Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

A katolikus válaszol

Simul justus et peccator 2011-03-20 17:16:15
:)
válasz erre: máté 9.37. - 2011-03-20 12:00:21 | megtekintés
máté 9.37. 2011-03-20 12:00:21
Lukács 14.12-14. "Amikor ebédet vagy vacsorát adsz, ne hívd meg barátaidat, sem testvéreidet, sem rokonaidat, sem jómódú szomszédaidat, NEHOGY visszahívjanak és viszonozzák neked. Ha vendégséget rendezel, hívd meg a szegényeket, bénákat, sántákat, vakokat. S BOLDOG LESZEL, MERT NEM TUDJÁK NEKED VISZONOZNI."
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-20 07:47:37 | megtekintés
alex:) 2011-03-20 07:49:49
Repülők :)
Már a fejemben van az útvonal és szívemben az Úr Jézus hiszen annyira hív....nekem pedig mennem kell!
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-20 07:48:01 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-20 07:48:01
Uram! Szeretnék kilépni az önmagam körül forgó világomból és másokért élni! Segíts ebben, hogy Téged dicsőítselek! Ámen
Simul justus et peccator 2011-03-20 07:47:37
A Biblia azt mondja: „Az Úr jóra fordította Jób sorsát, miután Jób imádkozott barátaiért…” (Jób 42:10). A kutatások következetesen azt mutatják, hogy a mások felé gyakorolt jótettek javítják azoknak az érzelmi állapotát, akik cselekszik.
Simul justus et peccator 2011-03-20 07:47:02
„Jól vigyázzatok tehát, hogyan éltek; ne esztelenül, hanem bölcsen, kihasználva az alkalmas időt…” (Efézus 5:15-16).
Simul justus et peccator 2011-03-20 07:46:36
„Lerontván okoskodásokat és minden magaslatot, a mely Isten ismerete ellen emeltetett, és foglyul ejtvén minden gondolatot…” (2Korinthus 10:5 Károli).
Simul justus et peccator 2011-03-20 07:28:02
Át kell mennünk a szentélyen - ami a kegyelem -, hogy elérkezzünk a Szentek Szentjébe - ami a dicsőség. Ez a két szó "és dicsőséget" elegendő kell legyen ahhoz, hogy örömünkben máris dicséretet énekeljünk. Még egy kis idő - és azután az örök dicsőségben lesz részünk!
Simul justus et peccator 2011-03-20 07:27:11
"Kegyelmet és dicsőséget ad az Isten" (Zsolt 84,12)
Éppen a kegyelemre van most szükségünk; ez el is érhető mindenki számára. Mit kaphatnánk meg könnyebben, mint a kegyelmet, ami ajándék! Ma megtartó, megerősítő, megszentelő és megelégítő kegyelmet nyerünk. Mostanáig Urunk mindennap megadta kegyelmét, a jövőben is számíthatunk irgalmára, és ez nekünk elég. Ha idáig csak kevés kegyelmet nyertünk, annak oka nyilván bennünk van, mert az Úr ezt készségesen és bőven adja. Kérjünk tőle annyi kegyelmet, amennyit csak akarunk, nem kell félnünk Isten nem utasít el. Sőt, bőségesen és szemrehányás nélkül adja azt.
Simul justus et peccator 2011-03-20 07:26:34
A bûn ugyanakkor az adósság jellegét is magán viseli s egyszer majd leszámolásra kerül a sor Isten elõtt. Mivel õ szent, így minden bûnt kénytelen felszámítani. A bûnös az ítélet napjáig szakadatlanul halmozza magára Isten haragját, akkor pedig majd ott áll némán és ezer kérdés közül egyre sem tud válaszolni.

