Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Hírsor
2011-03-31 18:59:00

A fukusimai nukleáris válság közlekedési tanulságai

 

 

Közlekedési tanulságai is vannak a fukusimai nukleáris válságnak

A közlekedési ágazat felkészülése egy esetleges radioaktív szennyezésre is szóba került csütörtökön Brüsszelben az uniós tagországok közlekedési minisztereinek találkozóján – mondta el az ülést követően az elnöklő Völner Pál magyar újságíróknak.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára jelezte: megkezdődött a munka azzal kapcsolatban, milyen feladatokat ró egy ilyen típusú fenyegetettség az unióra és a tagállamokra.
Völner Pál utalt arra, hogy ezen a területen is előrelépést jelenthet az úgynevezett funkcionális légtérblokkok kialakítása, vagyis az eddigi országonkénti légi irányítási rendszer átalakítása blokkonkénti egységes irányítású rendszerré. E várhatóan már a jövő év végére részben megvalósul – tette hozzá.
Az új rendszert egyebek között a tavalyi vulkáni hamufelhő-vándorlás miatt tartják szükségesnek az EU-tagországok.
 

"Be kell látni, hogy a vulkáni hamura orvosság nincsen, ki kell találni azokat a módozatokat, hogyan kerülnek lezárásra a légterek, milyen alternatív útvonalakat tudunk kínálni" – fogalmazott Völner Pál.
A csütörtöki ülés többi témájáról elmondta: a miniszterek felhatalmazták az Európai Bizottságot, hogy kezdjen tárgyalásokat Svájccal a kétoldalú légi közlekedési megállapodás módosításáról.
A találkozó utáni sajtótájékoztatón, kérdésre válaszolva Siim Kallas, az Európai Bizottság közlekedési felelőse megerősítette: az Európai Bizottság álláspontja szerint nincs akadálya annak, hogy április végétől a terveknek megfelelően megszűnjön a folyadékok fedélzetre vitelének tilalma a repülőgépeken a tranzitutasok esetében. Két év múlva pedig ismét minden utas vihet folyadékot a gépekre - tette hozzá, leszögezve, hogy az egyes tagországoknak joguk van ennél szigorúbb biztonsági intézkedéseket érvényben tartani.


Az ülésen Kallas ismertette az úgynevezett fehér könyvet, azt a javaslatcsomagot, amelyet a végrehajtó testület a napokban publikált a 2050-ig érvényes közlekedési stratégiáról.
Völner Pál ezzel kapcsolatban rámutatott arra, hogy a fehér könyvnek figyelembe kellett vennie a környezetvédelmi és energiaügyi szempontokat is. Kiemelte az energiahatékony motorok kifejlesztésének fontosságát, illetve a környezetkímélőbb közlekedési módokra átállást.
A könyvet jelenleg tanulmányozzák a tagországok, és az elnökség a júniusi tanácsülésen vitát szervez a témáról - jelezte az államtitkár.
 

Foglalkoztak a miniszterek több hajózási kérdéssel, így az Európai Tengerészeti Biztonsági Hivatal (EMSA) illetékességi körének bővítésével, irányítási rendszerének lehetséges változtatásával, valamint az üvegházhatású gázok tengeri közlekedési kibocsátásának kérdéseivel. Döntöttek arról is, hogy az EU csatlakozik a tengeri utas- és poggyászszállításról szóló nemzetközi egyezmény jegyzőkönyvéhez, amely elsősorban biztosítási és jogi kérdésekkel foglalkozik.

 


 


Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére


A hét java

© mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.