Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

Kat-prot lövészárok

Rebeka 2011-08-04 23:40:28
Kedves Jocó,csodálatos a hited és szereteted Krisztus Urunk iránt,meg persze irántunk is.Áldott gyermeke vagy az Úrnak,mert betöltöd Jézus parancsát.??Hirdesd az ígét,állj elő vele akár alkalmas ,akár alkalmatlan az idő,feddj,ints,bíztass teljes türelemmel és tanítással. Mert lesz idő ,amikor az egészséges tanítást nem viselik el,hanem saját kívánságaik szerint gyűjtenek maguknak tanítókat,mert viszket a fülük.Az igazságtól elfordítják afülüket és a mondákhoz odafordulnak.Te azonban légy józan mindenben,a bajokat szenvedd el,végezd az evangélista munkáját,töltsd be a szolgálatodat2Tim 4,2-5 Ez kellene ,hogy legyen minden hívő küldetése.
válasz erre: Jocó - 2011-08-04 22:48:37 | megtekintés
Rebeka 2011-08-04 23:09:00
Kedves Ditur,ha valaki Krisztus előtt le tud borulni az nem borul úgy ki,mint te.Ha szeretnéd tudni én a Biblia Máriáját szeretem,mint Isten alázatos szolgáló leányát.Én közzé tettem egy Biblikus magyarázatot,de te ezen felháborodsz.Pedig ott van benne a te hited szerinti tulajdonságok Máriáról és ott van benne a Biblia tiszta tanítása.Nekem ,megnyugodhatsz rendes Bibliám van ,amit az őseim is olvastak.Ha te ezt rágalomnak veszed azt sajnálom,pedig csak az igaz bibliai tanítást tükrözi .Soha sem gyaláznám hívő testvéremet,de mást sem.Ha annak fogtad fel ,sajnálom.Mert csak személyes sértésként tudod be azt ,ami az élő Isten figyelmeztető szava.Ha megtért hívő vagy ,akkor elgondolkozol azon,hogy nem bántani akarok valakit.Nem vitázom veled,inkább meg sem fogom látni ,amit ezek után írsz.A téma lezárva.
válasz erre: Ditur - 2011-08-04 22:03:30 | megtekintés
Jocó 2011-08-04 22:48:37
"Isten törvényeinek megtartói,akik Krisztust nem is ismerik,pontosan a Krisztus megváltó tette által üdvösségre jutnak."
Ha ez így lenne,kedves Feri,akkor fölösleges lenne a misszió.
János kivételével,az összes többi apostolt kivégezték a hitükért. Azért,mert Jézus Krisztus megismertetésén munkálkodtak.
A mártír halált halt misszionáriusok,ha úgy vélekedtek volna,hogy Jézus Krisztus ismerete nélkül,az Ő megváltó tette által Isten törvényeinek megtartói üdvösségre juthatnak,akkor nem vállaltak volna missziói szolgálatot.
Isten törvényének megtartói...
Igézted a két legfőbb parancsolatot.
"Szeresd az urat,a te Istenedet teljes szívedből,teljes lelkedből,teljes elmédből és teljes erődből" (Márk12,30.)
- Mi mást jelent ez,mint hogy egész lényed lángoljon az Isten iránti szeretetben. S ha nálad nem ez a helyzet,akkor halld meg,mit mond még Isten igéje: "Átkozott mindenki,aki nem marad meg abban,amiről meg van írva a törvény könyvében,hogy azt kell cselekedni" (Galata 3,10.)
- "Átkozott,aki a fán függ" (Galata 3,13.)
Nincs még egy ige,amely olyan élesen mutatná milyen vétkes a bűnnel terhelt ember Isten előtt.
Ennek fényében érthető,miért van megírva,hogy Jézus átokká lett érted és értem. Miért? Hogy az Ő váltság művéért rajtunk lehessen az Isten áldása.
Mindezek tükrében mit írhatnék még Neked,kedves Feri.
Csak annyit,hogy nagyon szeret Téged az Isten és Jézus Krisztusban Veled együtt engem is.
válasz erre: Ditur - 2011-08-04 19:24:03 | megtekintés
Ditur 2011-08-04 22:06:58
Vele, Krisztussal, vele Nagy Jánossal nincs vitám, veled van!
Szia
Feri
Ui.: Ne rágalmazz! Rágalmat tényként kezelni pedig nem szabad.
válasz erre: Ditur - 2011-08-04 22:04:43 | megtekintés
Ditur 2011-08-04 22:04:43
Ugye "Nagy János könyvét" még nem kanonizálta senki? :-)

válasz erre: Rebeka - 2011-08-04 21:56:00 | megtekintés
Ditur 2011-08-04 22:03:30
Kedves Rebeka!
Elég volt a rágalmakból!
Az, hogy Szűz Máriához én hogyan viszonyulok, tisztelem Őt, Téged nem jogosít fel semmi, hogy rólam hamisságot állíts, hogy imádom őt! Nem mondasz igazat!
Lehet vitatkozni, ki volt Mária, mi volt a szerepe, lehet-e közbenjárást kérni. Mindebből nem következik egyenesen a VÁD, hogy Máriát imádjuk!
Az, hogy Neked ez nem tetszik, mert ilyen-olyan élményeid voltak, erről én nem tehetek, de emiatt nincs OKOD és JOGOD engem bálványimádónak nevezned!
Sem okod erre, sem jogod erre! Határozottan visszautasítom!

Vagy azért, mert Te protestáns vagy, csak ezért vádolhatnálak Bibliahamisítással? Nem, pedig nincs benne a Te Bibliádban olyan szöveg, ami őseid Bibliájában benne lehetett. Lehet vitatkozni, hogy mi a helyes, hogy a vitatott könyvek sugalmazottak-e, de csak emiatt valakit Bibliahamisítással vádolnék, gyalázat lenne.
Ne tedd, mert Testvéredet gyalázod.
Szia
Feri




