Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Fórum témák
Új hozzászóláshoz, kérem jelentkezzen be!

HOL VAN AZ IGAZSÁG?

mt 2011-05-12 18:10:35
Szedő Dénes atyára jellemző volt, hogy mintegy rejtőzködve volt jelen. Csak "tükör által homályosan"...
A szépség az igazság megjelenési formája, de ez a szépség nem mesterkélt, nem megtervezett, nem az igazságra, a valóságra rákényszerített ruha. Az Igazság csak rejtőzködve tud jelen lenni ebben az életben.
A költő erről az igazságról, valóságról ír, ámde úgy, mint ami a szépségben elrejtőzik.
A költő, ha valóban költő, akkor filozófus; a létezés csodáját hirdeti, azonban a létezés rejtőzködik. "Csupasz igazság" nincs!
Dénes atya szelíd szeretettel fogadott, mintha azt mondta volna: "Szeretlek, de nem kell észrevenned és főleg viszonoznod."
Szedő Dénes költészetének ez a lényege.
A műfordítás tipikusan erre jellemző alkotás: rejtőzve jelen lenni. Műfordításaival elénk állva mondja: "Mindezt nem én írtam, én csak magyarra fordítottam, mert szeretem, de nem kell neked is szeretned őket; ám hogyan szerethetnéd meg, ha nem lenne édes anyanyelvünkre fordítva: rejtőzködve jelenlévővé téve?"
B.B.
mt 2011-05-05 21:26:14
A tizenegyedik parancsolatról:
http://www.gondola.hu/cikkek/53700
alex:) 2011-04-22 11:45:16
http://www.youtube.com/watch?v=AArO4p0ARKc&feature=related
válasz erre: máté 9.37. - 2011-04-22 08:52:27 | megtekintés
máté 9.37. 2011-04-22 08:52:27
Félreérthető: nem OK, hanem Ok ! az okozó... Jézus Krisztus kereszten való szenvedésének! Térdre magyar!
válasz erre: máté 9.37. - 2011-04-22 08:51:04 | megtekintés
máté 9.37. 2011-04-22 08:51:04
Igen! "Én vagyok az út, az igazság és az élet. Senki nem mehet az Atyához, csakis énáltalam"

We are the Reason - Mi vagyunk az OK (animációs film)
http://www.youtube.com/watch?v=zSloKo1mnwg&feature=related
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-04-22 07:58:33 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-04-22 07:58:33
http://www.mindennapi.hu/cikk/egyhaz/megternek-es-megvaltoznak-a-ciganyok-karpataljan-video-/2011-04-17/2661

Jézus az igazság
Koenig88 2011-02-25 20:35:37
"HOL VAN AZ IGAZSÁG?"

Hát az Igazság már rég meghalt hős vezérünkkel Szálasi Ferenccel aki egy szabadabb, szebb Magyarországért küzdött német testvéreinkkel együtt!

"Nagy péntek nélkül nincs feltámadás!"
mt 2011-02-22 13:19:04
Mintha Te sem erre számítottál volna :) Örülök,hogy rászántad az időt is,ámbár most érzem, nem is olyan egyszerű leírni ezt az egy- két betűt:B:A .Köszönet érte:)
válasz erre: MISI - 2011-02-22 12:11:30 | megtekintés
MISI 2011-02-22 12:11:30
A teszt szerint én A-B vagyok?!
mt 2011-02-18 11:04:15
“Az anya nemcsak egy gyermeknek ad életet, hanem a szeretetnek és az örömnek, amit valaha magának remélt.”
Simul justus et peccator 2011-02-18 06:43:57
" Gyerekre hangolva"
A gyerekek öt szeretet-nyelve

Gary Chapman§Ross Campbell
Harmat kiadó
most olvasom
mt 2011-02-18 00:59:38
Utaltatok rá már valahol, úgy emlékszem. Ezen mindenesetre meglepődtem...
http://johir.neobase.hu/system/files/johir/pdf/MiAzElsodlegesSzeretetnyelved.pdf

Hát, kíváncsi lennék, az Úrnak melyik? :)
Simul justus et peccator 2011-02-17 20:26:58
:-)
válasz erre: MISI - 2011-02-17 20:19:33 | megtekintés
MISI 2011-02-17 20:23:50
E létünkben is találhatunk igaz pillanatokat a lelkünkben, ha ott Jézus lakik !
MISI 2011-02-17 20:19:33
Kedves mindenki! Most ilyen érzés tölt el: http://www.youtube.com/watch?v=uuNHcIohz08&feature=related
Kívánom nektek is,Misi
Simul justus et peccator 2011-02-17 10:43:37
Hú ez jó most látom
válasz erre: alex:) - 2011-01-29 07:42:14 | megtekintés
mt 2011-02-17 10:34:55
http://www.magyarulbabelben.net/works/de/Geibel,_Emanuel/Hoffnung/hu/13692-Rem%C3%A9ny
alex:) 2011-01-29 07:42:14
Nem a jövő héten, nem holnapután, most.
Így került sor életemben először őszinte, radikális bűnvallásra.

...Isten még újabbakat és újabbakat juttat eszembe. ... Tisztogat a mai napig, és tisztogat minden hívőt. Egyre érzékenyebbé tesz arra, ami Őneki utálatos.

A hívő is elkövet utálatosságokat, ő is engedetlen olykor, de nagy különbség van a hívő élet meg a megelőző között. Mert nem ez a jellemző már, hogy cselekszem nyakra-főre azt, ami Istennek utálatos. Ha mégis előfordul, észreveszem, fáj, és azonnal rendezni akarom. Tudom, hogy ezt csak úgy lehet rendezni, ahogy az út elején rendezte Isten: jövök, megvallom, és kérem a bocsánatát.
...
Amíg ebben a testben járunk, addig ismétlődnek a bűnök, de Pál apostol azt írja: nem a bűn uralkodik már az ilyen emberen, hanem Jézus.

...életem egyik legkedvesebb éneke...: Véredbe rejtve én tiszta s igaz vagyok."
(Cseri Kálmán)
alex:) 2011-01-29 07:41:53
Cseri Kálmán: Megtérésém

"...Sokat hallottam Jézusról, de nem ismertem Őt. Ezt soha nem szabad összetéveszteni, hogy valaki hallgatója Jézusnak, vagy a tanítványa. Hallgatója voltam, de egyáltalán nem ismertem Őt. Volt általános istenhitem, de éltem a magam életét Istentől teljesen függetlenül. Ez a gyakorlati ateizmus, a gyakorlati Isten-nélküliség. A vallásos emberek többsége is így él. Nem tagadják Istent, de nem része Isten az életüknek. Legfőképpen pedig nem Ura. Akkor került sor a szülővárosomban egy ugyanilyen sorozatra, amelyikre elmentem. Az elején nem túl nagy érdeklődéssel. Egyik este meglepődtem, mert amit ott elmondtak arról, miféle botlások, tisztátalan gondolatok, bűnök kísérik az emberek életét általában, egy az egyben rám is igaz. Annak egy részét láttam már addig is, hogy milyen cselekedeti bűnöket, gondolati bűnöket, a beszédemmel milyen bűnöket követek el nap mint nap. Egy részétől szerettem volna szabadulni, sokszor elhatároztam, hogy megjavulok. Bizonyos módszereket ki is dolgoztam arra. Természetesen egyik sem vezetett eredményre.

