Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

A katolikus válaszol

angyal / József/ 2011-04-01 21:36:25
Egyetértek:)
válasz erre: ti - 2011-04-01 21:32:37 | megtekintés
ti 2011-04-01 21:34:01
Nem tudom.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-04-01 21:27:24 | megtekintés
ti 2011-04-01 21:32:37
Ez bűnökről szóló a katolikus tanítás lényeges pontja. Részemről rendben van. nincs vita köztünk.
válasz erre: angyal / József/ - 2011-04-01 21:19:26 | megtekintés
angyal / József/ 2011-04-01 21:31:18
Ha az újjászületettek "hitvitája" erről szólna, bizonnyal találnánk igéket erről a témáról is.:):)
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-04-01 21:24:21 | megtekintés
ti 2011-04-01 21:29:44
Igazad van. Biztosan megnyugszik az a devizahiteles is, ha holnap reggel minden hírek után bemondja neki szólóan a Kossuth Rádió ezt a Máté idézetet, akit éppen a kilakoltatás fenyeget.
"az én életemet az Úr Jézus irányítja".
- értem, a verebek és a liliomok. Persze, nekik is mások a szükségleteik, mint a mai embernek. Az Istenbe vetett bizalomra értve, rendben van a dolog.
én nem tudom ezt így Neked egyértelműen kijelenteni, hogy az én életemet Isten irányítja. Volt, amikor pl. ezt gondoltam, aztán utólag, évek múltán derült ki, hogy nagyon messze volt mind a cselekmény, mind a következménye attól, ami a Szentírás szerint abban a szituációban elvárható lett volna.
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 21:02:38 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-04-01 21:27:24
Volna valami, amivel akár Te, akár én kiegészíthetnénk? Valami, ami annyira tökéletes, hogy Krisztus ítélőszéke előtt is megállja a helyét? Ami önzéstől, magamutogatástól teljesen mentes?

Hiszen "minden igazságunk olyan, mint a szennyes ruha" Isten előtt.
(Ézs 64,5)
válasz erre: ti - 2011-04-01 21:11:40 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-04-01 21:24:21
Azt be lehet bizonyítani a Bibliából, hogy nem létezik a Rózsaszín Hétszarvú Viharmadár?
válasz erre: angyal / József/ - 2011-04-01 21:06:08 | megtekintés
szivárvány 2011-04-01 21:21:55
Ámen! :)
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 12:16:21 | megtekintés
angyal / József/ 2011-04-01 21:19:26
Végül mivel az Igazság az evangéliumban azt mondja, hogy „Ha valaki a Szentlélek ellen káromlást mond, annak ez meg nem bocsáttatik sem ezen a világon, sem a jövendőben” [Mt 12,32], ebből megérthető, hogy bizonyos bűnök a jelenben, másféle bűnök pedig az eljövendő világban kapnak feloldozást, - amint az Apostol pedig azt mondja, hogy „kinek-kinek a műve a tűz által fog megnyilvánulni” és, hogy „akinek a munkája elhamvad, az kárt vall, ő maga azonban üdvözül, de úgy, hogy mintegy tűz által” [1Kor 3,13-15]
Mt 5,25-26
Ellenfeleddel szemben légy békülékeny idejében, amikor még az úton vagy vele, nehogy átadjon ellenfeled a bírónak, a bíró pedig a poroszlónak, és börtönbe kerülj. Bizony mondom neked, nem szabadulsz ki, amíg az utolsó fillért is meg nem fizeted.
Mt 18,34-35
ti 2011-04-01 21:11:40
István diakonus és a modern korban Goretti Mária megbocsátottak. De nem tudjuk, hogy ez-e az általános, ha az áldozat nem mondja ki a megbocsátást. Már pedig az áldozatok többsége nem szokott ilyet kimondani az ismert esetekből levonhatóan. Persze, a legtöbb esetben nincs tanú, azaz harmadik személy, aki ezt később elmondhatná.
"áldjátok azokat, akik átkoznak, és imádkozzatok azokért, akik bántalmaznak titeket" (Lk 6,28)
- én még nem vettem részt olyan gyűlésen, ahol az egyik párt, legyen az győztes vagy bukott, áldotta volna a másikat, olyanon viszont akár hivatalból, akár önszorgalomból, ahol átkozták egymást. Ilyenkor szoktam kimenni cigizni egyet. De ez a gyakorlat.
