Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

Miért hagyják el az emberek az egyházat ?

Simul justus et peccator 2010-12-17 16:24:49
Nem egyszeri hívást, hanem amíg élsz ha nem tértél meg
Amúgy komoly vita van erről, hogy amikor Jézusnak azt mondták a Sátán hatalmával cselekszik...
sokan azt mondják , akkor csak az a nemzedék követhette el, mi már nem tudjuk elkövetni
Mindenesetre aki/akik nekem mondták én azoknak hiszek
és Kálvinnak is(Institució)
Az biztos , hogy aki megtér az nem tud olyant tenni, amit Isten Jézus érdeméért meg ne bocsátana, ha bünbánattal oda tud fordulni
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy akkor bármit meglehet tenni, Isten vizsgálja a szíveket, amúgy aki megtért azon meg- látszik a Szentlélek munkája, már nem olyan
Él benne a Krisztus, de nem büntelen, nem tökéletes
"Simul iustus et peccator"
válasz erre: gazso - 2010-12-17 14:46:11 | megtekintés
gazso 2010-12-17 14:46:11
Eunike:
"Szentlélek elleni bűn=ha nem fogadod el a Szentlelket, elutasítod a hívást
mert minden más bűn megbocsátatik úgy-e?"

Úgy érted, ha ezt egész életedben elutasítod?
Vagy elég egyszeri hívást elutasítani?

Én egész mást gondolok a Szentlélek elleni bűnről. Jézus akkor beszél róla, amikor a Szentlélek munkáját a farizeusok az ördögnek tulajdonítják...
gazso 2010-12-17 14:34:45
Eunike: a három féle ember hogy jön a témához?
mt 2010-12-17 13:51:28
A bolond és boldog melyik csoportba sorolható??? Most valahol ott vagyok :))
Egyébként előbb megyek,és úszom néhány napot a testvéri szeretetben- remélem,nem sodródom el!! Közben még szemlélem a ragyogást, talán majd a megfelelő mondatalkotás is sikerül,most egyelőre csak csodálkozom a váratlan ajándékon,és meghatottan vagyok ezen az extrém empatikus helyen, tényleg az öröm, az odaadás birodalma- ahol az Úr szeretete tölti be a tagokat.Hála érte :))
válasz erre: Simul justus et peccator - 2010-12-17 07:17:59 | megtekintés
Simul justus et peccator 2010-12-17 07:52:45
A legmeghittebb és legáldottabb közösség
„... mindenkor az Úrral leszünk" (1Tesz 4,17).
Míg e földön élünk, az Úr van velünk, amikor hazahív, mi leszünk vele. A hívő nem szakad el Megváltójától. Egyek ők, és mindvégig egyek is maradnak: Krisztus nem lehet meg az övéi nélkül, mert akkor csak fő lenne, test nélkül. Akár elragadtatunk az égbe, akár a paradicsomban nyugszunk, akár itt e földön élűnk, Krisztusban vagyunk: ki választhat el tőle?
Milyen nagy öröm ez! Legfőbb tisztességünk, nyugalmunk, vigasztalásunk, gyönyörűségünk, hogy az Úrral lehetünk. Nincs, ami ezt felülmúlná, vagy akárcsak megközelítené. Együtt élünk vele itt a földön, érezzük, amikor megalázzák, elutasítják, érezzük, amikor szenved. De egykor vele leszünk a mennyei dicsőségben is, élvezni fogjuk az örök nyugalmat, Isten királyi uralmát, annak minden megnyilatkozásában. Úgy élünk majd, ahogyan Krisztus, és vele együtt örvendezünk örökkön-örökké.
Ó Uram, ha mindörökre veled lehetek majd, valóban egyedülállóan dicsőséges sorsot szántál nekem. Nem irigylem még az arkangyalokat sem. Mindörökké az Úrral lenni: ez a legcsodálatosabb dolog, amit a mennyről el tudok képzelni. Nem az aranyhárfák, nem a tündöklő koronák, nem is a tiszta fény jelenti számomra a legnagyobb dicsőséget, hanem Krisztus maga és a vele való közösség. Ebben a legdrágább közösségben élhetek mindörökké.
válasz erre: Prión - 2010-12-10 10:50:43 | megtekintés
Simul justus et peccator 2010-12-17 07:17:59
Csak háromféle ember van: olyan, aki Istent szolgálja; ez az ember okos és boldog. Olyan, aki keresi, mert még nem találta meg; ez az ember okos, de még nem boldog. Olyan, aki él, anélkül, hogy keresné Istent; ez az ember ostoba és boldogtalan. (B. Pascal)
mt 2010-12-16 10:31:29
Elgondolkoztam ezen az evangéliumon...
válasz erre: gazso - 2010-12-14 16:17:26 | megtekintés
Simul justus et peccator 2010-12-16 09:50:00
http://mindennapi.hu/cikk/kulfold/kinai-keresztenyek-coming-outja-videoval-/2010-12-15/774
bobek 2010-12-15 10:56:27
Szerintem jó válasz volt, mert a paradoxonát már védeni se próbálta :)
válasz erre: Sola Scriptura - 2010-12-14 18:55:51 | megtekintés
Sola Scriptura 2010-12-14 18:55:51
Meg is kaptad érte a magadét odaát :)))))
válasz erre: bobek - 2010-12-14 13:20:54 | megtekintés
gazso 2010-12-14 16:17:26
ebben a témában ajánlom figyelmetekbe Jézus példázatát a két fiúról, akit az apa megkért, hogy segítsenek a szőlőben...
válasz erre: Sola Scriptura - 2010-12-13 08:17:54 | megtekintés
gazso 2010-12-14 16:16:05
Az elmúlt szűk két héten nem jártam itt... Egészen megdöbbentem
A mikulás ide egy rakás offtopicot hozott úgy látszik :(
bobek 2010-12-14 13:20:54
Utólagos engedelmeddel kölcsönvettelek a Tóta-féle cikkhez, mert oda is 100%-ban passzolt éppen :) Bizony a krisztusi mércéhez elengedhetetlen az alázat, magam is el-el hagyva néha, pedig anélkül lehetetlen.
válasz erre: Sola Scriptura - 2010-12-13 08:17:54 | megtekintés
Sola Scriptura 2010-12-13 08:17:54
"Ha valaki úgymond pogány, de úgy hisz abban amiben hisz, hogy közben megvalósítja a krisztusi tant (szeretet, mert ez a lényeg!!!) akkor az rossz?"

