Vans napszemüvegek
Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Életmód
2011-04-12 18:27:00

Pozitív sztereotípia

Grün bemegy a henteshez

Legendás zsidó viccek olvashatóak az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség 1%-os óriásplakátain. A kampánnyal az előítéleteken akarnak változtatni.

„Grün bemegy a henteshez és azt mondja: abból a halból kérnék! Mire a hentes: de uram, az sonka! Mire Grün felháborodottan: Nem a nevét kérdeztem!". Többek közt ez a zsidó vicc is az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (Emih) idei 1%-os óriásplakát kampányának egy jellegzetes darabja. Az 2004-ben alakult Emih – amely az első, a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetségétől (Mazsihisz) független, bejegyzett zsidó egyház – elsődleges céljának azt tartja, hogy a magyar zsidóságnak azt a kilencven százalékát karolja fel, mely már nemzedékek óta semmilyen módon nem kötődik gyökereihez.
 


Az Emih egyik plakátja 

Nem jellemző, hogy egy vallási közösség viccekkel hívja fel magára a figyelmet, ráadásul olyannal, mely saját közösségét teszi meg tréfája tárgyául. Az Emih az amúgy sok érzékenységgel és feszültséggel terhelt „zsidó témát" egy könnyedebb, kedvesebb megfogalmazásban ajánlja az emberek figyelmébe.

A kampány célja, hogy az egy százalék megszerzésén kívül az asszociációkon próbáljon változtatni, és az embereknek a „zsidó" kifejezésről ne feltétlenül a szorongással teli negatív emlékek és félelmek, hanem a magyar zsidó kultúra vidám, mindenki által kedvelt oldala jusson eszükbe – olvasható az Emih közleményében. Emellett a kampány célja, hogy az ortodox vonalba tartozó hitközségre – mely könyvkiadással, szabadegyetemek szervezésével, szociális segítségnyújtással foglalkozik – irányítsa a figyelmet.

mti, mindennapi

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére


A hét java

© mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.