Rebeka 2011-08-04 21:56:00
Sajnálatos módon le maradt a címe,kedves Ditur az előbb írásomról,de most leírnám: Nagy János -MEGDÖBBENTŐ TÉVTANÍTÁS. aki ezzel vitába száll ,az maga az Élő Istennel vitatkozik,mert ez Tőle jövő tanítás.Nézz utána az igehelyeknek,mert Biblikus!!!!!!
válasz erre: Rebeka - 2011-08-04 21:40:45 | megtekintés
Rebeka 2011-08-04 21:40:45
Tudod,Ditur én nem vádolok,hanem tényként írom.Mert mikor menten a reám bízott gyermekekkel misére(ezek nem voltak r.kat-sok,csak abba az iskolába jártak,amit Szent János-nak hívnak)Hogy miért is mentem velük oda?Hát azért,mert a mikulás bácsi oda vitte az ajándékot.Hogy a mi felekezetűnk gyerekei(5 gyermek) se maradjanak ki belőle,így én is elkísértem éket.Ez úgy 1995-96 táján volt Hát még a hátam is libabőrös lett mikor odatérdeltették a szoborhoz,aki szerintük Mária volt,és már is kezdték az üdvözlégyet,Majd szent Antalhoz imádkoztak a felnőttek is,mert ,,meggyógyította'' őket.Hát ennyit a,, nem'' bálványimádó felekezetről.Üdv
válasz erre: Ditur - 2011-08-04 20:46:25 | megtekintés
Ditur 2011-08-04 20:46:25
Kedves Rebeka!
Anélkül, hogy valóban belegondolnátok, hogy mit tesztek, lazán hazudjátok minduntalan, hogy mi, katolikusok imádjuk Máriát. Tiszteljük Őt.
Lazán és lelkiismeret-furdalás nélkül hiszitek, hogy bálványimádók vagyunk.
Nem vagyunk azok.
Szia:
Feri
válasz erre: Rebeka - 2011-08-04 19:55:02 | megtekintés
alex:) 2011-08-04 20:35:36
Kedves Barátaim szívem pezsdül,örömöm az Úr Jézusban,hogy láthatlak itt benneteket,mint újjászületett Tesókat! :)
Rebeka,Jocó :Dicsőség az Úrnak,s hálát adok érte!

Mert a teremtett világ sóvárogva várja az Isten fiainak megjelenését.(Róm:8,19 )
válasz erre: Rebeka - 2011-08-04 20:02:17 | megtekintés
Rebeka 2011-08-04 20:02:17
folytatás: A Szent Lázár Rend lovaggá ütésének ünnepségén hallottam 1999 tavaszán,hogy a tagjait az Atya Fiú ,a Szentlélek és Mária nevében ütötték lovaggá,be a rendjei sorába új jelöltjeit. Elképesztő!!
Isten Fiának nincs szüksége Társmegváltóra.Nem adatott az ég alatt más Név a krisztusén kívül,ki által üdvőzülhetnénk.
EZ ELLEN ÁLTALUNK IS TILTAKOZIK MÁRIA..Krisztus semmilyen elsőbbségi jogot nem tulajdonított a vérségi kapcsolat számára.sőt azokat nevezte igazi hozzátartozóinak,,akik cselekszik a mennyei Atya akaratát'' És végül Máriának sem Egyháza sem Országa nincsen,csak Fiának,aki Anyjának is helyet készített az Ő mennyei hajlékában, hogy.,,ahol Ő van mi is ott legyünk'',mindnyájan.Együtt leszünk majd Máriával,kiért éppen úgy meghalt a Fia,mint bárkiért ezen a világon.
Tiszteljük Máriát ,mert a mi Urunktestélételének anyját,kinek ez a különös kegyelem jutott osztályrészül,hogy a Világ Megváltóját hordja testében,de ezért nem neki ,hanem az Atyának,a Fiúnak,a Szentléleknek,a Szentháromság Istenének adunk és mondunk dicsőséget.Hissszük ,hogy megváltott személyével együtt leszünk az Ő Szent Fiának Testében,az Anyaszentegyházban.Minden áldás áradjon ránk Jézus Krisztus imádóira. Ámen
válasz erre: Rebeka - 2011-08-04 19:55:02 | megtekintés
Rebeka 2011-08-04 19:55:02
Kedves mcsaba!!! Itt küldök neked egy Biblikus tanítást,de szerinted ez is szekta szekta hátán lesz.Megdöbbentő tévtanítás!!!

,,.. Monda Mária :.Magasztalja az én lelkem az Urat.És örvendez az én lelkem az én megtartó Istenemben. Mert reá tekintett az Ő szolgálólányának,
alázatos állapotjára: mert ímé mostantól fogva boldognak mondanak engem minden nemzetségek''. Lk.1,46-48

Mária magasztalja énekében Istent az őt ért kiválasztásért,mint,aki megszülhette egyedül a Megváltót,amire minden zsidó anya vágyott.
Egyedül ő mondhatja el Krisztusról ,Fiam és Megváltóm.Mi csak azt mondhatjuk ,hogy Megváltónk.Ezt a nagy megtiszteltetést,
Mária egy pillanatra sem felejtette el.
Isten különös kegyelme,hogy egy hozzánk hasonló bűnös embert,szűz lányt jelölt ki ,hogy általa, a Szentlélek munkáján keresztül
beleszülessen ebbe a földi világunkba a mennyei világ imádottja, az ,, örökké áldandó Isten'' Jézus Krisztus.
Mária lesz mindazoknak az ügyésze-vádolója,akik belőle bálvány csináltak,s őbelőle olyan embert mutatnak meg a világnak,
aki Mária soha nem volt

.
Szomoró,hogy a r. Kat. (egyetemes egyházban) egy védett, bevett,múltjában a kezdetekig visszanyúló mégkérdőjelezhetetlennek hitt vallás felekezetben találjuk a bibliával

teljesen ellentétes hamis tanitást : Mária bálványozását.Bármilyen kegyes köntöst viseljen az egyház, fájdalommal kell kimondjuk, de nem tehetjük,hogy ezt
elhallgassuk: AMI A SZENTIRÁSSAL NEM MEGEGYEZÖ TANITÁS,az mind utálatos Isten előtt. Az Úr alázatos szolgállóleányát felruházni olyan
tulajdonságokkal, amik nem igazak, ezek mind a néptömegek félrevezetéséhez alkalmas hamis tanitások. Nézzünk néhányat meg ezekből:
1. Mária bűntelen volt
2. Megdicsőült tesben él
3. Elragadtatott a mennybe
4. Az ég királynője
5. Közbenjáró
6. Máriának egyháza van- és Magyarország Mária országa

Nézzük meg ezzel szemben,hogy mit tanit a Biblia,a Kijelentés az Isten Igéje. A Szentirás pontosan tájékoztat mindezek tanitások ellenkezőjéről.

1. Minden ember bűnös, nincs kivétel. (Rm 5,8.3,10.3,4)
2. A megdicsőült test fölöltése hátra van(1 Thes. 4, 14-18)
3. Minden megváltott bűnös elragadtatik egyszerre (1 Thes. 4,17
4. A mennyben nem lesznek nemek, férfi és nő.(Mk. 12, 24-25)
5. Nekünk csak egyetlen Közbenjárónk van: Jézus Krisztus. (1 Tim 2,5)
6. Csak Krisztusnak van Egyháza és Országa. (Jn. 18,36. Lk.23,42. Ef. 5, 23.3,21.Fil.3,6.4,15.Kol.1,18.1,24. Tim.3,5.3,15.Zsid.12,22-23.3Jn.10.)

Isten Ígéje világosan leszögezi hogy mindnyájan elbuktunk,s ezalól sincs kivétel.Nincsen csak egy igaz ember sem,így Mária sem volt az Igazzá Isten tesz, helyreállító Kegyelme által. Isten ezt a helyreállítást kivétel nélkül elvégzi mindazokban akik az ő szent Fiában hisznek,s akiknek örök életet ajándékozott Fia érdeméért.

