Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

Miért hagyják el az emberek az egyházat ?

NA! 2011-01-10 00:11:05
Azért van a világosság, hogy annak fényében a jó mellett tudjak dönteni.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-10 00:05:10 | megtekintés
NA! 2011-01-10 00:10:08
A Katolikus Egyházban létezik a predestináció dogmája, de megvan a szabad akarat dogmája is! Mivel mindkettő igaz, ezért a predestináció nem lehet az, amit te mondasz, ami kizárja a szabad akaratot. Mindazonáltal Isten cselekedetei végtelen számú misztériumot rejtenek, amelyeket (legalábbis nagy részét) sosem fogjuk tudni, érteni. Mivel a két dogma létezik, csak úgy képzelhető a predesztináció, hogy a szabad akarat nem sérül!
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-09 23:59:16 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-10 00:05:10
== Miért van kísértés, ha nincs szabad akarat? ==
Van szabad akarat. Épp azt veszi célba a kísértés.

== A Sátán kísért a rosszra, Isten a jóra. ==
Isten nem kísért. Ő eleve a jóra teremtett, ettől szabad akaratunk - épp a kísértésnek engedve - csak eltéríthet minket.

== Befolyások érnek, de a döntés a tied. ==
Szerencsére nem az enyém. Saját akaratomból biztosan csak a kárhozatba tudnék sétálni. A döntés Krisztusé, ő mentett meg, ő adta önmagát a bűneimért, ő jár közbe értem most is az Atya színe előtt, ő adott hitet is, hogy a megváltását elfogadjam. Ö minden mindenekben.

== Virrasszatok és imádkozzatok, nehogy kísértésbe essetek. A lélek ugyan készséges, a test azonban erőtlen. ==
Bizony, a test erőtlen. Többek közt ezért sem fog soha saját magától üdvösségre jutni.
válasz erre: NA! - 2011-01-09 23:53:46 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-09 23:59:16
Ne haragudj, de erre nem lesz energiám. Ez sokkal gazdagabb tanítás annál, mint hogy elintézhető lenne pár mondatban. Úgyhogy csak "slágvortokban":

A búza és a konkoly az egyházban jelenlevő képmutatásról szól, a magvető pedig az igehirdetésről. Ami valóban olyan, hogy lesznek, akik meg se hallják, lesznek, akik elsőre úgy tűnik, mintha, és lesznek, akikben az Ige valódi megtérést fog hozni. Ne a mag, hanem a magvető szempontjából próbáld tekinteni. Nem véletlen, hogy Jézus a megvető példázatát a lámpással folytatja. Mert az az Ige hirdetéséről szól, vagyis arról, ahogy világosság támad a sötétben :) Ugyanakkor csodálatos bíztatás is: Ha te valóban hiszel, akkor biztos lehetsz benne, hogy nálad jó földbe hullott a mag. Kezdhetsz vetni magad is, Isten segítségével :)
válasz erre: NA! - 2011-01-09 23:43:08 | megtekintés
gyöngyi 2011-01-09 23:57:19
A kegyelem azt jelenti: A meg nem érdemelt szeretet!
Ezért a kegyelmet nem lehet elveszíteni, azaz nem lehet az üdvösséget elveszíteni mert Jézus kezéből senki ki nem ragadhat már!
No persze, ha egyáltalán elfogadtuk már ezt a kegyelmet a Megváltást!
válasz erre: NA! - 2011-01-09 22:58:27 | megtekintés
NA! 2011-01-09 23:53:46
Miért van kísértés, ha nincs szabad akarat?
A Sátán kísért a rosszra, Isten a jóra. Befolyások érnek, de a döntés a tied.

Virrasszatok és imádkozzatok, nehogy kísértésbe essetek. A lélek ugyan készséges, a test azonban erőtlen.

