Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

Kat-prot lövészárok

gyöngyi 2011-01-08 15:08:46
Jézus él személyesen abban az emberben aki újjászületett a Szentlélek által, nem a pap által, hanem a Szentlélek által. Tehát mégegyszer mondom, Jézus él, Szentlelke bennünk.
Nem önmagunk bocsátunk meg magunknak, hanem Jézus nekünk. Jézus nem egyenlő a papokkal.:)
válasz erre: NA! - 2011-01-08 15:02:26 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-08 15:06:27
Hol hallottad azt a marhaságot, hogy a protestánsoknál egyéni szentírásértelmezés van?

Az utóbbi hónapban szentírásértelmezés címén olyan 2000 oldalt olvastam el. Nem sok, lehetne több is. Az, hogy nincs kötelező dogma, az nem azt jelenti, hogy mindenki azt hisz és úgy értelmez amit és ahogy akar. Rendszerezés van, rendszeres teológia van (hívhatjuk épp dogmatikának is, csak a rendsz. teol.-nak része a teológiai etika is), Isten kijelentésének tanulása, tanítása és tanulmányozása van. Ha egyéni értelmezés volna, talán volna olyan protestáns is, aki akkora szamárságot találna ki, hogy kepesztenünk kell az üdvösségünkért.
válasz erre: Angyal Gábor - 2011-01-08 14:54:35 | megtekintés
NA! 2011-01-08 15:02:26
A gyóntatószékben a papban személyesen találkozok Jézussal.
Sehol nincs leírva, hogy csak a Szentírásban szabad találkozni Jézussal!
Azok az ezrek, akik megtértek Péter szavára (a Szentlélek beszélt Péter szájával), azok nem a Szentírásban találkoztak személyesen Jézussal, hanem Péterben. Amikor Péter meggyógyította a bénát és megbocsátotta bűneit (fordított sorrend, bocs), akkor a béna nem a Szentírásban találkozott Jézussal, hanem Péterben.
A Szentírásban írva van:
Jn 20, 23:
Akinek megbocsátjátok bűneit, az bocsánatot nyer, s akinek megtartjátok, az bűnben marad."

Nem azt mondja, hogy mindenki bocsássa meg bűneit saját magának.
A felszentelt pap által, akiben a bűnbánó találkozik Jézussal, Jézus megbocsátja a bűnöket.
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-08 14:57:37 | megtekintés
Angyal Gábor 2011-01-08 14:58:54
Ez nemcsak ellentétes, ez szimpla kettősmérce!
válasz erre: NA! - 2011-01-08 14:54:25 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-08 14:58:09
Szerintem se. De más az emberhalászat és más az apológia.
válasz erre: eva-48 - 2011-01-08 14:50:07 | megtekintés
gyöngyi 2011-01-08 14:57:37
Mindannyiunknak Jézussal kell találkoznunk a Bibliában.:) De személyesen!:)
válasz erre: Angyal Gábor - 2011-01-08 14:54:35 | megtekintés
Angyal Gábor 2011-01-08 14:56:50
Gyöngyi
Ez most mellé ment, te nem azon az oldalon vagy... :P
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-08 14:53:54 | megtekintés
NA! 2011-01-08 14:56:37
Jézus elküldte a Szentlelket, a Szentlélek tanítja (legyen már Ágoston, jó?) Ágostont, Ágoston leírja a tanítást!
Ha jól megfigyeled ez Jézus - Ágoston! Tehát Ágoston kezével a Jézus által elküldött Szentlélek ír!!
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-08 14:53:54 | megtekintés
Angyal Gábor 2011-01-08 14:54:35
Mik is lennének ezek az ellentétek?