Attól függ, hogy értelmezzük a rosszat. De kezdjük az alapoknál: hitünk szerint nincs ember, aki "megvalósítaná a krisztusi tant" (mert mindenek vétkeztek - Róm 3,23). Egy sem. Krisztus nélkül nem tudunk olyan tökéleteset cselekedni, ami az Atya előtt is megáll. Erre csak maga Krisztus képes, illetve mi magunk akkor, ha nem mi, hanem a bennünk élő (Gal 2,20) Krisztus teszi azt. Viszont pogányokban nem él a Krisztus, tehát a konklúzió az, hogy emberi mértékkel lehet hogy "jó", ha a pogány próbálja a szeretetet megvalósítani, de Krisztus nélkül ez hiábavaló és hamvába holt próbálkozás.

"És ha valakiből folyik az igazhit, de közben vádol, kategorizál, intoleráns (szép modern szó), akkor benne mennyi nyoma van a szeretetnek a pogány ember felé?"

Ha valaki így gondolkodik, akkor az nem a szívével hisz, hanem csupán hitigazságokat mond, hit nélkül. De érdemes elkülöníteni két dolgot: az egyik az, amikor a pogányokat - nem hívőket - lenézi, velük szemben ellenséges; ez valóban nem Krisztustól való. Ugyanakkor a valaki védi a hitét és vitában, illetve saját életfelfogásában ragaszkodik Isten kijelentett igéjéhez akkor is, ha ezzel másoknak nem okoz boldogságot, akkor csupán azt teszi, amit Krisztus világosan és egyértelműen megparancsolt neki. Tehát ne keverjük össze a mellüket verő, nagy hangú álkeresztény hitetőket (meggyőződésem szerint a magukat kereszténynek mondó politikusok túlnyomó többsége ilyen) azokkal, akik például abortusz-kérdésben vagy a házasság kérdésében ragaszkodnak a biblikus állásponthoz. Nehéz itt különbséget tenni, az tény, ráadásul beható ige-ismeret nélkül szinte lehetetlen is, de meg kell próbálni, mert az egyik Krisztus világos parancsa, a másik pedig emberi hitetés.
válasz erre: Prión - 2010-12-10 10:50:43 | megtekintés
Simul justus et peccator 2010-12-11 20:34:55
február 13. Dr. Erdélyi Judit : Ajtónyitás-vajon kinek?
február 20. Dr. Erdélyi Judit: Homeopátia
február 27. Cselényi László: Feng shui
március 6. Varga Róbert: Okkultizmus ( varázslás, jóslás, asztrológia ... )
március 13. Takaró Károly: Magyarság és hit

http://www.reformatus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=24679%3Ameghivo-a-zsambeki-reformatus-templomban-megredezesre-keruel-eladassorozatra&catid=102%3Akozlemenyekhirek&Itemid=137&lang=hu

dr. Erdélyi Judit (orvos)
Természetgyógyászat az Ige mérlegén
Hogyan tájékozódhatunk korunk növekvő zűrzavarában? Vajon valóban jó-e minden, amit jóként kínálnak? Mi az agykontroll? Mit kínál a jóga? Van-e köze egymáshoz a jógának és az autogén tréningnek? Mi a hatásmechanizmusa az akupunktúrának és a talpmasszázsnak? Milyen ·erőket· közvetítenek a kézrátételes kezelések? Mi a titkuk a Fülöp-szigeteki gyógyítóknak?
Simul justus et peccator 2010-12-11 20:32:28
Egy guru halála
Maharaj R. R.


Kattintson a nagyításhoz
WebBolt kód: 387

Ár: 1,000,-

A termék felvétele:
2006 június 12, hétfő.


R.R. Maharaj / Dave Hunt - Egy guru halála
Egy hindu találkozása Krisztussal

Simul justus et peccator 2010-12-10 20:33:04
A hitről lehet vitatkozni, mindenki tudja neki milyen hite van
nekem bizonyosságom van, megtért ember vagyok személyesen ismerem az én Uramat, Megváltómat:-)

Jn 10,28 És én örök életet adok nékik; és soha örökké el nem vesznek, és senki ki nem ragadja őket az én kezemből.

http://mek.niif.hu/00100/00168/00168.htm
Prión 2010-12-10 16:16:21
Isten léte nem hit kérdése. Én nem hiszek Istenben, ha nem tudom, hogy ő van.
Ha kimondod azt, hogy nem mindegy, hogy az ember kiben hisz, elismered, hogy vannak más transzcendens lények is akikben hinni lehet...

És kötöm az ebet a karóhoz továbbra is :), a pogány csak másodlagosan jelenti azt, hogy más hiten lévő. (nem feltétlenül politeista, panteista, vagy egyéb.) Pont olyan elferdült jelentéstartalmú szó, mint a barbár (szakállas), vandál (egy népcsoport), ezoterikus (belső, belső használatra való)... ezek mind enyhe kis bábeli nyelvzavarocskák.