Azon az estén, mintha reflektor világított volna be a szívem rejtett bugyraiba is, látnom kellett, ki vagyok valójában. Még a viszonylag elfogadható szép máz mögött is mi van. Mennyi mocsok lehet valakiben, akit egyébként gyakran dicsérnek, és akiről sok jót el lehet mondani. Ez zavart engem, de nem tudtam megváltoztatni magam. Most, mintha tükröt tartottak volna elém, világosság támadt. Még jobban kellett látnom, ki vagyok valójában. Még inkább úrrá lett az a félelem rajtam, hogy ennek következményei lesznek. Isten igazságos, azt akkor már tudtam, és a bűnt megbünteti.

Az igazságos Istentől való félelem kezdett eluralkodni rajtam. Az Ő különös kegyelme volt már az is, hogy bevilágított az életembe, és fájni kezdett a bűnöm. Folytatódott az Ő kegyelmének a munkája azzal, hogy a következő estéken arról volt szó, hogy Isten igazságos, de a Biblia hangsúlyozza, hogy Isten kegyelmes is. Nem akarja a bűnös halálát, hanem azt akarja, hogy megtérjen gonosz útjáról és éljen. ... De mit jelent ez, mit kell ehhez tennem? Akkor, azon a héten világossá tette Isten számomra azt, amiről biztos, hogy sokszor hallottam előtte az istentiszteleteken, de ott hallottam meg. Ott tette egészen személyes igazsággá számomra Isten a kereszt igazságát. Pontosan mit? Azt, hogy Isten a bűnt büntető igazságát, amitől féltem, már érvényesítette. ... amikor Jézus Krisztus meghalt a kereszten, akkor minden ember minden bűnének az Isten szerint igazságos ítéletét magára vállalta. Az enyémet is? Azt is. Honnan tudhatom ezt meg? A Bibliából.
Aki ezt hittel komolyan veszi és magára nézve is érvényesnek tartja, az megkapta a teljes bocsánatot minden addigi és azutáni bűnére. Ez olyan jó hír volt, hogy nagy örömmel telt meg a szívem.
...
Az is a Szentlélek munkája volt, hogy ezt teljes bizonyossággal hittem. Ő munkálja ám a hitet abban, aki hallgatja az igét, és törekszik változni. Lemond arról, hogy magát megjobbítja, és elfogadja az Ő felkínált kegyelmét....
Még azon a héten az egyik este, amit akkor már bűnnek láttam, megvallottam, mert erről is szó volt. Jézus mondja: "Az ajtó előtt állok, és zörgetek: ha valaki meghallja a hangomat, és kinyitja az ajtót, bemegyek ahhoz, és vele vacsorálok, ő pedig énvelem." (Jel. 3,20) Ő jön oda és zörget, utána Ő jön be és adja nekem mindenét. Az én feladatom: ha meghallom, nyissam ki az ajtót. Mit jelent kinyitni az ajtót? Mi választ el Jézustól? A Biblia szerint a bűneim. A bűnvallás az ajtónyitás. Én úgy voltam, hogy sarkig akarom nyitni minél előbb. (folyt)
mt 2011-01-28 14:19:31
Hiányzott is :)
eva-48 2011-01-28 14:06:46
... és megint egyszerre vagyunk itt! :)
válasz erre: mt - 2011-01-28 14:04:20 | megtekintés
mt 2011-01-28 14:04:20
Remélem.
Ef 4,14-15
Ne legyünk többé kiskorúak,akiket ide s tova hány-vet,űz-hajt a tanításnak akármi szele...
Hanem igazságot szólván szeretetben, mindenestül növekedjünk Abban,aki a fej,a Krisztus.
eva-48 2011-01-28 14:00:36
http://www.youtube.com/watch?v=2RmZFaruXhs&feature=related
eva-48 2011-01-28 13:50:16
Amen :)
válasz erre: mt - 2011-01-28 13:32:01 | megtekintés
mt 2011-01-28 13:32:01
Könnyek között megvigasztaltatok,sőt,inkább felkelek,mert erős a szabadítás:
Apcsel9,36-40
Joppéban volt egy nőtanítvány, név szerint Tábita, ami azt jelenti: Dorkász, vagyis Zerge. Ez a nő sok jót tett, és bőven osztott alamizsnát. 37Éppen azokban a napokban megbetegedett, és meghalt. Miután megmosták, kiterítették a felső szobában. 38Mivel Lidda közel volt Joppéhoz, a tanítványok, akik meghallották, hogy Péter ott van, elküldtek hozzá két férfit, és kérték: "Késedelem nélkül jöjj át hozzánk!" 39Péter felkelt, és velük ment. Amikor odaért, felvezették a felső szobába, az özvegyasszonyok pedig mind elébe álltak, sírtak és mutogatták azokat az ingeket és ruhákat, amelyeket Dorkász készített, amíg velük volt. 40Péter ekkor kiküldött mindenkit, letérdelt, és imádkozott; azután a holttest felé fordulva ezt mondta: "Tábita, kelj fel!" Ő kinyitotta a szemét, és amikor meglátta Pétert, felült. [Mk 5,40-41] 41Péter odanyújtotta neki a kezét, és talpra állította
mt 2011-01-28 10:31:50
Áldott az Isten,a mi Urunk,Jézus Krisztusnak Atyja,az irgalomnak Atyja,és minden vigasztalásnak Istene,
aki megvigasztal minket minden nyomorúságunkban,hogy mi is megvigasztalhassunk bármely nyomorúságba esetteket azzal a vigasztalással,amellyel Isten vigasztal minket.
2Kor 1,3-9

..........
Mindez azért történt,hogy ne magunkban bizakodjunk, hanem egyedül Istenben,aki feltámasztja a halottakat.
alex:) 2011-01-17 18:53:08
Egy másik igét is hadd említsek, hogy csodáljuk, milyen összhang van a Szentírás legkülönbözőbb részei között. A Mikeás könyvének a végén olvasunk egy kemény lelki tusát folytató hívőről, aki őszintén leírja lelki helyzetét. Ugyanaz a lelki állapot, mint amibe Jób került. "De én az Úrra nézek, várom az én szabadításom Istenét; meghallgat engem az én Istenem! Ne örülj bajomnak ellenségem! Elesem ugyan, de felkelek, és ha a sötétségben lakom is, az Úr az én világosságom! Az Úr haragját hordozom, mert vétkeztem ellene; de majd Ő elintézi peremet és igazságot szolgáltat nekem. Kivisz engem a világosságra, és gyönyörködöm majd az igazságban. És látja ezt az én ellenségem..."