Tudom már. Azokkal lehetnek ellentétesek, amiket TE (mert ugyen egyéni Szentírásértelmezés van) kisajtolsz a szövegből, és rámondod hogy ez volt a szándék. Úgy csűröd csavarod a Szentírást, míg nem találod meg benne azt, amit keresel. Egy-két mondat alapján. Nem is tudom melyik bibliai csoport jut eszembe erről... talán f-el kezdődik, és s-re végződik...
Jól mondta NA!: Svédasztalt csináltok belőle!
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-08 14:49:45 | megtekintés
NA! 2011-01-08 14:54:25
Ezt írod:
"Azt azonban semmiképpen nem jelentheti, hogy olyanokat jelent ki a Szentlélek, amik ELLENTÉTESEK a korábbi kijelentéssel, Jézus Krisztus szavával vagy az evangélisták és apostolok ihletett kijelentéseivel. ilyen egyszerűen NEM FORDULHAT ELŐ. Az ugyanis akkor nem a Szentlélek kijelentése."

Valóban! De ez (ellentétes kijelentés) nem mondható el a Katolikus Egyházra! És ne kezdd megint a rómázást!! ;-)
Ami dogma, tehát magyarázatra nem szoruló hittétel, az egyik sem ellentétes a Szentírással.
"Ez az én testem" - ez csak egy szimbólum : na ez ELLENTÉTES!!!
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-08 14:49:45 | megtekintés
gyöngyi 2011-01-08 14:53:54
Augustinus, még mindig nem Jézus, még mindig emberek rabsága.:)
válasz erre: NA! - 2011-01-08 14:52:12 | megtekintés
NA! 2011-01-08 14:52:12
Te írod:
"Tudjuk, hogy a Bibliában nincs benne a teljes kijelentés, viszont azt is valljuk, hogy pont annyi van benne, amennyit Isten szükségesnek tartott nekünk kijelenteni. Ennek szükségszerűen vannak olyan részei, amik elsőre nem fénylenek reflektorként (pl. ilyen a Szentháromság, amire vonatkozóan egy csomó kijelentés van a Szentírásban, de mégis az Egyházban, a Szentlélek segítségével vált hittétellé, sőt ilyen az eleve elrendelés is, amire vonatkozóan ismét csak egy nagy halom kijelentés van a bibliában, mégis Augustinusnál merült fel először a hittétellé emelése)."

Kiváló megfogalmazás, bravó! :-)
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-08 14:49:45 | megtekintés
NA! 2011-01-08 14:52:12
Te írod:
"Tudjuk, hogy a Bibliában nincs benne a teljes kijelentés, viszont azt is valljuk, hogy pont annyi van benne, amennyit Isten szükségesnek tartott nekünk kijelenteni. Ennek szükségszerűen vannak olyan részei, amik elsőre nem fénylenek reflektorként (pl. ilyen a Szentháromság, amire vonatkozóan egy csomó kijelentés van a Szentírásban, de mégis az Egyházban, a Szentlélek segítségével vált hittétellé, sőt ilyen az eleve elrendelés is, amire vonatkozóan ismét csak egy nagy halom kijelentés van a bibliában, mégis Augustinusnál merült fel először a hittétellé emelése)."

Kiváló megfogalmazás, bravó! :-)
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-08 14:49:45 | megtekintés
mt 2011-01-08 14:52:10
Igen,mi magunk is...
Az Aliansz most ér véget, sajnos: http://www.aliansz.hu/
válasz erre: eva-48 - 2011-01-08 14:41:49 | megtekintés
NA! 2011-01-08 14:50:22
Arra végképp nem bírok rájönni, hogy lehet az, hogy a katolikus Egyházon kívül van -e üdvösség, dogma ?? Úgy gondolom, paradicsomból nem lehet kávét készíteni :-)

Ez egyszerűen nem hittétel anyag. A dogmát úgy kell elképzelni, mint matematikában a "pont" definícióját (geometria). Azt el kell fogadni, ahhoz nem kell magyarázat.
eva-48 2011-01-08 14:50:07
Még egy gondolat: dogmatikával NEM leszünk emberhalászok szerintem!
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-08 14:43:24 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-08 14:49:45
Mert ha te csak a bibliai idézet felét teszed be, kénytelen vagyok hangsúlyosan hozzátenni a másik felét.

