Vans napszemüvegek
Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Sport
2011-03-26 08:00:00

Kiss Pál Tamást már csak két lépcsőfok választja el az autósport csúcsától

Talmácsi utódját az F1-be vinné Favaro

Talmácsi Gáborral történt szakítása után a menedzseri pálya feladása is megfordult a fejében, ehelyett azonban két kerékről inkább négyre váltott Stefano Favaro. Az autóversenyek világába rándult olasz új védence máris GP3-as pilóta!

Tavaly novemberben meglepő szakítás okozott felindulást a motorsport hazai rajongótáborában, ugyanis a 125 köbcentis kategória korábbi magyar világbajnoka a szurkolóknak teljesen váratlanul mondott fel menedzserének: Talmácsi Gábor és a tíz éve Magyarországon élő, tökéletes magyarsággal beszélő, olasz Stefano Favaro útjai különváltak. Talmácsi saját kezébe vette ügyei intézését, de nem járt sikerrel; idén csak kívülről szemlélheti a motorversenyeket, mert nem talált magának csapatot. Stefano Favaro pedig az autóversenyzés felé fordult, és védence tegnap írta alá új szerződését.


De ki az a Kiss Pál Tamás?


„Tavaly novemberben úgy éreztem, vége, le kell zárnom életem egy szakaszát, és kész, nem csinálom tovább, kiszállok a sportmenedzselésből” – emlékezett nehézségeire Stefano Favaro, aki elmondta: a Talmácsi mellett levezényelt tíz év után legelőször szabadságolta magát. Pihenés közben azonban megkereste Kiss Pál Tamás. „Tudtam, ki ő, eredményeit ismertem, tulajdonképpen miatta maradtam a menedzseri pályán, mert úgy éreztem, kár lenne eldobnom az egy évtized alatt kialakult kapcsolatrendszeremet” − magyarázza döntését Favaro.

Kupa kupa hátán: a páros újabbakra vágyik

A jelenleg a miskolci egyetem műszaki karán tanuló, húszéves Kiss tavaly a Brit Forma Renault kategóriában az összetett harmadik helyet szerezte meg, idényzárás után jószerivel csak az volt a kérdés: innen vajon merre visz az útja? „Tizenhét évesen végleges elhatározásra jutottam az autóversenyzői pályafutásommal kapcsolatban: célom és az álmom is egyben a Formula−1. Ezért akkor kiköltöztem Angliába, a magyar iskolát magántanulóként fejeztem be. Életemben a legfontosabb az autóversenyzés, rengeteg áldozatot hoztam és fogok hozni ezért” – mondta Kiss, jelezve, hogy a végsőkig elszánt céljai eléréséért. Favarót gyorsan rávette a közös együttműködésre, aminek három hónap múltán már kézzelfogható eredménye van: a francia Tech1 Racing szerződtette a magyart, aki idén egy osztállyal feljebb, a GP3-as szériában tekerheti a kormányt.


Sokat alkudott Favaro


Favaro elárulta, Kiss teljesítménye önmagáért beszélt, a teszteken folyamatosan gyorsabbnak bizonyult az istálló már szerződtetett két pilótájánál, így a korábbinál sokkal jobb kondíciókkal köthettek szerződést. A technikai sportok sajátossága ugyanis, hogy a pilóták legszűkebb elitjét leszámítva a versenyzőknek is be kell szállniuk pénzzel, plasztikusabban fogalmazva: „meg kell venniük maguk alatt az ülést”. Fizetni persze nekik is kellett, de Favaro szavaival élve „messze nem mindegy, hogy mennyit”: a menedzser elmondása szerint igen korrekt és vállalható feltételeket tudott kiharcolni.

Harmincan indulnak, újoncként a tíz közé kellene kerülnie

A GP3 a Forma-kategória második lépcsőfoka: harmincan indulnak, Kissel szemben az első, tapasztalatszerző évben a tíz közé jutás az elvárás, ami Favaro szerint „kiváló eredmény” lenne egy újonctól. „Nem titok, mindkettőnk végső célja az, hogy Tomi legyen a második magyar Forma−1-es pilóta. Hiszek ebben, mert vallom, csak az lehet sikeres az életben, aki merész célokat tűz ki maga elé. Menedzserként egyszer már sikerült valaki álmát beteljesítenem, most kaptam egy második esélyt” – fogalmazott Stefano Favaro.


A bajnokok mind az F1-ben kötöttek ki


Kiss mostani kategóriájából, a GP3-ból vezet az út a GP2-be, klasszikus értelemben ezt lehet a Forma−1 előszobájának tekinteni. Ahhoz, hogy a legmagasabb kategória kiválasztottai közé kerüljön egy ifjú tehetség, kivételes adottság, szerencse és tudás kell. Az F1-ben összevissza 24 hely van… Mindenesetre aki a GP2-ben bajnok tudott lenni, az minden esetben a Forma−1-ben kötött ki. Néhány név, akiknek már sikerült: a 2005 óra kiírt bajnokságban eddig Nico Rosberg, Lewis Hamilton, Timo Glock, Nico Hülkenberg nyert. Idén a venezuelai Pastor Maldolano büszkélkedhet ezzel a címmel, a víkenden rajtoló F−1-es szezont a Williams kormánya mögött kezdi.

 

S. V. A.

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére

További cikkek Híres ember
  • Erdei szerelmes, és rájött: 27 évig rosszul csinálta
  • Kisegyház-interjúk: ami már kínos Németh Sándornak?
  • Korda György és Balázs Klári
  • A Gyűrűk Ura írója és a nagy fordulat
  • Sötétség délben: magyar volt a múzsa
  • Mit ünnepelnek a keresztények szilveszterkor?
  • „Tudtam, hogy vége mindennek” – interjú Pajor Tamással
  • Petőfi halálát el kell felejteni?
  • Böjte atya a szegedi Csillagbörtönben
  • AIDS-világnap: híres művészek, akik hordozták a vírust

  • A hét java

    © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.