Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

Kálvinista topik

ti 2011-05-20 20:34:20
- hasonlóképpen láthatod a pápai primátust is. Viszonylag kevés az ismeretetek az ortodoxiáról, hát akkor röviden: van tiszteletbeli elsőség és sorrend a patriarkátusok és az autekefal (nemzeti önálló) egyházak vezetői között. És viták is, hogy a kánonban ki legyen az ötödik vagy hatodik helyen. Vagy. Látod a szlovákiai Ref. Egyházat. Most akkor csatlakozzon a kárpátmedencei magyar református közösséghez vagy sem. Mintha Krisztus ezt kérdezné a halál után. És itt van köztünk valószínűleg különbség a felfogásunkban: én mit gondolok. És ez valószínűleg életkorunk és élethelyzetünk különbségéből is következik: én azt gondolom, hogy Jézus Krisztus egyetlen kérdést tesz fel (átvitt értelemben): észrevettél-e az embertársadban? Mit tettél azért, hogy a körülötted lévők
1. Megismerjenek,
2. Jobb körülmények között éljenek?
És ezzel párhuzamosan: te megtartottad-e azokat a szabályokat, amiket az együttélés biztosítása miatt kaptál?
Ennyi.
Ezt aztán le kell fordítani köznapi magyar nyelvre, érthető fogalmakkal. És nem kell félni attól, hogy ebben az esetben majd politizálunk és ez lesz, meg az lesz. Nem lesz semmi, ha nem mondjuk el a véleményünket. Aztán, akinek nem tetszik, vitatkozzon vele.
Mondok ismert mai példákat:
Szerinted mit mond Jézus azoknak a parlamenti lelkész képviselőknek, akik a Ne ölj parancs ellenére megszavazták azt az alkotmányt, amely kategorikusan nem tiltja az abortuszt? Azt fogja mondani, hogy jól tettétek? Vagy azt, hogy halálommal ezt a bűnt is eltöröltem? Amit Ti, lelkészek, akik a nem klerikusoktól lényegesen mélyebb ismeretre tettetek szert a lelki dolgokban, tehát tudatosan pártoltátok a magzatgyilkosságot, én mégis megbocsátok? Szerintem ilyet nem fog mondani.
Más: szerinted mit fog kérdezni Gyurcsánytól vagy Orbántól a cigányok és nem cigányok nyomorúságára vonatkozóan? Meg fogja őket dicsérni azért, hogy az egyik autópályát épített, a másik Debrecenbe stadiont, közben pedig a nép egy része éhezik, munkalehetőség pedig nincs? Ezek így merülnek fel, nem valami elvont elméleti kérdésként. Csak általában félnek még a keresztények is, ennyire nyersen, szemléletesen, mai példákon keresztül feltenni a kérdést. Szerinted meg fogja dicsérni a katolikus, a református és az evangélikus főpapokat, hogy hallgatnak akkor, amikor az országban lévő állapototok miatt kiabálni kellene? Nem hiszem, sőt azt mondja, hogy éppen ti voltatok azok, akik segítettétek azokat, akik arra szövetkeznek, hogy a nép ne vegyen engem észre a másik emberben. Nem így van?
Szerinted mit mutat majd nekik arról, amikor mínusz 20 fokban emberek fagytak meg, pl. Budapesten? Én megmondom Neked: megmutatja a fűthető, de üres templomot és visszaemlékezteti azokra a szentbeszédekre, amikor arról prédikáltak, hogy éhes voltam és enni adtatok, hajléktalan voltam és befogadtatok, stb. Bemutatja az ellentmondást és rámutat az éhezőre, a megfagyott hajléktalanra és azt mondja, hogy ő is én voltam. Nem így van?
Ebben az értelemben írtam itt vagy jó párszor, hogy nincs úgy általában, elvontan istenszeretet vagy szeretet, hanem olyan van, hogy szolidaritás, az ember tisztelete, vagy hasonló fogalommal: az ember méltóságának tisztelete, amit nem valami kollektív, megint csak liberális, emberi jogi értelmezésből vezetünk le, hanem onnan, hogy: saját képére teremtetette…
Vagyis összefoglalva:
- nincs olyan, hogy bármit teszünk, elég megbánni és majd Jézus védőügyvédként kimos minket,
- majd a halál után imádsággal, szentmisével, jó cselekedettel, stb. kimosnak az ottmaradottak a földön elkövetett gonoszságból.
Babitsot szeretik a protestánsok is idézni. Valamit megértett, amikor Jónásról írt. Érdemes elolvasni. Szóval, ennyi most, hogy közelebb legyünk az eredeti felvetésedhez.
válasz erre: alex:) - 2011-05-20 07:55:34 | megtekintés
ti 2011-05-20 19:57:14
Figyelj rám:
1. nem ehhez kell egyház, hanem a hit megéléséhez kell egyház. Ebben benne van a hit megismerése, áthagyományozása, stb.
Itt van egy látszólagos ellentmondás, amit azért mégsem könnyű feloldani, ez pedig a zsidó személyes istenkapcsolat és a keresztény kollektivizmus ellentmondása. Az nagy valószínűséggel igaz lehet, amit még 2006-ban nekem válaszolt a pannonhalmi főapát-püspök egy konferencián, szabadon idézve: Jézus Krisztus istene nagy valószínűséggel teljesen más, mint ami a mi istenképünkbe belefér vagy amilyen istenképet mi megkísérlünk felrajzolni. De ez azért most még nem olyan nagy baj, inkább az a fontos még mindig, sajnos a rendszerváltást követő 21 év múlva is, hogy legyen legalább valamiféle keresztény istenkép.
2. Hasonló a helyzet Jézussal is és a megváltással is. Ha a Szentháromságtant veszed, akkor Jézus születése nem más, mint Isten megtestesülése. Ha statikusan szétválasztjuk a Szentháromságot, akkor van az önfeláldozó Fiú és az ítélkező Atya. Nem biztos, hogy ez egy jó megoldás. És az sem biztos, hogy helyesen gondoljuk azt, amit mi kiolvasunk a Szentírásból, A gyakorlatból is láthatod, hogy vannak dolgok, amiket még az azonos felekezethez tartozó lelkészek is különféleképpen értelmeznek. És ez így van a halál utáni sorsával a léleknek, az úttal, amit megtesz vagy meg kell tennie. A régi katolikus gyászmisékben a szentlecke általában Páltól volt, az a szövegrész, ami úgy kezdődik - most pontosan nem keresem ki - : nem akarjuk, hogy tudatlanságban legyetek az elhunytak sorsa felöl.
3. Megnéztem a linket, de:
- más a véleményem, fontos kérdés, meg kell ismerni a történelmet, a körülményeket, de ma már nem ez az igazi probléma vagy teendő a kereszténységen belül. Azt gondolom, hogyha valaki felekezete szerint értelmezve (most nem a szélsőséges felekezetekre és szélsőséges értelmezésekre gondolok) megtartja a szentírási intelmeket, kívánalmakat, akkor nincs jelentősége annak, hogy valaki zsidó, katolikus vagy református.
4. A jelenések könyve egy fontos, kanonizált szöveg. De: nem igazán tudjuk, hogy a halál után mi következik. Ez nem a tudomány, hanem a hit kategóriája. Ami közös, és a reformátusok is ezt vallják, az a Nicea-konstantinápolyi hitvallás, de mondhatjuk az Apostoli Hitvallás megfelelő része: Várom a holtak feltámadását és az eljövendő örök életet.
Ennyi. Utána ennek értelmezése jön, ami koronként is különféle volt és nem jó, ha erre térünk állandóan úgy vissza, hogy közben esetleg ugyanazon felekezeten belül sem akarjuk a dogmafejlődést észrevenni. Magyarul: visszamehetünk a firenzei zsinathoz vagy Dantéhoz, illetve elolvashatjuk a Spe Salve enciklikát. Mások a hangsúlyok. Mondok egy példát: holnap püspökszentelés lesz Miskolcon. Egy görög katolikus püspököt szentelnek fel. A gk-ok az ortodoxiából jöttek. Az ortodoxok és a katolikusok felfogása a purgatóriumról más vagy más volt. Az áttérésnél ez nem lényeges hitbéli akadály. Akkor igen, ha ki akarjuk élezni a különbségeket. Ha nem ez a cél, akkor könnyen meg lehet ilyen dolgokban egyezni.
Folytatni fogom.
válasz erre: alex:) - 2011-05-19 19:36:25 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-05-20 08:29:09
A tévtanítók innen veszik a tisztítótűzet, az helyett, hogy a megtérést/újjászületést hirdetnék, hogy ne a halál utáni tisztitó tűzben reménykedjenek a z emberek
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-05-20 08:27:02 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-05-20 08:27:02
Az Istentől nekem adott kegyelem szerint, mint bölcs építőmester, alapot vetettem, de más épít rá. Vigyázzon azonban mindenki, hogyan épít rá. Mert más alapot senki sem vethet a meglevőn kívül, amely a Jézus Krisztus. Azt pedig, hogy ki mit épít erre az alapra: aranyat, ezüstöt, drágakövet, fát, szénát, szalmát; az a nap fogja világossá tenni, mivel tűzben jelenik meg, és akkor mindenkinek a munkája nyilvánvalóvá lesz; és hogy kinek mit ér a munkája, azt a tűz fogja kipróbálni. (1Kor 3:10-13)
alex:) 2011-05-20 07:55:34
AZ ÚJ JERUZSÁLEM (jel:21-9)

