Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

Kat-prot lövészárok

eva-48 2011-01-06 22:00:03
Javítom, nem akartam "anyagias" lenni :) - Szűzanya
Sola Scriptura 2011-01-06 21:59:55
Ha különböző felekezetű emberek beszélgetnek-fórumoznak egymással, előbb-utóbb óhatatlanul felbukkan a különböző hitvallás és az erre (is) épülő vita. Márpedig ez elég sok téma körüljárását tudja lehetetlenné tenni, és tapasztalatom szerint az érdemi párbeszédet is megnehezíti. Vagyis "lövészárok" márpedig van, még ha nem is nyitok neki külön topikot. Szerintem hasznosabb egy helyre terelni a felekezeti vitákat mint minden más témát ezzel mérgezni, de ezt is egyedül Isten tudhatja (meg a moderátor :)))). Azt azért sajnálnám, ha a cím miatt nem jönnél ide akár Te, akár más. Mert a vita bizony sokszor fájdalmas, de néha Krisztushoz vihet közel. És sok hitvallás épült már viták kereszttüzében.
válasz erre: eva-48 - 2011-01-06 21:46:59 | megtekintés
eva-48 2011-01-06 21:57:21
Bocsáss meg, indításodban ott volt a tiszta szándék (nem olvastam, csak most).
Csak azért szóltam, hogy rám ne számítsatok... bár már látom... a Szűzanyag miért szűz? Miért szeplőtlenül fogantatott?
Mert SEMMI köze nem lehet az Istennek (a Szentléleknek) a bűnös emberrel! Mert Benne épült fel a Megváltó (akinek pocakbéli - elnézést, de nekem szent az a "pocak" - közeledtén is felujjongott Erzsébet szíve alatt a Keresztelő.)
Ezt ÍGY egy protestáns egyetemi kurzus hozza...
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-06 19:02:55 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-06 21:52:19
== "aki megtért az igyekszik másképp élni"
Azért ez, ... egy kicsit kevés. ==

Tőlünk ennyi telik. A többi "szerencsére" nincs ránk bízva, hanem elvégzi azt Isten maga, a Szentlélek által (Róm 8,29-30). Mert megígérte. Az eredmény többnyire gyökeresen megváltozott életvitel és életszemlélet (nálam bizonyosan az, szerintem Eunikénél is) és folyamatosan Krisztushoz közeledő élet, de sose feledjük, hogy ezt nem magunknak köszönhetjük, különösen nem a magunk igyekezetének. Egyedül Istené a dicsőség. Még a mi üdvösségünket is ő munkálja ki.

== "kegyelmet találtál az Istennél. " De már születése előtt!! ==

Már mert miért is? Mert Róma azt mondja? :)
válasz erre: NA! - 2011-01-06 20:49:07 | megtekintés
eva-48 2011-01-06 21:46:59
Engedtessék meg, de úgy látom, hogy az elmúlt napok viszontagságai után lövészárokra igazán NINCS szükség.

Tegyétek a szívetekre a kezeteket,azért csináljátok hogy a másik "észretérjen", az a cél...
Ekkor pedig nem párbeszéd.

Ti. annak célja az volna, hogy épüljön mindkettő (és szerintem éppen erre nem gondolom,hogy éppen Ti készen lennétek!)
De szóljatok, a végén, ha tévedtem! Szívesen!
Sola Scriptura 2011-01-06 21:32:23
No nézzük csak meg azt, hogy mit jelent az a kőszikla (Péter), akire Krisztus az egyházát építette:

Te azt érted alatta, hogy Péter a főnök, meg az ő utódai, oszt' kész. Szerintem ez sokkal, összehasonlíthatatlanul gazdagabb tanítás ennél, figyeld csak meg:

1. Pétert maga Krisztus választotta ki tanítványául -> ezért hiszem, hogy az egyház tagjait is Krisztus választja ki, illetve az Atya adja őket Krisztusnak (Jn 10,28-29)

2. Péter egyszerű halászember volt -> Krisztus népe nem a tökéletesek népe, Krisztus tanítása egy gyerek számára is befogadható, sőt igazán csak gyermeki lélekkel fogadható be, ahogy Péter is tette.