És utána van ez a gyönyörű befejezés, amit szoktunk olykor idézni itt az istentiszteleteken: "Kicsoda olyan Isten, mint te, aki megbocsátja a bűnt és elengedi népe maradékának büntetését?! Nem tartja meg haragját örökké, mert abban telik kedve, hogy kegyelmet ad. Újra irgalmas lesz hozzánk, eltapossa bűneinket, a tenger mélyére dobja minden vétkünket!" (Mik 7,7-9. 18-20).

Mikeás már a kegyelmes Istent is ismerte. Jóbnak még nincs ennyire tiszta képe az élő Istenről. De amennyire ismeri Őt, ahhoz ragaszkodik. Mondhatnak a barátok akármilyen okosnak tűnő bölcselkedést, elengedi a füle mellett, és azt mondja: akkor is a felismert igazsághoz ragaszkodik.

Két újszövetségi gondolattal hadd fejezzem be.

Az egyik, hogy ezek a derék barátok itt mindig a szenvedés okát keresgélik. Mi miatt jött rád ez a sok baj? Az Újszövetség a szenvedésünk céljára mutat rá mindig. Nem, hogy mi miatt, hanem mi végett, mi célból próbálja meg Isten az övéit. Mit akar elérni vele? Minden próbát egészen másként visel a hívő, ha ezt nem téveszti szem elől. Ha ezt kérdezi: Uram, mi a célod most ezzel? Mihelyt a célját elérte Isten, leveszi rólunk próbáló kezét.

A másik: olvastuk, hogyan hangsúlyozták ezek a barátok: a te igazságodban reménykedjél, és azzal állj oda Isten elé. Csakhogy neked nincs igazságod, Jób, hanem bűnöd. És mit ír erről Pál apostol? "...nincsen saját igazságom a törvény alapján, hanem a Krisztusba vetett hit által van igazságom, Istentől a hit alapján." (Fil 3,9).

A törvény alapján nem állhatunk oda Isten elé mint igazak, csak kapni lehet ilyen igazságot. És ki ez az igazság? "Jézus adatott nékünk Istentől igazságul, szentségül, bölcsességül és váltságul." (1Kor 1,30).

Ezt az igazságot csak kapni lehet. Ez az, amit így még nem tudott Jób. Ennek a csírája ott volt a hitében, de még így is ragaszkodott Istenhez. Mennyivel inkább kell nekünk ragaszkodnunk hozzá a próbatételek, a szenvedések közt is. Amikor nem értünk sok mindent, miért történik, fontos, hogy el tudjuk mondani: bármit cselekszik az Úr, értem, nem értem, jó ez most nekem vagy nem jó, legyen áldott az Ő neve! Ne essünk a barátok bűnébe, hanem maradjunk meg a hitünkben.
alex:) 2011-01-17 18:51:51
Valószínűleg ez egy kis fricska a barátoknak is. Ők bölcseknek tartották magukat. De olyan szép ez az egyszerű kép, nem? Jób felett beborult az ég, de ez nem azt jelenti, hogy leesett a Nap az égről. Az ott van a felhők felett, most nem látom, de nemcsak az van, amit látok. Nem attól függ az Isten léte, hogy látom vagy nem, örülök annak, amit velem tesz, vagy nem. Majd támad egy szél, elfújja a felhőket, és újra reánk ragyog az Ő szeretete és kegyelme. Valóban komoly hit van e mögött.

b) A másik fontos tulajdonsága Jóbnak barátaival szemben, hogy ő mindig a személyes kapcsolatot keresi Istennel. A barátok mindig tanokról beszélnek. Mi az igazság, mit kell neked tudnod. Sokszor számon kérik rajta, hogy neked is tudnod kellene azt, hogy... Akkor elmondják bőbeszédűen, hogy mit kellene tudnia. Jóbot nem annyira a tanok érdeklik, hanem maga az élő Isten.

Mindjárt az elején, a 4. részben kiderül, hogy ezek csak dogmákban tudnak gondolkozni, és az élő Istennel nincs kapcsolatuk. Eszükbe sem jut, hogy lehetne. Azt mondja: "Nem ad bizodalmat istenfélelmed, és reménységet feddhetetlen utad?" És a későbbiekben Jób elmondja: nem az istenfélelmemben bízom, hanem Istenben. Na, de hogy bízhatsz benne, amikor így büntet? Én akkor is bízom benne! Itt már kezd kicsit élessé válni kettőjüknek a vitája.

Jób azt mondja: Én az Istenhez fordulok. Istenre bízom ügyemet. Ilyesmi ki sem jön a barátok száján, mert eszükbe sem jut, hogy egy ember, akár szenved, akár nem, a Mindenhatóval ilyen személyes kapcsolatban állhat. Végighallgatja a barátokat is, de a végén azt mondja nekik, hogy ne haragudjatok, nem a ti ítéletetektől függ az, hogy én most milyen lelki helyzetben vagyok. Én az Istentől szeretném megtudni, hogy Ő milyennek ítél most engem. És meg is fogja Ő ezt mondani. És neki igazat fogok adni.

Személyes kapcsolatot keres újra és újra Istennel, és meg is találja azt. Hadd olvassam fel ezt a szép mondatot, amikor azt mondja: "Ezért a Mindenhatóval akarok beszélni, Istennel szemben akarok védekezni." Ő vádoljon engem és ne ti. (13,3). A Mindenhatóval akar beszélni. Már majdnem a tiszteletlenséget súrolja, de e mögött hit van, istentisztelet és alázat.

Megint egy újszövetségi ige jutott eszembe. Amikor Pál apostolt rágalmazták mindenfélével a korinthusiak, akkor írta nekik: "Csekély dolog az, hogy ti ítéljetek meg engem. Sőt én sem ítélem meg magamat. Aki engem megítél, az Úr az." (1Kor 4,3).

Ugyanez van itt Jóbbal. Mondjátok, mondjátok, odafigyelek, hátha igazatok van, de úgy látom nincs. Egyedül az Úr tudja, ki vagyok én.

c) Tehát először is helyes ismerete van neki. Isten nem könyvelő, hanem szuverén Úr. Másodszor keresi a kapcsolatot ezzel a nagy Úrral, és feltételezi róla, hogy Ő fogadja az ilyen kis embert is. A harmadik, ami nagyon szépen ragyog szenvedése közben is az ő életéből, hogy rendíthetetlenül ragaszkodik Istenhez. Nem lehet őt kimozdítani, kibillenteni ebből az Istennel való közösségéből. Újra és újra elmondja (én is most újra elmondom), hogy tudom, hogy Ő bölcs, Ő jó, Ő tudja, mit cselekszik akkor is, ha én most azt nem értem.

A 91. zsoltár jutott eszembe, ahol azt Isten: "Mivel ragaszkodik hozzám, megszabadítom őt." Ragaszkodni akkor kell valakihez, amikor el akarnak tőle szakítani. Itt Jóbot Istentől akarták elszakítani.