9. És jöve hozzám egy a hét angyal közül, a kinél a hét utolsó csapással telt hét pohár vala, és szóla nékem, mondván: Jer, megmutatom néked a menyasszonyt, a Bárány feleségét.
10. És elvive engem lélekben egy nagy és magas hegyre és megmutatá nékem azt a nagy várost, a szent Jeruzsálemet, a mely Istentől szállott alá a mennyből.
11. Benne vala az Isten dicsősége; és annak világossága hasonló vala a legdrágább kőhöz, úgymint kristálytiszta jáspis kőhöz;
12. És nagy és magas kőfala vala, tizenkét kapuja, és a kapukon tizenkét angyal, és felírott nevek, a melyek az Izráel fiai tizenkét törzsének nevei:
13. Napkeletről három kapu; északról három kapu; délről három kapu: napnyugotról három kapu.
14. És a város kőfalának tizenkét alapja vala, és azokon a Bárány tizenkét apostolának nevei.
15. A ki pedig én velem beszéle, annál vala egy arany vessző, hogy megmérje a várost, és annak kapuit és kőfalát.
16. És a város négyszögben fekszik, és a hossza annyi, mint a szélessége. És megméré a várost a vesszővel tizenkétezer futamatnyira: annak hosszúsága és szélessége és magassága egyenlő.
17. És megméré annak kőfalát száznegyvennégy singre, ember mértékével, azaz angyaléval.
18. És kőfalának rakása jáspisból vala; a város pedig tiszta arany, tiszta üveghez hasonló.
19. És a város kőfalának alapjai ékesítve valának mindenféle drágakövekkel. Az első alap jáspis; a második zafir; a harmadik kálczédon; a negyedik smaragd;
20. Az ötödik sárdonix; a hatodik sárdius; a hetedik krizolitus; a nyolczadik berillus; a kilenczedik topáz; a tizedik krisopráz; a tizenegyedik jáczint; a tizenkettedik amethist.
21. A tizenkét kapu pedig tizenkét gyöngy; minden egyes kapu egy-egy gyöngyből vala; és a város utczája tiszta arany, olyan mint az átlátszó üveg.
22. És templomot nem láttam abban: mert az Úr, a mindenható Isten annak temploma, és a Bárány.
23. És a városnak nincs szüksége a napra, sem a holdra, hogy világítsanak benne; mert az Isten dicsősége megvilágosította azt, és annak szövétneke a Bárány.
24. És a pogányok, a kik megtartatnak, annak világosságában járnak; és a föld királyai az ő dicsőségöket és tisztességöket abba viszik.
25. És annak kapui be nem záratnak nappal (éjszaka ugyanis ott nem lesz);
26. És a pogányok dicsőségét és tisztességét abba viszik.
27. És nem megy abba be semmi tisztátalan, sem a ki utálatosságot és hazugságot cselekszik, hanem csak a kik beírattak az élet könyvébe, a mely a Bárányé.
válasz erre: ti - 2011-05-19 19:32:57 | megtekintés
alex:) 2011-05-19 19:59:46
Hallottam, hogy egy hatalmas hang így szólt a trónus felől: "Íme, az Isten sátora az emberekkel van, és Ő velük fog lakni, ők pedig népei lesznek, és maga az Isten lesz velük."(Jel 21,3)