Mária sem kivétel a test megdicsőítésére nézve. Ő is a Föld porában várja testének feltámadását. János Apostol temette el Kisázsiában, ahogyan őt a Kereszten Krisztus a gondjaira bízta.A megváltott lelkeknek méltó, megdicsőült testét egyszerre fogjuk felölteni,és nem előzzük meg azokat aki elaludtak (1 Thes. 4,15)

Mária elragadtatásáról semmit sem közöl a Szentírás. Így ez nem egyébb emberi spekulációnál., hamis hitetésnél, mely tetszhet ugyan a tömegeknek,de ez az ámítás nem kerülheti el Isten ítéletét, mely azok osztályrésze lesz, akik nem ismerik az írásokat és tévelyegnek (Mt. 22,29)A néptömegek anyakomplexumát Máriának bálványként való imádatával helyetesíteni , olyan pótcselekmény,mely minden bibliai alapot nélkülöz.Ennek a Mária kultusznak ilyetén valóerőszakolása a gyermekkortól elkezdve,szinte kiirthatatlan mételyt jelent a legtöbb r.kat testvérünknél.Isten különös csodája ha egy-egy testvérünk megtér ebben az Egyháztestben,hogy az ,amit eddig csinált,az démonikus töltésű bálványimádás,noha keretei és formái egy szép szinházi hátteret látszanak biztosítani tartósan.
Hogy Mária az ég királynője lehetne ez minden tiszteletlenséget felülmúl a Szentháromság Istennel szenben. A Szent
válasz erre: mcsaba - 2011-08-03 13:36:13 | megtekintés
Ditur 2011-08-04 19:28:32
Javaslom, értelmezzük szó szerint ezt:
"Mester, melyik a legfőbb parancs a Törvényben?" Jézus így felelt: "Szeresd Uradat Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. Ez a legfőbb: az első parancs. A második hasonló ehhez: Szeresd felebarátodat, mint önmagad. E két parancson függ az egész törvény és a próféták. Mt. 22.36-40

Tehát, amennyiben nem ennek a fényében olvassuk az egész szentírást, ha nem ennek a fényében tesszük minden dolgunkat, ha nem ennek fényében beszélgetünk és viszonyulunk embertársainkhoz, Krisztus legfőbb parancsait szegjük meg. Ha ennek hiányában akarjuk értelmezni egy-egy mondatát a törvénynek, az ó és újszövetségnek, tévedésre jutunk. Ezt a kétparancsos szemüveget kell felvennünk, hogy Isten által sugalmazott, térben-időben, ember által megfogalmazott írást hallgatunk, vagy olvasunk.

Aki ezt nem tartja be és nem cselekszi, téved az üdvbizonyosság tekintetében.
Ditur 2011-08-04 19:24:03
Az ökumené - az igazi - azt keresi, ami összeköt bennünket, Krisztust.
Krisztus keresése, Krisztusban való hit, benne való megnyugvás ökumenikus. Sőt, hitem szerint az Isten törvényeinek megtartói, akik Krisztust nem is ismerik, pontosan Krisztus megváltó tette által üdvösségre juthatnak.
Az ökumené nem sértheti senki hitét, meggyőződését. Az ökumené pontosan az együttműködés által elfogadható az abban részt vevő felekezetek számára.
Nem kötelező ebben a lelkületben dolgozni, nem kell ebben részt venni, nem kell vele egyetérteni, de igenis, az ökumenén kívül is tiszteletben kell tartani minden keresztény felekezet hitét, meggyőződését, más felekezethez tartozó emberségét és megváltottságát, legalábbis annyira, amennyire Ők is tiszteletben tartják a miénket.
Ez ellen lehet ágálni, lehet ellene mozgalmat indítani. Egy biztos, ezt is csak Isten legfőbb parancsa betartásával teheti meg bárki.
Feri
Jocó 2011-08-04 18:30:53
Jó bizony! :))
Rebekával együtt csak ilyen ökumenét fogadok el. :))
válasz erre: gyöngyi - 2011-08-04 18:14:16 | megtekintés
gyöngyi 2011-08-04 18:19:17
http://www.youtube.com/watch?v=_dRaac8-lFo&feature=related
gyöngyi 2011-08-04 18:14:16
Igen, látom, figyelmetlen voltam.
Ez így jó.:)
http://w150.dobd.hu/audio/sipos-ete-zoltan-ki-akarja-az-okumenet-01JLiQACn92
válasz erre: Jocó - 2011-08-04 18:00:04 | megtekintés
Jocó 2011-08-04 18:02:42
Szívesen!
Szerintem nem fogja meghallgatni senki. A kálvinista topicban is csak Te hallgattad meg,amit oda kitettem,különben más is hozzászólt volna. További áldott napot,kedves Rebeka!
válasz erre: Rebeka - 2011-08-04 13:27:53 | megtekintés
Jocó 2011-08-04 18:00:04
Elolvastam,kedves Györgyi!
"Számomra az ökumené azt jelenti: tiszteljük egymás hitét,meggyőződését békességben és szelídségben és a közös küldetés:"
A Biblia szövetség másfajta ökumené felfogást vall,ha érdekel,akkor hallgasd meg kérlek a "ki akarja az ökumenét?" című előadást. Azt,amit Rebeka csigabigának küldött. Áldott napot!
válasz erre: gyöngyi - 2011-08-04 10:31:17 | megtekintés
Rebeka 2011-08-04 13:27:53
Elnézést,de a másik linket akartam beírni,de jó,hogy itt vagy Jocó legalább figyelmeztettél.Köszönöm.
válasz erre: Jocó - 2011-08-04 09:01:29 | megtekintés
gyöngyi 2011-08-04 10:51:11
„Nem félik az Urat, és nem követik az ő rendelkezéseit és tisztelete módját a szerint a törvény és parancsolat szerint, amelyet az Úr parancsolt Jákób fiainak; Jákóbnak az Izráel nevet adta. Mert velük szövetséget kötött az Úr, és ezt parancsolta nekik: Ne féljetek más isteneket, és ne imádjátok azokat, ne tiszteljétek őket, és ne áldozzatok nekik!” (2Kir 17,34-35)

Aki tehát imádja ugyan az Urat, de mellette más istenekkel (démonokkal) kommunikál különböző technikák révén, és hagyja, hogy ezek mindenféle élményeket és megtapasztalásokat keltsenek benne, az valójában nem féli az Istent, nem tiszteli Őt, nem engedelmeskedik Neki.
„A tudatlanság időszakait ugyan elnézte Isten, de most azt hirdeti az embereknek, hogy mindenki mindenütt térjen meg.” (ApCsel 17,30)
gyöngyi 2011-08-04 10:43:39
A szándékuk kétségkívül nemes, az eredmény, a lelkekben végzett rombolás viszont katasztrofális.