És most az a szúfi gondolat amit az előbb hiányosan fejtettem ki.
Láhídzsí egyik különös eszméje az "igazi hitetlenség". Végső konklúziója a következőképpen alakul:
"nemcsak a bálványimádást helyesen gyakorló válik igazhitűvé, hanem az igazhitűséget helytelenül gyakorlóból is könnyen lesz bálványimádó."
Az igazi hitetlenséghez pedig itt van ez:
"Fátyolozza el Isten előled a vallásos törvény külső oldalát és nyilatkoztassa ki neked a hitetlenség valóságát. Mert a vallásos törvény külső oldala rejtett bálványimádás, míg a hitetlenség valósága leplezetlen gnózis." (Halládzs)
válasz erre: Simul justus et peccator - 2010-12-10 13:29:40 | megtekintés
tdani 2010-12-10 16:10:48
Amit neked írtam, azt nem a pánt miatt írtam. Úgy összességében.
Amúgy pántot én nem hordanék... Ahogy a szavadból kiérzem, te sem... ;)
válasz erre: Simul justus et peccator - 2010-12-10 13:38:57 | megtekintés
Simul justus et peccator 2010-12-10 13:38:57
én csak azt mondtam mit jelenthet a pánt, tőlem hordhatja
az ő baja
http://www.google.hu/images?q=s%C3%A1m%C3%A1n&rls=com.microsoft:hu:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7SUNA_hu&redir_esc=&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=t4X8TMrkDJSq8QPly7GjDA&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=5&ved=0CEMQsAQwBA&biw=1004&bih=612
válasz erre: tdani - 2010-12-10 13:05:17 | megtekintés
Simul justus et peccator 2010-12-10 13:30:33
és igen a pogány azt is jelenti
de
A pogányság legáltalánosabban a politeista (azaz többistenhívő), panteista, animista és sámánista vallásokat jelenti,
Simul justus et peccator 2010-12-10 13:29:40
No mégsem halt meg a fórum
sok mindenben igazad van
deeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
ennél többet nem mondok, mert sértődés lesz

"Túlzásba lehet vinni az igazhitet, és akkor már nem lesz igazhit, és

lehet művelni a bálványimádást úgy, hogy annak a lényege végül igazhitté válik.????????????????
ez emberi elgondolás


Ha valaki úgymond pogány, de úgy hisz abban amiben hisz, hogy közben megvalósítja a krisztusi tant (szeretet, mert ez a lényeg!!!) akkor az rossz?

nem rossz, de ez is emberi elgondolás
Rm 3,28 Azt tartjuk tehát, hogy az ember hit által igazul meg

és nem mindegy Kiben hiszel
válasz erre: Prión - 2010-12-10 10:50:43 | megtekintés
tdani 2010-12-10 13:05:17
Kedves Prión!
Te olvastad már a Bibliát? Keresztelő Jánosról olvastál? Vagy Jézus hányszor mondta meg például a farizeusoknak elég keményen a dolgokat? Pedig ha valaki, akkor Ő tudja, mi az igazi SZERETET! Amiről te beszélsz az inkább megalkuvás (tolerancia)... Szeretni kell az embereket, de azt meg kell mondani, ha valamiről tudod, hogy nem jó! Természetesen szeretettel, megértéssel, és nem vádaskodva, kritizálva... Ebben hibáztak néhányan itt a fórumon is. De elhallgatni az igazságot, nem lehet! Természetesen, ha valaki nem a Biblia igazságait mondja, akkor csak árt vele. Papp Lajost nem ismerem személyesen, nem sokat hallottam róla... A fejpántos dolog elég furcsa nekem, de nem ítélem el. Ő tudja, miért hordja, én nem , úgyhogy rosszat sem feltételezek róla. Nem sokat olvastam róla, az írásaiból, viszont azokban volt egy-két érdekes dolog, ami szerintem nem biblikus, de mivel nem ismerem eléggé, nem mondom, hogy tévtanító lenne. Egyszer, ha lesz rá időm, utánanézek, akkor majd lehet, hogy megírom majd a véleményem...
Ha valaki úgymond pogány, és szeretet van benne az jó. De ha nem fogadja el Jézus Krisztust személyes megváltójának, a szeretettel együtt megy a pokolba. Lehet, hogy keményen hangzik, de szerinted Isten miért áldozta fel a Fiát? Mert nem volt más lehetőség...
Amúgy már régóta terveztem egy hozzászólást, most volt időm. Sok mindennel egyetértek, valamivel (valakivel) nem...
Vibolya (Eunike?), alapjában véve jókat írsz, egyetértek veled, bár most nem olvastam végig az írásaid. Viszont több szeretet néha nem ártana, és néha a kevesebb több! :)
A témafelvetésre is válaszolok: két részre választhatjuk. Az egyik az, amikor valaki elhagyja az egyházat, azután nem is jár sehová, tehát ezzel Istent is elhagyja... Ez azért lehet, mert valójában nem is ismerte meg Istent. Ki az, aki bármiért is elhagyná Őt, ha egyszer valóban megismerte? Senki, szerintem... A másik, ha valaki egy másik felekezethez megy. Hát ez alapjában véve nem jó, néhány esetben megérthető. Ha tényleg valaki szeretne változást ott, ahol valami nem jó, de kizárják, vagy csak egyszerűen úgy néznek rá, mint egy "eretnekre", stb... Vannak olyanok, akik ebből rendszert csinálnak, az viszont teljes mértékben elítélendő... Ők általában azért teszik, mert saját maguk nem akarnak változni, ezért keresgélnek olyan helyet, ahol nem mondják, hogy ne tedd azt, vagy azt(Nem a negatív értelemben vett ítélkezésre gondolok.) Az előbbiek főleg a személyes tapasztalataim alapján íródtak, természetesen még rengeteg oka lehet...
Prión 2010-12-10 10:50:43
pogány - paganus - pagus
vidéki, vidéken lakó...
asszem ezek szerint én amíg tehetem pogány maradok, mert nincs az az erő ami arra rávenne, hogy városba költözzek...

