- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Életmód
2011-05-05 09:01:00 Fordulat a médiatechnológiábanAz internet legyőzi a televíziót: csökkent a tévékészülékek számaEgyre kevesebb a tévé az amerikai háztartásokban, a jelenséget a gazdasági válsággal és a digitális technológia előretörésével magyarázzák a szakértők.Húsz év óta most először csökkenőben van a tévékészülékek száma az amerikai háztartásokban, a jelenség oka a digitális technika előretörése és az internet jelentette konkurencia – közölte a Nielsen Intézet. A Nielsen becslése szerint 114,7 millió televíziókészülék működik az Egyesült Államokban 2012-ben, azaz a háztartások 96,7 százalékában lesz televízió a 2011-es 98,9 százalék helyett. – Utoljára 1992-ben láttunk hasonló csökkenést, amelyet jelentős mértékű növekedés jellemezte időszak követett – olvasható a cég közleményében. Az Nemzeti Hírközlési Hatóság becslései, illetve korábbi felmérései szerint a közel 3,8 millió magyarországi háztartás közül mintegy hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó közel 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.
Az intézet a csökkenést három tényezővel indokolja: első helyen a digitális televíziózásra történő áttérést említi, amely miatt számos dekóder nélküli televíziókészülék elavult lett. A digitális átmenet után csökkent a televízióval való ellátottság aránya, és azóta sem tért vissza a korábbi szintre a Nielsen szerint. A vételár is fontos tényező egy olyan időszakban, amikor az amerikaiak takarékoskodnak. A szerény jövedelmű és a falusi háztartásokat ez különösen érinti – tette hozzá az intézet. A fogyasztók egyre több videofelvételt néznek különböző hordozókon, a televízión és számítógépen, ahelyett, hogy az egyik médiáról a másikra váltanának. A fiatal és városi nézők egy része már nem fizet elő a televízióra, megelégszik az internetes kínálattal, a tanulmány szerint. A Nielsen szerint a hosszú távú hatás egyelőre nem ismert, mivel nem tudni, hogy a fogyasztók a válság elmúltával ismét vásárolnak-e majd televíziókészülékeket, vagy valóban megkezdődött az általános áttérés az online-videózásra és a hordozható számítógépekre, amint azt a szakértők már korábban megjósolták.
|
Hírsor
A hét java
|
|