Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

Miért hagyják el az emberek az egyházat ?

Simul justus et peccator 2011-01-06 20:41:35
másik topic
válasz erre: NA! - 2011-01-06 20:36:09 | megtekintés
NA! 2011-01-06 20:36:09
Most nem tudom, ide írjam -e, később átmegyek a másik topikba.

Nagyon nagyon nagyon nagyon el vagytok tájolva!!!!!

Te tényleg azt hiszed, hogy azzal, hogy Jézus magára vette az emberek bűneit, és a keresztre szegezte, te és mindenki a mennybe juttok, mindegy mit csináltok???????

Szóval jó lenne már tisztázni mi is az Egyház. A Katolikus Egyház KRISZTUS MISZTIKUS TESTE!!! Nem én, te, x meg a többiek gyülekezete!

A tévedhetetlenség nem terjed ki mindenre, vannak olyan zsinatok, amelyek nem is voltak egyetemesek, akkor rájuk a tévedhetetlenség eleve nem vonatkozik.
Krisztus tanítása VÁLTOZATLAN!
De az Egyház hozzáállása az egyházon kívüliekhez (ez se dogmatika, se más tan) rengeteget változott. Azért van a sok zsinat, mert sok minden változik, és ezeket meg kell beszélni.
DE NEM TÁRGYALJÁK ÚJRA A DOGMÁKAT MINDEN ZSINATON!

Mária-dogmák! Az Egyház ezeket a dogmákat nem tudta kezdettől fogva. Igaz volt minden kezdettől fogva, csak nem tudták! Volt olyan időszak is, amikor nem volt alkalmas erről beszélni, mint például üldöztetések idején, vagy amikor a királyok világi hatalmukat felhasználva ültettek gyerekeket püspöki székbe.
Azt a dogmát, amit nem ismert fel az Egyház, azt például Lourdes-ban kapta meg a Szűzanyától!

Ágoston volt az, aki sétált a tengerparton, és egy fiúcska kis lapáttal mérte ki a tenger vizét egy kis gödörbe. Ágoston mondta neki, hogy ez nem fog működni. Erre a fiú azt mondta, akkor miért gondolod, hogy a te (elnézést nem szó szerint megy) agyaddal felfoghatod az egész istenséget!
Isten végtelen, lényegét nem lehet teljesen felfogni, pláne nem egyszerre. A Szentlélek az arra alkalmas lelkeken keresztül kinyilatkoztat igazságokat. Mint például Aquinói Szent Tamáson keresztül. És ma is tanít bennünket a Szentlélek és a Szűzanya kiválasztott lelkeken, látnokokon keresztül (kivétel Medjugorje).

Ágoston ma is a katolikus Egyházat választaná. Azért, mert tudja, hogy ez Krisztus Misztikus Teste. Ezt jó lenne már szétválasztani az egyes emberek bűneitől! Gondoljátok, hogy a ti berkeitekben nincsenek bűnös lelkészek, püspökök? Ugyan ...

Isten mindenható, Eunike? Vallod ezt? Akkor hogy-hogy nem tudod elhinni, hogy Isten az Ő erejével úgy teremtette meg Máriát, hogy az áteredő bűntől mentes legyen. Nincs erre hatalma? Az áteredő bűn hatalmasabb lenne Istennél? Aligha.

Egyébként te hogy magyarázod Lucifer bűnét? Mert ezt csak Máriával lehet megmagyarázni.

Nehogy azt hidd, hogy a Vatikán olyan gazdag, rengeteg kiadása van. Amit te nem tudsz ott egy nap alatt megszámolni, az a könyvek rengetege.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-06 20:17:28 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 20:17:28
Augustinus mit szólna a mai kat. valláshoz?
Mária teremtmény
és a teremtmény nem büntelen
kegyelmet kapott Ő is
és akkor tért meg az első pünkösdkor
addig nem is értette az egészet

Mk 3,21 A mint az övéi ezt meghallák, eljövének, hogy megfogják őt; mert azt mondják vala, hogy magán kívül van.

Természetesen tiszteljük Máriát

de csak az Istent imádjuk
máshoz nem imád kozunk
válasz erre: NA! - 2011-01-06 17:47:27 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 20:12:38
A Szentlékek = ISTEN
válasz erre: NA! - 2011-01-06 17:22:56 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 20:11:07
Nem, volt pénz
Nem csodálom milyen pápák voltak a reformációig
Méghogy Péter utódai:-))

Vatikán államban létrehozott Szentlélek Bankház a világ első pénzügyi hatalmassága. Vatikánban felhalmozott kincseket egy nap alatt meg sem lehet tekinteni. ...


na de én nem folytatom, a vallás nem érdekel
válasz erre: NA! - 2011-01-06 17:47:27 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 20:07:53
Szóval akkor Krisztus nem törölte el a büneiteket???
vagy nem eléggé?
DE kár
az enyémet igen
mert én hiszem, és tudom

Akkor nektek minek Krisztus, ott vannak a papok a búcsúcédulák a jó tettek
dolgozzatok az üdvösségen
Lássuk hova juttok el?
válasz erre: NA! - 2011-01-06 17:47:27 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 20:01:13
Nekem egy papom van Melkisédek rendje szerint való

És én a mennybe megyek, mert Krisztus meghalt értem az adóslevelem a keresztfára szegezte

Érted? már kifizette
én már semmit sem tehetek

Ez olyan mintha valaki a banki hiteled kifizette volna , már nem tartozol
csak hálával

Nem elég Krisztus? Hozzá tudsz tenni bármit? A pap olyan bünös mint én
Ő is megtért keresztyén jó esetben, Krisztus vére elfedezte az ő bűneit is, de ő sem tökéletes
Mint ahogy az ószövetségi papok is áldoztak mindig, de sosem volt elég
Ők is Krisztusban kellett volna reménykedjenek, reménykedtek is, várták a Messiást aki végleg egyetlen egy áldozattal elvette a bűneinket
Az egész Ószövetség Krisztusra mutat
Ők sem értették amíg 70 ben a templomot Titus le nem rombolta, csak áldoztak
Aztán folytatja a kat vallás a mise áldozatot
Miért? Jézus nem elég? Nem volt tökéletes az áldozata
A kegyelmet megkaptuk, és a kegyelemből nem lehet kiesni, ha kilehetne nem volna kegyelem

