Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

A katolikus válaszol

szivárvány 2011-02-13 17:40:12
Köszönöm a figyelmeztetésed Alex.
válasz erre: alex:) - 2011-02-13 06:46:54 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-13 17:39:02
http://hetivalasz.hu/itthon/isten-allatkertje-35171
szivárvány 2011-02-13 17:38:03
Kedves Éva!
Nem értem, miért vagy velem ilyen cinikus? Miből gondoltad, hogy meg kellene nyugtatnod?
Eunikét nem ismerem, csupán csak örömmel töltött el, amiért feltette azt a linket.

Szeretettel kérlek, hogy légy szíves idézd vissza, hol és kinek mondtam, hogy "ideje lenne megtérned/kitérned a pl. katolikus vallásodból", vagy, hogy "elfogadtad-e Jézus személyes Megváltódnak". Mivel többes számot használtál, és a levelet nekem címezted, ezért kérem. Tőled meg aztán főleg nem kérdeztem ilyet.
Az imaszobában valóban kértem ezt az Úrtól, de gondolom, Te is szoktál a hitetlenekért imádkozni. Nem is értem, miért vetted magadra?

Kérlek, kedves Éva, ha nem tudsz szeretettel írni, akkor ne is írj, mert nem fogok rá válaszolni. :(


Simul justus et peccator 2011-02-13 17:33:16
Tudod Isten még a pogány Cirust is felhasználta
Simul justus et peccator 2011-02-13 17:32:43
Élők természetesen
de nem tudnak minket

"aki hisz énbennem átment a halálból az életbe"

tudod az angyalok is Istent szolgálják
Ő mondja meg Isten kinek mi a dolga

és különben is ha ismerem a vállalat vezetőt, miért menjek a csoportvezetőhöz
ez olyan mintha lekicsinyleném Jézust
Ő nem elég??

a szent lator közbenjárását is kérik
kaptam szórólapot
ahogy már írtam akkor ha elmegyek innen az én közbenjárásomat is kérik?
persze nem vagyok Teréz anya, de Ő is Isten eszköze volt
én is
végzi a munkát velem is, hisz Ő végez mindent(Isten, az ember csak eszköz, Bőjte Csaba Is)
válasz erre: mcsaba - 2011-02-13 17:24:10 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-13 17:27:42
:-)

valahogyan nem egyformán értjük:-)
2010-es csíksomlyói búcsú mottója[5]:[6]
„ Most segíts meg, Mária!


Én Istent kérem csak hogy segítsen meg
mi ez ha nem ima:-)
de mondom tényleg nem akarok vitatkozni
válasz erre: mcsaba - 2011-02-13 17:24:10 | megtekintés
mcsaba 2011-02-13 17:24:10
"Ha valakihez imádkozol azt imádod bármit is kérsz tőle..."
Mi katolikusok nem Máriához imádkozunk. Ha megkérlek téged, kedves Eunike, hogy imádkozz értem, egy szükségletemért, te bizonyosan szívesen megteszed.
Ha én Máriát kérem ugyanerre, ő is szivesen megteszi. Csak arra kérem, hogy velem imádkozzon.

Az a helyzet ugyanis, hogy Isten előtt nem vagyunk teljesen egyformák. Van aki gyógyulásért imádkozik, és akiért közbenjárt meggyógyul. A másik évekig imádkozhat ugyanezért, nem történik semmi sem. Ez azért van így, hogy senki ne fuvalkodhasson fel: egymásra vagyunk utalva. Neked egyik ajándék jutott, nekem meg a másik. Mindkettő az Istentől jön, az Ő hatalma működik azokban, akikre a használatukat Isten rábízza.

Ne gondold, hogy halottakHOZ imádkozunk, még csak nem is halottakKAL. Számunkra Mária, Szt. Ferenc stb. élők, azaz hogy inkább az a kérdés, hogy hozzájuk képest mi mennyire vagyunk élők!
Simul justus et peccator 2011-02-13 17:16:54
1.Mint szarvas hűs vízforrásra, úgy szomjazik lelkem Rád,
Vágyódom az élő Isten után, hogy mehessek Hozzá.
Mért csüggedsz el, én lelkem, hisz pajzsod Ő és támaszod!
Bízz az Úrban, mert karja megszabadít, s hálával áldozol!

