Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

Miért hagyják el az emberek az egyházat ?

NA! 2011-01-08 10:49:13
Nem csak az igéből lehet megismerni Őt.
Emlékezz Szent Pálra: teremtés - Teremtő!

Ha igaz lenne, amint mondasz, csak a Szentírás ismeretében üdvözülhetne valaki, de ez nem így van. Bárki üdvözülhet. Bárhol. Még a Szentírás világszerte történő elterjedése előtt üdvözültek emberek!
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-08 10:42:09 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-08 10:42:09
== Így kell elfordulni Istentől. Amikor az ige fontosabb Istennél. ==

Bármilyen meglepő, Isten az Igében jelentette ki magát. Csak az igéből ismered meg őt. Akinek fontos az Ige, annak Isten fontos.
válasz erre: NA! - 2011-01-08 09:49:06 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-08 10:40:29
Ne ítéljetek, hogy ne ítéltessetek!
válasz erre: NA! - 2011-01-08 09:49:06 | megtekintés
NA! 2011-01-08 10:29:16
Mármint az a csoda, amiről te írsz.
válasz erre: NA! - 2011-01-08 09:49:06 | megtekintés
NA! 2011-01-08 09:49:06
Te írod:
"Negyvenöt éves koromig(csak) vallásos voltam. Mivel rajtam kívül mindenki katolikus , így odajártam minden héten. Nem hallottam meg az igét"

EZ EGYEDÜL CSAKIS A TE HIBÁD!!! Ne mondd nekem, hogy a katolikus Egyházban nem lehet meghallani az igét.

"Isten nem nyitotta meg a fülemet."

Jajjajjaj. Persze, kedves Eunike. TE nem lehetsz, felelős :-/
Mindenki más az. Isten is! Te nem. Ahhaaaa ....

"Aztán sok minden történt , hatalmas fájdalmak és én megharagudtam enyhén szólva Istenre
Nem akartam , hogy vígasztaljon, csak azt hajtogattam miért engedte meg"

Azért kedves Eunike, mert süket voltál és vak! Ezért nem hallottad az igét sem. Az Úr szeretett volna felrázni bűnös életedből, Istentől elfordult életedből, erre te megsértődtél, hogy miért vannak fájdalmaid. Isten nem büntet és nem ad csapást rád. Egyszerűen megengedi, hogy bűneid következményei visszahulljanak fejedre. De Isten minden rosszból tud még nagyobb jót tenni. Itt is tudott volna, ha te nem a miért-tel , meg az "én olyan jó vagyok, nem érdemlem meg a szenvedést"-tel foglalkozol. Hanem megállsz, és megkérdezed: most mi történt? Ha elkezdesz lelkiismeretvizsgálatot tartani. ISTEN SOHASEM FELEL A MIÉRTRE!!! A MIÉRT egy MEDDŐ kérdés! Nem is kérdés, vádaskodás! Isten teljes megnemértése.


"Ő meg már elkezdte a munkát, Istenem mennyire tudtam , hogy ott van, de nem akartam tudni"

Ó nem, kedves Eunike. Nem, nem. Valaki más kezdett ott el valamit.

"Egyszer betévedtem Pasaréten a templomba
és ott volt az ige
" Barátom miért jöttél?"
bennebb
" Jól tetted, hogy eljöttél"
Az egész igehírdetés nekem szólt, azt hittem a lelkész ismer vagy mi:-))"

Így kell elfordulni Istentől. Amikor az ige fontosabb Istennél.
:'-(

"Szinte futva jöttem haza
Elővettem a Bibliám, ott volt a polcon sosem nyítottam ki addig"

AHHA ! AHHA! MIK NEM DERÜLNEK KI! Tudod az igék nem fognak maguktól kirepülni a bezárt könyvön keresztül.

"Megkerestem az igéket
Rájöttem, aljasabb vagyok Judásnál, mert én nem egyszer árultam el Őt hanem jaj de sokszor"

Mint például akkor, amikor egyházat váltottál :-/

"Ami ezután következett azt leírni nem lehet
Attól fogva olyan lelki szomjam volt/van, hogy olyan is volt reggeltől estig olvastam/olvasom a Bibliát
Ahol csak Bibliaóra volt naponta elmentem
ÍGy " ___tévedtem___" hozzánk az én gyülekezetembe
Rögtön tudtam itt a helyem, mert a lelkészem megtért ember, és úgy tanított "mint akinek hatalma van"
Remélem Isten ezért nem haragszik, hisz Ő szól általa"

Igen, tényleg tévedtél.

"Most pedig azoknak írom akik elhagyták az egyházat valamiért
Engem csak az Ige érdekelt, a tiszta ige, a többi másodrendű volt"

Mint Isten, a Szentlélek kinyilatkoztatásai, stb...

"Nem vártam semmit
Ige kellett és kell
Azóta testvéri közösségre leltem ott, és nem érdekel ki mit mond az egyházról mint nagy egyház
az én kis gyülekezetemben az Urat szolgáljuk:-)))))"

Igen, ráadásul csak úgy, ahogy ti akarjátok, igen, tudom.

"Azóta tele az én életem csodával (nem könnyező képekkel) "

Gyalázatos, amit mondasz, ne haragudj (könnyező kép). A csoda pedig nem más, mint önindukált eksztázis.

