Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

Kat-prot lövészárok

Simul justus et peccator 2011-01-08 05:35:02
Nem a rómaira akiknek minden faluban gyerekük van
és nem az ő hibájuk
azé aki hozta a hülye törvényt
válasz erre: NA! - 2011-01-08 00:01:34 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-08 05:33:12
Már megírtam
HÁLACSELEKEDET

nem érdemszerző

teljesen más

a Baált lehetett lekenyerezni, de nem IStent
válasz erre: NA! - 2011-01-07 23:39:37 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:45:48
"Kedves Na búcsúzóul
ezen az úton nem jutsz a mennybe:-)"

NEM! Ó, de, kedves Euniké! Hiszen te mondtad, hogy aki üdvösségre van szánva, az mindenképpen üdvözül !!! 8-)

Tehát akkor mégis függ az ember döntéseitől ;-)
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:57:42 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:24:57
On the contrary, kedves Eunike!

Isten a szeretet, Isten ezért igazságos is. Ezért semmiféle predesztináció nem létezhet. A Katolikus Anyaszentegyház 2000 év óta ragaszkodik Krisztus, a Szentlélek tanításához, tehát jó helyen vagyok.
Azt persze nem tudom előre megmondani, hogy üdvözülni fogok -e.
Hallgasd Szent Jánost:
Szeretteim, most Isten gyermekei vagyunk, de még nem nyilvánvaló, hogy mik leszünk.


válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:57:42 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:17:45
Ugye, mivel a szentelés után már nem él házaséletet, és mivel itt azokról az emberekről van szó, akiket majdan felszentelnek, egyértelmű, hogy a házassága során, a szentelés előtt megszületett gyermekekről van szó. Nem pedig a szentelés után.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:56:39 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:16:19
Azért itt a lényeg az EGY-en van ... Tehát csak egy felesége legyen. Ne feledd, hogy sokan pogányságból tértek meg.
Különben azt írták volna csak, hogy házas legyen.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:55:27 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:15:05
Nem igazán értem a "miért nincs bor?" kérdésedet.

Azért ostya, mert anyaga, előállítása teljesen megfelel a kritériumnak és nem romlik. A görög katolikusok kenyeret használnak. Igazából ez egy formai dolog.

Gondolom arra utalsz, hogy manapság miért csak egy szín alatt áldoztatnak. Azért, mert az ostyába bort is kevernek, öntenek, így az átlényegülésnél Krisztus Szent Vérét is tartalmazza, nem csak Szent Testét. Így nem szükséges a két szín alatti áldozás, de Úr Napján, kötelező. És hogy miért? A középkorban sok fertőző betegség, járvány volt, és ha mindenki ugyanabból a kehelyből iszik, az problémát jelenthetett volna. Most is, például, amikor Krisztus keresztjéhez járulunk Nagypénteken, és csókkal illetjük, minden ember után a ministránsok megtörlik a feszületet.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:49:53 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:10:56
Jézus Isten, de ezzel együtt ember is. Birtokolja az isteni természetet és az emberi természetet. Ennél fogva, mint ember, szabad ábrázolni.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:48:53 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:09:51
Ez egy számítógépes programnak a természetrajza, nem Istené és nem az üdvösségé. Ha eldönti, hogy valaki üdvözül, akkor szükségképpen azt is eldönti, hogy ki NEM üdvözül. Mondd, mi alapján??

Az előbb idézted Páltól, hogy jaj annak, aki MÉLTATLANUL veszi az Úr Testét!
Mi van, ha méltatlan az ember, akit üdvösségre választ Isten?
Tudom, tudom, a Szentlélek automatikusan felülír minden méltatlanságot benne, de akkor mondd már: hol a szabad akarat?
Itt gyakorlatilag az ember saját akarata ellenére is üdvözül.
Tudom, tudom, a Szentlélek automatikusan felülír minden ilyet benne. De akkor nincs szabad akarat.
Ráadásul ezzel nem tudod megmagyarázni a bukott angyalok létét.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:46:42 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:06:28
A katolikus Egyház tanítása, melyet a Szentlélek sugall a katolikus lexikonban van összefoglalva. Isten szólhat embereken keresztül, a Szentírás után is. Érdemes hallgatni, mit mond.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:42:29 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:05:19
Ezt idézed:

Azért a ki méltatlanul eszi e kenyeret, vagy issza az Úrnak poharát, vétkezik az Úr teste és vére ellen.
28. Próbálja meg azért az ember magát, és úgy egyék abból a kenyérből, és úgy igyék abból a pohárból,
29. Mert a ki méltatlanul eszik és iszik, ítéletet eszik és iszik magának, mivelhogy nem becsüli meg az Úrnak testét.