2.Örvénylő vizek árja sodor egyre, elfog a félelem,
Szétfoszlott a remény, de nem feledem: hű az én Istenem!
Mért csüggedsz el, én lelkem, hisz pajzsod Ő és támaszod!
Bízz az Úrban, mert karja megszabadít, s hálával áldozol!
Simul justus et peccator 2011-02-13 17:07:41
Csel 1,14 Ezek mindnyájan egy szívvel-lélekkel foglalatosak valának az imádkozásban és a könyörgésben, az asszonyokkal és Máriával, Jézusnak anyjával, és az ő atyjafiaival együtt.
Simul justus et peccator 2011-02-13 17:07:19
Isten a szíveket vizsgálja:-)

56. Jn 4,23 De eljő az óra, és az most vagyon, amikor az igazi imádók lélekben, és igazságban imádják az Atyát: mert az Atya is ilyeneket keres, az ő imádóiul.
57. Jn 4,24 Az Isten lélek: és a kik őt imádják, szükség, hogy lélekben és igazságban imádják.
58. Jn 9,38 Az pedig monda: Hiszek, Uram. És imádá Őt.
Simul justus et peccator 2011-02-13 17:05:50
Egymásért itt kell imádkozni
erre van több példa

Lk 2,37 És ez mintegy nyolczvannégy esztendős özvegy vala), a ki nem távozék el a templomból, hanem bőjtölésekkel és imádkozásokkal szolgál vala éjjel és nappal.
Simul justus et peccator 2011-02-13 17:04:10
Ha valakihez imádkozol azt imádod bármit is kérsz tőle
közbenjárást stb
én nem merném, ez a helyzet


Jel 22,8 És én János vagyok az, a ki ezeket hallottam és láttam: és mikor hallottam és láttam, leborulék az angyal lábai előtt, hogy őt imádjam, a ki nékem ezeket megmutatta vala.
22. Jel 22,9 Az pedig monda nékem: Meglásd, ne tedd; mert szolgatársad vagyok néked, és a te atyádfiainak a prófétáknak, és azoknak, a kik megtartják e könyvnek beszédeit. Az Istent imádd.
Simul justus et peccator 2011-02-13 17:00:02
Képzeld el meghalt úgy-e János Pál
mennyien imádkoznak érte
Meghal egy egszerű asszony mennyivel kevesebben
Mi az esélye???
Simul justus et peccator 2011-02-13 16:59:03
31. Monda pedig az Úr: Simon! Simon! ímé a Sátán kikért titeket, hogy megrostáljon, mint a búzát;
32. De én imádkoztam érted, hogy el ne fogyatkozzék a te hited: te azért idővel megtérvén, a te atyádfiait erősítsed.
Simul justus et peccator 2011-02-13 16:58:00
Szent= Isten számára elkülönített(edény)
mi vagyunk

8. És mikor elvevé a könyvet, a négy lelkes állat és a huszonnégy Vén leborula a Bárány előtt, mindeniknél hárfák és aranypoharak lévén, jóillatokkal tele, a mik a szentek imádságai.

és Jézus még az imáinkat is megtisztítja
mi nem tudunk jól imádkozni
Péter sem tudott ima közben elaludt mint én sokszor
Simul justus et peccator 2011-02-13 16:56:42
Nagyon úgy tűnik, hogy mozgalmas élet van odaát :)

én is kiváncsi vagyok:-))))))))))))))

de elég nekem Jézus:-)

1. Rm 8,26 Hasonlatosképen pedig a Lélek is segítségére van a mi erőtelenségünknek. Mert azt, a mit kérnünk kell, a mint kellene, nem tudjuk; de maga a Lélek esedezik mi érettünk kimondhatatlan fohászkodásokkal.
2. Rm 8,27 A ki pedig a szíveket vizsgálja, tudja, mi a Lélek gondolata, mert Isten szerint esedezik a szentekért.
válasz erre: mcsaba - 2011-02-13 15:42:00 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-02-13 16:53:45
:-)

