Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

A katolikus válaszol

kaleb 2011-05-13 13:49:03
2 évig vizsgáltam egy család bizonyságát! mire megtértem. Persze nem akartam. De Isten nevemen szólított.Ennyi
gyöngyi 2011-05-13 13:47:37
Mit nem tudtál Kedves?:)
válasz erre: máté 9.37. - 2011-05-13 13:44:01 | megtekintés
mcsaba 2011-05-13 13:45:48
Én nem fogom. (Azt a N. Sándornak tartogatom :))))
válasz erre: máté 9.37. - 2011-05-13 13:43:04 | megtekintés
máté 9.37. 2011-05-13 13:44:01
nahát nem tudtam :D
válasz erre: gyöngyi - 2011-05-13 13:28:10 | megtekintés
máté 9.37. 2011-05-13 13:43:04
Ki vetné rád az első követ? :D
válasz erre: kaleb - 2011-05-13 13:34:03 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-13 13:42:11
Szia!
Azért ezt ne kérd magadra.:)
Valamikor, régen én is jártam ott, amikor még kerestem Krisztust, de azóta megtaláltam és hálával tartozom Neki, hogy megőrzött és kiemelt. Amíg valóságosan nem találkoztam Vele, addig én is csöbörből-vödörbe kerültem. Jehova tanúi között is voltam meg amit akarsz.:)
Ma már örülök, hogy az Úr ezeket megengedte, hogy végigjárjam mert így lehet az embernek valóban viszonyítási alapja az Igazság megismeréséhez.:)
válasz erre: kaleb - 2011-05-13 13:34:03 | megtekintés
kaleb 2011-05-13 13:34:03
Kedves mindenki!

HIT GYÜLIS VAGYOK! üssetek :-) Bocs hogy élek,de ha nincs bocs az sem gond.Úgyis mindegy hogy van e rajtunk sapka vagy nincs.Üdv
gyöngyi 2011-05-13 13:29:11
"És hallám mintegy nagy sokaság szavát, és mintegy sok vizek zúgását, és mintegy erős mennydörgések szavát, mondván: Alleluja! mert uralkodik az Úr, a mi Istenünk, a Mindenható.
válasz erre: gyöngyi - 2011-05-13 13:28:10 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-13 13:28:10
Az "alleluja" jelentése: " Imát, egyházi éneket nyitó vagy befejező felszólítás, jelentése: ""dicsérjétek az urat""." ...:)
válasz erre: máté 9.37. - 2011-05-13 13:23:31 | megtekintés
máté 9.37. 2011-05-13 13:23:31
Én is sokat "tanulok" Pétertől, bár pontosabban: bámulom az Úr kegyelmét és életetét őbenne alleluja!
válasz erre: mcsaba - 2011-05-13 12:30:14 | megtekintés
máté 9.37. 2011-05-13 13:21:54
Csaba a lábmosásra is hivatkozhatott volna. Szerintem ez nem ping-pongmeccs :(
válasz erre: gyöngyi - 2011-05-13 13:03:41 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-13 13:03:41
Mármint Krisztusnak kell növekednie bennünk, nekünk pedig kisebbedni, gondolom így érted.
válasz erre: mcsaba - 2011-05-13 12:30:14 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-13 13:02:04
Köszi.:) Tényleg nem tudtam így rövidítve, mi akar lenni.
válasz erre: abigail - 2011-05-13 11:32:29 | megtekintés
mcsaba 2011-05-13 12:30:14
Azért ezt kiskorúsítást Péter nem érdemli meg tőled. Nem tudom miből veszed, hogy te hitben felette állsz? Én minden esetre igyekszem tanulni tőle.