Boldog az az ember, akivel Isten már ebben az életben "leszámolt". Az ember fizetésképtelen, de a Megváltó teljes összegében teljesítette a fizetést és az egész adósságot eltörölte a számlánkon.
Simul justus et peccator 2011-03-20 07:26:02
A bûn azonban nem csupán teher, hanem tisztátalanság is, mely elrútít minket Isten elõtt. Az õ tiszta tekintete elõtt vétkeink gyûlöletes és szennyes foltként hatnak. Az ember csupán a másik ember elõtt szégyenkezik vétkei miatt, különben, ha senki sem tud róluk, még a leggyalázatosabb dolgai sem okoznak neki gondot. Az már haladás, amikor az ember önmaga elõtt kezd szégyenkezni. De az igazi bûnbánathoz tartozik az, hogy az ember a szent Isten elõtt szégyenkezik. Õelõtte az ember még olyan dolgokat is gyalázatosnak érez, amik talán különben nem is számítanának annak, mint például az irigység, öntetszelgés, akaratosság és emberfélelem. Csak amikor már nem tetszünk önmagunknak, sõt iszonyodunk önmagunktól, akkor tudja Isten bûneinket elfedni. Jézus vére takarja el azokat úgy, hogy Isten tekintete elõtt tisztán és feddhetetlenül állunk. Milyen boldog is az ilyen megigazult bûnös.
Simul justus et peccator 2011-03-20 07:25:04
Boldog az, akinek hamissága megbocsáttatott, vétke elfedeztetett. Boldog ember az, akinek az Úr bûnt nem tulajdonít.
(Zsoltár 32,1-2)
A bûn a legnagyobb méretû szerencsétlenség és baj, ezért a bûnbocsánat a legnagyobb boldogságot jelenti. Ha valaki Istennél kegyelmet talált, akkor még a szenvedések, bajok és nyomorúságok is csak javára szolgálnak.
Simul justus et peccator 2011-03-20 07:24:34
A hit egy személy ismeretében gyökerezik
A hitből élő ember nem szárnyra kapva emelkedik a magasba, hanem jár és nem fárad el. Itt már nem a megszentelődésről, hanem valami végtelenül magasabb hitről van szó, amelyet megmértek és kipróbáltak és amely valódinak bizonyult. Ábrahám nem a megszentelődés, hanem a hitből való élet mintaképe: a kipróbált hit a valóság Istenére épül. "Ábrahám hitt Istennek" (Gal 3,6).
Simul justus et peccator 2011-03-20 07:23:20
"...kiment, nem tudva hová megy" (Zsid 11,8).
Az Ószövetségben az Istenhez való személyes viszony az elkülönülésben vált láthatóvá. Ez jut kifejezésre Ábrahám életében, aki elkülönült hazájától, törzsétől és rokonságától. Ma ez inkább értelmi és erkölcsi elkülönülés azoktól, akik nekünk a legkedvesebbek, de nincsenek személyes kapcsolatban Istennel. Jézus Krisztus is nyomatékosan hangsúlyozta ezt (Lk 14,26).
Simul justus et peccator 2011-03-19 19:25:35
Bizonyos elveket vallani szabad, de azt már komolyan is venni az már fundamentalizmus:)

most hallottam
tetszik


FUNDAMENTALISTA (keresztyén )vagyok:)
Simul justus et peccator 2011-03-19 18:57:51
Az a lényeg, hogy olyan egyházat választott ahol a bűnt elfogadják

De Istent nem kérdezte
Így mennek el szektába pl

A másik fele, hogy tényleg tanitania kellett volna a plébánosnak, elővenni a Bibliát
de ők csak ceremóniáznak :)

Jó na nem mindenik:))))))))))))))))))))
válasz erre: mcsaba - 2011-03-19 09:30:25 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-19 18:55:37
s
válasz erre: mcsaba - 2011-03-19 09:30:25 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-19 18:51:02
igen én a másik fele is:)
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-03-18 21:42:58 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-19 18:50:00
Talán nem kérdezték meg:)
válasz erre: szivárvány - 2011-03-18 21:25:56 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-19 18:47:53
A Pál apostol idejében már kimaradt a nyelv
Az utolsó idők kezdetekor sok jel volt,
azután már ott van a Biblia lefordítva


válasz erre: angyal / József/ - 2011-03-18 17:32:48 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-19 18:45:28
Erre válasz az Ap csel 2 amikor a népek értik egymást(anyanyelvükön)
Bábeli nyelvzavar ellentéte