Egy hatalmas hang a trónus felől ezt mondta: "Íme, az Isten sátora az emberekkel van, és Ő velük fog lakni, ők pedig népei lesznek, és maga az Isten lesz velük."
Úgy új, hogy olyan még nem volt. Amit ember szíve meg se gondol, amit Isten készített az Őt szeretőknek. Isten a benne hívők között lakik, velük sátorozik. Nem palotából dirigálja őket, hanem teljes, eddig soha nem tapasztalt, tökéletes és végleges közösségben él a bocsánatot nyert bűnös a szent Istennel.
Nem lesz többé betegség és semmi, ami azt létrehozza, és semmi, ami annak a következménye. Sem jajgatás, sem fájdalom, sem halál.
Isten nemcsak a bűn következményeit törli el végleg, hanem magát a bűnt is. A vétkezés lehetősége megszűnik. Biblia az új teremtésről ír, abban egyebek közt az is benne van, hogy az új világ dicsősége nagyobb lesz, mint az első teremtett világé. A kegyelmet nyert, Jézushoz hű, üdvözült ember helyzete jobb lesz, mint Ádámé volt, mert az új világban már nincs lehetősége vétkezni, Isten ellen lázadni.
válasz erre: ti - 2011-05-19 19:32:57 | megtekintés
alex:) 2011-05-19 19:49:18
Manapság, amikor szerte a világon az emberi véges bölcsesség, kitalálás hitető beszédeivel, írásaival, médiában megjelenő tévtanításokkal a keresztyénséget alapjaiban akarják megdönte-ni, és milliárdokat tévesztenek meg, egymás ellen hangolva, megosztva népeket, nemzeteket "Divide et impera- oszd meg és uralkodj ősi bűnös alapelvvel!
Pedig: "Az Anyaszentegyházon a pokol kapui sem vesznek rajta diadalmat.- /Mt. 16,18/ "Az ég és a föld elmúlnak, de az én beszédeim semmiképpen el nem múlnak.- /Mt. 24,35 és Lk. 21,33/ "Megszárad a fű, elhull a virág, de Istenünk beszéde mindörökre megmarad-. /Ézs. 40,8/
Figyeljük meg, egyik Ige bizonyítja az összes többit, és hitelesen cáfolja összefüggéseiben a tévtanításokat.