Még a felesége is azt mondja neki: "Átkozd meg az Istent, aztán halj meg!" Erre mondja: "Úgy szólsz, mint egy a bolondok közül." (Egyszer egy konfirmandus lefordította ezt a mondatot mai nyelvre, és így mondta: tisztára hülye vagy anyukám!) Ez tényleg így hangzik. Ez őrültség! Megátkozni az Istent, most, amikor a legnagyobb szükségünk van rá. De az Isten ver téged, és nem tudod miért? Tényleg nem tudom, de akkor is az mondom: áldott legyen az Ő neve! Aztán majd Ő megmagyarázza ezt nekem, amikor jónak látja.
alex:) 2011-01-17 18:49:58
Nem mondja Jézus, hogy nem kell megkövezni. Azt mondja a törvény, és ez az igazság. De akkor mindenki sorakozzon fel, és kövezzünk meg mindenkit, aki parázna. Ja, az már más! Micsoda irgalmasság van e mögött. Azt mondja az asszonynak: elmentek a vádlóid? Én sem vádollak téged. Eredj el, és többé ne vétkezzél. Ebben benne van az, hogy vétkeztél, de ad lehetőséget arra, hogy új szakaszt kezdjen.

Ezek a derék barátok nem adtak itt Jóbnak lehetőséget. Egy lehetőséget adnak neki, hogy itt most mindjárt bevallod undok bűnödet, ami miatt rád szakadt a sok szenvedés. Halljuk! És Jób nem tudott mit mondani, mert akkora bűnére nem emlékezett, amekkora a szenvedése volt. Udvarias, de irgalmatlan emberek. Isten őrizzen meg minket ettől!

c) A harmadik tulajdonságuk, ami jellemző: tehetetlenek. Nem tudnak segíteni rajta.

Azt mondja itt róluk Jób a beszélgetésük közepén: "Hazugságot kentek énrám, mindnyájan mihaszna orvosok vagytok. Bár elhallgatnátok egészen, akkor bölcsek maradnátok!" (13,4-5).

Mihaszna orvosok... Orvosolni akarnak ők, csak gyógyítani nem tudnak. Még kezelni sem. Még jobban fáj a seb, amihez hozzányúltak. Ezért ítéli el Isten is őket keményen az utolsó fejezetben. Nem helyesen szóltatok, és ezért a bűnükért, hogy ennyire nem helyen beszéltek Jóbbal, áldozatot kell bemutatniuk a barátoknak.

Lehet így is jót akarni, hogy nemcsak hogy nem használunk, hanem még súlyosbítjuk a bajt. Sőt a nagy segíteni akarás ellenére az, amit tettünk, Isten mércéjével mérve bűn. Pedig nagy szüksége van a szenvedőnek baráti szeretetre, ahogy itt olvastuk. Segítsen minket Isten, hogy ne legyünk közömbösek mások szenvedését látva, de ne így szólaljunk meg, és ne így nyúljunk hozzá. Ne ilyen magabiztosan, ne ilyen irgalmatlanul, ne ilyen tehetetlenül, hanem az amit mondunk, legyen "Arany alma ezüst tányéron, vagyis legyen helyén mondott ige" (Példab 25,11), amin keresztül maga Isten segít a bajba jutotton.

Ennyit a barátokról. És mit tanulhatunk meg Jóbtól?

3) Jób becsületes ebben a nehéz helyzetben. Nem érti, hogy miért történik vele az, ami történik, de így a maga nyomorúságában is Isten kezében tudja magát. Sejti, hogy valami olyan oka lehet, amit az Isten jónak látott és Ő döntött így. Sejti azt is, hogy nem ilyen egyszerű ez a matematika, ahogy a derék barátok mondják, hogy kis bűn kis büntetés, nagy bűn, nagy büntetés, bűn - büntetés, jó cselekedet - jutalom. Nem így van ez. Nem könyvelő az Isten. Hanem kicsoda Ő?

Csodálatosan szép beszédeket mond Jób a teremtő Istenről, és azt akarja érzékeltetni a barátaival, hogy ez az Isten sokkal nagyobb, mint ahogy azt ti elképzelitek. Ő szuverén Úr. Az egész világmindenség azért van, mert Ő azt akarta, hogy legyen. Mindent Ő alkotott és formált, és ma is mindent Ő mozgat. Akkor jönnek: a te nyomorúságodat is? Valami módon azt is. Mi az, hogy valami módon? Nem tudom megmagyarázni - mondja Jób. De ez az én nyomorúságom nem változtat azon, hogy Isten uralja a helyzetet, Isten bölcs - ezt többször mondja nekik -, ez az Isten jó, még akkor is, ha nekem most ilyen rettenetes szenvedés jutott ki. Nem értem, hogy ez hogy jön össze, és az Ő jósága most miért nem azt munkálja, hogy nekem jól menjen dolgom, de ez nem változtat azon, hogy Isten van, Isten bölcs és tudja, hogy mit csinál, és előbb-utóbb én is meg fogom tudni.

De hogy nem stimmel az, amit mondotok, erre nézve mond példákat nekik. Hogyan magyaráznátok azt, hogy gonosz emberek, akik nyilvánvalóan a ti megítélésetek szerint is bűnösök, azok miért élhetnek meg magas kort, sőt még meg is gazdagodnak, és az ivadékaikat jómódban nevelik fel? Ha Isten a bűnt megbünteti, a jókat jutalmazza, akkor hogyan van ez? A gonoszokat is megjutalmazza? Valami nem stimmel ebben a leegyszerűsített képletben, amit ti mondotok.

Mert - és itt többször említi, amit a reformátorok így mondtak: Isten szuverenitása - ez az Isten bármit megcselekedhet, amit jónak lát. És ki az közülünk, aki bármit számot kérhetne rajta.
alex:) 2011-01-17 18:48:24
A 8. fejezetben szinte úgy adják ezt elő, mintha ez olyan egyszerű lenne, mint a 2x2, és matematikailag is le lehetne írni. "Ha fiaid vétkeztek ellene -Isten ellen - hibájukért fizetett meg nekik. Ha te az Istent keresed, és a Mindenhatóhoz könyörögsz, ha tiszta és becsületes vagy, bizonyosan őrködik fölötted, és békés otthont ad igazságodért." (8,4-6).

Tehát eljuthat egy ember olyan igazságra, hogy ezzel Istent mintegy kényszeríti arra, hogy megajándékozza őt. Ha viszont nem, hanem galádságokat követ el, akkor a hibája szerint megfizet neki.