Kontemplatív, szemlélődő technikákat vezetnek be tehát a gyülekezetekbe, és az eredmény a misztikus katolicizmus felé való nagyobb nyitottság, ami a végidők forgatókönyvének ismeretében a Rómával való egyesülés felé vezet.
A szemlélődés szó jelentése elvileg az, hogy valaki valamit figyel, elgondolkodik rajta – a gyakorlatok lényege azonban éppen az elme kiüresítése. Ha kikapcsoltuk az elemző gondolkodást, eljutunk a gyakorlat céljához, ami a különféle élmények megtapasztalását jelenti. A gyakorlatok propagálói, így Klaus Douglass szerint is Isten igazi ismerete csak tapasztalat útján nyerhető el. Meg kell tapasztalni, meg kell érezni Istent. Érezni kell Isten jelenlétét. Ez a megközelítés azonban megcsúfolása annak, amit a Biblia az értelmes gondolkodásról, Isten megismeréséről, és a hívőnek az Úr Jézussal való kapcsolatáról mond.

„Aki dicsekedni akar, azzal dicsekedjék, hogy érti és tudja rólam, hogy én vagyok az Úr” (Jer 9,23,)
/K.Zs./
gyöngyi 2011-08-04 10:39:15
Íme egy példa Douglass említett könyvéből:

„Ha már megtalálta a megfelelő [légzés]ritmust, menjen egy lépéssel tovább: képzelje el, hogy fényt lélegzik befelé. Fogadja magába Krisztus fényét, ami körülveszi Önt, aztán fújja ki magából a sötét felhőket. (...) Próbálja ki először az ortodox egyház Jézus-imáját. A belégzésnél gondoljon erősen Jézus nevére. Könnyedén lélegezze be: „Úr Jézus Krisztus” A kilégzésnél pedig engedjen ki minden Önben lappangó sötétséget, és így folytassa a mondatot: „Könyörülj rajtam!”. Végezze a gyakorlatot néhány percen keresztül, és meg fogja látni, mennyire jóleső érzéssel fogja eltölteni.”

"Ha a bíróságon lennénk, ezek után ennyit mondanék Douglass-nek: Nincs több kérdésem."
/K.Zs./
gyöngyi 2011-08-04 10:34:11
Klaus Douglass-el is csak óvatosan, most nézem.:)
Az új reformáció, szintén elvisz Krisztustól.
gyöngyi 2011-08-04 10:31:17
Luther tanítása az egyetemes papságról a legfontosabb tényező, ami még ma is megkülönböztet bennünket a katolicizmustól.' (Klaus Douglass: 96 tétel az egyház jövőjéről)

http://www.albertfalviplebania.hu/hetilevel/pocsaji.html
Jocó 2011-08-04 09:01:29
Az a link,amit kitettél,nem oda mutat,kedves Rebeka,de itt van csigabigának a válasz. Ezt akartad vele megosztani.
http://w150.dobd.hu/audio/sipos-ete-zoltan-ki-akarja-az-okumenet-01JLiQACn92
válasz erre: Rebeka - 2011-08-04 07:57:16 | megtekintés
Rebeka 2011-08-04 07:57:16
http://w150.dobd.hu//sipos-ete-zoltan-ki-...audio miért nem fogadjuk el az ökumenét?
válasz erre: csigabiga - 2011-08-02 17:24:12 | megtekintés
alex:) 2011-08-03 17:29:20
A Parázna a Sátán munkájának eredménye Isten népe között. Farkas báránybőrben, aki Krisztus apostolának adja ki magát. Nehéz ezt elhinni az embereknek. Különben nem is csoda ez, mondja az Apostol, mert maga a Sátán is világosság angyalává változtatja magát. II.Kor. 11,13.15. A Parázna a Vadállaton ül, és ugyanakkor a Vadállat védőfala. Jel. 17,3. A Parázna a Babilon. Jel. 17,5.
Jakab mondja: „Parázna férfiak és asszonyok, nem tudjátok-é, hogy a világrendszerrel (kozmosszal) való barátság, ellenségeskedés az Istennel? Aki azért a világrendszer (kozmosz) barátja akar lenni, az Isten ellenségévé lesz.” Jak. 4,4. „Ha valaki a világrendszert (kozmoszt) szereti, nincs meg abban az Atya szeretete.” I.Ján. 2,15.
„Leomlott, leomlott a nagy Babilon, mely parázna indulatának borával megitatta az összes nemzetet.” Jel. 14,8, és 17,5.
„Mert kalmáraid voltak a föld nagyjai, varázslásod té­velyítette el mind a nemzeteket,” Jel. 18,23.
„kezében undorító paráznaságával és tisztátalanságaival teletöltött aranycsészét tartott.” Jel.17.4. Az arany pohár Isten Igéje - a Biblia. Ha az embereknek inni ad, akkor a Bibliát használja - az Isten szavát, és ha az embereknek ebből a pohárból adnak, meggondolás nélkül isznak belőle. S nem gondolnak azután arra, mi is van a pohárban - milyen szellemben mondták az Igét. Látjuk, hogy a Sátán is Isten Igéjét használta mikor Jézust megkísértette.„Szeretteim, ne higgyetek minden szellemnek, hanem próbáljátok meg a szellemeket, hogy vajon Istentől valók-e, mert sok hamis próféta ment szét a világba.” I.Ján. 4,1. Ezt mondta János az ő idejében. Akkor, hogy van ez ma? Isten Igéje hasít és szétválaszt. Élesebb, mint a kétélű kard. Zsid. 4,12. Figyeld meg, hányan használják Isten Igéjét az igazság és az igazságtalanság összekeverésére. Mindenütt a következő kérdéseket teszik fel: Bűn ez? Megteheti ezt vagy azt az ember, annak ellenére, hogy keresztény? Azután azon van a hangsúly, hogy Istennek egy Igéjével alátámasszák azt, amit tenni szeretnének. A Parázna ezen állhatatosan dolgozik.
Az én országom nem e világból való, mondja Jézus. A Parázna azon dolgozik, hogy Jézus országát a világgal elismertesse. Sőt nem csak ennyit akar, hanem azt akarja, hogy a két országot egyesítse, és ezzel a munkával olyan messzire ment, hogy Jézus tanítása (így nevezik ők) a különböző országokban államvallássá lett. „A Gyülekezet, a Krisztus Teste” államegyházzá lett és egész Európa kereszténnyé.„parázna indulatának borával megitatta az összes nemzetet.” A Parázna csak az élvezetre gondol. Nem akar szenvedni, hogy gyümölcsöt hozzon. Az érzelmi életet akarja ápolni. A „varázslás” szó jól illik a Parázna tevékenységére. Kever. Munkája az, hogy varázslásával az embereket félrevezesse. Mi a varázslás? Csalás, létrehozni valamit a törvény betartása nélkül, amelyet Isten minden dologra nézve megadott. Éppen ezért az ellenszegülés nem különb, mint a varázslás bűne. I.Sám. 15,23. Nem akar az Istentől meghatározott és elrendelt úton menni, de mégis ugyanazt az ered-ményt akarja elérni. Varázslás által egy szempillantás alatt eléri azt, - elővarázsolja. Varázslása által a Parázna minden népet félrevezetett. Vigyázzunk a csodákkal,mert azok napról napra sűrűsödni fognak!!!!

