- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Sport
2011-07-14 15:00:00 Az idén 160 millióért aszfaltoztak, cseréltek ülőkéketMogyoród: lenyúlja az adófizetők pénzét a Hungaroring?A Nemzetközi Automobil Szövetség kérésére újabb módosításokat kell végrehajtani a Hungaroringen, s a változtatások több tízmillióba kerülnek. Behozza a magyar nagydíj a ráköltött állami milliárdokat?Az utolsó simításokat végzik a Hungaroringen, hogy a július 31-i Formula−1 ENI Magyar Nagydíjon a szokás szerint minden rendben legyen. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) újabb módosításokat kért a mogyoródi pályán a Hungaroring Sport Zrt. vezetőitől, így a hármas, a nyolcas és a kilences kanyarok eddig sóderágyas bukótereit le kell aszfaltozni. A munkálatok az utolsó fázisnál tartanak: július 24-én a felújított pályaszakaszok műszaki átadására is sor kerül.
„A három bukótér és a parkolókhoz vezető, külső utak aszfaltozása több tízmillió forintos költséggel rövidesen elkészül. Az idén ezeket a felújításokat kérte tőlünk az FIA. A futam előtti vasárnap, azaz július 24-én lesz a műszaki átadás, ugyanis hétfő délutántól már folyamatosan érkeznek a Forma−1-es csapatok kamionjai” – idézte Gyulay Zsoltot, a zrt. elnök-vezérigazgatóját a Hungaroring hírlevele. A három bukótéren és az utcai aszfaltozáson kívül új helikopter-leszállópálya is épült a mogyoródi ringen, valamint a lelátók 56 ezer ülőhelyét is kicserélték, a kiadás összege elérte a 160 millió forintot, ami újabb tétellel terhelte a Hungaroring büdzséjét. A Hungaroring Sport Zrt. 500 millió forintos tőkeemelés után jutott el idáig, egy évvel ezelőtt Gyulay szerint a tetemes tartozások mellett csupán 1400 dollár volt a kasszában. A fizetőképesség fenntartása csakis állami segítséggel volt lehetséges, a tőkeemelés nagy részét pedig a jelentős adósságállomány csökkentésére fordították.
Bánki Erik, az Országgyűlés sport- és turisztikai bizottságának elnöke a Kossuth rádióban elmondta: a magyar költségvetés több mint ötmilliárd forintot fizet ki a jogdíjért, amivel szemben áll a turizmus tízmilliárd forintot meghaladó bevétele. Gyulay a Népszavának adott nyilatkozatában leszögezte: az állami támogatást bőven visszakapja a költségvetés, a futam szerinte minden évben 12−18 milliárd forintot hoz az országnak. A profit egy részét azonban muszáj visszaforgatni a versenyképesség megőrzéséért. A Hungaroringgel kapcsolatban az összes eddigi vezető mantraként mondogatta, hogy az államnak elsősorban az országimázs szempontjából fontos a magyar futam, a haszon nem mérhető kizárólag gazdaságossági szempontok alapján, de a százezres látogatói kör szállodai szobafoglalása és fogyasztása után az állami büdzsét gyarapító áfabevételek összességében még nyereségessé is teszik a futamot.
A neten fellelhető legfrissebb hatástanulmány szerint három évvel ezelőtt az állami támogatás és az adóbevételek különbözete nagyságrendileg 770 millió forint nettó bevételt hozott (azaz ennyi volt a kimutatható nyereség a futam után). A 2008-as tanulmány szerint a költségek és a licencdíj brutális emelkedése miatt azonban a nyereség 2011-re 580 millió forint veszteségre változik. Kíváncsian várjuk, mikor készül hatástanulmány az idei futamról…
M. B.
|
Hírsor
A hét java
|
|