolsó időkben következik: mert a látomás azokra a napokra szól."<

"utolsó időkben szólott az ő fia által" (zsid 1:2)
Dániel Jézus eljöveteléig prófétálta konkrétan azokat, amiket írsz pl. meg is fejti:

"A szőrös bak a görögök királya"

ez már egy letűnt kor, most épp csődbe megy görögország, de a kr.e 560 körül élt Dávid után kb. 200 évvel később teljesült be.

>A 11. a legizgalmasabb: "És az időtől fogva, hogy elvétetik a mindennapi áldozat, és feltétetik a pusztító utálatosság, ezerkétszáz és kilencven nap lesz." Ez a bizonyos MINDENNAPI ÁLDOZAT vajon honnan vétetik el, honnan lehetséges?!
Kizárólag a Katolikus Egyháztól.<

Egy pillanat. Dániel többszáz évvel előre pontosan megprófétálta a Méd- perzsa és görög birodalmat. Az Ószövetségi Szentély le is lett rombolva a rómaiak által, szintén ahogy megprófétálta.

Az Új Szövetségben viszont már maga Krisztus szüntette be a mindennapi áldozást, és helyére mások felállították az iszonyatos bálványt.

"Minden pap naponként szolgálatba áll, és sokszor mutatja be ugyanazokat az áldozatokat, amelyek sohasem képesek bűnöket eltörölni. Ő ellenben, miután egyetlen áldozatot mutatott be a bűnökért, örökre az Isten jobbjára ült, …egyetlen áldozattal örökre tökéletessé tette a megszentelteket."

(Zsidók 10:11-14)

„Mert Krisztus is szenvedett egyszer a bűnökért, az Igaz a nem igazakért, hogy Istenhez vezessen minket, miután halálra adatott test szerint, de megeleveníttetett Lélek szerint.”

(1Péter 3:18)

"Mert ilyen főpap illett hozzánk: szent, ártatlan, szeplőtlen, aki a bűnösöktől elkülönített, és aki magasabbra jutott az egeknél. Neki nincs szüksége arra, mint a főpapoknak, hogy napról napra előbb saját bűneikért mutassanak be áldozatot, azután a nép bűneiért. Ugyanis ezt egyszer s mindenkorra megcselekedte, amikor önmagát adta áldozatul."

(Zsid. 7:27)

"Mert nem emberkéz alkotta szentélybe, az igazi képmásába ment be Krisztus, hanem magába a mennybe, hogy most megjelenjen az Isten színe előtt értünk. Nem is azért ment be, hogy sokszor áldozza fel önmagát, ahogyan a főpap megy be évenként a szentélybe más vérével, mert akkor sokszor kellett volna szenvednie a világ kezdete óta. Most azonban egyszer jelent meg az idők végén, hogy áldozatával eltörölje a bűnt."

(Zsid 9:25)


"Akkor ezt mondtam: Íme, itt vagyok, amint a könyvtekercsben meg van írva rólam, hogy teljesítsem a te akaratodat, Istenem.” Előbb azt mondta: „Áldozatokat és ajándékokat, égő- és bűnért való áldozatokat nem akartál, nem is kedveltél” ( ezeket a törvény szerint mutatják be), de azután így szólt: „Íme, itt vagyok, hogy teljesítsem a te akaratodat.” Megszünteti az elsőt, hogy helyébe állítsa a másodikat: az ő akarata szentelt meg minket Jézus Krisztus testének feláldozása által egyszer s mindenkorra."

(Zsid. 10:10)

"bizonyságot tesz nekünk a Szentlélek is, mert ez után az ige után: „Ez az a szövetség, amelyet kötök velük ama napok múltán”, így szól az Úr: „Törvényemet szívükbe adom, és elméjükbe írom bűneikről és gonoszságaikról pedig többé nem emlékezem meg.”Ahol pedig a bűnbocsánatról van szó, ott nincs többé bűnért bemutatott áldozat."

(Zsidók 10:18)

Ennél pontoabban én sem tudnám ezt elmondni, minta ahogy ezt maga Isten teszi a Szentírásban.

Legyél áldva!

csiga


válasz erre: máté 9.37. - 2011-08-22 21:01:57 | megtekintés
máté 9.37. 2011-08-23 12:53:08
Sommás válasz. De... brrrr... ama "válaszra válasz" ami az öldöklésekre is kiterjedt. Ezért kell nekünk az ellenkezőjéről tanuságot tennünk.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-08-23 12:17:18 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.