Így van.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-09 23:50:30 | megtekintés
NA! 2011-01-09 23:51:27
Az ~ fő bizonyítéka az öntudat tanúságtétele. Nem mintha az öntudat az akarati tény szabadságát és kötetlenségét közvetlenül, szemléletszerűen érezné (bár vannak, akik ezt is állítják), hanem a szabad választás esetén semmiféle determináltságot nem fog fel, holott fel kellene fognia ha ez fennforogna. Míg ui. kényszerű akarásoknál öntudatunk nemcsak az akarás tényét magát veszi észre, hanem a kényszerűséget is, amelynek alá voltunk vetve, addig szabadakarati cselekvésünknél semmiféle ilyen kényszerről nem tanúskodik; ellenkezőleg: tanúsítja, hogy egyszerre több, ellentétes indítóok és értékítélet merült föl bennünk, s hogy ezeket egymás mellé állítva, mintegy mérlegelve, gyakran soká ingadozunk, s magunkat elhatározni nem tudjuk, míg végre (néha észrevehetően erős elhatározási ténnyel) kiszakítjuk magunkat a többi indítóok hatása alól, s csak egyhez csatlakozunk. Amikor ezt tesszük, elhatározásunkat nem érezzük olyannak, mint amelyet kivédhetetlenül, lélektani szükségességgel kellett volna tennünk; épp ezért a döntést magunknak is tulajdonítjuk s aszerint, hogy az erkölcsileg jobbat választottuk-e, megnyugvást, erkölcsi önbecsülést, önvádat vagy bűntudatot érzünk. Azonkívül emlékezetünk is tanúsítja, hogy hasonló körülmények között, vagyis egymással ellenkező értékítéletek esetén néha ehhez, máskor ahhoz az értékítélethez csatlakoztunk, egyszer így, máskor amúgy döntöttünk; amiből ismét teljes joggal következtetünk arra, hogy szabadon választottunk. Hozzájárul, hogy az ~ az emberiség egész erkölcsi és jogi életének alapja; ~ nélkül nincs →beszámíthatóság, sem erkölcsi jó, sem →érdem, sem →bűn. A bűnöst nem azért rójuk meg, mert esetleg abnormisak az értékítéletei (ezért legfeljebb betegnek kellene tekinteni, s kórházban kezelni, nem büntetni), s érdemnek is csak azt a kötelességszerű v. szabadon vállalt erkölcsi cselekvést számítjuk be, melyet valaki önként, esetleg gátló okok ellenére is gyakorolt; ezért nem emelünk szobrot az állatnak v. a kitűnően működő gőzgépnek. A bíróságok is a szándékosságot és a szabad elhatározást tekintik a beszámíthatóság feltételének; aki ellenállhatatlan lelki kényszer hatása alatt v. éppen öntudatlanul cselekedett, azt sehol sem büntetik. - Az ~ fajai: az ellentmondás szabadsága (amikor szabad vagyok abban, hogy bizonyos esetben cselekedjek v. ne); az ellentétek szabadsága (amikor választhatok jó v. rossz közt), a minőség és fokozat szabadsága (amikor választhatok ilyen v. olyan jó közt, s bizonyos irányban többre v. kevesebbre határozhatom el magam). - Az ~ az értelmes lénynek mint ilyennek szükségképpeni velejárója. Csak ott van meg, de ott szükségképp megvan, ahol értelem van, mert az értelem egyszerre többféle jót ismerhet meg. Azért ~ szükségképp van Istenben is, de nála nem irányulhat jóra és rosszra, hanem csak erre v. arra a jóra, ill. ennek v. annak a jónak ilyen v. olyan módon való akarására. - Az ~ a keresztény erkölcsiség lényeges alaptétele; Isten parancsainak, az Evangélium törvényeinek és intelmeinek, fenyegetéseinek, jutalmainak és büntetéseinek az ~ nélkül nem volna semmi értelme. Az Egyház Lutherrel és Kálvinnal szemben a trienti zsinaton mondta ki az ~ dogmáját. **
NA! 2011-01-09 23:51:20
akaratszabadság: az akaratnak az a képessége, hogy bizonyos esetekben önmagát tudja elhatározni, vagyis külső és belső kényszer nélkül maga választ cselekvés vagy nem cselekvés, illetőleg ilyen-olyan cselekvés közt. Az ~ hirdetői nem mondják, hogy minden cselekvésünk és akarásunk szabad, mert nagyon sok esetben, ahol ellenkező indítóokok és értékítéletek nem merülnek fel, az akarat azonnal, ingadozás és válogatás nélkül csatlakozik az előtte jóként jelentkező tárgyhoz. Vannak azonban esetek, amikor valami különböző szempontból jónak is, rossznak is tűnik (pl. érzékileg jó, erkölcsileg rossz), s ilyenkor az akarat dönti el, melyik oldalhoz csatlakozzék. Az ~ közvetlenül az akarat tényére, tehát az akarásra vonatkozik; innen azonban magára az akaratra mint képességre, sőt a külső cselekvésre is átvisszük a →szabadság attributumát. Az ~ot tagadták a →sztoikusok, →Spinoza és a →materialisták; dogmatikai okokból →Wyclif, →Luther, →Kálvin és →Jansenius (akik szerint minden cselekedetünket Isten határozza el, mi csak kényszerűen végrehajtjuk), s a modern →deterministák, akik szerint az okság elvével ellenkeznék, hogy az akarat valamit akarjon, anélkül, hogy arra valamely indítóok által döntőleg determináltatnék. Ezzel szemben az ~ hirdetői rámutatnak arra, hogy szabad akarás szerintük is mindig megfelelő indítóok alapján, tehát az okság elvének teljes érvényesülésével történik, csakhogy mivel egyszerre nem is egy, hanem több indítóok küzd az érvényesülésért, egyik sem hat az akaratra döntőleg, hanem az akarat maga dönti el, melyiket engedje érvényesülni önmagában.
Sola Scriptura 2011-01-09 23:50:30
Cselekvésként az enyém.

DE

Ki munkálja benne ezt a cselekvést?
1. Krisztus az Ige által (mert ugye le van írva, hogy változzam meg)
2. A Szentlélek pedig bennem munkálva

Vagyis az Krisztus Igéje által int, Szentlelke által pedig meg is cselekszi. Vagyis a cselekvés sem szabad akaratomból van, hanem Istentől. Ha szabad akaratomból volna, csak távolabb vinne Krisztustól, nem közelebb.