http://www.parokia.hu/lap/presbiter/cikk/mutat/alapok-1/
válasz erre: ti - 2011-05-19 19:32:57 | megtekintés
alex:) 2011-05-19 19:37:33
Ok:akkor majd folytatjuk! Köszönöm a beszélgetést és az Úr szeretete kísérjen Téged.
válasz erre: ti - 2011-05-19 19:32:57 | megtekintés
alex:) 2011-05-19 19:36:25
Majdnem így van de mégsem! Mert ehhez nem kell egyház,csak Egyedül az Úr Jézus,akit személyesen kell megismerned és itt elfogadnod,mert akié a Fiú azé az Élet!
És amikor odaát vagyunk az örökléteben az Isten színe előtt,rád nem fog nézni,csak egy Valakire:Az Úr Jézusra.
Aki melletted áll,ha itt a földön elfogadtad mint az egyetlen Urat.
Ott állsz az Isten előtt és könyvek nyittatnak meg:Benne van a neved? (jelenések könyvében olvashatod)
Mint védőügyvéd az Úr Jézus melléd áll,és az Atya csak így fogad el,az Ő szeretet Fián!
Amúgy a jelenések könyvében elég részletesen le van írva a mennyek országa! GYÖNYÖRŰ!!!
válasz erre: ti - 2011-05-19 19:24:07 | megtekintés
ti 2011-05-19 19:32:57
na, most elmegyek, ha már megígértem ezeknek a fiataloknak, de nyugodtan írd le a kérdéseidet, aztán amikor megjöttem, legjobb tudásom szerint megkísérlek válaszolni. üdv, istván
válasz erre: ti - 2011-05-19 19:29:50 | megtekintés
ti 2011-05-19 19:29:50
egyébként a régi katolikus mise prefációja is így szólt: mert amikor halandó testünk enyészetnek indul, lelkünket a mennyben örök otthon várja.
azaz várja. de nem feltétlenül tudunk bemenni, ha nem visszük a kulcsot vagy nem találjuk az ajtót, vagy legalább az ajtón azt a kilincset.
válasz erre: ti - 2011-05-19 19:24:07 | megtekintés
ti 2011-05-19 19:24:07
igen. van egy átmenet, ez a halál. a lélek, mindegyikünké valahová kerül. egy beszámoló után. ezt írja le tőlem lényegesen jobban Benedek pápa a Spe salve enciklikában. aztán eldől, hogy isten közelségébe vagy éppen távolságába. az ott már nem értelmezhető időben és térben a purgatórium fogalma ebben a megvilágításban értelmet nyerhet, statikus, dantei módon nevetségessé válik. maga a megtérés, ha elnyeri erre a kegyelmet a delikvens, akár az utolsó percbe is bekövetkezhet, ha van kihez és valamilyen mércéhez megtérni. de ez részben tőlünk független. a tudás nem teljesen, de a kegyelem teljesen független. a spanyol királyok akarták megvenni, az akkori ember hitt ebben, a mai nevet rajta.
válasz erre: alex:) - 2011-05-19 19:17:43 | megtekintés
alex:) 2011-05-19 19:17:43
És hogy hiszel benne,le tudnád írni? :)
válasz erre: ti - 2011-05-19 19:17:03 | megtekintés
ti 2011-05-19 19:17:03
persze, ez nem kérdés
válasz erre: alex:) - 2011-05-19 19:16:23 | megtekintés
alex:) 2011-05-19 19:16:23
István te hiszel az örök életben? :-)
válasz erre: ti - 2011-05-19 19:15:16 | megtekintés
ti 2011-05-19 19:15:16
epevezeték-rák, 3 hónap alatt halt meg. nem ivott, nem cigizett, kaját is megválogatták, sportolt, judo-szövetségi vezető volt, stb. ilyen az élet.
válasz erre: alex:) - 2011-05-19 19:11:55 | megtekintés
alex:) 2011-05-19 19:11:55
azt tudod hogy az Úr az utolsó másodpercekben is üdvösségre viszi az ő gyermekét! Ezért szokták nekünk a teológusaink mondani,hogy csodálkozunk hogy a mennyek országába kik lesznek! Mert Isten szuverén Úr és annak adja Kegyelmét akinek akarja.
Rengeteg történetet tudnék mesélni,de mivel kevés az időd ezt most nem teszem.
De bízzál az Úrban hogy a barátoddal még találkozol az örök életben. Barátod beteg volt?
válasz erre: ti - 2011-05-19 19:07:02 | megtekintés
ti 2011-05-19 19:08:09
80-as években MSZMP tag lett, rendőrtiszt volt, a 90-es években is, tartotta magát a szervezet konvencióihoz.
válasz erre: ti - 2011-05-19 19:07:02 | megtekintés
ti 2011-05-19 19:07:02
meg volt keresztelve, de a 80
válasz erre: alex:) - 2011-05-19 19:05:51 | megtekintés
alex:) 2011-05-19 19:05:51
Akkor megszeretném kérdezni ez a barátod keresztyén volt?
válasz erre: ti - 2011-05-19 19:03:29 | megtekintés
ti 2011-05-19 19:03:29
annyira hátul van, hogy alig találtam meg: kérdezhetsz
válasz erre: alex:) - 2011-05-09 17:00:13 | megtekintés
Bogre 2011-05-18 15:27:31
Köszönöm, meg fogom nézni.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-05-18 14:50:29 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-05-18 14:50:29
No, csak megvan:
http://leporollak.hu/egyhtori/kalvin/izmus/SEB_PRED.HTM
válasz erre: Bogre - 2011-05-18 13:11:15 | megtekintés
Bogre 2011-05-18 13:11:15
Köszönöm; várom.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-05-18 13:03:33 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-05-18 13:03:33
Kedves Testvérem!