A teljes igazság azt jelenti, hogy részigazságaink már vannak. Tudjuk, hogy a Bibliában nincs benne a teljes kijelentés, viszont azt is valljuk, hogy pont annyi van benne, amennyit Isten szükségesnek tartott nekünk kijelenteni. Ennek szükségszerűen vannak olyan részei, amik elsőre nem fénylenek reflektorként (pl. ilyen a Szentháromság, amire vonatkozóan egy csomó kijelentés van a Szentírásban, de mégis az Egyházban, a Szentlélek segítségével vált hittétellé, sőt ilyen az eleve elrendelés is, amire vonatkozóan ismét csak egy nagy halom kijelentés van a bibliában, mégis Augustinusnál merült fel először a hittétellé emelése). Ezeket a Szentlélek tejles igazsággá formálhatja a Szentírásban kijelentettekből. Azt azonban semmiképpen nem jelentheti, hogy olyanokat jelent ki a Szentlélek, amik ELLENTÉTESEK a korábbi kijelentéssel, Jézus Krisztus szavával vagy az evangélisták és apostolok ihletett kijelentéseivel. ilyen egyszerűen NEM FORDULHAT ELŐ. Az ugyanis akkor nem a Szentlélek kijelentése.
válasz erre: Angyal Gábor - 2011-01-08 14:42:22 | megtekintés
Angyal Gábor 2011-01-08 14:48:29
Úgy legyen!

Szép estét!
válasz erre: eva-48 - 2011-01-08 14:47:13 | megtekintés
NA! 2011-01-08 14:47:57
Ja, akkor rendben :-)
válasz erre: eva-48 - 2011-01-08 14:47:13 | megtekintés
eva-48 2011-01-08 14:47:13
Kedves NA! azt azért írta Gyöngyi hogy szépet és jót írjon, és Jézus szóljon (ideje :) )

Mentem! Ég áldjon mindenkit! Ne feledkezzetek el, Ima és böjt jön együtt, például, az egységért!

"Hogy megtudja a világ, hogy Te küldöttél engem"... mondja Jézus :)
NA! 2011-01-08 14:46:35
Már bocsáss meg, de én a Katolikus Lexikon cikkéből nem bírom kiolvasni a zsinat szót! :-(

Ezen kívül, ahogy te mondod, ha van ami dogma és van ami nem, akkor világos, mert ez, amiről beszéltünk nem dogma. Nem mindenben tévedhetetlen az Egyház.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-08 14:43:24 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-08 14:43:24
A 4. pontra figyelj :) A zsinati határozatokat a zsinat kánonjának hívják, ezek közül van, ami dogma, és van, ami nem. Ne nekem kelljen már téged megtanítani a katolikus dogmatikára :)
válasz erre: NA! - 2011-01-08 14:36:45 | megtekintés
Angyal Gábor 2011-01-08 14:42:22
Egyszerűen nem vagyok képes felfogni...

"Még sok mindent kellene mondanom nektek, de most nem tudjátok elviselni: amikor azonban eljön ő, az igazság Lelke, elvezet titeket a TELJES IGAZSÁGRA; mert nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall, és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek. Ő ENGEM FOG DICSŐÍTENI, mert AZ ENYÉMBŐL MERÍT, és AZT JELENTI KI NEKTEK."

Miért azt emeled ki, ami téged igazol és miért hagyod ki azt ami engem? Nem azért nem idéztem tovább, mert azt ki akarom hagyni, csak mert nem az a fontos a mondanivalóm szempontjából. Igen, Kirsztust dicsőíti, és az ővéből merít, de ezzel együtt ELVEZET MINDEK A TELJES IGAZSÁGRA. Ha nem vagy képes (vagy nem akarod!) felfogni a mondat értelmét, akkor nem tudom hogyan tudunk kommunikálni?
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-08 14:33:11 | megtekintés
eva-48 2011-01-08 14:41:49
Például, amikor mi magunk vagyunk az akadály...

