2011-07-08 12:00:00

A természet egyik legtökéletesebb eledele

A tojás Isten ajándéka, minden ellen véd

A tojás az új csodaszer egy amerikai kutatás szerint, ám megfőzni-megsütni nem szabad, mert akkor antioxidáns tulajdonságai a felére esnek vissza…

Az Albertai Egyetem kutatóinak elemzéséből kiderül: a nyers tojássárgája több antioxidáns anyagot tartalmaz, mint egy alma. Ezzel kapcsolatban a Science Daily című ismeretterjesztő portál rámutatott: a természet egyik legtökéletesebb eledele lehet az ember számára. Amellett, hogy kiváló fehérje-, zsír-, vitamin- és ásványianyag-forrás, most antioxidáns tulajdonságaira is fény derült.

A kutatók szerint a tojássárgája antioxidáns tulajdonságát egyebek között két aminosavnak, a triptofánnak és a tirozinnak köszönheti. A tojás további értékes hatóanyagainak felkutatását folytatják – tudatták a Food Chemistry című tudományos folyóiratban megjelent eredeti tanulmány szerzői. Az antioxidáns hatású anyagok védhetnek a gyulladásos folyamatok, a szív- és érrendszeri betegségek és a rák kialakulása ellen is.

mti