"Neki növekednie kell, nekem pedig kisebbé lennem." (János 3.30)
Azt hiszem ez a helyes haladási irány.
válasz erre: alex:) - 2011-05-13 07:55:31 | megtekintés
abigail 2011-05-13 11:35:15
Péter, kemény, akkor a jelenéseket jól félreértelmezte szerintem, ezzel kapcsolatban... szerintem a Mária kultusznak ehhez nincs köze. DE ez az én véleményem, a cím nélkülibe linkeltem erről, szerintem minden nőnek magában kell keresni és változtatni.
válasz erre: Péter - 2011-05-13 06:41:07 | megtekintés
abigail 2011-05-13 11:32:29
Gyöngyi, HitGyülis
válasz erre: gyöngyi - 2011-05-13 10:57:03 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-13 11:00:56
Köszönöm én is.:)
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-05-13 10:58:06 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-05-13 10:58:06
Köszönöm. Én e témában egyébként Sebestyén Jenő dolgozatát tartom nagyon pontos, és Isten kegyelmére is gyönyörűen rámutató leírásnak.
válasz erre: gyöngyi - 2011-05-13 10:29:10 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-13 10:57:03
Kedves Péter!
Buta vagyok de mi az a HGY-is ember?:)
Hirtelen olyanbá tűnik, mintha úgy olvasnám, hogy "gyogyis".:)
válasz erre: Péter - 2011-05-13 06:41:07 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-13 10:33:34
Ef,1
válasz erre: gyöngyi - 2011-05-13 10:29:10 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-13 10:29:10
Ehhez csendesen annyit fűznék még hozzá, hogy Sípos Ete Álmos Lelkipásztor Testvérünk tartott nemrégiben egy előadást a predestinációról. Ajánlotta, hogy ehelyett a szó helyett, használjuk inkább a kegyelmi kiválasztás szavakat, hiszen a predestináció tana, eléggé nehezen elmagyarázható és a jelek arra mutatnak, hogy még azok között is képes szakadásokat produkálni, akik már Krisztusban Testvérek. Ez a téma, nagyon érzékeny és először talán az újjá született, Krisztusnak ajánlott életek között kell világossá, igazán érthetővé tenni.
Elsősorban a jó hírre, az örömhírre összpontosítva mondjuk el, ami reánk lett bízva, hogy átadjuk azoknak, akik kegyelmi kiválasztás által az Úréi de még nem hallották az ezt megelőző örömhírt.:)
/Bocsánat, nem okoskodásnak szánom, hanem egy üzenet átadásának./:)

"Őbenne lettünk örököseivé is, mivel eleve elrendeltettünk erre, annak kijelentett végzése szerint, aki mindent saját akarata és elhatározása szerint cselekszik, hogy dicsőségének magasztalására legyünk, mint akik előre reménykedünk a Krisztusban."
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-05-13 09:58:25 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-05-13 10:00:34
(folyt.)

Mert az írás megmarad.

Azt pedig sosem írtam, hogy itt bárki is különb volna a deákné vásznánál. Ugyanolyan elveszett bűnösök vagyunk mind, akik csak Krisztus váltságában reménykedhetünk.

Szeretettel:
Bence

PS.: ekkora kisregényt még egyszer nem fogok leírni :)
Sola Scriptura 2011-05-13 09:59:42
(folyt.)

...csakis hitvalló keresztyének gyermekeit. Mégsem átkozzuk ki egymást. Továbbra is tartom tehát, hogy szakadás (szektásodás) épp ott bukkan fel, ahol valaki a Szentíráson kívül más forrásból is merít.

A körkörös értelmezéssel kapcsolatban: annyiban igazad van, hogy a protestáns dogmatika ugyanúgy logikailag zárt rendszert alkot, mint a katolikus. Mert ugyanígy, még rövidebb "körrel" lehetne példálózni azzal, hogy a katolikus egyház őrzi a hagyományt, a hagyomány meg igazolja a katolikus egyházat. Ugyanígy körbeér. Nem ez tehát a lényeges különbség.