Nem mi választottuk Őt hanem Ő választott minket



1. Zsid 5,6 Miképen másutt is mondja: Te örökké való pap vagy, Melkisédek rendje szerint.
2. Zsid 5,10 Neveztetvén az Istentől Melkisédek rendje szerint való főpapnak.
3. Zsid 6,20 A hová útnyitóul bement érettünk Jézus, a ki örökké való főpap lett Melkisédek rendje szerint.
4. Zsid 7,1 Mert ez a Melkisédek Sálem királya, a felséges Isten papja, a ki a királyok leveréséből visszatérő Ábrahámmal találkozván, őt megáldotta,
5. Zsid 7,10 Mert ő még az atyja ágyékában vala, a mikor annak elébe ment Melkisédek.
6. Zsid 7,11 Ha tehát a lévitai papság által volna a tökéletesség (mert a nép ez alatt nyerte a törvényt): mi szükség tovább is mondogatni, hogy más pap támadjon a Melkisédek rendje szerint és ne az Áron rendje szerint?
7. Zsid 7,15 És még inkább nyilvánvaló az, ha a Melkisédek hasonlatossága szerint áll elő más pap,
8. Zsid 7,17 Mert ez a bizonyságtétel: Te pap vagy örökké, Melkisédek rendje szerint.
9. Zsid 7,21 De ez esküvéssel, az által, a ki azt mondá néki: Megesküdött az Úr, és nem bánja meg, te pap vagy örökké, Melkisédek rendje szerint:
válasz erre: NA! - 2011-01-06 16:19:47 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-06 19:04:16
Nyitottam egy topikot "Kat-prot lövészárok" címmel, javaslom, hogy ezt a témát ott folytassuk, hogy itt megmaradhassunk az eredetinél.
Sola Scriptura 2011-01-06 18:51:56
Pontosan tudom, mit jelent a búcsú. Csakhogy ez nem válasz arra, amire felvetettem, hogy tudniillik ebben bizony változott Róma álláspontja. A Mária-dogmákat is szép fokozatosan vezették be, kezdve az istenanyaságtól (III. sz.) egészen a test szerinti mennybevitelig (1950). Szép útja annak, hogy hogyan lehet tökéletesen elkanyarodni az Evangéliumtól emberi okoskodások alapján.

Azt, hogy a kizárólag az Egyházon belül van üdvösség, azt nem más állítja, mint a Firenzei Zsinat (1442. feb. 4, idézzem neked szó szerint?). Pont erre kívántam utalni, hogy bizony ebben is változott Róma álláspontja a II. Vatikáni Zsinatra. Vagyis ha azt állítod, hogy Róma tanítása változatlan, akkor ezek bizony olyan kérdések, amiket nem illik válaszolatlanul hagyni.

Krisztus azt mondja: "Az én juhaim hallgatnak a hangomra, és én ismerem őket, ők pedig követnek engem. Én örök életet adok nekik, és nem vesznek el soha, mert senki sem ragadhatja ki őket az én kezemből".

EZ Krisztus egyháza, nem más. Ne dogmákban bízz, hanem egyedül Krisztusban, mert nem adatott az ég alatt más név, amely által üdvözülhetünk.
válasz erre: NA! - 2011-01-06 17:47:27 | megtekintés
NA! 2011-01-06 17:47:27
Nagyon szívesen elmondom.

Hogy megérthessük a búcsúcédulák szerepét, el kell mondanom, hogy mit jelent a búcsú.

A (teljes) búcsú a MEGGYÓNT bűnök után jár BÜNTETÉS ELTÖRLÉSE!!
Nem azt jelenti, hogy megvan a búcsú, most már hátradőlhetek, mert bérelt helyem van a mennyben.
A részleges búcsú értelemszerűen a büntetés egy részének eltörlését jelenti. Ez ma szigorúan van szabályozva, íme a feltételek:
Teljes búcsú nyerhető bizonyos alkalmakkor (pl. Halottak napja, Urbi et orbi áldás, stb.) a SZOKÁSOS FELTÉTELEK MELLETT!! Mik ezek? Gyónás (érvényes), áldozás, és bizonyos imák elmondása!
Pár évtizeddel ezelőttig még több lehetőség volt a búcsú elnyerésére, bár a feltételek nem változtak.

Ami akkor történt, a következő volt: fel akarták építeni a Szent Péter bazilikát, és ehhez pénzt gyűjtöttek! Tehát nem pénzleszívás volt "for fun and profit", hanem építésre kellett.
Az Egyház ehhez az adakozáshoz búcsút engedélyezett.
Tehát,AKI A _SZOKÁSOS FELTÉTELEK MELLETT_ adakozott erre a célra, az teljes búcsút nyerhetett el. (nem biztos hogy elnyerte).

Nem azt jelenti a búcsú, hogy bérelt hely van a mennyországban, vagy a meg nem bánt bűnökért is eltörlődik a büntetés.
Amikor az ember meggyónta bűneik, azok eltörlődnek, DE A BÜNTETÉS MARAD! Nem Isten büntet, mi magunk büntetjük magunkat. A bűneink következményei visszaszállnak a fejünkre. Ha én méregből a falba rúgok, nem azért törik el a lábujjam, mert valaki a túlvilágról büntet engem.
Vannak sokan, akik gyónnak bár, de NEM IS ISMERIK FEL A LEGNAGYOBB BŰNEIKET!!! Azok után nem jár büntetés-eltörlés teljes búcsú esetén sem!
Halottak napján pedig az elnyert búcsút a tisztítóhelyen szenvedő lelkek kapják, nem mi. Más alkalmakkor felajánlhatjuk értük, de más élő emberért nem ajánlhatjuk fel.

Nem tudom, mi a gond a Mária-dogmákkal!
Szűz Mária bűntelen, az első a _teremtmények_ közül, ezért őt különös tisztelet illeti. Az ő "Fiat"-jára (legyen) foganhatott meg Jézus. Szívét hét tőr járta át, mert látta Fia szenvedését, megkínzatását, halálát. Együtt imádkozott az apostolokkal a coenaculum-ban, amikor a Szentlélek leszállt rájuk. Később az apostolok és az evangelisták mindent megtudtak Jézus születéséről Máriától. Amikor Mária meghalt, angyali ének hallatszott a sírja felől. Három nap múlva az angyalok Jézus parancsára testestül-lelkestül felvitték a mennybe, ahol dicsőséges testet kapott, romlást tehát nem látott. Lourdes-ban azt mondta Bernadettnek, hogy ő a Szeplőtelen Fogantatás. Később ez dogma lett. Ez azt jelenti, hogy Isten különleges kegyelméből ő az áteredő bűn alól mentesülve született, nem érte őt szenny. Ő az új Éva. Természete nem hajlott rosszra születésétől fogva, mint a miénk.