/Csaba szeretettel látunk itt a topikba,ez a tiéd is,és mindenkié:),ne szedjük szét vallásokra magunkat.Jézus testébe mi egyek vagyunk! :)
válasz erre: mcsaba - 2011-08-03 15:52:04 | megtekintés
gyöngyi 2011-08-03 17:07:18
” Befejezésül hadd idézzek még Kál­vin János nagy rendszerező művéből egy hosszabb, ide illő részletet: „Azok­ról pedig, akik a Szentírást elhagyva azt képzelik, hogy más módon is eljuthat­nak Istenhez, azt kell tudnunk, hogy nem annyira tévelygés rabjai, mint in­kább őrültek. ... Milyen démoni őrjön­gés azt állítani, hogy a Szentírásnak, amely Isten gyermekeit elvezeti egészen a végső célig, csak elmúló vagy időleges haszna van? ... De milyennek is mondta Krisztus a Lelket, melyet tanítványai­nak ígért? Olyannak, aki nem magától szól, hanem lelkükbe csöpögteti és su­gallja mindazt, amit az Ige által már rájuk hagyott. A Léleknek tehát, aki ne­künk ígértetett, nem az a dolga, hogy új és soha nem hallott kijelentéseket eszel­jen ki, vagy valamiféle új tant koholjon, hogy ezzel eltérítsen bennünket az evan­gélium elfogadott tanításától, hanem el­lenkezőleg éppen az a tiszte, hogy elpecsételje elménkben azt a tanítást, me­lyet az evangélium nyújt... Mert az Úr egyfajta kölcsönös kapcsolatot létesített Igéje bizonyossága és Lelke között, hogy mélységes tisztelet hassa át szívünket az Ige iránt, úgyhogy amikor ráesik a Lé­lek fényessége, Isten arcát szemlélhes­sük benne." (Institutio I. 9., 1.3).

Maradjunk meg hát éberen és józa­nul Urunk világosságában, melyet Igé­jében Szentlelke által felragyogtatott nekünk: így tegyen Ő képessé arra is, hogy megítéljük a lelkeket (1Jn 4,1; 1Kor 12,10), nehogy más Jézushoz, más Lé­lekhez és más evangéliumhoz (2Kor 11,4) sodródjunk az igazi helyett! Mert nincs más evangélium, mint „a kereszt­ről való beszéd": ebben van mindaz a bölcsesség, „amelyekre a Szentlélek ta­nít" (vö. 1Kor 1,18; 2,13). Adámi László
gyöngyi 2011-08-03 17:06:31
Isten Igéje elé vagy mellé semmi sem tolakodhat a Krisztusban hívők számá­ra: nemcsak az egyéni lelki „élmény", hanem még az egyház tekintélye sem! Valódi hit, élő kapcsolat az Úr Jézus Krisztussal csak Isten kinyilatkoztatá­sán alapulhat. A Szentírásba foglalt írott Igében Isten mindent kijelentett üdvös­ségünkre: Igéjéhez már nem lehet és nem szabad semmit sem hozzátenni (vö. Ef 2,20; 2Tim 3,16; Zsid 2,3-4; 1Jn 2,24; Júd 3; Jel 22,18-19; s különösen Gal 1,6-10)! A reformátorok hallatlan eréllyel mutattak rá erre. Luther pl. így ír 1523-ban: „Az írásban legyen hitem bizonyos és abban bírjon biztos alappal. De sem a pápának, sem az összes an­gyaloknak nem áll hatalmában, hogy új hitcikket állítsanak, mely az írásban nincsen kifejezve."

Azonban nemcsak a pápaság tévely­géseiről van itt szó, mint ahogy ma sem. A misztikus élmények és látomások „Jé­zusa" éppúgy nem a Szentírás Krisztu­sa, mint ahogy az sem, akihez további közbenjárók „protezsálása" révén lehet­ne csak eljutni. És az önmagát közép­pontba állító és dicsőíttető „Lélek" éppúgy nem a Szentlélek, mint a hamis „Mária" - kultusz stb. lelke, mivelhogy a Szentlélek az írás Jézusát dicsőíti meg, mint Urat és egyetlen Megváltót, az Atya akarata szerint. Ezért mondta bátran azt is Luther: „Nekem elég egymagában az Isten Igéje, és nem törődöm a csodajelek­kel, nem vágyom látomások után sem, sőt még egy angyalnak sem hinnék, ha mást tanítana, mint amit az Istennek Igéje ta­nít" (Asztali beszélgetések).

A mai rajongó mozgalmakban ugyanazokkal a jellegzetességekkel ta­lálkozunk, mint a reformáció korabeli rajongóknál: a lelki élmények függetle­nülnek az Igétől, és fölébe kerülnek. A Szentírás Igéje helyett az kerül a cent­rumba, ami az emberben történik. Min­den olyan élmény hamis, amivel az Ige fölé helyezi magát az ember. A Szentlé­lek belső bizonyságtétele ugyanis nem misztikus élményekre, nem bennünk le­vő dologra épít, hanem a „külső Ige" (a Szentírás és a biblikus igehirdetés, a Megfeszítettről szóló prédikáció) szí­vünkbe hatoló világosságára és meg­győző erejére.

„Nos, ha úgy találtatik, hogy tanítá­sod és prédikálásod nem Krisztusra mutat, hanem valami mást ad elő, és mindazonáltal fennhéjázóan a Lélekkel dicsekszel, úgy máris az az ítélet a tied, hogy a te lelked nem az igazi Szentlélek, hanem egy hamis hazug-lélek, akit az embernek nem hallgatnia, hanem a po­kol mélységébe kárhoztatnia kell (Gal 1,8)" - írja erre vonatkozóan Luther. Kálvin hasonlóképpen így fogalmaz, igen tömören: „Ördögi lélek az, amely attól az Igétől- elvonatkoztatva szól, - amelyhez a Szentlélek örökre kötve van.”
gyöngyi 2011-08-03 17:05:53
Isten Igéjének megértése nem csu­pán egy tanrendszernek értelmi síkon történő megismerését és elsajátítását je­lenti tehát. A Szentírásba foglalt és a Szentírás alapján hirdetett Ige a Szentlé­lek hitet teremtő eszközévé kell hogy váljon számunkra. Luther életében - mint visszaemlékezéseiből tudjuk- Róma 1,17 volt az az ige, amelyen keresztül Isten Lelke az ő személyes hitrejutását munkálta, vergődésében megvilágosí­totta és felragyogtatta előtte Isten meg­igazító igazságát Krisztusban. Ezért írhatta 1518-ban a következőket a tőle tanácsot kérő Spalatinnak: „Először is egészen bizonyos, hogy a Szentírást nem foghatjuk fel a magunk erejéből és értelméből. Ezért hát minden azon for­dul meg, hogy imádsággal közeledjünk hozzá, mégpedig azzal a könyörgéssel, hogy végtelen irgalmasságából adja meg Isten az Ő Igéjének megértését; vagy hogy ha úgy tetszik neki, véghez vihes­sen valamit az Ő dicsőségére. Mert az isteni Igének nincs más tanítómestere, mint maga az Ige szerzője, amint mondja is: Istentől tanítottak lesznek mindnyájan. Ezért kell a Szentlélek ere­jében bíznod. Hidd ezt el nekem, mert én ezt megtapasztaltam."