1. Ézs 28,11 Ezért dadogó ajakkal és idegen nyelven fog szólni e néphez,
2. Ézs 32,4 A hebehurgyák szíve ismerni tanul, és a dadogóknak nyelve gyorsan és világosan szól.
3. Ézs 33,19 A gőgös népet nem látod, a homályos, érthetetlen ajkú népet, dadogó nyelve meg nem érthető.
Simul justus et peccator 2011-03-19 18:43:57
Nem !
dadogó azt jelenti, hogy nem kell valami választékos szavakra gondolni Isten úgyis érti, mi meg úgysem tudunk jól imádkozni
Jézus az imánkat is megtisztítja
Amúgy a szívet nézi
nem a betanult imát
azért van, hogy inkább saját szavainkkal, ne mechanikusan mondjunk valamit megszokásból
A Miatyánk is egy példa, nem azt jelenti, hogy mindig azt mondjuk

Tehát nem a szekta hablatyra gondoltam:)
válasz erre: angyal / József/ - 2011-03-18 19:42:25 | megtekintés
máté 9.37. 2011-03-19 11:37:27
Nem értem, ezt most miért és ide? Talán az időfogalom miatt? azt hiszem, Csaba, előbb...
válasz erre: mt - 2011-03-19 09:47:15 | megtekintés
mt 2011-03-19 09:47:15
http://szabadbolcseszet.elte.hu/index.php?option=com_tanelem&id_tanelem=201&tip=0
mt 2011-03-19 09:39:36
http://hegymegi2002.5mp.eu/web.php?a=hegymegi2002&o=onMNqmniy_
mcsaba 2011-03-19 09:30:25
"Katolikus voltam, rendesen jártam gyónni, aztán egyszer a plébános azt kérdezte: Maga olyan helyes, mindig itt van, meséljen a családjáról
-Élettársam van, elvált vagyok, ő is elvált együtt élünk
Erre a plébános: addig ne jöjjön többé áldozni amíg ilyen bünben él
Aztán elmentem keresni egy olyan egyházat ahol így elfogadnak"

Miért van az, hogy az ilyen ember katolikusnak nevezheti magát?
Ha katolikus volt, tisztában lehetett azzal hogy nálunk a válás után csak akkor áldozhat, ha nem él senkivel. Újraházasodni addig nem lehet, míg hites férje él. Tiszta, hiteles szentírási megközelítés. Tudta azt is, hogy a gyónás szentség: ha valaki nem akar megtérni a bűnből, ne gyónjon. Nem a papnak gyónunk, hanem az Istennek!

És érdekes a vége is: "Aztán elmentem keresni egy olyan egyházat, ahol így elfogadnak", tehát nem az jön, hogy magamba nézek és belátom, hogy életállapotom nem összeegyeztethető hitem alapelveivel - esetleg megtérek -, hanem vádaskodom. Találok magamnak egy helyet, ahol nyugodtan vétkezhetek, mindent lenyelnek? Vajon az Istent keresem?

Igaz ugyan, hogy nem áldozhat, nem gyónhat, de minden másban részt vehetett volna. Lássunk már tisztán! A plébános beszédének hangneme nem derül ki a szövegből, de ha valaki higgadtan mond ilyeneket, abban semmi kivetni való nincs: abszolút igaz, abszolut igei.
mt 2011-03-19 09:17:31
Nagyböjt 03 vasárnap
Kiv 17,3-7
"Köztünk van-e az Úr vagy nincs?"

3A nép azonban szomjas volt, azért tovább zúgolódott Mózes ellen: "Miért hoztál ki bennünket Egyiptomból - kérdezték -, talán azért, hogy gyermekeinkkel és állatainkkal együtt szomjan haljunk?" 4Mózes ilyen szavakkal fohászkodott az Úrhoz: "Mit tegyek ezzel a néppel? Kevés híja és megkövez." 5Az Úr ezt válaszolta Mózesnek: "Haladj a nép előtt, vedd magadhoz Izrael véneit, fogd kezedbe a botodat, amellyel a Nílusra rácsaptál és menj. 6Én odaállok eléd a sziklára a Hórebnél. Üss rá a sziklára, víz folyik majd belőle, hogy igyék a nép." Mózes úgy is tett, Izrael véneinek a jelenlétében. 7A helyet Masszának és Meribának nevezte el, mivel Izrael fiai ott zúgolódtak és kísértették az Urat. Ezt kérdezték ugyanis: "Köztünk van-e az Úr vagy nincs?"