Ha megnézzük a reformációt folyamatában, Luther legfontosabb felismerése az volt (és ezt tartotta később is olyan tételnek, amin áll vagy bukik az Egyház), hogy Isten sokkal de sokkal kegyelmesebb annál, mint amilyennek a középkori katolikus egyház lefestette. Hogy nem büntető és ítélkező Isten Ő, hanem VÉGTELENÜL KEGYELMES Isten. Hogy az Evangélium VALÓDI örömhír a bűnösöknek. Nem vár el folyamatos "vallási teljesítményt", hanem már akkor megkegyelmez nekünk, mikor még bűnösök vagyunk (v.ö. Róm 8,5), mi pedig nem tehetünk mást, mint hittel életünkre nézve is érvényessé tenni ezt a kegyelmet (Róm 1,17). Ez volt "A" felismerés. Erre pedig nem másból jött rá, mint Isten Igéjéből, a Szentírásból. És ezzel arra is rá kellett döbbennie, hogy a katolikus tanítás (ami - mint azt lentebb említettem - Arisztotelész iustitia dei-fogalma alapján részint emberi érdemeknek tulajdonította az üdvösséget) ellentétben áll az Evangélium csodálatos örömhírével, ami viszont Krisztus érdemének tulajdonítja az üdvösséget. Ebből indult ki a sola scriptura elve. Abból, hogy a gyakorlat - amit a hagyományra alapoztak - ellentétbe került az írott Igével. Nem véletlenül írtam le, amire nem kaptam érdemi reakciót, hogy ti. ha a Szenthagyomány valóban őrködne az értelmezés változatlansága felett, nem lehetett volna a filozófia keretrendszerébe helyezni a teológiát. A skolasztika a XI. században Arisztotelésztől vette át a iustitia dei értelmezését (ezzel gyakorlatilag felrúgva az akkor 700 éves augustinusi kegyelemtant), és a reformáció idején már mint Szent Hagyomány hivatkoztak rá. Ez a filozófia hatása volt. Nem az Ige hatása.

A sola scriptura elv nem hagyomány, hanem egyfajta hitvallás. Nem azért valljuk, mert X éves, hanem mert hisszük, hogy a Szentírásból következik. Sehol sem olvassuk azt, hogy az apostolok valami más forrás alapján hirdették volna az Evangéliumot, mint az Írás. Pál mindenhol az írások alapján vitatkozott a zsidókkal. Filep Ézsaiásból hirdette az Evangéliumot a szerecsen főkomornyiknak. Péter híres jeruzsálemi prédikációjában az írások egész tárházát használta. Persze, vannak olyan szakaszok - magad is idéztél párat - amiben Pál hivatkozik a hagyományokra, illetve a szóban átadott tanításra. De talán nem mondok meglepetést, ha leírom, hogy ezek feltehetően ugyanazok, vagy legalábbis igen szoros összefüggésben állnak azokkal, amiket le is írt. Épp emiatt a reformáció sem vetette el a Szenthagyományt egészében, hanem csak azokat a részeit, melyek nem voltak a Szentírásból igazolhatók, vagy egyenesen ellentétben voltak vele. Az ugyanis meggyőződésünk, hogy Pál sem tanított mást szóban, mint amit leírt, vagyis ami igazolható a leírt Igéből, az valóban krisztusi tanítás. Csomó minden megmaradt (kiváló példa erre a Szentháromság tanítása, ami szintén nincs explicit módon a Szentírásban, mégis igazolható belőle), igazából sokkal könnyebb számba venni azokat a tanításokat, amik nem. De arra is hadd hívjam fel a figyelmedet, hogy nem véletlenül keletkeztek Pál levelei. Jó részük konkrét, a gyülekezetekben már akkor felbukkanó tévtanításokat vesz tollhegyre (írópálcahegyre). Vagyis jól látható, hogy a szóban hagyományozott tanítás szinte azonnal torzulni kezdett, ahogy mindenféle népek megjelentek a gyülekezetekben és hozták a maguk pogány, gnosztikus és egyéb tanait. Ezért kellett leírni a levelek egy részét, és ezért kellett leírni az evangéliumokat is. ... (folyt.köv
Sola Scriptura 2011-05-13 09:58:25
Kedves Csaba!

Először is örülök, hogy egyetértünk abban, hogy a kinyilatkoztatás 2000 éve lezárult. Ez egy közös alap (néhány hónapja még ezért is küzdeni kellett katolikus testvérekkel).

A példádhoz: a Jel 12,1-ben olvasol valamit is arról, hogy az a napba öltöztetett asszony Mária volna? Mert ha nem, akkor ez nem más, mint következtetés. Ugyanakkor Máriáról számos közvetlen kijelentés is van a Szentírásban, amik egyáltalán nem királynőként festik le, hanem egy egyszerű zsidó lányként (később asszonyként), akin igen nagy kegyelmet gyakorolt az Úr, és aki e kegyelmet alázattal elfogadta. Ez bizony - akárhogy is csavarjuk - ellentét. És a számos közvetlen kijelentéssel áll szemben a következtetés. Bizony, ilyenkor mi a közvetlen kijelentésnek hiszünk.

