- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Életmód
2011-11-06 11:35:00 Vesszen a buksza, csak maradjon a mobilA Facebook már annyit ér, mint a fizetésA fiatal szakemberek olyan munkakörnyezetre vágynak, amelyben helyet kap a mindennapjainkban már megszokott közösségi média, a saját mobileszközök használata és a rugalmas munkavégzés.A Cisco nemzetközi kutatása szerint a felsőoktatási hallgatók és a pályakezdő szakemberek körében jelentős az igény a munkavégzés során a közösségi média és a szabadon megválasztott mobil eszközök használatára, valamint a mobil, rugalmas munkavégzésre. Mindez akár a munkahelyválasztást is befolyásolhatja. A tanulmány kimutatta azt is, hogy a munkaerő toborzására és megtartására használt hagyományos módszerek rövidesen elavulttá válnak. A közlemény idézi György Lászlót, a Cisco Magyarország ügyvezető igazgatóját, aki szerint az eredmények nem csupán az informatikai részlegek érdeklődésére tarthatnak számot, hanem a HR-szakemberekére és vállalkozókéra is, hiszen a munkavállalók következő generációja és a technológiára vonatkozó elvárásaik hatással lesznek a munkával kapcsolatos döntéseikre is. A 14 ország több mint 2.800 felsőoktatási hallgatójának és a 30 év alatti fiatal szakemberének megkérdezésével készült riport kimutatta, hogy a felsőoktatási hallgatók és az alkalmazottak közül minden harmadik egy állásajánlat megfontolása során legalább annyira lényegesnek tartja a közösségi médiahasználat szabadságát, a használt eszközök szabad megválasztását és mozgásszabadságot, mint a felajánlott bérezést. A megkérdezett hallgatók 40 százaléka, a fiatal alkalmazottaknak pedig a 45 százaléka nyilatkozott úgy, hogy inkább elfogadnának a mobilitás, az eszközhasználat és a közösségi médiához való hozzáférés terén nagyobb rugalmasságot biztosító állást, mint egy jobban fizető, ám kevésbé rugalmas munkahelyet.
Világszerte a felsőoktatási hallgatók több mint fele véli úgy, hogy ha olyan vállalat ajánlana állást nekik, amely tiltja a közösségi média használatát, akkor vagy visszautasítaná azt, vagy elfogadná, de később igyekezne megtalálni a vállalati tiltást kijátszó kiskaput. A hallgatók körülbelül kétharmada mondta azt is, hogy az állásinterjú során tervezi, hogy rákérdez a közösségi média használatára vonatkozó vállalati irányelvekre.
A nyitókép innen.
|
Hírsor
A hét java
|
|