Most épp nekem kezd az az érzésem lenni, hogy ugyanazt mondjuk, csak másképp megfogalmazva.
válasz erre: NA! - 2011-01-09 23:45:08 | megtekintés
NA! 2011-01-09 23:48:04
Én nem azt mondta, hogy Lucifer a Sátán angyala, hanem arra próbáltam mutatni, hogy a Sátánnak (a Szentírás szerint) angyala van!
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-09 23:46:48 | megtekintés
NA! 2011-01-09 23:47:12
Miért kellene az a sok erkölcsi tanítás is a Szentírásban, hogy ha a Szentlélek mindent megtesz? Miért kell tanítás egyáltalán? Olvastad a Galatáknak írt levelet? Azt mégis hogy magyarázod? Mármint amit Pál közvetlenül a galatáknak ír!
Sola Scriptura 2011-01-09 23:46:48
Nem az a kérdés, hanem hogy ki és miért gondolta, hogy a "Sátán angyala" az Lucifer volna. Főleg hogy máshol magával a Sátánnal is azonosítják (Pl. a Lk 10,18 magyarázatában). Most akkor maga a Sátán, vagy csak az angyala? Vagy csak egy félrefordítás...
válasz erre: NA! - 2011-01-09 23:41:57 | megtekintés
NA! 2011-01-09 23:45:08
engednünk kell - ezt írod! Ez nem a te cselekvésed?
Vagy a Szentlélek engedi benned, hogy a Szentléleket engedd magadban? Nem sok értelme van.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-09 23:42:30 | megtekintés
NA! 2011-01-09 23:43:08
A búza és a konkoly példabeszéde. Hogy értelmezed? A magvető példabeszéde. Hogy értelmezed?
Ha igaz lenne, amit mondasz, minden mag egyből a szántóföldre hullana.
Sola Scriptura 2011-01-09 23:42:30
Ez egy csodálatos intés az üdvözülteknek. Gyakorlatilag folytatása Krisztus széles út - keskeny út példázatának. Arra int bennünket, hogy gyakran emberi babonaságokat próbál velünk a világ Isten tiszteleteként elhitetni. Nekünk azonban "meg kell változnunk", vagyis engednünk kell a Szentléleknek, hogy átformáljon minket és ne ezeket kövessük, hanem csak Isten akaratát nézzük.

Ilyen például a mai karácsony, ami aztán mindenről szól, csak épp az Úr Krisztus megszületéséről nem. Aki "Jézuskázik", az nem az Úr Krisztust látja, hanem a csecsemőt. Nem a fiú Istent, akit értünk adott az Atya, hanem a karácsonyfát. Nem az isteni szeretetet ünnepli, ami Megváltót adott a világnak, hanem az emberi szeretetet, ami képmutató és hamis. Pál ezektől óv minket.
válasz erre: NA! - 2011-01-09 23:35:26 | megtekintés
NA! 2011-01-09 23:41:57
Emberi agy koholmánya? És akkor miért áll a Szentírásban a "Sátán angyala" kifejezés???
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-09 23:36:10 | megtekintés
NA! 2011-01-09 23:40:47
És szerinted mégis kicsoda a Sátán? Csak úgy van???
NA! 2011-01-09 23:40:25
Isten szelíd erőszakkal terelgeti a lelket anélkül, hogy megsértené a szabad akaratát.
Mondd csak, miért foglalkozott a gazdag ifjúval?
Ha eleve pokolra szánta, kit érdekel. Ha meg nem, miért nem mondott le vagyonáról?
Egyébként nem válaszoltál a többi írásomra.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-09 23:36:10 | megtekintés
NA! 2011-01-09 23:37:37
Jn 6, 40
"Én vagyok az élet kenyere - felelte Jézus. - Aki hozzám jön, többé nem éhezik, s aki bennem hisz, nem szomjazik soha. 36De megmondtam, hogy bár láttok, mégsem hisztek. 37Minden, amit nekem ad az Atya, hozzám jön. S aki hozzám jön, nem taszítom el. 38Mert nem azért szálltam alá a mennyből, hogy a magam akaratát tegyem meg, hanem annak akaratát, aki küldött. 39Annak, aki küldött, az az akarata, hogy abból, amit nekem adott, semmit el ne veszítsek, hanem feltámasszam az utolsó napon. 40Mert Atyámnak az az akarata, hogy mindenki, aki látja a Fiút és hisz benne, örökké éljen, s feltámasszam az utolsó napon."

A hit Isten kegyelme, az Atya adja azt, hogy valaki Jézushoz jöjjön, de az Isten kegyelmén kívül szükség van az emberek közreműködésére is.