3. Péter többször megingott, hibázott, értetlenkedett -> megingunk és értetlenkedünk mi is gyakran, nem attól vagyunk Krisztus népe, hogy hibátlanok vagyunk már itt, e Földön.

4. Péter vallotta, hogy Jézus a Krisztus -> no, erről ismerszik meg Krisztus népe. Valljuk, hogy ő a Messiás, a mi üdvözítőnk.

5. Péternek ezt maga a mennyei Atya jelentette ki -> Bizony, Krisztus népében ma is munkálkodik Isten (a Szentlélek által) és elvezeti arra az igazságra, hogy Jézus a Messiás.

6. Péter háromszor megtagadta Krisztust, de a kakaskukorékoláskor keserves sírásra fakadt -> Vétkezünk mi is épp eleget, bármennyire is szeretjük Jézust. Mégis megbocsátatnak minden bűneink, ha őt valljuk a Krisztusnak.

Számomra nem egyszerűen annyi ez a kőszikla, hogy Péter és az ő utódai az egyház fejei, nem ezt jelenti az, hogy Krisztus rá építi az egyházát. Péter az Egyház tükörképe. Az Egyház ma is olyan, mint Péter volt: néhol értetlen, néhol még a túláradó szeretetével is csak rosszra képes (pl. Mt 16,23), néha el is hajlik Krisztustól, de a legfontosabb, hogy Úrnak és Krisztusnak vallja Jézust, mégpedig azért, mert a mi mennyei Atyánk ezt jelenti ki neki. És azért jelenti ki, mert az Egyházát ő maga választotta ki magának, nem pedig az Egyház választotta őt.
válasz erre: NA! - 2011-01-06 21:13:32 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 21:25:03
A lényeg, hogy Krisztust ismered e személyesen, van e üdvbizonyosságod?
ha most meghalnál hova mennél
most ebben a percben
ÉN tudom , hogy a mennybe

Ez a lényeg nem a vallás
Ha ezt tudod biztosra akkor jó úton vagy, ha csak gondolod akkor vallásos vagy, de nem megtért hitvalló:-)

Jó éjt
válasz erre: NA! - 2011-01-06 21:13:32 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 21:21:43
Egyik apostol sem nagyobb
Jézusnál ilyen nincs
Simul justus et peccator 2011-01-06 21:21:18
Péter-petros szikladarab
a KŐSZIKLA JÉZUS
válasz erre: NA! - 2011-01-06 21:13:32 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 21:20:21
Az egyház láthatatlan
a megtértek gyülekezete
nem felekezet
válasz erre: NA! - 2011-01-06 21:13:32 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 21:20:21
Az egyház láthatatlan
a megtértek gyülekezete
nem felekezet
válasz erre: NA! - 2011-01-06 21:13:32 | megtekintés
NA! 2011-01-06 21:14:33
Euniké a szentek nem bűntelenek, de hát ezt senki nem állította. Én csak Szűz Máriára értem, mert ő az.
NA! 2011-01-06 21:13:32
Kedves Sola Scriptura!

Az Újszövetségben 98 alkalommal fordul elő az "egyház" kifejezés, az első alkalom mindjárt Jézus szájából, íme néhány példa:

álat az összesen 98-ből.
Mt 16,18 - Én is mondom neked: Péter vagy, erre a sziklára építem egyházamat, s az alvilág kapui sem vesznek rajta erőt.
Mt 18,17 - Ha ezekre sem hallgat, jelentsd az egyháznak. Ha az egyházra sem hallgat, vedd úgy, mintha pogány volna vagy vámos.
ApCsel 5,11 - Nagy félelem vett erőt az egész egyházon és mindenkin, aki csak hallott a dologról.
ApCsel 8,1 - És Saul helyeselte meggyilkolását. Azon a napon nagy üldözés tört ki a jeruzsálemi egyház ellen. Az apostolok kivételével mindnyájan elszéledtek Júdea és Szamaria tájékára.
ApCsel 8,3 - Saul ellenben csakúgy tajtékzott az egyház ellen, sorra járta a házakat, elhurcolta a férfiakat és nőket, és börtönbe vetette őket.
ApCsel 9,31 - Az egyház egész Júdeában, Galileában és Szamariában békét élvezett. Megerősödött, az Úr félelmében élt, és a Szentlélek segítségével egyre gyarapodott.
ApCsel 11,22 - Ennek a híre a jeruzsálemi egyházba is eljutott, ezért elküldték Barnabást Antióchiába.
ApCsel 11,26 - Amikor rátalált, magával vitte Antióchiába. Egy egész évig ott maradtak az egyházban, és rengeteg embert tanítottak. Először Antióchiában nevezték el a tanítványokat keresztényeknek.

Krisztus Egyházat akart! Nem később verődtek össze, már Jézus halála után is együtt volt a 11 apostol és a Szűzanya a coenakulumban. Később is együtt voltak, egy szívvel-lélekkel (ezt a kifejezést is megtalálod a Szentírásban) imádták Istent és szolgálták embertársaikat.
Krisztusnak nem kellett kidolgozni a részleteket! Az Péter feladata volt. Őrá, mint sziklára építi egyházát az Úr, tehát igazából Szent Péter az alapító, de az Egyház Jézusé.
Péteré és az apostoloké, valamint a presbitereké volt a feladat, hogy kidolgozzák a részleteket. Ők voltak azok, akik összegyűltek Jeruzsálembe (gyakorlatilag a zsinat előképére), hogy eldöntsék, kell-e a pogányságból megtért keresztényeknek a mózesi törvényt betartani.

Az Egyház Krisztus misztikus Teste, nyilván nem kőtemplom.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-06 21:04:40 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 21:11:15
A megváltás már ELVÉGEZTETETT
válasz erre: NA! - 2011-01-06 20:59:19 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 21:10:15
http://mek.niif.hu/00100/00168/00168.htm

http://www.reformatus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=1166&Itemid=497&lang=hu
válasz erre: NA! - 2011-01-06 20:59:19 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 21:07:19
Kedves Na

Senki nem büntelen a szent nem =egy glória nem büntelenség

hanem Isten számára elkülönített
így nyugodtan vagyunk
de senki nem büntelen még Terézanya sem
és azok sem akiket szentté avattak
Isten eszközei vagyunk
és Ő kiválasztott és megtart
Jézus most is imádkozik értünk, hogy el ne fogyatkozzon a hitünk:-)

9. Én ezekért könyörgök: nem a világért könyörgök, hanem azokért, a kiket nékem adtál, mert a tiéid. Ján17

Róma8

28. Tudjuk pedig, hogy azoknak, a kik Istent szeretik, minden javokra van, mint a kik az ő végzése szerint hivatalosak.
29. Mert a kiket eleve ismert, eleve el is rendelte, hogy azok az ő Fia ábrázatához hasonlatosak legyenek, hogy ő legyen elsőszülött sok atyafi között.
30. A kiket pedig eleve elrendelt, azokat el is hívta; és a kiket elhívott, azokat meg is igazította; a kiket pedig megigazított, azokat meg is dicsőítette.
31. Mit mondunk azért ezekre? Ha az Isten velünk, kicsoda ellenünk?