Mert, hogy ... a miértre még mindig nem találtál választ.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-08 05:27:51 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-08 05:27:51
Negyvenöt éves koromig(csak) vallásos voltam. Mivel rajtam kívül mindenki katolikus , így odajártam minden héten. Nem hallottam meg az igét
Isten nem nyította meg a fülemet.Aztán sok minden történt , hatalmas fájdalmak és én megharagudtam enyhén szólva Istenre
Nem akartam , hogy vígasztaljon, csak azt hajtogattam miért engedte meg
Ő meg már elkezdte a munkát, Istenem mennyire tudtam , hogy ott van, de nem akartam tudni
Egyszer betévedtem Pasaréten a templomba
és ott volt az ige
" Barátom miért jöttél?"
bennebb
" Jól tetted, hogy eljöttél"
Az egész igehírdetés nekem szólt, azt hittem a lelkész ismer vagy mi:-))
Szinte futva jöttem haza
Elővettem a Bibliám, ott volt a polcon sosem nyítottam ki addig
Megkerestem az igéket
Rájöttem, aljasabb vagyok Judásnál, mert én nem egyszer árultam el Őt hanem jaj de sokszor
Ami ezután következett azt leírni nem lehet
Attól fogva olyan lelki szomjam volt/van, hogy olyan is volt reggeltől estig olvastam/olvasom a Bibliát
Ahol csak Bibliaóra volt naponta elmentem
ÍGy " tévedtem" hozzánk az én gyülekezetembe
Rögtön tudtam itt a helyem, mert a lelkészem megtért ember, és úgy tanított "mint akinek hatalma van"
Remélem Isten ezért nem haragszik, hisz Ő szól általa

Most pedig azoknak írom akik elhagyták az egyházat valamiért
Engem csak az Ige érdekelt, a tiszta ige, a többi másodrendű volt
Nem vártam semmit
Ige kellett és kell
Azóta testvéri közösségre leltem ott, és nem érdekel ki mit mond az egyházról mint nagy egyház
az én kis gyülekezetemben az Urat szolgáljuk:-)))))
Azóta tele az én életem csodával (nem könnyező képekkel)
NA! 2011-01-08 00:40:15
"A Pártfogó pedig, a Szentlélek, akit az én nevemben küld az Atya, ő tanít majd meg titeket mindenre, és eszetekbe juttat mindent, amit én mondtam nektek" - nem én írtam!

Hogy lehet, hogy a Szentírást Isten sugallta, aztán Isten kivonult egyszerűen az emberek közül. Ha a Szentíráson kívül semmi sem számít, ezzel azt mondod, a Szentíráson kívül Isten (Szentlélek) nem tanított nekünk semmit.

Közben talán te is elismered, hogy minden hívőben ott lakik a Szentlélek. Csakhogy vannak hívők, akikben sokkal erősebben! És amit nekik mond, az nekünk is fontos. Ezért írtak a szentek könyveket (vagy róluk írtak). Aquinói Szent Tamás, Szent Ágoston, stb. Ezek mind a Szentlélek tanításai! Az Egyház pedig (már csak az eretnekek miatt is), kutatja Istent. Többet akar tudni Istenről. Ezért van az a sok kutatás, intézmény, bizottság, hivatal. Isten teljessége nem lett kinyilatkoztatva a Szentírásban, csak a lényege! Hogy Ő a szeretet. (Már csak ezért sem létezhet predesztináció)
Az is benne van a Szentírásban, hogy a Mennyországban folyamatos a liturgia! Szent liturgia. Ezért is fontos, hogy itt is legyen szent liturgia. Amikor szentmisén vagyunk, (nem istentiszteleten), valóságosan is bekapcsolódunk a mennyei liturgiába.

Azzal, hogy ti csak a Szentírásra hagyatkoztok, kizárjátok a következőket:
- hogy a Szentlélek jelen van az Egyházban
- hogy Isten végtelen.

Ha Isten végtelen, nem férhet bele az Ő teljességéről szóló kinyilatkoztatás egy könyvbe.
Szükség van a szentek írásaira. Óriási segítség. ÉS ...
megvéd bennünket, kevésbé fejletteket, attól, hogy rosszul értelmezzük a Szentírást.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:22:21 | megtekintés
NA! 2011-01-08 00:29:50
Félreérted:

A test kívánsága, a szemek kívánsága, az élet kevélysége.

Ez a három főbűn. Ezek nem önmagukban bűnök, hanem ezek gyökerei súlyos bűnöknek. A Sátán először elfoglalja egy részét a szívednek. Mint egy hadsereg egy országot. Ez a három "elfoglalási" kategória van. Ha ezt ismered, sok bűnödnek megtalálod a gyökerét. Ha meggyónod (és csak akkor), Isten akkor szétrobbantja a Sátán rabláncait. Sokáig kell még küzdened a kísértéssel ezen a téren, de ez már egy óriási előrelépés.

Mondtam, hogy nem úgy megy, hogy az "üdvösségre szánt emberben" a Szentlélek elvégez mindent.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:16:40 | megtekintés
gyöngyi 2011-01-07 23:14:40
Rendben! Oké!:)
válasz erre: NA! - 2011-01-07 22:15:39 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:22:21
Egy a bajotok NA
te írtad itt alább

"Nem csak a Szentírás létezik."

ez a ti bajotok

márpedig csak a Szentírás az Isten szava
a többi a pápáé
és a pápa nem Isten

szállni le a magas lóról
ahogy írta itt valaki

alázat
aki első akar lenni legyen utolsó
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:19:06
Azt ne kérdezd, mert az még nem történt meg:-)
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-07 21:14:59 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:16:40
Jézus azt mondta
Megbocsátattak a büneid
nem azt mondta egy fő bűnöd
Ti kinozzátok lelkileg az embereket
szegények
szolgaság, rabság ez
válasz erre: NA! - 2011-01-07 21:09:42 | megtekintés
NA! 2011-01-07 22:15:39
Erről majd később, jó? Most nincs időm, csak beugrottam :-)
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-07 21:14:59 | megtekintés
NA! 2011-01-07 22:14:56
Bonyolítani?