Viszont ezt a gyakorlatot az idősebb, igen egyszerű életet élő kereszt(y)én(y)eknél már megtapasztaltam.
értem, hogy mire utalsz, erre vonatkozik az a kérdés, hogy keresztyén ország-e Magyarország. ha efelé közelítünk, akkor van esélye, hogy erre a kérdésre majd egyszer, igennel lehessen válaszolni a dolog lényegére és nem a felszínes jelenségekre vonatkozóan.
"De Krisztus áldozata elég." Hát, ez az, amit aztán, ha elkezdünk értelmezgetni, akkor már különbözünk a felfogásban. vagyis kiegészíthetem-e Krisztus áldozatát?
angyal / József/ 2011-04-01 21:06:08
Sok dologról úgy látszik, hogy ismeretlen és büntetlen marad; de ezek büntetését a másik világra tartják fönn. Nem véletlenül nevezzük az ítélet napjának azt a napot, amelyen élők és holtak bírája eljön itélni. Amint ellenkezőleg vannak dolgok, amikért, jóllehet bocsánatot nyertünk, itt bűnhődünk, de a jövendő világban nem fognak ártani. Ezért mondja az Apostol az ideig tartó büntetésekről, melyek azért érik a már bocsánatot nyert bűnösöket, hogy a másik világban ne kelljen bünhődniük: "Ha megítélnénk magunkat, nem vonnánk magunkra ítéletet. Ha azonban az Úr itél meg minket, az fenytésünkre szolgál, hogy el ne itéltessünk e világgal együtt."(1Kor 31--32.)

A Bibliából tutira bebízonyítani hogy létezik Tisztítóhely, nagyon nehézkes. De! Azt bebizonyítani hogy nem létezik, az is lehetetlen.
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 19:24:33 | megtekintés
alex:) 2011-04-01 21:02:38
Azért nem veszem észre ezeket a borzadályokat,mert az én életemet az Úr Jézus irányítja! Persze tudom hogy vannak,de nem aggodalmaskodok,mert az Úr Is ezt tanácsolja-mindennap! Benne van a Bibliában 365-ször,ha megkeresed!
"Ne aggodalmaskodjatok tehát a holnap felől; mert a holnap majd aggodalmaskodik
a maga dolgai felől. Elég minden napnak a maga baja." (Mt)
válasz erre: ti - 2011-04-01 20:48:13 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-04-01 20:50:18
Az ilyen "mechanikus" bibliaértelmezéssel az az elsődleges baj, hogy nem veszi figyelembe Isten hatalmas kegyelmét. Ha ezen az úton indulunk el, hamar oda juthatunk, hogy ha az áldozat nem bocsáthatja már meg a gyilkosnak a bűnét, akkor az áldozat bűnei sem bocsátatnak meg, hiszen ő volt az, aki nem gyakorolta a bűnbocsánatot. Szerencsére ennél azért konkrétabban is szól hozzánk az Ige, egyrészt István diakónus példáját adja nekünk, hogy még a gyilkosnak is meg tud bocsátani az áldozat (ApCsel 7,60), másrészt pedig Krisztus Urunk nagyon konkrétan megfogalmazza, hogy "áldjátok azokat, akik átkoznak, és imádkozzatok azokért, akik bántalmaznak titeket" (Lk 6,28). Ha a kegyelem szemüvegén át nézzük az Igét, sokkal csodálatosabb Isten akarata annál, mint hogy ilyen mechanikusan értelmezhető lenne. Higgyük csak el, Krisztus áldozata a gyilkos bűnéért is elég, ha az hittel kéri és elfogadja Tőle. Isten szemében nincs ilyen vagy olyan bűn. Bűn van. Aki egyet megszeg a parancsolatok közül, az egész megrontásában vétkes (Jak 2,10). Én, aki "szívemben paráználkodok", vagy épp megkívánom másnak valamijét, ugyanolyan ítélet alatt vagyok, mint a rablógyilkos. Csak Krisztus áldozata szól mellettem, és mellette is. De Krisztus áldozata elég. Ezért vagyok hálás Neki és ezért dícsérem az Ő nevét.
válasz erre: ti - 2011-04-01 20:15:52 | megtekintés
ti 2011-04-01 20:48:13
nem élsz az országban izoláltan. és éppen ebben az országban élsz. Nem igaz, hogy nem látod, hogy 20 év alatt az folyt, hogy kormányváltáskor, sokszor csoportvezetőig bezárólag az egyik rezsim kiszórta a másik rezsim embereit a hivatalokból, még akkor is, ha nem politizált, csak éppen lojális a mindenkori hatalomhoz. Az a szemlélet, amit képviselsz, egyenlő azzal, hogy (a pofon példa) ne csak engem tegyenek munkanélkülivé uraim, hanem a feleségemet, apósomat, anyósomat, apámat és anyámat is!