ÉN nem változom

mondja az Úr

a szava sem:-)
de nekem mindegy
válasz erre: mcsaba - 2011-02-13 15:42:00 | megtekintés
mcsaba 2011-02-13 15:42:00
Kedves Eunike,
azért Izajás és Jézus között eltelt vagy 700 esztendő, amely nem múlt el nyomtalanul a zsidóság teológiai felfogásában sem. Ezzel az erővel még mindig taníthatnánk a Seol-t, alvilágot stb., pedig ezek túlhaladott dolgok. A Szentírást tessék teljes egészében, fejlődési folyamatában szemlélni. Nem mintha az Ige változna, de az igét leíró személyek felfogóképességében, ismereteiben óriási változások láthatóak, lásd pl. a Teremtés könyve és János evangéliuma között.

Ha ismered a gazdag és a szegény Lázár történetét, akkor azt is tudod, hogy a történet még a végitélet előtti állapotokról szól. Aztán ott van még Mózes és Illés is a Kármel-hegyi szineváltozásnál. Nagyon úgy tűnik, hogy mozgalmas élet van odaát :)
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-02-13 13:29:52 | megtekintés
Ditur 2011-02-13 13:57:14
Kedves Eunike!
Nem lehet tudni :-)
Buta kérdés és hamis! Bizonyára nem Te találtad ki!
Szia
Feri
Simul justus et peccator 2011-02-13 13:30:42
Mennyit segített a "Szűz Mária" mondjuk a krakkói lengyeleknek, akik csókolgatták a a fekete Madonna-szobrot a középkorban és egymást fertőzték halálra a pestissel,

vagy mennyit segített a magyarokon, például a tatárokkal, a törökökkel, a labancokkal, vagy mondjuk az oroszokkal szemben?
Simul justus et peccator 2011-02-13 13:29:52
Ez az ige nem azt jelenti:-)
Közbenjárni itt egymásért lehet
Aki innen elmegy , mi arról nemtudunk, de nem hallnak minket(Ézs 63,16)


ne spekuláljunk
amit Isten nem akarta hogy tudjunk

Ézs 63,16 Hiszen Te vagy Atyánk, hiszen Ábrahám

nem tud minket, !!!!!!!!!!


és Izráel (Jákob)nem ismer minket, !!!

Te, Uram, vagy a mi Atyánk, megváltónk, ez neved öröktől fogva.

(a gazdag és Lázárt ismerem persze)
válasz erre: mcsaba - 2011-02-13 08:28:01 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-02-13 12:50:13
És a lényegi részhez:

Ha szó szerint vesszük, Mária valóban istenszülő, hiszen Krisztusban az isteni és emberi természet nem választható szét. Ebben az efezusi zsinatnak igazat kell adjak, bár lentebb már írtam, hogy ott egy krisztológiai vitát nem enmagában, hanem Mária személyén keresztül próbáltak feloldani, ami - khm - nem volt túl szerencsés. Ugyanakkor azt mondom, hogy eddig elmehetünk, és az Ige fényébe állítva sem találtatik könnyűnek ez a tanítás, bár kétségtelen, hogy maga a szóhasználat sok félreértésre adhat okot.

Ugyanakkor ez az a pont, ahol meg kell állnunk, letenni a lantot és körbenézni. Mit jelent Mária istenszülősége? Szerintem pont azt és annyit, amit a Lk 1,28-31-ben Gábriel elmond neki. Mégpedig fordítási hibák nélkül, ugyebár. Vagyis annyit, hogy az Úr különösen nagy kegyelmet gyakorolt vele. Ennyi és nem több. A dicsőség ezért is Istent illeti, senki mást. E kegyelem abból állt, hogy testileg ő lehetett az anyja a Messiásnak. Nem másból. Semmiféle "mindenkor szeplőtlenség", semmiféle "születésétől fogva bűntelenség" nem kapcsolódik hozzá, ezek már egytől egyik emberi agy szüleményeként kerültek a mariológiába. Mária _TEREMTMÉNY_. Teremtményhez pedig nem imádkozunk, mert az istenkáromlás. Még ha nagy kegyelmet is gyakorolt vele az Úr.

