Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Hírsor
2011-07-31 10:45:00

Egyre több a hatalom a kommunikációs szakértők kezében

Növekszik a kommunikációs szakértők befolyása és jövedelme, a kommunikációs tevékenység egyre nagyobb befolyást szerez Európában.

A Grayling által támogatott „European Communication Monitor”– ból az is kiderül, hogy a vezető kommunikációs szakemberek közvetlen kapcsolatban állnak a vállalatok felső vezetésével. A most közzétett felmérés a legátfogóbb nemzetközi kommunikációs és public relations (pr) felmérés, amelyet idén immár ötödik alkalommal adták ki. A 43 országot – többek között Magyarországot is – magában foglaló, és 2.209 pr szakember véleményét tartalmazó kutatás rávilágít a kommunikációs szakértők növekvő befolyására és jövedelmére.

A közlemény Ábrahám Gergelyt, a Grayling Hungary vezérigazgatóját idézi, eszerint ebben az évben az egyik legfontosabb megállapítás a kommunikációs szakemberek helyzetére vonatkozott, mely szerint a 2008. évi válság óta egyre erősebb pozíciót tudhatnak magukénak, és a vállalati stratégiák kialakításában is nagyobb szerepet kapnak. Érdemes továbbá kiemelni, hogy hazánkban is jellemző az a tendencia, mi szerint egyre nagyobb igény van a stratégiai vállalati kommunikációs szemléletre. Ugyancsak a legfontosabb megállapítások közé tartozik, hogy a felmérésben résztvevők 42 százaléka már nem tartja a szakmát megfelelően tükröző kifejezésnek a „public relations” fogalmat. Olyan alternatív elnevezésekre voksoltak, mint például a „vállalati kommunikáció”, a "stratégiai kommunikáció" vagy a „kommunikációs menedzsment”.

Pozitív változás, hogy a kommunikációs tevékenységek egyre nagyobb teret kapnak Európában, ezáltal a szakemberek közvetlenül működhetnek együtt a vezérigazgatókkal és növekvő szerepet kapnak a befektetőkkel, politikusokkal való kapcsolattartásban. A következő években a szakma legfontosabb kihívása a közösségi háló hatása, illetve a kommunikációs törekvések üzleti célokkal való összeegyeztetése lesz. A válaszadók 93 százaléka a szervezetek, illetve márkák, és nem a cégvezetők vagy üzletágak iránti bizalmat szeretnék erősíteni – emeli ki a jelentés. Bár a közösségi média mindenki szerint egyre nagyobb teret hódít, a kommunikációs részlegek többsége mégsem rendelkezik megfelelő útmutatókkal, monitoring eszközökkel vagy jogi háttértudással.

A jelentés mindezeken kívül kiemeli, hogy a jövőben a hagyományos és új média hatását, a kapcsolatépítést, valamint a kommunikációs technológiákat illetően lesz leginkább szükség továbbképzésre a szakmában.

 

mi, MTI

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére


A hét java

© mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.