Ragaszkodok az isteni igazsághoz! Mert ez így van. Erre van bizonyíték is.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:10:05 | megtekintés
NA! 2011-01-07 22:14:04
Az, hogy a férj megölte a feleségét, azt nehogy már az Egyházra kend!! Mindenki maga felelős a bűneiért. Egyébként a jogban van lehetőség a válásra, de nagyon szigorúan lekorlátozva.
Az emberek szívének keménysége miatt. De a házasság, az szentség!
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-07 22:10:05 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:10:05
Dehogy változtatta át
egyszerű kenyér és bor volt

Miért kell mindent bonyolítani?
válasz erre: NA! - 2011-01-07 17:18:58 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:07:59
Mi sem pártoljuk a válást
de az sem jó amit a történelem folyamán tett a kat egyház
Megölték a férjek az asszonyt , mert nem hagyták elválni

Mózes is adott válólevelet(persze a szívük keménysége miatt)
válasz erre: NA! - 2011-01-07 15:24:36 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-07 22:05:04
Mi imádkozunk egymásért, már hogyne imádkoznánk
mi az élő szentek, a gyűlekezet, mindig imádkozunk
válasz erre: NA! - 2011-01-07 15:12:23 | megtekintés
gyöngyi 2011-01-07 21:31:03
Ahogy olvassuk a Mózes első könyvében, amikor Isten szomorúan megállapítja: "az ember szívének minden gondolata szüntelen csak gonosz." Ezért írta le Pál apostol szomorúan azt, hogy "nincsen énbennem, azaz a testemben, semmi jó." Ezért mondta az Úr Jézus egy kitűnő, erkölcsös, művelt, vallásos embernek: "szükséges neked is újjászületned" vagyis: szükséges felülről fogannia bennünk egy új életnek.

Amikor viszont ez megtörténik, akkor (megint csak Pál apostol merte leírni, hogy) "aki a Krisztusban van, az új teremtés." Valami egészen új jön létre. Felülről Isten igéje belehullik a mi romlott szívünkbe, és ott egy lelki foganás történik. Egy új élet jön létre. Az Isten országába senki nem mehet be, csak az, akiben ez az új élet létrejött. - Ezt Jézus mondta szintén Nikodémusnak. (Jn 3. fejezet).

Ez az új élet nem az előzőnek javított kiadása, hanem mindenestől új. Új teremtés - ezt olvassuk. Ez a Szentlélek munkája. Isten Szentlelke tud fogékonnyá tenni minket az igére. Isten Szentlelke végzi el ennek a lelki fogantatásnak a csodáját, és Isten Szentlelkének a munkája nyomán válik egészen újjá egy megromlott természetű ember. /Szóval erre gondolok pontosabban, hogy a gyakorlatban ez Nálad pl-ul, hogyan történt meg?/
gyöngyi 2011-01-07 21:14:59
Nem, nem!:)
Én úgy értettem, hogy a személyes újjászületésed, hogyan történt meg és mikor?:)
Azért elolvasom, bár nehezemre esik.:)
NA! 2011-01-07 21:12:04
Befejezés:
Egy szóval karácsonyeste, egy szóval talán éppen az étkezés közben, vagy a gyermek kérdésére válaszolva ezt akkor tudjuk megtenni hitelesen, ha az ördög hatalma ellen küzdünk, hogy ne legyen rajtunk úr a tisztátalan lélek, és hogyha állandóan keressük az Úr drága tetszését.

Testvérek! Nem olyan ez ám, mintha egy ember tetszését keresnénk. Ami az Úrnak tetszik, az valóság, az az örök élet. Azt mondja Avilai Szent Teréz: Az fog történni a halálunkban, hogy így szól majd az Úr Isten: Teréz, te egész életedben azt mondtad: “legyen meg a te akaratod”. Hát most meglesz. Az én akaratom az, hogy üdvözülj és légy boldog mindörökké!

Ámen.

Elnézést, ha floodolásnak tűnt.
NA! 2011-01-07 21:11:29
Folytatás:
Ebből a nagy családi szeretetből nőtt ki. Ami a szülei között ment végbe, mint szerelem és szeretet, ott lángolt a mélyén az Úr tetszésének közös keresése. Mikor létrejön tehát a házasság, el kell jutni oda, hogy amellett, hogy keresik egymás tetszését, vagy később már szinte ezt túlhaladva a másikban is leginkább az tetszik, hogy az Úr akaratát keresi. Például, amikor leülnek, hogy most vegyenek-e új házat, kicseréljék-e a bútorokat, vagy valami ajánlat érte a családot, előny, ha előkerül az, hogy mit mond az evangélium. Mit akar az Úr Isten? Ha ez egy családban fölmerül, ott valószínűleg az Úr tetszésének keresése van.