Mi jellemzi ezeket az embereket? Három jellemvonásukra figyeljünk most fel és tanuljunk belőle.

a) Rendkívül magabiztosan beszélnek Jóbhoz. Mint akik tudják, mi az igazság. Újra és újra a János evangéliuma 9. része jutott eszembe, ahol a vakon született meggyógyításának a hosszú történetét olvassuk, és amikor a farizeusok meg a törvény tudói beidézik a bíróság elé ezt a meggyógyított embert, akkor többször mondják neki: mi tudjuk, hogy ez a Jézus bűnös. És ő óvatosan azt mondja: nem valószínű, hogy éppen bűnösöket használ fel Isten arra, hogy ilyen nagy csodát tegyenek. Te bűnben születtél, nem tudsz semmit, mi tudjuk... Mire ő azt mondja: ez a ti dolgotok, én nem tudom, hogy bűnös vagy nem, de egyet tudok: vak voltam, most meg látok, és Ő gyógyított meg.

Ez a "mi tudjuk..." a dogmák birtokában, azokhoz mereven ragaszkodva, a tények sem zavarják őket. Mindegy, mi történt: te vak voltál, most látsz, mindegy, hogy itt Jób esetében mi történt, mi tudjuk, hogy mi az igazság. Közben kiderül, hogy nem ismerik Istent, mert a magát kijelentő Isten, akiről Jóbnak ennél valamivel több ismerete volt, nem ilyen, mint aki könyvel. Könyveli a jó tetteinket, a gonosz tetteinket, egyenleget von, és ennek alapján jutalom vagy büntetés. Kicsi vagy nagy. Egyszerű ez, mindenki kiszámíthatja.

Jób mindvégig úgy válaszol nekik, hogy nem ilyen egyszerű ez. Ennél ez összetettebb, de a hiányos ismerettel rendelkező emberek magabiztosságával beszélnek vele.

b) A másik tulajdonságuk az, hogy udvariasak ők, de irgalmatlanok. Van bennük sok kedvesség, még némi együttérzés is, hiszen elmennek meglátogatni három különböző helyről. Hallják a nagy bajt, hogy mi történt vele, összebeszélnek, és elmennek meglátogatni. Olyan kedves, ahogy indul a dolog, hogy egy hétig némán ülnek vele. Nem ismernek rá először, úgy tönkrement Jób, és egy hétig némán ülnek vele, mint Ezékiel, mikor elment a fogságban levőkhöz. Ő sem azzal kezdte, hogy prédikált, hanem az együttérzését fejezte ki ezzel.

Tehát van bennünk sok jó dolog is, de utána, mintha bunkó lenne a kezükben, fejbe verik ezt a szerencsétlen szenvedőt a maguk igazságaival. Tételeket mondanak. A saját tételeiket kifejtik. Amikor a másik megszólal, még fokozza azt a magabiztosságot, amivel az igazságot irgalmatlanul fejéhez verik Jóbnak.

Érdemes elolvasnunk ilyen szempontból ezeket a beszédeket. Isten őrizzen meg minket attól, hogy ilyen dilettáns lelkigondozók legyünk! Az nem lelkigondozás, hogy a fejedhez verem a Biblia igazságait. Ők ráadásul nem is a Biblia igazságaival hadakoztak.
Pedig szegény Jób azt mondja nekik itt a 6. részben: "Baráti szeretetre van szüksége a szenvedőnek..." csak épp ez a szeretet nem sugárzik ezekből. Ők az igazság bajnokai. Jöttek, és fejére olvassák a vélt igazságot. Nem azt teszik, amit az Efézusi levélben olvasunk, hogy az igazságot mondjátok szeretetben. Nincs szeretetbe ágyazva az, amit mondanak.

Eszembe jutott, hogy hasonló esetekben, hogyan lelkigondozott Jézus. Odataszigálnak elé egy asszonyt, akit tetten értek. Micsoda szégyen lehetett az! Tetten érték, hogy házasságtörő. Mózes megírta, hogy az ilyeneket meg kell kövezni. Na te erre mit mondasz? És mit mond Jézus? Azt mondja: meg kell kövezni, de akkor mindenkit meg kell kövezni, aki házasságtörő. Aki közületek nem bűnös ebben, kezdheti a kivégzést. És azt olvassuk: mindnyájan elsompolyogtak az utolsóig.
alex:) 2011-01-17 18:46:55
JÓB HITE


Alapige:Jób 36,22-26

Mily fenséges az erős Isten! Van-e hozzá fogható tanítómester?

Ki kérheti tőle számon magatartását? Ki meri azt mondani róla, hogy álnokul járt el?

Inkább arra gondolj, hogy magasztald tetteit, amelyekről énekelnek az emberek!

Minden ember reá tekint, de mint halandó, csak messziről látja.

Milyen magasztos az Isten!

De nem ismerhetjük meg, éveinek száma kifürkészhetetlen.


1. Élt keleten egy istenfélő ember, ez a bizonyos Jób, akit a Sátán azzal vádolt meg Isten előtt, hogy érdekből féli és tiszteli az Istent. Isten pedig megengedte, hogy a gonosz próbára tegye Jóbot, hogy kiderüljön: nem érdekből tiszteli Istent, hanem mindenképpen hisz benne és tiszteli Őt.

Aztán egymást követték a próbák, a csapások. Elveszítette tíz felnőtt gyermekét egy szörnyű baleset következtében. Azután elrabolták nagy vagyonát, elveszítette az egészségét is, és amikor szörnyű betegségben szenvedett, a hozzá legközelebb álló, a felesége is, Isten ellen lázította. Ennek során hangzik el az a két mondat, ami szállóigévé vált. Először azt mondja Jób: "Az Úr adta, az Úr vette el (ennek ellenére is), áldott legyen az Úr neve." Másodszor azt mondja a feleségének: "Ha a jót elvettük Istentől, a rosszat nem vennénk el tőle?" (Jób 1,21. 2,10).

Nagyon szenvedett Jób, de erősen állt a hitében. Ugyanakkor igen keserű imádságokat is mondott. Őszinte volt Isten előtt mindig. Nem értette, miért szakadt rá ez a nagy próba. Ő nem tudta mi van a háttérben, csak hordozta a szenvedését.

Aztán megjelenik három barátja, akik vigasztalni akarják, de ehelyett inkább még mélyebbre taszítják őt a szenvedésbe. Utána megjelenik egy negyedik, ő már közelebb van az igazsághoz, de az igazságot végül is a könyv végén Isten mondja ki. Jób. Isten megdorgálja ezeket az okoskodó barátokat, Jóbot pedig megáldja gazdagon: újra lesznek gyermekei és lesz vagyona is.

Ennyi a történet maga. Mi tudjuk, hogy mindez miért történt. Ő nem tudta, meg a barátai sem tudták. Nagyon jellemző, ahogy ezek a barátok gondolkoznak egy egészen hamis Istenkép alapján. Jellemző az is, hogy Jób, aki jobban ismerte Istent, hogyan értékeli a szenvedését. És hálát adhatunk azért, hogy mi Jézus Krisztus által sokkal jobban ismerhetjük az élő Istent, és ezért másként hordozhatjuk szenvedéseinket.
. Hogy gondolkoztak ezek a barátok? Ők az igazságos Istenről tartottak előadásokat a szenvedő Jóbnak. Azt mondták: roppant egyszerű a világ képlete. Isten a jókat megáldja, a gonoszokat megbünteti. Téged most büntet, innen visszakövetkezetve megállapíthatjuk, hogy te gonosz vagy. Elkövettél valami nagy bűnt. Ne hallgasd el, ne takargasd, ha bevallod, akkor lehet, hogy Isten véget vet szenvedésednek.