A kivonulás könyvében lépésről lépésre tárul fel előttünk Mózes élete, amelynek két fázisa különböztethető meg. Az első fázis a Sínai / Hóreb hegyig tart, ahol megkapja Isten nevének kinyilatkoztatását: „Vagyok, aki vagyok!” és a feladatát, hozza ki a népet Egyiptomból. Ez a küldetés azonban összetett. Egyrészt jelenti azt, hogy földrajzilag távolodjanak el Egyiptomból, életmódjukban pedig a letelepült életmódtól. Másrészt távolodjanak el az egyiptomi vallási szemlélettől és fogadják el a Sínai / Hóreb hegyen kinyilatkoztatott új Isten, Jahve fensőbbségét és törvényeit. Az állandó mozgásban lévő, Mózes által vezetett szemiták, az isteni vezetéssel és annak kihívásaival percről percre szembesülnek. Ebben a kettős kivonulási folyamatban a közvetítő Isten és a nép között Mózes, a meghatározatlan hivatallal rendelkező népi vezető. Ne feledjük, Mózes nem volt pap, mert annak Áront nevezte ki, nem volt hadvezér, mert ezt a feladatot Józsue töltötte be, nem volt fejedelem, mert a törzsi vezetők szerepét végig megtartotta. Mózest a Biblia sem tudja mással definiálni, mint saját magával, illetve azzal a speciális összekötő küldetésével, amely egyrészt Istenhez kötötte őt, másrészt a nép felvilágosítója, vezetője, oltalmazója volt. Azt szokta írni róla a Biblia, Mózes szemtől szembe beszélt Istennel.
Az Újszövetség Mózest számos esetben idézi, vagy utal rá általában mint Isten küldöttére, de leginkább mint akinek törvénye az Isten törvénye. A Zsidó levélben pedig a hit tanúja lesz Mózes (Zsid 11,23-29). De legtöbbször Mózes alakjára vonatkozó hellenista átértelmezéseket veszi át az Újszövetség (Csel 3,22 7,38. Gal 3,19 2Tim 3,8 Júd 9), de Jézus Mózest kritizálja is, ami a zsidóságban elképzelhetetlen volt. A János evangéliuma és a (1,17) Zsid. Levél Mózest Jézus előképének tekinti, akit azonban Jézus messze felül múlt.
A nép csak akkor fogadja el Mózes sajátos vezető szerepét, ha Istene segítségével folyamatosan megoldja a problémáikat. A sivatagi vándorlás egyik legnagyobb veszélye a víz hiánya. Az ettől való félelem nagyobb, mint Mózes Istenétől való félelem. Mózes tehát a hit és a hitetlenség közepette kényszerül a vízfakasztásra. A helyet Meriba-nak hívják, amely beszélő név, a „ríb” héberül pereskedést, lázongást jelent. Kádesnél, a Negev sivatagban, Mózes végül is a kételkedő nép képviselői előtt megnyitja a forrást és vizet ad. De a vízfakasztás igazi célja a hit-fakasztás volt. Mózes hite egyedül áll szembe a sokaság hitetlenségével. A víz csak jele lesz annak, hogy Mózes hitének van alapja, mert a látszólag, a sivatagban magára hagyott nép között ott van az Isten. Ez a történet végkicsengése.
A zsoltárok újabb teológiai összefüggésben értelmezik ezt a történetet: „Bánatodban hozzám kiáltottál, s én megszabadítottalak; dörgő felhőből adtam választ neked, Meriba vizénél megpróbáltalak” (81,8). Már csak próbatételnek tekinti ezt az eseményt a hívő zsoltáros. A hit drámáját sokkal érzékletesebben írja le a 95,8-9 zsoltár: „Bárcsak meghallanátok ma a szavát: „Ne keményítsétek meg a szíveteket, mint egykor Meribánál, mint a pusztában Massza napján! Atyáitok ott megkísértettek, bizonyítékot követeltek, jóllehet
Sola Scriptura 2011-03-19 08:09:48
Bocsánat, "addig ne jöjjön áldozni". Így viszont igaza lehet a papnak, figyelmetlen voltam, elnézést. Így jár, aki csak futtában olvas. Az Úr bocsásson meg nekem...
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-03-19 07:37:42 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-03-19 07:37:42
Lehet hogy tévedek, de szerintem semmivel sem nehezebb helyzet ezt kezelni, mint bármilyen más bűnt. "Csak" annyi kell hozzá, hogy a lelkigondozó (mert ez alapvetően lelkigondozás szerintem) tisztában legyen saját elveszettségével és Krisztusra szorultságával, valamint Krisztus szeretete munkálkodjék benne. Nyilván nem tudjuk, hogy pontosan mi történt, de ha valóban elhangzott, hogy "addig ne jöjjön gyónni", akkor ez a Sátán győzelme volt.
válasz erre: ISándor - 2011-03-18 22:33:48 | megtekintés
alex:) 2011-03-18 23:32:15
:))))))))))
válasz erre: szivárvány - 2011-03-18 23:30:46 | megtekintés
szivárvány 2011-03-18 23:30:46
Dehogyis haragszom kedves Alex, hiszen annyira megszerettelek Benneteket! :)
Már alig várom a következő alkalmat, hogy ismét beszélhessünk, de most többet. :)
Ügyes legyél holnap, mer én is suliba leszek.

