Vans napszemüvegek
Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Sport
2011-09-16 19:30:00

Mit tud egy pályaversenyző a terepen?

Szalay Balázs dűnék közt tesztelte Kiss Pál Tamást

A pályaversenyzőként ismert Kiss Pál Tamás egy teszt erejéig az autózás rázósabb világába ruccant át: a terepralis Szalay Balázs autójával porolt a hajmáskéri lőtéren.

Elfogadta Szalay Balázs, a Dakaron legtöbbször indult magyar terepralis meghívását Kiss Pál Tamás (nyitóképünkön), így a GP3-as pilóta az aszfaltcsík helyett ezúttal a bakonyi buckákon tehette próbára ügyességét. A hajmáskéri revü nevében teszt, tanulságait tekintve azonban ennél mégiscsak több volt. Nevezetesen arra kereste a választ, hogy mire megy egy tükörsima betonhoz, és háromszázas tempóhoz szokott pályaversenyző egy terepjáróval a buckákon?


Egy 5,7 literes vassal a Bakonyban

Kis Pál Tamás a francia Tech1 Racing versenyzője, aki a GP3-as szériában tekeri a kormányt. Ez a Forma-kategória harmadik lépcsőfoka: a GP3-ból vezet az út a GP2-be, klasszikus értelemben ezt lehet a Forma−1 előszobájának tekinteni. Szalay Balázs ellenben az autózás másik végletét favorizálja, a magyar versenyzők közül ő indult a legtöbbször a Dakaron. Hajmáskéren, a várpalotai lőtérhez tartozó területen két terepjáró várta a tesztelőket. Szalay egy 5,7 literes, valamint egy 3,5 literes Opel Antarát prezentált. Kiss mindkét autót kipróbálhatta, az anyósülésen persze Szalay osztotta neki az észt, mígnem egy defekt derékba nem törte a tesztet.


Terepre termett, de óvatosan kell kezelni: Kiss néha túlzottan beletaposott a gázpedálba
Fotó: Faster Management


A kisebb jobban tetszett

„Nagyon tetszett a teszt, soha nem vezettem még tereprali autót, pláne ilyen murvás terepen – elemezte a „futamot” Kiss Pál Tamás. – Az autó kezelése persze hasonló, de nekem messze voltak a pedálok és nehezen láttam ki. Több kör után azonban hozzászoktam, majd kipróbáltam Balázs kisebbik autóját, ami nekem jobban tetszett. Kezesebbnek éreztem, élvezetes volt vele venni a kanyarokat, csúszkálni a pályán. Meglepett, milyen meleg van az autóban. Az utolsó körben kaptam egy defektet, a gumi lefordult a felniről, de egyébként nagyon élveztem. Szívesen indulnék egy versenyen is, de persze ehhez nagyon sokat kellene még gyakorolnom.”


Szalay szerint elkapta a hév

A terepralis magyar bajnok Szalay Balázs szerint óvatosabban mehetett volna tanítványa: „Tamás a végén nagyon belejött, sőt elkapta a hév, talán túlzottan is. Nagyon messze van a terepen való autózás a pályaversenytől, ezért még sokat kell gyakorolnia. De nagyon fiatal és tehetséges, úgyhogy lesz még lehetősége a fejlődésre.”

 

– mi –

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére


A hét java

© mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.