Soha senki nem állította, hogy csak az Egyházon belül van üdvösség, olvasd el kérlek a II. Vatikáni Zsinat dokumentumait, ott le van írva, hogy bárki, bármilyen élethelyzetben üdvözülhet, HA HALLGAT A LELKIISMERETÉRE, és aszerint cselekszik, hiszen az a Szentlélek szava. De sokkal jobb és könnyebb a katolikusoknak, mert a Szentlélek az Egyházon keresztül rengeteg kegyelmet ad, lásd szentségek, szentmise, áldások és szentelések, szentelt víz, boldogok és szentek közbenjárása, az egyházatyák írásai és tanításai, hatalmas tudásállomány, stb. Mindazonáltal az üdvösség nekünk sem könnyű, csak az Egyházban sokkal több segítséget kapunk, mint az Egyházon kívüliek.

Szent Pál is írja, hogy a teremtésből az ember ésszel következtethet a Teremtő létére.

A hatályos jog szerint tévedhetetlen tanítóhivatali döntést hozhat a pápa, ha: 1) egy hitbeli v. erkölcsi tanítást, 2) mint az összes hívők legfőbb pásztora és tanítója, 3) véglegesen elfogadandónak jelent ki. Ugyanígy tévedhetetlen a püspökök testülete is, ha ilyen tárgyú és jellegű döntést hoz egyetemes zsinaton, v. ha a pp-ök az egész világon szétszóródva, de a közösségi kapcsolatot egymással és a p-val fenntartva egyöntetűen véglegesen elfogadandóként adnak elő egy hitre ill. erkölcsre vonatkozó tanítást. Ezeket el kell fogadnu
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-06 17:19:40 | megtekintés
NA! 2011-01-06 17:22:56
A királyi papság a felszentelt papság neve nálunk, semmi köze a földi királyokhoz. Nincs szolgálati papság kifejezés nálunk.
Melkizedek ugyan király is volt, Áron azonban már nem. Tehát a királyi papság /= király + papság.

Az általános papságot minden megkeresztelt és bérmálkozott katolikus hívőre értjük. Mert mindannyiunknak hivatása, hogy só és világosság legyünk a világban. Itt a hivatalos megfogalmazás:

általános papság: a keresztségben szerzett és a bérmálásban megerősített természetfölötti méltóság, amelyben Krisztus Egyházának minden tagja részesül, s ennek következtében kedves áldozatokat hozhat Istennek, és dicsőítheti őt.

A két főparancs valójában egy: nem két, hanem egy valóság. Egy szeretet létezik. Ő a Szentlélek. Általunk szereti Istent és embertársainkat. Mindenkit. Akár családos, akár egyedülálló, ANNYIRA, amennyire a másik ember ezt befogadja.
A szeretet nem érzelmi, hanem akarati. Azt akarom, hogy a másik ember üdvözüljön!!! Onnantól kezdve pedig mindent megteszek ezért. Kempis Tamás szerint mindenki jót akar, de sokan csalatkoznak annak megítélésében, mi is a jó! A mai szülők is azt mondják, jót akarnak gyermekeiknek. Egy "jó" létezik, mégpedig az, hogy a másik ember (szomszéd, gyermekem, ...) ÜDVÖZÜLJÖN!!
Tehát amikor - szeretetből - jót akarok tenni valakinek, akkor azt teszek, ami annak az üdvére válik. Például: a gyerek akar egy xboxot. Nem adom meg neki, mert ez nem segíti (sőt nagy mértékben hátráltatja) üdvösségét. Tanuljunk Krisztustól! Ha kérünk Jézustól valamit, akkor Ő nem feltétlenül azt fogja nekünk megadni, amit kértünk, mert amit adott, az jobban szolgálja üdvösségünket, mint az, amit kértünk. Erre van egy nagyszerű példa:
Egy ember vak volt és elzarándokolt egy szent sírjához, hogy közbenjárását kérje gyógyulásához. Hazatért és meg is gyógyult. Aztán el kezdett gondolkozni: vajon nem szolgálta -e jobban az üdvösségemet a vakságom, mint a látás? Erre újra elzarándokolt a szent sírjához, és kérte közbenjárását, hogy visszakapja vakságát. Vissza is kapta.
Ha szeretek valakit, akkor mindenkit szeretek. Ha egy embert nem szeretek, senkit sem szeretek, mert a szeretet FELTÉTEL NÉLKÜLI!! Valahol olvastam, hogy ha tudom, miért szeretem az egyik embert, akkor már baj van. Nem valamiért szeretjük a másikat, hanem AZÉRT MERT VAN!!! Krisztust is azért szeretjük, mert van! Nem azért, mert ezt vagy azt tett értünk. Azért hálát adunk.

Persze nem jelenti mindez az, hogy csak azt adhatunk meg a másiknak, ami kifejezetten elősegíti az ő üdvösségét. Persze már egy mosoly is ilyen. Ahol a kincsed, ott a szíved. Ez a fontos. Ha a gyerek szíve Jézusnál van, adhatok neki xboxot, függetlenül attól, hogy ez közvetlenül nem segíti az üdvösségét. Mindazonáltal olyat semmiképpen ne tegyek, ne mondjak, ne adjak, ami a másik üdvösségének a hátrányára van.



válasz erre: mt - 2011-01-06 16:55:12 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-06 17:19:40
== A Katolikus Anyaszentegyház nem módosította a tanításokat, melyeket kezdetektől fogva vall ==

Hogy is van azokkal a búcsúcédulákkal? Hogy is van azokkal a Mária-dogmákkal? Hogy is van azzal, hogy csak az Egyházon belül van üdvösség? Hogy is van azzal a pápai tévedhetetlenséggel?
válasz erre: NA! - 2011-01-06 16:22:43 | megtekintés
mt 2011-01-06 17:07:13
Most: ima
mt 2011-01-06 16:55:12
Szép tapasztalat: Istenben megélni az egységet. Kérni, látni, megélni,egymással megosztani, hálát adni,a kegyelmekért. A mindennapokban is megtapasztalni, megosztani Isten megszentelő, átváltoztató munkásságát.Ő munkálkodik, sőt szolgál értünk!!! Megpihenni -együtt Isten tenyerén. Hullámvölgyben tovább bízni, és remélni, előre hálát adni...