Aranyszájú Szent János jó barátját M-i Teodorét lebeszéli a házasságról. Aztán később pappá és püspökké szentelik. Gondolom, hogy ez rossz kifejezés, nem arról beszélte le – ahogy ismerem Aranyszájú Szent János beszédeit – hanem föllelkesítette az Úr tetszésének keresésére. Igen Testvéreim! Szent Pál apostol itt a saját lelkéből ítéli meg a szüzek helyzetét. Mert bizony őnála így volt. Nazir volt zsidó szempontból, aki nem nősült meg. Később az Úrnak lett nazirja. Egy prófétai élet. És azzal, hogy lemondott a házasságról, osztatlan volt a szíve. De vajon minden szerzetesnek, minden papnak osztatlan a szíve ezzel a döntéssel? Nem fordul-e elő, hogy azért keresi püspöke tekintélyét, hogy esperesnek nevezze ki? Nem azért keresi a főnöknője, vagy apátja tetszését – nem az Istent keresi – hanem, hogy valakinek tessék?

Ó, Szent Pál! Ha tudtad volna, hogy megmutatod ma szép lelkedet! Mert a mi szüzességünk, a mi cölibátusunk nem ilyen tiszta. Lehet, hogy lemondunk bizonyos dolgok élvezetéről, és azt tisztán tesszük, de ragaszkodunk máshoz – pénzhez, hírnévhez, vagy akár a hívek tetszését keressük – ami szintén baj. Megosztja azt a házasságot, amely Krisztus szeretete az Egyház iránt. Igazából mind a házasoknak, mind a szüzeknek olyan emberi kapcsolatban kell élniük, amelyekben egyedül az Úr tetszését keresik és ebben egyek. Egyébként azok az emberi kapcsolatok a legnemesebbek – minden látszat, átélhetőség ellenére, minden érzés ellenére – amelyben van egy határozott döntés, és napi gyakorlat, hogy mi az Úr tetszését akarjuk keresni. Itt virágzik ki a keresztény élet, nemcsak a bűnök elleni harc – mert az sötét dolog – de amikor keresem valakinek a tetszését, akkor május van, akkor megmozdulnak a lélek gyökerei, akkor illat van, jó idő van, égbolt van! Ide eljutni a keresztény életben: “Mi tetszik Neked Uram?!”.

Prófétai küldetésünk.
És ennek az életnek a gyümölcse, hogyha tetszik, a harmadik fok, amikor prófétának hív meg bennünket az Isten. Nemcsak a papot, meg a hittanárt. Amikor megkereszteljük az embereket, azt mondjuk: “Tagja leszel Krisztusnak, a prófétának.” És neked is most már az ajkadra adta a szavait. Mást ne hirdess gyermekeidnek, és soha más isten nevében ne szólj. Próféta vagy! Vigyázz! Az Anyaszentegyház hitletéteményéhez ne tegyél hozzá semmit, és ne vegyél el semmit! És soha más végső tekintély nevében ne szólj, mint a te Istened!

Tegnap behozott hozzám egy felnőtt férfi egy könyvet – vagy tegnapelőtt – nagyon megtisztelt vele. Ez a férfi valóban katolikus. “Atya, a ’Mária csoda’ a neve, de nincs rajta jóváhagyás. Nincs ebben valami tévedés? Nem akarom akkor elolvasni.” Olvasom, már a felénél tartok. Van benne! Nem katolikus szerző írta. Rajong Máriáért. De azt mondja: nem szeplőtelenül fogantatott. El kell dobni! Hiszen az angyal azt mondja: “Üdvözlégy, kegyelemmel teljes.” Vagy kegyelemmel teljes, vagy bűnös. Tehát egy ponton ebből a könyvből kiderül, hogy hozzátesz, illetve elvesz valamit. Persze, ez a nagy készülődés kell ahhoz, hogy te hirdesd a gyermekeidnek Krisztust. Nem prédikációval, de igenis szóval! A legelső hit átadása, a legelső prófétai igehirdetés a szülőtől van.
NA! 2011-01-07 21:10:43
Folytatás:
Ez éppen olyan, minthogy a várat védik itt Sümegen a török ellen, és egy helyen mindig betörnek. Azt mindig újjá lehet építeni. Oda koncentrálhatjuk az erőnket, de itt nem állhatunk meg! Ha viszont valakit úgy magával ragadott, hogy azt kiabálja, hogy: “Mi közöm hozzád Názáreti Jézus?”, akkor nincs más, mint elimádkozni az exorcizmust! Tudjátok még?

“Szent Mihály arkangyal, védelmezz minket a küzdelemben, a sátán gonosz kísértései ellen légy oltalmunk! Esedezve kérjük: “Parancsoljon neki az Isten!” Te pedig mennyei seregek vezére, a sátánt és a többi gonosz szellemet, kik a lelkek vesztére körüljárnak a világban, Isten erejével taszítsd vissza a kárhozat helyére! Amen.”

Vagy egyszerűen azt mondani, amit Remete Szent Antaltól 2000 éven át az Egyház tanult, és mond: “íme az Úr keresztje!” - és vess keresztet láthatatlanul az emberre! - “Távozzatok ellenséges hatalmak!”
Az Úrnak tetszeni.
Krisztus követésének második foka már nem abban áll, hogy a sátán hatalma alól kiszabaduljunk – bár egy életen keresztül tart ez a küzdelem – hanem, hogy az Úr tetszését keressük. Szent Pálnak az I. korintusi leveléből egy részt olvastunk fel – ahol a szüzességről és a házasságról beszél – én azt hiszem, hogy hajlamosak vagyunk nem a mélységét megragadni. Itt ő azt állítja, hogy a szűz előnyben van, a cölibátusban szentül élő férfi előnyben van, mert az Úrhoz ragaszkodik, nem kell senki kedvét keresnie. A házas ember keresi a házastársa kedvét… Nem így kell megragadni ezt a levélrészletet. Ez rossz!