A Római levelet Luther állitólag 40 szer olvaszta
jó dolog, én is igyekszem tanulmányozni, minél többször

Erre viszont figyelni kell:

Ézs 42,8 Én vagyok az Úr, ez a nevem, és dicsőségemet másnak nem adom, sem dicséretemet a bálványoknak.
Ézs 48,11 Enmagamért, enmagamért cselekszem; mert hogyan szentségteleníttetnék meg nevem?! És dicsőségemet másnak nem adom.
Sola Scriptura 2011-01-06 21:04:40
Az Egyházrul

Azért kezdem ezzel, mert tapasztalatom szerint a legtöbb tanításbeli eltérés a katolikus és a protestáns felekezetek között az Egyházról vallottakra vezethető vissza. És tényleg nem akarok regényt írni, megvan ennek a maga megfelelő szakirodalma, de a főbb különbségeket azért megpróbálom felskiccelni. Nyilvánvalóan protestáns szemszögből, aztán katolikus testvéreim majd hozzáteszik a magukét.

A katolikus tanítás az egyházról a mai napig nagyrészt Cyprianus (kb.200 - 258) munkásságára vezethető vissza (a "De Catholicae Ecclesiae unitate" művére elsősorban). Hogy ez mit jelent, ahhoz érdemes megnézni, milyen állapotban volt akkoriban Krisztus népe. Először is kemény üldöztetéseknek volt kitéve, az igazán komoly keresztényüldözések ebben a korban kezdődtek (249, Decius császár), másrészt pedig mindenfelé felbukkantak a keresztény tanításra alapuló eretnekségek (keresztény gnoszticizmus, ebben különösen a manicheizmus, Markion tanításai, stb.). vagyis Krisztus népe (az Egyház)kívülről és belülről egyaránt támadásoknak volt kitéve. Ebben e helyzetben "természetes", hogy az összezárás irányába mutatott az egyház vezetőinek, a püspököknek tevékenysége, vagyis afelé, hogy az Egyházhoz való tartozást és az Egyház tanítását is minél szigorúbb, formális keretek közé szorítsák. Cyprianus munkásságában is ez figyelhető meg. Az Egyházat jórészt külső jegyekkel írja le, hangsúlyozza az egyház vezetésének episzkopális formáját (tőle származik az apostoli utódlás tantétele is), szigorú keretek közé szorítja mind az egyház felépítését, mind a tanítását. Az Egyház egysége a püspökök egységén alapult, és aki nem vetette magát alá ennek, arról azt vallották, hogy kizárta magát az üdvösségből is (az Egyházon kívül nincs üdvösség). Abban a helyzetben ez nyilvánvalóan érthető reakció volt, és az Egyházról vallottak Cyprianustól kezdve gyakorlatilag Tridentig alig változtak.

Véleményem szerint ezzel az Egyházfogalommal az a fő probléma, hogy nem Krisztus rendelésén alapul, hanem egy 3. században jelentkező veszélyhelyzetre adott - egyébként érthető - reakción. Nekünk, Krisztus népének pedig feladatunk és kötelességünk, hogy az Egyházat is a mi Urunk rendelése szerint építsük mind formájában, mind tanításában. Márpedig Krisztus az Egyházról lelki értelemben beszélt. Sem a dogmák nem szerepeltek Krisztus tanításában, sem az apostoli utódlás, sem semmi olyan, ami az ő Egyházát látható keretek közé szorította volna. Ettől még persze a tanítása egyértelmű és világos volt, vagyis nekünk is ezt az állapotot kell keresnünk.

Az Ige szerint az Egyház elsősorban és különösképpen Krisztus teste (Ef 1,22-23; Kol 1,18). Ilyen értelemben természetesen communio sanctorum, vagyis a szenteknek, a kiválasztottaknak lelki közössége. És ebből következőleg nyilvánvalóan az Egyház feje egyedül Jézus Krisztus lehet. Vagyis azt mondom, hogy az egyház gyakorlatilag nem más, mint kegyelem alapján való kiválasztás. Tagjait Isten maga rendelte üdvösségre (Róm 8,29-30), Ő adta őket Pásztoruk kezébe (Jn 10,28-29), ebből kifolyólag arra is, hogy higgyenek (ApCsel 13,48) és hogy az Egyháznak tagjai legyenek. Krisztus egyháza tehát számomra nem kőtemplomből, püspökökből, kegytárgyakból és dogmákból áll, hanem elsősorban Krisztus kegyelméből és mindenkoron jelenvaló szeretetéből (Jn 13,1). Ha ebben az értelemben nézzük, egész másképp hangzik az is, hogy a "pokol kapui sem fognak diadalmaskodni rajta". Persze hogy nem, hiszen maga a Krisztus vezeti és pásztorolja.