Jókor írod, ima- és böjt hét jön, vagy kilenced?! 9-edikétől :)
válasz erre: mt - 2011-01-08 14:28:49 | megtekintés
NA! 2011-01-08 14:38:07
Ez most milyen módon vet új érveket a vitába?
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-08 14:35:28 | megtekintés
Angyal Gábor 2011-01-08 14:37:35
És akkor mi a helyzet, a én a leglelkiismeretesebb gondolkodásom eredményeképpen is ezeknek a hitigazságoknak az értelmére jutottam el MAGAMTÓL és a SZENTLÉLEK kegyelmétől? Meg még sokan százmilliók ugyanígy a világban? Ellentétben a több száz protestáns felekezettől, akiknek a Lélek, hogyhogynem egymásnak homlokegyenest eltérő dolgokat nyilatkoztatott ki? Esetenként hajmeresztő dolgokat?
Kézcsókok százait küldöm!
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-08 14:30:57 | megtekintés
NA! 2011-01-08 14:36:45
Akkor bemásolom az egészet.

Magyar Katolikus Lexikon > K > kánon

kánon (a gör. kanón, 'nádpálca' szóból: 'mérték'): szabály, zsinórmérték, etalon. - 1. a filozófiában: az →igazság megítélésére alapul szolgáló elv, kritérium. - 2. a szentírástudományban a sugalmazott könyvek jegyzéke: →szentírási kánon. - 3. a liturgiában a →szentmise központi része, áldozati imádság a Sanctus és a Miatyánk között: →szentmise kánonja. A Római Misekönyvben a →kánon-kép figyelmeztet kezdetére. - 4. az →egyházjogban az →egyházi törvények összessége. - 5. a →bizánci szertartásban meghatározott szabály (Kanon) szerint szerkesztett énekfüzér, melyet a →reggeli istentiszteleten és az →apodeipnonon énekelnek. A ~ 9 →ódából, az óda több versszakból áll. Az 1. versszak neve →irmosz, a következő 3 v. 4 versszaké →tropárion, az utolsóé katavászia. Az irmosz (eirmosz = sorozat, kapcsolat) szerkezetével és dallamával egy sorozatba kapcsolja az utána következő versszakokat. A katavászia neve vsz. onnan ered, hogy ezt az éneket ünnepélyesebb alkalmakkor az éneklők a →kléroszokból leszállva, a tp. közepén összegyűlve énekelték (katavászia = leszállás, visszatérés). Vannak ~ok, melyek nem 9, hanem csak 2, 3 v. 4 ódából állnak. Ezek neve: diódia, triódia, tetraódia; főleg nagyböjtben énekelték. A mo-i gör. kat-ok jelenlegi gyakorlata szerint a ~ból már csak az irmoszt és a katavásziát éneklik. A bizánci egyh. irod-ban a ~költészet a 7. sz. közepétől a 10. sz-ig virágzott. A ~műfaj megteremtője Krétai Szt András volt. Rajta kívül a leghíresebb ~szerzők: Damaszkuszi Szt János és Szt Kozmasz →melodosz. - 6. a művészetben: eszményi arány; egy bizonyos korban kötelezőnek tartott képzőművészeti szabályok összessége. - 7. a zenében: a dallamot több, egymás után induló szólamban megszólaltató forma. Legkedveltebb a 2-4 szólamú ~, de a zeneirod. ismer 24 (Josquin des Pres: Qui habitat in adiutorio), sőt 36 szólamú ~t is (Ockeghem: Deo Gratias). Van tükör-, ellen-, rák-, tükörrák-, augmentációs, kör-, spirál- stb. ~. - 8. a nyomdászatban 36 pontos betűnagyság. P.I.-H.B.-**

Mercenier-Paris É.n.:118. - Bíró 1936:219. - Melles 1937:79. - Leibowitz, R.: Le Canon. Liege, 1952. - ZL 1965. II:297. - Onasch 1981:179. - Brockhaus II:263.

válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-08 14:35:26 | megtekintés
NA! 2011-01-08 14:35:36
Idézed:
"Még sok mindent kellene mondanom nektek, de most nem tudjátok elviselni: amikor azonban eljön ő, az igazság Lelke, elvezet titeket a teljes igazságra; mert nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall, és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek"