(Szent István Társulati Biblia)
Sola Scriptura 2011-01-09 23:36:10
Duns Scotus Jánosnak - ha az írásában levő babonaságokat udvariasságból figyelmen kívül is hagyom - maga Pál apostol válaszol meg:

"Mert így szól az Írás a fáraóhoz: "Éppen arra rendeltelek, hogy megmutassam rajtad hatalmamat, és hogy hirdessék nevemet az egész földön." Ezért tehát akin akar, megkönyörül, akit pedig akar, megkeményít. Azt mondod erre nekem: "Akkor miért hibáztat mégis? Hiszen ki állhat ellene akaratának?" Ugyan ki vagy te, ember, hogy perbe szállsz az Istennel? Mondhatja-e alkotójának az alkotás: "Miért formáltál engem ilyenre?" Nincs-e hatalma a fazekasnak az agyagon, hogy ugyanabból az agyagból az egyik edényt díszessé, a másikat pedig közönségessé formálja? Az Isten pedig nem haragját akarta-e megmutatni és hatalmát megláttatni, és nem ezért hordozta-e türelemmel a harag eszközeit, amelyek pusztulásra készültek? Vajon nem azért is, hogy megláttassa dicsőségének gazdagságát az irgalom eszközein, amelyeket dicsőségre készített..." (Róm 9,17-23)

Luciferről összesen egy helyen ír a Szentírás, ráadásul ott is úgy, hogy Jeromos a hajnalcsillagot fényhozónak fordította a Vulgataban (ezt a félrefordítást azóta a SZIT-féle fordításban is korrigálták, megnézheted Ézsaiás (Izajás) könyvében - Ézs 14,12). Ebből már emberi agy koholt tulajdonnevet és azonosította a Sátánnal is. Az is emberi agy koholmánya, hogy ő valamiféle angyal lenne, aki ellentmondott Istennek. Az is, hogy Mária az angyalok királynője volna. Ez mind emberi aggyal koholt, igeellenes babobaság, ami semi másra nem jó, minthogy az Úr Krisztustól elfordítsa a tekintetedet. Ne engedd! Csak Krisztusban van üdvösséged neked is, mert nem adatott a nap alatt más név, amely által üdvözülhetünk.
válasz erre: NA! - 2011-01-09 23:22:54 | megtekintés
NA! 2011-01-09 23:35:26
Róm 12, 2
Ne hasonuljatok a világhoz, hanem gondolkodástokban megújulva alakuljatok át, hogy felismerjétek, mi az Isten akarata, mi a helyes, mi a kedves előtte és mi a tökéletes.

Miért ne tudná eleve, ha eleve üdvösségre rendeltetik?
NA! 2011-01-09 23:33:17
Lk 12, 47
Az a szolga, aki ismeri ura akaratát, de nem áll készen, hogy akarata szerint járjon el, sok verést kap.

Honnan ismerné, akit eleve pokolba rendeltetik. És miért ne tenné meg, aki üdvösségre rendeltetik?
NA! 2011-01-09 23:30:05
Azért engedte meg az Úr a babiloni fogságot, mert a nép teljesen elszakadt Istentől. A fogság során sokan megbánták bűneiket. Miután hazajöttek, egy szívvel-lélekkel újra az Úrnak szolgáltak. Hogy lehet ez, ha Isten mindent megcsinál mindenki helyett?
NA! 2011-01-09 23:26:48
Miért tenne meg helyetted mindent? Mi értelme van ennek? És akkor miért nem tesz meg mindent mindenki helyett? Miért nem szán mindenkit üdvösségre?
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-09 23:10:21 | megtekintés
NA! 2011-01-09 23:25:40
Nem, nem, ha akármi történik. Szent Pál azt mondta, elengedte egyik társát, mert az káromkodott, pedig azelőtt vele együtt tanított.