No, üssetek.
NA! 2011-01-06 20:59:19
Katolikus katekizmus:

51. Ki váltotta meg a világot?
A világot Jézus Krisztus váltotta meg.

52. Hogyan valósul meg bennünk a megváltás műve?
A megváltás műve úgy valósul meg bennünk, hogy hiszünk Jézus Krisztusban, és tanítása szerint élünk.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-06 20:58:40 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 20:58:40
senki nem mondta kicsit
teljes újjászületés
de nap mint nap vétkezik az újember is
de Krisztus megtart
példa erre Pál

Róma7

18. Mert tudom, hogy nem lakik én bennem, azaz a testemben jó; mert az akarás megvan bennem, de a jó véghezvitelét nem találom.
19. Mert nem a jót cselekeszem, melyet akarok; hanem a gonoszt cselekeszem, melyet nem akarok.
20. Ha pedig én azt cselekeszem, a mit nem akarok, nem én mívelem már azt, hanem a bennem lakozó bűn.
21. Megtalálom azért magamban, ki a jót akarom cselekedni, ezt a törvényt, hogy a bűn megvan bennem.
22. Mert gyönyörködöm az Isten törvényében a belső ember szerint;
23. De látok egy másik törvényt az én tagjaimban, mely ellenkezik az elmém törvényével, és engem rabul ád a bűn törvényének, mely van az én tagjaimban.
24. Óh én nyomorult ember! Kicsoda szabadít meg engem e halálnak testéből?
25. Hálát adok Istennek a mi Urunk Jézus Krisztus által. Azért jóllehet én az elmémmel az Isten törvényének, de testemmel a bűn törvényének szolgálok.
válasz erre: NA! - 2011-01-06 20:52:05 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 20:57:02
ne m így van
de nekem mindegy
válasz erre: NA! - 2011-01-06 20:52:59 | megtekintés
NA! 2011-01-06 20:52:59
Hogyne lenne már bűntelen?

Ő tisztán született Isten kegyelméből, aztán pedig a szabad akaratát Istennek rendelte alá szabad akaratból. Magyarul nem vétkezett egyáltalán.
válasz erre: NA! - 2011-01-06 20:52:05 | megtekintés
NA! 2011-01-06 20:52:05
Nincs elvégezve, csak az alap van lefektetve, a körülmények vannak biztosítva!!
Te végzed el, illetve benned Krisztus, ha hagyod, de ahhoz nem elég kicsit másképp élni. Olyan szédítő mélységek vannak az életben, az üdvösségben, a "kicsit másképp élni" pedig egy csésze langyos tea.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-06 20:50:10 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 20:50:41
akkor nem büntelen
válasz erre: NA! - 2011-01-06 20:49:07 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 20:50:10
Akkor nyugodjatok meg
Hiszel Jézusban?Megtértél? Újjászülettél?( a szíved körülmetélt:-))))
Üdvözülsz
ELVÉGEZTETETT

Valaki kimentette a gyereked a vizből, a halálból
mennyit tudnál érte fizetni?
mit tudnál tenni?
megköszönni
és hálás lenni
ingyen van
de VALAKI megfizette, mégpedig nagyon
a bűnünk sulyát cipelte a keresztre
válasz erre: NA! - 2011-01-06 20:45:56 | megtekintés
NA! 2011-01-06 20:49:07
(elfojtott mosoly)
"aki megtért az igyekszik másképp élni"
Azért ez, ... egy kicsit kevés.

