Vans napszemüvegek
Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Sport
2011-03-01 19:00:00

A korábbi világbajnok csak pénzért indulhatott volna a sorozatban

Mit rontott el végzetesen Talmácsi Gábor?

Saját honlapján közölte Talmácsi Gábor, hogy megszületett benne az elhatározás: az idei világbajnokságon nem áll rajthoz. Karrierje fordulóponthoz érkezett, kérdés, hogy van-e innen visszaút az elitbe.

„Motorversenyző vagyok, akinek az élete a versenyzés, de ahogy korábban már mondtam, nem mindenáron” – kezdte kommünikéjét a korábbi világbajnok motoros. Mint írta, nagyon kemény időszakon van túl, de a hosszú tárgyalások sem vezettek eredményre a kiszemelt csapattal. „Az elmúlt időszak nehézségei túlságosan sokat kivettek belőlem mentálisan és lelkileg egyaránt, és bár fizikailag folyamatosan készültem, mégsem érzem magam készen az idei vb-re” – indokolta döntését. Szavai szerint nem tehetett mást, mert nemcsak magáért és a versenytársaiért felelős a pályán, hanem a szponzoraiért, a szurkolóiért, a csapatáért.

Tavaly november 11-én motoros körökben nagy indulatokat kavart Talmácsi és menedzserének szerződésbontása. Az évek óta Magyarországon élő, tökéletes magyarsággal beszélő, olasz Stefano Favaro a kezdetektől segítette egyre magasabb szintre Talmácsit, aki sikereit nemcsak magának, hanem a fanatikus olasz üzleti kapcsolatainak és jó szervezőkészségének is köszönheti. A közös munka idején mindig minden a helyén volt, a menedzser mindig precízen kidolgozott szerződésekkel és időben érkező szponzori bevételekkel segítette Talma előmenetelét. Talán épp ezért robbant bombaként a hír, miszerint a felek szakítottak. De miért?

Talma, Mol, Favaro: egy mai képről már két szereplő is hiányozna              Fotó: talma.hu


„Mostantól érdekeimet saját magam képviselem”

Talmácsi majdnem négy hónapja megerősítette, de nem indokolta a döntést: „A következő év mérföldkőnek számít, hiszen támogató háttércsapat nélkül, érdekeimet saját magam képviselve, hatalmas bizonyítási vággyal a szívemben vágok neki a 2011-es versenyzésnek. A Faster Management minden tagjának, különösen Stefanónak ezúton szeretném kifejezni őszinte elismerésemet és köszönetemet azért a munkáért, amivel a hosszú évek során a versenyzésemet segítették. Egyúttal köszönöm támogatóimnak, hogy továbbra is feltétlen bizalmukról biztosítottak.”

Stefano Favaro sem árulta el a titkot, s megfutotta az udvariassági köröket: „Nagyon örülök, hogy pozitívan alakulnak a dolgok, és Magyarország első számú motorversenyzője jövőre is ott lehet a legjobbak között. Szívből szorítok neki, hogy akár már jövőre megmutathassa, hogy 2007-ben nem véletlenül lett világbajnok. Egyetértettünk abban, hogy elérkezett az idő pályafutása egy új szakaszának megnyitására, amiben én és a menedzsment többi tagjai már nem veszünk részt. 2011-től ki-ki a saját útján folytatja az életet.”


Ülést kellett volna vennie a világbajnoknak

Az azóta eltelt négy hónap azonban nem igazolta Talmácsi várakozásait: ugyan aláírt szerződése volt a spanyol Jack&Jones (a spanyol hollywoodi filmcsillag, Antonio Banderas érdekeltségi körébe tartozó) csapathoz, de az istálló decemberben váratlanul visszalépett az indulástól, és a magyar versenyző csapat nélkül maradt. Talma több ajánlatot kapott, de annak ellenére sem sikerült csapatot találnia, hogy időközben az egyik istálló valenciai tesztjén is részt vehetett.

Valenciában tesztelhetett, de nem jutott előrébb                                                                                        Fotó: talma.hu

Az ok: mindegyik lehetőség az ő anyagi szerepvállalását feltételezte, vagyis ahhoz, hogy motorhoz jusson, meg kellett volna vásárolnia az indulási jogot. A minimum évi ötvenmillió forintos tétel pedig − pláne azután, hogy tavaly ősszel korábbi főszponzora, a Mol is elhagyta − meghaladta anyagi lehetőségeit.

Korábbi menedzsere, Stefano Favaro januárban szólalt meg először a szakítás után. Az egyik napilapban kifejtette, hogy a szakítást Talma erőltette, és ezután „mi már soha többet nem fogunk egy csapatot alkotni”. Szerinte Gábor időközben rájött, hogy alaposan félreismerte, mit és mennyit kell egy menedzsernek dolgoznia, ami egyáltalán nem olyan könnyű munka, mint ahogy azt korábban gondolta. Úgy vélte, Talmácsi menedzseri képességei nem érik el versenyzői kvalitásait, és „eddig több dologban hibázott”. Mint tegnapra kiderült, ezek a hibák végzetesnek bizonyultak.


Mi lesz Talmával?

Elvileg ez a szezon megy a „levesbe”, de a technikai sportok sajátossága, hogy pillanatonként változhat a korábbi felállás, és adódhat olyan helyzet, miszerint egy csapat idény közben is igényt tart egy pilóta szolgálataira. Nem feltétlenül versenyzőként, hanem tesztelőként, szaktanácsadóként.

Már nincs nyeregben: de még lehet                                                                                                           Fotó: talma.hu

Talmácsi három és fél éve világbajnok volt, szenzációs képességeinek ugyanúgy a birtokában van, mint 2007-ben. Nem állítható egyértelműen, hogy sorsa a Favaróval történt szakítás miatt fordult rosszra, azonban biztos, hogy nem segített rajta… Mindazonáltal iszonyatosan nehéz lesz visszatérnie az elitbe. Ez most nagyobb feladatnak tetszik, mint anno vb-címet nyernie.


Simon V. Attila

 

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére

További cikkek Híres ember
  • Erdei szerelmes, és rájött: 27 évig rosszul csinálta
  • Kisegyház-interjúk: ami már kínos Németh Sándornak?
  • Korda György és Balázs Klári
  • A Gyűrűk Ura írója és a nagy fordulat
  • Sötétség délben: magyar volt a múzsa
  • Mit ünnepelnek a keresztények szilveszterkor?
  • „Tudtam, hogy vége mindennek” – interjú Pajor Tamással
  • Petőfi halálát el kell felejteni?
  • Böjte atya a szegedi Csillagbörtönben
  • AIDS-világnap: híres művészek, akik hordozták a vírust

  • A hét java

    © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.