2011-08-28 08:33:00

Milyen titkokat rejt még Perperikon?

Szent hajat találtak az ősi trák városban

A bulgáriai Perperikon melletti ókori kultikus helyről folyamatosan kerülnek elő a felbecsülhetetlen értékű kincsek. Most egy szent haját rejtő bronz ereklyét találtak.

Egyre-másra fedi fel titkait a Dél-Bulgáriában található ősi trák város, Perperikon. A legfrissebb leletről Nyikolja Ovcharov számolt be a Focus Hírügynökségnek. A régészek egy bronz ereklyét, nevezetesen egy keresztet találtak, amely a feltételezések szerint egy szentként tisztelt ember haját rejtette magában. A vezető kutató elmondta: a most előkerült lelet az 5. vagy 6. századra datálható.

Beszédes múlt

Korábban egy érsekségi pecsétet is találtak. Ovcharov a mostani leletről elmondta: a kereszt 4 centiméter magas és hermetikusan zárta magába a szálakat, amelyeket a tudósok a tárgy vizsgálatakor fedeztek fel. Hozzátette: munkatársai meglepődtek, hogy nem találtak földet a kereszt belsejében, úgy volt kialakítva, hogy csak azt őrizze meg (hajszálak, ruhaszálak, stb.), amit beleraktak. A kutatók kémiai vizsgálatokat is fognak végezni, hiszen nem tudják pontosan, hogy egy szentként tisztelt ember hajszálait vagy ruhafoszlányt találtak a kereszt belsejében.

Ovkarov, az ősi város szóvivője. Fotó innen

Perperikon (Hyperperakion) a hegység keleti lejtőjén, Kardzsali városától 15 kilométerre északra helyezkedik el. A térség már a Kr.e. 5. évezredben lakott volt, a feltételezések szerint később Dionüszosz-szentély állott ott, a középkorban pedig erődítményt építettek a településen, amely a Rodope keleti részét ellenőrizte. A helyszínen 2000 óta folynak ásatások.

–mi (forrás: focus-fen.net)

További cikkek Régészet
  • Itt a bizonyíték: hogyan festett a neandervölgyi ember?
  • Történelem előtti medvéket találtak
  • Ezt itták az ókori sumérok
  • Hoppá: a legfontosabb felfedezés a Holt-tengeri tekercsek után
  • Szándékos rongálás miatt hull darabokra a Colosseum?
  • Rendkívüli felfedezés Olaszországban