A Szentírás magyarázatának komplett szabályrendszere van. Tanítják is. Bibliai hermeneutika a neve és valahol a formális logikában gyökerezik. Pont ezzel lehet cáfolni az olyasféle értelmezéseket, melyek például Illés reinkarnációjaként festik le Keresztelő Jánost (például gyorsan összevethetjük a Lk 1,17-tel, és hozzátehetjük, hogy a kijelentésben nem lehet logikai ellentmondás, azonnal kibukik, hogy amikor Krisztus Keresztelőről mint Illésről beszél, nem személyi reinkarnációról, hanem szerep-beli azonosságról van szó. Hozzátehető még, hogy a Szentírás egésze teljes mértékben ellentmond a reinkarnációnak, például a halál utáni léttel kapcsolatban sosem említ még csak hasonlót sem, vö: Zsid 9,27; vagy akár a gazdag és Lázár példázata). Tehát nem az az ellenérv, hogy én másképp értelmezem, ennél sokkal alaposabb ellenérvek vannak. Megint csak visszatérnék arra, hogy a sola scriptura nem azt jelenti, hogy ha akárki akárhogy előbányász egy elsőre őt igazolni látszó igét, akkor az már értelmezés. A Szentírásnak egy követhető logikája, ún. áttetsző világossága van ("perspicuitas sacrae scipturae"), ennek fényében kell nézni minden szakaszt (pl. Mt 15,24 - ezt önmagában pont fordítva lehet értelmezni, mint ahogy Jézus értette, de ez csak akkor derül ki, ha összevetjük mondjuk a teljes Ruth könyvével, esetleg a római levél 9,6-8 versekkel).

Vagyis az értelmezés tekintetében szerintem mindössze annyi a különbség közöttünk, hogy míg katolikus berkekben a Tanítóhivatal az egyetlen tekintély, nálunk erre felépült egy teljes tudományág, amit sokan mívelnek magas (és mégtöbben alacsony) szinten, sokan keresik Isten akaratát a Kijelentésben, de mindennek persze szigorú szabályrendszere van (a Tanítóhivatal is többnyire a bibliai hermeneutika talaján állva szokott magyarázatot adni). Vagyis lényegében csak annyi a különbség, hogy nálunk - nyilván ugyanígy, a hermeneutika szabályrendszere alapján - az értelmezések vitathatók. Ez - elméletileg - valóban utat nyithatna kismillió értelmezésnek, a gyakorlat azonban mégis azt mutatja, hogy az értelmezésben fellelhető különbségek sehol sem olyanok, amik az üdvösség tekintetében különösebb jelentőséggel bírnának. A vita előre visz, a meggyőzés a közös hitet erősíti. Nem véletlen, hogy a II. Helvét Hitvallás bevezetőjének végén azt olvassuk: ha bárki minket a Szentírásból jobbra tanít, köszönetünk kifejezése mellett készséggel engedünk neki. Így nagyjából kitapintható egy kálvinista és egy arminiánus szótériológia (egyik több, másik kevesebb szerepet tulajdonít Isten munkájának az üdvösségben), illetve egy bemerítkezéses felnőttkeresztség versus csecsemőkeresztség körüli ellentét, de ezek egyike sem olyan (főleg hogy a sákramentumok protestáns oldalon senki szerint nem működnek ex opere operato), ami herezishez vezetne, ha mondjuk egy felekezeten belül bukkannának fel. Sőt. Saját felekezetemben is előfordul, hogy pl. Cseri Kálmán - akit egyébként nagyon nagyra becsülök és csodálatos lelkiséggel megáldott lelkipásztornak tartok - hittankönyvében Kálvinhoz képest gyakorlatilag újraértelmezi a kettős predestinációt, meg az is előfordul, hogy pl. bibliaszövetséges gyülekezetekben nem keresztelnek meg akárkit aki beesik az utcáról, ... (folyt.k
válasz erre: mcsaba - 2011-05-12 15:32:50 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-13 09:49:10
http://kovacscsaladklubja.network.hu/video/takaro_karoly_reformatus_puspok/takaro_karoly_a_gonosz_hatalmon_van
alex:) 2011-05-13 09:21:08