Pontosan ezt mondom én is!! Hogy a Szentírásban NINCSEN MINDEN megírva, és hogy a Szentlélek elvezet bennünket a teljes igazságra. Abban sem kételkedem, hogy nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall ...
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-08 14:33:11 | megtekintés
gyöngyi 2011-01-08 14:35:28
JÉZUS HÍV

"Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok és megterheltettetek, és én megnyugosztlak titeket." Máté 11,28

Egy kérdés hangzik feléd: van-e terhed? Kérdezhetnéd - ugyan kinek nincs? Jézusnak a nagy hívása hangzik most fáradtak és megterheltek felé. Őszintén öntsük most ki Előtte szíveinket. Jézushoz jó helyre jöttünk, Nála lehet panaszkodni. Nem csak az a teher, ami nincs. Sokszor az is, ami van. Jézustól elvisz a világ csalárdsága, de ugyanakkor a szükség, a nincs is. Alig találkozunk olyan emberrel, aki ne arról panaszkodna, hogy milyen sok a munkája. Azon versengenek emberek, kinek van joga arra, hogy fáradtabb legyen. Mindenki úgy érzi, hogy mindent rám akarnak tenni. A család, a körülmények terhei, súlyos teher még a betegség is. Komoly dolog egy családban a meg nem értés terhe. Nem értjük egymás gondolatait, és vitatkozásokba keveredünk. Az akaratok miatt ütközünk és sebesülünk. A gyermekek terhe. Úgy vagyunk, mint az anyagiakkal, ha van is, nehéz, ha nincs, mindent megtennénk, hogy legyen. Az élet terhei mélyén ott vannak a lelki terhek, a bűnnek a terhei. Minden teher innen származik. A bűnnel együtt alákerülünk a bűn és halál törvényének. De van egy másik törvény: Isten szeretetének a törvénye. Jézus ezt hozta le a földre. Minden lépésében a szeretet vezérelte. Nem volt életének egyetlen cselekedete, mozdulata önmagáért. Csak a bűnösökért, elveszettekért. Életének törvénye volt, hogy vonzza magához a bűneikben megfáradtakat. Menj ma Hozzá, és tedd le terhedet. "Vessed az Úrra a te terhedet, Ő gondot visel rólad" (Zsoltár 55,22).
Sola Scriptura 2011-01-08 14:35:26
A zsinati határozatokat hívják kánonnak, te.... :))
válasz erre: NA! - 2011-01-08 14:26:17 | megtekintés
eva-48 2011-01-08 14:35:23
Márti! Te is megérkeztél?! na, ez csúcs!

csúcstalálkozó :)))))
válasz erre: mt - 2011-01-08 14:28:49 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-08 14:33:11
Ez szinte ugyanaz, mint a Jn 14,26. Nem jelent új kijelentést. Ha már csúsztatásról beszélsz, miért nem FOLYTATOD az idézetet? Mert az bizony teljes egészében (Jn 16,12-14) így szól:

"Még sok mindent kellene mondanom nektek, de most nem tudjátok elviselni: amikor azonban eljön ő, az igazság Lelke, elvezet titeket a teljes igazságra; mert nem önmagától szól, hanem azokat mondja, amiket hall, és az eljövendő dolgokat is kijelenti nektek. Ő ENGEM FOG DICSŐÍTENI, mert AZ ENYÉMBŐL MERÍT, és AZT JELENTI KI NEKTEK."

Ugyanazt mondja el benne, mint a Jn 14,26-ban. A Szentlélek nem fog új kijelentést adni, hanem részleteiben is megjeleníti azt, amiről Krisztus beszélt.

