Vans napszemüvegek
Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Társadalom
2011-07-01 17:00:00

Biztonsági öv: 40 ezer, piros lámpa: 300 ezer

Dráguló büntetések: a gyalogosokat sem kíméli az új jogszabály

Július 1-jétől változik a közúti közlekedési szabályszegések bírságolási rendszere.

A gyalogosok 30 ezer, az autósok akár 300 ezer forintot is fizethetnek július elsejétől, ha átmennek a piroson. Változik a biztonsági öv használatára vonatkozó bírságolás is: lakott területen belül 15 ezer, lakott területen kívül 30 ezer, autóúton és autópályán 40 ezer forint a bírság mértéke, amit az utasnak és a járművezetőnek külön-külön kell megfizetnie, ha egyikőjük sem volt bekötve. Ezért a szabályszegésért csak a sofőrnek jár büntetőpont.

Abban az esetben, ha gyorshajtás, biztonsági öv használatának elmulasztása, tilos jelzésen történő áthaladás, ittas vezetés miatt indul a közigazgatási eljárás és az elkövető a helyszínen ismertté válik, akkor az üzembentartóval szemben nem, csak a tényleges elkövetővel szemben folytatható le eljárás. Szintén változás, hogy kikerülnek közigazgatási eljárási körből a gyermekbiztonsági rendszer, a motorkerékpár-bukósisak és a mobiltelefon használatára vonatkozó rendelkezések, ezek a jövőben szabálysértésnek minősülnek és legfeljebb 30 ezer forint bírsággal sújthatók.
 

2014-től behajtható a külföldi közlekedési bírság

Megállapodtak az EU-intézmények a közlekedési szabálysértések határokon átnyúló behajthatóságát célzó irányelv-tervezetről – értesült a BruxInfo. Az Európai Parlament jövő héten szavaz a jogszabályról.

Az irányelv értelmében az európai uniós országoknak a jövőben kötelességük lesz kiadni egy másik EU-tagállam részére azoknak az autósoknak az adatait, akik szabálysértést követnek el külföldön.

Az eredeti bizottsági javaslat a gyorshajtás, a piros lámpa figyelmen kívül hagyása, a biztonsági öv használatának elmulasztása, valamint az ittas vezetés esetén írt volna elő együttműködési kötelezettséget, de a hároméves vita során – főként a belga elnökség kezdeményezésére – kiegészült a lista a tiltott sávok (pl. buszsáv), a mobiltelefon és a motorosok esetében a bukósisak használatával.


(mti/ BruxInfo)

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére


A hét java

© mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.