2012-01-17 20:00:00

Mózes második felesége fekete volt

Honnan származnak a zsidók?

Amerikai tudósok nemrégiben 107 különböző emberi csoporthoz tartozó, 6529 egyén genetikai állományát vizsgálták meg. Meglepő eredményre jutottak.

A vizsgálat során kiderült, hogy nagyon sok ember afrikai leszármazott, és ez alapján az ősi afrikai és nem afrikai házasságok „ütemezését” is felállították. A zsidó népcsoportok elemzésének eredménye nem fogja meglepni azokat, akik hisznek a Teremtés könyvében. A kutatás érdekessége az, hogy a vizsgálat mellett korabeli történelmi dokumentumokat is fellapoztak a tények alátámasztásának érdekében, kivéve egy igencsak fontos irodalmat: a Bibliát. A kutatás eredményeit a PloS Genetics online lapban tették közzé a tudósok.

Afrika a közös pont?

A Harvardi Orvosi Egyetem kutatóiból álló tudós csapat a DNS-szekvenciák különbözőségeit vetette össze több célzott elemzéssel. Például a 3 Népesség Teszt algoritmus keretén belül három népcsoportot vizsgáltak egy időben, hogy kiderítsék: melyikük létezett előbb a másik kettőhöz viszonyítva. A közzétett tanulmányból az is kiderül, hogy nincs genetikai kapcsolat az afrikai és az észak-európai népek között. Ez, mondjuk, a földrajzi távolság miatt sem lehetséges, viszont a dél-európaiak 55 generációval ezelőtt (nagyságrendileg 1600 évvel ezelőtt), 29 évvel számolva egy generációt keveredtek az afrikai népekkel.

A tudományos kutatások mellett a kutatók írott történelmi forrásokat is segítségül hívtak a tények alátámasztásának érdekében. Például a Kr. e. 5. századig tartó észak-afrikai római uralom idejéből sírfeliratokat és irodalmi utalásokat is tanulmányoztak, és arra a következtetésre jutottak, hogy a kereskedelmi kapcsolatok ezen időszakot követően is megmaradtak a két népcsoport között.

A „molekuláris órának” nevezett dátumokat – amennyiben ez lehetséges – mindig összevetik másodlagos történelmi forrásokkal, és nem képeznek kivételt ez alól a mostani kutatás eredményei sem. A molekuláris órák első körben megbízhatónak tűntek, de hamar rájöttek a tudósok, hogy a technika nem minden, ezért folyamodnak másodlagos eszközökhöz.

A genetikai elemzés arra is rámutatott, hogy a tanulmányban szereplő nyolc zsidó nemzetség 3-5 százaléka afrikai DNS szekvenciamintázatot tartalmazott. Ez áttörésnek számít, ugyanis az eddigi történelmi adatok szerint a zsidó népcsoportok több száz éven keresztül elkülönülten éltek. Az afrikai DNS-t az Ashkenazi zsidókban is felfedezték, akik Kr. e. az 1100-as években népesítették be Észak-Európát. A tanulmány szerzői szerint ez a felfedezés azt bizonyítja, hogy sok zsidó népcsoport egyetlen ősi népcsoportra vezethető vissza, amely keveredhetett az afrikaiakkal. A zsidó diaszpóra kezdeteit egyébként Kr. e. a 8–6. századra datálják.

Tabu?

A tudósok – ellentétben a többi kutatás eredményeivel – ezt a felfedezésüket nem tudták kapcsolatba hozni történelmi tényekkel, vagyis az olvasóra bízzák az események alakulását. Vajon ezt azért tették, mert az eredmények nem szekulárisak, hanem inkább bibliai eredetűek? Azért nem használták fel a Bibliát, mert az tabunak számít?

A Teremtés Könyve szerint József egyike volt az izraeli Jákob 12 fiának, aki egy egyiptomi (afrikai) nőt vett feleségül. József leszármazottainak pedig hatalmas földterületei voltak, nagyobbak, mint a többi törzs földjei együttvéve. Ezek szerint József afrikai feleségének DNS-ét hordozhatták, ami egyértelműen mutatja a zsidók keveredését az afrikaiakkal. És azt sem zárhatjuk ki, hogy a későbbi leszármazottak is beházasodtak afrikai törzsekbe.

Néhány generációval József után Mózes szintén egy afrikai (etióp) nőt vett feleségül, ahogyan azt a Számok könyve 12:1 is írja: Akkor Mirjam és Áron Mózes ellen fordultak a kusita asszony miatt, akit elvett; egy kusita nõt vett el (feleségül). A genetikai vizsgálatok révén tényleges bizonyosságot nyerhet a zsidó nép eredete, sőt a mostani kutatás révén egyértelművé vált, hogy az Ószövetség a zsidó nép történetéről ír.

– mi – (forrás: christiantelegraph.com)

További cikkek Zsidóság
  • Ki ölte meg Jézust?
  • Javítják a cikket: Orbán nem zsidó
  • Új holokauszttól fél a budapesti főrabbi
  • Hoppá: a legfontosabb felfedezés a Holt-tengeri tekercsek után
  • Ismét kivonulnak a zsidók Egyiptomból?
  • Mikor lesz béke Izrael és Palesztina között?
  • Divat a jiddis
  • Holokauszt-túlélők tiltakoznak ultraortodox zsidók ellen
  • Ahol a zsidók kiirtását iskolában tanítják
  • „A menóra fényei a szabadságot jelképezik”
  • További cikkek Evolúció
  • A darwinizmus elakadt – összeomlik az evolúcióelmélet?
  • Itt a bizonyíték: hogyan festett a neandervölgyi ember?
  • Felbecsülhetetlen leletek kerültek elő a szekrényből
  • Ezért halt ki a neandervölgyi ember
  • A bajok eredete - mi a gond az evolúcióval?
  • Svájci kutatók: pontos terv szerint készül az ember
  • Ma teremtették a világot
  • Ki akarják tiltani a teremtés-tant az iskolákból
  • Gondolkodó páviánok: újabb evolúciós tabu dőlt meg?
  • Új madárfaj alakult ki