A dogmatikusok közül Berkhof úgy írja le a Kijelentést, mint a fényt: a közepe (ez alatt érti azt, hogy a Szentírásnak a ránk vonatkozó, ezért explicite és félreérthetetlenül kijelentett része) vakítóan fényes, azonban minél inkább távolodunk tőle (Istennek a saját magára vonatkozó, emberi agyunk számára egyre kevésbé felfogható kijelentéseiig), annál homályosabban látjuk már magának a Kijelentésnek az értelmét is, magát Istent pedig teljes valójában nem tudjuk felfogni (az már elménk számára a vaksötét). Nos, ezt a képet használva a Szentlélek nem mást csinál, mint felcsavarja a fényt, hogy amit eddig homályosan láttunk, az egyre nyilvánvalóbb legyen.
válasz erre: Angyal Gábor - 2011-01-08 14:21:26 | megtekintés
Angyal Gábor 2011-01-08 14:33:02
Tessék csak tiszta vizet önteni a pohárba!
válasz erre: NA! - 2011-01-08 14:26:17 | megtekintés
eva-48 2011-01-08 14:32:43
Tényleg abbahagyhatnád. Van itt egy írás, a December 22. a címe, ezen a lapon.
Az a ... kétbalkezes naplója.

Azt mondja Teréz anya történetére: Jól hangzik! De vajon megtért-e már?!
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-08 14:18:54 | megtekintés
NA! 2011-01-08 14:32:05
A tévedhetetlen dogmák erős alapot adnak, és kizárják a tévedést, és hogy eleve téves álláspontról kezdjünk el gondolkozni.
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-08 14:30:57 | megtekintés
NA! 2011-01-08 14:31:23
Rendben :-)
válasz erre: eva-48 - 2011-01-08 14:29:13 | megtekintés
gyöngyi 2011-01-08 14:30:57
Ez a cél!:) A gondolkodás és nem pedig elfogadása tévedhetetlen dogmáknak!:)
válasz erre: Angyal Gábor - 2011-01-08 14:29:13 | megtekintés
Angyal Gábor 2011-01-08 14:29:13
Szerintem ugyanarra gondolunk, valóban a folyamat és a pillanat közötti összefüggésről van szó, illetve akként is értékelhető. Kaphatsz piros pontot, de ne fejtsd ki bővebben, hátha lesz aki gondolkodik még rajta.
válasz erre: eva-48 - 2011-01-08 14:21:08 | megtekintés
eva-48 2011-01-08 14:29:13
Beteljesedett van, fiú (icipicit más fordításban)
válasz erre: NA! - 2011-01-08 14:06:56 | megtekintés
mt 2011-01-08 14:28:49
… ellenállás és kudarcok dacára
Gondolatok az egységről (Aliansz imahét):
De ha mégis szenvednétek az igazságért, akkor is boldogok vagytok;
fenyegetésüktől pedig ne ijedjetek meg, se meg ne rettenjetek.” (1Pt 3,9.13–14)
Kiegészítő textus: Neh 4,19
Jó kedvvel ülök az autóba, hogy a lányomhoz utazzak. Az A1-es autópálya
Bréma és Hamburg között tele van építési szakaszokkal, de ma reggel minden
jól alakul. Még néhány kilométer és célhoz érek. Az Elba alagútja alatt vagyok
és ott történik a baj. Amikor bekapcsolom a fényszórót a kocsi hirtelen fékezni
kezd. Mi lehet ez? Ösztönszerűen visszakapcsolom a sebességet és újra gázt
adok. Ez sikerül is, lassabban ugyan, de tovább haladhatok, és végül elérem
célomat. A műhelyben tudom meg később, hogy az elektronikával volt baj.
Rövidzárlat keletkezett a fényszóró bekapcsolásakor.
Ez az élmény sokszor felidéződik bennem Isten országának munkája közben.
Úgy látszik, mintha minden rendben volna, az előttünk álló út és a cél világos,
egyszerre lefékeződik az előrehaladás. Váratlan akadályok lépnek fel, és a
haladás sebességét határozottan csökkenteni kell. Először nem látjuk még hol
volt a hiba, de közelebbről megvizsgálva a dolgot felszínre jön a baj. Új
feladatok, a munkatársak fáradtsága vagy a bizalom hiánya ilyen rejtett
akadályoztatáshoz vezethet. Még rosszabb, ha az egymás közötti
feszültségek,vagy kívülről jövő ellenségeskedések teszik lehetetlenné
munkánkat. Tulajdonképpen nem is kellene csodálkoznunk azon, ha az
ellenség akadályozni akarja Isten gyermekeit munkájukban.
Mit tegyünk? Adjuk fel? Hátráljunk meg? Semmiképpen! Most van szükség
kitartó imádságra és bátor tettekre. Ha a cél helyes és közös imádságban együtt
vagyunk, nem kell félnünk az ellenállástól, mert a mi Urunk még mindig
nagyobb a világ minden akadályánál.
válasz erre: eva-48 - 2011-01-08 14:06:35 | megtekintés
gyöngyi 2011-01-08 14:28:48
A megtérés egy fordulópont az ember életében, amit ha Önmaga mond el, akkor a beszéd tartalmából tudhatjuk, hogy ez Megtérés-e az Istenhez. Nem azt döntöttem itt el én, hogy üdvözülhet-e vagy sem.
válasz erre: Angyal Gábor - 2011-01-08 14:25:09 | megtekintés
eva-48 2011-01-08 14:28:15
Még csak azt sem kell... számtalanszor mondtam hogy Emiliano Tardif könyvét olvassák el, aki azt írja: Jézus a Messiás, és rá lehet jönni, hogy "tiszta protestáns" az a katolikus!
válasz erre: NA! - 2011-01-08 14:13:39 | megtekintés
NA! 2011-01-08 14:26:17
A dogma hitigazság. A kánon más!

