- Címlap
- Társadalom
- Világhír
- Életmód
- Kultúra
- Tudomány
- Sport
- Egyház
- Beszállhatok?
- Blogok
- Fórum
- Dossziék
- Film
- Videók
- Játék
- RSS
Mai morzsa
|
Egyház
2011-10-16 20:31:00 Sikeres cégvezetők, Bibliával a kézbenEvangélium és profit, avagy a keresztény csibeburgerSzabad vasárnap és a piaci viszonyok feletti bérek, bibliai üzenetek a vásárlás mellé, pólóra írt evangélium; hitvalló vállalatok.A ma már 75 éve létező Chic–fil–A vállalat tulajdonosai birtokolják az USA második legnagyobb, csirkeszendvicsek és csirkés ételek készítésére specializálódott gyorsétterem-láncát – 39 államban 1500 üzlettel, washingtoni székhellyel és 3,5 milliárd dolláros éves bevétellel. A cég válság idején is virágzott. 2009-hez képest tavaly például 11 százalékos növekedést könyvelhettek el, ami ezekben a válságos időkben valóban kész csoda – ráadásul mindezt jelképes marketingtevékenységgel. A tipikus Chick-fil-A szendvics. Mély hit, szerény marketing
A jobbára trendi, mégis mindennapi használatra is alkalmas ruhadarabokat készítő és forgalmazó Forever 21 is vállaltan keresztény divatház. A céget a koreai Don-Won Chang és felesége, Jin Sook alapította még 1984-ben. Ma már az USA-ban, az Egyesült Királyságban, Kanadában, Japánban, de az Európai Unió tagországaiban is megtalálhatók üzleteik. Mindörökké 21. Nemcsak hit van, stílus is A divatház kézenfekvő módon feliratos pólóival is igyekszik népszerűsíteni a kereszténységet, és közelebb hozni vevőköréhez az evangélium üzenetét – kollekciójukban szerepelnek például „Jesus Loves You”, „Faith” és „Pray” feliratú darabok. A divatház marketingtevékenységében és szóróanyagaiban a nem hívők felé is fordul. Bevásárlótáskáik aljába rendszeresen odacsempészik a János evangélium 3. részének 16. versét: „Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy ha valaki hisz Őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.” A fenti bibliai idézet a Forever 21 tulajdonosainak személyes világnézeti meggyőződését is tükrözi – erősítette meg a divatház szóvivője a The New York Sun című lapnak.
A keresztenypolo.com tulajdonosa, Milánkovics Dániel először 1990-ben látott amerikai misszionáriusok pólóján biblikus üzeneteket szellemes grafikákkal. Dánielnek ekkor nagyon megtetszett a „divatba csomagolt evangélium” – ám kínálati piac hiányában magának kellett elkészítenie első ilyen pólóját. A végeredmény többek tetszését elnyerte, azóta is rendületlenül készülnek az üzenetértékű pólók. Ez volt itt a reklám helye.
Desszert, jégkrém, örök élet Ínycsiklandozó süteményeik és jégkrémcsodáik mellett az evangélium iránti elkötelezettségéről is jól ismert az Atlantai Edwards Sütőipari Társaság. Az 1950 óta működő cég rendszeresen helyez el termékeik csomagolásában valamilyen evangéliumi üzenetet. Ez a kampány rendkívül hatásosnak bizonyult. Egy, a cég termékeit rendszeresen fogyasztó férfi például úgy jutott hitre, hogy megtalálta halálosan beteg feleségétől kapott utolsó üzenetként az egyik sütemény csomagolásában a Rómaiakhoz írt levél 8. fejezetének 28. versszakát. „Tudjuk pedig, hogy azoknak, akik Istent szeretik, minden javukra van, mint akik az ő végzése szerint hivatalosak” – szólt az üzenet, amely végül Isten felé fordította a férfit. Az Edward Fine Foods egyik remeke. Nem csak finom A fenti, nyíltan hitvalló cégek kedvező tapasztalatain túl is bőven akad arra példa, hogy a termékekkel együtt hirdetett evangélium egyáltalán nem hiábavaló, sőt! Egy birminghami vegyipari társaság is rendszeresen helyezett el bibliai üzeneteket, idézeteket szállítmányaiban. Miután egy darabig semmilyen visszajelzés nem érkezett, úgy döntöttek, felhagynak ezzel a gyakorlattal – ám ezt követően valóságos levéláradatot kaptak, amelyben a célközönség kérdőre vonta a céget az üzenetek elmaradása miatt.
Takács Gabriella
|
Hírsor
A hét java
|
|