Na már most. A keresztyén szeretet vagy a könnyebb érthetőség miatt a szolidaritás éppen ez ellen van.
De még mindig nyitva van az a kérdés, hogy mi legyen akkor a személy szerint ellenünk vétkező tolvajjal, garázdával, gyilkossal vagy a társadalmi dimenzióban ellenük vétkező politikussal? A Szentírás értelmezése ott kezdődik, hogy ezekre a nagyon is mindennapi kérdésekre keressük a helyes, hitünk szerinti - és most a szóhasználatban Neked kedvezve - keresztyén választ.
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 20:31:14 | megtekintés
ti 2011-04-01 20:39:40
egyetértek.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-04-01 20:35:15 | megtekintés
ti 2011-04-01 20:38:29
Semmi szépséget nem találok benne. mindenhol egytől egyig súlyos tragédia. Főleg akkor, ha gyerekek hulláját látod az utcán vagy a Vukovár környékén feltárt (bár ott meg állítólagos, magukat keresztyéneknek mondók harcoltak egymás ellen) tömegsírokban.
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 20:26:35 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-04-01 20:35:15
Ha csak egy mustármagnyi hitük lenne, már rég megbocsátottak volna és tennék tovább a dolgukat Isten dicsőségére és a nemzet javára. De attól, hogy XY-t lecsukják, se Isten nem dicsőül meg, se a nemzetnek nem lesz jobb (mondjuk az igazságérzetünknek igen, de ez akármennyire is fáj, nem azonos Isten igazságérzetével. Aszerint mi ugyanazt érdemeljük, mint Gyurcsány).

Vesd össze a Nyomorultakból Jean Valjean megtérésével, és hogy mi indította azt el (a püspök kegyes hazugsága). Tanulságnak kiváló.
válasz erre: ti - 2011-04-01 20:28:10 | megtekintés
alex:) 2011-04-01 20:31:14
Nem szoktam belefolyni!!!!! Politika az nekem olyan mint Makó Jeruzsálemtől,jól eltolom magamtól!
Nem vagyok az a levelezős emberke! Sz.rintem nem is leszek!
Jobban szeretek az emberek szemébe belenézni :)
válasz erre: ti - 2011-04-01 20:28:10 | megtekintés
ti 2011-04-01 20:28:10
akkor ezt megírhatod a jelenlegi kormánypártoknak, akik állítólag keresztyén kurzust visznek vagy készítenek elő, mondjuk, mivel Te protestáns vagy, ne Semjénnek, hanem a miniszterelnöknek, hogy a bosszú istené, vagyis abba kell hagyni az elszámoltatást, stb. ha válaszol, szívesen elolvasom, ha megküldöd.
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 20:24:07 | megtekintés
alex:) 2011-04-01 20:26:35
Nem voltam,de le a sisakkal ha te voltál!
Biztos hogy csúnya dolgokban megvan a szépség,hiszen ez kemény próba Isten felé!
válasz erre: ti - 2011-04-01 20:21:46 | megtekintés
ti 2011-04-01 20:25:21
a tolerancia ott kezdődik, hogy akkor tudni illik, hogy ezeket a kérdéseket nem biztos, hogy érdemes felvetni. a második fázisa a toleranciának az, hogy nem nevezem népmesének, mert ez egy másik egyház hittétele. még pedig azé a keresztyén egyházé, amelyből minden más protestáns és neoprotestáns egyház levált. vagyis valameddig voltak közös gyökerek és közös hit.
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 20:16:21 | megtekintés
alex:) 2011-04-01 20:24:07
Igen ezt jól írtad hogy még a gyilkosnak is meg kegyelmez Isten,és üdvösségre viszi a szent Fián keresztül,de ahhoz valóban szívből meg kell bánni a bűneit! Egyetértek.De a bosszú nem a miénk hanem az Istené! Tehát semmit nem szabad megtorolni!