Szia! Jó éjt!
válasz erre: alex:) - 2011-03-18 23:21:38 | megtekintés
alex:) 2011-03-18 23:28:46
Reményik Sándor: A Te akaratod...

Teljesüljön a Te akaratod:
A Miatyánkból ezt tudom már csak.
Bimbóban nem marad meg a virág,
És visszafele nem folyik a patak.

Teljesüljön a Te akaratod:
Be fölösleges minden más beszéd...
Az én kezem, e vézna gyönge kéz
Hogy tartaná fel az Isten kezét?

Minden léleknek csak egy útja van
És csak ezen az egy úton mehet.
És nem lépheti által önmagát
És öntörvénye ellen nem tehet.

Bizonnyal minden úgy van jól, ahogy van.
És ez az eszme megnyugvást is ád:
Ki sorsával vív, alája kerül
És győz, ki néki megadja magát.
alex:) 2011-03-18 23:21:38
Ne haragudj kedves Szivárvány,nem figyeltem oda,azaz jöttek hozzám,szólt a teló,és így félresiklottak a gondolataim...:) Bocsánat!
válasz erre: szivárvány - 2011-03-18 22:27:29 | megtekintés
szivárvány 2011-03-18 23:19:56
Igazad van Sola, a papnak kellett volna mondania, hogy a Biblia tanítása szerint, Isten előtt nem kedves az élettársi kapcsolat.
...és nem úgy, hogy ítélkezik felette.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-03-18 21:42:58 | megtekintés
ISándor 2011-03-18 22:33:48
Nem tudhatjuk, hogy pontosan hogyan is zajlott az esemény. Ez egy iszonyatosan nehéz élethelyzet, és bizony ha a legnagyobb szeretettel is mondja az illető pap mégiscsak egy olyan súlyú dolgot közöl, hogy esetleg azt sértésnek vagy szeretetlenségnek is érezheti az ember. Aztán jön a sértettség, és a másik egyház keresése. De persze az is lehet, hogy az illető pap nagyobb empátiával többet is tehetett volna.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-03-18 21:42:58 | megtekintés
szivárvány 2011-03-18 22:27:29
Kedves Alex:) !

Angyal beírását én úgy értelmeztem, hogy az emberek mehetnek az élhetik az életüket úgy is, hogy nem kell nekik Jézus, és azt teszik, amihez éppen kedvük van, de ennek az eredménye tragikusan fog végződni, és ez a kárhozat.

Ne haragudj, de Te ezt honnan veszed, illetve miből gondolod?
"Sajnálom szivárvány,a te empatikus készséged azért ne a földiekre hanem a mennyeiekre fókuszáljanak! :)"

Örültem a mondatodnak, mert úgy gondolom, hogy rajtad kiül még vagyunk egy páran, akik leírhatjuk magunkról, hogy :
"Én pedig csak az Abszolút Igazságot szeretném:ez pedig nem kevesebb mint a Megváltó Úr tökéletes dicsősége az Úr Jézusban! :) "

Ha esetleg tévedtem Angyal beírását illetően, akkor elnézést kérek.
válasz erre: alex:) - 2011-03-18 13:02:23 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-03-18 21:42:58
A történet egyik fele, hogy valóban bűnről van szó és valóban furcsa, hogy van olyan, magát keresztyénnek valló gyülekezet, ahol ezt szó nélkül "elnézik".