Ennek a mélye az, hogy a keresztény élet igazi kibontakozása az Úr tetszésének a keresése! Keresni azt, ami az Úr Jézusnak tetszik. Szent Pál mondja azt is, hogy nem akar tőrbe csalni minket. Lelkesedésével, amellyel a szüzességet ajánlja, akar az Úrhoz való osztatlan ragaszkodása segíteni. Nem akar senkit sem tőrbe csalni! Mert miről van szó? A házasságban benne van a másik ember tetszésének keresése, de azért amikor ez a házasság szentté válik, akkor már nincsen benne. Akkor mind a ketten az Úr tetszését keresik, mert ugyanebben, illetve az efézusi levélben azt is mondja Szent Pál, hogy az igazi házasság, a hűséges házasság képe annak, ahogyan Jézus szereti az Egyházat. Márpedig ha benne lenne ez a zavar, akkor nem lehetne ennek képe. De maga a házasság, ha az olyan amilyen a szenteké, akkor már igazában túlhaladta az egymás tetszésének keresését.

Hogyan lehetne a házasságra készülve, vagy abban élve eljutni az Úrhoz való osztatlan szeretetre? Úgy, Testvérek, hogy már a gyerekeket úgy kell nevelni, hogy az életben a legfontosabb legyen, hogy tetszésére legyen Krisztusnak. Már gyermekkorban, mielőtt a párválasztás ideje elérkezne, hogy életének legnagyobb eseménye az legyen: “Mi tetszik az Úr Istennek?”. Keresni a kedvét! Egyébként ez egy gyönyörű életforma. Amikor azután elérkezik a párválasztás, szinte öntudatlanul, majd később tudatos döntésként is szerepel a lelke mélyén az az ügy, hogy olyan férfivel, olyan nővel szeretne élni, akivel tudja az Úr tetszését keresni. Ezzel nem tagadja Szent Pál és az Anyaszentegyház azt, ami az első könyvben írva van: “Szaporodjatok, sokasodjatok” a nemiségnek megszentelt és gyönyörűséges színes játékát, annak szentségi jellegét. De igenis tagadja azt, hogy ártatlanok vagyunk! Ezen a területen is megromlott az ember. És itt is tragédia lehet, ha valaki Krisztushoz tartozik, de nem olyan lányt keres feleségnek, nem olyan fiút férjnek, akivel az Úr tetszését tudná keresni. Valahol ennek ki kell derülnie. Lehet, hogy kimondatlanul is. Lizeaux-i Szent Teréz szülei a templomban találkoztak. A papa szerzetes és pap akart lenni, az édesanya meg apáca. És ezért tudták, hogy egymásnak valók. Kiderült, hogy mégsem arra rendelte őket az Úr. De ők mindig együtt keresték az Úr tetszését. Ebben a házasságban nem nagyon volt jelen a megosztott szív. Összes lányuk elment a kolostorba. Ott van Lizeaux-i Szent Teréz közöttük, a nagy egyházdoktor.
NA! 2011-01-07 21:09:42
Ezt nem lehet pár szóval leírni, és mindjárt mennem kell, később este még leszek, remélem.

Barsi Balázs írása:

Feljebb / Életszentség / Hit és vallás / Nagyböjt 1. / Nagyböjt 2. / Nagyböjt 3. / Ökumené / Szentlélek és feltámadás / Szentség / Templom és vallás / 2003. nov. 30. / 2003.dec.7. / 2003.dec.21.


[Feljebb]

[]

Statisztika
sp-sticker.gif

P. Barsi Balázs, OFM
Szabadítás –az Úrnak tetszeni –prófétai küldetésünk
Sümeg, 2000. január 31.
Évközi 4. vasárnap

Krisztusban Kedves Testvéreim!

Ez a három olvasmány Krisztus követésének egyre magasabb fokát mutatja be. És furcsa módon az első fokot az evangélium, az apostol a másodikat és az ószövetség a legmagasabb fokot. Ez azért is lehet, mert az első lépcsőfok a legfontosabb – szabadulás a tisztátalan lélektől! Második az Úr tetszésének keresése, és a harmadik az már gyümölcs: prófétai küldetés, igéjének hirdetése, továbbadása az eljövendő nemzedéknek.
Szabadulás a tisztátalan lélektől.

