- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Sport
2011-09-16 19:30:00 Mit tud egy pályaversenyző a terepen?Szalay Balázs dűnék közt tesztelte Kiss Pál TamástA pályaversenyzőként ismert Kiss Pál Tamás egy teszt erejéig az autózás rázósabb világába ruccant át: a terepralis Szalay Balázs autójával porolt a hajmáskéri lőtéren.Elfogadta Szalay Balázs, a Dakaron legtöbbször indult magyar terepralis meghívását Kiss Pál Tamás (nyitóképünkön), így a GP3-as pilóta az aszfaltcsík helyett ezúttal a bakonyi buckákon tehette próbára ügyességét. A hajmáskéri revü nevében teszt, tanulságait tekintve azonban ennél mégiscsak több volt. Nevezetesen arra kereste a választ, hogy mire megy egy tükörsima betonhoz, és háromszázas tempóhoz szokott pályaversenyző egy terepjáróval a buckákon?
Kis Pál Tamás a francia Tech1 Racing versenyzője, aki a GP3-as szériában tekeri a kormányt. Ez a Forma-kategória harmadik lépcsőfoka: a GP3-ból vezet az út a GP2-be, klasszikus értelemben ezt lehet a Forma−1 előszobájának tekinteni. Szalay Balázs ellenben az autózás másik végletét favorizálja, a magyar versenyzők közül ő indult a legtöbbször a Dakaron. Hajmáskéren, a várpalotai lőtérhez tartozó területen két terepjáró várta a tesztelőket. Szalay egy 5,7 literes, valamint egy 3,5 literes Opel Antarát prezentált. Kiss mindkét autót kipróbálhatta, az anyósülésen persze Szalay osztotta neki az észt, mígnem egy defekt derékba nem törte a tesztet. Terepre termett, de óvatosan kell kezelni: Kiss néha túlzottan beletaposott a gázpedálba Fotó: Faster Management
„Nagyon tetszett a teszt, soha nem vezettem még tereprali autót, pláne ilyen murvás terepen – elemezte a „futamot” Kiss Pál Tamás. – Az autó kezelése persze hasonló, de nekem messze voltak a pedálok és nehezen láttam ki. Több kör után azonban hozzászoktam, majd kipróbáltam Balázs kisebbik autóját, ami nekem jobban tetszett. Kezesebbnek éreztem, élvezetes volt vele venni a kanyarokat, csúszkálni a pályán. Meglepett, milyen meleg van az autóban. Az utolsó körben kaptam egy defektet, a gumi lefordult a felniről, de egyébként nagyon élveztem. Szívesen indulnék egy versenyen is, de persze ehhez nagyon sokat kellene még gyakorolnom.”
A terepralis magyar bajnok Szalay Balázs szerint óvatosabban mehetett volna tanítványa: „Tamás a végén nagyon belejött, sőt elkapta a hév, talán túlzottan is. Nagyon messze van a terepen való autózás a pályaversenytől, ezért még sokat kell gyakorolnia. De nagyon fiatal és tehetséges, úgyhogy lesz még lehetősége a fejlődésre.”
– mi –
|
Hírsor
A hét java
|
|