- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Társadalom
2011-07-15 14:36:00 Az áruházlánc akciója jó – de nem elég, nem elég jóMagyar dinnye: elég bénán hazudik az AuchanKóstolóval népszerűsíti a magyar dinnyét az Auchan. Az áruházlánc állítása szerint a magyar zöldség-gyümölcs termesztés elkötelezett támogatója. Na, ennek utánanéztünk.Az áruházlánc a magyar zöldség-gyümölcs termesztés elkötelezett támogatójaként a nyári időszakban még magasabb arányban, mintegy 95 százalékban magyar árut kínál a zöldég-gyümölcs osztályokon. A dinnyeszezon kezdete óta minden áruházban csak hazai görögdinnye kapható – olvasható az Auchan közleményében.
Magyar Zöldség-Gyümölcs Terméktanács június végén jelentette be, hogy elkezdődött a magyar dinnyeszezon. Az Auchan áruházlánc – a magyar zöldség-gyümölcs termesztés elkötelezett támogatójaként – ekkor silány minőségű, olasz import dinnyét árult. A Magyar Nemzetben június 29-én megjelent áruházi körképéből kiderült, a Magyarországon jelenlévő áruházláncok mindegyikében árulnak import dinnyét a magyar dinnyeszezon kezdetén. A lap szakértője az Auchanban árusított dinnyét így jellemezte: „ilyen undorító terméket a magyar termelők a birkáknak, lovaknak sem nagyon adnak.” Gillemot Katalin, az Auchan szóvivője a Mindennapi kérdésére elmondta: az áruházlánc a jó minőségre törekszik, nem célja, illetve nem is gyakorlata a rossz minőségű árú kihelyezése. A kommunikációs vezető a magyar dinnyeszezon kezdetén árult silány minőségű, import olasz dinnyékkel kapcsolatban úgy fogalmazott: egészen biztos, hogy a beérkezés pillanatában ezek a gyümölcsök nem voltak rossz minőségűek, de azt el tudja képzelni, hogy az adott áruház kollégái nem megfelelő gondossággal válogatták és kezelték ezeket a gyümölcsöket.
A francia multicég egyébként 79 forintos kilónkénti áron értékesíti jelenleg a magyar dinnyét. Pócs János dinnyetermelő és országgyűlési képviselő, aki korábban a mindennapinak adott interjújában elmondta, hogy a hazai dinnye hanyatlásáért egyértelműen a külföldi multicégek a felelősek azt felelte kérdésünkre: ez az ár egyértelműen a piaci ár alatt van, feltehetően vevőcsalogatás a célja. Pócs János hangsúlyozta: minden, ami a magyar áru érdekében történik, az fontos, ilyen értelemben tehát üdvözlendő a francia áruházlánc kezdeményezése, de a népszerűsítő kampányt már a szezon kezdetekor megtehették volna. A képviselő szerint nagyon nagy probléma, hogy már egy hónappal ezelőtt a nagy multicégek a külföldről behozott, olcsó, nagyon rossz minőségű dinnyével akcióztak, és amikor egy fogyasztó megvásárol egy ilyen dinnyét, a silány minőség miatt lehet, hogy az egész szezonra elmegy a kedve a gyümölcs fogyasztásától, ami az ezt követő hazai szezonra mér súlyos csapást.
|
Hírsor
A hét java
|
|