Mindegy, hogy minek hívjuk, halálos bűnnek vagy sem. A szakadásra gondolok. A tudatos szakadásra Istentől.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-09 23:06:47 | megtekintés
NA! 2011-01-09 23:23:28
Ezzel azt mondom, hogy nem jól értelmezed a Szentírás eme szavait.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-09 23:02:02 | megtekintés
NA! 2011-01-09 23:22:54
Szerintem te rosszul értelmezed ezeknek a szavaknak a jelentését.
Boldog Duns Scotus János azt írja, mi vettük fel Jézus képét, hasonlatosságát, nem pedig fordítva. Tehát helytelen az, hogy "hasonlóvá lettél értünk". Hanem a teremtés elejétől fogva mi lettünk hasonlóvá Őhozzá, nem pedig Ő mihozzánk. Tehát amikor a hasonlatosságról és képről van szó, erre kell gondolni, nem pedig azt, hogy mi tökéletesre lettünk teremtve.
Egyedül Isten a tökéletes. Szerintem tökéletest nem lehet teremteni. Valahol azt olvastam, hogy az első emberpár, bár közösségben élt Istennel, nem részesült úgy a Szentlélekben, mint mi, tehát mi az első Pünkösd óta jobban részesülhetünk a Szentlélekben, mint Ádám és Éva. Többet kaphatunk.
Az Atya már a kezdetek előtt, a teremtés előtt eldöntötte, hogy Jézus eljön közénk. Emberi testben. Akkor is, ha nincs az első bűn. Igazából a legelső bűn Luciferé volt. Az Atya azt is eldöntötte, hogy megteremti Máriát, aki által születik majd Jézus a földre. Azt is eldöntötte, hogy Máriát majd az angyalok királynőjévé teszi. Lucifer volt addig az angyalok között a legmagasabb rangú. Az angyaloknak két problémájuk volt Isten tervével: Jézus miért nem angyali természetben jelenik meg a Földön, és hogy egy embert Isten az angyalok fölé emel. Innen van a szakadás, különben ezt semmivel sem tudod megmagyarázni. Mert nem is lehet.
A predesztináció, és az, hogy mi csak a rosszat választhatjuk azért nem lehet, mert Isten végtelenül tiszteli a mi szabadságunkat. Lucifert sem állította le. Ez a tanulság levonható a történelemből is. Nem lehet, hogy a végtelenül szerető Isten embereket teremt a pokolba. Tehát, hogy eleve eldöntse, hogy a pokolba megy. Ez iszonyú kínzás lenne, kegyetlenség. És mondd? Miért kellene az ilyen embernek 40-50-60-x évet élnie? Rosszat tenni más embereknek annyi időn át (mert hát jót nem tehet, szerintetek). Miért kínozná azt az embert, és ezzel az emberrel a többi embert Isten! Igazságtalan lenne. Miért kell az egyiknek, aki még meg se született, a pokolba mennie, és miért kell a másiknak a mennybe mennie? Isten nem mond le egyetlen lélekről sem. Tehát az ember életének utolsó pillanatában is megtérhet.
Tegyük fel, két gyermeked születik. Ember vagy, szereteted (a földi szeretetről beszélek) Isten szeretetének körülbelül egy végtelenede :) Megtennéd azt, hogy az egyik gyermeket egész életében vered, a másiknak meg mindent megadsz? Csak úgy. Kiválasztod. Feldobsz egy érmét. Az az Isten, aki annyira szeret bennünket, hogy egyszülött Fiát feláldozta értünk (benne van a Szentírásban), az hogy tenne ilyet? Jézus áldozata önkéntes volt, nem kényszer, ez is benne van a Szentírásban. Plátón azt írta még Krisztus születése előtt sok évvel, hogy ha egy igaz ember megjelenne a földön, az emberek keresztre feszítenék őt.

Mondd csak! Ha minden embert eleve kiválaszt erre, arra ... Akkor minek az Újszövetség? Akkor a farizeusok miért nem voltak Isten hű szolgái?? Miért pont őket választotta Isten, hogy eleve a pokolba kerüljenek?
Ha én lennék az, akiről beszélünk, és úgy döntök, hogy előre kijelölöm mindenkinek a sorsát, akkor a farizeusokat, szaddúceusokat, az írástudókat eleve a jó útra állítom, hogy elősegítsék a szintén a jó útra szánt emberek üdvösségét.
Miért kell az Újszövetség? Miért kellenek a törvények?
Ha az üdvösségre szánt embereket úgyis a Szentlélek irányítja, akkor minek? A pokolra szánt embereknek pedig úgy sem kell.
Miért semmisítette meg Szodomát és Gomorrát?
Ha egy gyermeked, kér tőled egy pohár vizet, mérget adsz neki? Vagy korbácsot? Mert te eldöntötted, hogy ő a rossz úton fog járni.

Az egész vitának semmi értelme sincs. Isten a szeretet. Olvasd el a szeretethimnuszt. Isten nem küldheti gyermekét egyből a pokolba!! Ennek semmi értelme sincs.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-09 22:08:13 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-09 23:10:21
== A kegyelmet azután kapta újból, amikor már szabad akaratból visszatért és bocsánatot kért. ==

"És útra kelve el is ment az apjához. Még távol volt, amikor apja meglátta őt, megszánta, elébe futott, nyakába borult, és megcsókolta őt." (Lk 15,20)
válasz erre: NA! - 2011-01-09 22:58:27 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-09 23:06:47
A kegyelmet sosem veszítjük el. Úgy gondolod, tán Isten erőtlen, hogy nem tudja saját választottait népét megmenteni? Vagy tán úgy gondolod, hogy Krisztus áldozata NEM ELÉGSÉGES megváltás nekünk?
Fura dolgokat vallasz.... Netán kiegészítjük majd a Jn 3,16-ot is úgy, hogy "...aki hisz őbenne és nem követ el a katolikus egyház szerint halálos bűnt, az el ne vesszen, hanem örök élete legyen"?

Olvasd el a Róm 8,29-30 verseket. Ott van a válasz. Akit Isten üdvösségre rendelt, az üdvözülni fog. Akármi történik. Isten véghez viszi, amit eltervezett és nem feledkezik meg a szolgáiról. Akkor sem, ha vétkeznek.
válasz erre: NA! - 2011-01-09 22:58:27 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-09 23:02:02
== Azért én azt nem mondanám, hogy az ember tökéletesnek lett teremtve. ==

Ezzel azt mondod, hogy Isten maga nem tökéletes. Hiszen saját képmására teremtette az embert.
válasz erre: NA! - 2011-01-09 22:55:07 | megtekintés
NA! 2011-01-09 22:58:27
Emellett pedig: a halálos bűnnel a kegyelmet elveszítjük. Mégis képes az ember megtérni. Ott van a tékozló fiú esete. A kegyelmet azután kapta újból, amikor már szabad akaratból visszatért és bocsánatot kért. Talán ezt azzal magyarázod majd, mert éhezett. Na és azok az emberek, akik, mondjuk, diák korukban hívők voltak, aztán elvesztették a kegyelmet, de utána visszalelnek! Ha az ember saját akaratából csak a rossz mellett tud dönteni, nem tudna visszatérni! Isten erőszakkal hozza vissza? Akkor az egész teremtés nem lenne több egy marionett színháznál.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-09 22:08:13 | megtekintés
NA! 2011-01-09 22:55:07
Azért én azt nem mondanám, hogy az ember tökéletesnek lett teremtve.