--


mostanában egy könyvet olvasok az iszlám misztikáról ( http://kairosz.hu/az_emlekezes_rozsakertje.html )
Van benne egy érdekes gondolat. Megpróbálom leírni a lényegét. Nem mondom ki rá, hogy abszolút igazság, de azért nem árt elgondolkozni rajta...
Túlzásba lehet vinni az igazhitet, és akkor már nem lesz igazhit, és lehet művelni a bálványimádást úgy, hogy annak a lényege végül igazhitté válik.
Ha valaki úgymond pogány, de úgy hisz abban amiben hisz, hogy közben megvalósítja a krisztusi tant (szeretet, mert ez a lényeg!!!) akkor az rossz?
És ha valakiből folyik az igazhit, de közben vádol, kategorizál, intoleráns (szép modern szó), akkor benne mennyi nyoma van a szeretetnek a pogány ember felé?
Nektek az a hit és a jóság, hogy maradéktalanul betartjátok a bibliát, na meg persze fejből tudjátok?
Nem inkább szeretettel és megértéssel kéne fordulni a másik ember felé?
Krisztus nem azt mondta hogy még az ellenséget is szeretni kell???
Erre azon megy a vita, hogy minek van pánt a fején valakinek, meg milyen teológiai tévedései vannak.
Az Isten szerelmére emberek! Az ilyen pitiáner és lényegtelen viták miatt van széthúzás az emberek között. Mert mindenki meg akarja magyarázni a másiknak, hogy neki van igaza.

A szeretet az, hogy elfogadom az embertársam úgy ahogy van, és nem állok neki megváltoztatni a saját képemre, mert nem én vagyok isten. Ez az ő dolga. Nehogy már azt higgyük, hogy Isten a mi segítségünkre szorul, ha arra van szüksége hogy az emberek benne higgyenek. Pálnál is megoldotta a problémát némi kis vakítással. :) (A vakság lehet átvitt értelmű is. Lehet az ember lelke is vak. Majd ha eljön az ideje akkor látni fog az is.)

inkvizíció...
asszem van itt pár teológus, elmondhatnátok a történetét...
hogy először azért indult, hogy az (kereszténységre) áttért zsidókkal betartassák az új hitet. Aztán ugye továbbgyűrűzött a dolog. És hogy az igazi őrület már a reformáció után jött...
Tombolt a szeretet.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2010-12-05 21:26:20 | megtekintés
Simul justus et peccator 2010-12-08 07:57:24
http://mindennapi.hu/forum_hozzaszolas/napi-ige-napi-manna/18
Simul justus et peccator 2010-12-08 07:42:34
2010.december 8. szerda
Tegyetek tanítvánnyá minden népet! (Mt 28:19)
Ne csak sóhajtozzunk, hogy de jó lenne, ha kétszer annyian járnánk bibliaórára vagy istentiszteletre, hanem nézzünk szembe magunkkal: mit tettünk, hogy kétszer annyian legyünk? Imádkozunk-e a gyermekünkért, a szomszédért, ismerősért rendszeresen: adja meg Isten, hogy hívogató szavunkat meghallva, válaszoljon Isten megszólítására, s csatlakozzon a gyülekezethez. Be tudjuk-e fogadni az újonnan érkezetteket? Beszélgetünk-e velük, meglátogatjuk-e őket? Vagy csak elvárásaink vannak, hogy a lelkipásztor igazán tehetne többet annak érdekében, hogy kevesebben legyenek a távolmaradók. A keresztyénség életforma. S nemcsak a lelkipásztoré. Azt olvassuk, hogy akiket Isten megszólított, azokat meg is igazította, hogy elküldje őket szolgálatába. A tanítvánnyá tételre. Ezzel a felelősséggel kell hát élnie a keresztyén embernek. Kálvinistáknak valljuk magunkat. Tudunk-e a kálvini életpélda szerint élni? Isten megváltó kegyelmére válaszolva hálából az dicsőségére élni? A tanítványképzés lélektől lélekig való szolgálat. Ha majd ez lesz ránk jellemző, bizton elmondhatjuk, hogy gyülekezeteink élete megújul, erővel telik meg, vonzóvá válik mások számára is. Istennek hála vannak már ilyen gyülekezeteink! Ezért ne a keserűség hangja legyen erősebb a misszió évében, hanem a hálaadásé: mindeddig megsegített bennünket az ÚR! Segítségét ő meg nem tagadja, hűséges ma is. Imádkozzunk azért, hogy hűségére ne hűtlenségünkkel válaszoljunk!

******************************************************************
A nap gondolata:
A legkedvezőbb táptalaj a lélek növekedéséhez a hála.

********************************************************
Imádság:
Istenem! Szeretnék úgy élni és szolgálni Neked, hogy egy lélekért se érjen vád, hogy valaki miattam nem látott meg Téged! Hálás vagyok azért, hogy mindeddig minden nehézség ellenére megsegítettél, velem voltál és áldásodat árasztottad rám. Szeretnék én is áldáshordozó lenni a kezedben! Ámen
Simul justus et peccator 2010-12-08 07:23:58
http://www.piar.hu/pazmany/k477.htm
Simul justus et peccator 2010-12-07 17:39:27
Egyáltalán nem akartalak bántani, tudod Isten sem a bűnös embert gyűlöli , hanem a bűnt, és nekem sem a P. L sal van bajom
csak azt írtam tévelyeg, és veled sincs bajom hisz nem is ismerjük egymást
Más az írás ,más a személyes beszélgetés ,félre érthető
:-)
eva-48 2010-12-07 11:08:03
Kedves Ibolya
nincs semmi baj, a viharfelhők elvonultak,aki résztvett ebben megértett mindent.
MI nem fogjuk elhagyni. "Hová mennénk? Az örök élet titkai Nálad vannak!" :)))))))))
válasz erre: Simul justus et peccator - 2010-12-07 07:30:41 | megtekintés
Simul justus et peccator 2010-12-07 07:30:41
"Te ellened, egyedül te ellened vétkeztem és cselekedtem azt, ami gonosz a szemeid előtt..." (Zsolt 51,6).
bobek 2010-12-07 01:11:47
Én tudom, hogy mit miért írtál, és az eleje még nekem is tetszett, de ez a fejpántos dolog szerintem is már kötözködés volt, illetve, ami az igéket illeti: a kevesebb néha több ;-)
Jó éjszakát !
válasz erre: Simul justus et peccator - 2010-12-06 22:01:45 | megtekintés
Simul justus et peccator 2010-12-06 22:01:45
Bocs Éva
a napi ige link ezért volt, nem gúnyból
hogy ne félj a Szentlélek elleni büntől

"A magam részéről ebből a témából/cikkből ki is szálltam. Nem vagyok hajlandó a szívemet széttépetni, amikor aki erről ír, az azt nem, én pedig ismerem (ti. a Szeretetet. Vannak bűnök melyek megbocsátatnak. A Szentlélek elleni bűnök nem. "

és kedves bobek én nem erőltettem semmit csak a sámánista bolondságokat cáfoltam
:-)


válasz erre: eva-48 - 2010-12-05 16:46:12 | megtekintés
eva-48 2010-12-06 15:17:25
Köszönöm
nálam sincsen semmi baj a tartalmi mondanivalóval, nyugodt lehetsz. Éppen elég sokat dolgoztam ezen/tanultam is...