Hát ezzel én is hadilábon állok! Ha a családomra gondolok!
válasz erre: ti - 2011-04-01 20:15:52 | megtekintés
ti 2011-04-01 20:21:46
Voltál már olyan helyen, ahol keresztyént gyilkolásztak nem keresztyének? pl. Egyiptomban, Pakisztánban és különösen Kosovóban, akár tavaly is, a muszlim albánok a szerb ortodox keresztyéneket folyamatosan gyilkolják. Ma a bent lévő idegen csapatoknak épp az az egyik feladata, hogy megvédjék a szerb ortodox keresztyéneket. Én voltam mindhárom helyen. Sőt, Irakban is Szekeres minisztersége idején. Mások a tapasztalataim.
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 19:40:44 | megtekintés
alex:) 2011-04-01 20:16:21
porból lettünk és porrá leszünk! :)
De a lélek nincs ott! Ezen a teológusok is vitatkoznak,hogy hol vannak az elhunyt lelkek? De nem ezzel kell foglalkoznunk!
Romolhatatlan testet fogunk kapni,akik az Úr Jézusban üdvözültek! :)
Erre törekedjünk!
Ne haragudj engem ezek a tisztító tűz,meg a felesleges liturgiák abszolút nem izgatnak!
Ez olyan amikor a bantui emberek Humboldtnak tök feleslegesen! Már bocs! Ezzel nem leszünk előrébb az ilyen népmesékkel! :)
válasz erre: ti - 2011-04-01 20:02:14 | megtekintés
ti 2011-04-01 20:15:52
itt az a kérdés, hogy kíván-e olyat isten, hogy tétlenül nézze valaki, hogy lemészárolják a családját és utána szívből bocsásson meg a gyilkosnak ezért? Még Isten maga sem bocsát meg a gyilkosságért vezeklés és jóvátétel nélkül. Mit is mondott Kainnak? Öcséd vére bosszúért hozzám kiált? Miért? Amit a miatyánkban mondunk, azért: úgy bocsásd meg a mi bűneinket, ahogyan mi is megbocsátunk az ellenük vétőknek. A meggyilkolt ember már nem tud megbocsátani. Ez az alapprobléma. A hátramaradott hozzátartozónak a gyilkossal való együttérzése, szolidaritása, megbocsátása már csak másodlagos. Az élet kioltása esetén nem ő az elsődleges sértett. Nem az ő megbocsátása szükséges elsődlegesen Isten irgalmához, hanem azé, akinek az életét gyilkosa kioltotta. Ettől függetlenül a gyilkos is részesülhet isten irgalmában, kegyelmében, ha megtér. vagyis vezekel, belátja bűnét, megvallja, a hátramaradottak fájdalmát igyekszik enyhíteni. Ez persze nem azt jelenti, hogy gyűlölni kellene az ellenünk vétőket, de azt sem jelenti, hogy a vétkeket mindig, minden esetben feledni kellene. Egyébként e téren is hatott a római jog ismert tétele: bűn nem maradhat büntetés nélkül.
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 19:36:49 | megtekintés
ti 2011-04-01 20:02:14
1. Egyelőre testben, anyagi testben, lebomló anyagban ott vannak a temetőben. Valljuk a holtak megdicsőült testbeli feltámadását a nicea-konstantinápolyi hitvallásból kiindulva.
2. A Makkabeusok könyve nem része a protestáns bibliának, de része a katolikusnak. Nem a Luther által is kritizált szélsőséges búcsúcédula árusítás a lényege a történetnek.
3. A tisztítóhely létét nem ismeri a protestáns teológia, de ismeri a katolikus. Így aztán az ilyen felvetés hitvita jellegű. Mint ahogyan az ideig tartó vezeklés kérdése is. Még a protestantizmus megjelenése előtt a tisztítóhelyről alapos vitát kezdtek el folytatni pl. bizánci és római teológusok, de később is az ortodoxia és a katolikus egyház. A pro és kontra érveket ezek a viták részletesen tartalmazzák. Ennek ellenére az ortodoxia is elismeri a meghaltak lelkiüdvéért történő imát és a Szent Liturgia kegyelemszerző erejét, ahogyan ez a szentmisére is érvényes.
