Vans napszemüvegek
Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Társadalom
2011-06-18 15:00:00

A promóció és a folyamatos akciózás lendíti fel az eladásokat

Növekszik a sportfelszerelési piac

Folyamatosan növekvő eladásokat realizálnak a sportcipő, a sportruházat és a sportfelszerelések piacán, vagyis bármilyen meglepő, de nem annyira lusta a magyar. Az ideálistól azért még messze van a nemzet.

Határozottan növekszik a magyarországi sportcipő piac. Már a 2010-es év is hat százalékos növekedéssel zárult 2009-hez képest, és a tendencia lendülete az első adatok szerint ebben az évben sem tört meg. A sportcipő (tenisz, futó, foci, kosárlabda) eladások száma az első negyedévében 14 százalékkal volt magasabb a tavalyinál. A legnagyobb növekedést a futócipőknél realizálták a kereskedők, a tavalyihoz képest 32 százalékkal (!) többet adtak el az előző év azonos időszakához képest.


Minden szegmens növekszik

Szintén komoly növekedést könyvelhettek el a focicipőket és az utcai szabadidőcipőket árusító üzletek: előbbi eladásai 14, utóbbiaké 13 százalékkal nőttek, derült ki a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia Osztályának adataiból. A nemek közti eloszlás stabilnak mutatkozott, a férfi, illetve unisex cipők teszik ki a piac felét, míg a maradék 50 százalékon körülbelül azonos arányban osztoznak a női és a gyerekcipők. A gyerekcipők átlagára stabilan 5000 forint körül alakul. Hasonló növekvő tendencia érzékelhető a sportruházat és a sportfelszerelések piacán is. A ruházati eladás 9,5 százalékkal, a sportfelszerelések értékesítése 5,9 százalékkal emelkedett.


A prémiumkategóriás is lehet féláras

A trend egyértelműen a tavasz, a nyár beköszöntének tudható be: a méregdrága sífelszerelések helyett a nagyságrenddel olcsóbb futófelszereléseket célozzák meg az emberek. Ámbátor egy közepes kategóriájú futócipő sem olcsó, 15-25 ezer forint között mozog az ára. A kereskedők azonban egyre gyakrabban alkalmaznak brutális leárazási taktikát, amivel akár féláron is hozzá lehet jutni egy prémiumkategóriás cipőhöz. Aztán a vevő az itt megspórolt pénzt úgyis az egyéb kiegészítőkre költi…

Az akciók vevőcsalogató eredménye megkérdőjelezhetetlen, ezért a sportpiacon nincs olyan hét, hogy valamelyik áruházlánc ne rukkolna elő újabb promócióval: szinte folyamatosan „Kettőt fizet, hármat vihet!” kampányba, vagy éppen „Mínusz 30-50 százalék mindenre” elnevezésű akciókba botlik az ember. Mindezek dacára még mindig vészesen keveset mozog az átlagmagyar. A növekedést a kimutatások szerint elsősorban a városban élő, legalább középfokú végzettségű, rendezett anyagi hátterű középkorúak generálják.

 

S. V. A.

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére


A hét java

© mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.