Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Világhír
2012-01-04 08:30:00

Célkeresztben a karácsonyi reklámok

Jézus a trendi bölcsőben

Egy nemrégiben végzett felmérés szerint a nagy-britanniai keresztények nem elégedettek túlságosan a karácsonyi reklámok által közvetített keresztény üzenettel.

A Premier Christian Media megbízásából készített ComRes-felmérés azt hivatott vizsgálni, hogy az ünnepek környékén mennyire jelenik meg a keresztény üzenet az általuk közzétett hirdetésekben. A felmérésbe 559 felnőtt keresztényt vontak be, a válaszadók többsége pozitívan nyilatkozott.


„A karácsony Jézussal kezdődik”

A ChurchAds csoport nem sokkal karácsony előtt az állami rádióban és az újságokban jelenítette meg a keresztény reklámokat. A megjelenített képi világ – trendi betlehem, luxus ajándékok a kisdednek egy stílusos otthonban – azonban a válaszadók többsége szerint a nem keresztényeknél is célba talált. A válaszadók közel fele (49 százalék) gondolta úgy, hogy a reklámok elgondolkodtatták a nem hívőket is.

Arra a kérdésre, hogy mit gondolnak azokról a reklámokról, amelyek a kereszténységet hivatottak promotálni a nem keresztényeknek, a válaszadók 39 százaléka gondolta úgy, hogy azok képi és üzenettartalma megfelelő. Az 559 megkérdezett ember 31 százaléka pedig nem találta elég meggyőzőnek ezeket a reklámokat.

Az összes megkérdezett embernek több mint a fele (51 százalék) gondolta úgy, hogy a karácsony előtt elhelyezett keresztény reklámok nem közvetítik elég hatékonyan a nem keresztényeknek az üzenetet. A felmérésben részt vevők többnyire pozitívan értékelték a ’Karácsony Jézussal’ kezdődik-kampányt, amely Nagy-Britannia legnagyobb egyházi óriásplakát-kampánya volt. A kampányt egyébként a Premier Christian Radio támogatta, és a tervek szerint öt éven keresztül akarnak ilyen jellegű, a kereszténység üzenetét tartalmazó reklámokat elhelyezni.

Francis Goodwin a ChurchAds részéről kifejtette: a kampány lényege az volt, hogy a 2000 éves történetet mai köntösbe bújtassák, de úgy, hogy megőrizzék a karácsony valódi üzenetét. Elmondta: fogyasztói társadalomban élünk, ahol a karácsony igazi értelme majdnem elveszett. Hozzátette: míg milliók özönlik el karácsony előtt Nagy-Britannia-szerte a bevásárlóközpontokat, van rá némi esély, hogy ezeket a célzottan elhelyezett reklámokat is megfigyelhessék. Ahogyan a szlogenjük is mondja: „Bárhogyan is öltözteted fel... a karácsony Jézussal kezdődik”.

 

– mi – (forrás: christiantoday.com)

A nyitókép innen

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére


A hét java

© mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.