A dogma hittétel, amelyet az egyh. tanítóhivatal →hitvallásokban, a zsinati határozatokban v. a pápa →ex cathedra kijelentésekben fogalmazott meg.

A kánon (a gör. kanón, 'nádpálca' szóból: 'mérték'): szabály, zsinórmérték, etalon.

Katolikus Lexikon.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-08 14:23:28 | megtekintés
eva-48 2011-01-08 14:26:04
Tessensziveslenni ezt a "nem megtérés" szavakat visszavonni!!!
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-08 13:47:44 | megtekintés
Angyal Gábor 2011-01-08 14:25:09
Akkor ne te döntsd el, legyél oly kedves, hogy ki tért meg, és ki nem!
Ez nem a te kompetenciád. Gondolom sejted, hogy kinek a kenyerét veszed el ezzel... :)
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-08 14:18:54 | megtekintés
eva-48 2011-01-08 14:25:04
Már írtam Neki, Gábor, hogy Gyöngyi szerelmes - éppen ebbe, ami persze a legjobb... de akkor éppen a VILÁGON MINDEN arról SZÓL, tehát ez AZ az állapot. No, azért nem olyan, amit meg kell bocsátani, csak az, ha azt gondolja, nekem fogalmam sincs, mi az h autópálya, hiszen még a kereket sem ismerem... :)
válasz erre: Angyal Gábor - 2011-01-08 14:11:26 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-08 14:23:28
Nem is egy, hanem egyenesen két dogma.
Az első szerint nincs üdvösség az Egyházon kívül. Ezt 1442-ben a Firenzei Egyetemes Zsinat kánonjában találod meg.

Idézzük:
"Erősen hiszi, vallja és hirdeti, hogy senki, aki nincs a katolikus Egyházban, nemcsak a pogányok, hanem a zsidók, vagy eretnekek és szakadárok sem, nem lehet részese az örök életnek, hanem az örök tűzre fognak kerülni, „amely az ördögnek és az ő angyalainak készíttetett”, kivéve, hogyha életük befejezése előtt az Egyházhoz csatlakoztak: az Egyház testének az egysége pedig annyira erős, hogy csak a benne maradóknak szolgálnak üdvösségére az egyházi szentségek, és csak ezeknek számára teremnek örök jutalmakat a böjtölések, alamizsnálkodások és a jámborság többi művei, valamint a krisztusi katonáskodás gyakorlatai. Senki sem üdvözülhet, hacsak nem maradt meg a katolikus Egyház oltalmában és a vele való egységben, bármekkora alamizsnákat adott, vagy akár ha vérét is ontotta Krisztus nevéért."