Ezzel tulajdonképpen véget is vethetnénk ennek a polémiának, de most jön a "rossz hír": a teremtményhez imádkozás tilalmát a katolikus egyház is vallja. Ők is azt hirdetik, hogy teremtményhez nem imádkozunk. Csakhogy Mária - és a szentek - esetében bevezettek egy olyan kategóriát, ami számomra Orwell duplagondol-jára emlékeztet, vagyis amiben egyszerre felbukkan egy állítás és annak az ellenkezője is, mégpedig úgy, hogy a hívek mindkettőt elfogadják és hiszik. Ez pedig a Mária-tisztelet. Amiről hivatalosan azt mondja a Tanítóhivatal, hogy nem azonos az imádattal, csak épp a tapasztalat és minden külső megnyilvánulás meg azt mutatja, hogy dehogynem. A Máriához való imát pedig úgy tekintik, minthe egyszerűen csak megkérnénk keresztyén testvérünket, hogy imádkozzon értünk. Ebben a körben ISándor testvérünkkel az Index fórumon is volt már egy csörtém. Láthatóan keveredik itt az egymásért való imádság az egymáshoz való imádsággal, és Mária meg a szentek esetében én a másodikat látom megvalósulni.

Vagyis itt inkább egyértelműsítésre van szükség, hiszen a hivatalos katolikus tanítás szerint a Máriához intézett ima _nem olyan_ ima, és az ő tiszteletük sem _olyan_ tisztelet, ami csak Istent illetné meg. Vagyis vigyáznak a finom elhatárolásra, és csak a gyakorlat mutatja meg, miről is van szó ténylegesen (például ugyanúgy teljes búcsú jár a nyilvánosan elmondott rózsafüzérért, mint az Úrtól tanult imádságért, vagyis legalábbis hatásait tekintve teljesen ugyanolyannak kezelik a kettőt, hiába a tanítóhivatal finom distinkciója).
válasz erre: Krisztusfüggő - 2011-02-13 12:05:02 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-02-13 12:28:04
Kedves Krisztusfüggő!

Ha a magyarra fordított PDF változat van meg neked is, akkor abban a 259. oldal alja (a "Krisztus állapotai" fejezetcím alatt).

Igen, olvasok ilyen "szélsőségeseket" mint Kálvin, Spurgeon, Sebestyén Jenő (talán itt már hivatkoztam is rá), vagy épp Berkhof. Sőt. Arthur Pinket és Cornelius Van Til-t is (hála annak az atyafinak, aki a Kossuth téri gyülekezetben fordítja ezeket) :))

Teológiára ugyanakkor nem járok. Még. De ha Isten kegyelmes lesz velem, szeptembertől viszem a randa bibliai fundamentalizmust a Károlira, és lesz ott nemulass :)))
válasz erre: Krisztusfüggő - 2011-02-13 12:05:02 | megtekintés
mcsaba 2011-02-13 12:20:17
"Ez a mina-növekmény hogy jön a közbenjáráshoz?"

A közbenjárás is egy szolgálat, egy nagyon fontos szolgálat. Ha valaki kicsiben hű, ti. a világi szolgálatban, arra Ura sokat fog bízni. Ezért a mínák.
Krisztusfüggő 2011-02-13 12:05:02
SDG az első 2 Istentiszteletet megtartottam, de du. még jön a harmadik! Úh. majd csak este jövök, ha az Úr is akarándja. Köszi az imákat!:-)

Lehet a közbenjáró imádság is a köv. de folytathatjuk a Transsubstantiatio-val is:-)

Kedves SS!:-)

Megadnád pontosan a Berkhof idézet helyét? Mert digitálisan nekem is meg van és elolvasnám összefüggésében...

Amúgy melyik teológiára jársz te, ha nem vagyok Windisgréc?:-) Ilyen szélsőségesen konzervatív szerzőket olvasol, mint Berkfof? Csak nem Kálvint is?:-) Meg Sebestyént, meg a puritánokat, meg Augustinust, és esetleg Spurgeont is? Hát szörnyű!!!:-))))))))))))

Na félre a viccel...Amúgy az Úr Jézus és a Biblia után őket tekintem követendő példának teológiailag!

