- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Hírsor
2011-08-02 09:38:00 Orvosi rendelők a hipermarketekben: nem tetszik a kamaránakEgyre népszerűbbek a nagy bevásárlóközpontokban működő orvosi rendelők Csehországban. A Moje ambulance (Az én rendelőm) nevű társaság 2007-ben nyitotta meg az első ilyen rendelőjét, s ma már országszerte 14-et működtet. A 15. a közeljövőben nyílik meg Prágában. "Az utóbbi időben havonta mintegy 500-an érdeklődnek a rendszerbe való felvétel iránt" - mondta David Lastuvka, a társaság kereskedelmi osztályának vezetője újságíróknak nyilatkozva Prágában. A rendszer lényege, hogy a Moje ambulance orvosi rendelői reggel nyolctól este nyolcig a regisztrált páciensek rendelkezésére állnak. A beteg bármelyik rendelőt felkeresheti, ott az egyeztetett időpontban fogadják, gyakorlatilag nincs várakozási idő, nem úgy, mint a csehországi orvosoknál általában. Az ellátás a betegnek nem kerül semmiféle pluszkiadásba, mert az egészet az ő esetében is az egészségbiztosító fizeti a hatályos törvényeknek megfelelően. Amennyiben bárkinek sürgős egészségügyi problémája van, a 12 órás műszak alatt bármikor jelentkezhet az orvosnál, aki nem feltétlenül személyesen, hanem telefonon vagy e-mailben segít, tanácsot ad. A gyógyszerkiváltáshoz szükséges vényeket a páciensnek akár postán is megküldik. Lastuvka elismerte: kezdetben valóban volt egyfajta bizalmatlanság a hálózat rendelőivel szemben, és nehéz volt jó orvosokat toborozni. Azoknak, akik a Moje ambulance szolgálatába léptek, ráadásul kollégáik bírálatával is számolniuk kellett. "Mára a helyzet megváltozott, rendelőinkben nagyon jó orvosok dolgoznak. Többen jelentkeznek, mint ahány orvosra szükségünk van" - magyarázta a helyzetet Lastuvka. A cseh sajtó szerint a Moje ambulance egyre terjedő hálózata azzal a kedvező hatással járt az utóbbi két-három évben, hogy nagyon sok háziorvos meghosszabbította rendelési idejét.
|
Hírsor
A hét java
|
|