4. Ez a téma megint a vallási türelem, a tolerancia kérdése katolikus-protestáns párbeszédben.
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 19:24:33 | megtekintés
alex:) 2011-04-01 19:40:44
Ja tudod hány keresztyén gyilkolásznak? Csak ezt a média nem harangozza ki! És ahol keresztyén embert ölnek,ott a keresztyén emberek visszamennek és tovább segítenek,azoknak akik ezt megtették! Na ez a nem sámli!!!! Megtudod csinálni???
Én ezen gondolkodnék.....mielőtt kapásból válaszolnék:nem tudom,hogy megtudom csinálni. Ezt csak Isten tudja bennünk kimunkálni!
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 19:36:49 | megtekintés
alex:) 2011-04-01 19:36:49
Leegyszerűsítem,sorryka!
De itt arról van szó: szívedből megtudod csinálni? Itt ez a perdöntő kérdés,és akkor jöhet amit leírtál!
válasz erre: ti - 2011-04-01 19:30:25 | megtekintés
ti 2011-04-01 19:36:21
erre a kérdésre úgy szokás a közbeszédben válaszolni, hogy visszakérdez az ember: ha látod, hogy egy banda a feleségedet erőszakolja, akkor a lánygyerekedet is felajánlod nekik?
Jézus egy teljesen más szituációban, ha úgy tetszik más szövegkörnyezetben használt két kijelentést, az egyik a pofonra, a másik a kőre és a kenyérre vonatkozik. Nem szabad kiragadott mondatként értelmezni.
Idetartozik, hogy a jézusi értelemben vett szeretet fogalom nagyon közel áll a szolidaritás fogalmához, aktív fogalomként értelmezve. tehát nem elégséges az együttérzés, hanem szükséges hozzá a tenniakarás és ennek befejezése, a tett is. erről szól példabeszédei egy része, pl. a szegény lázár és a gazdag, de a tékozló fiú történetének a vége is.
Az eredeti kérdésre megfelelő választ adott a boldog emlékezetű II. János Pál, amikor a tanítói székből jelentette ki, hogy az emberi élet kioltása erkölcstelen. Részletezte, hogy mikor, milyen estben, mire érti. De ő sem mondta, hogy ne védjétek meg magatokat és a jogos önvédelem ellentmondana a szeretet parancsának.
Egyébként az ókori egyházatyák részletesen kifejtik ezt a kérdést, talán írásaikat a protestáns keresztyének is forgatják néha.
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 18:54:51 | megtekintés
ti 2011-04-01 19:30:25
erre a kérdésre úgy szokás a közbeszédben válaszolni, hogy visszakérdez az ember: ha látod, hogy egy banda a feleségedet erőszakolja, akkor a lánygyerekedet is felajánlod nekik?
Jézus egy teljesen más szituációban, ha úgy tetszik más szövegkörnyezetben használt két kijelentést, az egyik a pofonra, a másik a kőre és a kenyérre vonatkozik. Nem szabad kiragadott mondatként értelmezni.
Idetartozik, hogy a jézusi értelemben vett szeretet fogalom nagyon közel áll a szolidaritás fogalmához, aktív fogalomként értelmezve. tehát nem elégséges az együttérzés, hanem szükséges hozzá a tenniakarás és ennek befejezése, a tett is. erről szól példabeszédei egy része, pl. a szegény lázár és a gazdag, de a tékozló fiú történetének a vége is.
Az eredeti kérdésre megfelelő választ adott a boldog emlékezetű II. János Pál, amikor a tanítói székből jelentette ki, hogy az emberi élet kioltása erkölcstelen. Részletezte, hogy mikor, milyen estben, mire érti. De ő sem mondta, hogy ne védjétek meg magatokat és a jogos önvédelem ellentmondana a szeretet parancsának.
Egyébként az ókori egyházatyák részletesen kifejtik ezt a kérdést, talán írásaikat a protestáns keresztyének is forgatják néha.
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 18:54:51 | megtekintés
alex:) 2011-04-01 19:24:33
Te tudod! :)))
Én meg tudom amit tudok,és semmivel sem össze nem téveszthető!
Bár a sátán szeretné ezt elmosni,de nálam nincs sikere!
Ja odaát már nem dönthetsz csak itt a földön,mert nem látásból van a megtérés! Odaát már látásban járunk,látni fogjuk hogy van menny és pokol! De akkor már nem DÖNTHETSZ! Csak itt!