Minden baráti előadásnak ez a magva: Isten a jókat megajándékozza, a bűnösöket megbünteti. Téged most büntet, tehát bűnös vagy! Ezt kellene bevallanod. Jób meg szegény a fejét kapkodja. Mindnyájan bűnösök vagyunk, de ő nem követett el semmi olyan rettenetes bűnt, ami miatt ezt a rettenetes büntetést szenvednie kellene, ha ez igaz, amit a barátok mondanak.

Ők tehát úgy gondolkoztak, hogy minden szenvedés oka a bűn. Kis bűnért kis szenvedés, nagy bűnért nagy szenvedés jár, az igazakat pedig Isten megjutalmazz.
Simul justus et peccator 2011-01-12 06:17:38
www.misszio.freewb.hu
alex:) 2011-01-12 06:09:56
Mindenből meg kell térni.

Jézus neve-Szabadító.
válasz erre: mt - 2011-01-12 01:42:57 | megtekintés
mt 2011-01-12 01:42:57
Valami véget ért...
alex:) 2011-01-11 16:00:20
Az első emberpár úgy határozott, ők döntenek a jó és a rossz között. Kipróbálják, milyen lehet Isten áldása nélkül élni. Ilyenkor Madách Imre fő művének címe juthat eszünkbe. Ez lett ugyanis az „ember tragédiája” - az áldás nélküli élet. János apostol szeretettel figyelmeztette híveit, ne higgyenek minden léleknek, hanem vizsgálják meg a lelkeket, vagyis az embereket, azok életét, nézeteit, hogy Istentől valók-e, rajta lesz-e Isten áldása?


http://www.albaref.hu/videok
New Age - Új korszak - de milyen?!



A hinduizmus és a távol-keleti misztika döbbenetes valóságát tárja elénk e dokumentumfilm! "De mit mondok ezzel? Talán azt, hogy a bálványáldozat vagy a bálvány ér valamit? Sőt inkább azt, hogy amit a pogányok áldoznak, azt ördögöknek áldozzák és nem Istennek: azt pedig nem szeretném, ha ti az ördögökkel lennétek közösségben. Nem ihattok az Úr poharából is, meg az ördögök poharából is, nem lehettek részesei az Úr asztalának is, meg az ördögök asztalának is. Vagy haragra ingereljük az Urat? Talán erősebbek vagyunk nála?" (1. Korinthus 10,19-22)
Simul justus et peccator 2011-01-11 10:47:21
:-( mi kötözködünk???
szerintem nem
Alex jót kérdezett
mi a baj?
válasz erre: eva-48 - 2011-01-11 10:23:57 | megtekintés
eva-48 2011-01-11 10:23:57
Miért nem fogadod el a döntését? Jó volna csak néhányat "jól" írni!
válasz erre: alex:) - 2011-01-11 08:36:55 | megtekintés
alex:) 2011-01-11 08:36:55
Kifejtenéd?

Szeretettel várjuk a válaszodat. :)
válasz erre: gazso - 2011-01-10 21:57:37 | megtekintés
alex:) 2011-01-11 08:31:07
Csak erről a tisztelt média hallgat,meg arról is ami a HIT-eseknél folyik! Na meg a többi hamisvallástannál.

Egymás után juthatnak eszünkbe olyan mondatok, amiket Jézus mondott a korabeli farizeusoknak. Egy alkalommal, a Máté 23. részében egy hosszú fejezetben, tanította őket Jézus, hogy olyanok vagytok, mint a meszelt sírok. A sír bejáratát lezáró nagy kör alakú követ kívülről fehérre meszelték, hogy messzire világítson, hogy senki ne akarjon oda bemenni. De mi van belül? Jézus elmondja nekik, mi van ott belül. Vagy azt mondja: Olyanok vagytok, mint amikor egy tálnak külsejét fényesre suvikszolják, benne pedig romlott, rothadó, büdös étel van. Nem volt ez hízelkedő azoknak a farizeusoknak sem, de Malakiás is néven nevezi a dolgot.

Jézus is idézte Ézsaiás könyvéből Isten panaszát, hogy ez a nép szájával közeleg hozzám, de a szíve távol van tőlem. Isten pedig a szívünket nézi mindig. Nem azt nézi, ami a szeme előtt van, hanem ami a szívben van. És mivel a szívben sok szenny és megtűrt bűn volt, ezért még hangzik az igehirdetés. Isten vádját mondja el sokszor Malakiás. Ilyeneket olvasunk itt a 3. fejezetben: "Eljövök majd és ítéletet tartok felettetek. Hamarosan vádat emelek a varázslók ellen, a házasságtörők ellen, a hamisan esküvők ellen, azok ellen, akik kizsarolják a napszámost, az özvegyet és az árvát, akik elnyomják a jövevényt, mert nem félnek engem! - mondja a Seregek Ura."
A szomorú az volt, hogy a papok is részt vettek ezekben a bűnökben, holott az ő feladatuk az lenne (erről a 2. részben részletesen ír a próféta), hogy az Isten igéjére tanítsák a népet, és segítsék, hogy azt meg is tartsák, és ők járjanak elől. Tiszta szív, tiszta kéz, tiszta száj - ez kell, hogy jellemezze őket - és világítsanak jó példaként. Ehelyett ők is belesüllyedtek ezekbe a bűnökbe. És az, hogy megvetik az Isten igéjét, arra utal, hogy megvetik Istent magát.

Nagyon vigyázzunk ezekre kísértésekre, mert igaz, amit Pál apostol ír, hogy "aki azt gondolja, hogy áll, vigyázzon, hogy el ne essék!" Hajlamosak vagyunk ilyenkor pálcát törni azok felett, akiknek a bűneiről szól a Szentírás. (Ma éppen Péter tagadását olvastuk az Újszövetségből. Olyan sokszor hallottam már: nagy okosan elmondjuk, hogyan kellett volna viselkednie.) De vigyázzunk, mert amik megírattak, a mi tanulságunkra írattak meg.