Sebestyén Jenő prof. írását szoktam e témában citálni, ha adsz egy kis időt, keresek hozzá linket is.
válasz erre: Bogre - 2011-05-18 12:56:58 | megtekintés
Bogre 2011-05-18 12:56:58
Végigolvastam a topikot. Tud valaki jó írást, könyvet, vagy hanganyagot ajánlani Predestináció témakörben? Köszönöm.
Simul justus et peccator 2011-05-17 13:58:01
http://www.youtube.com/watch?v=w6KvHszw5xs&feature=related
Simul justus et peccator 2011-05-17 13:51:36
Hiányoztál:)
válasz erre: Krisztusfüggő - 2011-05-14 01:30:10 | megtekintés
ti 2011-05-15 23:26:42
Hát, akkor ebben nincs lényeges különbség, hacsak nem annyi, hogyha már nagyon nem stimmel valami a szabad értelmezés szülte teóriával, akkor nálunk még mindig ott van a Hittani Kongregáció, aztán egyszer, ha jól megrágták ott a dolgot, mondanak valamit. Ritkán, de azért előfordul.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-05-15 16:40:07 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-05-15 16:40:07
Bizonyos szabályok között. De épp ezért megmarad a bírálat joga is.
válasz erre: ti - 2011-05-15 01:23:30 | megtekintés
ti 2011-05-15 01:23:30
Értem, köszönöm, de ez részben, ha nagy eretnekséget nem mond, ami önmagában felhívja a figyelmet arra, hogy valami nem stimmel, akkor értelmezés kérdése. Nálatok pedig, úgy tudom, a szabad értelmezés is sajátosság.
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-05-14 23:08:44 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-15 00:11:46
Áldott legyen az Úr érte!:)
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-05-14 23:08:44 | megtekintés
gyöngyi 2011-05-15 00:10:19
Pont most hallgatom.:)
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-05-14 13:47:13 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-05-14 23:08:44
A hit.

Nem is tudom, hány olyan, magát kálvinista prédikátornak (vagy református lelkésznek) mondó embertől hallottam már olyan prédikációt (illetve annak nevezett valamit), ami szólt az égvilágon mindenről, csak épp az Evangéliumról nem. A református öntudattól Trianonon keresztül a hitetlenség piedesztálra emeléséig mindenféléről prédikálnak ezek, csak épp az Evangéliumot, Jézus Krisztus csodálatos váltságművét hagyják ki a gondolatmenetből. Maradjunk annyiban, hogy nem minden alap nélküli, amikor a hitgyülisek az egész református egyházat lelkileg halottnak mondják.

Szerencsére (mint mindig) most is vannak olyanok, akik életüket az Evangélium által és abban gyökerezve élik, ennek következményeivel együtt (ott többnyire nem is kongnak a templomok az ürességtől, ahol ilyen lelkész van). Ez a különbség. És ezért is nem nagyon védem én a református egyházat: jó része e tekintetben is rászolgál a feddésre. Köszönjük Isten kegyelmének, hogy most is van "szent maradék".
válasz erre: ti - 2011-05-14 22:08:55 | megtekintés
ti 2011-05-14 22:08:55
De most komolyan kérdezem, mi a különbség?
válasz erre: Sola Scriptura - 2011-05-14 13:47:31 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-05-14 13:47:31
hajajj ... :)
válasz erre: ti - 2011-05-14 02:03:03 | megtekintés
Sola Scriptura 2011-05-14 13:47:13
Drága Testvéreim,
akit érdekel a héten nálunk lezajlott evangelizáció Sípos Ete Zoltán lelkipásztor testvérünkkel, az ide klikkoljon:

http://www.youtube.com/playlist?p=PLE1A3D677555DD1FE
ti 2011-05-14 02:03:03
mit értesz evangéliumi kálvinizmus fogalma alatt? van nem evangéliumi kálvinizmus is?
válasz erre: Krisztusfüggő - 2011-05-14 01:30:10 | megtekintés
Krisztusfüggő 2011-05-14 01:30:10
A vége lemaradt:-)

Szóval Isten adjon ébredést, ha lehet először nekünk, kálvinistáknak:-)

üdv
Krisztusfüggő 2011-05-14 01:28:05
"I'll be back" mondta a Terminátor, és tényleg visszatért:-)

Nos én nem ígértem, hogy visszatérek, de nem is szándékoztam...Balavány György fröcsögéseitől, valamint az indokolatlan komment-cenzúrázás miatt elment a kedvem a honlap látogatásától!!!

Egy kedves barátom, és testvérem hívta fel a figyelmemet egy heretikus cikkre a nőkkel kapcsolatban, aztán "véletlenül" szétnéztem az oldalon:-)

Nagyon örülök kedves SS, hogy beindítottad a tpoikot. Csak azt nem értem, ha van annyi vitatkozós, meg Máriázós fórum, akkor miért rontják itt egyesek a levegőt???

Egy kálvinistának nincs joga egy kis "kuckóhoz" a nagy heretikus médiadzsungelben?:-) Ahogy igazgatónőnk mondta: "Ne húzd fel magad holmi katolikusokon!":-)

De félre téve a viccet, amiért tollat ragadtam...

1. Aki ismer, tudja, hogy amerikát megjárt lelkészként nem rajongok a tengeren túlról származó dolgokért...Globalizáció, Golgota feeling, karcsik és még sorolhatnám...

2. Nekem aztán "sem rokonom, sem boldog ősöm" Paul Washer, és nem is az én tisztem megvédeni. De, hogy ő nem a standard amerikai-happy-keresztyén lelkész az biztos, hiszen éppen ezek ellen küzd.

3. Amúgy, ha Isten is akarja, személyesen is meg lehet majd őt hallgatni Miskolcon - de erről majd csak akkor, ha lesz konkrétum. Addig is lehet imádkozni!!!:-)

4. Természetesn nem hibátlan ő sem, és semmiképpen nem akarjuk őt bálványozni! De épp egy katolikusnak kell magyarázni, hogy Isten milyen hatalmasan munkálkodhat egy emberen keresztül???