Királyi papság, mint Melkisedek: király és pap, azaz kettős hivatása van. Ahogy a magyar történelemben is vannak jó példák.
Ez inkább az általános vagy egyetemes papság szinonimája.

A szolgálati papság a felszentelt papság.
Egyébként mindkettő Krisztus Király szolgálatában, Isten és a felebarát (család, hívek /egyedülálló?/ hívek szeretetében.

válasz erre: NA! - 2011-01-06 16:21:33 | megtekintés
NA! 2011-01-06 16:30:51
Nagyapád - dicséretesen - keresztet rajzolt a kenyérre, ezzel Isten áldását kérte a kenyérre. De ettől az nem lett Oltáriszentség, nem mérhető fel a Szentostyával. Isten áldását kérhetjük a munkánkra is, tanulásunkra, stb. Attól még a kenyér nem lényegült át, ez a nagy különbség.
Az ortodox szerzetesek maguk sütik a kenyerüket és szentelt vizet is adnak hozzá, és ők is keresztet vetnek a megsült kenyérre. Ettől az még nem lett Oltáriszentség. A szentmisén is más az epiklézisz, a Szentlékek lehívása és más az átlényegülés.
válasz erre: mt - 2011-01-06 16:27:21 | megtekintés
mt 2011-01-06 16:27:21
Legyetek szent nép- mindent megszentelni?

Mindenesetre én nem éreztem profánnak azt a kenyeret sem, amire nagyapám felvágás előtt keresztet rajzolt, és amiben benne volt az ő "élete", meg a nagyanyámé is, akik megizzadtak azért, hogy kenyér kerüljön az asztalra.
válasz erre: NA! - 2011-01-06 16:06:48 | megtekintés
NA! 2011-01-06 16:27:20
A katolicizmus nem vallás! HANEM ÉLET!!!
Ez nem vallás, én nem vallásban hiszek, ez az ÉLET, és én Krisztusban hiszek! Te kiben hiszel?? Mert rendre elutasítod a Szentlelket, a Szentlélek sugallatait másként akarod értelmezni, amit Krisztus mondott, azt te nem fogadod el, kiforgatod, meghamisítod. Krisztus nem változik. Isten nem változik. A tanítása sem változik. A Katolikus Anyaszentegyház nem módosította a tanításokat, melyeket kezdetektől fogva vall, tehát mivel a protestánsok nem fogadják el a katolikus Egyház tanításait, ezzel Krisztus és a Szentlélek tanításait nem fogadják el, és más "forrást" választottak. Két forrás van: a Szentlélek és a Sátán. Saját gondolataink nincsenek. Vagy a Szentléleknek mondunk igent, vagy a Sátánnak. Ez így van minden gondolattal, döntéssel. Ti döntöttetek, és a Szentlélekre mondtatok nemet.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-06 16:19:21 | megtekintés
NA! 2011-01-06 16:22:43
Rómának talán nem, a Vatikánt kell ekként megjelölnünk. A katolikus Egyház Krisztusnak és tanításainak egyetlen hiteles képviselője, mi az Ő tanítását kétezer év óta változatlanul hirdetjük és valljuk!
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-06 16:17:09 | megtekintés
NA! 2011-01-06 16:21:33
Nem tudom, hol írtam el, vagy mire gondolsz. Arra sem utalsz, hogy mi az a szép tapasztalat! ???
válasz erre: mt - 2011-01-06 16:16:24 | megtekintés
NA! 2011-01-06 16:19:47
Eunike: ??????

Kissé értelmezhetetlen a kijelentésed. A papok nem díszletként szolgálnak, alapvető szükség van papokra.

Halálos bűnben akarsz vergődni? Mert ha nem, szükséged van papokra. Meg akarsz szabadulni a Sátán rabláncaitól? Ha igen, szükséged van papokra, máshogy nem megy. Szeretnéd, ha az Úr kegyelmekkel segítene, támogatna? Ez papok nélkül nem megy. Adhat az Úr személyesen neked kegyelmeket, de a legnagyobb és legfontosabb kegyelmeket Isten úgy rendelte el, hogy papok által kapjuk meg.
Az apostolok papok voltak, csak felszentelt apostolok, tanítványok (mai szóval papok) törhettek kenyeret a házaknál, de ez mind benne van a Szentírásban. Nem azt írja, hogy mindenki a saját házában tört kenyeret, hanem kenyeret törtek (ti. az apostolok és a tanítványok) a házaknál! Csak apostol szentelhetett fel diakónust, papot! Péter, Pál szentelt fel püspököket. Ne haragudj, de ez így van benne!
A papság nem csak úgy, szükségből jött létre, vagy mert egyesek magas pozíciókat akartak! Nem beszélhetünk megélhetési papságról!
AZ EGYHÁZI REND SZENTSÉGE ÉS AZ EGYHÁZI REND (PAPSÁG) _ISTEN_ _AKARATÁBÓL_ VAN!
Ti hogy olvassátok a Szentírást??? Már az Ószövetségben ELRENDELTE ISTEN A PAPSÁGOT!! Áron a főpap, tehát Isten bevezette a főpap intézményét, Lévi fiait pedig a templom, az oltár szolgálatára rendelte, ezért ők nem is kaptak földet! Abszolút pontosan le van írva, kinek mi a feladata, mely pozíció mit jelent, olvassátok már el a Leviták könyvét! Még az is meg volt szabva, hogy ha valaki Áron fia (tehát Áron leszármazottja), automatikusan pap lett, és csak közülük kerülhetett ki a főpap nagyon sokáig. Mi sem bizonyítja jobban, hogy a papság Isten akarata, mint az, hogy már az Ószövetségben is ezt rendelte el. Ennyire fontosnak tartja az Úr! Sőt, már Ábrahám korában volt Istennek papja Melkizedek személyében, olvassátok már el!! A zsoltáros is írja: "pap vagy te mindörökké Melkizedek rendje szerint", ez a mondat a papszentelésen is szerepel a liturgiában!!
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-06 15:58:28 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 16:19:21
Ne vallásba higgy hanem Krisztusban, és a Biblia igazságában
akkor is ha katolikus vagy
Simul justus et peccator 2011-01-06 16:17:09
Rómának Krisztushoz nem sok köze van sajnos
de Isten remélem megvilágosít mindenkit:-)
válasz erre: NA! - 2011-01-06 16:06:48 | megtekintés
mt 2011-01-06 16:16:24
Szép személyes tapasztalat lehet, mint a víz borrá változtatása.
A királyi papságot gondolom véletlen írtad el.
válasz erre: NA! - 2011-01-06 12:14:17 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 16:13:59
Egy pap van Krisztus
Róma meg pláne fölösleges

