Vans napszemüvegek
Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Életmód
2011-04-14 19:02:00

Rapperrel reklámozzák a veszélyes terméket

Kilenc egyetemistát kellett alkoholmérgezéssel kórházba vinni

Snoop Dogg, a neves rapper olyan új, magas koffeintartalmú alkoholos ital reklámkampányában vesz részt, melyet már piacra kerülése előtt be akartak tiltani.

A Blast by Colt 45 elnevezésű ital, melyet a Pabst Brewing Company forgalmaz, a tervek szerint e hónapban kerül piacra. A promóciós videóban Snoop Dogg lengén öltözött lányokkal reklámozza az italt. A majdnem hét deciliteres kiszerelésű italban 12 százalék alkohol van, és szőlő, málna-dinnye, eper, limonádé és áfonya-gránátalma ízekben lesz kapható. Szakértők szerint az ital veszélyt jelenthet a fiatalokra, akik összekeverhetik különböző üdítőkkel.

Egy korábbi kutatás

Egy korábbi, több mint 800 amerikai alkoholfogyasztó fiatal bevonásával készített tanulmányból kiderült, hogy a koffeinnel kevert alkohol hatására általában az emberek sokkal részegebbek. A magas alkoholtartalom a stimuláló koffeinnel keverve nagyon veszélyes lehet. A koffein ráadásul azt az érzést nyújtja, mintha a fogyasztók nem is lennének illuminált állapotban – ezért még többet fognak belőle inni.  Az alkoholos-energiaitalok még ijesztőbb oldala az, hogy ezek fogyasztása egyre nagyobb trenddé kezdi kinőni magát a tinédzserek és a fiatal felnőttek körében. Ráadásul nagyon gyorsan le lehet tőlük részegedni. Egy alkohol-tartalmú energiaital egyenértékű legalább három sörrel, egy doboz Red Bullal, valamint egy eszpresszó kávéval.

– Ha ránézünk a termékre, azt hihetjük, hogy gyümölcsös üdítőitalról van szó – nyilatkozta John Challis, a Daytop Treatment Services nevű rehabilitációs szervezet elnöke. – A gyártó először megteremti a keresletet ,majd a kínálatot.

Tiltsák be a terméket!

A New York-i képviselőtestület egyik tagja, Robert Jackson szeretné, ha a termék forgalmazását nem engedélyeznék a városban. A Blast és a hozzá hasonló italok egyértelműen a fiatal fogyasztókat célozzák meg – nyilatkozta Jackson szóvivője, Martin Collins. – Rövid távon ezek az italok elfedik a bennük található alkohol hatásait, ez pedig rendkívül veszélyes a fiatalokra nézve.

Tavaly októberben a Four Loko nevű ital miatt tört ki hasonló botrány, amikor Washington államban kilenc egyetemistát kellett alkoholmérgezéssel kórházba szállítani az ital fogyasztása miatt. Egy hónappal később az Élelmiszer és Gyógyszerengedélyezési Hivatal (FDA) veszélyesnek minősítette a koffeintartalmú alkoholos italokat. Ennek hatására New Yorkban és más államokban is betiltották a Four Loko forgalmazását. A gyártó Phusion Projects azóta piacra dobta a Four Loko koffeinmentes változatát is.

– A Blast egyértelműen a Four Loko utóda. A színes, csillogó dobozok felkeltik a fiatalok érdeklődését, és mivel látják, hogy az üdítők között árusítják őket, azt hiszik, ezek is gyümölcsös üdítőitalok – nyilatkozta  Collins.

A gyártó Pabst nem kívánta kommentálni a nyilatkozatot.

 -nemesi-

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére


A hét java

© mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.