5. Infók hiányában pedig ne alkossunk véleményt...

Amit eddig én tudok PW-ről:

Krisztusfüggő 2011-05-14 01:27:47
1. Kb. 2 éve hallgattam először a sokak által már ismert Shocking message-jét, ami akkor nagyon felrázott punnyadt "kálvinista" mivoltomból! Értem ezalatt az ingyen kegyelem helyett olcsó kegyelmet hirdető tévtanítást, valamint az ebből következő cselekedetek nélküli hitet... Természetesen ez nem az evangéliumi Kálvinizmus volt, csak annak egy elfajzása.
2. Sajnos csak 2-3 PW videó van feliratozva. Abból is pár un. sermon jam, azaz preka kivonat, ráadásul gusztustalan hatásvadász zenével. Nyilván ezt már utólag keverték alá, erről nem PW tehet. Akkor is az üzenet jó. /Amúgy kálvinista "mazsolaként" a predestinációs 8 perces magyarázata s kristálytiszta - az ifiseimmel is így értettem meg a dolgot - és ez is elérhető magyarul. Ez alapján sem gondolnám őt árminiánusnak.../

3. Azonban az elmúlt 2 évben kb. 20-30 Igehirdetését hallgattam meg angolul. Ez talán elég ahhoz, hogy róla, vagy legalább is a tanításáról árnyalt képet kapjak.

4. Paul Washer ma 49 éves, kb. 30 éve tért meg, nagy mélységből, ahogy valaki írta is, a saját hányadékából mosta ki Isten. Peru dzsungeleiben hirdette éveken át az evangéliumot, sokszor a kommunista gerilláktól életveaszélyesen fenyegetve! 30 évesen vette feleségül Caro-t, akitől 2 fia, és 1 lánya született. Misszionált Romániában, Nepálban, Indiában, mostanság kínai missziót tervez. Szóval nem a legegyszerűbb terepeken vállalja fel Jézust! Ma a Virginiai Radfordban szolgál.
A prekái alapján kifejezetten kálvinistának látom, attól függetlenül, hogy déli-baptista / ami amúgy amerikában még mindig az egyik legbiblikusabb felekezet...de még ott is a konzervatív szárnyhoz tartozik - ki is tiltották sok gyüliből, mert hát nem kenegeti az emberek lelkét/ Amúgy Spurgeon is kálvinista baptista volt, és úgy gondolom, hogy a bemerítést leszámítva nem sok kivetnivalót találunk az ő teológiájában...
Tisztán, biblikusan prédikál, sokat idéz a puritánoktól. Már a gyerekeivel is Augusztinuszt olvas:-)
A Shocking message, majd 10 éves, azóta hallgatva az elmúlt 10 év néhány prekáját úgy látom őt is sokat formálta az Úr. Egyrészt sokkal szelídebb lett, nem az a pátoszos, hatásvadásznak tűnő, mint a 2002-es videón. Sokkal érettebbek a gondolatai, ő maga is megfontoltabb, de mit sem veszített az éléből. Továbbra sem kerekíti le az Ige éleit senki kedvéért. Él hal az Úr Jézusért. Látszik, hogy teljesen igyekszik magát Neki odaszánni!Talán ezért van annyi áldás az életén-SDG!

5. Én magam is sokat épültem a prekáiból, de a környezetemben lévők életében is komoly változások mentek végbe keresztyén hitelesség terén, őt hallgatva. Úgy gondolom a mai punnyadt "magyar reformástus" egyházra is ráférnek az ő igei alapú, felrázó gondolatai!
Talán azért olyan nagy a hatása sokunkra, mert még senki nem prédikált nekünk úgy, hogy ennyire komolyan kell vennünk Isten szentségét, az Ő félelmét, imádatát, szeretetét. Senki nem hívta még fel a figyelmünket arra, hogy az életünk egyetlen értelme és haszna, ha Jézusért, és Jézusnak élünk!

6. Úgy gondolom, hogy aki megtért hívő ember fel fogja fedezni, hogy Paul Washerben és benne ugyanaz a Lélek imádtatja mindkettőjükkel Jézust Krisztust! És szerintem ez a lényeg. Solus Christus - ez PW igehirdetésének és életének is az ars poetica-ja!

7. Sok tekintetben magunkra és korunkra ismerhetünk őt hallgatva, noha nekünk nem mindig ugyanazok a problémáink, mint az USA beli keresztyénekenek. Ettől még sokat tanulhatunk az igehirdetéseiből, ami nemcsak, hogy Krisztushoz vezet, de nagyon gyakorlatias is.

Ha valaki tud angolul, érdemes meghallgatni az utóbbi 3 prekáját, ami kifejezetten a párválasztás előtt álló fiataloknak szól! Mivel én is érintett vagyok, engem is sok mindenben kijózanított...

http://www.youtube.com/watch?v=WSRNwuVsEmg&feature=relmfu

http://www.youtube.com/watch?v=cbL5qtRgO84

http://www.youtube.com/watch?v=oyVxMAo-Pyg&feature=relmfu

Honlapjuk: http://www.heartcrymissionary.com/

Isten áldjon titeket és adjon ébredést, ha lehet először nek
alex:) 2011-05-09 17:00:13
Záró gondolatok