Máté 23

9. Atyátoknak(pápá) se hívjatok senkit e földön; mert egy a ti Atyátok, a ki a mennyben van.

NA! 2011-01-06 16:06:48
Furcsa, hogy elválasztod Rómát Krisztustól.
Egészen a reformációig egy egyház volt. Krisztus tanításai, és a Szentlélek tanítása az Egyházban nem változott az évszázadok során. Erre jön Kálvin és jól megaszondja. És akkor azt mondjátok, hogy _másként_ értelmezitek a szentség fogalmát. Tehát másként, mint az egy Egyházban, ami a katolikus Egyház lett, másként, mint Krisztus óta Péteren keresztül évszázadokon át. Ez nem egy szimpla elfordulás Rómától, Rómának ehhez semmi köze. Nem az ember találja ki a tanítást, hanem befogadja azt a Szentlélektől, aki azt is megmagyarázza nekünk, amit Jézus mondott és tanított. Tehát, ha az Egyház, akit a Szentlélek vezet, Krisztustól kezdve ugyanazt tanítja, akkor ti nem egy városhoz, egy intézményhez képest értelmezitek másként, hanem az eredeti tanításhoz képest másként. Ami krisztusi tanítás. Lehet, hogy a szentség szó ebben az értelemben nem fordul elő a Szentírásban. De ha a Szentlélek ezt tanította nekünk és tanítja, azt hogy lehet másként értelmezni? A katolikus Egyház tanítása a Szentlélek sugallata alapján jött létre. Talán azt gondolod, hogy a Szentlélek mást tanít, mint Krisztus? Hogy olyat tanít, amit Krisztus másként értelmez? Olyat tanít, amelyet másként kell értelmezni? Hogy nincs egyetértés a tanításban Krisztus és a Szentlélek között? Ez lehetetlen.
Akkor viszont az Egyház tanítása mindvégig helyes, és a katolikus Egyház tanítása most is helyes. A tietek pedig helytelen.

Ti a Szenthagyomány elutasításával, és a legtöbb katolikus tanítás "másként értelmezésével" gyakorlatilag elutasítjátok a Szentlelket. Hány Szentlélek van? Egy. Hogyan taníthat akkor Ő kétfélét? Tudod, két forrás létezik: a Szentlélek és a Sátán. Ha nem a Szentlélek tanítását teszitek magatokévá, mint ahogy nem, akkor ...
Mi mást akarhatna Jézus, mint a szentséget. A szentség szó a Szentírásban 74-szer fordul elő. Íme néhány példa:
1Tessz 3,13 - Tegye állhatatossá szíveteket, hogy feddhetetlen szentségben állhassatok Istenünk és Atyánk elé, amikor a mi Urunk, Jézus majd eljön, összes szentjének kíséretében!
1Tessz 4,7 - Hiszen az Úr nem bűnös életre hívott bennünket, hanem szentségre.
1Tim 6,11 - Te azonban, Isten embere, menekülj ezektől! Törekedjél inkább igazságos lelkületre, életszentségre, hitre, szeretetre, türelemre és szelídségre.

Ha szentséget akar Jézus, miért ne emelne mindent, amit csak lehet az Ő szentségébe. A házasság, csakúgy, mint a szerzetesi vagy papi élet, az odaadott élet.
Jézus rendelte el a keresztséget, mi más lenne, mint szentség. Ő küldte a Szentlelket, hogy velünk legyen végig, mi más lenne a Szentlélek befogadása, mint szentség?? A Szentlélek szent! Ő rendelte el, hogy vegyük és együk SZENT Testét és igyuk Szent Vérét, mi más lenne ez, mint szentség? Péter apostolnak adta a mennyország kulcsait, hogy amit ő felold, fel lesz oldva a mennyben is. Isten bocsát meg nekünk a _papon_ keresztül. Az Ő cselekvése mi más lenne, mint szentség? Kinek van joga Istenen kívül megbocsátani a bűnöket, ez a Szentírásban is benne van.
A beteg kenete már a kezdeti Egyházban is létezett. Jakab apostol ír róla levelében. A kenetet, azaz a krizmát megszentelik, méghozzá csak püspök szenteli meg, mi más lenne a megkenés, mint szentség?
Az apostolok a diakónusokat kézrátétellel szentelték föl! Mi más lenne az egyházi rend, mint szentség, amikor a Szentlélek különös módon van jelen bennük, micsoda hatalma van a papnak!
A házasság is szentség: Isten szentnek teremtette, szentnek akarta!
Ter 2:
Azután az Úristen az emberből kivett oldalcsontból megalkotta az asszonyt, és az emberhez vezette. Az ember így szólt: "Ez már csont a csontomból és hús a húsomból. Asszony a neve, mivel a férfiből lett." Ezért a férfi elhagyja apját és anyját és feleségéhez ragaszkodik, s a kettő egy test lesz. "
Mt 19, 6: Most már többé nem két test, hanem csak egy. Amit tehát Isten egybekötött, azt ember ne válassza szét."
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-06 15:34:55 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-06 15:58:28
Az Újszövetségben semmni szükség papokra:-)))
de jó hogy vannak
válasz erre: NA! - 2011-01-06 12:14:17 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-06 15:34:55
Másképp, mint Róma.
De ha találsz a Szentírásban olyan passzust, ami szerint a házasság SZENTSÉG volna Krisztus szerint, ne habozz megosztani velünk.