Mindenkinek szeretettel ajánlom ezt az Igehitedést! -

http://www.tzaddik.extra.hu/
máté 9.37. 2011-05-13 09:04:34
Ja nem fejtettem ki. AZÉRT örülhetsz, mert még fejlődhetsz, ez az igazi öröm - és mindent az Úrtól várj! Amen.
válasz erre: máté 9.37. - 2011-05-13 09:03:35 | megtekintés
máté 9.37. 2011-05-13 09:03:35
Akkor örülhetsz! Emlékszel, a Viskó 1-ben hogy válogattál? :(
válasz erre: alex:) - 2011-05-13 07:55:31 | megtekintés
alex:) 2011-05-13 07:55:31
Aki válogat,Ige-és Ige között,és az igehirdető között:kiskorúságra mutat! Sajna...
válasz erre: alex:) - 2011-05-13 07:53:45 | megtekintés
alex:) 2011-05-13 07:53:45
:)
Takaró Károly igehirdetése----harcos kiképzés!!!!
Mi már átéltük nemegyszer!!!!
Emlékszel?
Péternek nem ajánlom,még.....
Nagykorúvá kell válni :)
válasz erre: gyöngyi - 2011-05-13 07:30:18 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-13 07:30:18
Kedves Péter!
Figyelmesebben olvassál kérlek, mert így nem érted, hogy miért lett jezabelről az idézet, Ige kiemelve. Válaszként, hogy mit ír róla az Ige, mindenféle hátsó szándék nélkül!:)
Örülök, hogy Cseri Kálmán Lelkipásztor Testvérünk Igehírdetése és magyarázata "szimpatikus" számodra, de hidd el, hogy az Igén keresztül az Úr szólal meg és nem mi emberek.:)
Mi csak "szócsövei" vagyunk Istennek, akiken keresztül szólhat hozzánk, ha valóban Őt keressük és Őt akarjuk hallgatni.
Csak úgy mellékesen, még ajánlanék Neked egy kis: Takaró Károly általi Igehírdetést is.:) /Zsepit és "szívgyógyszert" csomagolj!:))))
válasz erre: Péter - 2011-05-13 06:41:07 | megtekintés
mcsaba 2011-05-13 07:03:23
Elismerem, kicsit elvetettem a sulykot ezzel a Jezabeles nevezéssel.
Bocsáss meg, Ibolya.
Újra kérdem tőled: akarod-e hogy abbahagyjuk ezt a romboló testvérháborút, itt a fórumon?
Én kész vagyok rá.
Péter 2011-05-13 06:41:07
Ha valaki idéz az Írásból, idézze az egész szöveget!

Beszélgettem HGY-is emberel, aki idézett a Jelenések könyvéből, ebből is azt a részt, amit Gyöngyi is idézett Jezabelről. (Mária kultusz)
Döbbenet volt számomra, hogy a két mondattal ezt megelőző részt nem is olvasta el, vagy ha el is olvasta SEMMILYEN tudomást sem vett róla:
18. A Thiatirabeli gyülekezet angyalának pedig írd meg: Ezt mondja az Isten Fia, a kinek szemei olyanok, mint a tűzláng, és a kinek lábai hasonlók az ízzó fényű érczhez:
19. Tudom a te dolgaidat, és szeretetedet, szolgálatodat, és hitedet és tűrésedet, és hogy a te utolsó cselekedeteid többek az elsőknél.

Aki elhiszi a Jezabeles gondolatot, az elhiszi az előtte lévő mondatokat is, vagy válogat a SAJÁT IGAZSÁGÁNAK a védelmében?

Nem tudok ilyen lélek mellett az Igéről beszélgetni.....
Idegen ez a számomra, ugyanolyan idegen, mint a Mária kultusz.

Elítélem, ha valaki Krisztus testét Babilonnal egyesíti.
Cseri Kálmán magyarázta a Jelenések könyvét, eszébe sem volt ilyen párhuzamokat vonni! :-(
Épített az ő Ige magyarázata! :-)