Viszont ami a tartalmat illeti a "kisegyház születése" ügyében, ott valós tartalmat írtam le amelyre "hiszékenyégem" volt a - nevetséges! - válasz.

Arról már nem is szólva, hogy "elküldött" SAJÁT NAPI IGE oldalára, mindennapi.hu sorral, hogy "találjak oda" - ez már gyalázatos.

... és a többi gúny, de okulnak mások! Hallgatnak...
válasz erre: bobek - 2010-12-06 15:02:14 | megtekintés
eva-48 2010-12-06 15:09:48
Ha már a katasztrófánál tartunk - elnézést, hogy ez előjött, ez érv akart lenni - de asszociálok:

MOST KELL megelőznünk azt a katasztrófát,ami "saját házunk" (Egyházunk) területére gyűrűzik hiszen éppen "kereszténység" címke alatt élnek meg antiszemitizmust, ugyenerre hivatkozva - mert angyal hirdette, átkozott legyen - "a sátán vallása" a muszlimok ellen lehet fordulni(ha még nem hallottátok volna, hogy ezzel háborút legalizálnak).Erre VÁLASZUL kezdődtek azok a szörnyű üldözések, amelyek a keresztényeket érik (és lehetett erről olvasni itt).



Ide kell majd "bölcsességgel párosult ész" (ahogy a Jelenések könyve fogalmaz)!
válasz erre: bobek - 2010-12-06 11:05:46 | megtekintés
bobek 2010-12-06 15:02:14
Kedves Éva és VIbolya is! VIbolya sajnos szintén annak példája, amikor valaki jót akar, de szerintem rosszul. Az ő esetében a tartalmi mondanivalóval nincs baj, csak a sokszor kioktató stílus és töménytelen mennyiségű igei hivatkozás sokkal inkább taszít, márpedig erről a Biblia is elmondja a szükségest a "zengő érc és pengő cimbalom" kapcsán. Egyébként külön rámutatnék, hogy maga Cseri Kálmán is beszélt idén év elején arról, hogy hitbéli dolgainkat NEM SZABAD erőltetni, ő egészen konkrétan azt mondta, hogy legyünk készek KÉRDÉSEKRE, ha úgy adódik, de ne magunktól tukmáljuk akár kéretlenül is.
válasz erre: eva-48 - 2010-12-06 14:43:23 | megtekintés
eva-48 2010-12-06 14:43:23
Éppen itt ez a hozzászólás, Prión részéről:
"A híveik egy része meg tévelyeg bele a vallási svédasztal kellős közepébe." 12.02.13óra41 abszolút osztom a véleményét, szellemes megfogalmazás!

Az említett körlevelekről még annyit: 1995-ben volt egy kiadványa a Püspöki Karnak, arról, hogy néz ki a magyar társadalom. Tíz évvel (?) nem tudom pontosan, megint, h "még mindig ugyanúgy". No, ha valaki(k) elegendőnek tartják, hogy megállapítsák, hisz' csak az a dolguk hogy nyilatkozzanak, akkor, ha valaki Valaki ebben az országban, és kérlelve-kedvesen azt kéri, amit (amit én is leírtam)akkor annak nagyon örülök, nagyon-nagyon. És érzem a szeretetet, ami belőle árad. Ezért elnézést kell kérnem?
Hogy "milyen szeretet az a szeretet" ... AGGÓDÓ szeretet, látom belülről, hogy igaza van.
Persze, TISZTELET - nagy tisztelet! - a kivételnek! Sok kiválósággal találkoztam, abban az egyházban, amit most "de nagyon elővettetek" - miért?

Ezért ajánlottam Hans Küng könyvét. Ő aztán nem beszél mellé, miközben - zsinati szakértő volt - "elért az inkvizíció" írja.
Ha valakinek ez volna a célja, hogy a hibákat, szálkákat keresi.

Mert én elindítottam egy témát, szöveghűen lemásolva egy "gyülekezet születését", melynek alapjai a szóróanyagon voltak, és a világszolgálatokat végző apostollal TALÁLKOZTAM.
Több előadást tartott, az említett gyülekezet fiataljait patronálta - és a saját lányomnak is nagy élmény volt, mély hite és óriási humora.
Ehhez képest megkaptam Vibolyától (mit is, valami hiszékenységet emlegetett... ki a hiszékeny, miért is...) és abbahagytam, otthagytam a témát. Pedig Szabados Ádám honlapján ott vannak az írások: "nemcsak úgy keletkeznek gyülekezetek, hogy máshonnan kiválnak" - tehát nem kritikából, hűtlenségből - no igen, ezért indítottam.
Sajnálom a fáradságot, így utólag.
eva-48 2010-12-06 14:28:22
Köszönöm a válaszod. Tényleg :)
Nem vagyok Dr.Papp Lajos munkatársa, nem is beszéltem Vele soha.
A címzett (címzeteseket ?! - ez sem pontos!) ismerem. A néptelenedő templomokért FÁJ A SZÍVEM.
Csak azzal értek egyet, amit ide leírtam Vibolya salátái pedig a táltosizmus, stb-ről NEM ÉRDEKELNEK, sajnálom a mindennapi oldalát erre pazarolni.
Ahogy Pál apostol írja: "... viszket a fülük..." és "odaadják magukat a meséknek". Éppen ezért, nem mindegy hangoztatni "az igaz tanítást" hiszen ismerem, hogy lehet a Biblia szavaival egymás ELLEN akár "vérre menni".