Ezt írod:
3. Akkor mi az, ami a szabad akaratból származik, és nem Istentől van? Csupán egyetlenegy lehet: a bűn.

Ez nem így van! Már csak azért sem, mert az angyalok (egy részük) tudott nemet mondani a bűnre, szabad akaratból. Lucifer és társai nemet mondtak Istenre, szabad akaratból. Mihály arkangyal és társai igent mondtak Istenre, szabad akaratból. Ezt nem tudod másképpen megmagyarázni. Hiszen, ha a jó nem az ember (szabad akarattal rendelkező lény) döntése, Mihály arkangyal miért tudott a jó mellett dönteni, akkor, amikor Lucifer a rossz mellett döntött? Miért van az, hogy ha a szabad akaratnak csak az a része van birtokunkban, amivel a rossz mellett döntünk, az egyik angyal a rosszra mondott igent, a másik az igenre. Dönteni kellett akkor minden angyalnak.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-09 22:08:13 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-09 22:08:13
De nézzük meg csupán logikai úton is. Ehhez csupán az szükséges, hogy a teremtéstörténetet - legalább etikai síkon - komolyan vedd.

1. Isten az embert saját képére és hasonlatosságára teremtette. Mi következik ebből? Az, hogy az ember TÖKÉLETESNEK lett teremtve, hiszen Isten tökéletes.

2. Mit tudott ehhez az ember saját akaratából HOZZÁTENNI? Nyilvánvalóan semmit, hiszen a tökéleteshez nem lehet hozzátenni.

3. Akkor mi az, ami a szabad akaratból származik, és nem Istentől van? Csupán egyetlenegy lehet: a bűn. Mert minden más már a teremtéskor megvolt bennünk. Minden mást Istentől kaptunk a hatodik napon.

Nem véletlenül kérdezi olyan élesen Pál, hogy mink van, amit nem Istentől kaptunk. Mert ha azt hisszük, hogy bármi JÓ van bennünk, ami NEM ISTENTŐL VALÓ, akkor ezzel implicite azt mondjuk, hogy mi JOBBAK VAGYUNK a Teremtőnknél, hiszen van olyan JÓ, amihez neki nincs köze, és ami bennünk megvan, benne pedig nincs. Ezzel megsértjük Isten tökéletességét is.
válasz erre: NA! - 2011-01-09 20:29:00 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-09 21:54:12
Ha a magam döntése szükséges volna hozzá, az üdvösség már nem volna kegyelem, hanem érdem. Márpedig azt tudjuk, hogy üdvösségünk kizárólag kegyelemből van, nem érdemből.


"Aki fáradozik, annak a bért NEM KEGYELEMBŐL SZÁMÍTJÁK, HANEM AZÉRT, MERT TARTOZNAK VELE. Aki pedig nem fáradozik, hanem hisz abban, aki megigazítja az istentelent, annak a hite számít igazságnak." (Róm 4,4-5)

"Hiszen így szól Mózeshez: Könyörülök, akin könyörülök, és irgalmazok, akinek irgalmazok. Ezért tehát (t.i. az elhívó kegyelem - betoldás tőlem. S.) nem azé, aki akarja, és NEM IS AZÉ, AKI FUT, HANEM A KÖNYÖRÜLŐ ISTENÉ." (Róm 9,15-16)

"Hiszen KEGYELEMBŐL van üdvösségetek a HIT ÁLTAL, és ez NEM TŐLETEK VAN: ISTEN AJÁNDÉKA EZ; NEM CSELEKEDETEKÉRT, hogy senki se dicsekedjék." (Ef 2,8-9)
válasz erre: NA! - 2011-01-09 20:29:00 | megtekintés
gyöngyi 2011-01-09 20:39:16
Az Isten segít bennünket arra az igenre, hogy ki tudjuk mondani mert lehet, hogy akarjuk de mégsem tudjuk valahogy kimondani magunktól segítség nélkül.:)
NA! 2011-01-09 20:29:00
Az igent nem Tőle kapod. A szabad akaratodból származó döntést nem kaphatod! Minden mást igen.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-09 20:17:47 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-09 20:17:47
Boncolgassuk tovább ezt az "én igen"-emet. Mert az valóban igaz, hogy a megtérésben benne van az ember igenje. A kérdés az, hogy ez az Igen kitől származik. Belőlünk, emberekből, vagy Istentől.