Előre szólók: a szentség fogalma - abban az értelemben, ahogy Róma beszél hét szentségről és mi kettőről - teológiailag kiokoskodott fogalom, sem Krisztus, sem az apostolok nem beszéltek róla.
válasz erre: NA! - 2011-01-06 13:42:55 | megtekintés
NA! 2011-01-06 13:42:55
Tehát másként, mint Krisztus ...
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-06 13:06:55 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-06 13:06:55
Azzal tisztában vagyunk, hogy a házasság különleges, Istentől megáldott kapcsolat már a teremtés óta. Azt azért ne felejtsd el, hogy azért nem tekintjük szentségnek, mert másképp értelmezzük már magát a szentség v. sákramentum fogalmát is.
válasz erre: NA! - 2011-01-06 12:30:47 | megtekintés
NA! 2011-01-06 12:30:47
A Biblia szerint említendő a hét szentség, melyeket Krisztus, illetve a Szentlélek alapított az Egyházban.
Keresztség,
bérmálás (a Szentlélek adománya a megkeresztelteknek, eredete lásd Pünkösd és később a kézrátétel),
Oltáriszentség ("Ez az én testem, amelyet értetek adok. Ezt tegyétek az én emlékezetemre.") ,
bűnbocsánat szentsége ("Neked adom a mennyek országa kulcsait. Amit megkötsz a földön, a mennyben is meg lesz kötve, s amit feloldasz a földön, a mennyben is fel lesz oldva." - Neked, azaz Szent Péternek, nem pedig mindenkinek),
betegek kenete ("Beteg valamelyitek? Hívassa el az Egyház elöljáróit, és azok imádkozzanak fölötte, s kenjék meg olajjal az Úr nevében. 15A hitből fakadó ima megszabadítja a betegeket, és az Úr talpra állítja. Ha pedig bűnöket követett el, bocsánatot nyer."),
egyházi rend ("19Menjetek tehát, tegyétek tanítványommá mind a népeket! Kereszteljétek meg őket az Atya és a Fiú és a Szentlélek nevére, 20és tanítsátok meg őket mindannak a megtartására, amit parancsoltam nektek. S én veletek vagyok mindennap, a világ végéig." , "17Szenteld meg őket az igazságban, mert hiszen a tanításod igazság. 18Amint te a világba küldtél, úgy küldöm én is őket a világba.", a Péter-levélben a szent királyi papság a papokra vonatkozik - a királyi papság fogalmát csak a papságra használjuk , "Ne hanyagold el magadban a kegyelmet, amelyet a prófétai szó alapján a presbitérium kézföltételével nyertél")
Mt 28, 19, Jn 17, 17-18, 1Tim 4, 14, és olvasd el 1Kor 12, 4-30 ,
házasság (Mt 19: "... a Teremtő kezdetben férfinak és nőnek teremtette őket, 5és azt mondta: Ezért a férfi elhagyja apját, anyját, a feleségéhez ragaszkodik, és egy test lesz a kettő? 6Most már többé nem két test, hanem csak egy. Amit tehát Isten egybekötött, azt ember ne válassza szét")

Akkor is, ha protestáns testvéreink nincsenek tudatában házasságuk szentségi jellegének, Isten elvárja tőlük, hogy ehhez méltóan éljék házastársi életüket. És hogy azt hogy kell?
Kezdjétek Tóbiás könyvével! Nagyon jó!!! Utána a Példabeszédek könyvét, majd Sirák fia könyvét, de Szent Pál is ír erről.

NA! 2011-01-06 12:14:17
Kétfajta papság van!
Az általános papságban minden katolikus hívő részesül a keresztségben.
A királyi papság tagjai azonban csak a felszentelt papok! Az idézett levélben Szent Pétertől a királyi papság említése a következőt jelenti:
"Valamikor nem voltatok nép, nem nyertetek kegyelmet - utalás Ozeás két gyermekének a nevére: "Nincs irgalom" és "Nem az én népem" (Oz 1,6.9). A keresztények sem voltak azelőtt Isten népe, most pedig választott nemzetség, királyság, papság - e kifejezések az Ószövetségből valók (Kiv 19,6), és azt akarják kifejezni, hogy a keresztények Krisztus Király alattvalói és Krisztusnak, a Főpapnak a hívei, aki megszenteli őket. Ebből lehet kikövetkeztetni a keresztények általános papságát."

Tehát nem azt írja Szent Péter, hogy mindenki királyi pap!!
A kenyértörés otthon CSAK és kizárólag profán síkon létezik, lehet vágni, szeletelni, akármit, de annak semmiféle szentségi vonzata NINCS.
A krékerek vallják azt, hogy minden étel kvázi szentségi étel, de ez helytelen.

A házasságról. A menyasszony és a vőlegény NEM az Oltáriszentséget szolgáltatják ki egymásnak, hanem a házasság szentségét!
Katolikus lexikon:
"A lat. Egyh-ban általános a felfogás, hogy maguk a jegyesek mint Krisztus kegyelmének közvetítői szolgáltatják ki egymásnak a házasság szentségét, amikor az Egyh. színe előtt kinyilvánítják házasságkötési szándékukat. - A ~ szerkezete. 1. Az eskető az Egyház nevében kérdezi: „N., megfontoltad-e Isten előtt szándékodat, ... ” - „Ígéred-e, hogy ... ?” - Pozitív válaszok után a jegyesek kezet fognak, az eskető stólával átköti kezüket, és fölszólítja a vőlegényt: „Nyilatkozzál Isten és az Anyaszentegyház színe előtt: akarod-e a jelenlévő N-t feleségül venni?” A válasz: „Akarom.” - „Mondd tehát utánam: N., Isten szent színe előtt feleségül veszlek.” - Ezután fölszólítja a menyasszonyt: „Nyilatkozzál Isten és az Anyaszentegyház színe előtt: akarsz-e a jelenlévő N-hez feleségül menni?” A válasz: „Akarok.” - „Mondd tehát utánam: N., Isten szent színe előtt feleségül megyek hozzád.” A megkötött házasságot az eskető az Atya, a Fiú és a Szentlélek nevében érvényesnek nyilvánítja és megáldja."

A jog szerint a szentségi házasság két keresztény között jön létre, akár katolikusok, akár nem, akár katolikus templomban, akár reformátusban, akár polgári módon köttetett.
"A házasság az a szövetség, amelyben a férfi és a nő az egész élet olyan közösségét hozza létre egymással, amely természeténél fogva a házasfelek javára, gyermekek nemzésére és nevelésére irányul. E szövetséget Krisztus Urunk a megkereszteltek között a szentség rangjára emelte."

"... a kegyelem segítségével a házastársak megvalósíthatják az életnek azt az egységét, amire Isten őket „kezdetben” teremtette."