Nincs egyetlen percem sem, hogy belenézzek sámánosdiba. Viszont tanulmányaim során megismerkedtem biofizikusokkal, akik a gyógyulásnak érdekes lelki jelenségeit bizonyítják, mely szerintem éppen a mi "malmunkra" hajtja majd a vizet, hogy a "sámánok" mit szólnak majd ehhez, az nem érdekel.
Szörnyű ezotérikus katyvasz él "békésen" egymás mellett, és sajnos, minél bizarrabb valami, annál érdekesebb??? Csakhogy nem "elítélni" kell hanem menteni (=dolgozni) s miután én ezt teszem, nem érek rá (nem is értem miért kellene) hogy belemélyedjek a különböző kereső- vagy tévutakba.

Az, hogy egy ilyen oldalról töltöttem le, mert itt találtam meg a google-ból, ahhoz talán ennyit: A vörösiszap-ügy előzményeit, 2003-as! szintén a barikád oldalán találtam meg. Ebben azt, hogy a Levegő munkacsoport már akkor feljelentést tett, és az ügyészség "lesöpörte" az ügyet.
Hogy jön ez ide? Úgy, hogy nincs "bedobva a köztudatba" hogy vannak, akik katasztrófa előtt dolgoznak, mert meg akarják előzni.
Igaz, lám, hasztalan.

Kérem elmarasztalásomat, hogy arra az oldalra tévedtem és kutatásaimhoz azt felhasználtam.
válasz erre: bobek - 2010-12-06 11:00:37 | megtekintés
bobek 2010-12-06 11:05:46
és Jelenits tényleg jó példaként hozza a Városmissziót is. Papp Lajos lehet, hogy jót akar, de rosszul és valamiért nem akar hallgatni a jó szóra. Ha kereszténységet akar hirdetni, akkor beszéljen arról és ne keverje azzal, ami már teljesen más.
válasz erre: bobek - 2010-12-06 11:00:37 | megtekintés
bobek 2010-12-06 11:00:37
azért mielőtt végleg eltűnnél kiemelném, hogy a belinkelt videókban a Pálos rendi tartományfőnök és egy piarista szerzetes magyarázza kedves és okos szóval személyesen Papp Lajosnak, hogy miért nincs igaza.
válasz erre: eva-48 - 2010-12-06 10:55:05 | megtekintés
eva-48 2010-12-06 10:55:05
Magyarázom: mert az Egyházat nem, ezt az oldalt már mindenképpen el akartam hagyni. Aztán megláttam, írtál - ez történt.
válasz erre: Imre - 2010-12-06 10:36:16 | megtekintés
eva-48 2010-12-06 10:52:36
Köszönöm Imre ez nagyon jól esett!
Az előbb a fájdalomtól a félreértésektől égett arccal szólni nem bírtam (megértettek akik ismerik az itteni diskurzust, de segíteni sajnos semmilyen "nyugtató mondattal" nem tudtak!)
Csak Te, aki most a legjobb helyről igaz szívvel és szeretettel hoztál új sorokat. Köszönöm!(És tudom, ezzel nem az egódat erősítem, elnézést a narratíváért :) )
Az előző méltatlankodó -melynek itt nem adtam hangot - "lázadó" hangulatomban azt gondoltam (persze, tudni=érteni kell, mitől) : "még egy valamirevaló szektát sem sikerült összehoznom" !? :) Nem, hűségemben,újrakezdő hűségemben NEM .

Még egyszer köszönöm a balzsamos mondatokat!

válasz erre: Imre - 2010-12-06 10:36:16 | megtekintés
Imre 2010-12-06 10:36:16
Az előző folytatása

pedig a költő nem olyan célzattal írta. (Később megismerkedtem a családdal.)
Aztán megtanultam én is és néhány helyen el, is szavaltam úgy mint egy sóvárgó fohászt. A mondanivalója is nagyon igényessé tett:

"De a szavakban szóljon az Isten!"

Amikor Ő szól, annak mindig van következménye, mert az Ő szavaiban teremtő erő van: "Legyen világosság; és lőn világosság." "Akarom, tisztulj meg." stb sorolhatnám. Ezek után már megakadt a szemem az alábbi idézeten egy könyv előszavában:

"...élete és szolgálata által csak úgy közölhet valaki mennyei erőt, ha azt előbb elfogadta. Csak úgy hirdethetjük Istennek Jézus Krisztusban megjelent irgalmát, ha életünk mint megtisztult és megszentelt edény Istennel beteljesedett. Örök értékű áldásokat csak az közölhet testvéreivel, akinek élete az örökkévalóság múlhatatlan javaival megtelt. Akinek élete és szolgálata mögött nincs isteni küldetés és földöntúli hatalom, sohasem lehet a kereszt apostola és a feltámadott Krisztus bizonyságtevője. Minden ténykedése dacára csak valláspropagandista, kegyes írástudó, vagy egyházi hivatalnok marad."

1928 nyarán a szerző. Kroeker Jakab, Egyedül a mesterrel.. c. könyvéből.

Vagy egy másik idézet egy másik könyvből:

"Ijesztő, ha az ember arra gondol, hogy valaki felmehet a szószékre Bibliával a kezében, teljesen biblikus üzenetet hirdethet a gyülekezetnek, de ha ez nem a Krisztustól való teljes függés alapján történik, akkor a prédikálása bűn."

1961 W. lan Thomas, Krisztus megtartó élet c. könyvéből.

Még egy idézet, ami már a másokkal szembeni igényességről a magam felé való szigorúbb igényesség felé fordította a figyelmemet.

" Fel sem tudod mérni, mit tehet Isten általad, ha Jézus Krisztussal egészséges a kapcsolatod. Maradj meg vele igazi kapcsolatban, akkor életed minden helyzetében, amiben vagy, és azok között az emberek között, akikkel nap mint nap találkozol, élő víznek folyamai ömlenek majd belőled: és az Ő nagy irgalma az is, hogy erről te ne tudj. Amikor egyszer a váltság által és a megszentelődés útján helyes viszonyba jutottál Vele, Akkor gondold meg, hogy mindenhova, ahol csak vagy, Isten állított, és isteni rendeltetésedet azáltal töltöd be, ahogyan az életed visszahat a környezetedre - ha világosságban maradsz, mint ahogy Isten is a világosságban van."