Az ébredés előfeltétele: bűntudat, minden cselekedetem csődje és önmagam teljes halálba adása. Mikor Isten népe így szólt: én bűnöm, én nagy bűnöm! Könyörülj meg rajtam Uram, a te nyomorult szolgádon. Amikor üres tenyerünket mutatjuk az égre és azt mondjuk hogy nem hoztunk semmit. Cselekedeteink, tudásunk, ismereteink nem érnek semmit. Kísértéseim falain újra véresre zúztam magam. Húsomba bevágott a kötél és nem tudok szabadulni. Feltör szívedből, hogy : Oh én nyomorult ember, kicsoda szabadít meg engem! Akkor lenyúl a magasságból és újra felvesz téged és te a megtalálás örömében jutsz vele boldog élő közösségre. Te vagy az ébredés akadálya. Ezt szeretném úgy mondani, hogy kiállnék a templom kijáratába és mindenkinek megfognám a kezét és a szemébe néznék, amikor eltávozik és őszintén ezt mondanám: Te vagy! Közösségbe tartozó vagy oda nem tartozó: az ébredés akadálya te vagy! Prédikátorok, énekesek, férfiak, asszonyok, leányok: te vagy! Az ébredés akadálya én vagyok. Ha az én szívemet még forróbban rázná a láz, a szemeimben emésztőbben lobogna bennem a tűz, ha el merném vonni azt a néhány órát a testtől, amit pihenésre szántam. Ha annyira sem kímélném magam, amennyire kímélem, akkor jönne az ébredés. Serkenj fel, aki aluszol! Ha pedig nem, akkor ne rontsd meg Isten népét! Ha megrontod, Istennek rettenetes ítélete van számodra. Hirdetem azzal a hatalommal, amivel az én Uram Jézus Krisztus felruházott, amikor elhívott az Ő szolgálatára: rontson meg téged, ha szíved keménységével és hitetlenségével útját állod az ébredésnek. Semmi más nem biztosíthatja számodra, hogy nem leszel az ébredés akadálya, csak ha Isten irgalmas lesz hozzád és ébredést ad neked. Támadj fel a halálból és akkor felragyog neked a Krisztus, az a megfeszített, töviskoronás fő, az én szerelmes Uram, drága Megváltóm! Aki eltörölte az én bűneimet, hófehérré tett engem az ő irántam való nagy irgalmasságából és ugyanezt veled is meg akarja cselekedni. ( Szikszai Béni )
válasz erre: alex:) - 2011-05-09 16:58:32 | megtekintés
alex:) 2011-05-09 16:58:32
3. Akadályai az ébredésnek azok a keresztyének, akik szövetségben vannak ezzel a világgal, akiknek nem olyan drága az Úr Jézus, hogy érette mindenről lemondanának, valóságosan, nemcsak az énekszóban. Megdöbbentő az az elvilágiasodás, amely életünk minden vonalán látszik. Ne vegye törvényeskedésnek senki, de amíg azt látom, hogy valaki tornyot csinál a hajából, kétségem van afelől, hogy sok köze lenne az illetőnek Jézushoz. Majd amikor leányaink Jézusért öltöznek és válogatják meg szórakozásaikat és életük minden területén nyilvánvalóvá válik, hogy Jézusért tették vagy nem tették, akkor beszélhetünk arról, hogy lesz-e ébredés. Amíg a Szentléleknek velünk kell bíbelődnie, amíg velünk el nem készül, nem számíthatunk arra, hogy elkészül a kívülállókkal. A Jakab levelében ezt olvassuk: „Parázna férfiak és asszonyok, nem tudjátok-e, hogy a világgal való barátság ellenségeskedés Istennel? Ha tehát valaki a világgal barátságot köt, ellenségévé válik Istennek.”(Jak 4:4) Mit akarunk mi lelki ébredésről beszélni, mikor fél szívünket ott hagytuk a világnak. Majd amikor a szíved másik felét is elhoztad, amit zálogba hagytál az ördögnél és úgy énekelsz és imádkozol, akkor lesz ébredés. Életednek egy darabját otthagytad bizonyítékul: visszajövök hozzád! Majd amikor a vele való jegyességed ajándékát visszaadod, beszélhetünk arról, hogy nem vagy akadálya az ébredésnek. Azt mondja isten Igéje, hogy azért van köztetek olyan sok erőtlen és beteg mert félszívük még a világé, az ördögé és azért alusznak sokan.
válasz erre: alex:) - 2011-05-09 16:57:58 | megtekintés
alex:) 2011-05-09 16:57:58
Folyt.Szikaszai Béni írásaiból: A gyülekezeti ébredés akadályai

Miért nem telik meg összejöveteli helység úgy mint régen?

