- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Sport
2011-05-06 09:00:00 Kiss Pál Tamás: Amióta aláírtam a szerződésemet, készen állokMagyar pilóta a Forma-1 előszobájábanKiss Pál Tamás révén magyar versenyzővel rajtol a hétvégén a GP3-as sorozat az isztambuli idénynyitón. A francia TECH 1 Racing 19 éves pilótája a pontszerzésben reménykedik a Forma-1 előszobájának tartott sorozatban.Amióta aláírta szerződést a francia TECH 1 Racing csapatához, azóta vár erre a pillanatra: Kiss Pál Tamás a GP3-as sorozat magyar pilótája óriási lehetőség előtt áll: „Rendkívül boldog, izgatott és hihetetlenül motivált vagyok az idénynyitó futam előtt. Nagyon jó csapathoz kerültem, ahol a mérnökömmel az első pillanattól kezdve megtaláltuk a közös hangot. Amióta aláírtam a szerződésemet, készen állok a versenyre” – fogalmazott a magyar pilóta. Kiss leszögezte, debütálását nehezíti, hogy olyan pályán kell bemutatkoznia, ahol még nem vezetett eddig. Első tapasztalatait csak a csütörtöki pályabejáráson szerezte meg, de nem jött zavarba. „A kihívás őszintén szólva még ösztönöz is” – mondta.
A 19 éves miskolci pilóta versenyzését idén új menedzsment, többek között a Szalay Balázs nevével fémjelzett Opel Dakar Team vagy a MotoGP-ben szereplő Sebestyén Pétert is pilótái között tudó Right Guard Racing motorsport anyagi támogatása segíti. Kissnek ráadásul az új háttércsapat mellett az új versenykörülményekhez is hozzá kell szoknia, hiszen az első szabadedzésen kívül mindössze csak egy időmérő edzésen dől el, hogy ki melyik rácsról rajtolhat az első futamon.
Törökország 2005-ben debütált a Formula 1-es naptárban egy teljesen új, kifejezetten erre a célra épített pályával Isztambulban. Az 5,338 kilométeres ring látványosra sikeredett, amit a híres építész, Hermann Tilke tervezett. A német mérnök munkáját dicséri a malajziai, a bahraini, vagy éppen a kínai F-1-es aszfaltcsík is. Az isztambuli pálya nyolc bal és hat jobb kanyarból áll. A pilóták számára szokatlan, hogy a köröket az óramutató járásával ellentétes irányba kell futni. Ez a jobb első gumiabroncsokat, valamint a pilóták nyakizmait különösen igénybe veszi. A pályán több durva kanyarkombináció is van, az egyik az Istanbul Park híres nyolcasa, amelyik az autósport talán legnehezebb kombinációja. A pálya egyedi karakterét tovább fokozza a jelentős szintkülönbség, ami majdnem 50 méter. A ring sok helyen kínál előzési lehetőséget, amit 130 ezer néző figyelhet élőben.
Az autó 280 lóerő, ebben az osztályban mindenki ilyennel megy
„Döntő fontosságú a jó kvalifikáció. Az, hogy két futam van, az jó, ráadásul a második verseny rajtrács-beosztása az újoncokat segíti. Vasárnap akár az élről is rajtolhatok, ha beverekszem magam a legjobb nyolcba. Titokban reménykedem a pontszerzésben, s bízom abban, hogy a legjobb tíz közé mindenképpen beférek” – árulta el terveit Kiss Pál Tamás
A sorozatot a Formula-1 európai versenyeinek egyik betétfutama: 2010-ben hívta életre Bruno Michel, a GP2 szervezője, hogy a legtehetségesebb fiatal versenyzők a lehető legjobb körülmények között bizonyíthassák, érettek az autósportra. Mind a tíz csapat együléses, formaautóval vesz részt a bajnokságban, amelynek vázát a Dallara, a 280 lóerős, 2 literes motorját a Renault, hatfokozatú sebességváltóját a Hewland, a gumiabroncsait a Pirelli, míg a fékeit a Brembo adja. A sorozat Foma-1 előszobájának is tekinthető, Kiss megfelelő előmenetel esetén akár az autósport elitkategóriájának közelébe kerülhet. S. V. A.
|
Hírsor
A hét java
|
|