- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Egyház
2010-11-20 10:13:00 Misszionáriusok a digitális kontinensenA Facebook a papi szolgálat új terepe„A közösségi média világa nem más, mint „digitális kontinens", ahol egyaránt élnek bennszülöttek és bevándorlók - és szükség van misszionáriusokra.” Így foglalta össze elmélkedése tartalmát a luisianai Alexandria püspöke."Munkám során és a baráti körömben egyaránt gyakran találkozom a közösségi médiát elutasító kijelentésekkel, sokan vádolják frivol és sekélyes tartalommal. Az ellenérzéseket a felhasználók által használt kifejezések keltik az emberekben. Mindez utal arra is, hogy a legújabb divathóbort során az emberek felkapnak, majd elhajítanak divatossá vált nyelvi fordulatokat – mindezt gyorsabban, mint ahogy én lekérdezem a mobiltelefonom egyenlegét. Hiba lenne azonban, ha hagynánk magunkat a felszíntől megtéveszteni. A közösségi média már bebizonyította, hogy egy olyan erő, amivel számolnunk kell. Ha ezt a tényt figyelmen kívül hagyjuk, olyan kihívással kell majd megküzdenünk, mint amilyennel az egyháznak a protestáns reformáció során kellett szembenéznie. ” - mondta az Egyesült Államok Katolikus Püspöki Konferencia közgyűlésén Ron Herzog. A püspök elismerte, hogy állításai túlzásnak tűnhetnek és felajánlotta, hogy kijelentéseit statisztikákkal támasztja alá. „Jelenleg több mint 500 millió aktív felhasználó található a Facebook-on. Ha ez egy ország lenne, csak India és Kína előzné meg az állampolgárok számának rangsorában. Az amerikai Vöröskereszt arról számolt be, hogy több mint 5 millió dollárt, 10 dolláros tételekben sikerült SMS-szolgáltatásokból gyűjtenie. Az Egyesült Államokban nyolcból egy házaspár a közösségi médián keresztül ismerkedik meg. A televíziónak 13 évébe került, míg elérte az 50 milliós nézőszámot. Az iPod bevezetése után 9 hónappal elérte az alkalmazás egymilliárdnyi letöltését.” A louisianai főpap emlékeztetett Benedek pápa megjegyzésére, miszerint a közösségi média maga egy digitális kontinens. A Szentatya bátorítja a katolikusokat, különösen a papságot, tekintse ezt a 140 karakteres kultúrát és a virtuális barátságokat, mint az evangelizáció új, nagyszerű lehetőségét. Akkora a jelentősége, mint a könyvnyomtatásnak „ Azt halljuk, hogy a közösségi média akkora változást hozott az alapvető viselkedési és kommunikációs mintákban, mint a könyvnyomtatás tette. És aligha kell emlékeztetnem Önöket arra, milyen helyzetbe került a katolikus egyház azzal, hogy az új technológiát nem alkalmazta időben. Mire úgy döntött, hogy komolyan elterjeszti a köznép közt a Biblia olvasását, a protestáns reformáció már mindenhol teret hódított. " A püspök rámutatott arra, hogy az elsődleges referenciapontnak feltétlenül a fiatalságot kell tekinteni „ A hírek, a szórakozás, a barátok – mindehhez a mobil eszközökön és a közösségi hálózatokon keresztül kapcsolódnak. Következtetésképp az az egyház, amelyik azért küzd, hogy ugyanezek a fiatalok vasárnap betegyék a lábukat a templomba, óriási lehetőséghez jut a virtuális eszközök használatával. Ha az egyház nem vesz részt ebben a digitális világban, a fiatalok számára egyszerűen megszűnik létezni. Az egyháznak nem a tanításait kell megváltoztatnia, hanem arra törekednie, hogy azokat új módon közvetítse. " Akadályok Herzog püspök figyelmeztetett arra, hogy az egyháznak számos akadállyal kell megküzdenie, amikor az új digitális kontinensen evangelizációba kezd. Megfigyelései szerint: "Az egyik legnagyobb kihívása ennek a kultúrának a katolikus egyház számára az egyenlősdi. Bárki létrehozhat egy blogot, mindenkinek érvényes a véleménye. És ha hozzászólásában valaki egy kérdést vagy akár egy ellentmondást a világ elé tár, a digitális bennszülöttek várják a választ, valami olyat, ami hasonló a beszélgetéshez. Dönthetünk úgy, hogy nem lépünk be erre a kulturális területre, de ezzel veszélyeztethetjük az egyház hitelességét és megközelíthetőségét azon bennszülöttek szemében, akik ebben az új kultúrában nőnek fel. Ez a lelkipásztori szolgálat egy új formája Lehet, hogy nem ezt a kiindulópontot kerestük, de ez a lehetőség olyan nagyságrendű, hogy gondosan fel kell mérnünk annak a következményeit, ha figyelmen kívül hagyjuk . " „Mindazonáltal”, utalt vissza a főpap „az egyház nem mondhat le a hagyományos kommunikációs formákról annak érdekében, hogy befektethessen az új médiába. Az idősebb generáció még mindig olvas újságot és könyvet, s és a pénzügyi támogatók is számítanak ezekre a hagyományos csatornákra. Az egyháznak tehát mindkét területre koncentrálnia kell. „ Végül, a főpap sürgette püspöktestvéreit, hogy fogadják el azt a tényt. hogy az új eszközökhöz új tudásra is szert kell tenni, ezért tanulásra és iránymutatásra van szükség. „A közösségi média egy hatékony és eredményes kommunikációs eszköz, nem csak a kommunikációs osztály, hanem az egyház minden részlege számára. „Nekünk, digitális bevándorlóknak leckéket kell vennünk a digitális kultúrából ugyanúgy, ahogyan a misszionáriusoktól elvárjuk, hogy megismerjék annak a népnek a kultúráját, ahol az Evangéliumot hirdetni hivatottak." jelentette ki Herzog püspök. "Többre van szükség annál, hogy létre tudjunk hozni egy Facebook-felhasználói profilt. Meg kell tanulnunk a Facebookon gondolkodni, élni és a magunkénak érezni a digitális kontinens életét. " (Forrás: Zenit.org)
|
Hírsor
A hét java
|
|