"kegyelmet találtál az Istennél. " De már születése előtt!!

Jaj, Eunike, ki beszél arról, hogy Isten ???
Nem azt írtam, hogy első a _teremtmények_ között??
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-06 20:46:27 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 20:46:27
Erre válasz:

"Te tényleg azt hiszed, hogy azzal, hogy Jézus magára vette az emberek bűneit, és a keresztre szegezte, te és mindenki a mennybe juttok, mindegy mit csináltok???????"


Szó sincs róla
aki megtért az igyekszik másképp élni



Nem én élek él bennem a Krisztus
az Ő Lelkét kaptam
Ő elkezdte a munkát bennem el is végzi
hála Istennek nem tőlem függ az üdvösségem

És hiszem, hogy Isten bármit megtud tenni
de így köszöntötte az angyal Máriát:

Lk 1,30 És monda néki az angyal: Ne félj Mária, mert kegyelmet találtál az Istennél.

miért kellett a kegyelem??
azért mert nem Isten
itt a földön egyedül Jézus volt büntelen
mert Ő Isten
NA! 2011-01-06 20:45:56
Mi értjük ...
Simul justus et peccator 2011-01-06 20:31:05
Jó a cím:-)))))))))))))))))))
Azért szeretjük egymást, de sajnálom, hogy nincs üdvbizonyosságuk
Nehéz lehet így élni
rossz az a Vulgata fordítás, vagy miért nem értik??
Imádkozzunk , hogy a Szentlélek Isten adjon nekik is világosságot, ne féljenek

pedig olyan egyszerű
Sola fide
Solus Christos
Sola scriptura
:-)))))))))))
Csel 16,31 Azok pedig mondának: Higyj az Úr Jézus Krisztusban, és idvezülsz mind te, mind a te házadnépe!
Angyal Gábor 2011-01-06 19:48:39
A vezércikk alatt én is pontosan egy ilyen "békés dühöngő" kialakítását gondoltam idvesnek, így ezentúl -ahogy Sola is írja, sok cikk és topik ide lyukad ki teljesen értelmetlenül- akkor át lehet ide irányítani a "pályaelhagyókat" és hajrá!!
Magam is bizonyára többször be fogok ide nézni, jó kis műsor ígérkezik...
Sola Scriptura 2011-01-06 19:25:16
Ehh, épp most akartam bemásolni Berkhof dogmatikáját szőröstülbőröstül :)
válasz erre: Modera Vera - 2011-01-06 19:16:46 | megtekintés
Modera Vera 2011-01-06 19:16:46
A keménységhez annyit, hogy persze érveljetek bátran, ahogy Sola javasolja, de mielőtt indul a meccs, íme néhány moderációs elv. Nincsenek kirekesztő megnyilvánulások; csak az szóljon, aki képes a szeretetre és tiszteletre a másik iránt; nem megbotránkozni kell egymáson, hanem megérteni egymást. Ne minősítsük egymás véleményét vagy egymást, hanem szálljunk vitába. Aki durvul, becsmérel, káromkodik, már repül is. És még valami: nem kell regényeket írni, senki ne foglalja el az egész topicot. En garde!
Sola Scriptura 2011-01-06 19:02:55
Már más topikokban is felvetődött, hogy érdemes volna-e egy kifejezetten a katolikusok és protestánsok közötti párbeszédre, illetve apológiára és egymás kölcsönös épülésére szolgáló topik megnyitása. Mivel ez a téma olyan, hogy bármelyik más topikban merül fel, azonnal harcmezővé teszi azt és az eredeti témák megvitatását nagyon megnehezíti, ezért javallom, hogy itt legyen külön helye neki. Itt pedig aztán "csak keményen", de egymást és egymás hitét nem becsmérelve talán közelebb tudunk jutni egymáshoz és az Úr Jézus Krisztushoz is.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.