mcsaba 2011-05-12 23:15:02
A Jezabel is csak egy Bibliai név, nem igaz? :)
Az igazat megvallva már sokkal szívesebben tartanék ott, hogy az Isten jóságáról beszélgessek, mert Ő nagyszerű!
válasz erre: abigail - 2011-05-12 20:41:30 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-12 21:26:43
http://kurtiek.network.hu/video/meselo_biblia/26__27__28_illes_profeta
:)
gyöngyi 2011-05-12 21:20:32
Isten elleni lázadás
A bűnt úgy definiálja a Biblia, mint Isten törvényének megszegése (1 János 3:4), illetve Isten elleni lázadás (5 Mózes 9:7; Józsué 1:18). Lucifer által jelent meg a bűn, aki valószínűleg a leggyönyörűbb és legerőteljesebb volt az angyalok között. Nem volt elégedett a pozíciójával, Istennél magasabbra kívánkozott, ez okozta bukását, illetve innen ered a bűn (Ézsaiás 14:12–15). Újabb nevén Sátán, ő az, aki bevitte a bűnt az Édenkertbe az emberiség életébe, ahol azzal csábította el Ádámot és Évát, hogy „olyanok lehettek, mint Isten”. Az 1 Mózes 3 leírja Ádám és Éva lázadását Isten és az Ő parancsa ellen. Azóta a bűn az emberiség minden generációjában megtalálható, és mi — Ádám leszármazottai — tőle örököltük a bűnt. A Róma 5:12 beszél arról, hogy Ádámon keresztül a bűn bejött a világra, és így a halál elér minden embert, mert „a bűn zsoldja a halál” (Róma 6:23).

Ádámon keresztül a bűnre való hajlam elterjedt az emberiség között, és az ember természetében vált bűnössé. Amikor Ádám vétkezett, lázadása miatt belső természete megváltozott, szellemi halált és romlottságot hozva számára, amely továbbszállt mindazokra, akik utána jöttek. Nem azért vagyunk bűnösök, mert vétkezünk; inkább vétkezünk, mert bűnösök vagyunk. Ez az örökölt romlottság eredendő bűn néven ismert. Ahogyan testi tulajdonságokat öröklünk szüleinktől, ugyanúgy örököljük Ádám bűnös természetét is. A bukott emberi természet ezen állapotáról panaszkodik Dávid király a Zsoltárok 51:5-ben: „Mert tudom, hogy hűtlen voltam, és vétkem mindig előttem van.”

gyöngyi 2011-05-12 21:11:20
De van ellened egy kifogásom: eltűröd, hogy Jezabel asszony, aki prófétának mondja magát, tanításával arra csábítsa szolgáimat, hogy erkölcstelenkedjenek és egyenek a bálványoknak bemutatott áldozatok húsából.
Jel 2.21 ...

lyen például Ahábnak, Izrael egyik királyának az esete, aki egy Jezabel nevű kánaáni asszonyt vett el. Jezabel neve pedig az Isten elleni lázadás, a bálványimádat és a fortélyos megtévesztés szinonimája lett (1Kir.

Azzal a tervével, hogy megöleti Jánost, az Illés prófétát meggyilkoltatni szándékozó Jezabelre emlékeztet (1 Kir 19,2).

abigail 2011-05-12 20:41:30
Csaba, Jézabel nem ennyire direkt :).
válasz erre: mcsaba - 2011-05-12 16:52:29 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-12 18:44:44
http://www.youtube.com/watch?v=GXdtNs3VhuI
gyöngyi 2011-05-12 18:41:04
Az Igazság=Krisztus
Ige=Krisztus
Szabadító=Krisztus
Szentírás=Ige

Ez egy kör, aminek a kezdete és a vége=Krisztus!:)) /de ez nem ördögi kör/:)
válasz erre: mcsaba - 2011-05-12 16:52:29 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-12 18:35:24
Akkor mit kell megtartanunk? - Nem!=Tanítással
Akkor Kit kell megtartanunk? - Igen!= Krisztus Ő Maga az Ige!
válasz erre: mcsaba - 2011-05-12 16:52:29 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-12 18:31:07
"Ha ti megtartjátok az én igémet, valóban tanítványaim vagytok; megismeritek az igazságot, és az igazság megszabadít titeket."

"Kezdetben volt az Ige"
"Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige. Ő kezdetben az Istennél volt. Minden általa lett ..." (Jn.1:1-3).