DE HÁT ÉPP EZ IGAZOL ENGEM!! Olvasd csak!
Mert a ki méltatlanul eszik és iszik, ítéletet eszik és iszik magának, mivelhogy nem becsüli meg az _Úrnak_ ___testét___ ! Látod?

És ha csak egy szimbólum, mi történik, ha valaki méltatlanul veszi. Semmi.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:41:43 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:03:40
Nem, nem. Isten senkit sem zár ki az üdvösségből. Emlékezz Pál szavaira: a teremtésből ésszel levezethető, kikövetkeztethető a Teremtő léte. Ráadásul ma már mindenhol van keresztény jelenlét.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:40:30 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:02:07
A papok ne sokasodjanak és ne szaporodjanak. Az ő szívük egyedül Istené legyen.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:38:52 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:01:34
Nem tudom, kikre gondolsz. A görög katolikusokra?
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:36:54 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:00:56
Nem emlékszel a SZENTÍRÁSRA ?? Amikor a Sátán Jézust a templom párkányára állította és mondta neki, hogy ugorjon le. Jézus mivel válaszolt? Ne kísértsd Uradat, Istenedet!
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:36:13 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:00:00
Én elfogadom, s vallom is :-) , hogy Jézus szavai lélek és élet. De talán nem jól értelmezed ezt a kifejezést!

Nem jelentheti azt, hogy minden szavát metafizikai síkon kell értelmezni. Amikor szól a szolgának (benne van a Szentírásban) Kánában, hogy töltsék meg vízzel a korsókat, azt nem metafizikai síkon, értelemben mondta, nem átvitt értelemben, mert a szolgák vízzel töltötték fel a korsókat. A víznek fizikailag kellett ott lennie, mert az átváltoztatás után (varázslat, Gyöngyike?) merítettek belőle, és emberek ittak belőle. A borból. Amely ott volt fizikailag.
Amikor a kenyeret és a halat kérte, azt sem metafizikai síkon értette, hiszen fizikailag ott volt öt kenyér és két hal. Ezekből aztán nagyon sok lett és 12 kosár telt meg a maradékkal fizikailag.
Nézzük a beszédeit:
- add el, amid van és oszd szét: a gazdag ifjú fizikailag volt gazdag, nem metafizikailag. A pénz, a vagyon fizikailag létezett.
- könnyebb a tevének a tű fokán átmenni: azaz LEHETETLEN! Ez sem metafizikai sík, hanem fizikai, hiszen egy teve nem tud átmenni egy tű fokán.
- ami a gyomorba kerül, majd onnan a félreeső helyre: ez sem metafizikai szint, te is tudod, mi történik azzal, ami a gyomorba jut.