Oswald Chambers 1927 Krisztus mindenek felett c. könyvéből.

A fenti gondolatot Pál apostol az alábbiakban fogalmazta meg:

2 Kor. 2.14-17
'"Hála pedig az Istennek, a ki mindenkor diadalra vezet minket a Krisztusban, és az ő ismeretének illatját minden helyen megjelenti mi általunk.

Mert Krisztus jó illatja vagyunk Istennek, mind az üdvözülők, mind az elkárhozók között;

Ezeknek halál illatja halálra; amazoknak pedig élet illatja életre. És ezekre kicsoda alkalmatos?

Mert mi nem olyanok vagyunk, mint sokan, a kik meghamisítják az Isten igéjét; hanem tisztán, sőt szinte Istenből szólunk az Isten előtt a Krisztusban.'"



Egy református falusi asszony mondta el egy "csendes napon", hogy a délelőtti órákban, mikor a legtöbb tennivalója akad a konyhában gyakran átjött a szomszédasszonya. Mindig magyarázkodással kezdte, hogy nem akarja zavarni meg fenntartani a napi munkájába, csak engedje meg, hogy egy kis időre leülhessen a hokedlire, mert itt ö nagyon megnyugszik. Mikor otthon nagy volt a feszültség, a nyugtalanság, akkor ő szaladt a szomszédba megnyugodni. Szavak nélkül, prédikáció nélkül, egyszerűen csak egy hívő asszony jelenléte kellett.


Imre 2010-12-06 10:30:04


Megtérésem utáni időben nagy áhítattal és odafigyeléssel ittam magamba a szószékről elhangzottakat. Felnéztem rájuk, de nem csak azért, mert a szószék magasabban volt elhelyezve a hallgatóság padjainál, hanem új ismereteket kaptam. Annyira el voltam ragadtatva, hogy én is azt a pályát akartam választani. Egyszer beszélgettem egy teológus hallgatóval és említettem neki, hogy azért szeretném ezt az utat választani, mert azt látom, hogy akik onnan kijönnek azok mind olyan szépen tudnak beszélni. Az illető kedvesen rám mosolygott és azt mondta, hogy ő is a térdein tanult meg prédikálni és nem a teológián. Nagyon elgondolkodtam a meglepő válaszán. Aztán felmerült bennem a kérdés: A prédikálást meg lehet egyáltalán tanulni?
Ez nem olyan, hogy a tanár felkészül az órára és leadja az anyagot a diákoknak. Egészen más szempontok szerint kell (kellene) történni a dolgoknak. Az emberek ott ülnek és várják az üzenetet, a tanítást, az útmutatást...stb. Ha végig kérdezném őket, akkor sem tudnák megfogalmazni úgy igazán, hogy konkrétan miről is kellene hallaniuk. De egy Valaki tudja és látja a valós szükséget. Tehát onnan kell átvenni a mondanivalót és tovább adni mint egy jól behangolt rádiókészülék. Egy idősebb prédikátort kérdeztem arról, hogy mindig van kapott üzenet? Mi van amikor nincs és jön az istentiszteleti alkalom, ki kell állni, mondani kell valamit..stb. Nagyon alázatosan beismerte, hogy fiatal teológusként beosztották egy idősebb prédikátor mellé, aki az egyik délutáni szolgálat után azt mondta neki, hogy : Fiam ez nem prédikáció volt, hanem egy művészi halandzsa. Ere ő beismerően azt mondta, hogy tudom, de nem volt más. Még akkoriban hallottam az alábbi verset.


Iványiné Sinka Magdolna FOHÁSZ ESŐÉRT

Szellők a széles keskeny utakon...
Kellemes, kedves és langyos szelek,
Szószékek bíborát lebegtetők.
A padban fáradt, tikkadt emberek,
Nyelvük kiszáradt, lelkük elepedt;
Álmos-szomjasan várják az esőt.

A szél menetrend szerint kavarog...
Keveri az útszéli szemetet,
Leveri a tavalyi levelet
- Nagy bűnbánattal zizeg az avar - ,
Megbök egynéhány kevély kalapot,
Ha az Úr előtt magát megadott
Alázattal köszönni nem akar.

Azt hirdetjük, hogy drága, szent vetés
A mindennapi igehirdetés;
Tökéletes a menete, váza,
Kínos, pontos készület az ára;
A hallgatóink mind megcsodálják,
Magnóra veszik, sztenografálják,
Száll az Ige reggel, este, délben,
De jaj, nincsen, súly a szélben!
A parázna csak parázna marad,
Csak felhajtják a borospoharat,
Az okos szüzeket kinevetik,
Jairus leányát eltemetik,
Tolonganak hamis próféták után
- A hű sáfárnak készül a horog - ,
S a naini ifjú - csinos huligán -
Gitárszó mellett sírba tántorog.

Illés szolgája, parancstól űzve
Rovom a Kármelt engedelmesen.
Várok az ígért viharra, tűzre,
De nincs felhő csak egy tenyérnyi sem.
A nyáj züllik szerte a világban,
Akháb iszik, Jezábel kéjeleg,
S az istenáldott hívő családban
Sem születnek meg már a gyermekek.

Uram, küldj esőt,
Bűnünket verdesőt!
Uram, küldj vihart,
Zúgó zivatart!
Uram, küldd Igéd, irts, pusztíts, pörölj,
Szavad legyen sziklazúzó pöröly,
Sok ezer voltos lángod cikázzon,
Szívünk, a foltos, végre felázzon!
Vagy, ha ez kevés,
Jöjjön jégverés,
De a szavakban szóljon az Isten!
Sáros fertőből talpra segítsen,
Sebet gyógyítson, életet adjon,
Holt berkeinkben, hogy új fakadjon;
Új fű, új virág, zöldellő vetés!
Uram, könyörülj, jöjjön ébredés,
Hadd legyen szent az igehirdetés!