1. Mindenekelőtt az alvó hívő emberek miatt, akik nem nyilvánvaló igazsággal, hanem mással kelletik magukat. Egy lelkészhez egyszer beállított egy magát hívőnek nevező atyafi s arra a kérdésre, hogy mi a célja a jövetelének, azt felelte, hogy behunyt szemmel imádkozzanak. Ez komolyan megtörtént. Ez volt igehirdetésének, bizonyságtételének célja. Egy faluban igehirdetés után jöttek hozzám gyülekezeti férfi tagok s elém álltak azzal, hogy mi erre a vallásra át akarunk térni. Nem erről van, hanem arról, hogy meg kell térni. Ezt azonban nem akarták csak áttérni. Nem a nyilvánvaló igazsággal kelleted magad, hogy bűnös vagy és bűneidre egyes-egyedül Jézus Krisztusban találsz bocsánatot. Másról kezdünk beszélni, mert magunk is alszunk. Nem azzal van telel a szívünk, hogy engem Jézus Krisztus egészem megváltott, hanem azzal, hogy pl. leszoktál a dohányzásról. Nagy dolog, ha valaki leszokott róla, de ez még nem jelenti azt, hogy keresztyén ember. Akármilyen nagy kérdések lelki élmények kerülnek szóba, a nyilvánvaló igazságról kell becsületesen szólanunk; arról, hogy abban a társaságban amelyben én vagyok, én vagyok a legbűnösebb. Mond el, hogy neked a drága jézus vérére nagy szükséged van, hogy megtartassál az üdvösségre. Mikor annyi nyomorúság után megérkezel a dicsőségbe, ott is elhangzik, hogy „Ezért vannak az Isten királyi széke előtt, mert megmosták az Ő ruháikat és megfehérítették a Bárány vérében.” (Jel 7: 14-15) azt jelenti ez, hogy szennyes ruhádat és ruhámat szüntelen meg kell mosnunk a Bárány vérében.

2. Akadályai az ébredésnek azok a hívők, akiknek élete csak beszédben áll. Nincs mögötte megváltozott élet. Csak beszélnek, csak beszélnek. Eszembe jut sok olyan hívő élet, akik jól tudnak beszélni, kegyesek az imádáságban, de sokkal többet érne ha valóban keresztyén alázattal tudnának elhordozni engem, ha nyugodtan tudnék beszélgetni velük természetes hangon és nem sértődnének meg rajta, nem kellene válogatnom a szavakat a kifejezéseket s nem kellene borsódznia a hátamnak, hogy hogyan mondjam meg nekik mondanivalómat, hogyan adjam tudtára, hogy amit csinál az helytelen. Csak imádságban, beszédben áll a keresztyénségünk és ez akadálya az ébredésnek. Útjába állnak egy csomó embernek, mert mondják, hogy olyan keresztyénségből, mint az övék, nem kérünk.
válasz erre: alex:) - 2011-05-08 18:24:06 | megtekintés
ti 2011-05-09 13:06:47
Ezzel semmi újat nem mondtál, mert minden történelmi keresztény egyház azt vallja, hogy a Szentírás lezárult és ezzel befejeződött, a Ti szóhasználatotokkal az igei kijelentések kora. Onnantól fogva nincs új kijelentés. De maga a Szentírás - és erről beszéltünk már . sem egységes. Van, ahol több könyvből áll, van, ahol kevesebb könyv került bele.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-05-09 09:42:41 | megtekintés
ti 2011-05-09 13:03:12
Látod, ez sem így van. mert nem eretnekek az ortodoxok, de mindenki eretneknek számít, akikkel nincs meg az eucharisztikus egység. Ez az a pont, aminek alapján azt a fogalmat, hogy eretnek, nagy biztonsággal ki lehet mondani. Ezen lehet vitatkozni, de erre van elfogadott definíció és vannak alapfogalmak, amiket nem hasonlóképpen, hanem ugyanúgy kell értelmezi. A gyakorlatban és ha nagyon leegyszerűsítve, nagyon röviden akarunk fogalmazni, akkor le lehet szűkíteni arra, hogy mit értünk eucharisztia fogalmán.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-05-09 09:44:07 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-05-09 09:44:07
t i
nek

a kat. kivül mindenki eretnek ezt egy kommentbe leírta nagy szeretettel
válasz erre: alex:) - 2011-05-06 17:03:53 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-05-09 09:42:41
Nincs új kijelentés

Jn 14,26 Ama vígasztaló pedig, a Szent Lélek, a kit az én nevemben küld az Atya, az mindenre megtanít majd titeket, és eszetekbe juttatja!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mindazokat!!!!!!!!!!!!!!, a miket mondottam néktek.
válasz erre: abigail - 2011-05-06 15:22:58 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-05-09 09:39:51
az enyém 45 percet is prédikál, de még akkor is hallgatnám tovább:)
válasz erre: gyöngyi - 2011-05-06 19:33:28 | megtekintés
alex:) 2011-05-08 18:24:06
Szemét minden meghallgatott imádságom, csak egy valami valóség: az Úr Jézus keresztje. Sőt annak felette még most is kárnak ítélek mindent, hogy az Úr Jézus Krisztust megnyerjem. Csak erről tehetek bizonyságot, hogy nékem annyi van, amennyit ma adott az Úr. És ez nem elég holnapra. Ha holnap újra nem ad, akkor üresen kolduson állok elébe. Ha nem fogad be kegyelmébe, ha nem irgalmaz meg nekem, utolsó, számkivetett ember leszek. Oda kell eljutnom, ahová Pál, aki azt mondta: ideje már, hogy az álomból felserkenjünk! (Róma 13:11.) A továbbiakban így ír: „Az igyekezetben ne legyetek restek, lélekben buzgók legyetek.” Ideje már az álomból felébrednünk. Én Pál is veletek együtt. Mikor Isten ébredésről beszél, így szól: mind a gyülekezeti vezetők, mind a közösségi tagok ébredjetek fel! Nem a gyülekezetet kell ébresztgetni, hanem nekik kell felébredniük. Mindenkinek a saját személyében kell felébrednie. Ezek azonban csak egyéni ébredésünk akadályai. Nézzük meg most, hogy mik a gyülekezet elsődleges ébredés akadályai.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.