Ezért kár imádkozni a halottakért!Előtte kell őket felvilágosítani,és előtte kell őket tisztelni,velük jót cselekedni!:) Nem amikor meghalnak,és márványtömbökkel kiengesztelni,amit életünkben elszalasztottunk! Ők amúgy sincsenek a temetőbe!
válasz erre: angyal / József/ - 2011-04-01 19:09:56 | megtekintés
angyal / József/ 2011-04-01 19:09:56
Alex!
Amiről Te itt írsz, az inkább a szabadulás örömére emlékeztet engem. Nem az Ádámtól öröklött bűnödtől, hanem önmagadtól. Bocsi ha tévedek.Az is nagy öröm égben földön egyaránt. Amikor fizikailag is felfogjuk hogy bennünk él a Szentlélek, azt hívják első szeretet élménynek.
Az üdvbizonyságom majd Jézus szájából szeretném hallani, akkor amikor színről színre látjuk egymást, nem így ahogy most tükör által.
Addig nekem ez olyan mint a jobbról előzés.Majd minden eljön szép sorjában, De Jézus hadd mondja ki! Akiben még önmagamnál is jobban bízok.:)

válasz erre: alex:) - 2011-04-01 18:45:23 | megtekintés
alex:) 2011-04-01 19:08:13
:))))
Az fogalom és nem megtörténés,a kettő között nagy a különbség:
ÉG ÉS A FÖLD! Ez nem betanult szöveg,és nem dogma :)
Az üdvbizonyosság = Megtörtént esemény,
amiről írtál,az egy leírt valami=halott semmi,élettelen hulla marad!
válasz erre: ti - 2011-04-01 19:03:52 | megtekintés
ti 2011-04-01 19:03:52
A megtérés fogalmát ismeri a katolikus és az ortodox teológia is. Ez a szentgyónásban valósul meg, amit követ a szentáldozás. A katolikus és ortodox tanítás nem ismeri az egyszeri és végérvényes megtérést, azt egy életfolyamatnak fogja fel. Ez a nagy és lényeges különbség egyes protestáns és neoprotestáns tanítással szemben. Gyakorlatilag az utóbbi azt mondja, hogy az ő úgy nevezett megtérése után, tehet bármit, elkövethet bármit, nem tud a kegyelmi állapotból kiesni. Ezt nem tanítja, sőt ennek ellenkezőjét tanítja a katolikus és ortodox teológia. Ebből az következik, hogy - mivel lényeges különbség - tolerancia nélkül egy katolikus nem tudja értelmezni a protestáns saját megtérésére vonatkozó kijelentéseit. Ez az időleges és végleges fogalmának az ellentmondásából adódik. Az egyik, a katolikus, dinamikus folyamatként nézi, a másik, a protestáns statikusként. Ezzel szemben Krisztus arra a kérdésre, hogy ki üdvözül, azt válaszolja, hogy embernek ez lehetetlen. Innen vezethető le, hogy szükséges hozzá Isten kegyelme. Addig még rendben van, hogy Isten a megtérés kegyelmét annak adja, akinek akarja, de ebből az nem következik, hogy nem veszíthető el és nincs szükség újra és újra erre a kegyelemre. Ezt a kegyelmet mi újra és újra megkaphatjuk a szentgyónásban, ezért szentség a katolikus és ortodox hit szerint a gyónás. Mivel a protestáns és neoprotestáns teológiában a bűnbánat szentsége ismeretlen, így elbeszélés egymás mellett az erről folyó diskurzus.
válasz erre: mcsaba - 2011-04-01 18:24:18 | megtekintés
alex:) 2011-04-01 18:54:51
tiszta szívedből?
Még akkor is ha szeretteidre ráfogják a fegyvert? Akkor is?
Megtudod tenni?
Mert képmutatásból mindenki ezt kimondhatja! Ki is mondják! De vajon a szívedből is ugyanezt érzed?
Szeretsz engem? :)
Jézus Kérdése :)
válasz erre: angyal / József/ - 2011-04-01 18:51:18 | megtekintés
angyal / József/ 2011-04-01 18:51:18
Alex!
Szeretek minden protestánst, mert parancsa az Úrnak.
Szeretnem kell a zsidókat is, sőt a mohamedánokat is.
Ez a szeretet olyan, ami csak növekszik ha esetleg arcul csapnak.
Mert Jézus mondta hogy szeressük azt aki pofon vág, vagy kényszerít valamire, amit mi nem akarunk magunktól.
Tudom hogy hiszed, és átélted már, Jézus szava igaz, és működik.