„Az Ige testté lett, és lakozék miközöttünk." (Jn 1:14
válasz erre: mcsaba - 2011-05-12 16:52:29 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-12 18:26:04
Semmire nem vagyunk képesek, ez egy döntő fontosságú különbség például.
Mivel a gyümölcsöket Krisztus Lelke termi bennünk és nem a tanítása alapján vagyunk képesek erre, hogy gyümölcsöt teremjünk.
A Bibliának élővé kellene válnia számunkra, ami azt jelenti, hogy igenis a Sola Scriptura elv érvényesül mindenben és erre épülünk rá, mivel a Biblia az Élet könyve, melyben Krisztus Szentlelke valóságosan jelen van és Ő az Aki "magyarázza", azaz kijelenti nekünk Őt. Mégpedig egységes nyelven, ezért Krisztus Egyházában nem szabadna szakadásoknak lennie valóban, viszont a vezetése a Szentléleknek egyénekre lebontva különböző.
Amikor viszont a legfontosabb és leglényegesebb dologban különbség van a katolikus és a protestáns egyházak között, hogy Krisztus Magára vette a mi bűneinket és Megváltott bennünket, akkor most a Szentlélek erről, mit állít. Szerintem ezt: ELVÉGEZTEM!
válasz erre: mcsaba - 2011-05-12 16:52:29 | megtekintés
alex:) 2011-05-12 17:47:40
Szia Druszi Sándorom :)
Szerintem Bence kielégítő választ adott mindenre :)
Tudod mi nem felekezet ellen vagyunk!!!!!!!!!!!!
Inkább hirdetjük a tiszta Evangéliumot és benne a Főt-ez pedig az Úr Jézus. Minket az kell hogy összekössön,csak le kell kaparni magunkról ami ebben minket meggátol :)
Bence is csak ezért javít kiigazít-hidd el még minket is! Dicsőség az Úrnak hogy köztünk van!
válasz erre: ISándor - 2011-05-12 09:00:43 | megtekintés
mcsaba 2011-05-12 16:52:29
Amúgy, sajnos átmenetileg kénytelen voltam a topic nevét "A katolikus védekezik"-re módosítani. Jezabel erre kényszerített!
Természetesen hogy VAN ÖKUMENÉ, éppen azért mert egyformán gyarlóak vagyunk, függetlenül attól, hogy valaki katolikus, vagy református. És a mi gyengeségünkben is megnyilvánulhat az Ő ereje! Még ilyen szétszakadt állapotban is képesek vagyunk gyümölcsöket hozni. Vallom, hogy:
" "Ha ti megtartjátok az én igémet, valóban tanítványaim vagytok; megismeritek az igazságot, és az igazság megszabadít titeket."

És ez az igazság rólunk szól, keresztényekről, gerendásszemű szálkakeresőkről.
válasz erre: mcsaba - 2011-05-12 15:36:43 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-05-12 15:44:57
Efézus levél, Filippi, Kolosse
csodálatos
kutassátok
értsétek
mcsaba 2011-05-12 15:36:43
Ezért állítom, hogy a sola scriptura elv a mai szektás burjánzás alapja.
mcsaba 2011-05-12 15:32:50
Kedves Bence,
én is örülök, hogy immáron nem egy elvhez szólhatok!
Mivel informatikával foglalkozol, gondolom megérted mi a körkörös definíció fogalma. Az általam vázolt kis történetben igyekeztem megragadni a mai szektásodási jelenségnek főbb jellemzőit.

Azt mondod, hogy a katolikus hagyomány nem lehet őrizője a hitelességnek, mert folyamatosan változik. Ez annyiban igaz, hogy az ismeret állandóan bővül. Hangsúlyozom, az ismeret és nem a KINYILATKOZTATÁS, mert az lezárult 2000 éve. Amikor a katolikus egyház kihirdet egy tanítást, mindig a szentírásra alapozza a kijelentést. Egy egyszerű példa: Mária, mint királyné. "Ekkor nagy jel tűnt fel az égen: egy asszony a napba öltözve, és a lába alatt a hold, a fején pedig tizenkét csillagból álló korona;" (Jel.12,1)
Az más lapra tartozik, hogy ezt ti nem fogadjátok el, és igyekeztek máshogy értelmezni. Ezt a jogot senki nem vitatja el tőletek.