Ez az én testem, ez az én vérem. Nem a testnek a szimbóluma, hanem maga a test. A kenyérben ott rejtőzött a test, mint ahogy a diódákat meg az áramköröket sem látod a tévé készülékben, ha ránézel a tévében, azok mégis ott vannak.
Ő átlényegítette a kenyeret az Ő Testévé és a bort az Ő Vérévé.
Lehetetlen? Istennek mi lehetetlen! Ő ezáltal a szívünkbe akar jönni, erősíteni akar bennünket különleges kegyelmekkel. Egy szimbólum erre nem képes.
Ő maga mondja: az én testem VALÓDI étel, az én vérem VALÓDI ital! Nem figyelted meg a hallgatóság reakcióját? Kemény beszéd ez, ki hallgatja! TEHÁT ŐK IS VALÓBAN A TESTRE ÉRTETTÉK! Ha valami szimbolikus cselekményt kellett volna tenniük, nem mentek volna el. Gondolkodj az ókori ember fejével: ez azt mondja, együk az ő testét és igyuk az ő vérét??
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-07 22:21:20 | megtekintés
NA! 2011-01-07 23:41:37
Jajjajjajjj, Eunike! A pápa nem fél, de nem is vakmerő, hogy csak úgy (főleg a II. János Pál pápa elleni merénylet óta) kiáll a tömeg elé. A vakmerő bizakodás Isten irgalmában Szentlélek elleni bűn, amely nem nyer bocsánatot.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:36:13 | megtekintés
NA! 2011-01-07 23:39:37
A hit tettek nélkül halott.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:32:48 | megtekintés
NA! 2011-01-07 23:39:00
Ez így nem igaz. Elfelejted azt is, hogy a királyok és földesurak mennyit tettek hatalmunk és befolyásuk növelésére a pápa kárára. Ők voltak azok, akik foglyul ejtették a pápát és ellenpápát állítottak. A Vatikánnak sokszor volt ellensége valamely ország királya. Nem volt mindig teljesen szabad cselekedeteiben.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:28:59 | megtekintés
NA! 2011-01-07 23:37:00
Nagyon sokat kaphat az ember a Szentlélektől, ez az ő döntésein múlik. Sok olyan szent van, aki nem pap vagy szerzetes volt. Talán nem is az óriási a legjobb szó a papok szentelményére, hanem a különleges. Teljesen más, mint a nem-papé.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:27:09 | megtekintés
NA! 2011-01-07 23:35:34
Ezt meg te írod le kb. harmadszor, és a puszta tényekkel állsz szemben.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-07 22:21:20 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-07 23:22:27
0 db gyereket a legkönnyebb engedelmességben tartani. Nem szól vissza, nem hisztizik, satöbbi. Kész főnyeremény. :)
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:56:39 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 23:05:33
http://www.refkossuthter.hu/hirmondo.php?rnd=5081
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:57:42
Kedves Na búcsúzóul
ezen az úton nem jutsz a mennybe:-)
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:56:39
"gyermekeit engedelmességben tartja,"

figyelem
gyermekeit

honnan a gyermek???
hisz nem élhet házaséletet
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:55:27
Timótheushoz írt I. levél 3. rész


1. Igaz ez a beszéd: Ha valaki püspökséget kiván, jó dolgot kíván.
2. Szükséges annakokáért, hogy a püspök feddhetetlen legyen, egy feleségű férfiú, józan, mértékletes illedelmes, vendégszerető, a tanításra alkalmatos;
3. Nem borozó, nem verekedő, nem rút nyereségre vágyó; hanem szelíd, versengéstől ment, nem pénzsóvárgó;
4. Ki a maga házát jól igazgatja, gyermekeit engedelmességben tartja, minden tisztességgel;
5. (Mert ha valaki az ő tulajdon házát nem tudja igazgatni, mimódon visel gondot az Isten egyházára?)


Ezt a Biblia írja
ja tudom a kat lexikon mást ír
és az a lényeg
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:49:53
MIért ostya?
Miért nincs bor?

1Kor 10,16 A hálaadásnak pohara, a melyet megáldunk, nem a Krisztus vérével való közösségünk-é? A kenyér, a melyet megszegünk, nem a Krisztus testével való közösségünk-é?
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:48:53
Kérdések:

Szabad-e Istent kiábrázolni?
Válasz: Nem

Jézus Isten-e?
Igen

Miért van kiábrázolva??
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:46:42
Ezt még egyszer, hogy látható legyen ha valaki betévedne:-)

Az eleve elrendelés azt jelenti, hogy Isten még e világ teremtése előtt ismert téged, eldöntötte hogy üdvösségre vagy kárhozatra jutsz, és - most figyelj - egész életedet ennek megfelelően alakította és alakítja. Vagyis ha te üdvösségre vagy rendelve, akkor szükségszerűen meg fog veled történni, hogy:
1. Megtérsz - ApCsel 13,48
2. Megbánod bűneidet és szívedbe fogadod Krisztust - Gal 2,20
3. Krisztus elkezdi a te lelki megtisztításodat (megigazításodat) - Róm 8,30; Ef 5,26
4. Krisztus ezt a munkát be is fejezi, hogy az ítélet pillanatára már makulátlanul állhass Isten ítélőszéke elé - Ef 5,27
5. Örök életed lesz - Jn 3,16
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-07 18:06:55 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:42:29
Nem érdekel a lexikon
a BIblia érdekel
válasz erre: NA! - 2011-01-07 18:26:59 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:41:43
1 Kor11