Ne kövessük a rossz példát, de kövessük a jót. Nagy kísértés, hogy észrevétlenül eltávolodik valaki Isten igéjétől. Nagy kísértés, hogy formálissá válik az istentisztelet látogatása. Ezért sem helyes, ha azt mondjuk: voltam templomban. De miért voltam ott? Ennél több, ha valaki azt mondja: részt vettem az istentiszteleten. Még több, ha valaki azt mondja: kíváncsi vagyok, mit mond nekem Isten ezen az istentiszteleten az Ő igéjén keresztül, függetlenül attól, hogy ki áll a szószéken. Én az Isten szavát szeretném hallani, hogy ahhoz igazítsam az életemet. Ez a célja a templomozásnak - ahogy mondani szokták. Mi nem egy épületet látogatunk, mint a Malakiás korabeliek. Mi nem vallásos előírásokat akarunk teljesíteni. Nagyon jó, hogy nekünk nincsenek is vallásos előírásaink. A hívő ember az élő Istentől akar igét hallani azzal a nagy boldogsággal, hogy micsoda megtiszteltetés, hogy Istennek van szava hozzám, segít eligazodni az életben, és ahhoz igazíthatom az életemet minden tekintetben. Ez volt Malakiás szolgálatának a célja.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-10 21:32:17 | megtekintés
gazso 2011-01-10 22:46:55
a topik címe alapján itt egész más tartalomra számítottam...
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-10 22:22:33 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-10 22:22:33
Csak nem vagy láma rajongó(neki is meg kell térni)
válasz erre: gazso - 2011-01-10 21:57:37 | megtekintés
gazso 2011-01-10 21:57:37
Elolvastam a legrégebbi és legfrisebbi hozzászólásokat. Asszem nekem elég volt ebből a topikból...
Simul justus et peccator 2011-01-10 21:34:40
A plakáton úgy volt ha jól emlékszem, hogy Európában csak egyedül nálunk tanított
mekkora dícsőség
Isten tapsol a mennyben
Bármit tesznek a vezetők, ha ezt a hamisságot New Age mozgalmat ki nem írtsák a vörös iszap(a bűn) eláraszt minket
Simul justus et peccator 2011-01-10 21:32:17
Egy 3 diplomás nőt elvittek 3 hónapra
miután anorexiásan Isten valahogy hazahozta
a pszichiátrián fekszik
ez a buddhizmus közelről
a kedves meditáció
válasz erre: alex:) - 2011-01-10 19:51:39 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-10 21:30:34
Egy jezsuita szerzetes vallotta az Isten országa olyan mint egy hegy mindegy melyik oldalról méssz fel
buddhizmus stb

Mekkora tévedés
ŐK KRISZTUS TAGADÓK

mert magukat váltják meg
addig születnek újra míg eljutnak a tökéletességre a Nirvánába
nem szentatya hamis tanitó
antikrisztus
válasz erre: alex:) - 2011-01-10 19:50:42 | megtekintés
alex:) 2011-01-10 19:51:39
Ahogy a másik Béke Nobel-díjas, Teréz anya esetében is, a Dalai Láma életének közelebbi vizsgálata is alapjaiban rendíti meg a hitéről és a szertartásairól nyugaton kialakított naiv képet. Az elnyomó kommunista rendszerben élő tibetiekkel készített mélyinterjúk azt igazolják, hogy még ezzel együtt is több lehetőségük és nagyobb szabadságuk van, mint abban a teokratikus-feudális rendszerben, amiben isten-királyok, és ezek szerzetesei és papjai uralkodtak. A Dalai Láma kritikusai által felvetett kérdések azt jelzik: lényeges különbség van „Őszentsége” ősi vallása és aközött, amit erről a nyugat felé kommunikál. Ez a vallás ugyanis szent háborúra buzdít buddhisták és a nem buddhisták – azaz a kereszténység, a judaizmus és különösen az iszlám, mint a tibeti buddhizmus ellenségei között; hirdeti a globális buddhista teokrácia megalapítását egy közös világuralkodó alatt; valamint a tantrikus rituálékban fiatal nők szexuális zaklatását, megerőszakolását írja elő. (The Shadow of the Dalai Lama)

A Dalai Láma meglehetősen feledékenynek tűnik a fentiekkel kapcsolatban. Nagyon megválogatja azt is, hogy spirituális tanításaiból – a hallgatóságától függően – kivel mit oszt meg, például a megvilágosodás elérésének tantrikus meditáción keresztüli módszerét, vagy hogy milyen sámánszertartásokkal kell istenségeket segítségül hívni, vagy hogyan kell a démonokat bevetésre készen tartani.

Nemrégiben, Seattle-ben, egy ötnapos „Együttérzés Magjai” konferencián azt tanította a hallgatóságnak, hogy hogyan válhatnak együttérzőbbé. A nevelő célzatú eseményt hasznosnak találták gyerekek számára is, és gyermekpszichológusok is ajánlották a rajta való részvételt. A Dalai Láma üzenete egyszerű volt: az embereknek meg kell változtatniuk a gondolkodásmódjukat és a cselekedeteiket, és ki kell fejleszteniük magukban a belső erőt. Nem lehet, hogy ez az önsegítő, „self-help” megközelítés jobban fogyasztható Nyugaton, mint ennek a sámánnak a szokásos, a szellemvilágtól segítséget kérő gyakorlatai?

Az esemény közel 150 000 embert vonzott (közte 15 000 gyereket), akik közül kétségtelenül sokakat annyira lenyűgözött ez a globális vallási vezető, hogy valószínűleg a mélyebb tanításait is követni fogják, hogy az együttérzés erényét elérhessék.

A Dalai Láma napjaink az első számú buddhista térítője, és egyre nagyobb számban támogatják magukat kereszténynek valló vezetők is, mint például az említett konferencián szintén résztvevő Desmond Tutu érsek, és olyan Emerging Church vezetők, mint Doug Pagitt és Rob Bell. Ez a fajta ökumenizmus teljesen összhangban van a liberális teológiával, és azzal az emergent tanítással, hogy más vallásokból is sokat tudhatunk meg Jézusról és az evangéliumról.

Amint a cikk elején megállapítottuk, kibontakozóban van a hitehagyott egyház, és az egységes vallás, aminek a feje az Antikrisztus lesz. A világ minden vallásos hitrendszerét magába tudja majd fogadni – a biblikus kereszténységet leszámítva. Habár egyes vallások nagyon különbözőnek tűnnek egymástól, a közelebbi vizsgálat olyan hasonlóságokat tár fel, amik segíteni fogják az egymáshoz való közeledésüket. Korábbi cikkeinkben megmutattuk az iszlám és a katolicizmus közös vonásait (lásd "Catholicism and Islam: Ties That Bind,").

A tibeti buddhizmusban és a római katolicizmusban is sok közös vonás van:
- papi hierachia, cölibátusban élő papok és apácák,
- halott entitások (szellemek, istenségek vagy szentek) segítségének kérése,
- imagyöngyök (rózsafüzér) használata és ismételgetett imák felajánlása,
és végül mindkettőben halottak ereklyéit és szent gyakorlatokat használnak spirituális célok elérésére.
alex:) 2011-01-10 19:50:53
A tibeti buddhizmus az animista-sámánista hiedelmeken és gyakorlatokon alapuló bön vallás és a buddhizmus bonyolult keveréke. A két kiinduló vallás annyira távol áll egymástól, hogy lehetetlen volt harmonikusan egymásba illeszkedő ötvözetet létrehozni. A magyarázatok éppen ezért nagyon sokfélék lehetnek, függően attól, hogy a magyarázóhoz inkább a spirituális bön hiedelmek vagy a buddhizmus filozofikus felfogása áll közelebb. A Dalai Láma például egyszer azt jegyezte meg egy katolikus papnak, hogy az a kettőjük hite közötti különbség, hogy ő, mint buddhista, nem hisz egy személyes Istenben, de másfelől, tibeti buddhistaként hisz a személyes istenségekben és szellemekben meg egyéb hasonlókban. Ez utóbbi több, mint nyilvánvaló, hiszen az utazásai során százezrével vezeti be az embereket a Kálacsakra Tantra beavatásba.