A másik fele viszont, hogy az vesse rá az első követ... Nem nagyon értem, hogy miért nem szeretettel, esetleg Igével próbálta a gyóntatópap rávenni, hogy rendezze ezt a kapcsolatot. Annyi csodálatos ige van a házasságról (mondjuk mindjárt az egész Énekek Éneke, vagy az Efezus-levél 5. fejezete)...
válasz erre: szivárvány - 2011-03-18 21:25:56 | megtekintés
angyal / József/ 2011-03-18 21:33:07
A nap mára már leáldozott. Teremtőnk kérünk Tégedet!
Légy kegyes és maradj velünk, őrizzed óvjad életünk...
Holnap már reggel engedd hogy imánk, Téged dicsőítsen.
Áldott szép estét!
válasz erre: alex:) - 2011-03-18 19:49:58 | megtekintés
szivárvány 2011-03-18 21:25:56
Nagyon jó volt a válaszod kedves MM. :)
Egyébként érdekes egy egyház lehet, ahol elfogadjál az élettársi kapcsolatot. (ha egyáltalán egyházról van szó)
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-18 18:37:02 | megtekintés
szivárvány 2011-03-18 21:09:26
Megígértem, hogy folytatom a válaszadást.
"Miért korlátozódhatna Jézus mai követőinek a tevékenysége egyedül az igehírdetésre? Erről nem találtam még igehelyet. "
Róm. 10,17
Azért a hit hallásból van, a hallás pedig Isten ígéje által.
...és azt sem mondtam, hogy nem kellenek "csodák", hiszen én magam is megtapasztaltam mindkét gyermekemnél.
"Végül! Ha Urunk csodát is tesz az igehírdetésünk nyomán, el kell jutni oda , hogy az új megtértek Urunkat a megváltás kegyelméért, szeretetéért kövessék, a csoda csak másodlagos legyen , ne a hitük alapja. "
Ámen!
válasz erre: angyal / József/ - 2011-03-18 13:11:39 | megtekintés
alex:) 2011-03-18 19:49:58
Mára már befejeztük a nyelveken szólást,roló lehúzva,hazamentek a legények! Mindenki elfáradva és leszunyókálva! Neked is szép jó éjszakát!:)
válasz erre: angyal / József/ - 2011-03-18 19:42:25 | megtekintés
angyal / József/ 2011-03-18 19:42:25
Igen kedves MM!
Lehet gügyögő és dadogó szavakkal is imádni az Istent.
Ez a klasszikus nyelvima, amiről ír az Ige.
De kell imádkozni az értelmünkkel is, mert a hallgatóság a gyüliben abból épül.
Mindenki úgy imádkozik, ahogy a Szentlélek indítja. A lényeg! Az hogy szüntelen imádkozzunk.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-18 19:20:54 | megtekintés
alex:) 2011-03-18 19:29:59
Tudom !
Csak én életbevágónak veszem a másiktól is amit ő leír!
Nem szoktam játszani a szavakkal akkor amikor élet és halál Uráról írok! Tragédiát igenis csupa nagy betűkkel írnám! Mert soha nem okulnak,nem tanulnak belőle! Csak egy pici figyelmesség,a másik irányába.....Már nem az angyalra fókuszáltam,hanem a balesetekre...
emlékszem egy idős néni után is utána kiabáltam amikor nagy nyugodtan átbattyogott,úgy komótosan,azáltal gondolt helyen,és az autóvezető éppen csak megtudott állni.AZ ember azóta is remeg! A néni meg tovább billegett! Én meg megkérdeztem: Néni Hegylakó tetszik lenni? Mert annak volt több élete.....
Csak egy pici odafigyelés,de oda,vissza....(nagy kérés? )
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-03-18 18:50:55 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-18 19:20:54
Mindenben egyenesek vagyunk és úgy követjük Urunk kijelentett akaratát? Ha igen, imádkozzunk sokat és hittel. Ha imádságunkban Isten a kedvét leli, ne fosszuk meg Őt ettől az örömtől! Őt nem imáink nyelvtanilag kifogástalan mondatai érdeklik, (nem filozófiánk) nem is ékesszólásunk - az ilyesmire csak az emberek helyeznek hangsúlyt. Ő a mi Atyánk, aki gyönyörűségét leli kicsinyei gőgicsélésében, és újonnan született fiai és leányai dadogó imáiban is. Hát ne találnánk kedvünket az imádságban, amikor az Úrnak örömet okoz, ha imádkozunk? Vigyük ügyeinket bátran a mennyei trónus elé! Az Úr tudja, hogy bőségesen van okunk az imádságra, és legyünk ezért hálásak neki!
Simul justus et peccator 2011-03-18 19:20:23
"... a becsületesek imádságát kedveli" (Péki 15,8).