Noha az írott és a hirdetett Igének a reformátorok szerint „önhitelessége" van, újra és újra hatalmasan rámutatnak arra, hogy csakis a Szentlélek aktuális munkálkodása vezetheti be az Igét a mi szívünkbe. Csakis a Szentlélek tud min­ket „felrázni" az Ige számára. Így tör­ténhet meg az, hogy Isten ítélő és kegyelmező szava szívekig hatol, ki­árad az Ő világossága és szeretete, em­berek életközösségre jutnak az Úr Jézus Krisztussal, a bűnök kényszere, démoni hatalmak szorítása megtörik; hívő bizo­nyosságot, ......útmutatást és bátorítás nyernek az egyének, és épül az egyház, „ahol és amikor Istennek tetszik" (Ágostai Hitvallás, V. cikk). Ezzel kap­csolatosan nagyon megragadó az is, amit Luther az egyházra vonatkozóan ír: „Ez az az anya, aki minden egyes keresztyént fogan és hordoz Isten Igéje által, amelyet a Szentlélek jelent ki és terjeszt, amellyel megvilágosítja és láng­ra gyújtja a szíveket, hogy megértsék és befogadják az Igét, csüngjenek rajta és ragaszkodjanak hozzá. Ha pedig a Szentlélek nem hirdetteti és nem kelti életre az Igét a szívben, akkor kárba vész" (Nagykáté, Apostoli Hitvallás, III. hitágazat).

Igen, „akiben nincs a Krisztus Lelke, az nem az övé" (Rm 8,9), és nem tudja fölfogni a Szentírásból vagy az igehirde­tésből „Isten beszédét" (IThessz 2,13). Kálvin mély érzéssel leírt sorai is ezt húzzák alá: „Az emberi lélek mindad­dig sok kétség között hányódik, míg a Szentlélek meg nem világosítja. Mikor tehát annak ereje megvilágosít, többé nem magunk vagy mások ítélete folytán hisszük, hogy az írás Istentől szárma­zott, hanem emberi ítélet felett a bizo­nyosnál bizonyosabban állapítjuk meg (nem különben, mintha magának Isten­nek a lényét látnánk benne), hogy a Szentírás emberek szolgálata által saját magának Istennek a szájából folyt hoz­zánk" (Institutio, I. 7., 5).

„A Szentlélek semmit sem tanít az íráson kívül" (Luther: Az új bálvány és ősi ördög ellen, 1523)
gyöngyi 2011-08-03 17:05:29
A Biblia azoknak a különleges írá­soknak a gyűjteménye, amelyeknek a Szentlélek ihletése adta és adja azt a tekintélyt, hogy bennük Isten hiteles szava van. Ami nem Isten közvetlen szava az írásban, az is Istentől adott bemutatása és értékelése események­nek, életpályáknak, bűnnek és hitnek, mennyei és földi dolgoknak stb. Mindez úgy íratott meg, hogy „a Szentlélektől indíttatva szólaltak meg az Istentől kül­dött emberek" (2Pt 1,21b). „Ennélfogva az írás mellett szóló legfőbb bizonyság Isten személye, aki abban megszólal. ... Nekünk magasabb helyen kell keres­nünk a hitelre méltóság eredetét, mint az emberi értelemben, tételekben vagy ta­lálgatásokban, azaz: a Szentlélek titkos bizonyságtételében..." (Kálvin János: Institutiol.7.,1.4.).

A Szentírás nem önmagában bírja, de önmagában hordozza tekintélyét Jé­zus Krisztust, aki kijelenti, hogy „az írás fel nem bontható" (Jn 10,35), és aki be is teljesíti mindazt, „ami az írásokban Őróla szólt" (Lk 24,27). Az Úr Jézus maga hitelesíti az egész ószövetséget, amikor a héber kánon szerinti első és utolsó könyvből vesz példát (Lk 11,50-51), és Ő maga ad páratlan tekintélyt apostolainak is (Jn 15,26-27; ApCsel 26,16), hogy egyháza fölépüljön „az apostoloknak és prófétáknak alapkö­vén, lévén a szegletkő maga Jézus Krisz­tus" (Ef 2,20). Luther azt írja ezzel kapcsolatban: „az evangélium mutat utat az egész Szentírásban és abban el­igazít. Sőt Krisztus maga az ajtó (Ján 10,2), akin keresztül a Biblia világába léphetünk".

Bár éppen Luthernak voltak olykor kritikus megjegyzései is, pl. amikor Ja­kab levelét „szalmalevélként" emleget­te, mégis alapvetően meghajolt az egész Szentírás tekintélye előtt. Hiszen „a tel­jes írás Istentől ihletett" (2Tim 3,16)! Még ha nyelvtanilag pontosabban úgy kellene is fordítanunk ezt a pár szót, hogy „minden Istentől lehelt írás", ak­kor is egy teljességre mutat rá ez a ki­fejezés. (Egyébként a reformátorok nagyon fontosnak tartották az ige pon­tos megértését, ezért hangsúlyozták a nyelvismeret jelentőségét is, és igyekez­tek minél jobb bibliafordítást adni né­pük kezébe.) Aki a Szentírásban lelke őszinte sóvárgásával mélyed el, mint a reformátorok, az előtt feltárul, hogy mi­lyen csodálatos szerves egységbe állnak össze a különböző korú, stílusú, tartal­mú bibliai iratok. Az írás egészének kö­zéppontja Jézus Krisztus, Isten testté lett Igéje, a megfeszített és föltámadott Megváltó.. Minden részlet Őbenne nyeri el valódi értelmét, Őt dicsőíti meg az írásban a Szentlélek (Jn 16,14), és így igaz a reformátori tétel, hogy a Szentírás önmagát magyarázza.