Az apostolok utáni kor nagy tanítói – a pusztai remeték – mintha mással sem törődtek volna: tanítványaikból hogyan lehet kiűzni a tisztátalanságot (három területe: a testiség, a bírvágy és a hiúság, a gőg) területén. Gondosan bemutatták nekik, hogy minden arra megy ki, hogy el legyenek szakítva Krisztustól, hogy ne legyen közük Krisztushoz. Az ember nem csupán szellem, hanem test is. A sátán sokáig meghagyja, hogy valaki zsinagógába, vagy templomba járó legyen. Nem vitatkozik ő Krisztusról, meg az Istenről, sőt ha kell, meg is vallja! Alattomosabb! Ebben az időben nem dolgozik nyilvánosan, hanem valahol egy rejtett területen a megszállás – mint ahogyan megszállnak egy országot – valami fontos posztot ér el: mondjuk a test bűnét, vagy az állandó gőgöt és hiúságot. Mindegyikünkben a természetüknek megfelelően. Vagy pedig a bírvágy, a pénzszerzés. Járhatsz templomba, gondold csak azt, hogy közöd van Krisztushoz – én azonban elfoglalok egy területet. Itt most pontosan az a teendőnk Testvéreim, hogy ezt a területet reflektorfénybe állítsuk. Erre való a gyakori gyónás és régen még szokásban volt a részleges lelkiismeretvizsgálat. Délben egy pillanatra álljunk meg: hogy állok fő hibámmal? És te? Ez nem azt jelenti, hogy megszabadulsz hirtelen. Lehet, hogy évtizedekig hordozod, de a megszállás tovább nem fog fokozódni. Krisztus is így tesz. A házasságtörő asszonynak is csak a házasságtörését oldozta föl és bocsátotta meg, mert az volt az a terület, ahol fogva tartotta őt az ördög, hogy aztán az egészet elvonja, az egész embert. Pedig biztos, hogy az a házasságtörő asszony másban is vétkezett. Zákeust, ezt a pénzembert, aki annyi embert megkárosított, attól oldotta föl láthatóan, ettől a fő területtől, megbocsátotta vétkeit, amit a pénzben elkövetett. A többit nem firtatta. Így van ez testvérek! Még tanultuk a teológián, hogy ha valaki, egy nagy bűnös, egy nagy megtérő bejön hozzánk és fölfedi a lelkét, hogy ő mit művelt egy területen és hogy az egész életét ide akarja kiteríteni, és véletlenül megvall valami olyan hibát, vagy bűnt, amit nem is tart annak, nem kell kijavítani! Fel kell oldozni, hogy az az egyben lévő rákos daganat ki legyen emelve. Sok más bűne is van. Majd rájön. Majd jönnek elő még hibák. De ez a fő terület meg van mentve! Viszont, amikor már egészen birtokba vesz valakit a sátán, akkor – “Mi közünk hozzád Názáreti Jézus” – akkor nincs más, mint az exorcizmus! Jézus nem is ezzel a bűnössel áll szóba, vagy beteg emberrel – hanem fölkiált, hogy: “Takarodj innét sátán!”. Mind a kettőt gyakorolnunk kell a magunk módján! Ne engedjük, hogy megvesse a lábát életünk egy területén. Nem az a feladatunk, hogy egy életen át, sírva, újra bocsánatot kérve mindig felkeljünk! Tovább kell lépnünk. A bűnbánó bűnöst az Isten nem taszítja el. De ha nem tud tovább menni?
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-07 21:05:05 | megtekintés
gyöngyi 2011-01-07 21:05:05
AKKOR MOND EL, HOGYAN SZÜLETÜNK ÚJJÁ?
gyöngyi 2011-01-07 21:04:07
A Pártfogó pedig, a Szentlélek, akit az én nevemben küld az Atya, ő tanít majd meg titeket mindenre, és eszetekbe juttat mindent, amit én mondtam nektek. Békességet hagyok nektek: az én békességemet adom nektek; de nem úgy adom nektek, ahogyan a világ adja. Ne nyugtalankodjék a ti szívetek, ne is csüggedjen."
NA! 2011-01-07 21:03:50
De hát más az egész!

Jézus fizikailag itt volt, Őt követték, Ő volt a Mester, Ő tanított, határozta meg a szabályokat.
A Szentlélek nem fizikailag van itt! És igazából Ő az aki tanít és igazgat, de nem fizikailag, hanem egy vagy több emberen keresztül. Az Egyház papságán keresztül, közelebbről az Egyház püspökségén keresztül, még közelebbről a bíborosok testületén keresztül, annál is közelebbről a pápán keresztül! Nem jelenik meg egy ujj a falon, hogy tanításokat írjon le!!
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-07 20:59:50 | megtekintés
gyöngyi 2011-01-07 20:59:50
Mégegyszer a gyengébb hittanosok kedvéért:)
MAGAM HELYETT!
gyöngyi 2011-01-07 20:58:54
Elküldöm MAGAM HELYETT!
NA! 2011-01-07 20:43:34
Gyöngyi!

A pápa Jézus földi helytartója. A Szentlélek nem földi helytartó.

János Evangéliuma:
De az igazságot mondtam: Jobb nektek, ha elmegyek, mert ha nem megyek el, akkor nem jön el hozzátok a Vigasztaló. Ha azonban elmegyek, akkor elküldöm. 8Amikor eljön, meggyőzi a világot a bűnről, az igazságról és az ítéletről. 9A bűnről, amiért nem hittek bennem.