Pál apostolt idézem újfent: "Mid van, amit nem kaptál? Ha pedig kaptad, mit dicsekszel, mintha nem kaptad volna?" (1Kor 4,7)

Bizony, a bűneinken kívül mindent Istentől kaptunk. Mindent. Az életünket, a sorsunkat, a házastársunkat, gyermekeinket, hitünket, a bűnbocsánatot, az üdvösséget, és - igen - az "igen"-ünket is, amivel az üdvösségünkre mondunk igent. Ami nem Istentől van, az egyedül a bűn. Az egész teremtés és bűnbeesés története ezt példázza, Pál csupán figyelmeztet rá.
válasz erre: NA! - 2011-01-08 15:21:27 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-09 19:26:46
23. Jézus pedig monda néki: Ha hiheted azt, minden lehetséges a hívőnek.
24. A gyermek atyja pedig azonnal kiáltván, könnyhullatással monda: Hiszek Uram! Légy segítségül az én hitetlenségemnek.
Márk9

:-))))))))))))
Simul justus et peccator 2011-01-09 19:25:52
13. Mert hiszen egy Lélek által mi mindnyájan egy testté kereszteltettünk meg, akár zsidók, akár görögök, akár szolgák, akár szabadok; és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg.
14. Mert a test sem egy tag, hanem sok.
1 kor12
Simul justus et peccator 2011-01-09 19:23:23
A gazsó is jól szól, meg a Sola Scriptura, meg Gyöngyi, meg Alex, meg nemtudom még ki mert már van aki nincs mostanság
Úgy értem jól, hogy biblikusan:-)
Simul justus et peccator 2011-01-09 19:21:55
Ilyen ez ha egy Lélek van bennünk, egyképpen szólunk:-)

Olyan jó történetet hallottam már rég

Valaki misszióba? ment külföldre , nem tudta a nyelvet, a házigazda

levette a polcról a Bibliát és kikereste
" Jól tetted, hogy eljöttél"

a vendég szintén kikeresett egy verset és így értekeztek:-)))
válasz erre: Dr. szpahi - 2011-01-09 16:54:11 | megtekintés
gazso 2011-01-09 18:59:51
Félreérted Sola Scripturát.
És attól, hogy neki kell kimondania. még lehet Krisztus munkája...
válasz erre: NA! - 2011-01-08 14:39:26 | megtekintés
gyöngyi 2011-01-09 17:14:12
Az evangélista munkáját cselekedd!

Örömhírt mondj azoknak, akik még nem tudnak róla. Szolgálatod munka legyen: hívők ébresztgetése, hitetlenek hívogatása. Megfontolt, alapos, de szabadon, csak Istentől függő, nem érzéseid szerint csapongó. Engedj mindig Uradnak, hanem is érted, hogy mit akar.

Legyen munkád komoly elcsendesedés, amíg megindulnak a patakok a déli földön, s tóvá lesz a délibáb, míg a sziklahasadékában megmutatja neked áldott jelenlétét. Akkor indulhatsz, és van mit mondanod. Sohase gondold, hogy magadnál bűnösebb emberekkel van dolgod. Adj inni a szomjazónak, és az éhezőnek szegd meg kenyeredet, a bujdosó testvért pihentesse meg erős hitednek oltalma.

Az evangélista munkáját cselekedd!

Ne csak mondd az evangéliumot, hanem Isten irgalmából cselekedd is. Változtasd nappalaidat és éjszakáidat munkaterületté, ahol Isten előtted dolgozik. Te csak szedegesd utána a kalászokat, mint Rut. Legyenek álmaid és látásaid, amiről Jóel beszélt, nappal pedig váltsad valóra azokat az álmokat, mert az mind valóság.

Szolgálatodat teljesen betöltsd!

Mindig csak szolgálat, és sohasem uralom! Szolgálat és nem felfelé ívelő pálya. Szolgálat és nem bankbetét. Teljes betöltése éppen egész életedet igényli, minden erődet. Semmid sem marad. Annak örülj, hogy közben egyre hasonlóbb lettél Jézushoz. Teli kalászok vagy kopár mezők jelzik utadat - ne annak örülj, és ne ez búsítson. Örülj annak, hogy nevedet felírta! Kicsoda nyúlhatna ahhoz a Könyvhöz, amelyet csak a Bárány illethet, más még ránézni sem tud.

Pál betöltötte szolgálatát, ezért ajánlhatta ezt másnak is. Életed lesz a legjobb felszólítás mások felé, hogy álljanak be ők is a szolgálatba. Józan légy hát, szenvedj, szeretettel az evangélista munkáját cselekedd, szolgálatodat Isten kegyelméből teljesen betöltsd. Ne alkudozz a részletekre, vállald hálásan az egészet!
gyöngyi 2011-01-09 17:13:30
Tanács az Úr szolgáinak

„Te azonban légy józan mindenekben, a bajokat szenvedd el, végezd az evangélista munkáját, töltsd be

szolgálatodat (2 Tim 4,5)

Józan légy!

