Vans napszemüvegek
Életmód
2011-08-13 09:30:00

A Gondviselőbe vetett hit segít a bizonytalanság elviselésében

Hawking tesz a vallásra, de mit mondanak a kutatók?

Stephen Hawking világhírű fizikus nemrégiben tündérmesének nevezte a mennyországot, azonban kutatók szerint a hitnek mérhető pszichológiai előnyei vannak.

A Journal of Clinical Psychology folyóiratban közzétett tanulmány szerint azok az emberek, akik feltétel nélkül hisznek a Gondviselőben, azokat kevésbé zavarják az élet szeszélyei, ellentétben azokkal, akik szerint az Isten közömbös vagy büntető az emberekkel szemben.

A hit ereje

A tanulmány két korábbi kutatás alapján született. Az első kutatásban 332 keresztény és zsidó, vallású, hívő embert vontak be. Az eredmények szerint ők kevésbé aggódó természetűek, jobban tűrik a bizonytalanságot ellentétben azokkal, akik nem bíznak Istenben.

A második, két hétig tartó audio-video bemutatáson alapuló kutatásban 125 zsidó vallású ember vett részt, amelynek célja az volt hogy a két hetes programban részt vevők bizalmát növeljék Isten iránt. Az eredmény szerint ezek az emberek a második hét végére kevésbé voltak stresszesek és gondterheltek.

A tanulmány szerzői, köztük Dr. David Rosmarin, a Harvard pszichológia-kutatója az eredményekkel kapcsolatban elmondták: az Istenbe vetett pozitív bizalom révén az emberek kevésbé gondterheltek. Azok az emberek, akik negatív gondolatokat táplálnak, könnyen elvesznek az élet útvesztőiben.

Feltétel nélkül. Fotó innen

A tanulmány szerint az emberek 93 százaléka hisz Istenben vagy egy magasabb rendű hatalom létezésében és 50 százalékuk mondja, hogy a vallás fontos része az életüknek.

Mint arról már korábban írtunk
, a The Guardiannak adott interjújában a világhírű tudós, Stephen Hawking szerint az emberi agy egy számítógép, amely egyszerűen leáll, ha valamelyik része meghibásodik. A fizikus a  mennyországot csak „tündérmesenek” tartja azok számára, akik, mint fogalmazott, félnek a sötétben.

A professzor ugyanakkor kiemelte: hisz a teremtéstörténetben, de csakis a tudományos tényekkel bizonyított verzióban. Hawking a tudomány törvényeit nevezi „Istennek”, kivívva ezzel a vallási vezetők ellenszenvét. A tudós szerint Isten nem az a személy, akivel személyesen is lehetne találkozni és megbeszélni a hétköznapi problémákat.

Stephen Hawking immáron 30 éve tanít a Cambridge-i Egyetemen, és egyre romló egészségi állapota ellenére is folytatja kutatómunkáját. A súlyosan mozgáskorlátozott, motoros neuronbetegségben szenvedő 69 éves elméleti fizikus az orvosok jóslatai ellenére ma is él és virul, bár 21 éves korában diagnosztizálták nála a halálos kórt. A professzor a kvantumgravitáció és kozmológia területén alkotott maradandót: őáltala tudunk többet a híres fekete lyukakról.

–mi, CBS News