Nos az elméletemről csak annyit, hogy elmélet, tehát nem dogma. Amúgy pedig elfogadom, amit te idéztél, csak számomra így magyarázható egyedül, hogy nem kell Máriához imádkozni, hogy neki "úgymond" semmi köze nem volt Jézushoz.

Te akkor mivel véded ki ezt a kat. tanítást? Mit tudsz mondani arra, hogy dehát Mária Istenszülő volt, tehát lehet hozzá imádkozni? Ha Máriából bármi is volt Jézusban, akkor Mária nélkül nincs inkarnáció, nincs megváltás, tehát miért ne járhatna ő is közben értünk?

Az "elméletemmel" kapcsolatban pedig sokkal zavaróbbak a következő Igék, amiket sehogyan sem tudok beleilleszteni:-)

I. Móz. 3:15, Gal. 3:16., Rm. 1:3. Ezek az Igék sarkallnak elméletem felülvizsgálására, és nemcsak, amit Berkhof elmondott.

Viszont a kérdéseim továbbra is állnak neked, azokra hogyan lehet akkor válaszolni? Kész vagyok hagyni magam meggyőzni az Ige alapján:-), de csak úgy, ha közben Jézus személye és váltságművének kizárólagossága nem sérül!!!

Várom válaszod, és mindenkinek Istentől áldott, szép napot!

üdv


eva-48 2011-02-13 10:05:19
Ha az előzőnél nem vigyorgással zártad volna, még oda lehetne figyelni. Egy félreértést szivárvány pl. :(-zel zárt, ti. a Lélektől szomorodott meg...
válasz erre: alex:) - 2011-02-13 09:09:38 | megtekintés
alex:) 2011-02-13 09:09:38
Szivárvány testvéremnek.
válasz erre: alex:) - 2011-02-13 06:46:54 | megtekintés
alex:) 2011-02-13 09:07:46
Bocsi a Solának és a Krisztüsfüggőnek szólt :)
válasz erre: alex:) - 2011-02-13 06:20:38 | megtekintés
eva-48 2011-02-13 08:43:32
Ok, akkor fordítva, mint én, de én is felhagyok ezzel - nincs értelme :)
válasz erre: mcsaba - 2011-02-13 08:40:29 | megtekintés
eva-48 2011-02-13 08:42:29
Ez a mina-növekmény hogy jön a közbenjáráshoz?

De a második bekezdés minden mondata brilliáns - annak, aki Lélekben él :)
válasz erre: mcsaba - 2011-02-13 08:28:01 | megtekintés
mcsaba 2011-02-13 08:40:29
A téma kezdetén leszögeztem, hogy nem fogok vitatkozni, kedves eva-48:)
Ezért kiemelem, amit jónak tartok, és nem bocsátkozok vitákba arról, amikkel nem értek egyet. Ezért van az, hogy nem felelek be. Csak elmondom az álláspontomat.
válasz erre: eva-48 - 2011-02-13 06:55:01 | megtekintés
mcsaba 2011-02-13 08:28:01
A közbenjáró ima sem rossz téma!
Szentírási alapja:
"Megjelent az első, és azt mondta: Uram, minád tíz minát nyert. Az erre így szólt: Jól van, jó szolgám, mivel hű voltál a kevésen, legyen hatalmad tíz város fölött. "(Lk. 19.16)

Tehát, ha én, bűnös ember hordozhatom embertársaimat imáimban, akkor azok, akiket az Úr igazolt, haláluk után talán unatkoznak? Nem, ellenkezőleg. Hatványozódik az a hatalom, karizma, kenet, küldetés, neved aminek akarod, amelyet élete során a harcban használt. Ugyanis az utolsó itélet pillanatáig háború van. Ha Mária életében hordozta Fiát, halála után mennyivel inkább az Egyházat, Fiának világban lévő szenvedő Testét!
eva-48 2011-02-13 07:17:11
Bocsi, szivárvány, nem Te indítottad, de láttalak ott :) már jártunk az imaszobában mindketten (rögtön :) ).
eva-48 2011-02-13 07:14:49
A kérdésedre pedig, hogy "miért imádkoztok Máriához" - arra azt tudom válaszolni, hogy nem "imádkozunk", azért, mert ez nem imakapcsolat. Az IMA(kapcsolat) az imádat, és pontosan ez, ami félreérthető...
Az én igazi édesanyám már átment a halálról az Életre, hiszem, tudom, hogy az Égben van. Gondolok rá.
Nem másként Jézus Édesanyjával, aki a mi Anyánk - rábíztam pl. a lányaimat is, legyen Anyjuk ha én nem annyira mint szeretném: erősítse meg az én anyaságomat :) - ez tehát kapcsolatnak kapcsolat, de nem imádat.