Viszont ha az általam kitalált történetből kihagyjuk a döntőbírót, akkor mi van? Azoknak a dolgoknak, amelyeket "szektás énem" felsorolt, találhatok szentírási alapokat, mint ahogy már olyan emberekkel is volt szerencsém vitatkozni, akik komolyan meg voltak győződve arról, hogy a Keresztelő valóban Illés reinkarnációja, mitöbb, Mária angyal, mert Jézus nagyobb a Keresztelőnél....
És ha én azt mondanám neked, Bence, hogy én is csak a Szentírásra alapozom az állításaimat, te mivel tudnál cáfolni? Hogy te meg másképpen értelmezed ugyanazt? És ki lenne a döntőbíránk? Mivel vagy te vagy gyülekezeted különb, vagy több mint az én Új Hajnalom?
1. A sola scriptura elv, bár nincs benne a szentírásban, nekem is tetszik, de én azt mondom, hogy én mást értek alatta mint te. És én úgy gondolom, hogy nekem az Isten ugyanúgy elmondja dolgait mint neked, akkor meg mit vágsz fel! Miért én vagyok a szektás és miért nem te?
2. A Szentírás könyveit emberek rakták össze, ti is szabadon változtattatok a kánonon mert nektek úgy tetszett, most mi jogon mondod, hogy az az igazi, amit ti raktatok össze, és én miért nem rakhatok össze egyet ugyanolyan szabadon?

Ezek nem kitalált párbeszédek. A magukat igaznak hívő protestáns közösségek ugyanúgy szembesülnek ezzel a kihívással, mint mi katolikusok.

Ahol folyamatosan kitérsz az egyenes válasz elől:
- Maga a sola scriptura elv is része egy hagyománynak, a protestáns hagyománynak.
- Erre a hagyományra támaszkodsz magad is, amikor vitatkozol velem, mert a sola scriptura ("egyedül az írás") elv, sehol nem található meg a szentírásban, hanem a reformátorok által fabrikált szállóige, ami inkább valami ellen való tüntetés (a korrupt középkori kat. egyház), mintsem valami mellett (a szentírás) való kiállás. A Biblia kijelenti, hogy minden, ami benne foglaltatik, Istentől ered és alkalmas a tanításra; viszont azt nem mondja, hogy más források nem alkalmasak erre. Maga a Biblia is "apokrifizál":
"Pedig még Mihály angyal sem mert káromló ítéletet kimondani, amikor az ördöggel vitatkozva küzdött Mózes testéért, hanem azt mondta: "Dorgáljon meg téged az Úr!" (Júdás 1.9) Ez egyértelmű utalás egy külső forrásra!

Visszatérve a körkörös definícióra: a reformátor definiálja mi a sola scriptura elv, a sola scriptura elv definiálja, hogyan kell értelmezni a szentírást, a szentírás értelmezése definiálja a református hitvallást, a református hitvallás definiálja a reformátor (református) gondolkodását. Q.E.D.

Érted-e Bence, hogy ti sem vagytok jobbak a deákné vásznánál?

Ha viszont nincs hagyomány, akkor a sola scriptura elv se legyen, vagy legalábbis miért pont úgy, ahogy te jónak gondolod, csak a szentírás és akkor jöhet a "szembe babám, ha szeretsz!"
És ebben az esetben senki az Egy Istenen kívül nem tudja eldönteni, hogy a te véleményed a jobb, vagy az enyém. NINCS-RÁ-ALAP!

Ezért a szektásodás, mert mindenki elmondhatja, hogy neki más véleménye van, és alapíthat más gyülekezetet. Ahol nincs irányítás (csak egy darab papír irányíthat!), ott nincs egység sem.

Ezért állítom, hogy a sola script
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-05-12 09:58:08 | megtekintés
ISándor 2011-05-12 11:39:58
Kedves Bence!

Most csak gyorsan had fejezzem ki örömömet, hogy megismerhettelek így név szerint is. Sokkal jobb úgy beszélgetni, hogy van valami fogalma az embernek a beszélgetőpartneréről.

A többit majd este, mert most nagyon sok a munkám.


szeretettel
Sándor
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-05-12 09:58:45 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-12 10:23:02
Az Egyház az Igazság alapja és oszlopa.
Az Igazság Maga Krisztus!

"Én vagyok az út, az igazság, és az élet!....."
Tehát, hogyan lehet oszlopa Krisztusnak az Egyház???
Amennyiben Őróla tesz tanúbizonyságot! Őreá mutat! Őt emeli fel!
Az Egyház Krisztus Teste, amely élő kövekből épül fel. Mi vagyunk a tagjai, Krisztus Testének a tagjai.
De ki a Feje a testnek?
A Fej irányítja a Testet és nem fordítva!
A Fej van a test felett!
A Krisztus Főn töviskorona van és nem süveg kandikál rajta.

válasz erre: ISándor - 2011-05-12 09:00:43 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.