Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Hírsor
2011-09-07 22:28:00

Bevezetik az elektronikus aláírást!

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) keretében – az államigazgatásban elsőként – bevezeti az elektronikus aláírást – jelentette be az NFÜ szerdán.

A közlemény ismerteti: az NFÜ a kifizetési folyamatba iktatott e-aláírás bevezetésével fontos lépést tett a teljes papírmentes pályáztatás felé. A digitális ügymenet költséghatékonyabbá és rövidebbé teszi az eljárást, hiszen alkalmazásának köszönhetően a legfontosabb bizonylatok összeállítása, kézjeggyel történő ellátása és intézmények közötti mozgatása is elektronikus úton történik a jövőben.

Az NFÜ célja végső soron az, hogy az ÚSZT keretében megvalósuló beruházásokhoz, fejlesztésekhez kapcsolódóan benyújtott számlák kifizetését felgyorsítsa. A hamarosan bevezetendő e-aláírás az európai uniós és a magyarországi elvárásokat is teljesíti: Európai Bizottság 2011-2015 közötti elektronikus kormányzati akcióterve ugyanis a pályázatok gyorsabb elbírálását a hatékony és olcsóbb állami működés ismérveként jelöli meg, valamint a 2012. január 1-jétől hatályos új alaptörvény is a hatékony és erős állam kritériumainak tekinti a modern technológiák és műszaki megoldások közigazgatásbeli alkalmazását.

Az új szolgáltatás minden résztvevő számára jelentősen megkönnyíti majd az uniós források felhasználásának ügyintézését, segítségével elkerülhetővé válik a dokumentumok kinyomtatása és szállítása, valamint egy korábban roppant időigényes átfutási folyamat rövidülhet le – közölte a szervezet. Az NFÜ a közlemény szerint fontosnak tartja, hogy a korábbi könnyítések (rövidebb adatlapok, egyszerűbb nyilatkozattétel, CD-n történő pályázat) bevezetése után végleg megszűnjön a túlzott adminisztráció.

Dányi Gábor, az NFÜ innovációs és informatikai elnökhelyettese a közleményben ismertette: a dokumentáció virtuális utaztatásával legalább 3 hivatal 9 aláírását igénylő egyhetes folyamat szűnik meg, valamint jelentős papír és postázási költségek spórolhatók meg. A fejlesztés emellett jelentősen gyorsítja a számlák kifizetésének átfutási idejét is, ami elősegíti az uniós támogatási keretek eredményesebb felhasználását.

Magyarország megerősödése az európai uniós támogatások hatékony és gyors felhasználásán, végső soron pedig a kkv-k mielőbbi forráshoz juttatásán múlik, ami elképzelhetetlen a vállalkozókra és a támogatási rendszerre nehezedő bürokratikus terhek csökkentése nélkül. Az új monitoring és online alkalmazás gyakorlata megfelel a Bizottság jövőbeni elvárásainak, mi több, az európai mezőny élén áll – olvasható a közleményben.


 


Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére


A hét java

© mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.