A költő egy 11, azaz tizenegy gyermekes családanya. A fenti verset még a hatvanas években írta. Én 1967-ben hallottam először egy prédikátor beiktatáson, de akkor egy maró, célozgató hangsúlyt véltem felfedezni benne, pedig a költő nem olyan célzattal írta. (Később
Simul justus et peccator 2010-12-06 07:53:38
http://mindennapi.hu/forum_hozzaszolas/napi-ige-napi-manna/18

És mi legyen a mi válaszunk Isten szeretetére? „Mert az az Isten iránti szeretet, hogy parancsolatait megtartjuk…” (1János 5:3).

válasz erre: eva-48 - 2010-12-05 16:46:12 | megtekintés
Simul justus et peccator 2010-12-06 07:43:49
Keresgéltem és találtam
képtalálatok a sámánra
http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://ezoweb.hu/images/saman.jpg&imgrefurl=http://ezoweb.hu/page.php%3F266&h=474&w=354&sz=112&tbnid=5MhTLykk0qhNaM:&tbnh=129&tbnw=96&prev=/images%3Fq%3Ds%25C3%25A1m%25C3%25A1n&zoom=1&q=s%C3%A1m%C3%A1n&usg=__VBNLONUKryi4Vmh1K83EyLZLJbY=&sa=X&ei=t4X8TMrkDJSq8QPly7GjDA&ved=0CDQQ9QEwBA
még hogy a haját összeköti
itt van tessék okoska

http://www.google.hu/images?q=s%C3%A1m%C3%A1n&rls=com.microsoft:hu:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7SUNA_hu&redir_esc=&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=t4X8TMrkDJSq8QPly7GjDA&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=5&ved=0CEMQsAQwBA&biw=1004&bih=612
válasz erre: eva-48 - 2010-12-05 17:54:51 | megtekintés
Simul justus et peccator 2010-12-06 07:25:47
és mi van az Imrével?:-)
kalvinista@indamail.hu
írj ha van kedved
Simul justus et peccator 2010-12-06 07:17:25
Így van kedves Imre
Az igazi közösség olyan ahogy leírtad, másképp csak tömeg
Azon is gondolkodtam, miért van annyi "egyház(acska)"?
Talán mert az emberek futkosnak ide-oda, nem tudnak beilleszkedni,
addig mennek amíg valahol őket imádják(és nem az Istent)vagy alapítanak egy szektát

Tisztelet a kivétel, nem minden kisegyház szekta

Természetesen azzal is baj van ,ahogyan az emberek fogadják az újonnan jövőt, de ha valaki igazán keres akkor először is azt nézi tiszta igehirdetés folyik-e itt? Ha igen akkor ő sem rohan el egyből, legalább megpróbál maradni, megismerkedni
és igen az Istennek fontos az igazság, és nem a mi igazságunk hanem az Ő igazsága, a Biblia az Ő szava, mivel a Szentlelke ihlette(és azzal is lehet megérteni)
24. Az Isten lélek: és a kik őt imádják, szükség, hogy lélekben

és igazságban imádják. Jn4
Imre 2010-12-05 21:46:24


Néhány gondolatot szeretnék megosztani veletek a témával kapcsolatban.

"Nem az a Krisztusi szeretet, amire az ember is képes!
Az, az emberi szeretet, és teljesen alkalmatlan minden szolgálatra.
Csak Krisztus személyes jelenléte, és munkája az, ami olyan szeretetet képes árasztani,
mely valóban Krisztushoz vezeti a másikat!
A többi csak utánzat, s emberre néz, nem Krisztusra."

Az ember társas lény, ezért közösségre van szüksége. Számomra a közösség
ott kezdődik, amikor tudom a keresztény testvéremről, hogy neki egyáltalán
nem mindegy, hogy mi van az Imrével. Ugyanakkor a keresztény testvérem is
tudja rólam, hogy nekem se mindegy, hogy vele mi van. Röviden úgy
fogalmaznám meg, hogy törődés. Kölcsönösen egyre szélesedő körben. Amíg ez
nincs meg, addig csak egyszerre csináljuk a dolgokat, de sajnos nem
együtt.
A gyülekezetekben lehet egyszerre hallgatni az előadást, lehet egyszerre
énekelni is, de egészen más együtt dicsérni az Urat. Ez utóbbinak komoly
pozitív következményei is vannak.

Amikor ebbéli elvárásaimat kezdtem hangoztatni, akkor süket fülekre
találtam. Mindenütt csak falak, akadályok. Miért nem jó neked úgy ahogy
eddig volt? Mit nyüzsögsz itten? stb. hasonló kérdések, elutasítások.

Azt tapasztaltam, hogy a problémák
gyökere
nincs kezelve. Felszíni-, tüneti kezelések vannak esetleg, de az sem mindenütt. Rengeteg sérült ember nyalogatja a sebeit, melyek soha nem
gyógyultak még be. Ha pedig valaki hozzáér, rátapint a lényegre, akkor jönnek a kemény felszisszenések.
A megalkuvást toleranciának nevezik. Nem lehetek megértő másokkal olyan dolgokban, amiben engem Isten már egyszer megítélt. Persze hivatkoznak szeretetre, meg hogy mindent el tűr...stb. Azonban a sokat emlegetett "szeretet himnuszában" az is benne van, hogy:


Nem örül a hamisságnak, de együtt örül az igazsággal; 1 Kor. 13.6


Simul justus et peccator 2010-12-05 21:28:49
Gal 1,8 De ha szinte mi, avagy mennyből való angyal hirdetne is néktek valamit azon kívül, a mit néktek hirdettünk, legyen átok.
Simul justus et peccator 2010-12-05 21:26:20
A görög haireszisz (eretnekség) szó eredeti jelentése: „választás, döntés”. Ebből következőleg: valamilyen tanítás vagy vallási-bölcseleti iskola, ...

pogány= más istent imádó
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.