Ami pedig a közbenjárást illeti: ugye, gyülekezetekben is imádkoznak egymásért, vannak kitüntetett "közbenjárók", vagy van itt is - ja, Te indítottad? - imaszoba, ahol imádkozunk egymásért is. És ISándor például tegnap értem. Ez nem "az" a közbenjárás, mégis ÉRDEMEKRE - Jézus megváltó halálára, a bűnök eltörlésére - hivatkozunk, hiszen abban Jézus Krisztus az Egyedüli Közbenjáró, imáink csak Jézus ÁLTAL érvényesek. Az Ő közvetítői Személyével, hiszen mindig így fejezzük be:
"A mi Urunk, Jézus Krisztus által, aki Veled él és uralkodik a Szentlélekkel egységben Isten, mindörökké, amen!"

A közbenjárók pedig saját szavaikkal mondják ugyanezt a gyülekezetekben: Jézus által kérem, mondom (gyógyulást, szabadulást és folytathatnám :) )!
válasz erre: szivárvány - 2011-02-12 20:54:32 | megtekintés
eva-48 2011-02-13 06:55:01
Kedves Csaba a tiszteletet pláne tiszteletben kell tartani, de, a Szentírás tiszteletét jó lenne nem úgy tisztelni:), mintha az a miénk nem volna. Talán azt akartad volna írni, hogy a HELYEK tekintetében "előttünk" vannak és az a tiszteletreméltó...

belőlem viszont folynak a mondatok. Tudom, hogy ott van - rongyosra olvastam az Újszövetséget - viszont nem lapozom fel, hiszen jön a következő mondat :) És elvárom, hogy akinek mondom, az "tudja" :)
Ezt, persze, nem lehet tisztelni... (azt, hogy elvárom...) de a RÁISMERÉST, a felismerést a bennünk élő Lélekből szerintem, azt igen :)- azt igen, várom...
válasz erre: mcsaba - 2011-02-12 22:11:58 | megtekintés
alex:) 2011-02-13 06:46:54
Mert nem fogadhatunk el semmit akikről tudjuk hogy tévtanokat gyártanak ! :)
Testiek nem öröklik Isten Egyházát ! Csak a Lelkiek :)
eva-48 2011-02-13 06:45:34
Kedves Szivárvány, megnyugtatlak, már régen személyes levelezésbe kezdtünk, elkértem E címét. Ma reggel is váltottunk levelet, nagyjából :) elég is ennyi nem?

Arra viszont nagyon kérlek, hogy "minden előzetes bejelentés nélkül" ne húzzátok le testvéreiteket a sárba, azzal, hogy "ideje lenne megtérned/kitérned a pl. katolikus vallásodból", vagy, hogy "elfogadtad-e Jézus személyes Megváltódnak" - ha a "narratívát" így nem ismerik sokan (magam igen), de megnyugtatlak, IGEN, IGEN ÉS IGEN.

Pont akkor és azzal nyújtotok az ellenségnek kezet, ha feltételezitek az ellenkezőjét. Láttam az imaszobában is erről írtál. Nekem rengeteg sebet okoztak - szerintem lehet, azzal, hogy mindig csak egy-egy mondatra reagáltam, de, többször láttam a felette tornyosulót: ahogy esetleg Te is a mi párbeszédünket.

Tehát: az a múlté :) !
válasz erre: szivárvány - 2011-02-12 20:54:32 | megtekintés
eva-48 2011-02-13 06:39:20
És miért baj ez? Jézus Krisztus egyetlen :) hányféle IGAZ SZERETET van ?! :)
válasz erre: szivárvány - 2011-02-12 22:48:48 | megtekintés
alex:) 2011-02-13 06:29:48
Most jól be reklámoztuk!

