2011-07-16 08:33:00

Egy Triceratops tesz pontot az évtizedes vita végére?

Tudományos elmélet dőlt meg: előkerült az utolsó dinoszaurusz

Egy most felfedezett dinoszaurusz szarv azt bizonyítja, hogy az őslények nem fokozatosan haltak ki, mint azt korábban hitték.

A vezető elmélet szerint, amely egyébként 30 éve tartja magát a tudósók körében, a dinoszauruszok egy katasztrofális meteor–becsapódás következtében pusztultak el 65 millió évvel ezelőtt. Sok paleontológus azonban nem ért egyet ezzel a teoriával, ők azt állítják, hogy az őslények fokozatosan tűnek el a Föld felszínéről.

Újabb elmélet dőlt meg?

A tudományos magyarázat szerint létezik egy kréta-tercier (a továbbiakban K-T) határvonal, amely alatt 3 méterrel eltűnnek a dinoszaurusz maradványok. A K-T egyébként a 65 millió évvel ezelőtt bekövetkezett tömegkihalást jelzi az üledékes kőzetben a föld felszíne alatt.

A Yale egyetem paleontológusokból álló csapata Montana államban olyan felfedezést tettek, amely révén pont kerülhet a több évtizede tartó vita végére. A Hell Creek-formációban talált, félméteres szarvval rendelkező Triceratops egyike lehet a Földön valaha élt legutolsó dinók egyikének. A grandiózus leletet 12 és fél centiméterrel a K–T határvonal alatt találták, amely azt bizonyítja: nem létezik a sokat hangoztatott három méteres hézag.

Közel az igazsághoz. Fotó innen

A kutatók szerint az a tény, hogy ennek a Triceratopsnak a maradványai igencsak közel voltak a K-T határvonalhoz azt bizonyítja, hogy a becsapódásig néhány egyed még mindig élt. A paleontológusok még nem tudták pontosan meghatározni a most felfedezett dinoszaurusz korát, de becslések szerint a becsapódás előtt pár ezer évvel élhetett. Ez ugyanakkor azt is bizonyítja, hogy az őslények nem fokozatosan haltak ki, mint azt korábban hitték.

mi, csmonitor.org

További cikkek Világvége
  • Nincs is olyan messze a világvége?
  • A világvége tíz forgatókönyve
  • Katasztrófafővárost építene Japán
  • Képek: A tetoválás, amiért halál jár
  • A „megváltási program befejeződött”: világvége október 21-én?
  • A keresztényszociálisok kívül tudnák a „latrokat”