Az igazi egység az, amikor már MINDKETTŐ SZÁMÁRA ISTEN A LEGFONTOSABB, és Istenben a másik!!! Ez a szentségi házasság mélysége és csúcsa!

"Isten népén belül a keresztény házastársak sajátos ajándékkal, kegyelmekkel rendelkeznek. E kegyelemnek erejével segítik egymást a házaséletben, továbbá a gyermek elfogadásában és nevelésében. E kegyelem forrása Krisztus, aki „velük marad” a ~ nehéz perceiben is, amikor „esteledik”, és erőt ad nekik, hogy egymást termfölötti, nemes és termékeny szeretettel szeressék. - 2. A szentségi jelleg kifejezi és biztosítja, hogy a ~ jogos és üdvszerző állapot; az ember a ~on keresztül meghatározott módon részesül a megváltásban, hiszen minden szentség a Krisztushoz való hasonlóságot valósítja meg. Ez csak kegyelmi ajándék lehet, mely a házasélethez szükséges kegyelmeket közvetíti, föltételezve, hogy a felek nem állítanak akadályt a kegyelem útjába. Csak az iyen ~ jelképezheti teljesen Krisztus és az Egyh. szeretetkapcsolatát.
Simul justus et peccator 2011-01-06 10:04:46
REformátusoknál (a Biblia szerint)
:-))))))))))) 2 szentség van

A reformációban a világos döntést
Luther Az egyház babiloni fogságáról szóló iratában (1520)
hozta meg.
" Hány sákramentum van? Annyi, ahányat Krisztus szerzett. ó pedig kijelentéséből kimutathatóan kettőt szerzett: a keresztséget és az úrvacsorát, s ezek kiszolgáltatására adott parancsot."



a kenyeret megtörni szerintem otthon is lehet, ha komolyan csinálja az ember
megtért ember is keresztelhet(egyetemes papság)

1Pt 2,9 Ti pedig választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet, megtartásra való nép vagytok, hogy hirdessétek Annak hatalmas dolgait, a ki a sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el titeket;

mt 2011-01-06 09:59:41
Kell,hogy legyen meghitt baráti kör,
Kiművelt,nem önhitt fők társasága,
amelyben otthonos számos gyönyör,
mi nélkül únt a napok hosszúsága.


Kell, hogy legyen egy kipróbált barát,
Kit az ember megkérdez, kire hallgat
Ki csillapítja lelkünk viharát,
Élét vevén a kéjnek és a bajnak.

Kell, hogy legyenek pompás estebédek,
Hol fesztelen az ember csemegél,
Jó borokat és szellemes igéket
És mégse részeg, hogyha véget ér.

Voltaire,sorry
mt 2011-01-06 09:48:50
Katolikusoknál létezik a szentségi házasság.Nem vagyok érintett, de érdekelne,mit jelent ez pontosabban.
Mit jelent, hogy ők egymásnak szolgáltatják ki a szentséget?
( Valamilyen mértékben ezt szülők-gyerekek,Barátok is megtehetik-egy asztalnál étkezve? "Ezt cselekedjétek,az én emlékezetemre!")
Simul justus et peccator 2011-01-06 07:53:00
Ézs57
8. Az ajtó és ajtófél mögé tetted bálványjeleidet, és tőlem eltávozván, fölfedted ágyadat, fölmentél rá, és megszélesítéd, és szövetséget szerzél velök, szeretted ágyukat, a merre csak láttad.
9. És menél a királyhoz olajjal, és megsokasítád keneteidet, és elküldéd követeidet messze földre, és megaláztad magadat a sírig.
10. Nagy útadon megfáradál, és még sem mondád: mind hasztalan! erőd megújulását érezéd, így nem levél beteg!
11. Kitől féltél és rettegtél, hogy hazudtál és rólam meg nem emlékezél, szívedre sem vevéd? vagy azért nem félsz engem, hogy hallgatok már régtől fogva?
12. Én jelentem meg igazságodat, és csinálmányaid nem használnak néked.
13. Ha kiáltasz: szabadítson meg téged bálványid raja; mindnyájokat szél viszi el, lehelet kapja fel, és a ki bennem bízik, örökségül bírja a földet, és örökli szent hegyemet.
14. És szól egy szó: Töltsétek, töltsétek, készítsétek az útat, vegyetek el minden botránkozást népem útáról.
15. Mert így szól a magasságos és felséges, a ki örökké lakozik, és a kinek neve szent: Magasságban és szentségben lakom, de a megrontottal és alázatos szívűvel is, hogy megelevenítsem az alázatosok lelkét, és megelevenítsem a megtörtek szívét.
16. Mert nem örökké perlek, és nem mindenha haragszom, mert a lélek előttem megepedne, és a leheletek, a kiket én teremtettem.
17. Mert a telhetetlenségnek vétkéért haragudtam meg, és megvertem őt, elrejtém magamat és megharagudtam; és ő elfordulva, szíve útjában járt.
18. Útait láttam, és meggyógyítom őt; vezetem őt, és vígasztalást nyujtok néki és gyászolóinak,
19. Megteremtem ajkaikon a hálának gyümölcsét. Békesség, békesség a messze és közel valóknak, így szól az Úr; én meggyógyítom őt!
20. És a hitetlenek olyanok, mint egy háborgó tenger, a mely nem nyughatik, és a melynek vize iszapot és sárt hány ki.
21. Nincs békesség, szól Istenem, a hitetleneknek!
Simul justus et peccator 2011-01-05 20:37:38
1Jn 4,8 Aki nem szeret, nem ismerte meg az Istent; mert az Isten szeretet.