„Egyedül a Lélek érteti meg az írásokat helyesen és Isten szerint" (Luther)
gyöngyi 2011-08-03 17:04:47
A REFORMÁCIÓ ISTEN IGÉJE ÉS A SZENTLÉLEK

(A reformátorok eligazító bizonyságtétele)

A reformáció azért drága nekünk, mert benne Isten maga gondoskodott arról, hogy az Ő kijelentett Igéjét - s azon belül kiváltképpen az üdvösség evangé­liumát, Jézus Krisztus drága személyét és elvégzett váltságművét - ne takarhas­sák el továbbra is oly sokak elől torz emberi vélekedések és hagyományok. Az elpogányosodott középkori „keresz­tyénség" óriási lehetőséget kapott arra, hogy visszatalálhasson az egyház eredeti katolicitásához, amely az apostolok bizonyságtételére épül. A re­formációban történteknek egyik leglé­nyegesebb mozzanata ugyanis az volt, hogy az egyházatyák műveinek, későb­bi teológusok okoskodásainak, pápák és zsinatok határozatainak halmaza alól előkerült újra maga a Szentírás! Az egész­séges evangéliumi keresztyénség egyik döntő vallomása azóta is folyton így hangzik: „Sola Scriptura" - „egyedül a Szentírás"! Az egyik XVI. századi evan­gélikus hitvallási irat pl. így fogalmazza ezt meg (mielőtt a tanítás részletes kifej­tésébe belekezd): „Hisszük, tanítjuk és valljuk, hogy az egyedüli szabály és mérőzsinór, amellyel minden tanítást és tanítót bírálnunk és ítélnünk kell: az Ó-és Újszövetség prófétai és apostoli ira­tai, amint meg van írva: „Lábam előtt mécses a te igéd, ösvényem világossá­ga", Zsolt 119" (Formula Concordiae).

A XX. századi embert elbizonytala­nították, összezavarták és rabul ejtették istentagadó ideológiák, „tudományos" mítoszok (pl. evolúció, „új kor" stb.), lélek- és erkölcsromboló liberális néze­tek. A reformáció örökségével megál­dott történelmi egyházainkban is széles körben befolyása alá vonta a közgon­dolkodást a mindent relativizáló kor­szellem és a Bibliát szétvagdaló ún. „történetkritikai" (valójában nem törté­neti, hanem önkényes) írásmagyarázat. A mai keresztyénség területén ugyanak­kor félelmetes rákos burjánzásként ter­jed az új kijelentések igényével föllépő, erőket, jeleket és csodákat hajhászó, „szentlelkező", de valójában ördögi hi­tetés bűvöletébe került rajongás is. Isten hívő népe tartozik azzal a sötétben tapo­gatózó világnak, hogy egyértelműen, a mentő szeretet elkötelezettségével és állhatatosságával mutasson rá az élő és magát kijelentő Istenre, aki a Szentlelke által ihletett Szentírásban ad önmagáról és Krisztusban megjelent üdvözítő ke­gyelméről felülmúlhatatlan bizonysá­got. Ebben a szolgálatban és harcban nagy segítséget jelent ma is számunkra a reformátorok vallástétele.

„Azért mi hívő keresztyének, a Szentlélek által az egyház számára a Szentírásban nyújtott fenséges példából tanuljunk" (Luther Márton szerzetes fellebbezése a zsinathoz, 1518)
válasz erre: mcsaba - 2011-08-03 15:44:20 | megtekintés
gyöngyi 2011-08-03 16:58:35
Váltsunk témát.:)
Vagy irányt, ahogy Cseri Kálmán Lelkipásztor Úr mondta.:)
http://www.youtube.com/watch?v=TwESSLQ4WLc&feature=grec_index
válasz erre: alex:) - 2011-08-03 16:53:32 | megtekintés
alex:) 2011-08-03 16:53:32
Már nyomul az evilág Fejedelem oldalán,mindig nyomulós volt!
Emléxem,mert én is odajártam,akkor még megkajáltuk a dumáját....,igaz nem sokáig,mert a báránybőr félrecsúszott s és mi kisbárányok naon megijedtünk.....és elszaladtunk,Biáig meg sem álltunk..:)
válasz erre: gyöngyi - 2011-08-03 16:49:04 | megtekintés
gyöngyi 2011-08-03 16:49:04
Ha jól emlékszem már karizmatikus csoportokat vezet.
válasz erre: alex:) - 2011-08-03 15:46:31 | megtekintés
gyöngyi 2011-08-03 16:37:43
Na, pont a Gyula az, Akivel képtelen vagyok "párbeszédet" folytatni, hacsak nem arról, hogy, hogy van a család?:)
Sokáig jártam hozzájuk anno "butuska" koromban de már akkor is olyan "összecsörrenéseink" voltak, hogy abba kellett hagyni a csoport vezetését.:)
válasz erre: alex:) - 2011-08-03 15:46:31 | megtekintés
gyöngyi 2011-08-03 16:26:14
Nagyon fontos még egy alapvető tényező a Biblia értelmezésében a szektáknál ez nincs a helyén, ettől különbözik az Egyház és a szekták. Mert, ha a helyén lenne akkor csak egyféleképpen lehetne értelmezni az Írást!
Krisztus értelmével.
válasz erre: mcsaba - 2011-08-03 15:44:20 | megtekintés
gyöngyi 2011-08-03 16:21:51
Nem áll szándékomban cáfolgatni meg üres témákban vitatkozgatni, általában véleményt szoktam kifejteni többnyire.:)
Ez az egység pedig maga az Egyház!
Ezt én Neked nem tudom felmutatni mert kizárólag Krisztus az Aki bemutathatja az Ő Egyházát!
Ezt az egységet ne földi értelemben figyeld, hanem lelki Egyházról van itt szó lényegében és ennek az egysége erős mert jó az alap!:)
válasz erre: mcsaba - 2011-08-03 15:44:20 | megtekintés
gyöngyi 2011-08-03 16:05:25
Tegyél be még egy-két nevet és máris jobban leszek.:)))))
válasz erre: alex:) - 2011-08-03 15:46:31 | megtekintés
mcsaba 2011-08-03 15:52:04
Én ebben nem hiszek. Viszont kétségtelen, hogy a katolikus egyház tanításához hasonló alapossággal kidolgozott teológiai tapasztalat és tanítási folytonosság nem létezik, kivéve az ortodoxiát, akivel valóban csak nagyon kis teológiai különbségeink vannak szemben a nyugati egyházszakadás darabkáival. Amúgy meg eltévedtem a topikok között, azért írtam ide:)
válasz erre: alex:) - 2011-08-03 14:59:12 | megtekintés
alex:) 2011-08-03 15:46:31
Itt a haverod!!!! :)))))))))))))