Ez is ígéret, mert olyan tényt állapít meg, amely ma és mindörökké igaz. Isten örömmel fogadja az igazak(aki megpróbál az Ő utján járni) könyörgését; sőt, gyönyörűségének nevezi azokat. Tehát elsősorban arra kell törekednünk, hogy mi magunk igazak legyünk: se jobbra, se balra el ne hajoljunk.

Ne űzzünk csalárd politikát, ne adjuk meg magunkat a gonosznak, hanem legyünk őszinték, becsületesek és igazak!

Ha elkezdünk ügyeskedni, színt változtatni,!!!!! nem számíthatunk Isten segítségére.

Ha görbe utakon járunk, hamarosan azt kell majd tapasztalnunk, hogy nem tudunk imádkozni, és ha mégis megpróbáljuk, úgy érezzük: imáink előtt zárva az ég.
Simul justus et peccator 2011-03-18 19:03:44
Amikor az egyház indult úgy-e alakultak gyülekezetek először nem templomban, mert nem lehetett, de igyekeztek megadni a módját
már akkor voltzak, vének presbiterek(János levele stb)
Nem lehet Istent akárhogyan tisztelni
Utálatos előtte

Csel 23,5 Pál pedig monda: Nem tudtam, atyámfiai, hogy főpap. Mert meg van írva: A te néped fejedelmét ne átkozd!
Simul justus et peccator 2011-03-18 19:00:03
A szekta a papokat gyűlöli farizeusoknak nevezi, holott ők a farizeusok(tökéletesnek , felsőbbrendünek hiszik magukat)
A templomba a lábukat be nem teszik
Úgyhogy nekem nem tetszenek, és Istennek sem, biztos vagyok benne
Mert Isten a templomot nem vetette el, sem a papokat

Nem úgy van a szerepük mint az Ószövetségben, ott mészárosok voltk, viccet félre téve közbenjárók,

de az Istentisztelet azért Istentisztelet, hogy adjuk meg a módját
NEM A JÁTSZÓTÉREN

Persze egész héten kell Istent tisztelni de vasárnap az Úr napja az Ő szent templomában Már ahol tiszta Ige hangzik)
Simul justus et peccator 2011-03-18 18:54:59
Tudod ki kap többet?

a jó és hű sáfár
kevesen hű sokra bízatik

most mondjam én mit kaptam
neeeeeeeeeem

Mt 7,6 Ne adjátok azt, a mi szent, az ebeknek, se gyöngyeiteket ne hányjátok a disznók elé, hogy meg ne tapossák azokat lábaikkal, és néktek fordulván, meg ne szaggassanak titeket.

SOHA NEM DICSEKEDNÉK EL
SOHA

pedig nem egy nyelveken szólásról van szó, az semmi utolsónak emliti Pál
Simul justus et peccator 2011-03-18 18:52:01
Akik többet kaptak,

na látod a felsőbbrendűséget???
válasz erre: angyal / József/ - 2011-03-18 18:42:51 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-03-18 18:50:55
Ez egy példázat volt:)

De nézzük mit írt Ő,az Angyal? "Használhatom a kocsimat jogsi nélkül is az autópályán, kressz ismerete nélkül is. Mert autózni szeretek."
válasz erre: alex:) - 2011-03-18 13:02:23 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.