Én nem tudom Gyöngyi, hogy te hol tanultál katolikus hittant, de súlyos hiányosságaid vannak.
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-07 20:28:36 | megtekintés
gyöngyi 2011-01-07 20:28:36
Szóval, kedves oltári papjaink, szálljunk már le a magas lórol és alázkodjunk meg az Isten előtt!
gyöngyi 2011-01-07 20:18:33
Jézus nem varázsolt, Ő mindig az Atya akaratát cselekedte és az Atya utálja a varázslást, mint okkult "tudományt"! Már megint Jézussal egy "rangba" helyezzük az embert! Egyébként amikor Atyát írok az Istenre gondolok, csak a félreértés elkerülése végett, nehogy a pápára gondoljunk.:)
gyöngyi 2011-01-07 20:09:37
Attól mert katolikus vagyok, mivel ebbe a vallásba születtem bele, önhibámon kívül, még nem muszáj egyetértenem vezetőink önteltségével, magamutogatásával, stb. Sorolhatnánk végtelenségig az önmaguk Istenítéseit. Isten helyére ülve pápáink magukat Isten földi helytartójává teszik, miközben a Szentlelket küldte Maga helyett Jézus, mikor felment a mennybe és ott ül az Atyának jobbján, ahonnan majd eljön ítélni eleveneket és holtakat. Tehát nem a pápa képviseli itt a földön Krisztust, hanem a Szentlélek. Akkor kinek a helyét "foglalja " el szentatyánk? Isten helyén tetszeleg, holott Isten köztünk van és esze ágában sincs átadni még csak részlegesen sem a hatalmát, sem a dicsőségét! Dicsőségem másnak nem adom, mondja a Bibliában! Sajnos nekünk katolikusoknak Jézus nem élő személy, vagyis tagadjuk azt, hogy Ő köztünk van, ha pedig nem tagadjuk, akkor miért gondoljuk, hogy a kiváltságos papjainkhoz szólna kizárólag! Így mi hívek nem tudunk újjászületni mert azt csak Krisztustól személyesen vehetjük át! Úgy ám!! Ő szül újjá bennünket nem a pap! "szerencsére":)
Az oltári szentségbe meg nem fog lejönni Krisztus a mennyből, akárhogy is umbugolnak a kedves varázsló papok! Az Úrvacsorában megemlékezünk erről, ezért mondta Jézus: Ezt cselekedjétek az Én emlékezetemre. Gondolkodjunk már!
NA! 2011-01-07 19:42:33
Kivéve azokban a dolgokban, amelyek le vannak írva a Katolikus Lexikonban.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-07 19:34:21 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-07 19:34:21
Tévedhetnek? Nocsak, nocsak... :)
válasz erre: NA! - 2011-01-07 19:30:02 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-07 19:32:45
Mutass nekem egy pápát az I. évezredből, aki ezt vallotta!
válasz erre: NA! - 2011-01-07 19:30:02 | megtekintés
NA! 2011-01-07 19:30:02
Tudod a pápák is vétkezhetnek és tévedhetnek.
Te egy pápa kijelentéseit emeled ki, amikor a pápák túlnyomó többsége vallja, hogy az Oltáriszentség Jézus _átlényegült_ Teste és Vére. Már régóta öntenek bort az ostyák összetevőihez, amikor készítik őket. Így senkit nem ér hátrány az egy szín alatti áldozás miatt.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-07 19:24:48 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-07 19:24:48
Negatív. Az Egyház nem vallotta 1059-ig, hogy a kenyérben valóban és lényeg szerint megjelenne Jézus. Gelasius pápa a 400-as években mint eltévelyedést említette e tant, hangsúlyozva hogy ott a kenyérben Krisztusnak ereje jelenik meg. A manicheusok ellenében ugyanakkor leszögezte, hogy az eucharisztia helyes ünneplésének két szín alatt kell történnie.

Messzire tévelyedett Róma már ettől a tanítástól is az idők folyamán....
válasz erre: NA! - 2011-01-07 19:08:18 | megtekintés
NA! 2011-01-07 19:14:55
Sajnálom, és elnézést kérek, ha bárkit is megbántottam volna stílusommal. De itt olyan vad dolgok jöttek elő, hogy csak hüledeztem. Nem forgok általában protestáns körökben, a protestáns barátommal pedig ritkán beszélünk erről. Úgyhogy döbbenet volt számomra, amiket itt olvastam.
NA! 2011-01-07 19:08:18
HAHAHAHAHAAHAHHA, öregem, ez már túl sok!

Jézus transsubstantálta a kenyeret a saját Testévé!!!!!
Maga a fogalom alakult csak ki később!!!
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-01-07 19:04:20 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-01-07 19:04:20
== Hogy az Oltáriszentség később alakult ki, meg valami misztikus hatásra, ez nem igaz. ==

Dehogynem. Egészen 1059-ig helyesen értelmezte az Egyház a kenyértörésben megjelenő Krisztust, ekkor alakult ki a transsubstantiatio koholmánya. Ennélfogva az ApCsel-ben ugyan valóban kenyértörés van, de az még az úrvacsora helyes értelmezésén alapult, mint ahogy utána is vagy 1000 évig, amíg az 1059-es lateráni tartományi zsinat megfogalmazását (miszerint "a pap keze és a hívő foga Krisztus testét érinti") teljesen félre nem értelmezték. Tehát amit írsz, hogy az ApCsel-beli kenyértörés és a Róma által 1000 évvel később kimunkált eucharisztia ugyanaz volna, nem igaz.

Ha ekkora mellénnyel állsz ki Róma mellett, olvashatnál egy kis egyháztörténelmet és dogmatörténetet is...
válasz erre: NA! - 2011-01-07 17:18:58 | megtekintés
NA! 2011-01-07 17:18:58
Teljesen rossz úton jártok.

Hogy az Oltáriszentség később alakult ki, meg valami misztikus hatásra, ez nem igaz. Olvasd el az ApCsel-ben, hogy házaknál volt kenyértörés. Az ugyanaz. A barátod katolikusságában, felkészültségében pedig engedd meg, hogy kételkedjek.

Nézzük részletesen:
Jézus átváltoztatta a kenyeret Testévé, és a bort Vérévé.
Ezután azt mondja, ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.
Tehát cselekedjétek azt, amit én tettem (átváltoztatás) az én emlékezetemre. Ez teljesen egyértelmű.
Ha én felemelek egy labdát a földről és azt mondom neked, hogy tedd meg ezt, akkor te nem készítesz egy rajzot egy labdáról, hanem a labdát emeled fel.

Bocs, nem értem, mi az az elhált!