Lehet hogy aki pofon vág, és Te továbbra is szereted, az lesz az egyik legkedvesebb barátod a jövőben. Jézus lehetetlent nem kér tőlünk, de csupa "praktikus" dolgot ajánlott....pl. Ellenségszeretet:)
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 18:15:51 | megtekintés
alex:) 2011-04-01 18:45:23
Semmivel sem összetévesztő!
Az Úr Jézus kijelenti magát,olyan erővel és hatalommal teszi!
De mindenkinek másképp!
Azt tudni fogod!
Én még fel sem értem a testvérekhez,de olyan drága szent Igékkel vártak! Táncoltak velem az angyalok! Olyankor a menny ünnepel amikor egy elveszett bárány hazavisz az Úr Jézus ! Tényleg az történik!
válasz erre: alex:) - 2011-04-01 18:39:33 | megtekintés
alex:) 2011-04-01 18:39:33
Angyal bocs de te nem értesz semmit.....
Itt írtam le az üdvbizonyságot!
Az Úr Jézus kijelenti magát,
azt tudni fogod!!!!! :)
válasz erre: angyal / József/ - 2011-04-01 18:30:54 | megtekintés
angyal / József/ 2011-04-01 18:30:54
Isten sem a kegyelmet, sem az üdvösséget nem erőszakolja senkire.
Azt szabad akarattal kell kérni, és elfogadni. Ebben segít a Szentlélek.Ha pedig gyümölcsöt hoz életünk,akkor jól sáfárkodtunk a nekünk ajándékozott kegyelemmel. De most még csak remény az üdvösségünk,a hit által.
Pál is a szenvedései mellett a reménnyel dicsekedett.Róm.5,2 Ez a remény pedig nem csal meg, ha kipróbált erény jár előtte.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-04-01 15:36:57 | megtekintés
alex:) 2011-04-01 18:28:58
Az üdvbizonyosság amikor valóságosan átéled,nem bemondásra és nem lehet az Úr Jézusnál a menetjegyedet becsekkolni!
Azt valójában átéled-felejthetetlen-lélegzet elállító,hiszen találkozol az Életed Urával! Röpködnek a természetfeletti erők,mert mind a kettő harcol érted! Az egyik a sötétség Ura annak a démonai nem akarnak ki engedni de harcolnak a mennyei angyalok! Közben a mennyben nagy feszülten megállnak és figyelnek a te döntésedre! Ugyanis abban nem szólhatnak bele! De előtte az Úr Jézus megmutatja magát,kinek hogyan?
Nekem csodálatosan-lelki látásban,és halkan szólt,-csak ennyit:add át én megtudom csinálni....
Átadtam,és a szellemi lények becsapták az ablakot-megtörtént az uralom váltás! Kikerültem a Sátán fogságából és a halálból átmentem az Élet Urához!Tehát tudom hogy nekem üdvbizonyságom van! Az Úré a dicsőség!
válasz erre: angyal / József/ - 2011-04-01 18:11:19 | megtekintés
mcsaba 2011-04-01 18:24:18
Sokan fognak nagyot nézni, meglepődni, sajnos!
Ha az Isten tényleg mindenható, nagyon veszélyes dolog biztosítékokat építeni az Ő szabad akarata elé: üdvözülni fogok, mert...
Az üdvösség egyetlen "biztosítéka", hogy nincs biztosíték: teljesen ki vagyok szolgáltatva az Istennek. S minnél inkább kiszolgáltatom magam az akaratának, annál nagyobb biztonságban vagyok.

Ma azon gondolkodtam, mi lenne ha Isten egy csapásra eltüntetné a szentírás összes példányát. Mihez kezdene a hívő ember? Vajon megelevedne-e végre az "ötödik evangélium"?
válasz erre: angyal / József/ - 2011-04-01 18:11:19 | megtekintés
alex:) 2011-04-01 18:15:51
Angyal yess,igen-parancs,de kérdés teljes szívedből szeretsz engem,vagy képmutatásból? Ez a nem mind1!
Tehát szeretsz engem? Még akkor is ha azt mondom te egy fatális bolond vagy! Szeretsz engem? Még ezek után is?
Mert az Úr Jézus ezt mondja.
Megtudod teljes szívedből? Ha rád hányom a sarat! Szeretni fogsz?
Ezt kéri az Úr Jézus,nem kevesebbet:Nos megtudod csinálni?
Ezen alapszik a próféciák törvénye!

