- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Hírsor
2011-11-13 19:34:00 Vizsgálják a túl hangos televíziós reklámokatA Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa elindította első vizsgálatait a túlságosan hangos televíziós reklámok miatt.A médiatörvény szerint a reklámok hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél – emlékeztet a Médiatanács. Kiemelték, hogy a hatóság által használt Humanoid elnevezésű szoftver virtuális hangosságmérő műszereivel január elseje óta pásztázza a kijelölt médiaszolgáltatók teljes műsorfolyamát, így a törvény hatályba lépése óta pontos adatok állnak rendelkezésre a vélelmezett jogsértésekkel kapcsolatban. A magyar fejlesztésű szoftver szeptemberben öt szolgáltatónál – az RTL Klub, a TV2, a Duna TV, Story TV és az MTV (m1) csatornáin – észlelte rendszeresen a kritikus hangerőugrásokat, ezért a hatóság megindította az első eljárásokat a televíziókkal szemben. Hangsúlyozzák azt is, hogy az NMHH nemzetközi szakmai ajánlás alapján határozta meg, mi minősül hangerőugrásnak. A Nemzetközi Telekommunikációs Unió (ITU – International Telecommunication Union) olyan módszert, mérési eljárást tett közzé, amelynek segítségével számszerűsíthető a nézők, hallgatók által észlelt műsorhangosság. A mérési adatokat január óta videomelléklettel együtt publikálja a hatóság, ami a médiaszolgáltatók számára is könnyen ellenőrizhetővé tette, hogy a közzétett reklámjaik hangereje meghaladta-e a környezetükben mért egyéb műsorok hangerejét. A közlemény szerint a törvény hatálybalépése után adott türelmi idővel a médiatanács célja az volt, hogy a szolgáltatókat felkészítse az új törvényi előírás betartására, és együttműködésre ösztönözze őket, amely révén a zavaró hangerejű szpotok hatósági beavatkozás nélkül eltűnhettek volna a képernyőkről. Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján azonban egyértelművé vált, hogy a nyilvánosságra hozott adatok nem tartják vissza a médiaszolgáltatókat a normaszegések ismételt elkövetésétől – olvasható a közleményben. A médiatanács a vizsgálat lefolytatása során határozatban dönt a lehetséges szankciókról, amelyek ebben az esetben a figyelmeztetéstől a pénzbírság kiszabásáig terjedhetnek.
mti
|
Hírsor
A hét java
|
|