Vigyázz,mert semmit nem szabad adni,amiről tudjuk hogy az ördög mancsai hozzáértek !


"A mit Lélekben kezdtetek el, most testben fejeznétek be?
Annyit szenvedtetek hiába? ha ugyan hiába. " (Gal:3,4)
válasz erre: szivárvány - 2011-02-12 22:48:48 | megtekintés
alex:) 2011-02-13 06:20:38
Jó magasra tettétek a mércét,de ezt szeretem /nekem tanítás /
Halandó embernek ez mind "latin" :) Szerintem sok hívőnek is...


Péld:1,2-4 Bölcseség és erkölcsnek tanulására, értelmes beszédek megértésére;
Okos fenyítéknek, igazságnak és ítéletnek és becsületességnek megnyerésére;
Együgyűeknek eszesség, gyermeknek tudomány és meggondolás adására. "
válasz erre: szivárvány - 2011-02-12 20:54:32 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-02-12 23:53:30
Berkhof egész rendszeres teológiáját elmentheted, a református dogmatika egyik legjobb rendszerező műve (szerintem), és szinte "fundamentalistán" bibliai a gondolkodása :))
válasz erre: ISándor - 2011-02-12 23:48:12 | megtekintés
ISándor 2011-02-12 23:48:12
No ezt az érvelést elmentem magamnak, jól fog még jönni.
Nagyon logikus, köszönöm.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-02-12 23:31:58 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-02-12 23:31:58
Bocsánat, még egyszer, aztán többet megint nem zargatok, csak találtam egy közvetlenebb utalást az elméletedre, bár ezt nem a gnosztikusoknál, hanem az anabaptistáknál. Louis Berkhof Rendszeres Teológiájában szinte szó szerint azzal ugrik nekik, amivel én az imént Neked, idézem:

"A megtestesülés Krisztust az emberi faj egyik tagjává tette. Az anabaptisták tanításaival szemben a mi hitvallásunk ahhoz ragaszkodik, hogy Krisztus az emberi természetét anyjának szubsztanciájából öltötte magára. Az anabaptisták között uralkodó vélemény szerint az Úr az emberi természetet a mennyből hozta magával, s Mária csak a csatorna, vagy út volt, melyen át lejött. Ezzel a nézettel az Ő emberi természete ténylegesen új teremtés, hasonló a miénkhez, de azzal szerves kapcsolatban nem álló. Az ezzel a nézettel való szembeszállás fontosságát hamarosan meglátjuk. Ha Krisztus emberi természete nem ugyanonnan származott, mint a miénk, hanem csak emlékeztetett arra, úgy nem áll fenn köztünk és Közte olyan kapcsolat, mely ahhoz szükséges, hogy az Ő közbenjárása a mi javunkra válhasson."
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-02-12 23:12:20 | megtekintés
szivárvány 2011-02-12 23:19:44
http://www.youtube.com/watch?v=owDA_EYgaps
Sola Scriptura 2011-02-12 23:12:20
Kedves Krisztusfüggő!

Ronda gnosztikus _beütést_ írtam, és bizony a Te elméletednek címezve. Megpróbálom megmagyarázni, miért.

Krisztus emberi és isteni természetét taglalva nemcsak az a fontos, hogy ő teljesen ember és teljesen Isten is, hanem ennek a _miértje_ is. És most nyilván csak a "teljesen ember" tulajdonságára utalva, ez azért van így, mert az emberi természet van ítélet alatt, tehát a büntetést is annak kell elszenvednie. Eddig - gondolom - egyetértünk. Ugyanakkor ha Isten teljesen új emberi természetet teremtett volna Krisztusban, Máriát pedig csupán egyfajta "bérkihordóként" fogadta volna kegyelembe, akkor nem _ugyanaz_ az emberi természet vette volna magára a büntetést, amely ítélet alatt volt, hanem csupán egy _ugyanolyan_ természet. Vagyis - szerintem - egyértelmű, hogy Mária kell legyen Krisztus test szerinti anyja, mégpedig nemcsak mint őt kihordó és megszülő, hanem mint vér szerinti anya is. A fogantatás részletei - amiket te heretikusnak tartasz - valóban lehetnek heretikusak is, de ez csupán egy lehetőség (hiszen ugyanígy feltételezhetsz egy nem heretikus szcenáriót is ugyanerre, ha már tényleg ennyire a test szintjén mozgunk), ami miatt én nem vetném el a tényleges test szerinti anyaságot, ami - ismétlem - szerintem a váltságmű egyik sarokpontja. Érdemes e tárgyban a Róm 5,12-18 szakaszt mélyen átrágni, a szóhasználatokkal egyetemben. Egyébként amit az "én verziómként" említesz, az épp erre a szakaszra épül, merthogy az nem az én verzióm, hanem a református dogmatikában meglehetősen ismert "cselekedeti szövetség" tantétele, pontosabban annak egy csekélyke részlete.