23. Mert én az Úrtól vettem, a mit néktek előtökbe is adtam: hogy az Úr Jézus azon az éjszakán, melyen elárultaték, vette a kenyeret,
24. És hálákat adván, megtörte és ezt mondotta: Vegyétek, egyétek! Ez az én testem, mely ti érettetek megtöretik; ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.
25. Hasonlatosképen a pohárt is vette, minekutána vacsorált volna, ezt mondván: E pohár amaz új testamentom az én vérem által; ezt cselekedjétek, valamennyiszer isszátok az én emlékezetemre.
26. Mert valamennyiszer eszitek e kenyeret és isszátok e pohárt, az Úrnak halálát hirdessétek, a míg eljövend.
27. Azért a ki méltatlanul eszi e kenyeret, vagy issza az Úrnak poharát, vétkezik az Úr teste és vére ellen.
28. Próbálja meg azért az ember magát, és úgy egyék abból a kenyérből, és úgy igyék abból a pohárból,
29. Mert a ki méltatlanul eszik és iszik, ítéletet eszik és iszik magának, mivelhogy nem becsüli meg az Úrnak testét.
válasz erre: NA! - 2011-01-07 17:50:25 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:40:30
Mert nem tudja
csak az akiben a Szentlélek munkálkodik
külső és belső munkája a Léleknek
válasz erre: NA! - 2011-01-07 18:15:50 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:39:31
Mondd meg NEKI
válasz erre: NA! - 2011-01-07 18:13:02 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:38:52
" Szaporodjatok és sokasodjatok"

kik?

nem mindenki???
a papok ne???
válasz erre: NA! - 2011-01-07 15:15:29 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:36:54
A papok élnek azért "házaséletet"
válasz erre: NA! - 2011-01-07 14:57:46 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:36:13
Legyen egy "papa" aki úgy fél a haláltól(már pedig mitől ha hívő, hisz Istenhez megy) hogy testőrök őrzik drága pénzért

NEM a félelem Lelkét kaptuk írja a Biblia
Isten megtartja
ha akarja

ha nem
hiába minden testőr
válasz erre: NA! - 2011-01-07 14:49:54 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:32:48
Nem automatikusan
Krisztus érdeméért
csak elhiszik
ilyen egyszerűen
válasz erre: NA! - 2011-01-07 14:24:47 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:28:59
Nem akarom felsorolni milyen pápák voltak
akkor abban az időben
nem hiába adta Isten a reformációt
bünbarlang volt

válasz erre: NA! - 2011-01-07 12:47:49 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:27:09
hát ha nem hiszed, hogy te is óriási mértékben megkaphatod
akkor nem tehetek semmit érted
válasz erre: NA! - 2011-01-07 13:08:56 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-07 22:21:20
Ezt kábé harmadszor írod le és eddig mindannyiszor elfeleded, hogy a tieddel szemben Krisztus szava áll, mikor kifejezetten azt mondja, hogy amit elmondott, az lélek és élet. :) Jn 6,63 - tudod.
válasz erre: NA! - 2011-01-07 20:47:21 | megtekintés
NA! 2011-01-07 20:47:21
Tudom, azért a protestáns egyházak a felelősek.

Jézus két síkon beszélt: természeti és természetfölötti.
Amikor mondta a szolgáknak Kánában, hogy töltsenek vizet a korsókban, kétségkívül ezt nem egy természetfeletti értelemben mondta. Amikor azt kérdezte a tanítványoktól, hogy van -e kenyerük, az szintén nem természetfeletti módon értendő.
Amikor azt mondta: ez az én testem, akkor azt mondta, hogy a kenyér átlényegült az Ő Testévé. Amikor azt mondta: ezt cselekedjétek az én emlékezetemre, azzal azt mondta: változtassátok át a Tőlem és a Szentlélektől kapott hatalommal a kenyeret az Én Testemmé.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-07 20:00:29 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-07 20:00:29
Ezek nem. De ha nem megy a bibliaértelmezés, azért hidd el, hogy nem én vagyok a hibás...
válasz erre: NA! - 2011-01-07 19:41:47 | megtekintés
NA! 2011-01-07 19:49:12
Jézus megkérdezte tőlük: "Hány kenyeretek van?" "Hét - felelték -, és néhány apró halunk."