Ugye nem tudod megcsinálni? Nos ezért az Úr Jézus,hogy aki befogadja annál kimunkálja-engedelmesség kapuja által :)
Ezt tudja Isten,hogy ennyire megromlottunk,és Ő segít!
válasz erre: angyal / József/ - 2011-04-01 17:59:53 | megtekintés
angyal / József/ 2011-04-01 18:11:19
Nekem meg az antropocentrikus, amikor egy "újjászületett" hívő, azt mondja hogy innentől tuti az üdvöm, mert sok helyen ezt írja az Ige.Mintha az üdvbizonyság kimondása nagyobb hangsúlyt kapna, Jézus keresztjénél.
Az üdvbizonyság kimondása, megvallása nem üdvözít,hanem a kiontott vér, a kegyelem, és Isten örök szerelme Jézusban.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-04-01 10:42:18 | megtekintés
angyal / József/ 2011-04-01 17:59:53
Ezt ismerted? Máté 9.37!
Ha Isten nem lenne, nem lennének ateisták.
Ezt nem én találtam ki, de folytatom a saját tapasztalatommal.
Ha katolikusok nem lettek volna,nem lennének protestánsok.
De mint látjuk, a helyzet adott ebből kell valami jót kihozni.
Innentől egy dolog marad,a fő parancs, a Szeretet! Ennek megélésében segít az Ige.
válasz erre: máté 9.37. - 2011-04-01 16:18:44 | megtekintés
máté 9.37. 2011-04-01 16:18:44
Kedves szivárvány a soksok nulla ellen szóltam - volna. Pontosan az ellenkezőjét - PONTOSAN AZ ELLENKEZŐJÉT! - sőt, még meg is magyaráztam.
Ebből levonva a következtetéseket, Isten áldjon titeket - és remélem, egyszer majd a gőgös lufitokat is kiszúrja... akire tartozik. Te nem vagy hibás, rád nem ér, de itt ez megy...
nagyon tetszik - PEDIG DEHOGY - hogy egyre hajtogatjátok, egyre hajtogatjátok ugyanazt (pedig benned még volt némi remény) - és a vicceket is inkább másnak, köszönöm.
válasz erre: szivárvány - 2011-04-01 11:49:48 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-04-01 15:38:13
Rm9
32. Miért? Azért, mert nem hitből keresték, hanem mintha a törvény cselekedeteiből volna. Mert beleütköztek a beleütközés kövébe,
33. A mint meg van írva: Ímé beleütközés kövét és megbotránkozás szikláját teszem Sionba; és a ki hisz benne, nem szégyenül meg
Simul justus et peccator 2011-04-01 15:37:46
Rm 10,4 Mert a törvény vége Krisztus minden hívőnek igazságára.
Simul justus et peccator 2011-04-01 15:37:23
Rm 8,2 Mert a Jézus Krisztusban való élet lelkének törvénye megszabadított engem a bűn és a halál törvényétől.
Simul justus et peccator 2011-04-01 15:36:57
Ez a helyzet kutassátok , olvassátok
az üdvösséghez, nemhogy nem kell egyenesen TILOS hozzátenni
viszont aki tényleg megtért lesznek gyümölcsei
de bukásai is
SImul iustus et peccator

de átment a halálból az életbe
MÉG MA VELEM LESZEL A PARADICSOMBAN

nem kell semmit tenned
higgy
de csak az ÚR JÉZUS KRISZTUSBAN
Simul justus et peccator 2011-04-01 15:34:26
90. Rm 4,13 Mert nem a törvény által adatott az ígéret Ábrahámnak, vagy az ő magvának, hogy e világnak örököse lesz, hanem a hitnek igazsága által.
91. Rm 4,14 Mert ha azok az örökösök, kik a törvényből valók, hiábavalóvá lett a hit, és haszontalanná az ígéret:
92. Rm 4,15 Mert a törvény haragot nemz: a hol pedig nincsen törvény, ott törvény ellen való cselekedet sincsen.
93. Rm 4,16 Azért hitből, hogy kegyelemből legyen; hogy erős legyen az ígéret az egész magnak; nemcsak a törvényből valónak, hanem az Ábrahám hitéből valónak is, a ki mindnyájunknak atyánk
94. Rm 5,13 Mert a törvényig vala bűn a világon; a bűn azonban nem számíttatik be, ha nincsen törvény
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.