Sohase építs arra, amit Isten nem ígért meg, de amit megígért, annak is józanul tudakold meg előbb minden feltételét. Az emberektől ne várj többet, csak amennyit egy csalárd emberszív adhat. Ne keserítsen el felébredt, de hitványul visszaesett emberek bűne.

Ne fordulj vissza Egyiptom felé, ha Áron borjút önt, és ne fordulj el az Igéktől, melyeket Isten Mózes által adott. Ne nézd kétségbeesetten a roppant kárt, amelyet felébredt emberek okoztak, vedd józanul tudomásul, hogy a tizenkettő között Isten terve szerint ott volt Júdás is: a veszedelem fia az irgalom fiai között. De ne félj, hogy veled is ez fog történni, te az irgalom edénye vagy. Józan légy! Abban a kegyelemben bizakodjál, amely néked adatott s amelyet nem gyengíthet meg elődeid közül egynek a rossz példája sem. A józanság tartalma a helyes számvetés: mindent a maga mértéke szerint mérni. Sohase engedd összehasonlítani a mulandót az örökkévalóval, mert ez nagy bolondság. Amit te kaptál, ahhoz semmi sem mérhető abból, amit a világ, a test adhat. Józan légy. Ne gondold, hogy tökéletes munkát végeztél, de azt se hidd, hogy erőtelen szolgálatod hiábavaló volt az Úrban. Balgaság lenne azt gondolni, hogy pótolhatatlan vagy, de azt is józanul kell látnod, hogy Jónás helyett senki sem mehet el Ninivébe. Ne végy részt üres szóvitákban, de boldogan tégy vallomást Jézus Krisztus haláláról és feltámadásáról, arról a Jézusról, aki benned él.

Szenvedj!

Amint valaki őszintén belépett a lelki szolgálatba, megkezdődik nagyszerű és szinte szüntelen szenvedése, az Úrban való állandó öröme mellett is. Előbb önmagunktól, alkalmatlan voltunktól szenvedünk, de ezt is józanul tegyük. Minél őszintébbek szándékaid az odaadásra, annál élesebbek lesznek fájdalmaid. De a szolgálatot nem adhatod fel, Ninivébe neked kell elmenned. Gondolj arra, hogy Jónás volt az Ószövetség leghitványabb prófétája, és mégis neki adatott egy egész város, egy pogány város megtérése.

Reménykedj, ha szenvedve viseled is önmagadat. Szenvedned kell sok hetyke, alig elindult atyafi miatt, akiket nem lehet félretenni, noha mindig láb alatt vannak... Egy ideig együtt kell dolgozni a Démásokkal, és az ércmíves Sándorok sokszornagyon ellenünk állnak. De a számunkra terhes atyafiakra nézve is igaz, amit Isten a maradék szőlőről mondott: Ne veszesd el, mert áldás van benne. Sokszor a komoly testvérek is szeretetlenek -segítség helyett ostoruk pattog. Szenvedj! Amikor fejedet nagyon közel hajtod Megváltódhoz, téged is szúrni kezd a neki juttatott töviskorona.
Dr. szpahi 2011-01-09 16:54:11
Alex:)@; Eunike@

Mindenben egyetértek veletek Testvérek!
gyöngyi 2011-01-09 16:48:00
http://www.youtube.com/watch?v=i9QdfREu9JY&feature=related
válasz erre: alex:) - 2011-01-09 16:42:43 | megtekintés
alex:) 2011-01-09 16:42:43
a hívő már nem akar Isten háza temploma nélkül élni,mert szomjuhozza a mennyei eledelt.
Isten vonzásában kerül és Jézus szeretete nélkül nem tud meglenni.

Ateista amikor valóságosan megtér akkor keresni fogja az Istentisztelet alkalmakat

De akik vallásosan élnek,azok nem biztos hogy az Úr miatt mennek be,hanem elmondhassák hogy ők templomba járóak....
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-09 15:25:50 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-09 15:25:50
Így van, mert a hívőt Isten megtalálja és oda viszi(hozza)
válasz erre: Dr. szpahi - 2011-01-09 14:44:23 | megtekintés
alex:) 2011-01-09 14:59:25
Nem úgy van az! Mert mindent az Úr Lelke végez el! Én hiába akarok úgymond téríteni ha az Úr Lelke nincs velem...
Mi csak Isten eszközei lehetünk az Ő szent kezében,de Ő a kormányos,a Kapitány,és Isten senkinek nem adja át,csak használ minket mint cserépedényeket,mert Ő formált minket.
Aki élőhitű pap azon az Úr beszédjét tudja közvetíteni,azaz a pap a mise előtt az Úrban csendességet tart és az Úrtól kéri el imádság által. Persze az Úr hitetlen embereket is felhasznál a céljaihoz,mert Ő a körülmények Istene.

Például valahová el akarok menni,de nem tudok mert valaki megakadályoz. Utólag derül ki,mi célja volt az Úrnak.

Semmi nincs véletlenül! Úgy ahogy most én itt ülök és írok :)
válasz erre: Dr. szpahi - 2011-01-09 14:44:23 | megtekintés
Dr. szpahi 2011-01-09 14:45:34
Most jöhet az előre megírt szövegek bemásolása. )))
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.