"Óvakodjatok a farizeusok kovászától, vagyis a képmutatástól."

A két kijelentés között mi a különbség?
Az elsőnél lelki kenyérre utalt? A másodiknál fizikai kovászra?
NA! 2011-01-07 19:41:47
Add el a vagyonodat, teve a tű fokán, ami a szájba kerül, a gyomorba jut, onnan meg a félreeső helyre, ezek mind átvitt értelemben mondott szavak?
Nem: a kenyér kenyér, a bor bor, a test test.

Más síkon értendő az út, ajtó, ösvény, kapu, világosság, szó szavak.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-07 19:37:13 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-07 19:37:13
Te most miről beszélsz?
válasz erre: NA! - 2011-01-07 19:35:13 | megtekintés
NA! 2011-01-07 19:35:13
Akkor is igaz ez, amikor Jézus kért egy narancsot? Vagy egy halat?

Azt mondta az apostoloknak a kenyérszaporítás előtt: adjátok ide a kenyereket és a halakat.
Akkor ezt igazából nem is az ott jelen levő kenyerekre és halakra gondolta, hanem átvitt értelemben beszélt??
De csak átvette a kenyereket és a halakat!
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-07 19:31:13 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-07 19:31:13
Persze hogy nem gondolom komolyan. Az a kár, hogy Róma viszont ugyanezt a kenyérrel kapcsolatban komolyan gondolja. Te azért hiszed el, mert neked ezt tanította a katekizmus. Én meg csak az Igének hiszek, ott meg világosan az áll, hogy az élet kenyere példázatban foglaltak az "lélek és élet".
válasz erre: NA! - 2011-01-07 19:20:13 | megtekintés
NA! 2011-01-07 19:20:13
Szerinted az ember beszédében ugyanaz, hogy adtam egy pofont a feleségemnek, vagy adtam egy pofont a bacilusoknak?
Te sem gondolhatod komolyan a lámpaoszlop dolgot. Jézus itt másról beszél!
De amikor testéről beszél, az azt is jelenti.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-07 19:14:25 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-07 19:14:25
Katolikus Lexikon: "Az egyenes állítás: a kenyér az én testem, a bor az én vérem kizárja a jelképes értelmezést."

Tehát akkor a "világ világossága" nem mást jelent, mint hogy Krisztus egy lámpaoszlop. Az "Én vagyok az ajtó" azt jelenti, hogy Krisztusra kilincset is szerelhetünk. Merthogy ezek pontosan ugyanolyan egyenes állítások. Marhaság.

Esetleg megpróbálnád ugyanezt az Igével is alátámasztani? Vagy neked elég, ha a katolikus lexikon azt mondja, hogy kizárhatjuk a lelki értelmezést?
válasz erre: NA! - 2011-01-07 18:26:59 | megtekintés
NA! 2011-01-07 18:26:59
Katolikus Lexikon

Az egyenes állítás: a kenyér az én testem, a bor az én vérem kizárja a jelképes értelmezést. Jézus szava csak akkor igaz, ha a kenyérben és a borban olyan termfölötti változás megy végbe, hogy az valóban az ő áldozati testének és vérének mondható. Ebből következik Jézus valóságos jelenléte a kenyér és a bor színe alatt. Uakkor a szavak értelme szerint mint áldozat van jelen, vagyis a megváltás misztériumával együtt. A rendelkezés, hogy ezt tegyék az ő emlékezetére, fölhatalmazza a tanítványokat, hogy megemlékező tettüknek olyan ereje és érvénye legyen, mint az övének volt, vagyis hogy a kenyeret és a bort hálaadás keretében az ő jelenlétének és megváltó művének kifejezőjévé tegyék.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.