- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Életmód
2011-08-05 09:30:00 A dohányzás elleni aktivista vérlázítónak tartja a reklámotKörnyezetbarát biocigarettaEgy amerikai dohánygyártó cég új termékét környezetbarátnak, adalékanyagoktól mentesnek és bionak állítja be a reklámaiban.A Natural American Spirit cigaretták reklámjaiban egy olyan lista is helyet kapott, ami a gyártó, a Santa Fe Natural Tobacco Co. különböző környezetvédelmi törekvéseit sorolja fel. A hirdetések először márciusban tűntek fel olyan magazinok hasábjain, mint az Esquire, a Field & Stream, a Wired, a Mother Jones, az Elle és a Marie Claire. Ezek a reklámok egyenesen vérlázítóak. A cég munkatársai megpróbálják egészségesként beállítani halálos és súlyos függőséget okozó terméküket – nyilatkozta Vince Willmore, a Füstmentes Gyermekekért Kampány munkatársa. Ha azt halljuk, hogy egy termék környezetbarát, egyből azt hisszük, hogy az adott termék egészségesebb.
A Reynolds American Inc. szóvivőinek elmondása szerint szó sincs arról, hogy a cigaretták egészségesebbek lennének, de előállításuk környezetbarát, a gyárak szélerőművektől kapják az energiát, kevesebb kémiai anyagot használnak az előállítás során és a cég alkalmazottainak 70 százaléka hibrid gépkocsikat vezet. Próbáljuk védeni a környezetünket – nyilatkozta Seth Moskowitz szóvivő. Elmondása szerint a gyár a Keep America Beautiful alap lelkes támogatója, ami többek között a cigarettacsikkek okozta szemét ellen küzd már évek óta. Ez a mostani remek példája annak, miért nem működik a zöld marketing – magyarázta Joel Makower, a GreenBiz.com nevű üzleti környezetvédelemmel foglalkozó honlap szerkesztője. A marketing szakemberek mindenre ráaggatják a zöld jelzőt, így az szinte teljesen értelmét veszti. A bizonyítottan káros termékeket egyszerűen nem lenne szabad zöldként és bioként reklámozni.
A dohánygyárnak nem ez az első hasonló ügye. 2000-ben, miután a cég termékeit adalékanyagoktól mentesként kezdte hirdetni, a Szövetségi Üzleti Bizottság arra kötelezte a gyártót, hogy adjon ki közleményt arról, hogy az adalékanyagoktól mentes gyártási eljárás nem jelenti azt, hogy a cigaretták biztonságosabbak. 2010-ben a biodohány bevezetése után 33 állami ügyész döntése alapján a cégnek ismét közleményt kellett kiadnia, amiben kifejtették, hogy a biodohány cseppet sem egészségesebb, mint a hagyományos.
A nyitókép innen.
|
Hírsor
A hét java
|
|