Ezzel persze még csupán azt mondtam el, miért vitatom az elképzelésedet, azt pedig még nem, miért tartom gnosztikus beütésűnek (nem gnosztikusnak, csak afelé hajlónak).

A gnoszticizmus - a hellén dualizmust követve - eredendően a bűnös anyagot állította szembe a bűntelen és tökéletes lélekkel, és kizárta e kettő egy helyen és időben létezését. Vagyis az csupán a gnoszticizmus számára elfogadhatatlan, hogy "bűnös testből bűntelen szülessen", mert ott ilyen éles az anyag és a lélek szembeállítása, és ott testesíti meg az anyag (a test) a bűnt, a lélek pedig a bűntelenséget. Vagyis ott zárják ki ezek egymást. A te egész felvetésed pedig elfogadja ezt premisszaként ("tehát a fogantatásával már magába szívja azt"). Igaz, hogy mindezt nem arra vezeted ki, hogy tagadod Isten testté lételét (ekkor ugyanis teljesen gnosztikus lenne az elmélet), hanem csupán kerülőutat keresel, de elfogadva azt az alapvetően gnosztikus kiindulási pontot, hogy a bűn az a test által és a testi mivolta miatt öröklődik, nem pedig a szövetségszegés _hatásaiban_.

Az Úr áldjon meg és erősítse meg a lelked a prédikációra!
válasz erre: Krisztusfüggő - 2011-02-12 20:11:50 | megtekintés
szivárvány 2011-02-12 22:48:48
http://www.youtube.com/watch?v=llxZR63jTrw

Igaz, hogy Hit gyülis ének, de a szövege nagyon találó és igaz.
válasz erre: angyal / József/ - 2011-02-12 22:25:49 | megtekintés
angyal / József/ 2011-02-12 22:25:49
http://www.youtube.com/watch?v=AGo6FY8TJFI
válasz erre: szivárvány - 2011-02-12 22:03:29 | megtekintés
mcsaba 2011-02-12 22:11:58
Kedves Krisztusfüggő,
köszönöm neked, hogy elfogadod, hogy én kettős koordinátarendszerben mozgok!
Tisztelem benned a Szentírás szeretetét!

A Mária-témához még csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy szerintünk, katolikusok szerint Mária anyasága Jézusra korlátozódik, magyarán Jézusnak nincsenek édestestvérei. Ennek bibliai alapja is van:
"Amikor Jézus meglátta ott állni anyját, és azt a tanítványt, akit szeretett, így szólt anyjához: "Asszony, íme, a te fiad!" Azután így szólt a tanítványhoz: "Íme, a te anyád!" És ettől az órától fogva otthonába fogadta őt az a tanítvány. "

Ha nem így volna, a mózesi törvény értelmében valamelyik gyermekének lett volna kötelessége, hogy az özvegy Máriáról gondoskodjon, ám azt látjuk, Jézus egy 'idegenre' bízza édesanyját.

Mi a visszáját is szó szerint vesszük: Jézus nekünk is végrendelkezett, Azután így szólt a tanítványhoz: "Íme, a te anyád!"

Azt hiszem ebben is egységre tudunk jutni!
szivárvány 2011-02-12 22:03:29
Köszönöm szépen a megerősítést. :)
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-02-12 11:41:19 | megtekintés
szivárvány 2011-02-12 22:00:09
1.Kor.13. :)
válasz erre: angyal / József/ - 2011-02-12 21:00:10 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.