Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Kultúra
2011-07-06 18:00:00

Házasság, apaság, kísértések

Ez nem Hollywood: keresztény blockbusterek

A hívő filmek producerei bebizonyították a hollywoodi stúdióknak: a keresztény filmek is lehetnek nyereségesek.

Mel Gibson 2004-es, Passió című filmjének bevételei sokkolták Hollywoodot. A nem túl nagy költségvetésű mozi, 611 millió dollárt hozott világszerte. Ez azonban kírívó példa: a hittel foglalkozó filmek átlagos bevételei ugyanúgy stagnálnak, mint a többi filmtípusé, de ez általános jelenség, mert világszerte egyre kevesebben járnak moziba.

Ugyanakkor Gibson sikere után megfigyelhető az a tendencia, hogy a stúdiók szívesen adnak pénzt hitkérdésekkel foglalkozó filmekre, ezt bizonytja a 2008-as, nagy közönségsikert aratott Fireproof példája, vagy az idei Jumping the Broom és a Soul Surfer.


Fireproof trailer 2008

A Fireproof, amely egy házaspár küzdelméről szól, akik a kapcsolatukat szeretnék megmenteni, összesen 500 ezer dollárból készült, míg a bevételei meghaladták a 34 millió dollárt. A Fireproof főszereplője az 1980-as évek egyik hírhedt szívtiprója, egyébként evangéliumi keresztény Kirk Cameron. A Jumping the Broom, aminek középpontjában a megbocsájtás áll két ellenségeskedő család történetére felfűzve, 6 millió dolláros költségből készült, és májusi bemutatója óta 37 millió dollárt hozott. A Soul Surfers-t 18 millió dollárból forgatták, áprilisi bemutatója óta 42 millió dollár bevételt termelt a kasszáknál. A filmek gyártói azzal magyarázzák a sikert, hogy olyan témákat mutatnak be, amely tükrözik az alkotók hitét és ez a megközelítés vonzó a nézők számára is.


Jumping the Broom

–Azt hiszem, hogy mindennek a maga idejében kell történnie. Úgy tűnik, hogy egyre nagyobb igény van az ilyen filmekre, és ezek üzletileg is sikeresek tudnak lenni. Ennek a tanúja most Hollywood – mondta el a Courierpress-nek a DeVon Frankiln produkciós cég alelnöke, akik a Jumping the Broom-ot gyártották. A hollywood.com nézettségelemzője, Paul Dergarabedian szerint a hívő filmeknek stabil bázisuk van, így azok általában mindig visszahozzák legalább a gyártási költséget.

–Nem gondolom, hogy a siker hátterében kidolgozott stratégia lenne. Arról van szó, hogy ezek a filmek egy olyan közönséget szólítanak meg, amelyben igény van az ilyen típusú pozitív üzenetekre. Az pedig természetes, hogy a hívők körében pozitív visszhangot váltanak ki ezek az alkotások – véli a hollywood.com elemzője.

Míg a Fireproof kifejezetten keresztény nézőknek készült, addig a Jumping the Broom és a Soul Surfer minden spirituálisan érzékeny nézőre hatással van. Ez utóbbi igaz történeten alapul: egy tizenéves szörfösnek egy cápa leharapja a karját, és ezzel együtt a hitét is. A film arról szól, hogyan küzd önmagával, és hogyan nyeri vissza bizalmát Istenben.


Soul Surfer

T.D. Jakes dallasi tiszteletes, aki a Jumping the Broom egyik producere, azzal magyarázza a sikert, hogy a hívő-mozik univerzális témákkal foglalkoznak, mint a házasság, vagy az apaság. - Ugyanazokkal a kihívásokkal és kísértésekkel kell megküzdenie minden embernek. Mi ezt mutatjuk be, a saját szemszögünkből – fogalmazott a tiszteletes.


-mindennapi-

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére

További cikkek A mozi
  • Az év legjobb mozifilmjei, kritikákkal
  • Milyen a jó mártír?
  • Jövő héten érkezik a Vaslady
  • Lista: ezeket játsszák a Filmszemlén
  • Elment a „barbár messiás”
  • Nőuralom az új Avatarban
  • Elveszett gyerekek faluja
  • Mi Jankovics Marcell rajzfilmjeinek titka?
  • Tarolni fognak a magyar filmek Franciaországban?
  • Készül a Szíven szúrt ország kettő

  • A hét java

    © mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.