Kálacsakra egy tantrikus istenség, de meditációs gyakorlat is egyben; az előbbi Buddha egyik megtestesülése, akit arra hívnak be, hogy vezesse be a beavatandót a bódhiszattva, azaz megvilágosodott isten létbe (ami egyébként a Dalai Láma státusza is).
Nézzük, mi történik a 12 napos Kálacsakra beavatási szertartás során. A szerzetesek egy kb. két és fél méter átmérőjű homokmandalát készítenek, ami a szertartás során 722 isten és istennő lakóhelye lesz. A Dalai Láma, a beavatás mestere a trónjáról megkéri Tenma, a helyi szellemek fölött uralkodó legfelsőbb földszellem engedélyét, hogy megkezdhesse a szertartást. Nem minden szellem akar együttműködni, ezért énekléssel, tánccal, valamint harangok, gongok és kürtök hangjával kell megenyhíteni őket. A Dalai Láma ekkor ajándékot mutat be a szellemeknek, hogy ezzel köszönje meg a segítségüket. A tizedik napon behívja Kálacsakra istenséget, hogy nyissa meg a beavatandók szemét, akik előzetesen esküt tettek, hogy soha, senkinek nem fedik fel a titkos tanításokat. „Újjászületésnek” írják le azt az élményt, amikor a résztvevők belépnek Kálacsakra megvilágosodott univerzumába. A szertartás lezárásakor a Dalai Láma háláját fejezi ki az isteneknek és az istennőknek a részvételükért, és megmondja nekik, hogy térjenek vissza szentséges otthonaikba. (Részletes magyarázat angolul itt.)

Ez a megnyerő mosolyú férfi egy sámán, aki egyszerű szerzetesként hivatkozik saját magára, habár azt mondják róla, hogy isten-király, akit, mint a pápát, „Őszentségének” kell szólítani. Közvetít az emberek és a szellemi lények között, akik mindenfélék lehetnek, segítőkésztől a kimondhatatlanul gonoszig és rosszindulatúig. Az átlagos tibeti élete abból áll, hogy rendszeresen engesztelő rituálékkal kell megnyernie ezeknek a testetlen lényeknek a jóindulatát, akik éhínséggel, a termés elmaradásával, a jószág pusztulásával, betegségekkel, megszállottsággal, őrülettel és hasonlókkal fenyegetik őt.

Mindegy, hogy az amerikai közönsége számára milyen filozófiai vagy fiziológiai magyarázatot ad a Dalai Láma a teológiájával vagy a szertartásaival kapcsolatban, a Biblia világosan tanítja, hogy aki ilyet tesz, az démonokkal, és az „e világ istenével”, a Sátánnal ügyletel (2Kor 4,4).
alex:) 2011-01-10 19:50:42
Kicsoda a Dalai Láma, és mit csinál egyáltalán? És miért kellene egyáltalán foglalkoznunk ezzel a tibeti buddhista „szent emberrel”, akit a Time magazin napjaink 100 legbefolyásosabb embere közé választott? Ki is ő?
Egy vallásos figura, aki emberek millióinak ragadta meg a figyelmét, és sok esetben a szívét – olyanokét is, akik pedig evangéliumi keresztényeknek vallják magukat. Ez utóbbi csoport rajongása ad okot a legnagyobb aggodalomra, és ez az, ami miatt meg kell vizsgálnunk a Dalai Láma nézeteit és hitét. A téves hiedelmeket propagáló, vallásos hírességek iránti rajongás egyébként nem új keletű az evangéliumi keresztények körében, különösen, mióta egyre növekvőben van a hittől való elszakadás (az aposztázia). Egyre erősödnek az ökumenikus törekvések, amelyek betetőzéseként létrejön az Antikrisztus egységes világvallása (Jelenések 13,8).

Mi a helyzet tehát napjaink egyik legnépszerűbb vallásos figurájával, Tenzin Gyatsóval, akiről azt hirdetik, hogy a 13. Dalai Láma (jelentése: „bölcsesség óceánja) reinkarnációja? II. János Pál pápa volt az, aki 1986-ban először juttatta központi szerephez a Dalai Lámát, amikor a világ vallási vezetői az olaszországi Assisiba gyűltek össze, hogy a világbékéért imádkozzanak. Sok katolikus döbbenetére a pápa megengedte a Dalai Lámának és szerzeteseinek, hogy az assisi Szt. Péter templom oltárára helyezett Buddha-szobor előtt szertartást mutassanak be. Minden bizonnyal zavarba ejtette ez azokat, akik tisztában voltak vele, hogy a tibeti buddhisták nem is hisznek Istenben. Kihez imádkozott akkor a Dalai Láma? Mindjárt oda jutunk.

Azt halljuk, hogy a tibeti buddhizmus több annál, hogy nyugati típusú gondolkodással fel lehetne fogni. Ez vitatható: a rendkívüli bonyolultságnak, az ellentmondásosságnak és a zavarosságnak szerintünk nincsenek földrajzi korlátai. Sőt, a tibeti buddhizmus számos olyan hiedelmet tartalmaz, amik egybevágnak a nyugat hamis vallásaival. Ősi történelmében például darwinista elképzelésekre bukkanhatunk; a legrégibb kolostorukban lévő freskókon – de szerte az országban máshol is – azt a hidelmet ábrázolják, amit ma is sokan vallanak, hogy a tibeti nép egy istenszerű majom és egy női óriás szörnyeteg párosodásából származik; majomszerű ivadékukból fejlődtek ki a tibetiek ősei.
válasz erre: Simul justus et peccator - 2011-01-09 19:11:10 | megtekintés
Simul justus et peccator 2011-01-09 19:11:10
Így van Alex
Ő irányít mindent, a vezetők szívét , eszét, a történelmet mindent:-)))))))))))))))))))))))
Imádkozó emberek, ébredés kell az országban
a tv ből a sarlatán jósok kiírtása
a Dalai Láma itt ne tanítson stb

és Isten helyreállítja MAGYARORSZÁGOT
alex:) 2011-01-09 17:12:08
Az Igazság maga az Isten. Ő valójában tévedhetetlen,ezért a Tökéletes,aki jól megalkotta a földet,ellátta mindennel az embert.
kőtáblára írta a törvényét,ami most is érvényben van a 10parancsolat.

Az országirányítói,vezetői is Istent követné mint Bölcs Salamon,nos nincs az a mélység amiből az Úr kitudná hozni kis Magyarországunkat.
  • 1
  • 2

  • © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.