rajtunk csak Krisztus szeretete, a Szentlélek szeretete árad át
mi magunktól
nem tudunk szeretni
Simul justus et peccator 2011-01-05 20:35:14
Ez jó
"A szeretet nem valami, hanem VALAKI! A Szentlélek.
Szerintem emellett az egyházat azért hagyják el ennyien, mert nem élnek krisztusi életet, hanem egy vasárnapi kereszténységet, aztán meg megsértődnek, amikor a pap a szemükbe mondja a bűneiket az ambó mögül (vagy szószékről). Kevesen vannak azok, akik tényleg követik Krisztust, akik felveszik keresztjüket, mert ez csak így működik. Minden további álvallásosság, és az ilyen csak az első nehézségig tart. A sátán engedi az embert, hogy templomba járjon mindaddig, amíg nem figyel oda, amíg mással van elfoglalva, amíg Isten igéiből csak azt ragadja meg, amivel saját bűnös életét meg tudja ideologizálni. Sokan vannak olyanok is, akiknek ez csak hagyomány vagy szokás, de élet nincs mögötte.
"
válasz erre: NA! - 2011-01-05 15:31:35 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-05 20:33:30
Majdnem egyetértek
de azért csak menjen a templomba az illető

valaki azt mondta" jobb ha ott alszik , mintha a kocsmában ":-)

egyszer aztán Isten megnyítja a fülét, nem lehet tudni

Rm 10,17 Azért a hit hallásból van, a hallás pedig Isten ígéje által.
válasz erre: NA! - 2011-01-05 15:31:35 | megtekintés
NA! 2011-01-05 15:31:35
A szeretet nem valami, hanem VALAKI! A Szentlélek.
Szerintem emellett az egyházat azért hagyják el ennyien, mert nem élnek krisztusi életet, hanem egy vasárnapi kereszténységet, aztán meg megsértődnek, amikor a pap a szemükbe mondja a bűneiket az ambó mögül (vagy szószékről). Kevesen vannak azok, akik tényleg követik Krisztust, akik felveszik keresztjüket, mert ez csak így működik. Minden további álvallásosság, és az ilyen csak az első nehézségig tart. A sátán engedi az embert, hogy templomba járjon mindaddig, amíg nem figyel oda, amíg mással van elfoglalva, amíg Isten igéiből csak azt ragadja meg, amivel saját bűnös életét meg tudja ideologizálni. Sokan vannak olyanok is, akiknek ez csak hagyomány vagy szokás, de élet nincs mögötte.
Aki nem követi Krisztust, akiben nincs a Szentlélek, ne járjon templomba! Az nem odavaló! Jöjjön akkor, amikor már tényleg akarja, elvégzi a katekumenátust és megkapja a bevezető szentségeket. Nem hiába küldték ki a katekumeneket az ősegyházban az Evangélium felolvasása után. Az eukarisztikus ima és az Eukarisztia nem nekik való, ne maradjon ott, aki nem oda való. Nincs értelme ennek a látszat-kereszténységnek.
Az például, aki mentegeti a gyermekét, aki nem kelt fel szentmisére, mert hajnal 3-ig játszott a számítógépen, az ne menjen templomba, misére.
Az Egyház nem hagyta el a híveit. Kevesebb a pap? Mert kevés a gyerek!! Ha egy gyerek van, az nem feltétlenül lesz pap, hanem inkább családot alapít, folytatja apja vállalkozását, stb. Azért is mondják azt, hogy legalább négy gyermek kellene egy családba: egy az apának, egy az anyának, egy a hazának, egy az egyháznak. Több gyerek kell és hitelesebb keresztény élet kell, és lesz több pap. És imádkozni is kellene papoki hivatásokért.
Én úgy gondolom, hogy nem tragédia, ha sokan elhagyták az Egyházat. Fontos az, hogy életük korábbi szakaszában ott voltak. Mert később, amikor már fuldokolnak a bűnöktől, eszükbe fog jutni Isten és az Egyház. És akkor hitelesen élhetik meg kereszténységüket.
Simul justus et peccator 2011-01-04 10:53:10
Én is
válasz erre: gazso - 2011-01-04 09:49:56 | megtekintés
Prión 2010-12-25 19:20:20
És mondjuk mi ezzel, és az egyház-elhagyással kapcsolatban az összefüggés? (ha van)
Prión 2010-12-25 19:19:06
Vajon miért?
válasz erre: Simul justus et peccator - 2010-12-17 16:27:07 | megtekintés
bobek 2010-12-24 09:52:14
Ezzel csak mélyen egyetérteni tudok, mert Ő a mi végső egyházunk.
Áldott Karácsonyt és az emberekhez jó akarat !
válasz erre: eva-48 - 2010-12-23 19:23:37 | megtekintés
eva-48 2010-12-23 19:23:37
Miért foglalkozol ezzel? Nekünk legyen - egyenként - 111 % :)
válasz erre: Praetoriani - 2010-12-23 17:01:40 | megtekintés
Praetoriani 2010-12-23 17:01:40
Mi az hogy nem lehet 100%? Még 111 is lehet!
Nem vicc, amikor még én szavaztam 111%-on volt az első válasz a többi nullán. Na AZ hogy lehet? Gyorsan készítettem egy screenshot-ot amit le is mentettem. És ez nem az első eset amikor a százalékok összege meghaladja a százat. Legyünk jóindulatuak és tételezzük fel hogy csak technikai probléma.

De miért nincs ott a % mellett hogy konkrétan hányan is adták szavazatukat egyik vagy másik válaszra? Ja, akkor kiderülne, hogy hányan is látogatnak erre az oldalra?
válasz erre: eva-48 - 2010-12-23 16:41:37 | megtekintés
eva-48 2010-12-23 16:41:37
Már engedett ötöt az alatta lévőnek: azért azt nem lehetett elképzelni, hogy százszázalékos?! mert akkor hogy is nézünk itt ki mi, ilyen vitákkal?!
válasz erre: Praetoriani - 2010-12-23 16:10:55 | megtekintés
Praetoriani 2010-12-23 16:10:55
S z a v a z ó f ü l k e

Jelenlegi szavazás állása:
Ön mit gondol Jézusról?

Ő az én Uram és Megváltóm. 100%
Bölcs és tiszteletreméltó tanító volt. 0%
Mítosz, legenda, semmi egyéb. 0%
Nem ismerem azt az embert. 0%

De csak azért mert bobek és worluk még nem szavaztak :-)
gazso 2010-12-20 13:18:52
kösz...
válasz erre: Simul justus et peccator - 2010-12-17 16:27:07 | megtekintés
eva-48 2010-12-17 16:57:02
Gazsó: utolsó mondatodban a tuti.
Bizony, ami a Lélektől származik, arra azt mondani, hogy a Sátántól van: a NEM BOCSÁTATIK MEG micsoda súlyos Jézusnál!
válasz erre: gazso - 2010-12-17 14:46:11 | megtekintés
Simul justus et peccator 2010-12-17 16:27:07
Minden témának nem nyítok topicot, mert halott a fórum
válasz erre: gazso - 2010-12-17 14:34:45 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.