Letöltés jobb egérgombbal Nyomtatás
Sípos (S) Gyula

A lélek szabadságától a test pokláig

http://www.okotaj.hu/szamok/16-17/lelek5.html
válasz erre: gyöngyi - 2011-08-03 14:41:18 | megtekintés
mcsaba 2011-08-03 15:44:20
Mutasd meg nekem ezt az egységet! Csak nézd meg a reformáció óta keletkezett több tízezer "egyházat", mind azt lihegik, hogy az ő tanításuk az igazi, s a többi ilyen vagy olyan mértékben téves. És ráadásul mind elvetették már régen a szenthagyományt, tehát nem lehet rájuk fogni, hogy ne lennének biblikusak. Mind vallja a sola scriptura elvét és mégis annyi különböző következtetéseket vonnak le ugyanabból az írásból. Cáfolj meg, ha nem így van, de érvekkel és tényekkel!
válasz erre: gyöngyi - 2011-08-03 14:41:18 | megtekintés
alex:) 2011-08-03 15:23:04
Azóta sem ment ki a fejemből,amit beszélgettünk,és ma is jókat mulattam! Tényleg jól aláírtál,te is,meg én is,és az egész így humorizál......:)))
válasz erre: gyöngyi - 2011-08-03 14:41:18 | megtekintés
alex:) 2011-08-03 14:59:12
Csaba,így kettőnk között maradjon,de mai napig is a Katolikus mondja magát az igazi egyháznak,és csak rajta van az üdvösség kapuja.
Az már egy másik tészta hogy most folyik a bekebelezés,a szeretetnevében,és elindult a beszippantás az ökumené, a Világvallásával egybekötött az evilág fejedelem urával karöltve:sajna!
Most hódolnak be a reformátusok,az evangélikusok,a baptisták,és a többi kisegyházak,a hamis
vallások,Krisnások,Buddhisták,stb,stb....
-meg lesz nemsokára a parázna Babilon,akik a szentek poharából isznak és megrészegülnek....
válasz erre: mcsaba - 2011-08-03 13:36:13 | megtekintés
gyöngyi 2011-08-03 14:41:18
A reformáció egy egység!
A szekták kiszakadtak a reformáció alól azért szekták!
Az abszolút Biblikusság a reformáció!
Az abszolút relativitás pedig a szekta!
No, de mi a szekta?
A keresztyén szekta olyan magát keresztyénnek nevező csoport, amely elutasít egy vagy több keresztyén alapigazságot.

A két leggyakoribb szektás tanítás az, hogy Jézus nem volt isten, és az üdvösség nem egyedül hit által van. Ha Krisztus nem volt isten, akkor Jézus halála nem elégséges fizetség a bűneinkért. Ha az üdvösség nem egyedül hit által van, akkor az saját érdemeinkből is elérhető, ezt pedig a Biblia erőteljesen és következetesen tagadja. A szekta két legközismertebb példája a Jehova tanúi és a mormonok. Mindkét csoport keresztyénnek vallja magát, de mindkettő tagadja Krisztus isteni mivoltát és azt, hogy az üdvösség egyedül hit által érhető el. A Jehova tanúi és a mormonok sok olyan dologban hisznek, amely összhangban van a Biblia tanításával (vagy közel áll hozzá). Ugyanakkor szektává teszi őket az a tény, hogy szerintük Krisztus nem volt isten és hogy az üdvösség saját érdem alapján elnyerhető. Sok Jehova tanúja, mormon és egyéb szekta tagja „jó ember”, aki őszintén hiszi, hogy ők az igazságot vallják. Keresztyénként abban reménykedünk és azért imádkozunk, hogy sok szektás tag előtt lepleződjenek le a hazugságok, és felismerjék az egyedül Jézus Krisztusba vetett hit által megkapható üdvösség igazságát.

Szerinted, belefér ebbe a kategóriába más is?:)
Mondjuk egy nagyobb szekta?:)

Mert a bűn zsoldja a halál, az Isten kegyelmi ajándéka pedig az örök élet Krisztus Jézusban, a mi Urunkban.

János 3:16 6:23



nagy irgalmából újjá szült minket Jézus Krisztusnak a halottak közül való feltámadása által élő reménységre.

1 Péter 1:3



Mert úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött fiát adta, hogy aki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.

János 3:16 3:16


Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék.

Efézus 2:8-9


Ha tehát száddal Úrnak vallod Jézust, és szíveddel hiszed, hogy Isten feltámasztotta őt a halálból, akkor üdvözülsz.

Róma 10:9


Isten azonban abban mutatta meg rajtunk a szeretetét, hogy Krisztus már akkor meghalt értünk, amikor bűnösök voltunk.

Róma 5:8

válasz erre: mcsaba - 2011-08-03 13:36:13 | megtekintés
mcsaba 2011-08-03 13:36:13
A történelmi valóság és tapasztalat egészen más. Nézz csak a reformációra: már azt sem lehet tudni ki tanul és ki tanít! Szekta szekta hátán, abszolut relativizmus az abszolut biblikusság köntöse alatt.
válasz erre: gyöngyi - 2011-08-02 23:19:28 | megtekintés
mcsaba 2011-08-03 13:32:56
Ez így is van rendjén.
válasz erre: newman - 2011-08-03 08:51:09 | megtekintés
newman 2011-08-03 08:51:09
Na, itt aztán jó pár dolgot pontosítani kell. :-)
Először is 1910 és Edinburgh. Egy Nemzetközi Protestáns Missziós Konferencia, ahonnan a protestáns ökumenikus törekvéseket szokták számolni.
Az Ökumenikus Chartát nem néhány protestáns gyüli hozta létre, hanem az Európai Egyházak Konferenciája (hozzá tartozik csaknem valamennyi európai ortodox, protestáns, anglikán és ókatolikus egyház, illetve szabadegyházi közösség) és a katolikus Európai Püspöki Konferenciák Tanácsa. Ez pusztán egy 2001-ben aláírt nyilatkozat arról, hogy folytatják a megkezdett párbeszédet.
Harmadszor a Katolikus Egyház nem csatlakozott egyetlenegy (protestáns értelembe vett) ökumenikus szervezethez sem, vagyis nem tagja egynek sem, de munkájukban részt vesz. Az Egyházak Ökumenikus Tanácsának sem tagja, hanem 1965 óta csak amolyan megfigyelőként és tanácsadóként működik közre. Ez azért van, mert a katolikusok azt vallják, hogy Krisztusnak csak egyetlen Egyháza van (az Ő Teste), és azt nem lehet darabokra tépni (= különféle egyházakra). Ez az egyetlen Egyház birtokolja és taníthatja az egyetlen igazságot, tehát pl. az EÖT-féle "minimum-hitvallás" sem egyeztethető össze vele. Egy tulajdonos hogyan vegyen résztulajdont a saját tulajdonából? Különben sem múlhat szavazásokon meg kompromisszumokon Krisztus igazsága.
Ebből kiindulva a katolikusok szerint az egyetlen járható út (az esetleg az ökumenizmuson át vezető) unionizmus, vagyis, ha a más keresztény közösségek csatlakoznak az Egyházhoz, úgy pl., ahogy a görög, szír, kopt, melkita (stb.) egyházak csatlakoztak anno hozzá, vagy, ahogy legutóbb jópár anglikán közösség tette ezt.
válasz erre: angyal / József/ - 2011-08-02 22:52:56 | megtekintés
gyöngyi 2011-08-02 23:19:28
Az Egyház hajója nem is fog elsüllyedni de ez a másik fajta csónak nagyon labilis!
Egy kis szellő és már azt se tudják majd az irányítói, hogy honnan fúj a szél.:)
válasz erre: angyal / József/ - 2011-08-02 23:01:56 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.