Gyöngyi!
Jézus varázsolt? Mert Ő változtatta a kenyeret és bort saját Testévé és Vérévé. Te is beállsz a sorba a pártus herceg szöveggel?
válasz erre: gyöngyi - 2011-01-07 16:29:23 | megtekintés
gyöngyi 2011-01-07 16:29:23
Túl sok a látomás meg a jelenés de egyházunknak épp ideje lenne ha Jézusnál lenne már jelenése!:)
gyöngyi 2011-01-07 16:24:33
A protestáns népegyházakat meg azért mert hiteltelenné kezdenek válni, azáltal, hogy közösséget vállalnak Baállal!
Hála Istennek vannak még Krisztushoz hű Lelkipásztoraink is!
gyöngyi 2011-01-07 16:22:03
Miért hagyják el az emberek az egyházat ?
Ezért!:)
gyöngyi 2011-01-07 16:20:39
. Az Oltáriszentségben FIZIKAILAG van jelen Jézus Teste.
Hogyne!:)
Úgy gondoljuk, hogy Jézust megidézgetjük.:) Úgy gondoljuk, hogy Jézus alánk van rendelve?:)
Varázsolunk, VARÁZSOLUNK?:)
Ezt úgy hívják kedves Testvérek, hogy Okkultizmus!
gazso 2011-01-07 15:29:58
1. ez a tanítás a Szentírás egy eléggé bátor és szerintem nehezen védhető értelmezésén alapszik. Amennyire a katolikus katekizmusban utánanéztünk (mellesleg katolikus barátommal), arra jutottunk, hogy valamikor az egyháztörténelem folyamán valakinek a katekizmusbeli misztikus szöbegét évszázadokkal később elkezdték szó szerint értelmezni...

2. azért egész furcsa házasságokat képes az RKE nem elháltnak nyilvánítani... és maga Jézus mondta, hogy Mózes szívetek keménysége miatt engedélyezte. Igen, ezen látszik a szívek keménysége.

3. valami, amit ugyanúgy gyakorlunk akkor :)

4. nem árt figyelembe venni, hogy az olajjal való megkenés az akkor kor orvoslása volt. Ma a legtöbbször odaadjuk neki a gyógyszer és imádkozunk... de az olajra is akad példa.
válasz erre: NA! - 2011-01-07 15:24:36 | megtekintés
NA! 2011-01-07 15:24:36
1. Az Oltáriszentségben FIZIKAILAG van jelen Jézus Teste. Csakúgy, mint akkor. Azt értette azalatt, hogy cselekedjétek az én emlékezetemre, hogy a papszentelés által hatalomnál fogva, változtassátok át a kenyeret és a bort az Én Testemmé és Véremmé!

2. Házasság: de hát nálatok teljesen legális a válás!!!

3. A közbenjárás nem szentség.

4. Jakab apostol nemigen azt mondta, hogy rejtve kenjük meg a beteget olajjal. A felszentelt krizma által sok kegyelmet kap az ember. Ez szentség. De erről is írtam már a fórumban.
válasz erre: gazso - 2011-01-07 15:20:28 | megtekintés
gazso 2011-01-07 15:20:28
Mt 26, 26 - "Vegyétek és egyétek, ez az én testem."
Tehát, az Oltáriszentségben valóságosan jelen van Jézus Szent Teste és Szent Vére. - ti ezt tagadjátok.

Nem tagadjuk. Krisztus mondta, hogy az úrvacsorai/eucharisztiai kenyér és bor az ő teste és vére. Ezt én is vallom. Viszont azt is mondta, hogy "Így cselekedjetek az én emlékezetemre" -- tehát ez egy emlékvacsora.

Valóságosan, de nem fizikai valójában Krisztus teste és vére.

Mt 19, 6 - "Most már többé nem két test, hanem csak egy. Amit tehát Isten egybekötött, azt ember ne válassza szét."
Házasság szentsége, felbonthatatlan. - ti ezt tagadjátok.

Nem tagadjuk, sőt ugyanezt tanítjuk. Csak nem mondjuk szentségnek.

1Tim 2 - "Mindenekelőtt arra kérlek, végezzetek imát, könyörgést, esedezést és hálaadást minden emberért, a királyokért 2és az összes elöljárókért, hogy békés, nyugodt életet élhessünk, szentségben és tisztességben. 3Ez jó és kedves üdvözítő Istenünk szemében, 4aki azt akarja, hogy minden ember üdvözüljön és eljusson az igazság ismeretére"
Közbenjárás - ti ezt elutasítjátok

Dehogy utasítjuk el, sőt gyakoroljuk. De nem mondjuk szentségnek.

Jak 5, 14 - "4Beteg valamelyitek? Hívassa el az Egyház elöljáróit, és azok imádkozzanak fölötte, s kenjék meg olajjal az Úr nevében. 15A hitből fakadó ima megszabadítja a betegeket, és az Úr talpra állítja. Ha pedig bűnöket követett el, bocsánatot nyer. "
Betegek kenete, szentség. - ti ezt elutasítjátok.
Az imát gyakoroljuk, az olajjal való megkenést alkalmadtán gyakoroljuk, bár nem szokás nagy dobra verni. Nem mondjuk szentségnek.
válasz erre: NA! - 2011-01-07 15:12:23 | megtekintés
gazso 2011-01-07 15:15:52
Ja persze, visszamenőleg...

Ki(k) állított(ak) tévedhetetlenséget először?
Az Apcsel 15-ben még szó sincs ilyesmiről...
válasz erre: NA! - 2011-01-07 15:13:14 | megtekintés
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.