Vans napszemüvegek
Kik vagyunk? Mit akarunk? Kik állnak mögöttünk? Partnereink Kapcsolat  
A mindennapi.hu portál a tartalmait jelenleg nem frissíti, az eddigi tartalmak továbbra is megtekinthetőek.
Életmód
2011-05-20 15:27:00

Berlusconi és Kahn botrányaihoz hasonlítják a budapesti partit

Német biztosító rendezett szexorgiát a Gellért fürdőben

A budapesti Gellért-fürdőben rendezett szexorgiát a Hamburg- Manheimer biztosító 2007 júliusában. A német sajtó a Berlusconi és Kahn botrányainak nyomdokába lépő biztosítóról közölt cikket.

Bár még mindig a Strauss-Kahn botránytól zeng a nemzetközi sajtó, itt van máris egy újabb: a németországi Hamburg-Manheimer biztosító a budapesti Gellért-fürdőben rendezett „csapatépítést" több száz kiváltságos ügynök és ugyanennyi prostituált résztvételével. A német biztosítottak szövetsége magyarázatot követel a társaságtól.

Elsőként a Handelsblatt német üzleti lap hozta le a hírt, akik a Hamburg- Manheimert képviselő Ergo biztosító belső feljegyzései nyomán fedezték fel a botrányt és annak pikáns részleteit. Az orgián történteket néhány készségesen nyilatkozó ügynök is megosztotta az újsággal: eszerint csak kiváltságosok vehettek részt a "programokban", akiket közel száz prostituált szolgáltatásaival jutalmazott a cég. Máshol ajándéktoll jár, itt úgy tűnik a testi örömszerzést adták prémiumként. Az újság az Ergo-t is megkérdezte, akik szerint mindössze húsz örömlány leste az ügynökök kívánságait. Bizarr, de állítólag a prostituáltak különböző színű karszalagokat viseltek, és egy-egy légyott után pecsétet kaptak rá. Bizonyára normára teljesítettek az élő húsként kezelt nők.

A pénteki német sajtó kivétel nélkül foglalkozik az esettel, és máris Berlusconi "bunga-bunga" partijaihoz hasonlítják a budapesti szexorgiát. A konzervatív eszméket valló Die Welt elítéli a történteket. Szerintük a négy évvel ezelőtti  "felejthetetlen szórakozás" az egész biztosítói szakmának súlyos károkat okoz. Az újság azt is szóvá teszi, hogy "Kaiser Úr, az Ergo, illetve a Hamburg-Mannheimer - a tiszta kispolgár imázsát sugalló - reklámfigurája igen csak szorult helyzetbe került."  Szakértők szerint az Ergo "rövidlátására" hívták fel a figyelmet, kiemelve: a Facebook és a Twitter idején a cégeknek tudniuk kell, hogy hírnevük egyik pillanatról a másikra hatalmas kárt szenvedhet.

Egy gazdaságetikával foglalkozó kutatóintézet  a Handelsblattnak kifejtette: olyan "macho kultúra" ez, amelyről úgy gondolta, hogy már nem is létezik. Utalt arra is, hogy korábban sem mentek ritkaságszámba a különböző német cégek által a legmagasabb menedzserek számára szervezett szexpartik, orgiák és kéjutazások. Már a hetvenes években - a német konszernek ázsiai és kelet-európai expanziójával párhuzamosan - a vezetők számára az úgynevezett "mellékprogramok" általánosan elterjedtek voltak, így az ázsiai országokban a szállodai szoba mellé szinte automatikusan járt a masszázsszalon. Az is természetes volt, hogy a német vállalatok külföldi ügyfeleik programjába a hamburgi éjszakai élet központjának számító Reeperbahnt is beiktatták.

A Die Welt emlékeztetett, hogy nem is olyan rég a Volkswagen cégnél vontak felelősségre korábbi középvezetőket, mert a mendzserek, illetve az üzemi tanács vezetői számára a konszern költségein kéjutazásokat, illetve prostituáltakat szerveztek, sőt még a viagra tabletták rendszeres fogyasztását is finanszírozták. Az újságnak nyilatkozó kutató szerint úgy tűnt, hogy Németországban mindez már a múlté. A most napvilágot látott, 2007-es budapesti szexbotrány ezért is rendkívüli mértékben imázsromboló - tette hozzá.

 

(mi, mti)

Elküldöm a cikket | Nyomtatás | A lap tetejére


A hét java

© mindennapi.hu - minden jog fenntartva. All rights reserved.