Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Világhír
2011-11-29 19:00:00

A kommunista párt legutóbbi ülésnek szellemében

Kínában tilos a műsorok közti reklám

A kínai hatóságok betiltották a szappanoperák ideje alatt futó reklámokat. A döntést azzal indokolják, hogy ez is a kulturális reformok része.

A 2012. január 1-jétől életbe lépő szabályozás kimondja, hogy a 45 perces TV-műsorok közben tilos kereskedelmi reklámokat futtatni. A kínai hatóság közleményében az áll, hogy a kommunista párt legutóbbi ülésnek szellemében döntöttek így. A párt idősebb vezetői szerint egyfajta szocialista kultúrát akarnak teremteni, de hogy ez pontosan mit takar, arra nem tudtak érdemleges választ adni.


Eggyel több lakat

A tévétársaságok aggodalmukat fejezték ki a szabályozás miatt, ugyanis ez jelentős bevételkiesést okoz majd nekik. A Kínai Állami Rádió, Film- és Televíziótársaság (SARFT) honlapján megjelent közlemény szerint a hatóság rendelkezése új arculatot kíván adni a kultúrának, és erről a Kínai Központi Kommunista Párt októberi gyűlésén döntöttek a honatyák.

A SARFT közleményében kitér arra is, hogy a rádió és televízió fontos szócsöve és propagandaeszköze a pártnak a kulturális gondolkodás alakításában. A szervezet szóvivője a Xinhua kínai hírügynökségnek elmondta, hogy a kormánynak az a célja ezzel, hogy a TV-műsorok megfeleljenek a köz érdekeinek és törekvéseinek. Elmondta: bíznak abban, hogy hosszú távon a szappanoperák és TV-filmek „tudományos és egészséges” értékeket képviselnek majd.


Elzárják a pénzcsapot. Fotó innen

A Kínai Kommunista Párt mindig is szigorú ellenőrzés alatt tartotta a kulturális tevékenységeket, beleértve a televíziós programokat is. A szabályozást természetesen nem hagyták szó nélkül a kínai mikrobloggerek sem. Meglepő módon azonban sokan tartják tolakodónak a TV-műsorok közé ékelt reklámokat. Mások szerint viszont nem elképzelhetetlen az sem, hogy magába a forgatókönyvbe illesztik majd be a hirdetéseket.

Egy másik blogger – akinek egyébként több millió követője van – azt tanácsolja a rendezőknek, hogy gyártsanak sok kicsi, ötperces epizódot, hogy legálisan adhassák el a köztük levő hirdetési felületet. Néhány hónappal ezelőtt egy kereskedelmi csatornának megtiltották az egyik legsikeresebb tehetségkutató műsorának, a Super Girl-nek a sugárzását arra hivatkozva, hogy nem képvisel értéket, és hamis illúziókat kelt. Ez is mutatja, hogy a kínai hatóságok szemmel tartják a TV-társaságokat és nem engednek akármit adásba.

A szabályozás nemcsak a TV-adóknak, hanem a hirdetőknek is keresztbe tesz. Egy nevét nem vállaló TV-állomás vezetője szerint ennyi erővel a kormány az életüket is elvehetné, hiszen a népszerű szappanoperák alatt futó reklámok jelentik a fő bevételi forrást. A dolgot az is nehezíti, hogy a párt rendelkezése azt követően került napvilágra, hogy már aláírták a tévétársaságok a hirdetőkkel a jövő évi szerződéseket. A hivatalos adatok szerint a TV-reklámok 78 milliárd jüanos bevételt jelentenek évente.

 

– mi (forrás: bbc.co.uk)

A nyitókép innen

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére

További cikkek Kína
  • Szisztematikusan írtják a nőket Kínában
  • Kína: gyülekezeti ház falára feszítették fel a hívőket
  • Valóban emberrablás történt?
  • Vitték az iPhone-t, mint a cukrot
  • Tízezer milliárd dollár
  • Kínai tudósok szerint nem jó a zárt tér
  • Sárkány éve: szeméttömeg és szelleműzés
  • Ma a világ egyhatoda ünnepel
  • Kevés a kínai
  • Halál jár csalásért Kínában

  • A hét java

    © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.