Vans napszemüvegek
Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Társadalom
2011-07-15 14:36:00

Az áruházlánc akciója jó – de nem elég, nem elég jó

Magyar dinnye: elég bénán hazudik az Auchan

Kóstolóval népszerűsíti a magyar dinnyét az Auchan. Az áruházlánc állítása szerint a magyar zöldség-gyümölcs termesztés elkötelezett támogatója. Na, ennek utánanéztünk.

Az áruházlánc a magyar zöldség-gyümölcs termesztés elkötelezett támogatójaként a nyári időszakban még magasabb arányban, mintegy 95 százalékban magyar árut kínál a zöldég-gyümölcs osztályokon. A dinnyeszezon kezdete óta minden áruházban csak hazai görögdinnye kapható – olvasható az Auchan közleményében.


Rengeteg silány olasz dinnyét adtak el

Magyar Zöldség-Gyümölcs Terméktanács június végén jelentette be, hogy elkezdődött a magyar dinnyeszezon. Az Auchan áruházlánc – a magyar zöldség-gyümölcs termesztés elkötelezett támogatójaként – ekkor silány minőségű, olasz import dinnyét árult. A Magyar Nemzetben június 29-én megjelent áruházi körképéből kiderült, a Magyarországon jelenlévő áruházláncok mindegyikében árulnak import dinnyét a magyar dinnyeszezon kezdetén. A lap szakértője az Auchanban árusított dinnyét így jellemezte: „ilyen undorító terméket a magyar termelők a birkáknak, lovaknak sem nagyon adnak.”

Gillemot Katalin, az Auchan szóvivője a Mindennapi kérdésére elmondta: az áruházlánc a jó minőségre törekszik, nem célja, illetve nem is gyakorlata a rossz minőségű árú kihelyezése. A kommunikációs vezető a magyar dinnyeszezon kezdetén árult silány minőségű, import olasz dinnyékkel kapcsolatban úgy fogalmazott: egészen biztos, hogy a beérkezés pillanatában ezek a gyümölcsök nem voltak rossz minőségűek, de azt el tudja képzelni, hogy az adott áruház kollégái nem megfelelő gondossággal válogatták és kezelték ezeket a gyümölcsöket.


Megkérdeztünk egy magyar dinnyést is

A francia multicég egyébként 79 forintos kilónkénti áron értékesíti jelenleg a magyar dinnyét. Pócs János dinnyetermelő és országgyűlési képviselő, aki korábban a mindennapinak adott interjújában elmondta, hogy a hazai dinnye hanyatlásáért egyértelműen a külföldi multicégek a felelősek azt felelte kérdésünkre: ez az ár egyértelműen a piaci ár alatt van, feltehetően vevőcsalogatás a célja.

Pócs János hangsúlyozta: minden, ami a magyar áru érdekében történik, az fontos, ilyen értelemben tehát üdvözlendő a francia áruházlánc kezdeményezése, de a népszerűsítő kampányt már a szezon kezdetekor megtehették volna. A képviselő szerint nagyon nagy probléma, hogy már egy hónappal ezelőtt a nagy multicégek a külföldről behozott, olcsó, nagyon rossz minőségű dinnyével akcióztak, és amikor egy fogyasztó megvásárol egy ilyen dinnyét, a silány minőség miatt lehet, hogy az egész szezonra elmegy a kedve a gyümölcs fogyasztásától, ami az ezt követő hazai szezonra mér súlyos csapást.


P. Horváth Csaba

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére

További cikkek Multifigyelő
  • Beszél a volt alkalmazott: „ilyen az élet a Tesco-nál”
  • Rabszolgamunka: borzalmas körülmények közt készül az iPhone
  • Malév: jöhet a csőd?
  • Van, ahol már a Húsvétra készülnek
  • Az Auchan kebelezi be a Corát
  • A nagyobb pártok engednek teret a multiknak?
  • Kicsi, savanyú, de a miénk: kínai-magyar citromsavgyár
  • Mindennapi angol tartóskenyerünk
  • Háromszázmilliós bírság a Tescónak
  • Botrány: így vernek át bennünket a multik

  • A hét java

    © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.