A második szerint pedig van. Ez a II. Vatikáni Zsinat kánonjában található, emígy:
"Elnyerhetik ugyanis az örök üdvösséget mindazok, akik önhibájukon kívül nem ismerik Krisztus evangéliumát és egyházát, de őszinte szívvel keresik Istent, és a kegyelem hatása alatt arra törekszenek, hogy teljesítsék akaratát, amelyet lelkiismeretük szavában ismernek fel. Még azoktól sem tagadja meg az isteni Gondviselés az üdvösségre szükséges támogatást, akik önhibájukon kívül nem jutottak el az Isten kifejezett ismeretére, de – éppen nem az isteni kegyelem nélkül – iparkodnak becsületesen élni."

A két dogma egymással NEM ÖSSZEEGYEZTETHETŐ.

Ha a személyes véleményemre vagy kíváncsi, én azt mondom, hogy a Firenzei Egyetemes Zsinatnak volt igaza. Ugyanis nincs üdvösség az Egyházon kívül, ez egy gyors exegézissel akár a Jn 3,16-ból is simán levezethető. A Róm.Kat egyház látta, hogy bizony voltak, vannak és lesznek, akik megtérnek az Úr Krisztushoz és ezáltal üdvösségre jutnak, mégpedig úgy, hogy sosem voltak tagjai a római katolikus egyháznak. És ahelyett, hogy az Egyház tantételét értelmezte volna át (miszerint az Egyház nem azonos a Római Katolikus Egyházzal, hanem sokkal inkább Krisztus juhainak örök közösségével), inkább azt mondta, hogy van üdvösség az egyházon kívül. Miért tette ezt? Szimplán hatalmi érdekből. Mert ha hívek megtudják, hogy az Egyház nem kőtemplomból meg tanítóhivatalból áll, akkor nem mondható nekik, hogy az Egyház az üdvösség útja (mint ahogy nem is az, hanem Jézus Krisztus egyedül - Jn 14,6), és nem kötelezhetők az egyházfegyelem Krisztus parancsolataitól eltévelyedett szabályainak betartására, hanem saját lelkiismeretük és a Szentlélek szerint Krisztust fogják majd követni. Vagyis beteljesedne az, amit Krisztus így mond: "megismeritek az igazságot, és az igazság megszabadít titeket" (Jn 8,32)
válasz erre: NA! - 2011-01-08 14:11:38 | megtekintés
Angyal Gábor 2011-01-08 14:22:09
Valóban nem véletlen, de én nem vagyok ilyen erős és kitartó mint ő. Inkább csak lélekben támogatom!
válasz erre: eva-48 - 2011-01-08 14:14:02 | megtekintés
Angyal Gábor 2011-01-08 14:21:26
Miért csúsztatsz megint?
Miért nem ezt szúrod be?
Jn 16:
"12Még sok mondanivalóm volna, de nem vagytok hozzá elég erősek. 13Hanem amikor eljön az Igazság Lelke, ő majd elvezet benneteket a teljes igazságra. Nem magától fog beszélni, hanem azt mondja el, amit hall, és a jövendőt fogja hirdetni nektek."
Akkor miről beszélsz?
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-08 14:09:01 | megtekintés
eva-48 2011-01-08 14:21:08
Kérem a piros pontot Gábor!

Ezt ugyan kicsit "elméleti" módon fogalmazom meg - ha nem baj :)
Ti más rendben van az "eleve elrendelés", mert az Isten végtelen RENDJE, melynek van ugyan "metszete"/közös része az emberrel, ti. Jézus Krisztus, de ami az Ő szándékait, gondolatait, stb.illeti, az egészében MÁS, mint amit mi az időben élünk/valósítunk. Nekünk van "folyamat" Neki nincs. Abban az örök jelenben tehát ott a jövő (az örök jövő :) ) - no megkapom?! :))))))) a piros pontot?!

Különben le sem írtam volna, mert mindjárt jönnek hárman, és azt mondják, nem így, nem úgy, meg különben is, mi az hogy elmélet. Kéremszépen annak az a becsületes neve, hogy "teológia" - ebben a vonatkozásban :)
válasz erre: Angyal Gábor - 2011-01-08 14:04:04 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.